Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Autobuzele Ikarus 260 ale RATB
Du-te la pagina 1, 2, 3, 4  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuzele din Bucuresti
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Ian/2017
Mesaje: 5791
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 08 Noi 2005 11:26:15    Titlul subiectului: 55605

...Ikarus-ul 260, 646, care inca mai exista...


RF_baza4.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  43.53 kb
 Vizualizat:  de 26963 ori

RF_baza4.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 18/Dec/2016
Mesaje: 860
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 14 Dec 2005 19:31:19    Titlul subiectului: 56725

"Ikarus" au geamurile cam mari, și când stau autobuzele pe loc zornăie geamurile alea...

Ultima modificare efectuată de către mrM la Dum 12 Feb 2006 19:08:55, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Ian/2017
Mesaje: 553
Locație: Bucuresti 4 (Berceni)

MesajTrimis: Lun 02 Ian 2006 19:08:16    Titlul subiectului: Autobuzele Ikarus 260 10609

In Bucuresti exista o serie de Ikarusuri 260 cu geamuri care nu zdrangane.. sunt cele din seria cu nr de parc #42-#67... (vezi http://ratb.stfp.net/index.cgi?ttx=A%2A&veh=42-67&lin=&dt1=&dt2= ).. sistemul se aseamana cu cel de pe troleele Ik415T, doar ca se deschideau in ambele sensuri:)...
cand 312/313 era la Ferentari, Ikrusurile astea mergeau pe 313... abia apoi am dat de Ik260-urile cu geamuri zdranganitoare.. ma si gandeam ca "ce naspa sunt Ikarusurile astea de pe 116" (pe linia asta le-am avazut prima data pe astea cu geamuri zdranganitoare Smile )
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2186
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Lun 02 Ian 2006 19:10:34    Titlul subiectului: 10611

Ikarusurile cu numerele 40 - 67 sunt cele mai noi Ikarusuri 260. Ele fac parte din lotul celor 27 de autobuze sosite în 1993. (în 1991 au sosit primele 150).
Această serie de Ikarusuri stă la Autobaza Ferentari.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 19/Dec/2016
Mesaje: 1618
Locație: Cluj

MesajTrimis: Dum 09 Apr 2006 23:15:31    Titlul subiectului: 59763

1. Ikarusurile au fost printre cele mai bune și cele mai populare autobuze din țările foste comuniste.
2. În anul 1991 a avut loc o "invazie" de Ikarusuri second-hand din fosta RDG. Atunci au venit la Cluj o "tranșă" de asemenea autobuze. De asemenea, la Sovata , la Constanța (dau ca exemplu #9107, ceea ce înseamnă al șaptelea autobuz achiziționat în 1991) și în multe alte orașe. Din cele afirmate pe forumul vechi, am dedus că o parte (dacă nu cumva toate) autobuzele Ikarus 260 ale RATB au sosit atunci. Deși arătau bine, aveau ceva ani vechime, e drept că nu foarte mulți. Cel mai probabil că au fost fabricate după anul 1984.
3. A mai existat o "tranșă" în 1993 (dovadă, autobuzul 9303 din Constanța)

Cam când a vut loc scurtarea țevilor de eșapament? Ik 260 original evacua gazele în spate.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tudor
Vizitator






MesajTrimis: Lun 10 Apr 2006 10:05:47    Titlul subiectului: ik 59770

IKARUS-urile au fost o binecuvantare pentru mine, cel putin in 1993-1994 cand au fost puse pe 178. Net mai confortabile, scaune tapitate, nu mai ploua in ele, geamuri care se inchideau, usi mai etanse, mai silentioase si aveau caldura. Astfel ca drumul meu pana acasa era mai placut. De asemenea, au fost mult timp pe 131, 301, 331 si alte astfel de linii. Aduceti-va aminte cum aratau cand erau noi... Si inca mai au fata de centru.
Sus
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2186
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Lun 10 Apr 2006 14:14:11    Titlul subiectului: 59779

În afară de plăcuțele cu date tehnice mai existau în autobuzele Ikarus niște plăcuțe albastre pe care scria "Ikarus Made in Hungary 1991" sau 1993. După atâtea RK-uri puține mai au plăcuța cu date tehnice și cea albastră cu denumirea producătorului.
Oricum, majoritatea au gemaurile originale, pe care scrie în colț "Ikarus Hungary 1991" sau "Ikarus Hungary 1993"
OAB a scris:
Cam când a vut loc scurtarea țevilor de eșapament? Ik 260 original evacua gazele în spate.
Probabil că la primul RK.. acum mai sunt doar 2 Ikarusuri cu șeava de eșapament în spate.
Cele 2 sunt #176



