Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mar 08 Noi 2005 11:26:15 Titlul subiectului: |
55605 |
|
...Ikarus-ul 260, 646, care inca mai exista...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
43.53 kb |
Vizualizat: |
de 53044 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 14 Dec 2005 19:31:19 Titlul subiectului: |
56725 |
|
"Ikarus" au geamurile cam mari, și când stau autobuzele pe loc zornăie geamurile alea...
Ultima modificare efectuată de către mrM la Dum 12 Feb 2006 19:08:55, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
bercenicity
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 17/Mai/2023 Mesaje: 553
|
Trimis: Lun 02 Ian 2006 19:08:16 Titlul subiectului: Autobuzele Ikarus 260 |
10609 |
|
In Bucuresti exista o serie de Ikarusuri 260 cu geamuri care nu zdrangane.. sunt cele din seria cu nr de parc #42-#67... (vezi http://ratb.stfp.net/index.cgi?ttx=A%2A&veh=42-67&lin=&dt1=&dt2= ).. sistemul se aseamana cu cel de pe troleele Ik415T, doar ca se deschideau in ambele sensuri:)...
cand 312/313 era la Ferentari, Ikrusurile astea mergeau pe 313... abia apoi am dat de Ik260-urile cu geamuri zdranganitoare.. ma si gandeam ca "ce naspa sunt Ikarusurile astea de pe 116" (pe linia asta le-am avazut prima data pe astea cu geamuri zdranganitoare )
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Lun 02 Ian 2006 19:10:34 Titlul subiectului: |
10611 |
|
Ikarusurile cu numerele 40 - 67 sunt cele mai noi Ikarusuri 260. Ele fac parte din lotul celor 27 de autobuze sosite în 1993. (în 1991 au sosit primele 150).
Această serie de Ikarusuri stă la Autobaza Ferentari.
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Dum 09 Apr 2006 23:15:31 Titlul subiectului: |
59763 |
|
1. Ikarusurile au fost printre cele mai bune și cele mai populare autobuze din țările foste comuniste.
2. În anul 1991 a avut loc o "invazie" de Ikarusuri second-hand din fosta RDG. Atunci au venit la Cluj o "tranșă" de asemenea autobuze. De asemenea, la Sovata , la Constanța (dau ca exemplu #9107, ceea ce înseamnă al șaptelea autobuz achiziționat în 1991) și în multe alte orașe. Din cele afirmate pe forumul vechi, am dedus că o parte (dacă nu cumva toate) autobuzele Ikarus 260 ale RATB au sosit atunci. Deși arătau bine, aveau ceva ani vechime, e drept că nu foarte mulți. Cel mai probabil că au fost fabricate după anul 1984.
3. A mai existat o "tranșă" în 1993 (dovadă, autobuzul 9303 din Constanța)
Cam când a vut loc scurtarea țevilor de eșapament? Ik 260 original evacua gazele în spate.
|
|
Sus |
|
|
tudor Vizitator
|
Trimis: Lun 10 Apr 2006 10:05:47 Titlul subiectului: ik |
59770 |
|
IKARUS-urile au fost o binecuvantare pentru mine, cel putin in 1993-1994 cand au fost puse pe 178. Net mai confortabile, scaune tapitate, nu mai ploua in ele, geamuri care se inchideau, usi mai etanse, mai silentioase si aveau caldura. Astfel ca drumul meu pana acasa era mai placut. De asemenea, au fost mult timp pe 131, 301, 331 si alte astfel de linii. Aduceti-va aminte cum aratau cand erau noi... Si inca mai au fata de centru.
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Lun 10 Apr 2006 14:14:11 Titlul subiectului: |
59779 |
|
În afară de plăcuțele cu date tehnice mai existau în autobuzele Ikarus niște plăcuțe albastre pe care scria "Ikarus Made in Hungary 1991" sau 1993. După atâtea RK-uri puține mai au plăcuța cu date tehnice și cea albastră cu denumirea producătorului.
