Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Componente de autobuze

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuze
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 15/Noi/2018
Mesaje: 6196
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 28 Oct 2005 11:22:37    Titlul subiectului: Componente de autobuze 560

Aici vreau sa prezint cateva componente de autobuze pe care le-am vazut in autobuzele mai vechi...
1. Bunaoara iata un "maner" pentru deschiderea geamurilor din autobuzele/troleibuzele DAC/ROCAR.
Cel de fata a fost fotografiat in troleibuzul 112 din Targu-Jiu...
2. Si acum iata o "aerisire" folosita la peretii si tavanele autobuzelor DAC/ROCAR pentru a permite aerisirea spatiilor dintre tabla vehiculului si placajul interior.
"Aerisirea" de fata a fost fotografiata in De SIMON 1229, probabil ca inca mai erau pe stoc...
La autobuzele noi sau reconditionate au folosit niste aerisiri metalice.



112-12.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  32.28 kb
 Vizualizat:  de 14991 ori

112-12.jpg



1229-381-002_178.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  13.21 kb
 Vizualizat:  de 14051 ori

1229-381-002_178.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Vin 28 Oct 2005 12:38:47    Titlul subiectului: 581

Iată un corp de iluminat din Dac #1888. Restul Dac-urilor au clasicele ,,farfurii''... Ăsta e mai deosebit. Păcat că poza de interior a salonului am făcut-o fără blitz și nu prea a ieșit.


1888-232-002.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  242.67 kb
 Vizualizat:  de 14985 ori

1888-232-002.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 15/Noi/2018
Mesaje: 6196
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 24 Iul 2006 08:44:08    Titlul subiectului: 28558

Am avut o discutie aseara cu Vali Sava si am fost nevoiti sa constatam din nou ca daca stam la o discutie mai lunga ne mai amintim cate o chestie care era de mult acoperita de praf. Sa va spun despre ce-i vorba, sunt chiar curios daca isi mai aduce acineva aminte de treaba asta.
Dupa cum stiti, autobuzele si troleibuzele articulate aveau o placuta care indica linia plasata si in remorca, pe partea cu usile (nu discutam de lacasul din spate acum). La autobuzele/troleibuzele noi exista un lacas oval, plasat imediat dupa usa III, sub geam. Dar nu despre lacasul asta vreau sa vorbesc, ci despre locul de amplasare al placii cu ruta la autobuzele/troleibuzele fara lacasul acela oval.
De obicei placa cu numarul liniei era plasata intr-un lacas improvizat situat in dreptul geamului 5 sau 6 (exista variante, in functie de oras) de pe partea drepta. Acel lacas improvizat era confectionat din niste tabla indoita astfel incat sa ia forma unor ghidaje in care culisa placuta cu numarul.
Nici despre acest sitem nu vreau sa va vorbesc.
Ci despre un al treilea. Isi mai aduce cineva aminte de prezenta in dreptul geamului 5 de pe partea drepta a unei "cutii" de tabla ambutisata, care avea o deschidere spre exteriorul vehiculului, pentru ca numarul sa fie vizibil? In acea cutie era plasat si un bec care asigura iluminarea numarului. Mai imi amintesc ca aceasta cutie era prinsa de cadrul geamului prin intermediul unor "brate" metalice oblice, care cred ca permiteau, prin rotire, departarea "cutiei" de geam, pentru inlocuirea placutei de ruta.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
jad



Data înscrierii: 24/Mar/2006
Ultima vizita: 06/Iun/2018
Mesaje: 55
Locație: Bucuresti 1 (Ion Mihalache)

MesajTrimis: Joi 27 Iul 2006 14:43:41    Titlul subiectului: 28994

Catalin Ghita a scris:
Nici despre acest sitem nu vreau sa va vorbesc.
Ci despre un al treilea. Isi mai aduce cineva aminte de prezenta in dreptul geamului 5 de pe partea drepta a unei "cutii" de tabla ambutisata, care avea o deschidere spre exteriorul vehiculului, pentru ca numarul sa fie vizibil? In acea cutie era plasat si un bec care asigura iluminarea numarului. Mai imi amintesc ca aceasta cutie era prinsa de cadrul geamului prin intermediul unor "brate" metalice oblice, care cred ca permiteau, prin rotire, departarea "cutiei" de geam, pentru inlocuirea placutei de ruta.
Da. Toate DACurile 117UD si cred ca si primele 112UDM au avut acea cutie. Ulterior a aparut lacasul sub nivelul ferestrelor.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ik149