0176-173-004.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  93.59 kb
 Vizualizat:  de 26857 ori

0176-173-004.jpg



0207-SCOALA-002.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  78.44 kb
 Vizualizat:  de 26857 ori

0207-SCOALA-002.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
1689



Data înscrierii: 23/Ian/2006
Ultima vizita: 19/Mar/2009
Mesaje: 87
Locație: (Germania)

MesajTrimis: Sâm 15 Apr 2006 00:52:50    Titlul subiectului: 59895

Ikarus-urile venite intre 1991 si 1993 in Bucuresti au fost absolut noi. Cu 51, 42 si 61 am mers chiar inainte de a fi scoase in trafic, in perioada de rodaj. Cele care au/aveau evacuarea tobei de esapament in spate au fost - de fapt - cele modificate. Originalul avea evacuarea undeva inaintea rotii spate.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Ian/2017
Mesaje: 622
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Joi 04 Mai 2006 10:48:53    Titlul subiectului: 60264

Placutele cu seria si anul de fabricare ar spune totul. Un alt motiv, pentru care cred ca aceste autobuze nu sunt fabricate in 1991: culoarea este galben mustar, ei acesta culoare era folosita pana 1990 de catre VOLAN BUSZ, regia care administra transportul interurban de calatori din Ungaria. In Ungaria nu prea gasesti Ikarusuri cu usi armonice, ei preferand autobuzele cu usi glisante. Daca acestea au fost comandate "express" de catre RATB, poate fabrica a trimis tot ce avea pe stoc.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Kaleun



Data înscrierii: 20/Dec/2005
Ultima vizita: 10/Mar/2014
Mesaje: 308
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 07 Mai 2006 10:05:52    Titlul subiectului: 60319

Un 280 pentru Rusia, facut in 93, cu usi armonica: http://busexplorer.com/PHP/MidPage.php?id=1201
Un 260 pentru germania din 91unde se explica ce feluri de usi puteau avea autobuzele functie de comannda: http://busexplorer.com/PHP/MidPage.php?id=1212
Deci busurile au fost noi.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 19/Dec/2016
Mesaje: 1618
Locație: Cluj

MesajTrimis: Lun 08 Mai 2006 23:44:11    Titlul subiectului: 60383

dm a scris:
Placutele cu seria si anul de fabricare ar spune totul. Un alt motiv, pentru care cred ca aceste autobuze nu sunt fabricate in 1991: culoarea este galben mustar, ei acesta culoare era folosita pana 1990 de catre VOLAN BUSZ, regia care administra transportul interurban de calatori din Ungaria. In Ungaria nu prea gasesti Ikarusuri cu usi armonice, ei preferand autobuzele cu usi glisante. Daca acestea au fost comandate "express" de catre RATB, poate fabrica a trimis tot ce avea pe stoc.
1. În plus, jențile. Dacă au fost achiziționate ca noi, de ce au jenți de tip vechi. Sunt mai bune jențile cu model radial? Einstein 1984 susține contrariul.
2. Împreună cu lotul de IK 260 au sosit Ikarusuri 280? Dacă da, ce număr de parc au avut? Pe forum se vorbea de un Ikarus 280 cu numărul de parc #12. Era prin anii '80 sau a sosit împreună cu Ikarusurile 260?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2186
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mar 09 Mai 2006 13:22:12    Titlul subiectului: 60395

Ikarusurile 280 au venit la sfârșitul anilor '80 în București. După câțiva ani, Tovarășul a dat ordin să circule numai autobuze românești (și ceva Ik4). Atunci, o parte din Ikarus 280 au fost casate, iar o altă parte au ajuns prin provincie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Ian/2017
Mesaje: 5791
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 09 Mai 2006 13:29:00    Titlul subiectului: 60397

Pe un ghid RATB de prin '95-'96, pe coperta, aparea un Ikarus 280 alb, cu reclama la Pepsi. Avea numarul de parc #12. Nu cred ca RATB ar fi pus pe coperta ghidului propriu poze cu vehicule din alte localitati, asadar inclin sa cred ca acel Ikarus 280 era al RATB.
Iata-l pe acel misterios #12.