Oricum, majoritatea au gemaurile originale, pe care scrie în colț "Ikarus Hungary 1991" sau "Ikarus Hungary 1993" OAB a scris: | Cam când a vut loc scurtarea țevilor de eșapament? Ik 260 original evacua gazele în spate. | Probabil că la primul RK.. acum mai sunt doar 2 Ikarusuri cu șeava de eșapament în spate.
Cele 2 sunt #176
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
93.59 kb |
Vizualizat: |
de 52935 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
78.44 kb |
Vizualizat: |
de 52935 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
1689
Data înscrierii: 23/Ian/2006 Ultima vizita: 19/Mar/2009 Mesaje: 87 Locație: (Germania)
|
Trimis: Sâm 15 Apr 2006 00:52:50 Titlul subiectului: |
59895 |
|
Ikarus-urile venite intre 1991 si 1993 in Bucuresti au fost absolut noi. Cu 51, 42 si 61 am mers chiar inainte de a fi scoase in trafic, in perioada de rodaj. Cele care au/aveau evacuarea tobei de esapament in spate au fost - de fapt - cele modificate. Originalul avea evacuarea undeva inaintea rotii spate.
|
|
Sus |
|
|
dm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Apr/2024 Mesaje: 819
|
Trimis: Joi 04 Mai 2006 10:48:53 Titlul subiectului: |
60264 |
|
Placutele cu seria si anul de fabricare ar spune totul. Un alt motiv, pentru care cred ca aceste autobuze nu sunt fabricate in 1991: culoarea este galben mustar, ei acesta culoare era folosita pana 1990 de catre VOLAN BUSZ, regia care administra transportul interurban de calatori din Ungaria. In Ungaria nu prea gasesti Ikarusuri cu usi armonice, ei preferand autobuzele cu usi glisante. Daca acestea au fost comandate "express" de catre RATB, poate fabrica a trimis tot ce avea pe stoc.
|
|
Sus |
|
|
Kaleun
Data înscrierii: 20/Dec/2005 Ultima vizita: 08/Apr/2024 Mesaje: 312 Locație: Bucuresti
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Lun 08 Mai 2006 23:44:11 Titlul subiectului: |
60383 |
|
dm a scris: | Placutele cu seria si anul de fabricare ar spune totul. Un alt motiv, pentru care cred ca aceste autobuze nu sunt fabricate in 1991: culoarea este galben mustar, ei acesta culoare era folosita pana 1990 de catre VOLAN BUSZ, regia care administra transportul interurban de calatori din Ungaria. In Ungaria nu prea gasesti Ikarusuri cu usi armonice, ei preferand autobuzele cu usi glisante. Daca acestea au fost comandate "express" de catre RATB, poate fabrica a trimis tot ce avea pe stoc. | 1. În plus, jențile. Dacă au fost achiziționate ca noi, de ce au jenți de tip vechi. Sunt mai bune jențile cu model radial? Einstein 1984 susține contrariul.
2. Împreună cu lotul de IK 260 au sosit Ikarusuri 280? Dacă da, ce număr de parc au avut? Pe forum se vorbea de un Ikarus 280 cu numărul de parc #12. Era prin anii '80 sau a sosit împreună cu Ikarusurile 260?
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Mar 09 Mai 2006 13:22:12 Titlul subiectului: |
60395 |
|
Ikarusurile 280 au venit la sfârșitul anilor '80 în București. După câțiva ani, Tovarășul a dat ordin să circule numai autobuze românești (și ceva Ik4). Atunci, o parte din Ikarus 280 au fost casate, iar o altă parte au ajuns prin provincie.
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mar 09 Mai 2006 13:29:00 Titlul subiectului: |
60397 |
|
Pe un ghid RATB de prin '95-'96, pe coperta, aparea un Ikarus 280 alb, cu reclama la Pepsi. Avea numarul de parc #12. Nu cred ca RATB ar fi pus pe coperta ghidului propriu poze cu vehicule din alte localitati, asadar inclin sa cred ca acel Ikarus 280 era al RATB.
Iata-l pe acel misterios #12.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
42.74 kb |
Vizualizat: |
de 52808 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Mar 09 Mai 2006 14:53:28 Titlul subiectului: |
60400 |
|
Catalin Ghita a scris: | Nu cred ca RATB ar fi pus pe coperta ghidului propriu poze cu vehicule din alte localitati, asadar inclin sa cred ca acel Ikarus 280 era al RATB.
