Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Autobuzele Ikarus 260 ale RATB
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuzele din Bucuresti
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 26/Oct/2020
Mesaje: 796

MesajTrimis: Mar 03 Ian 2017 09:43:16    Titlul subiectului: 187666

Probabil un export către URSS, acolo se cumpărau autobuze galbene simcu uși "clasice".
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
paraschivrazvan25



Data înscrierii: 29/Mai/2016
Ultima vizita: 30/Ian/2020
Mesaje: 15
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 13 Feb 2017 22:22:19    Titlul subiectului: 188352

Cat de mult timp a trecut de cand erau pe sosele aceste autobuze.
_________________
rent a car Bucuresti
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
anndrey



Data înscrierii: 04/Apr/2008
Ultima vizita: 18/Oct/2019
Mesaje: 92
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 07 Iun 2017 20:29:51    Titlul subiectului: 190351

Autobuzele Ikarus au avut din fabrica o instalatie de preincalzire a uleiului din motor pe rezistenta electrica? Comanda instalatiei era in partea din stanga a soferului, langa pedala de ambreiaj.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ADK



Data înscrierii: 09/Apr/2019
Ultima vizita: 28/Oct/2020
Mesaje: 314
Locație: Buzau

MesajTrimis: Lun 20 Mai 2019 01:24:01    Titlul subiectului: 200833

Autobuzele Ikarus #20 și #25 în perioada lor de glorie. Smile


20.jpg
 Descriere:
#25/31 B 2099/B 18 XFC (1991-2008) linia 168, autor: Al Barry (castrosua)
 Mărime fișier:  129.33 kb
 Vizualizat:  de 3502 ori

20.jpg



25.jpg
 Descriere:
#20/31 B 2007/B 18 MUZ (1991-2007) linia 168, autor: Al Barry (castrosua)
 Mărime fișier:  129.4 kb
 Vizualizat:  de 3502 ori

25.jpg



_________________
Mi-e dor de vremurile de altădată!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ADK



Data înscrierii: 09/Apr/2019
Ultima vizita: 28/Oct/2020
Mesaje: 314
Locație: Buzau

MesajTrimis: Mie 05 Feb 2020 01:35:55    Titlul subiectului: 205438

#55 la începutul lui iulie 2014 așteptând zile mai bune în autobaza Ferentari. Din păcate (dar și din fericire totodată) am mai găsit câteva fotografii datorită unui prieten vechi, doar că acestea sunt incadrate într-un colaj neavând decât câteva speranțe că voi mai găsi și restul fotografiilor întregi.


16522342_243501926108402_713660174_o.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  132.33 kb
 Vizualizat:  de 2887 ori

16522342_243501926108402_713660174_o.jpg



_________________
Mi-e dor de vremurile de altădată!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ADK



Data înscrierii: 09/Apr/2019
Ultima vizita: 28/Oct/2020
Mesaje: 314
Locație: Buzau

MesajTrimis: Joi 06 Feb 2020 20:55:45    Titlul subiectului: 205502

Spre fericite am recuperat fotografiile, exceptând salonul.


18870293_303597300098864_308429619_o.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  109.47 kb
 Vizualizat:  de 2839 ori

18870293_303597300098864_308429619_o.jpg



18948630_303597303432197_745797629_o.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  108.34 kb
 Vizualizat:  de 2838 ori

18948630_303597303432197_745797629_o.jpg



18870165_303597270098867_641901656_o.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  124.18 kb
 Vizualizat:  de 2837 ori

18870165_303597270098867_641901656_o.jpg



18765119_301504216974839_440730856_o.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  112.32 kb
 Vizualizat:  de 2837 ori

18765119_301504216974839_440730856_o.jpg



_________________
Mi-e dor de vremurile de altădată!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 29/Oct/2020
Mesaje: 1189
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Mar 03 Mar 2020 14:25:48    Titlul subiectului: 205959

Capturi dintr'un film documentar despre transportul public din București din anul 1980. Pentru că subiectul este exclusiv al Ikarus 260, am scos doar o captură cu un astfel de autobuz, iar a doua, după numărul de înmatriculare, ar putea fi tot de la un Ikarus 260. Dacă nu, este un frate mai mare al lui, Ikarus 280.
În anii '80 se pare că au fost doar 100 de Ikarus 260, cu numere de la 2101 la 2200. Restul de aproximativ 300 de Ikarus au fost Ikarus 280.
În foto, #2157 (34-B-16(?)55) și 34-B-1575(?).
Sursa reportajului: http://euscreen.eu/item.html?id=EUS_428037BACAAF4D1DB1DBA9CB3AE33C26
Nu comentez mai mult despre reportaj, decât proasta impresie pe care mi-a făcut-o madam reportera și atunci și în Decembrie 1989.



2157-34-B-1655.png
 Descriere:
 Mărime fișier:  138.61 kb
 Vizualizat:  de 2718 ori

2157-34-B-1655.png



34-B-1575.png
 Descriere:
 Mărime fișier:  147.4 kb
 Vizualizat:  de 2718 ori

34-B-1575.png


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 22/Oct/2020
Mesaje: 928
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Mie 04 Mar 2020 11:55:07    Titlul subiectului: 205969

Trix a scris:
Nu comentez mai mult despre reportaj, decât proasta impresie pe care mi-a făcut-o madam reportera și atunci și în Decembrie 1989.

Antipatica rau. Ma intreb, oare cati oameni au fost bagati in parnaie pe chestia asta, ca pe vremea aia, aparentele erau totul...