Data înscrierii: 26/Mar/2008
Ultima vizita: 14/Noi/2018
Mesaje: 13
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 14 Mai 2008 14:17:13    Titlul subiectului: 93363

Dar cutia de pe lateralul lui Ikarus 14, la fel, de pe geamul dinaintea usii a treia? Sunt convins ca am reprezentarea mentala a existentei ei; ba mai mult, avea acea rola de panza pe care erau trecute indicativele traseelor si in caseta frontala.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 15/Noi/2018
Mesaje: 6196
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 10 Iul 2009 11:48:34    Titlul subiectului: 113745

Un detaliu interesant privind modul de prindere a chederului de canatul usii la autobuzele DAC/Rocar.
Observati de asemenea cum arata in sectiune acea garnitura de cauciuc.



P1250458.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  95.44 kb
 Vizualizat:  de 13127 ori

P1250458.jpg



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 15/Noi/2018
Mesaje: 6196
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 22 Ian 2010 13:29:13    Titlul subiectului: 122587

Tot lucrand la proiectul machetei de autobuz, am studiat mai atent diversele piese componenete ale autobuzelor pentru a le putea desena apoi digital.

Voi prezenta aici cateva aspecte comparative.

1. - 2. Iata 2 modele ale pieselor amplasate pe scara pentru ghidarea usilor la inchidere.
Poza 1: DAC 112UDM #2227 Bucuresti
Poza 2: Rocar 117E #102 Targoviste)

3. - 5. 3 modele distincte de masca-fata
Poza 3: DAC 112UDM DB-04-XJH Targoviste
Poza 4: DAC 112 UDM #2227 Bucuresti
Poza 5: Rocar 112 UDM DB-01-NJE Targoviste

Ar fi interesant daca se poate stabili in ce perioade de timp s-au folosit fiecare din ele si m-ar interesa si unde anume erau fabricate, la Autobuzul/Rocar, la URAC, la alte fabrici etc.

6. - 8. Sigle digitalizate in vederea folosirii la macheta; pe forum sunt puse in formatul *.jpg, acceptat pe forum, insa in format *.bmp sunt mult mai clare.



1-2227-000-00921.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  98.13 kb
 Vizualizat:  de 12604 ori

1-2227-000-00921.jpg



2-0102-P1250436.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  108.56 kb
 Vizualizat:  de 12604 ori

2-0102-P1250436.jpg



3-DB04XJH-P1250202.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  27.56 kb
 Vizualizat:  de 12604 ori

3-DB04XJH-P1250202.jpg



4-2227-102-00923.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  20.08 kb
 Vizualizat:  de 12604 ori

4-2227-102-00923.jpg



5-DB01NJE-P1250210.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  25.68 kb
 Vizualizat:  de 12604 ori

5-DB01NJE-P1250210.jpg



SiglaROCAR.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  6.21 kb
 Vizualizat:  de 12604 ori

SiglaROCAR.JPG



SiglaROCAR-2.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  3.17 kb
 Vizualizat:  de 12604 ori

SiglaROCAR-2.JPG



Sigla112.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  3.42 kb
 Vizualizat:  de 12604 ori

Sigla112.JPG



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 15/Noi/2018
Mesaje: 6196
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 11 Feb 2010 13:09:27    Titlul subiectului: 123520

De-a lungul timpului s-au folosit cel putin 2 modele de geamuri pentru usile autobuzelor DAC/Rocar:
- o varianta cu geamuri "mici", codificata de mine ca tip " u ", utilizata la autobuzele DAC
- o varianta cu geamuri "mari", codificata de mine ca tip " U ", utilizata la autobuzele Rocar, posibil si la DAC-urile din ultimele generatii.