RF_12.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  42.74 kb
 Vizualizat:  de 26730 ori

RF_12.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 19/Dec/2016
Mesaje: 1618
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mar 09 Mai 2006 14:53:28    Titlul subiectului: 60400

Catalin Ghita a scris:
Nu cred ca RATB ar fi pus pe coperta ghidului propriu poze cu vehicule din alte localitati, asadar inclin sa cred ca acel Ikarus 280 era al RATB.
Iata-l pe acel misterios #12.
1. Unde e făcută poza?
2. A văzut careva autobuzul respectiv "în carne și oase"?
Ikarusul #12 este destinat transportului suburban / interurban. Din această cauză, lipsesc ușile 2 și 4. Într-adevăr, pentru transportul urban are prea puține uși. Exact asta a fost problema și la Cluj; s-au adus Ikarusuri articulate suburbane iar autobuzul stătea prea mult în stații.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
sisintea



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Iun/2008
Mesaje: 455
Locație: Medias

MesajTrimis: Mar 09 Mai 2006 19:41:55    Titlul subiectului: 60408

Dupa fontul folosit la Ikarusul din poza lui Cata, pare ca autobuzul ar fi al Aradului.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2186
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Joi 08 Iun 2006 21:59:15    Titlul subiectului: 60971

Ikarusurile cu scaune tapițate vor deveni o raritate în curând... din ce am observat, RATB nu mai reface tapițeria scaunelor. Principiul e simpu: când un Ikarus are multe scaune distruse, se dau jos toate și se înlocuiesc cu scaune de plastic asemănătoare celor de pe tramvaiele V3A-93 modernizate după 2002.
Din scaunele date jos, se aleg cele care sunt întregi și cere cu distrugeri minore (care se pot cârpi ușor) și se folosesc ca scaune de rezervă pentru alte autobuze care au mai puține scaune vandalizate în salon.

Bord de Ikarus 260:



BordIkarus260.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  162.62 kb
 Vizualizat:  de 26665 ori

BordIkarus260.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
ATM



Data înscrierii: 23/Mar/2006
Ultima vizita: 27/Iun/2014
Mesaje: 88
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 20 Iun 2006 00:48:25    Titlul subiectului: 61384

Si cu toate ca e o scadere a confortului, eu unul sunt perfect de acord. Suntem inca prea inapoiati petru scaune tapitate...
Imi aduc aminte ca vazusem in fotografii interioare de Citaro (inainte sa vina in Buc.) Rama de plastic gri, interior scaun din textil mov (probabil ignifug, dupa cum deduc eu). Au venit astea din Bucuresti...plastic pe toata linia. Poti sa acuzi pe cineva?
Dar Dac-urile totusi de ce le taiem asa zdravan? Nu putem sa facem si noi ca italienii, sa le donam? Trebuie sa fie prin Somalia, Papua sau similar nevoie de ceva utilaje, fie ele si vechi...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
HORIA



Data înscrierii: 26/Apr/2006
Ultima vizita: 19/Ian/2017
Mesaje: 127
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 29 Iun 2006 12:27:24    Titlul subiectului: 61690

Cand au venit Ikarusurile, aveau pe bord in dreapta harta cu vitezele .
marsarierul in stanga fata, intaia stanga spate...a sasea dreapta fata!
Acum sunt pe invers la multe, inseamna ca le-au schimbat cutiile.
Si UDM au tot 6 viteze.
E adevarat ca li s-au schimbat cutiile Ikarusurile galbene (ex.220, 221)?, am vazut ca a sasea nu mai e in dreapta ci in stanga ...

_________________
R.I.P. 20
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2186
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Vin 21 Iul 2006 12:06:27    Titlul subiectului: 505 62458

Din ciclul ,,ecologie" sau ,,cum să gazezi un Rathgeber":

Am dat de Ikarus 260 #7, care e ,,pasăre rară"... a dat o tură pe 444...și după aia a plecat, fiind înlocuit de alt Ikarus de la același garaj (Floreasca). O fi plecat la garaj?