_________________
https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
ADK



Data înscrierii: 09/Apr/2019
Ultima vizita: 28/Oct/2020
Mesaje: 314
Locație: Buzau

MesajTrimis: Mie 04 Mar 2020 14:21:55    Titlul subiectului: 205970

Chiar m-au bucurat aceste două capturi ilustrând încă o dată autobuzele Ikarus din vremea comunistă (chiar, are cineva idee în ce garaj au fost filmate?). Ascultând și eu reportajul, din păcate răutatea persista și pe acea vreme și încă cu consecințe grave. Mai ales că dnei reportere îî plăcea mereu să aprindă paie, nu știa că 31R înseamna 31 Rapid dar o interesa de ce acel șofer stătea cu motorul pornit la capăt de linie spunând la tot ITB-ul. Dar în fine. Am surprins și eu câteva capturi...


2020-03-04_145021.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  39.46 kb
 Vizualizat:  de 2661 ori

2020-03-04_145021.jpg



2020-03-04_145035.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  42.42 kb
 Vizualizat:  de 2661 ori

2020-03-04_145035.jpg



2020-03-04_144946.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  43.57 kb
 Vizualizat:  de 2661 ori

2020-03-04_144946.jpg



2020-03-04_144846.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  40.48 kb
 Vizualizat:  de 2661 ori

2020-03-04_144846.jpg



2020-03-04_144827.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  43 kb
 Vizualizat:  de 2661 ori

2020-03-04_144827.jpg



2020-03-04_144920.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  43.67 kb
 Vizualizat:  de 2661 ori

2020-03-04_144920.jpg



2020-03-04_144934.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  42.07 kb
 Vizualizat:  de 2661 ori

2020-03-04_144934.jpg



_________________
Mi-e dor de vremurile de altădată!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 29/Oct/2020
Mesaje: 1189
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Mie 04 Mar 2020 16:58:07    Titlul subiectului: 205973

Probabil Autobaza Pipera sau Nordului.
Autobuzele din film aveau numere cu 20xx și 21xx și în general în foto am văzut aceste autobuze pe linii ca: 29,31,34,35 și variantele scurte ale acestora.
Dar erau și alte autobaze cu Ikarus articulate, cel puțin pentru linia 75.
Filmul este realizat în 1980.

Iar comunista carmen dumitrescu, după excesul de zel din film, în 1989 făcea același exces de zel cu robinetele "de aur" ale lui Ceaușescu, dar îl și învita pe Saul Bruckner (Brucan), marele "exilat de la Dămăroaia", în fapt și în drept un bolșevic execrabil, să vină "să-și ia vila înapoi". Vilă care de fapt fusese luată cu japa de comuniști de la altcineva ca să se lăfăie în ea Saul și nevastă-sa, procuroarea comunistă Sidorovici.
Asta așa că dacă am văzut niște autobuze vechi, nu mă apucă nostalgia acelor vremuri ascultând-o pe caCarmen asta. La fel și filmele cu BD, deși mai văd câte un un otobel, cornobel sau traivan vechi, când o dau în tovărășisme de 3 lei, noroc cu câinele ăla lup că altfel aș schimba canalul. Noroc pentru unii că urmașii lui Brucan, educați la școala națională Ștefan Gheorghiu II alias Gogu Rădulescu, aduc înapoi comunismul sub formă de globalism.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ADK



Data înscrierii: 09/Apr/2019
Ultima vizita: 28/Oct/2020
Mesaje: 314
Locație: Buzau

MesajTrimis: Dum 08 Mar 2020 00:48:11    Titlul subiectului: 206051

Țin să cred autobaza Pipera, în Nordului nu exista atâta spațiu. Nu știu de ce țineam să cred că autobuzele Ikarus din Ploiești sunt cele ex. București, datorită numerelor de inventar și a anilor de fabricație. Dar este o pură coincidență. Coincidență prea mare și în cazul autobuzelor DAC care numai existau în București. Oricum, Ikarusurile 260.50 venite după 1990 erau mult mai elegante și mai atrăgătoare față de Ikarusurile 260.01 sau 02, în opinia mea. Poate și datorită faptului că au fost într-adevăr îngrijite, nu au dus munca grea ca cele din anii '70 și a proastei mentenanțe oferite în acele vremuri.
_________________
Mi-e dor de vremurile de altădată!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
PaulIP



Data înscrierii: 12/Aug/2011
Ultima vizita: 29/Oct/2020
Mesaje: 487
Locație: Bucuresti, Sector 6 (Ghencea)

MesajTrimis: Dum 08 Mar 2020 14:29:56    Titlul subiectului: 206057

260.02 (pentru RDG) era mai bine facut si mai bine exploatat ca 260.50 (pentru URSS si Romania). Dovada ca ce mai circula acum in Ploiesti si ce a circulat pana acum cativa ani la Satu-Mare (un Ikarus din 1974 !!) sunt toate .02, ex-RDG.

________________________

Mike1966, la topicul autobuzelor Leyland Merkavim, a scris:
@PaulIP - Mulțumesc pentru aprecieri.
Strict vorbind, numai de la numărul de parc ITB 2400 (31.B.7984) și mai departe, au existat autobuzele Ikarus 280 și Z 80 până la numărul ITB 2452 și 2455-2478, înregistrate până în 1974.
(...)
Ulterior, după câțiva ani s-au mai înregistrat de la 2479 la 2492 și 2495-2499 cu numere de circulație din intervalele32.B.77xx, 36.B.39x.


