Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Autobuzele Ikarus 260 ale RATB
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuzele din Bucuresti
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
ADK



Data înscrierii: 09/Apr/2019
Ultima vizita: 29/Mar/2024
Mesaje: 691
Locație: Buzau

MesajTrimis: Mar 24 Mar 2020 23:20:04    Titlul subiectului: 206345

RobertC a scris:
De-a lungul timpului au ramas toate galbene cu exceptia lui 48 si 62 care o vreme au fost vopsite intr-un verde inchis pentru a face reclama la Tuborg. Astazi sunt din nou toate galbene, iar 46 si 55 au fost transformate in autobuze speciale pentru transportul persoanelor cu handicap.

Verde a mai fost și 175, cel puțin în anul 1998, tot pentru reclamă la Tuborg.
costin a scris:
Revenind la discutia cu tobele de esapament pe spate...inafara de cele doua #207 si #176 mai este si #175 care pana la primul ei RK a avut din fabricatie si grup si cutie de autocar Ikarus plus toba pe spate...asta pana s-a umblat la ea...

Din păcate s-a ”umblat” de mai devreme de RK... printr-o mirare sau nu, cutia cu motorul aproape noi dacă nu chiar noi, au ajuns pe IK4 ”B 37 JAN” imediat după modificare, pe 175 find montate de pe IK4 (de aia nu-mi explicam de ce 175 avea o simfonie diferită față de celelalte Ikarusuri, simfonie ce n-am mai auzit-o până la un film românesc unde apare un IK4 în stație).
Dr2006 a scris:
#397 este una dintre cele mai bune mașini ale autobazei Alexandria. Probabil ai observat că nu vibra ca restul autobuzelor. Dealtfel, am avut plăcerea să călătoresc și în cabina acestui autobuz acum câteva luni, din păcate viteza aximă atinsă atunci a fost de doar 95 km/h pe linia 453. Între timp s-au schimbat șoferii.

Vibrația ținea cont de reglajul turației precum și de motorul în sine. Autobuzele Ikarus prindeau o viteză considerabiră de mare dacă erau bine întreținute și aveai unde să le ”testezi”. În copilărie am văzut deseori autobuze Ikarus ”alergate” chiar și prin garaj, lucru ce m-a făcut să mă atașez de ele dar și de multe altele. Smile
bubu a scris:
Nu l-am mai vazut pe #53, autobuz refacut in 2006, nu l-am vazut nici pe #60, tot de la Ferentari....care erau autobuze bune fata de altele...probabil au fost taiate Question

costin a scris:
Sau mutate la alte autobaze - de exemplu Titan.
Autobuzul #60 se afla la Titan sigur.

Aveți idee de ce multe mașini de la Ferentari au ajuns la Titan? un caz similar a fost și la Floreasca, care a trimis Ikarusuri la Ferentari. Ikarusul 1 era tras chiar pe primul rând lângă spălătorie și intra doar pe ramforsări.
guest a scris:
Ikarusurile 260 care deservesc liniile preorasenesti ce ajung la Branesti sau Islaz incurca circulatia pe DN3, dupa iesirea din Bucuresti, din cauza faptului ca aceste autobuze nu pot sa prinda mai mult de 50 km/ora. Azi dimineata, in spatele unui Ikarus 460 s-a format o coloana destul de mare de masini.
De ce pune RATB-ul aceste autobuze pe linii preorasenesti, in zone destul de aglomerate ?

Ice a scris:
Ikarusurile teoretic pot mai mult de 50km/h, dar depinde de sofer si de starea in care se afla autobuzul. Pt ca daca starea lui tehnica este proasta, e destul de riscant sa ruleze cu viteza mai mare Rolling Eyes

În Ploiești circulă și acum 2 autobuze Ikarus 260 cu o vechime mai mare decât a celor RATB demult apuse, dar care o să aveți deosebita plăcere să le vedeți mereu pe ”fugă”. Acestea sunt 2120 și 2282. Cel puțin în 2120 am fost călător în anul 2016 având cred că pe puțin 60 km/h pe linia 2, și 2 ani mai târziu în 2282 dădea senzația de începutul aniilor 2000 pe liniile 101 și 102 din București. Very Happy
3mil a scris:
Am mers eu vara trecuta cu un Ikarus spre Voluntari, ii cam dadea "talpa" soferul" si la coborare la Pasaj Colentina, la iesire din Bucuresti, era motorul turat cam la maxim si tinea pasul cu celelalte masini, chiar le si depasea...ramasesem surprins cand am vazut ca pot sa mearga cu o asemenea viteza, tinand cont cat de chinuite au fost...(trecuse de 60km/h viteza).:

Eu cel puțin am știut dintotdeauna autobuzele Ikarus ca find autobuze rapide, dar asta doar datorita șoferilor care știau să le conducă. Nu-mi aduc aminte să mă fi suit într-un autobuz Ikarus în trecut și să fi mers foarte încet... nici în DAC-uri, doar dacă era oră de vârf. Tatăl meu era unul dintre cei mai rapizi șoferi, mai ales pe linia 101 unde nu ajungeau minutele pe semicursă și se pierdea foarte mult timp în trafic erai obligat de împrejurări să dai ”talpă”.
Catalin Ghita a scris:
Intr-o incinta anexa a Autobazei Alexandria zac cateva autobuze Ikarus 260 despre care cred ca au fost retrase in vederea casarii. Vazand ce autobuze se caseaza, mai ales in Bucuresti, dar si in alte locuri in tara, ma apuca o scarba de nedescris... am senzatia ca suntem atat de prosti uneori, atat de servili, incat nu putem avea un punct de vedere intelept, logic... Ne batem joc de vehicule care ar mai putea circula inca ani buni, vehicule intr-o stare atat de buna raportata la starea altor vehicule similare din tara incat cred ca daca aceste vehicule ar fi donate anumitor orase din tara, ar produce adevarata senzatie acolo prin calitatea lor...
Sunt convins ca daca politicienii romani nu ar fi doar o masina de votat, daca printre ei s-ar mai afla si oameni cu pregatire tehnica si coloana vertebrala, s-ar putea intreprinde demersuri pe langa Uniunea Europeana pentru a obtine o derogare, cel putin pentru autobuzele care sunt acum in exploatare, ca sa poata circula inca un anumit timp.
Da, inteleg, sa se impuna ca autobuzele noi sa respecte strict normele de poluare, dar unele dintre astea de acum ar putea sa mai faca fata inca ani buni, cel putin in orase de provincie... Sincer, eu mi-as dori sa am in Buzau vreo 20-30 de Ikarus-uri ex-RATB... Asa-zisa scoatere la licitatie e o alta meschinarie a zilelor noastre, se pun preturi atat de mari incat putini ar da atata banet pe ele, insa daca le-ar da la pret de fier vechi, plus un comision oarecare, acceptabil, normal, cred ca s-ar da ca painea calda... Dar nu, traim in Romania, suntem, ca de obicei, mai catolici decat Papa, cum se spune, e destul ca UE sa traga un part si politicienii nostri de tinichea deja fac sluj cu "Yes", "Sure", "Of course"... Nu, se taie autobuze impecabile, dar suntem transportati cu dube de pe vremea turcilor, claie peste gramada, fara sa se dea bilet... dar la astea politicienii nostri de latrina inchid ochii...

Inițial acele autobuze au fost licitate, dar nu le-a cumpărat nimeni. Sad În rest ai absolut dreptate, cât despre Buzău nu cumpăra nimeni autobuze Ikarus în anul 2008 când toți se ”lăfăiau” doar cu BMC, Isuzu și alte turcisme noi. Însă nu știu care a fost treaba cu acel Rocar de Simon care a luat foc pe centură... find încă vizibil până acum câțiva ani buni într-o curte până în rondul de la Dedeman/Pod Mărăcineni. RATB a tăiat o groază de mașini bune iar în anul 2015 aveau vreo 400 de Mercedes trase pe dreapta... fără să aibă nimic în parcul rece bun de scos la stradă. Măcar TCE a avut ceva Ikarusuri în parcul rece care le-au reactivat pe perioada reabilitării căii de rulare a tramvaielor, dar în București se luau din turele altor linii ca să bage pe liniile navetă... și uite cum eu așteptam și 20 de minute în timpul săptămânii să vină linia 116 sau 141 în stație. Evil or Very Mad
LArSON a scris:
Catalin Ghita a scris:
S-ar putea intreprinde demersuri pe langa Uniunea Europeana pentru a obtine o derogare, cel putin pentru autobuzele care sunt acum in exploatare, ca sa poata circula inca un anumit timp...
Nu este nevoie de o astfel de derogare, doar in alte orase circula autobuze vechi de cand lumea, vezi Budapesta. La noi e goana dupa comisioane, si nu se dau comisioane pe donatii, se dau pentru fier vechi.

