Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Modernizarea trenurilor din Republica Moldova
Du-te la pagina Anterioară  1, 2
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Trenuri
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
redeme



Data înscrierii: 12/Apr/2011
Ultima vizita: 31/Mai/2018
Mesaje: 24
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 28 Iul 2013 00:10:33    Titlul subiectului: 166038

guest a scris:
E ciudat. Nu am auzit sa fie probleme tehnice cu trenurile modernizate Remar Pascani, care circula in Romania. Miroase a lupta politica.
Care sunt acele trenuri la care faci referire? Remar Pașcani a modernizat doar mai multe serii de vagoane și 7 rame TE (4 vagoane etajate cuplate permanent). Etajatele 26-16 și 36-16 majoritatea circulă fără probleme, dintre vagoanele 20-68 cele cu nr. 001 și 002 stau de mult timp în Revizia Iași, iar 003-007 circulă, în timp ce dintre ramele TE primele 2 de asemenea stau la gard, chiar în curtea actualului Electroputere VFU (probabil așteapta ca CFR Călători să aloce bani pentru revizie/reparație).

Cât despre D1M, nu e nicio luptă politică, din păcate calitatea tehnica lasă oarecum de dorit. Îmi mențin părerea că Remar nu trebuia să se apuce de un proiect de o asemenea anvergură, în condițiile în care la Pașcani nu s-au construit sau reparat niciodată automotoare. La sfârșitul săptămânii trecute s-au remediat și defecțiunile la 003, așa că momentan circulă 2 din 4.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 28 Iul 2013 14:58:03    Titlul subiectului: 166051

In mod evident, cand este vorba de lucrari de amploare pentru construirea ori modernizarea unui vehicul, firma care se ocupa de aceste lucrari colaboreaza cu diversi producatori/furnizori de piese si subansambluri. Desigur, modul in care ii selecteaza depinde de experienta, abilitatile de negociere, obiectivele firmei – si lista poate continua. De aceea, atunci cand apar probleme in functionarea produsului final, vina se imparte, teoretic, intre firma care realizeaza proiectarea si construirea/modernizarea produsului si furnizori – asta in cazul in care firma a riscat si, pentru un pret mai mic, a facut compromisuri in ceea ce priveste calitatea.

In cazul de fata, producatorul cu care s-a colaborat in privinta motoarelor este, dupa cum stiti, Volvo, despre care nu se poate afirma ca e unul de duzina. Nu i se poate imputa Remar ca o firma ca Volvo a avut, intr-adevar, probleme cu produsele furnizate. Important este ca reactia a fost profesionista: o echipa de specialisti de la reprezentanta din Austria a stat doua saptamani in Republica Moldova pentru a investiga situatia aparuta, in final cele doua motoare cu probleme fiind inlocuite.

Un lucru valabil pentru orice astfel de produs este ca nu poate fi introdus in circulatie de indata ce a fost pus pe sine. Automotoarele despre care vorbim trebuie testate si adaptate pentru a circula in Republica Moldova, cu alte cuvinte sunt necesare probe de durata, in special pentru reglarea software-ului pentru conditiile de exploatare de acolo (si nu discutam despre situatia CFM, indiferent care e aceea - precizez asta pentru ca pe un alt forum discutia a alunecat aiurea pe aceasta panta). De exemplu, automotorul 004 inca nu a fost pus in circulatie pentru ca abia incepand de marti se reunesc echipele de specialisti de la firma din Ucraina care s-a ocupat de controlul echipamentelor de comunicatie si de echipamentul de vigilenta (care trebuie sa se incadreze in normele CSI), de la Volvo si de la firma care a realizat software-ul.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
redeme



Data înscrierii: 12/Apr/2011
Ultima vizita: 31/Mai/2018
Mesaje: 24
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 28 Iul 2013 19:00:48    Titlul subiectului: 166056

În legătură cu 004, aveți cu totul dreptate. De asemenea, să sperăm că va fi aceeași reacție profesionistă în legătură cu vopseaua care s-a decolorat și decojit mult prea timpuriu (probabil, tot din rațiuni de reducere a prețului, s-a achiziționat vopsea de calitate inferioară).

Pe de altă parte, nu mi se pare acceptabil ca după impactul cu o bovină sau o cabalină (se pare că le-a acroșat pe ambele în aceeași zi) partea de jos a cutiei cabinei, situată deasupra plugului, să fie deterioată astfel. Nu cunosc materialul din care este confecționată cabina (construcție nouă față de restul trenului, care păstrează în mare parte vechea caroserie), dar mă gândesc că în cazul unui impact cu un camion, de exemplu, ar fi spulberată, și odată cu ea și mecanicul.