Sunt putin nelamurit (si cred ca nu doar eu), fapt pentru care atrag atentia asupra diferentelor dintre Ikarus (producator maghiar de autobuze si autocare, printre altele) si Ikarus Zemun (producator iugoslav de autobuze, redenumit in 1993 Ikarbus pentru evitarea confuziei). Ikarusurile maghiare ale ITB inainte de 1989 au fost doar 260 (scurte) si 280 (articulate). Ikarusurile iugoslave prezente in Romania au fost doar de tipul IK4 (scurte).

Conform aceleasi statistici la care faceam referire in precedentul meu mesaj, intervalele de numere 2000-2100 si 2201-2400 erau ocupate de Ikarus 280, intrate in serviciu in 1974. De la 2101 la 2200 erau Ikarus 260 (apare si o poza cu 2105 pe acest topic, cu cateva pagini in urma), din acelasi an, iar de la 2400 in sus erau autobuze intrate mai tarziu in serviciu (se vehicula anul 1978). Se cunoaste ca Ikarus 260 si 280 au fost retrase prematur din circulatie la inceputul anilor 1980 din motive politice (nu intru in detalii). Informatia ca masinile cu numere de parc peste 2400 ar fi intrat in serviciu "inainte de 1974" pare totusi plauzibila; in 1982-83 ar fi avut 8-9 ani de exploatare, ceea ce s-ar potrivi starii de uzura prezentate in pozele de mai sus, capturi de ecran ale unui fotoreportaj TVR.

Dumneavoastra, aparent, deosebiti autobuzele Ikarus 280 de Ikarus Z80. "Z80" era sigla stilizata pe grila fata, nu denumirea oficiala folosita de fabricant; la fel si cu toate autobuzele Ikarus maghiare ale caror denumire continea cifra 2.

mike1966 a scris:
Au fost cele două modele de Ikarus menționate, în plus unele au fost simple și altele articulate (2400, 2451, 2456, 2457, 2459, 2464), iar numerele de circulație au fost din intervalele 31.B.70xx, 31.B.79xx, 31.B.80xx, 31.B.91xx, 34.B.99xx, 35.B.10xx (ultimul din gama ITB 24xx a fost un Ikarus Z 80 cu numărul ITB 2478 - 35.B.1100. Mult mai târziu 2478 a primit numărul de circulație 32.B.7740).


2451 (cel putin) a fost Ikarus-Zemun IK4. Nu mai tin minte anul de fabricatie, insa din moment ce il mentionati laolalta cu alte autobuze, "unele simple, altele articulate", deduc ca cele simple erau Ikarus-Zemun IK4, nu Ikarus 260. Am dreptate?

_________________
Proiect OMSI "Rocar De Simon" - https://www.facebook.com/pg/roomsicorner/posts/?ref=page_internal
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Mike1966



Data înscrierii: 21/Oct/2019
Ultima vizita: 27/Mar/2020
Mesaje: 15
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 08 Mar 2020 20:21:15    Titlul subiectului: 206069

_________________________________________________________________
Aveți dreptate în privința deosebirilor făcute de mine, Ikarus 280 sau Z 80 era autobuzul articulat iar IK 4 cel nearticulat, doar că la mine autobuzul ITB 2451 figurează cu numărul de circulație 31.B.7081 ca fiind de tip 280 în 1974, apoi numărul de circulație respectiv a fost alocat unui IK 4 care nu mai avea aplicat pe caroserie nici-un număr de parc ITB (ar fi trebuit 2451?) în 1992 și în 1994, ulterior nu l-am mai văzut fiind cel mai probabil casat.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ADK



Data înscrierii: 09/Apr/2019
Ultima vizita: 28/Oct/2020
Mesaje: 314
Locație: Buzau

MesajTrimis: Dum 08 Mar 2020 21:52:50    Titlul subiectului: 206072

PaulIP a scris:
260.02 (pentru RDG) era mai bine facut si mai bine exploatat ca 260.50 (pentru URSS si Romania). Dovada ca ce mai circula acum in Ploiesti si ce a circulat pana acum cativa ani la Satu-Mare (un Ikarus din 1974 !!) sunt toate .02, ex-RDG.

Aici nu neg. Cel puțin mie modelul .50 mi se pare mai atrăgător poate și datorita faptului că cu ele am copilărit. Sunt mai silențioase din multe puncte de vedere față de .02, plus alte detalii care mie mi-au plăcut (geamuri culisante mari peste tot, butoanele de uși așezate pe orizontală, însă ca un aspect negativ mi se par mai ”puturoase” la tracțiune față de .02, care fug mult mai repede).

_________________
Mi-e dor de vremurile de altădată!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 29/Oct/2020
Mesaje: 1189
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Lun 09 Mar 2020 00:22:36    Titlul subiectului: 206079

