Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
nostalgia
Data înscrierii: 23/Sep/2007 Ultima vizita: 02/Iun/2013 Mesaje: 3 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 08 Iul 2008 14:47:12 Titlul subiectului: |
95493 |
|
Autobuzul Ikarus 214 aparea cam acum un an intr-o reclama la un iaurt sau ceva in genul asta, nu mai tin bine minte despre ce marca era vorba, insa reclama era cu un om care isi prindea cravata in usa din spate a lui 214 si incepea sa fuga pe langa el.
La sfarsitul reclamei se vede numarul de garaj al autobuzului.
|
|
Sus |
|
|
LArSON
Data înscrierii: 30/Iun/2006 Ultima vizita: 14/Iun/2009 Mesaje: 54 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 25 Iul 2008 15:58:19 Titlul subiectului: |
96235 |
|
Catalin Ghita a scris: | S-ar putea intreprinde demersuri pe langa Uniunea Europeana pentru a obtine o derogare, cel putin pentru autobuzele care sunt acum in exploatare, ca sa poata circula inca un anumit timp... | Nu este nevoie de o astfel de derogare, doar in alte orase circula autobuze vechi de cand lumea, vezi Budapesta. La noi e goana dupa comisioane, si nu se dau comisioane pe donatii, se dau pentru fier vechi
|
|
Sus |
|
|
bus_andrei
Data înscrierii: 25/Mar/2008 Ultima vizita: 01/Mar/2011 Mesaje: 148 Locație: Targu Mures
|
Trimis: Vin 22 Aug 2008 15:04:33 Titlul subiectului: |
97294 |
|
In Bucuresti au circulat si Ikarus 280?
|
|
Sus |
|
|
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1178 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Sâm 23 Aug 2008 01:16:36 Titlul subiectului: |
97309 |
|
Da, in anii 70-80 (cam dupa 1975 pana in 1981) - pe liniile 35, 40, 42 articulate, au fost si in varinta nearticulata (linia 114). Dupa dotarea ITB cu DAc 117/112 si sistarea importurilor, daca nu s-au casat, multe autobuze au fost trimise la Ploiesti sau Cluj (in anii 70 ultimele importuri de autobuze au fost Ikarus si IK4)
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
|
COSTACHE MIHAIL
Data înscrierii: 01/Feb/2009 Ultima vizita: 12/Mar/2024 Mesaje: 350 Locație: Bucuresti 2 (Tei)
|
Trimis: Mie 04 Mar 2009 00:02:19 Titlul subiectului: autobuze ikarus 260 |
107133 |
|
Am si eu o intrebare! Mai circula in clipa de fata vreun autobuz Ikarus 260? Am fost acum 2 saptamani la Autobaza Ferentari si am vazut acolo unul dar nu stiu daca il mai scoate pe traseu!
In afara de cele pentru persoane cu dizabilitati, eu pot spune ca am vazut unul galben in perfecta stare de functionare la Autobaza Ferentari, pacat ca nu i-am putut vedea nr de RATB. Daca cineva are cunostinte la autobaza, poate se duce sa verifice. Eu nu am fost lasat sa intru in autobaza, mai ales cand a auzit ca vreau sa fotografiez acel autobuz. Nici informatii nu a vrut sa imi dea cel de la poarta! Dar prea repede au fost casate aceste autobuze! Si cand ne gandim ca se taie la URAC in masa autobuze tip DAF si ROCAR DE SIMON! Unde oare vom ajunge! Sa avem in Bucuresti numai un singur fel de autobuze tip marca MERCEDES? Si cand ma gandesc ca acum un an mai existau 10 autobuze DAC - UDM la Ferentari! Circulau pe liniile 471, 418 si cele mai multe pe linia 634.
|
|
Sus |
|
|
tramvaiul
Data înscrierii: 16/Oct/2008 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 92 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 04 Mar 2009 09:39:15 Titlul subiectului: |
107150 |
|
Nu mai circula niciun Ikarus 260. Cel din autobaza Ferentari era probabil unul din cele adaptate pt.persoane cu dizabilitati.
|
|
Sus |
|
|
stfp
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 22/Mar/2024 Mesaje: 1759 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Joi 17 Sep 2009 23:10:55 Titlul subiectului: |
117048 |
|
Stie cineva care autobuze Ikarus 260 ale RATB mai exista? Banuiesc ca cele doua adaptate pentru persoane cu dizabilitati mai exista inca; doua au ajuns si la Fetesti; in afara de acestea patru, mai sunt si altele care nu au fost taiate si topite? Ma intereseaza atat cele care pot sa mai zaca prin autobaze cat si cele care au fost vandute altor operatori de transport.