Iata-l pe acel misterios #12. | 1. Unde e făcută poza?
2. A văzut careva autobuzul respectiv "în carne și oase"?
Ikarusul #12 este destinat transportului suburban / interurban. Din această cauză, lipsesc ușile 2 și 4. Într-adevăr, pentru transportul urban are prea puține uși. Exact asta a fost problema și la Cluj; s-au adus Ikarusuri articulate suburbane iar autobuzul stătea prea mult în stații.
|
|
Sus |
|
|
sisintea
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 21/Iun/2008 Mesaje: 455 Locație: Medias
|
Trimis: Mar 09 Mai 2006 19:41:55 Titlul subiectului: |
60408 |
|
Dupa fontul folosit la Ikarusul din poza lui Cata, pare ca autobuzul ar fi al Aradului.
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Joi 08 Iun 2006 21:59:15 Titlul subiectului: |
60971 |
|
Ikarusurile cu scaune tapițate vor deveni o raritate în curând... din ce am observat, RATB nu mai reface tapițeria scaunelor. Principiul e simpu: când un Ikarus are multe scaune distruse, se dau jos toate și se înlocuiesc cu scaune de plastic asemănătoare celor de pe tramvaiele V3A-93 modernizate după 2002.
Din scaunele date jos, se aleg cele care sunt întregi și cere cu distrugeri minore (care se pot cârpi ușor) și se folosesc ca scaune de rezervă pentru alte autobuze care au mai puține scaune vandalizate în salon.
Bord de Ikarus 260:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
162.62 kb |
Vizualizat: |
de 52743 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
ATM
Data înscrierii: 23/Mar/2006 Ultima vizita: 23/Apr/2017 Mesaje: 89 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 20 Iun 2006 00:48:25 Titlul subiectului: |
61384 |
|
Si cu toate ca e o scadere a confortului, eu unul sunt perfect de acord. Suntem inca prea inapoiati petru scaune tapitate...
Imi aduc aminte ca vazusem in fotografii interioare de Citaro (inainte sa vina in Buc.) Rama de plastic gri, interior scaun din textil mov (probabil ignifug, dupa cum deduc eu). Au venit astea din Bucuresti...plastic pe toata linia. Poti sa acuzi pe cineva?
Dar Dac-urile totusi de ce le taiem asa zdravan? Nu putem sa facem si noi ca italienii, sa le donam? Trebuie sa fie prin Somalia, Papua sau similar nevoie de ceva utilaje, fie ele si vechi...
|
|
Sus |
|
|
HORIA
Data înscrierii: 26/Apr/2006 Ultima vizita: 16/Aug/2023 Mesaje: 141 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 29 Iun 2006 12:27:24 Titlul subiectului: |
61690 |
|
Cand au venit Ikarusurile, aveau pe bord in dreapta harta cu vitezele .
marsarierul in stanga fata, intaia stanga spate...a sasea dreapta fata!
Acum sunt pe invers la multe, inseamna ca le-au schimbat cutiile.
Si UDM au tot 6 viteze.
E adevarat ca li s-au schimbat cutiile Ikarusurile galbene (ex.220, 221)?, am vazut ca a sasea nu mai e in dreapta ci in stanga ...
_________________ R.I.P. 20 |
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Vin 21 Iul 2006 12:06:27 Titlul subiectului: 505 |
62458 |
|
Din ciclul ,,ecologie" sau ,,cum să gazezi un Rathgeber":
Am dat de Ikarus 260 #7, care e ,,pasăre rară"... a dat o tură pe 444...și după aia a plecat, fiind înlocuit de alt Ikarus de la același garaj (Floreasca). O fi plecat la garaj?