Un alt adevăr pe care țin să-l apreciez, în România fiecare își urmărește interesul propriu fără să-i pese și de cel de lângă el. Multe autobuze (chiar și troleibuze) aveau o șansă de a mai circula și în anul 2020 dacă erau vândute la prețuri rezonabile și nu pe comisioane și alte mafii. Evil or Very Mad
COSTACHE MIHAIL a scris:
Am si eu o intrebare! Mai circula in clipa de fata vreun autobuz Ikarus 260? Am fost acum 2 saptamani la Autobaza Ferentari si am vazut acolo unul dar nu stiu daca il mai scoate pe traseu!
In afara de cele pentru persoane cu dizabilitati, eu pot spune ca am vazut unul galben in perfecta stare de functionare la Autobaza Ferentari, pacat ca nu i-am putut vedea nr de RATB. Daca cineva are cunostinte la autobaza, poate se duce sa verifice. Eu nu am fost lasat sa intru in autobaza, mai ales cand a auzit ca vreau sa fotografiez acel autobuz. Nici informatii nu a vrut sa imi dea cel de la poarta! Dar prea repede au fost casate aceste autobuze! Si cand ne gandim ca se taie la URAC in masa autobuze tip DAF si ROCAR DE SIMON! Unde oare vom ajunge! Sa avem in Bucuresti numai un singur fel de autobuze tip marca MERCEDES? Si cand ma gandesc ca acum un an mai existau 10 autobuze DAC - UDM la Ferentari! Circulau pe liniile 471, 418 si cele mai multe pe linia 634.

Nu știu de ce trăiesc cu impresia de acel Ikarus de care spuneți nu este 46 sau 55, modificate pentru curse speciale, ci un altul - de traseu. Spun fiindcă și eu am văzut prin anul 2009 un al 3-lea autobuz Ikarus 260 în Ferentari (aveam ocazia să intru mereu cu tatăl meu, find șofer) dar care a dispărut repede. L-am văzut chiar și pe google maps Shocked, 44 și 66 erau la Fetești pe vremea aia, e posibil să fie Ikarusul 1, care se spune că ar fi fost vândut. E posibil să fi rămas încă în garaj sau să fi venit pentru alte treburi.
Manta B a scris:
Cele mai bune autobuze pe care le-a avut Bucurestiul. Vara nu mureai de caldura iar iarna nu mureai de frig, confort asigurat de scaunele tapisate iar felul in care porneau de pe loc.....fenomenal. Pacat ca au disparut. Crying or Very sad Apropo, pe unde mai pot vedea un Ikarus?

Mai erau unele călduroase rău vara și friguroase rău iarna (cel puțin în salon, în cabină era mereu asigurată căldura iarna, și ce mai iarnă era câteodată...). Cel puțin în anul 2011 autobuze Ikarus mai puteau fi văzute în Ploiești (peste 60 de bucăți, cele mai multe articulate), Pitești, Timișoara, Mara Mureș, Satu Mare, Brăila, Fetești etc în cantități rezonabile. La Pitești aș fi vrut să le fi prins, însă nu am mai reușit. Crying or Very sad
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ADK



Data înscrierii: 09/Apr/2019
Ultima vizita: 29/Mar/2024
Mesaje: 691
Locație: Buzau

MesajTrimis: Dum 15 Mai 2022 19:12:51    Titlul subiectului: 213113

24 cu numărul vechi 31 B 2080 cu reclamă la GoldStar la începutul anilor '90.
Sursa: (din cartea unui prieten) Transportului Public de Suprafață din București/arhiva RATB.



176.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  156.16 kb
 Vizualizat:  de 1649 ori

176.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Hermannstadt63



Data înscrierii: 27/Mar/2021
Ultima vizita: 02/Sep/2023
Mesaje: 81
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Mar 31 Mai 2022 14:54:07    Titlul subiectului: 213426

Un video cu imagini luate între 1960 și 2019
https://www.youtube.com/watch?v=vj0igOBAZU0
Vizionare plăcută!