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Joi 17 Sep 2009 23:19:11 Titlul subiectului: |
117050 |
|
stfp a scris: | in afara de acestea patru, mai sunt si altele care nu au fost taiate si topite | 1 singur.... chiar #1, la o firmă.
|
|
Sus |
|
|
COSTACHE MIHAIL
Data înscrierii: 01/Feb/2009 Ultima vizita: 12/Mar/2024 Mesaje: 350 Locație: Bucuresti 2 (Tei)
|
|
Sus |
|
|
herminedirt
Data înscrierii: 28/Noi/2008 Ultima vizita: 05/Mai/2013 Mesaje: 254 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 16 Ian 2010 17:53:47 Titlul subiectului: |
122381 |
|
Dr2006 a scris: | 1 singur.... chiar #1, la o firmă. | Firma respectiva e cumva pe Soseaua Mihai Bravu, langa intersectia cu Calea Vitan? Tin minte ca am vazut de mult un Ikarus 260 parcat acolo.
_________________ http://www.no3.ro |
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
|
Sus |
|
|
folkfan
Data înscrierii: 29/Ian/2010 Ultima vizita: 14/Iun/2022 Mesaje: 634 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 19 Noi 2010 22:38:32 Titlul subiectului: |
136543 |
|
Cele mai bune autobuze pe care le-a avut orasul asta...
_________________ Andrei Ionel |
|
Sus |
|
|
folkfan
Data înscrierii: 29/Ian/2010 Ultima vizita: 14/Iun/2022 Mesaje: 634 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 22 Feb 2011 11:03:12 Titlul subiectului: |
140279 |
|
Ikarus 260 cu nr #220, pe linia 261, la capat in Vatra Noua (la Jandarmeriei). Le-am facut pe 14 august 2005.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
127.6 kb |
Vizualizat: |
de 27891 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
91.56 kb |
Vizualizat: |
de 27891 ori |
|
_________________ Andrei Ionel |
|
Sus |
|
|
Manta B
Data înscrierii: 03/Apr/2011 Ultima vizita: 28/Feb/2013 Mesaje: 12 Locație: Iasi; Bucuresti
|
Trimis: Dum 03 Apr 2011 09:00:49 Titlul subiectului: |
142141 |
|
Cele mai bune autobuze pe care le-a avut Bucurestiul. Vara nu mureai de caldura iar iarna nu mureai de frig, confort asigurat de scaunele tapisate iar felul in care porneau de pe loc.....fenomenal. Pacat ca au disparut.
Apropo, pe unde mai pot vedea un Ikarus?
|
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 03 Apr 2011 12:38:21 Titlul subiectului: |
142150 |
|
La Fetești mai sunt 2 dintre cele care au fost la București, #44 si #66.
_________________ I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da). |
|
Sus |
|
|
PaulIP
Data înscrierii: 12/Aug/2011 Ultima vizita: 13/Mai/2024 Mesaje: 494 Locație: Bucuresti, Sector 6 (Ghencea)
|
|
Sus |
|
|
Andrei96
Data înscrierii: 08/Sep/2013 Ultima vizita: 09/Feb/2016 Mesaje: 28 Locație: Voluntari
|
Trimis: Dum 06 Dec 2015 19:30:13 Titlul subiectului: |
182762 |
|
#629, linia 116. Anul 2005.
Sursa: http://flickrhivemind.net/Tags/flickrhivermind
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
158.44 kb |
Vizualizat: |
de 21045 ori |
|
_________________ Andrei96
Ador troleibuzele-VECHI! |
|
Sus |
|
|
tfa2003
Data înscrierii: 20/Mar/2006 Ultima vizita: 30/Apr/2024 Mesaje: 60 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 02 Noi 2016 19:54:25 Titlul subiectului: ik260 |
187026 |
|
Apropos de geamuri zdranganitoare au fost 2 sisteme de inchidere: unul montat la jumatatea inaltimii geamului culisant (vezi poza lui #57 si celalalt la baza lui, vezi #220. Primul nu zdranganea, al doilea era o rusine... Oricum am apreciat gemurile culisante mari mai mult decat aerul conditionat din Citaro
|
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 12 Noi 2016 00:25:41 Titlul subiectului: |
187119 |
|
Se mai păstrează vreunul dintre cele ajunse la Fetești?
_________________ I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da). |
|
Sus |
|
|
castrosua
Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 24/Feb/2024 Mesaje: 945 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Lun 14 Noi 2016 09:47:58 Titlul subiectului: |
187132 |
|
folkfan a scris: | Cele mai bune autobuze pe care le-a avut orasul asta... |
Respectuos contrazic. Castrosua au fost cele mai bune!
Acum pe serios, 260 au fost bune, si sunt fan al Castrosua (wow nu serios? vezi nick )
Au fost facute mai bine ca Dac-urile pentru ca la nivel constructive erau similare, si din unele puncte de vedere Dac-urile erau mai zdravene. Tabla era ceva mai subtire, dar structura de tevi era mai groasa, cel putin din fabrica, si cel putin la primele serii. Dupa ce au aparut scundele s-a facut economie pe unde se putea, si dupa 90 Rocar avea probleme mari cu furnizorii asa ca la fel, faceau ce putea cu Dac-urile. E pacat ca au fost unele exemplare care au rezistat foarte bine.