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
75.6 kb |
Vizualizat: |
de 52728 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
alch3mist
Data înscrierii: 22/Mai/2006 Ultima vizita: 09/Mar/2007 Mesaje: 101 Locație: Bucuresti 4 (Piata Progresul)
|
Trimis: Mar 03 Oct 2006 21:16:34 Titlul subiectului: |
64931 |
|
Ikarusul cu numarul #52 pare-mi-se ca a suferit ceva reparatii capitale recent. In orice caz, vinerea trecuta avea toate scaunele re-tapitate si interiorul arata impecabil. Azi dimineata cand am mers cu el, la 2 scaune din spate era taiat vinilinul si buretele sfasiat. Zau daca nu as infunda puscaria cu asemenea specimene (scoala de corectie dupa caz) .
De ce nu le vine ideea (aplicata, de altfel, pe cateva Ikarusuri) sa inlocuiasca scaunele tapitate cu scaune de plastic sau, de ce nu, scaune de la DAC-urile casate? In felul asta n-ar mai avea "animalele" ce sa sfasie cu briceagul
|
|
Sus |
|
|
HORIA
Data înscrierii: 26/Apr/2006 Ultima vizita: 16/Aug/2023 Mesaje: 141 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 18 Noi 2006 14:10:59 Titlul subiectului: |
66444 |
|
O linie de mult disparuta - 114
La iesirea de pe str. Strabuna, mergand spre Casa Scanteii.
Se vede in poza pe bd.Gloriei un 24 care vine.
Acelasi 114, IKARUS scurt (nearticulat)
Imi cer scuze pt. calitatea pozelor, aveam doar 10 ani cand le-am facut...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
132.1 kb |
Vizualizat: |
de 51785 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
103.18 kb |
Vizualizat: |
de 51304 ori |
|
Ultima modificare efectuată de către HORIA la Sâm 18 Noi 2006 14:16:18, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
pmp
Data înscrierii: 07/Iul/2006 Ultima vizita: 31/Aug/2021 Mesaje: 256 Locație: Ilfov
|
Trimis: Mar 21 Noi 2006 11:28:02 Titlul subiectului: |
66632 |
|
Ikarus 44 este proaspat iesit din RK? L-am vazut pe 434 si pot sa zic ca arata impecabil.
L-am vazut in exterior si arata foarte bine. Am ramas placut surprins de calitatea reparatiilor. Scaunele aratau ca noi (cred ca au fost inlocuite cu unele noi), in interior a fost vopsit serios (adica nu doar manjit, cum au fost unele cazuri, din pacate, mai ales la DAC-uri).
|
|
Sus |
|
|
1689
Data înscrierii: 23/Ian/2006 Ultima vizita: 19/Mar/2009 Mesaje: 87 Locație: (Germania)
|
Trimis: Mar 21 Noi 2006 22:11:23 Titlul subiectului: |
66661 |
|
Daca poate cineva sa faca niste poze cu 44, as ramine recunoscator. Din ceea ce am observat cu ceva vreme in urma, URAC a facut o treaba foarte buna cu (unele) RK-uri la Ikarus-uri. Am vazut ca s-au preocupat sa schimbe chiar si lampile spate cu unele care aratau ca noi (daca nu cumva erau noi). Pacat ca faruri originale au din ce in ce mai putine.
|
|
Sus |
|
|
RobertC
Data înscrierii: 29/Mai/2006 Ultima vizita: 26/Iul/2009 Mesaje: 178 Locație: Bucuresti 4 (Obregia)
|
Trimis: Mie 22 Noi 2006 10:14:10 Titlul subiectului: |
66682 |
|
44 a iesit saptamana trecuta. Urmeaza pana la sfarsitul anului sa iasa de la RK si 65.
_________________ Degeaba se schimba parcul de vehicule, daca numarul lor scade |
|
Sus |
|
|
metrou.usor
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 02/Mar/2007 Mesaje: 536 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 12 Dec 2006 10:39:29 Titlul subiectului: |
67923 |
|
Si 651 a avut RK recent. Saptamana trecuta era in autobaza Titan, inca nu iesise la traseu. La Ikarus inca se face RK serios.
Si 648 era mai demult in URAC cu RK facut, la ora asta cred ca e la traseu.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
196.34 kb |
Vizualizat: |
de 52426 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
172.97 kb |
Vizualizat: |
de 52426 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
239.12 kb |
Vizualizat: |
de 52426 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
|