Diferenta de inaltime a acestor geamuri e evidenta, insa am dubii privind latimea geamurilor. initial am fost convins ca geamurile au aceeasi latime, atat la geamurile "inalte" (U), cat si la cele "scunde" (u), insa lucrand la o macheta am constatat anumite inadvertente.

Idea e urmatoarea: poate cineva sa masoare cat mai exact 2 astfel de geamuri, ca sa avem niste date exacte? L = l sau nu?

Iata niste poze sugestive pentru ilustrarea aspectelor la care ma refer:



TL02HEJ-33458.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  71.45 kb
 Vizualizat:  de 12443 ori

TL02HEJ-33458.jpg



TL02HEM-33467.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  83.07 kb
 Vizualizat:  de 12443 ori

TL02HEM-33467.jpg



TL02HEM-33468.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  122.65 kb
 Vizualizat:  de 12443 ori

TL02HEM-33468.jpg



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 30/Oct/2018
Mesaje: 4347
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 11 Feb 2010 15:38:14    Titlul subiectului: 123534

l>L, asta pot spune din ce am vazut la Galati. Geamul scund este mai lat, la autobuzul de referinta unde m-am uitat (MKF) gumele de sustinere ale geamului sunt foarte aproape de cele ale muchiilor canatului, pe cand in celalalt caz diferenta dintre garnitura de sustinere si cant este ceva mai mare. Din pacate nu pot furniza si valorile unor masuratori, pur si simplu nu mai cum.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 15/Noi/2018
Mesaje: 6196
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 31 Aug 2010 09:14:20    Titlul subiectului: 132698

Haideti sa facem un rezumat succint al tipurilor de cutii de mecanisme utilizate la gama de autobuze/troleibuze DAC/Rocar.

Autobuze/troleibuze "scunde":

1. - 2. Cutie din plastic rigid, precum cea pozata in BZ-02-PXX.
3. - 4. Cutie ce pare a fi din fibra de sticla, mai elastica, precum cea pozata intr-un autobuz interurban buzoian.
5. - 6. Cea mai proasta solutie - dupa parerea mea - cutie din tabla cu capete din plastic, precum cea pozata in #2227 al RATB

Tabla aia facea ca toate alea in timpul mersului, zbarnaia, vibra etc etc, de multe ori acele "nituri" care prindeau tabla de capace cedau si atunci tabla isi amplifica ingrozitor vibratiile si zgomotul...



1BZ02PXX-20369.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  49.08 kb
 Vizualizat:  de 11856 ori

1BZ02PXX-20369.jpg



1-BZ02PXXb-20369.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  38.43 kb
 Vizualizat:  de 11856 ori

1-BZ02PXXb-20369.jpg



2-BZ00AAA-33680.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  47.7 kb
 Vizualizat:  de 11855 ori

2-BZ00AAA-33680.jpg



2-BZ00AAAb-33680.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  46.87 kb
 Vizualizat:  de 11855 ori

2-BZ00AAAb-33680.jpg



3-2227-000-00905.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  53.9 kb
 Vizualizat:  de 11855 ori

3-2227-000-00905.jpg



3-2227b-000-00905.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  43.13 kb
 Vizualizat:  de 11855 ori

3-2227b-000-00905.jpg



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 15/Noi/2018
Mesaje: 6196
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 31 Aug 2010 09:29:55    Titlul subiectului: 132699

Autobuze/troleibuze "inalte":

1. - 4. Cutie metalica "scunda" precum cea pozata in #350 sau #444 ale RAT Brasov.
5. - 6. Cutie metalica "inalta" precum cea pozata in #7377 al RATB.

Dupa cum se vede, A > a. Daca va intrebati de la ce provine diferenta de inaltime, de aprovximativ 100 mm., ei bine, ea se datoreaza faptului ca la un moment dat uzina Rocar a decis sa coboare nivelul primei trepte a scarilor; coborand nivelul primei trepte si folosind usi de aceeasi inaltime a rezultat un spatiu mai mare intre nivelul superior al usilor si plafon, spatiu compensat prin crearea acestor cutii mai "inalte".