Mike1966 a scris:
Aveți dreptate în privința deosebirilor făcute de mine, Ikarus 280 sau Z 80 era autobuzul articulat iar IK 4 cel nearticulat, doar că la mine autobuzul ITB 2451 figurează cu numărul de circulație 31.B.7081 ca fiind de tip 280 în 1974, apoi numărul de circulație respectiv a fost alocat unui IK 4 care nu mai avea aplicat pe caroserie nici-un număr de parc ITB (ar fi trebuit 2451?) în 1992 și în 1994, ulterior nu l-am mai văzut fiind cel mai probabil casat.
Cred că este o confuzie aici.
Într'adevăr, cifra 2 de la Ikarus Ungaria arată ca un Z. Ikarus "Z80" (ce seamănă cu un nume de procesor Twisted Evil = 280, este varianta articulată. Ikarus "Z60" = 260, este varianta simplă, adică autobuzele de la 2101 la 2200 (în măsura în care ne puteți contrazice, vă rog să o faceți), plus cele venite începând cu 1991.
IK4, denumit inițial Ikarus IK4, apoi IkarBus IK4, este un model yugoslav, fără legătură cu autobuzul fabricat în Ungaria.
Undeva la sfârșitul anilor '80 am văzut acest autobuz IK4 cu numărul 2451/31-B-7081, fiind unul dintre puținele autobuze cu numere cu 2xxx care mai "scăpau" pe liniile centrale. Un autobuz cu acest număr, tot IK4, dar modificat ca utilitar, a existat multă vreme și a fost fotografiat de mai mulți membri ai acestui forum. Evident, la acel moment avea număr de inmatriculare nou. Este foarte probabil să fie altul, dar era tot IK4 și avea același număr de parc.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Mike1966



Data înscrierii: 21/Oct/2019
Ultima vizita: 27/Mar/2020
Mesaje: 15
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 10 Mar 2020 22:10:12    Titlul subiectului: 206118

Trix a scris:
Mike1966 a scris:
Aveți dreptate în privința deosebirilor făcute de mine, Ikarus 280 sau Z 80 era autobuzul articulat iar IK 4 cel nearticulat, doar că la mine autobuzul ITB 2451 figurează cu numărul de circulație 31.B.7081 ca fiind de tip 280 în 1974, apoi numărul de circulație respectiv a fost alocat unui IK 4 care nu mai avea aplicat pe caroserie nici-un număr de parc ITB (ar fi trebuit 2451?) în 1992 și în 1994, ulterior nu l-am mai văzut fiind cel mai probabil casat.
Cred că este o confuzie aici.
Într'adevăr, cifra 2 de la Ikarus Ungaria arată ca un Z. Ikarus "Z80" (ce seamănă cu un nume de procesor Twisted Evil = 280, este varianta articulată. Ikarus "Z60" = 260, este varianta simplă, adică autobuzele de la 2101 la 2200 (în măsura în care ne puteți contrazice, vă rog să o faceți), plus cele venite începând cu 1991.
IK4, denumit inițial Ikarus IK4, apoi IkarBus IK4, este un model yugoslav, fără legătură cu autobuzul fabricat în Ungaria.
Undeva la sfârșitul anilor '80 am văzut acest autobuz IK4 cu numărul 2451/31-B-7081, fiind unul dintre puținele autobuze cu numere cu 2xxx care mai "scăpau" pe liniile centrale. Un autobuz cu acest număr, tot IK4, dar modificat ca utilitar, a existat multă vreme și a fost fotografiat de mai mulți membri ai acestui forum. Evident, la acel moment avea număr de inmatriculare nou. Este foarte probabil să fie altul, dar era tot IK4 și avea același număr de parc.

____________________________________________________________________________________

Seria de autobuze cu numere de parc ITB 2082-2200, înmatriculate în 1974, a avut numerele de circulație cuprinse între 34.B.1580 – 34.B.1698 (în ordine crescătoare).
Există postate pe wikipedia.org și pe youtube.com diverse prezentări și videoclipuri care încearcă să definească cele două tipuri:
Ikarus 280:
https://imhd.sk/ke/popis-typu-vozidla/70/Ikarus-280
https://en.wikipedia.org/wiki/Ikarus_280
https://www.youtube.com/watch?v=bXStiFWfPmM
https://www.youtube.com/watch?v=moboXhpF3w8
Ikarus Z 80:
https://www.youtube.com/watch?v=fFItGdf6ZzA
https://www.youtube.com/watch?v=yAIAjsOPsqo
https://www.flickr.com/photos/ahand_grafx/35672475815
Autobuzul ITB 2451 a fost de tip IK Z 80 articulat și a avut într-adevăr numărul de circulație 31.B.7081. Celelalte numere de autobuze tip IK Z 80 articulate au foat
2224 31.B.7163
2233 31.B.7185
2253 31.B.7209
2274 31.B.7230
2400 31.B.7984
Apoi de tip IK 4 articulate
2440 31.B.7035
2456 31.B.70xx (nu îi cunosc precis ultimele două cifre)
2457 35.B.1079
2459 35.B.1081
2464 35.B.1086
2489 36.B.397
2490 36.B.398
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 29/Oct/2020
Mesaje: 1189
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Mar 10 Mar 2020 22:41:47    Titlul subiectului: 206122

Din filmulețele de mai sus, într'unul din linkuri apare o imagine cu un text în limba germană, unde scrie însă "Ikarus Z80 (Ikarus 280.02)". Deci este cel mult o variantă a tipului 280 articulat. Posibil ceva similar a fost și la 260/Z60, cel scurt.

În privința situației din anii '70 nu pot comenta, în cel mai fericit caz eram prea mic atunci. Pentru anii '80 însă:
  1. 2451/31-B-7081 era un Ikarbus (Ikarus Zemun) IK4. Dacă ITB a înscris un autobuz nou păstrând aceeași corespondență a numerelor de circulație și de parc, informația este corectă.
  2. 2486-2490/36-B-384-390 erau în anii '80 autobuze DAC 117UD. Aici însă mai apare o altă problemă: numerele cu 36-B corespund anului 1979-1980. ITB a avut rezervate numerele de la 36-B-201? la 36-B-499? (±1 la capetele intervalului). Au existat autobuze Ikarus înmatriculate atât de târziu?