Dar aste e topicul 260. Ikarus au avut si un avantaj ca din anii 70 ITB avea Ikarusuri, 260 si 280 asa ca seria de dupa revolutie au fost mentinute bine ca stiau cum sa le repare.
_________________ https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/ |
|
Sus |
|
|
PaulIP
Data înscrierii: 12/Aug/2011 Ultima vizita: 13/Mai/2024 Mesaje: 494 Locație: Bucuresti, Sector 6 (Ghencea)
|
Trimis: Joi 29 Dec 2016 22:37:21 Titlul subiectului: |
187598 |
|
Fiecare Ikarus fabricat era de un anume subtip, notat prin 2 cifre (sau 3 in unele cazuri) dupa numarul tipului. De exemplu, 260.00 si 280.00 au fost pentru Ungaria, 260.01 pentru URSS etc.
Ce subtip au fost Ikarusurile RATB? Judecand dupa perioada de fabricatie, ar putea fi 260.37 sau 260.40, dar nu am o idee mai clara...
_________________ Proiecte românești pentru simulatorul OMSI 2:
https://www.facebook.com/roworksomsi |
|
Sus |
|
|
dm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Apr/2024 Mesaje: 819
|
Trimis: Vin 30 Dec 2016 01:14:39 Titlul subiectului: |
187601 |
|
Am gasit 2 tabele, unul pt. IK260 si celalat pt. IK280. Din pacate nu apare lotul de autobuze IK260 pt. RATB, insa apare IK280 pt. ITB.
Lista pt 260: http://ikarus280.uw.hu/200ascsalad/ik260altipusok.html
Lista pt 280: http://ikarus280.uw.hu/200ascsalad/ik280altipusok.html
IK 280 pt. Romania:
280.05, anul 1977, motor: Rába-MAN D2156HM6U Cutia de viteze: ASH 75.2-A8, amplasarea usilor: 2-2-2-2, locuri pe scaune: 35, locuri pe picioare: 111, loc pt. taxator: 1, geam stanga spate care se poate deschide 1/3.
|
|
Sus |
|
|
PaulIP
Data înscrierii: 12/Aug/2011 Ultima vizita: 13/Mai/2024 Mesaje: 494 Locație: Bucuresti, Sector 6 (Ghencea)
|
Trimis: Dum 01 Ian 2017 18:21:27 Titlul subiectului: |
187643 |
|
Listele acelea le stiu, insa sunt incomplete. De exemplu, ITB a mai achizionat 400 de Ikarusuri in anul 1974. Din acestea, 100 erau scurte (260) si restul 280. Avand in vedere similitudinile lor cu cele din Budapesta, cred ca acestea erau 260.00, respectiv 280.00.
Nu inteleg urmatorul lucru:
Citat: | IK 280 pt. Romania:
280.05, anul 1977, motor: Rába-MAN D2156HM6U Cutia de viteze: ASH 75.2-A8, amplasarea usilor: 2-2-2-2, locuri pe scaune: 35, locuri pe picioare: 111, loc pt. taxator: 1, geam stanga spate care se poate deschide 1/3. |
Cu alte cuvinte acela este singurul geam mobil din tot autobuzul?
P.S.: Cutia ASH 75.2-A8 este manuala, nu?
_________________ Proiecte românești pentru simulatorul OMSI 2:
https://www.facebook.com/roworksomsi |
|
Sus |
|
|
dm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Apr/2024 Mesaje: 819
|
Trimis: Lun 02 Ian 2017 00:55:06 Titlul subiectului: |
187653 |
|
Da, asa scrie, insa nu cred doar un singur geam era mobil. Cele exportate in RDG avea 2 geamuri mobile, insa acolo verile sunt putin mai racoroase decat in Romania, deci nu cred ca ITB-ul avea Ikarusuri cu un singur geam mobil.
|
|
Sus |
|
|
PaulIP
Data înscrierii: 12/Aug/2011 Ultima vizita: 13/Mai/2024 Mesaje: 494 Locație: Bucuresti, Sector 6 (Ghencea)
|
Trimis: Lun 02 Ian 2017 20:20:18 Titlul subiectului: |
187663 |
|
Asa s-ar explica...
Iar Ikarusurile galbene RATB deduc ca (cel putin primele 151) sunt din stocurile fabricii. Fie au avut un surplus de productie, fie un client a anulat o comanda si uzina a ramas cu ele pe "cap".
_________________ Proiecte românești pentru simulatorul OMSI 2:
https://www.facebook.com/roworksomsi |
|
Sus |
|
|
|