7. - 8. "Hibrizi" tip URAC, autobuze cu cutii de mecanisme diferite de la o usa la alta, precum cea pozata in #552 al RATB.
Pe aceste poze cu #552 merita remarcata prezenta acelui coltar/masca/racord care facea legatura intre plafon si cutia de mecanisme, acel coltar de tabla "ascundea" furtunurile cu aer pentru actionarea usilor si parca si ceva cablaje electrice.



1-0350-28566.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  120.12 kb
 Vizualizat:  de 11854 ori

1-0350-28566.jpg



2-0350b-28566.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  17.83 kb
 Vizualizat:  de 11854 ori

2-0350b-28566.jpg



3-0444-19763.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  95.4 kb
 Vizualizat:  de 11854 ori

3-0444-19763.jpg



4-0444b-19763.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  50.6 kb
 Vizualizat:  de 11854 ori

4-0444b-19763.jpg



5-7377-062-15148.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  76.71 kb
 Vizualizat:  de 11854 ori

5-7377-062-15148.jpg



6-7377b-062-15148.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  33.49 kb
 Vizualizat:  de 11854 ori

6-7377b-062-15148.jpg



7-0552-236-00200.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  84.95 kb
 Vizualizat:  de 11854 ori

7-0552-236-00200.jpg



8-0552b-236-00200.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  39.32 kb
 Vizualizat:  de 11854 ori

8-0552b-236-00200.jpg



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 15/Noi/2018
Mesaje: 1097
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Mar 31 Aug 2010 22:14:16    Titlul subiectului: 132740

Si mai erau unele, pur si simplu o foaie de fibra curbata care acoperea mecanismele usii, in special la troleibuze de prin primele serii (era o "moda" in anii 1988-1992 cu asa ceva). Deseori, la usa 1 aceasta era scoasa si puteai admira "bucataria interioara" plus jetul evacuat prin distribuitor sau ce era supapa aia. Odata cu iesirea din circulatie a vehiculelor vechi, au pus alte cutii - daca dimensiunile cilindrilor si cursele maxime ale acestora erau calculate, nu se putea face cutia mai lata decat usile, fara a mai apela la capacele laterale?
Acea solutie cu masca bruta de fibra prinsa in suruburi a fost probabil o solutie de provizorat din cauza deteriorarii capacelor originale si lipsa unor inlocuitori identici.
Au fost si troleibuze din prima serie care au avut mecanismele sub podea, ca autobuzele?

_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 15/Noi/2018
Mesaje: 6196
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 17 Sep 2010 14:12:43    Titlul subiectului: 133529

Acum lucrez la un update al ferestrelor machetelor mele

Am adaugat acel "cadru" - “sinele” de sus si laterale pe care culiseaza geamurile - si acum am o dilema:

in poza 1 cu 1-VL36BUS, in zona de suprapunere a celor 2 jumatati ale partii mobile a ferestrei, se vede ca sticla geamurilor se suprapune pur si simplu.

In poza cu 2-VN02CPL in zona de suprapunere a sticlei celor 2 jumatati mobile apare “ceva”, indicat cu sageata; ce reprezinta, ceva original al ferestrelor sau e doar ceva cu care s-a “infundat” locul liber dintre cele 2 jumatati ?!?



1-vl36bus_p1140489_153.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  13.98 kb
 Vizualizat:  de 11638 ori

1-vl36bus_p1140489_153.jpg



2-vn02cpl_z220_368.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  12.6 kb
 Vizualizat:  de 11638 ori

2-vn02cpl_z220_368.jpg



3-zzzz-teste geamuri.pngzzzz-teste geamuri.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  23.42 kb
 Vizualizat:  de 11638 ori

3-zzzz-teste geamuri.pngzzzz-teste geamuri.JPG



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 13/Noi/2018
Mesaje: 819
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Mar 14 Feb 2017 22:31:04    Titlul subiectului: 188365

Tocmai am vazut topicul asta, si mi-a placut tare mult studiul cutiilor cu cilindrii de aer de la usi.

De seria 400 si 500 ale RATB nu stiu daca nu erau din fabrica asa, cu cutie stil vechi. Dar e pe lista cand ajung la modelele alea sa le recreaz, sa le dau ceva atentie. Poza aia e clar modificata la URAC ca e si si...