Aș dori să menționez că nu doresc să vă contrazic, am o listă compilată personal din diverse surse și aș dori să o completez, orice discuție pe această temă este binevenită și vă mulțumesc.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Mike1966



Data înscrierii: 21/Oct/2019
Ultima vizita: 27/Mar/2020
Mesaje: 15
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 11 Mar 2020 01:02:43    Titlul subiectului: 206125

Trix a scris:
Din filmulețele de mai sus, într'unul din linkuri apare o imagine cu un text în limba germană, unde scrie însă "Ikarus Z80 (Ikarus 280.02)". Deci este cel mult o variantă a tipului 280 articulat. Posibil ceva similar a fost și la 260/Z60, cel scurt.

În privința situației din anii '70 nu pot comenta, în cel mai fericit caz eram prea mic atunci. Pentru anii '80 însă:
  1. 2451/31-B-7081 era un Ikarbus (Ikarus Zemun) IK4. Dacă ITB a înscris un autobuz nou păstrând aceeași corespondență a numerelor de circulație și de parc, informația este corectă.
  2. 2486-2490/36-B-384-390 erau în anii '80 autobuze DAC 117UD. Aici însă mai apare o altă problemă: numerele cu 36-B corespund anului 1979-1980. ITB a avut rezervate numerele de la 36-B-201? la 36-B-499? (±1 la capetele intervalului). Au existat autobuze Ikarus înmatriculate atât de târziu?

Aș dori să menționez că nu doresc să vă contrazic, am o listă compilată personal din diverse surse și aș dori să o completez, orice discuție pe această temă este binevenită și vă mulțumesc.

________________________________________________________________________

Inițial, așa cum v-am mai menționat, ITB 2451 31.B.7081 a fost un autobuz articulat IK Z 80, este posibil ca ulterior să fi fost alocat unui IK 4.
ITB a reținut nuerele de circulație 36.B.101 – 36.B.500 dar nu toate au fost alocate la autobuze, au existat alocate și la camioane, microbuze și taximetre.
Numerele de parc ITB 2486 – 2490 au avut numerele de circulație 36.B.394 – 36.B.398.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 29/Oct/2020
Mesaje: 1189
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Mie 11 Mar 2020 01:18:21    Titlul subiectului: 206128

Scuze, am greșit, era 394-398.
Am postat la topicul "Numere de parc" o listă din perioada anilor '79-'80 cu cele cu numere cu 35-B și 36-B mai recente (nu cele cu 35-B-1xxx).
O parte lipsesc, o parte sunt grupuri cu numere consecutive, unde teoretic ar trebui să fie consecutive de la cap la coadă.
Orice completare este binevenită și mulțumesc anticipat.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Mike1966



Data înscrierii: 21/Oct/2019
Ultima vizita: 27/Mar/2020
Mesaje: 15
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 11 Mar 2020 01:38:00    Titlul subiectului: 206130

Trix a scris:
Capturi dintr'un film documentar despre transportul public din București din anul 1980. Pentru că subiectul este exclusiv al Ikarus 260, am scos doar o captură cu un astfel de autobuz, iar a doua, după numărul de înmatriculare, ar putea fi tot de la un Ikarus 260. Dacă nu, este un frate mai mare al lui, Ikarus 280.
În anii '80 se pare că au fost doar 100 de Ikarus 260, cu numere de la 2101 la 2200. Restul de aproximativ 300 de Ikarus au fost Ikarus 280.
În foto, #2157 (34-B-16(?)55) și 34-B-1575(?).
Sursa reportajului: http://euscreen.eu/item.html?id=EUS_428037BACAAF4D1DB1DBA9CB3AE33C26
Nu comentez mai mult despre reportaj, decât proasta impresie pe care mi-a făcut-o madam reportera și atunci și în Decembrie 1989.

______________________________________________________

Într-adevăr ITB 2157 a avut numărul 34.B.1655 iar 34.B.1575 a fost al lui ITB 2077 (în anii 60 a fost al lui ITB 1114).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 29/Oct/2020
Mesaje: 1189
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Mie 11 Mar 2020 01:55:50    Titlul subiectului: 206132

1114 era Skoda RTO? DAC-ul 117 #1114 avea tot același număr 34-B-1575?Existau în anii '80 în ordine DAC-uri 117UD 1100-1106/34-B-1563-1569, 1107/36-B-2942 era IK4.
Pentru că nu există alt topic de Ikarusuri, postez aici o listă care deși cuprinde și IK4, care e și nu e Ikarus, cuprinde cam tot parcul de Ikarus 260/280/180/556 din anii '70, acum în mare parte completată cu informațiile dumneavoastră.
Unele numere sunt dublate pentru că apar diferit în alte perioade.
Unele sunt grupuri consecutive.
Sper să nu se confunde anul (aproximativ) al intrării în circulație cu numerele.
Cod:
1450   1513   1972            Ikarus   180
1514   1584   1972   33-B   7445   7515   Ikarus   180
1585   1659   1972            Ikarus   556
1660      1972   33-B   7580      Ikarus   556
1661   1674   1972            Ikarus   556
1675   1775   1973            Ikarus   180
1776   1874   1973   34-B   131   229   Ikarus   180
1875   1970   1973   34-B   230   325   Ikarbus   IK4-1
1971   2000   1973   34-B   326   355   Ikarbus   IK4-1
1   39   1974   34-B   356   393   Ikarbus   IK4-1
2001   2071   1974   34-B   394   464   Ikarus   280
426   474   1974   34-B   1501   1549   Ikarbus   IK4
2072   2100   1974   34-B   1570   1598   Ikarus   280
2101   2200   1974   34-B   1599   1698   Ikarus   260
2224      1974   31-B   7163      Ikarus   280
2233      1974   31-B   7185      Ikarus   280
2253   2274   1974   31-B   7209   7230   Ikarus   280
2360      1974   31-B   7894(~96)?   Ikarus   280
2400      1974   31-B   7984      Ikarus   280
2438      19xx??            Ikarbus   IK4
2439   2440   1974?   31-B   7034   7035   Ikarus   280
2451      1974?   31-B   7081      Ikarus   280
2451      19xx??   31-B   7081      Ikarbus   IK4-2
2452      1974            ?
2453   2454               RoMAN   112U-2
2455      197x            Ikarus   280
2456      197x            Ikarus   280
2457   2478   197x   35-B   1079   1100   Ikarus   280
2478      197x   32-B   7740      Ikarus   280
2479   2492               ?
2493   2494               RoMAN   112U-2
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Mike1966