_________________
Cornel Misinger
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
ADK



Data înscrierii: 09/Apr/2019
Ultima vizita: 29/Mar/2024
Mesaje: 691
Locație: Buzau

MesajTrimis: Mar 31 Ian 2023 00:36:11    Titlul subiectului: 215521

Deși nu mai aparține de peste 14 ani de fosta RATB, iar în alți 12 a fost exploatat de către o municipalitate restrânsă (Transbus Fetești) acest autobuz cu o deosebită importanță istorică la momentul actual a fost salvat de către un coleg (ByOnu) cu mari eforturi cap-coadă în momentul când regia l-a scos la vânzare și unde avea să i se decidă soarta: o nouă șansă sau ...fier vechi. Soarta a fost în favoarea pasionaților, iar autobuzul a fost măcar salvat în vederea conservării.

Vorbim despre unul dintre cele 3 autobuze Ikarus scăpate de la casarea dură a anilor 2007-8, cele 3 find (oficial) fostele 1 (fab. 1991), 44 și 66 (fab. 1993), dintre care 1 a ajuns la groapa de gunoi Vidra și nu se mai știe nimic, iar celelalte 2 au fost achiziționate de primăria Fetești pentru linia principală din municipiu, unde 44 (înmatriculat ulterior IL 03 NFA) a circulat și a fost casat în 2019, iar 66 (înmatriculat ulterior IL 03 NSL) a circulat până la începutul lui 2020, find retras și vândut un an și jumătate mai târziu. Probabil cele din urmă să fi avut succes de o nouă șansă acum mai mulți ani deoarece erau puțin mai noi și avuseseră RK, iar Fetești nu-și permitea atunci mai mult deși autobuzele și-au dovedit prin fiabilitatea lor meritul salvării.

Însă revenind, această salvare nu a fost la fel de simplă (sau mai simplă) ca a unui autoturism, din pricina multor costuri pe lângă achitarea autobuzului, experiențe și tot felul de probleme întâmpinate deși mai cu greu și cu ceva încurajări s-au trecut peste ele, dar sunt convins că nu mulți s-ar fi aventurat însă tot respectivii și-ar fi dorit o veste ca aceasta. Din momentul când te decizi să-l cumperi și până ajunge la tine în curte (sau într-un loc sigur) poate trece ceva timp și pot apărea multe griji. Mașina e veche, e mare, are probleme, nu poate circula pe șosea și nu știi ce urmează să te mai coste și cât. Apoi, odată ajuns autobuzul pe platformă, acesta trebuie manevrat cu grijă de către cineva experimentat (timp în care îți faci griji că nu mai pornește, lucru întâmplat din pricina bateriilor slăbite, dar puteau fi multe alte cauze) până la gararea în siguranță a acestuia, apoi te uiți că prezintă vizibil diverse defecte datorate timpului sau a modului/traseului unde a fost exploatat și care trebuiesc remediate, pot fi costisitoare de reparat iar impozitul anual (ca să nu fie radiat) nu este atât de prietenos având în vedere că autobuzul nu circulă, încât să se facă doar de unul singur față.

Deși aceasta este doar o parte din poveste, însă autobuzul ca să mai poată merge vreodată, sunt necesare mari investiții, investiții greu spre imposibil de suportat dacă nu există sprijin serios. Acoperișul și tabla necesită reparații, e posibil să trebuiască o revopsire, posibil alte pneuri și reparații tehnice sau structurare, un RK adevărat ca cel din 2007 e neimaginabil de suportat, deocamdată și posibil pe termen lung ne bucurăm doar de existența sa decât să fi vorbit la trecut dacă n-ar fi fost ByOnu, care a reușit să-l salveze la ultima licitație, a riscat și și-a asumat multe responsabilități. Țin să reamintesc că de la Transbus Fetești au mai fost vândute și alte 2 autobuze istorice, un DAC 112 UDM (în 2018) produs în 1993 și exploatat până pe la mijlocul anilor 2000 de către Slobozia, autobuz ajuns în SUA la colegul castrosua, și un alt Ikarus 260 (în 2021) submodel 02 (cel al fostei RATB find 50) produs în 1987, exploatat până prin anii '90 de BVG Berlin și ajuns în jud. Argeș.

Mai multe informații și fotografii: https://forum.metrouusor.com/ViewTopic?TopicId=6278&PageNum=1



Ikarus+260+66+ex-RATB_resized.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  250.09 kb
 Vizualizat:  de 705 ori

Ikarus+260+66+ex-RATB_resized.jpg



20220406_142156_resized.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  176.61 kb
 Vizualizat:  de 705 ori

20220406_142156_resized.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuzele din Bucuresti Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5
Pagina 5 din 5

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community