Despre geamuri nu se deschid amandoua, ci doar una din fante. Si numai una avea tumburus, celalat fiind montat fix. Se putea monta pe dreapta sau stanga, cu partea care se deschide numai in fata din fabrica.

Sunt aceleasi componente, dar trebuie demontat ca sa fie pus pe partea opusa. Am vazut poze cu ele puse pe dos ca nu se sinchiseau sa la schimbe, dar idea era ca atunci cand e inchis, partea mobile sa fie deasubra celei fixe, ca sa faca sigiliu, sa sa nu faca curent.

Despre dimensiune, am vazut partea mobila de la geam lung pusa la geam scurt si ajungi la astfel de combinatii...

Cat despre marimea geamurilor la scunde, nu prea am inteles. Din ce stiu, geamurile au aceiasi lungime cu cele inalte pe posturi echivalente, doar mai scunde.

_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 13/Noi/2018
Mesaje: 819
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Joi 21 Sep 2017 07:48:40    Titlul subiectului: 191719

Catalin Ghita a scris:
Am avut o discutie aseara cu Vali Sava si am fost nevoiti sa constatam din nou ca daca stam la o discutie mai lunga ne mai amintim cate o chestie care era de mult acoperita de praf. Sa va spun despre ce-i vorba, sunt chiar curios daca isi mai aduce acineva aminte de treaba asta.
Dupa cum stiti, autobuzele si troleibuzele articulate aveau o placuta care indica linia plasata si in remorca, pe partea cu usile (nu discutam de lacasul din spate acum). La autobuzele/troleibuzele noi exista un lacas oval, plasat imediat dupa usa III, sub geam. Dar nu despre lacasul asta vreau sa vorbesc, ci despre locul de amplasare al placii cu ruta la autobuzele/troleibuzele fara lacasul acela oval.
De obicei placa cu numarul liniei era plasata intr-un lacas improvizat situat in dreptul geamului 5 sau 6 (exista variante, in functie de oras) de pe partea drepta. Acel lacas improvizat era confectionat din niste tabla indoita astfel incat sa ia forma unor ghidaje in care culisa placuta cu numarul.
Nici despre acest sitem nu vreau sa va vorbesc.
Ci despre un al treilea. Isi mai aduce cineva aminte de prezenta in dreptul geamului 5 de pe partea drepta a unei "cutii" de tabla ambutisata, care avea o deschidere spre exteriorul vehiculului, pentru ca numarul sa fie vizibil? In acea cutie era plasat si un bec care asigura iluminarea numarului. Mai imi amintesc ca aceasta cutie era prinsa de cadrul geamului prin intermediul unor "brate" metalice oblice, care cred ca permiteau, prin rotire, departarea "cutiei" de geam, pentru inlocuirea placutei de ruta.


Da! Le tin minte destul de bine. Eu nu le-am vazut decat pe trolee (ce e drept nu era decat un singur 117UD care circula prin nordul Bucurestiului in 1990, si el era fantoma pe 110, un Dac cu pistoanele pentru usi in podea).

Acea cutie era rotunjita si facuta parca din plastic, cel putin partial. Era in dreptul geamului 5 sau 6, spre montant, si la unele era montat acolo chiar daca geamul era glisant. Faptul ca partea din fata a geamului glisant se deschidea, ma gandesc ca erau montate predominant pe geamul 5.

Aveau bec care ilumina cutia bine de tot. Eu le-am vazut numai cu becul atarnand de un fir, fara sa fi fost montat ca lumea, dar e posibil sa fi fost ceva mai bine conceput, si asta sa fi fost doar reparatie de Bucurestii Noi.

Despre schimbarea numarului, nu mai tin minte daca avea balamale ca sa se ridice, sau alt sistem. Chiar ma intrebam asta pe vremea aia, dar nu am apucat sa le mai vad pana sa intreb. Pana in 92 erau toate disparute, inlocuite cu acea rama dreptunghiulara facute din sine unde glisa placajul cu traseul.

Chiar nu stiu daca era chestie facuta de URAC sau de Autobuzul, dar fiindca nu apar in nici o poza veche cand 117E/UD erau noi tin sa speculez ca erau montate dupa primul RK al acestor masini, cand s-a adoptat plasa mai inalta pentru rezistente mai mari la troleu, adaugat semnale (de colt) deasupra usilor etc.