Data înscrierii: 21/Oct/2019
Ultima vizita: 27/Mar/2020
Mesaje: 15
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 11 Mar 2020 10:43:37    Titlul subiectului: 206138

Trix a scris:
1114 era Skoda RTO? DAC-ul 117 #1114 avea tot același număr 34-B-1575?Existau în anii '80 în ordine DAC-uri 117UD 1100-1106/34-B-1563-1569, 1107/36-B-2942 era IK4.
Pentru că nu există alt topic de Ikarusuri, postez aici o listă care deși cuprinde și IK4, care e și nu e Ikarus, cuprinde cam tot parcul de Ikarus 260/280/180/556 din anii '70, acum în mare parte completată cu informațiile dumneavoastră.
Unele numere sunt dublate pentru că apar diferit în alte perioade.
Unele sunt grupuri consecutive.
Sper să nu se confunde anul (aproximativ) al intrării în circulație cu numerele.
Cod:
1450   1513   1972            Ikarus   180
1514   1584   1972   33-B   7445   7515   Ikarus   180
1585   1659   1972            Ikarus   556
1660      1972   33-B   7580      Ikarus   556
1661   1674   1972            Ikarus   556
1675   1775   1973            Ikarus   180
1776   1874   1973   34-B   131   229   Ikarus   180
1875   1970   1973   34-B   230   325   Ikarbus   IK4-1
1971   2000   1973   34-B   326   355   Ikarbus   IK4-1
1   39   1974   34-B   356   393   Ikarbus   IK4-1
2001   2071   1974   34-B   394   464   Ikarus   280
426   474   1974   34-B   1501   1549   Ikarbus   IK4
2072   2100   1974   34-B   1570   1598   Ikarus   280
2101   2200   1974   34-B   1599   1698   Ikarus   260
2224      1974   31-B   7163      Ikarus   280
2233      1974   31-B   7185      Ikarus   280
2253   2274   1974   31-B   7209   7230   Ikarus   280
2360      1974   31-B   7894(~96)?   Ikarus   280
2400      1974   31-B   7984      Ikarus   280
2438      19xx??            Ikarbus   IK4
2439   2440   1974?   31-B   7034   7035   Ikarus   280
2451      1974?   31-B   7081      Ikarus   280
2451      19xx??   31-B   7081      Ikarbus   IK4-2
2452      1974            ?
2453   2454               RoMAN   112U-2
2455      197x            Ikarus   280
2456      197x            Ikarus   280
2457   2478   197x   35-B   1079   1100   Ikarus   280
2478      197x   32-B   7740      Ikarus   280
2479   2492               ?
2493   2494               RoMAN   112U-2

___________________________________________________________

Autobuzul ITB 1114 de tipul ©koda Karosa ©M 11 a fost înregistrat cu numărul de circulație 33.B.7653 în februarie 1973. După câțiva ani când a fost casat, numărul de parc ITB 1114 a fost alocat unui model DAC 117 cu numărul de circulație 34.B.1575.
Dacă ne referim strict la intervalul de numere de parc ITB 1100 – 1120 acestea au fost alocate între septembrie 1970 și februarie 1973, astfel
ITB 1100 – ITB 1106 ©koda Karosa 706 RTO 32.B.9355 – 32.B. 9361
ITB 1107 – ITB 1112 Ikarus 280 articulat 32.B.9431 – 32.B.9435
ITB 1113 – ITB 1120 ©koda Karosa ©M 11 33.B.7652 – 33.B.7659
Începînd cu numărul de parc ITB 1121, în continuare, autobuzele au fost de tipul ©koda Karosa ©M 11 și au primit numerele de circulație consecutiv-crescătoare începând cu 34.B. 469.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 29/Oct/2020
Mesaje: 1189
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Mie 11 Mar 2020 11:35:37    Titlul subiectului: 206139

Deci Ikarusurile până la 2075 au avut numere până la 34-B-468, iar ©M-11 dela 1121 începând cu 34-B-469, până la 500 sau mai departe?
De la 2076 au avut numere începând cu 34-B-1574 la 1598(2100) și mai departe?
1107-1112 erau Ikarus 280? Au fost și Ikarusuri 280 cu numere cu 1xxx sau sunt Ikarusuri mai vechi (180)?
Un ©M-11/17 articulat (de URAC) avea numărul 1222/32-B-9505.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ADK