0007-444-001.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  75.6 kb
 Vizualizat:  de 26650 ori

0007-444-001.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
alch3mist



Data înscrierii: 22/Mai/2006
Ultima vizita: 09/Mar/2007
Mesaje: 101
Locație: Bucuresti 4 (Piata Progresul)

MesajTrimis: Mar 03 Oct 2006 21:16:34    Titlul subiectului: 64931

Ikarusul cu numarul #52 pare-mi-se ca a suferit ceva reparatii capitale recent. In orice caz, vinerea trecuta avea toate scaunele re-tapitate si interiorul arata impecabil. Azi dimineata cand am mers cu el, la 2 scaune din spate era taiat vinilinul si buretele sfasiat. Zau daca nu as infunda puscaria cu asemenea specimene (scoala de corectie dupa caz) Evil or Very Mad .

De ce nu le vine ideea (aplicata, de altfel, pe cateva Ikarusuri) sa inlocuiasca scaunele tapitate cu scaune de plastic sau, de ce nu, scaune de la DAC-urile casate? In felul asta n-ar mai avea "animalele" ce sa sfasie cu briceagul
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
HORIA



Data înscrierii: 26/Apr/2006
Ultima vizita: 19/Ian/2017
Mesaje: 127
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 18 Noi 2006 14:10:59    Titlul subiectului: 66444

O linie de mult disparuta - 114
La iesirea de pe str. Strabuna, mergand spre Casa Scanteii.
Se vede in poza pe bd.Gloriei un 24 care vine.
Acelasi 114, IKARUS scurt (nearticulat)
Imi cer scuze pt. calitatea pozelor, aveam doar 10 ani cand le-am facut...



RF_114.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  132.1 kb
 Vizualizat:  de 25707 ori

RF_114.jpg



RF_ikarus_112.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  103.18 kb
 Vizualizat:  de 25226 ori

RF_ikarus_112.jpg




Ultima modificare efectuată de către HORIA la Sâm 18 Noi 2006 14:16:18, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
pmp



Data înscrierii: 07/Iul/2006
Ultima vizita: 19/Ian/2017
Mesaje: 242
Locație: Ilfov

MesajTrimis: Mar 21 Noi 2006 11:28:02    Titlul subiectului: 66632

Ikarus 44 este proaspat iesit din RK? L-am vazut pe 434 si pot sa zic ca arata impecabil.
L-am vazut in exterior si arata foarte bine. Am ramas placut surprins de calitatea reparatiilor. Scaunele aratau ca noi (cred ca au fost inlocuite cu unele noi), in interior a fost vopsit serios (adica nu doar manjit, cum au fost unele cazuri, din pacate, mai ales la DAC-uri).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
1689



Data înscrierii: 23/Ian/2006
Ultima vizita: 19/Mar/2009
Mesaje: 87
Locație: (Germania)

MesajTrimis: Mar 21 Noi 2006 22:11:23    Titlul subiectului: 66661

Daca poate cineva sa faca niste poze cu 44, as ramine recunoscator. Din ceea ce am observat cu ceva vreme in urma, URAC a facut o treaba foarte buna cu (unele) RK-uri la Ikarus-uri. Am vazut ca s-au preocupat sa schimbe chiar si lampile spate cu unele care aratau ca noi (daca nu cumva erau noi). Pacat ca faruri originale au din ce in ce mai putine.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
RobertC



Data înscrierii: 29/Mai/2006
Ultima vizita: 26/Iul/2009
Mesaje: 178
Locație: Bucuresti 4 (Obregia)

MesajTrimis: Mie 22 Noi 2006 10:14:10    Titlul subiectului: 66682

44 a iesit saptamana trecuta. Urmeaza pana la sfarsitul anului sa iasa de la RK si 65.
_________________
Degeaba se schimba parcul de vehicule, daca numarul lor scade Sad
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
metrou.usor



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 02/Mar/2007
Mesaje: 536
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 12 Dec 2006 10:39:29    Titlul subiectului: 67923

Si 651 a avut RK recent. Saptamana trecuta era in autobaza Titan, inca nu iesise la traseu. La Ikarus inca se face RK serios.
Si 648 era mai demult in URAC cu RK facut, la ora asta cred ca e la traseu.



RF_DSC02967.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  196.34 kb
 Vizualizat:  de 26348 ori

RF_DSC02967.JPG



RF_DSC02175.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  172.97 kb
 Vizualizat:  de 26348 ori

RF_DSC02175.JPG



RF_DSC02182.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  239.12 kb
 Vizualizat:  de 26348 ori

RF_DSC02182.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuzele din Bucuresti Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina 1, 2, 3, 4  Următoare
Pagina 1 din 4

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community