Ele nu mai erau cand s-a inceput inlocuirea lampilor de spate combinate (cele lungi verticale) cu cele mici dreptunghiulare deasupra barii de protectie. De asemenea nu mai existau cand au inceput sa vopseasca troleele in galben. Deci numai in schema rosu/crem obisnuita le vedeam.

Uite o schita facuta pe calculator (Photoshop) cu amplasarea si mai important forma mai ciudata a acestor cutii. (Imaginea imi apartine)



7161 draw.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  821.65 kb
 Vizualizat:  de 3179 ori

7161 draw.jpg



_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 15/Noi/2018
Mesaje: 1097
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Joi 21 Sep 2017 17:54:05    Titlul subiectului: 191726

De obicei, caseta/rama era amplasata pe ultimul geam de langa usa spate - chiar si cele care aveau caseta laterala, pe luneta aveau ram. Am vazut un DAc112, cred ca primele cu trei trepte, vopsit intr-o schema de nuante de albastru si alb care avea caseta la geam si la luneta (in momentul ala nu afisa vreo linie.
Mai erau IK4 - se prea poate ca numai cele de pe 300 sau 331 sa fi avut caseta de culoare neagra, restul aveau rame.
Ramele/casetele pentru placi au fost introduse dupa 1976 odata cu intrarea in fabricatie a seriilor Roman112 si Dac, pana atunci, la TV-uri, daca aveau placa pusa in geamul taxatoarei, la spate nu situ daca aveau..

_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 13/Noi/2018
Mesaje: 819
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Joi 21 Sep 2017 18:37:02    Titlul subiectului: 191727

Rosetti, cred ca vorbim de altceva. Caseta din desen era crem destul de lucious (semigloss).

Pe 331 am circulat mult din 90-97 si Dacurile rosii scunde avea doar chenarul facut din profil "U" iar Dacurile albe cu fusta albastra (cele cu reclama Pepsi) aveau afis in caroserie (cred ca e vorba de seria refuzata la expost, numere 3x ...CRED, ca nu tin minte numerele de parc pe vremea aia, dar altceva nu stiu sa fie)

Apoi au fost 260uri care aveau cu totul altceva.

Inca downloadez toate pozele cu Dacuri pe care le gasesc pe net (toate forumurile) si nu exista nici o fotografie cu cutiile astea de care zic eu si de care zice Catalin. Cred ca la astea se refera.

_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 15/Noi/2018
Mesaje: 1097
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Vin 22 Sep 2017 18:24:37    Titlul subiectului: 191742

Eu ziceam de anii 80, cele ca in desen erau crem cu margine neagra (cauciuc); cele de pe IK4 (anii 80-82) erau negre cu margini groase.
Dac=ul de care ziceam era pe vremea cand se relansase linia 368 rapida in a fdoua jumatate a anilor 80 - nu era fusta si restul alb, pe caroserie avea o serie de dungi, albastru inchis si deschis pe fondul alb al caroseriei.

_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
pmp



Data înscrierii: 07/Iul/2006
Ultima vizita: 11/Noi/2018
Mesaje: 249
Locație: Ilfov

MesajTrimis: Sâm 23 Sep 2017 13:19:16    Titlul subiectului: 191744

castrosua a scris:
Ele nu mai erau cand s-a inceput inlocuirea lampilor de spate combinate (cele lungi verticale) cu cele mici dreptunghiulare deasupra barii de protectie. De asemenea nu mai existau cand au inceput sa vopseasca troleele in galben. Deci numai in schema rosu/crem obisnuita le vedeam.
E adevărat că acele cutii au cam dispărut în momentul vopsirii troleibuzelor în galben / portocaliu (crem). Cu toate acestea, țin minte sigur un troleibuz portocaliu (crem) care prezenta acea cutie, lateral, la ultimul geam. E vorba de 7178, prezent pe liniile din Berceni.