Data înscrierii: 09/Apr/2019
Ultima vizita: 28/Oct/2020
Mesaje: 314
Locație: Buzau

MesajTrimis: Sâm 14 Mar 2020 21:29:50    Titlul subiectului: 206194

#66 pe linia 139 acum aproape 15 ani. Smile
Foto: Cătălin Ghiță



0066-139-001.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  106.42 kb
 Vizualizat:  de 2224 ori

0066-139-001.jpg



_________________
Mi-e dor de vremurile de altădată!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ADK



Data înscrierii: 09/Apr/2019
Ultima vizita: 28/Oct/2020
Mesaje: 314
Locație: Buzau

MesajTrimis: Mar 24 Mar 2020 21:30:22    Titlul subiectului: 206344

Deși au trecut mulți ani, dau răspuns unor întrebări destul de vechi...
Catalin Ghita a scris:
...Ikarus-ul 260, 646, care inca mai exista...

Cel puțin exista... Crying or Very sad Acest autobuz toți anii săi de viață l-a avut același titular (sch. 2) care a avut foarte mare grijă de mașină. Fotografia însă pare să fie realizată la scurt timp după aducerea sa, adică chiar în anul 1991 sau 1992-3, deoarece se observă destul de ușor numărul vechi de înmatriculare (31 B 4867) și pare să fie realizată undeva pe șos. Ștefan cel Mare, chiar înainte de piața Iancului sens Rosetti. În ghidul RATB (defapt prin arhive) sunt sigur mult mai multe fotografii de-a dreptul interesante dar care nu sunt urcate pe internet.
Dr2006 a scris:
Ikarusurile cu numerele 40 - 67 sunt cele mai noi Ikarusuri 260. Ele fac parte din lotul celor 27 de autobuze sosite în 1993. (în 1991 au sosit primele 150).
Această serie de Ikarusuri stă la Autobaza Ferentari.

Inițial s-a dorit exploatarea lor la autobaza Pipera sau Nordului, însă din câte am înțeles au circulat o perioadă scurtă la Nordului unde de acolo au ajuns la Ferentari. Și de la Ferentari prin anul 2008 au ajuns la Titan (alături și de câteva Ikarusuri din 1991) unde de acolo au circulat foarte puțin și au fost tăiate întotalitate (exceptând 44 și 66, are au avut superbul noroc de a fi cumpărate de Transbus Fetești).
OAB a scris:
Din cele afirmate pe forumul vechi, am dedus că o parte (dacă nu cumva toate) autobuzele Ikarus 260 ale RATB au sosit atunci. Deși arătau bine, aveau ceva ani vechime, e drept că nu foarte mulți. Cel mai probabil că au fost fabricate după anul 1984.
Cam când a vut loc scurtarea țevilor de eșapament? Ik 260 original evacua gazele în spate.

Autobuzele Ikarus au sosit de-a dreptul noi în 1991 respectiv 1993. Ca și pe alte forumuri am citit eroarea asta și se ține să se creadă acest lucru eronat. Tot ce a avut RATB-ul ”SH” au fost autobuze și tramvaie vizibil diferite ca aspect față de ale noastre (comparați un Saviem cu DAC, un Rathgeber cu V3A etc). Scurtarea țevilor nu țin minte să se fi făcut, știu destul de bine că toate Ikarusurile (exceptând 175, 176 și 207) au avut țeava de eșapament pe stânga, iar cele 3 enumerate au fost singurele cu țeava pe spate.
Dr2006 a scris:
În afară de plăcuțele cu date tehnice mai existau în autobuzele Ikarus niște plăcuțe albastre pe care scria "Ikarus Made in Hungary 1991" sau 1993. După atâtea RK-uri puține mai au plăcuța cu date tehnice și cea albastră cu denumirea producătorului.
Oricum, majoritatea au gemaurile originale, pe care scrie în colț "Ikarus Hungary 1991" sau "Ikarus Hungary 1993"

Scria și anul? într-adevăr la RK nu se ținea cont de multe chestii minore. Și la DAC-uri au dispărut lămpile exterioare de la uși.
dm a scris:
Placutele cu seria si anul de fabricare ar spune totul. Un alt motiv, pentru care cred ca aceste autobuze nu sunt fabricate in 1991: culoarea este galben mustar, ei acesta culoare era folosita pana 1990 de catre VOLAN BUSZ, regia care administra transportul interurban de calatori din Ungaria. In Ungaria nu prea gasesti Ikarusuri cu usi armonice, ei preferand autobuzele cu usi glisante. Daca acestea au fost comandate "express" de catre RATB, poate fabrica a trimis tot ce avea pe stoc.

Colegul a și spus că sunt trecuți și anii pe unele elemente. Culoarea o poți comanda cum vrei, este o coincidență culoarea de la Volan Busz cu cele comandate de RATB. Precum și multe Ikarusuri ajunse în URSS. RATB a comandat cu uși armonice. Ikarus a fabricat mult timp (aproape) același autobuz.
OAB a scris:
dm a scris:
Placutele cu seria si anul de fabricare ar spune totul. Un alt motiv, pentru care cred ca aceste autobuze nu sunt fabricate in 1991: culoarea este galben mustar, ei acesta culoare era folosita pana 1990 de catre VOLAN BUSZ, regia care administra transportul interurban de calatori din Ungaria. In Ungaria nu prea gasesti Ikarusuri cu usi armonice, ei preferand autobuzele cu usi glisante. Daca acestea au fost comandate "express" de catre RATB, poate fabrica a trimis tot ce avea pe stoc.
1. În plus, jențile. Dacă au fost achiziționate ca noi, de ce au jenți de tip vechi. Sunt mai bune jențile cu model radial? Einstein 1984 susține contrariul.
2. Împreună cu lotul de IK 260 au sosit Ikarusuri 280? Dacă da, ce număr de parc au avut? Pe forum se vorbea de un Ikarus 280 cu numărul de parc #12. Era prin anii '80 sau a sosit împreună cu Ikarusurile 260?

Jențile trilex au fost și ele comandate tot de RATB, cele asemănătoare de DAC au circulat mai mult în Germania (vezi încă în Ploiești așa ceva). Acel Ikarus 280 cu numărul de inventar 12 a fost rătăcit în ghidul RATB, el aparținând de CTP Arad. Plus că 12 era deja un Ikarus 260 la autobaza Floreasca...
Dr2006 a scris:
Ikarusurile 280 au venit la sfârșitul anilor '80 în București. După câțiva ani, Tovarășul a dat ordin să circule numai autobuze românești (și ceva Ik4). Atunci, o parte din Ikarus 280 au fost casate, iar o altă parte au ajuns prin provincie.

Poate '70. Sau chiar mijlocul aniilor '70. Ele au dispărut cam la începutul aniilor '80, vezi starea lor jalnică în capturile de mai sus.
Dr2006 a scris:
Ikarusurile cu scaune tapițate vor deveni o raritate în curând... din ce am observat, RATB nu mai reface tapițeria scaunelor. Principiul e simpu: când un Ikarus are multe scaune distruse, se dau jos toate și se înlocuiesc cu scaune de plastic asemănătoare celor de pe tramvaiele V3A-93 modernizate după 2002.
Din scaunele date jos, se aleg cele care sunt întregi și cere cu distrugeri minore (care se pot cârpi ușor) și se folosesc ca scaune de rezervă pentru alte autobuze care au mai puține scaune vandalizate în salon.

Așa s-a întâmplat doar cu 2-3 autobuze. Nu era cazul la toate. Problema era cei care le distrugeau, fiindcă tot cetățeanul cu ”drepturi” vroia confort și tot el își tăia creanga de sub picioare... vezi linii ca 117 și 139.
ATM a scris:
Si cu toate ca e o scadere a confortului, eu unul sunt perfect de acord. Suntem inca prea inapoiati petru scaune tapitate...
Imi aduc aminte ca vazusem in fotografii interioare de Citaro (inainte sa vina in Buc.) Rama de plastic gri, interior scaun din textil mov (probabil ignifug, dupa cum deduc eu). Au venit astea din Bucuresti...plastic pe toata linia. Poti sa acuzi pe cineva?
Dar Dac-urile totusi de ce le taiem asa zdravan? Nu putem sa facem si noi ca italienii, sa le donam? Trebuie sa fie prin Somalia, Papua sau similar nevoie de ceva utilaje, fie ele si vechi...

”Înapoiați” suntem și acum, nu am fost doar atunci. Acel autobuz a fost de prezentare, de aceea arăta mult mai bine. DAC-urile precum și alte autobuze nu au fost donate din motive politice. Evil or Very Mad
HORIA a scris:
Cand au venit Ikarusurile, aveau pe bord in dreapta harta cu vitezele .
marsarierul in stanga fata, intaia stanga spate...a sasea dreapta fata!
Acum sunt pe invers la multe, inseamna ca le-au schimbat cutiile.
Si UDM au tot 6 viteze.
E adevarat ca li s-au schimbat cutiile Ikarusurile galbene (ex.220, 221)?, am vazut ca a sasea nu mai e in dreapta ci in stanga ...

Cum? ai putea să-mi faci o schemă cu ”noile” cutii? eu nu țin minte să le fi schimbat. Și de DAC-uri știam că aveau 4 sau majoritatea 5 viteze... nu 6, poate doar cu cutii de la Ikarusuri.
pmp a scris:
Ikarus 44 este proaspat iesit din RK? L-am vazut pe 434 si pot sa zic ca arata impecabil.
L-am vazut in exterior si arata foarte bine. Am ramas placut surprins de calitatea reparatiilor. Scaunele aratau ca noi (cred ca au fost inlocuite cu unele noi), in interior a fost vopsit serios (adica nu doar manjit, cum au fost unele cazuri, din pacate, mai ales la DAC-uri).

Da, a avut RK precum și multe alte autobuze (ca să aibă de ce mai circula 1 an, iar altele, precum și cel enumerat, încă 12 ani). În 2015 încă arăta destul de bine când l-am văzut, și sunt sigur că multe Ikarusuri (chiar și DAC-uri, DAF-uri etc) ar fi mers excelent mulți ani după ce RATB-ul s-a spălat cu ele pe cap...
1689 a scris:
Din ceea ce am observat cu ceva vreme in urma, URAC a facut o treaba foarte buna cu (unele) RK-uri la Ikarus-uri. Am vazut ca s-au preocupat sa schimbe chiar si lampile spate cu unele care aratau ca noi (daca nu cumva erau noi). Pacat ca faruri originale au din ce in ce mai putine.

Păi normal ăsta e un RK, să schimbe absolut tot. Nu doar că mașina a fost revopsită... Faruri, stopuri, butoane, lămpi etc se pot găsi și acum la Villtesz. Nu mă mir de ce n-ar fi găsit atunci...

_________________
Mi-e dor de vremurile de altădată!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuzele din Bucuresti Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5  Următoare
Pagina 4 din 5

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community