Ca o mică paranteză, nu știu ce număr a avut 7178 înainte de a fi vopsit în portocaliu crem. Nu este vechiul 7178 roșu (care era un roșu mai închis, aceeași nuanță ca: 7139 (renumerotat ulterior 7247), 7146, 7189). Vechiul 7178 roșu a reapărut vopsit în portocaliu crem numerotat însă ca 7148... (de lucrul acesta sunt sigur după ușile model vechi + abțibilduri pe parbriz, rămase după RK).

Din ce îmi aduc aminte, troleibuzele din Berceni roșii pe care nu le-am văzut vopsite în galben / portocaliu au fost 7136, 7138, 7148, 7157...
După cutia prezentă la 7178 portocaliu, aș zice că ar proveni din 7138, dar e greu de spus, după 20 de ani Smile.

_________________
http://www.petitieonline.ro/petitie/sa_eliminam_maxi_taxi_urile_din_transportul_public_din_romania_-p28912051.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 13/Noi/2018
Mesaje: 819
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Dum 01 Oct 2017 10:06:43    Titlul subiectului: 191855

Nu pot sa zic de anii 80 ca nu eram in tara, dar in 90 le tin minte destul de bine.

Despre cele din Berceni, nu stiu din memorie, ca doar odata am trecut pe la depou in vremea aia, si atunci din masina vazut. Ce tin minte ca in 90 erau MULTE trolee in depou, si asta in timpul zilei.

_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
anndrey



Data înscrierii: 04/Apr/2008
Ultima vizita: 13/Noi/2018
Mesaje: 64
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 01 Oct 2017 21:59:37    Titlul subiectului: 191864

Oare de ce pe mastile din fata ale autobuzelor DAC/ROCAR 112UDM de la RATB nu scria nimic, nici DAC nici ROCAR. Foarte putine au avut masti cu inscriptie ROCAR. Unul din aceste autobuze a fost 2482 de la autobaza Alexandria caruia din cate am inteles i se facuse mai mult decat un RK (o reparatie generala) si avea volan gen Rocar de Simon cu inscriptie AB, robineti la usi in exterior, banda galbena de pe caroserie era pozitionata mai sus la nivelul semnalizatoarelor laterale si o usita in exterior langa usa soferului unde se afla butonul pentru deschiderea inchidrea usii.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 13/Noi/2018
Mesaje: 819
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Lun 16 Oct 2017 08:11:22    Titlul subiectului: 192058

Unele masti au fost facute fara sa aiba numele. Erau facuta ca piese de schimb, ca apoi regia sa puna (daca avea chef) marca si modelul.

Nu stiu sigur (inca) daca din fabrica au fost doua stiluri de masti (din punctul asta de vedere, ca design au fost mai multe). Stiu ca cele mai vechi erau stantate in plastic incis cu literele in stanta. Peste ele erau aplicate literele si cifrele stantate si ele, din plastic de alta culoare (bej de obicei). Zic plastic, ca e posibil sa fie un fel de vinilin.

Am vazut unele cu placi cu marca si modeleul lipite peste placilie respective, care la randul lor erau lipite de masca. E clar ca masca trebuie sa fie dreapta. Nu stiu daca erau de fabrica, sau facute la URAC.

URAC isi facea grile de aerisire proprii, ochelari, si probabil masti, asa ca e posibil ca astea fara nimic sa fi facute de ei.

_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
anndrey



Data înscrierii: 04/Apr/2008
Ultima vizita: 13/Noi/2018
Mesaje: 64
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 16 Oct 2017 18:56:52    Titlul subiectului: 192067

Ciudat ca nici cele pentru export seria 28 -37 nu aveau sigla pe masca din fata si nici emblemele cu ROCAR.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 13/Noi/2018
Mesaje: 819
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Vin 28 Sep 2018 03:34:15    Titlul subiectului: 196533

Stie cineva ce sunt "repartitoare de presiune in functie de sarcina"

Ma uit prin manual si unele lucruri ma lasa masca... Exprimarea lasa mult de dorit (nu aici), informatii in contradictie si alti termeni pe care nu ii cunosc in romana, imi scot peri albi lol.

Mai e si lipsa totala de presiunea din roti (pe langa alte informatii, gen jocul la supape, dar asta parca parca era intr-o editie mai noua)

_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuze Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community