001_2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  34.53 kb
 Vizualizat:  de 25916 ori

001_2.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 28 Iul 2013 20:04:46    Titlul subiectului: 166058

Inainte de orice alta discutie, ai (exprimarea din mesajul anterior era la persoana a doua plural pentru ca ma adresam tuturor cititorilor in cunostinta de cauza, deci sper ca nu te superi ca te "tutuiesc") vazut vreodata ce e sub acele masti de pe capete in urma transformarii (deasupra sasiului)?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
redeme



Data înscrierii: 12/Apr/2011
Ultima vizita: 31/Mai/2018
Mesaje: 24
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 29 Iul 2013 00:16:23    Titlul subiectului: 166065

Nu am acces la documentația tehnică a proiectului, deci în cazul ăsta nu pot fi foarte sigur de ceea ce afirm.

Șasiul nu a fost alterat, deci este la nivelul cuplei automate (spun asta că să fie clar că ne referim la același lucru). Din ce am văzut, masca respectivă (care, vizual, pare a fi confecționată dintr-un compus acrilic) este susținută prin interior de o rețea de țevi metalice pătrate și rectangulare sudate între ele (sau ar putea să fie bare de oțel fabricate conform standardului EN 10059, caz în care vorbim de o structură mai solidă). Nu știu cum ar reacționa în urma unui impact violent îmbinările prin sudură (probabil de aceea unele îmbinări, în special cele care formau unghiuri drepte, au fost întărite suplimentar).

În concluzie, aș revizui exprimarea anterioară din „spulberată” în „potențial grav afectată” (repet, în condițiile exemplului ales de mine).

O seară plăcută!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 29 Iul 2013 10:50:19    Titlul subiectului: 166072

Protectia mecanicului nu este asigurata de acele masti din PAFS (poliester armat cu fibre de sticla) cu rol estetic (la altii e altfel?!) ci de scutul metalic special proiectat cu acest scop si realizat din profile in U din tabla de 6 mm. In zona sasiului, pe langa acest profil in U, mai exista si un scut de consolidare. De altfel, in afara deteriorarii inerente a mastii in zona de impact, se observa alte efecte care sa ridice probleme de siguranta?

Sursele de informare pentru povestea cu vopseaua care sunt?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
redeme



Data înscrierii: 12/Apr/2011
Ultima vizita: 31/Mai/2018
Mesaje: 24
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 29 Iul 2013 13:14:40    Titlul subiectului: 166074

Ca o curiozitate personală, de ce profilele nu au fost puse invers (cu partea „plină” lipită de mască)?

Sunt respectate normele DIN EN 15227:2008 (standardul european în ceea ce privește siguranța la coliziune pentru vehiculele feroviare)? Au fost luate în considerare scenariile de impact, din câte știu 4, printre ele și impactul cu un camion (nu mă refer la realizarea efectivă a unor încercări de coliziune ca cele efectuate de alte companii, fiindcă e destul de costisitor)? Cât de bine absoarbe scheletul sau scutul metalic respectiv energia unei coliziuni?

Structurile similare folosite la alte automotoare/rame electrice de construcție relativ recentă par mult mai profesionist proiectate și realizate (bine, vorbim de un buget mult mai mare, experiență, poate și viteze superioare etc.).

Cât despre vopsea, am putut observa foarte ușor cu ochiul liber calitatea ei, atât în reportajele ProTV Chișinău (aici și aici), cât și la fața locului. Pe de altă parte, vopseaua automotoarelor Siemens Desiro ale CFR e intactă chiar și acum, după 9-10 ani de funcționare (deși nu cred că e just să comparăm experiența unui gigant precum Siemens cu experimentul destul de reușit al Remar).

Eu zic să recunoaștem problemele care sunt (îmi cere scuze pentru afirmația inițială prea alarmistă referitoare la cabină, îmi mențin totuși unele rezerve) și să nu-i ținem în brațe pe cei de la Remar. Proiectul a ieșit bine în condițiile date, dar doar timpul este cel care confirmă calitatea unui produs.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 29 Iul 2013 14:02:50    Titlul subiectului: 166076

He, he, imediat textul cu "tinutul in brate" si cu "lipsa recunoasterii greselilor". Daca tot am ajuns in punctul asta, imi vei permite sa ma "descarc" putin...

Observ ca iti place sa te stii/sa te stie lumea ca om bine documentat si eu unul apreciez acest lucru (indiferent ca-ti pasa sau nu ce cred eu, o spun, totusi). Numai ca nu inteleg de ce in acest caz, desi cunosti sau intuiesti anumite lucruri, vii in prima faza cu un discurs bazat exclusiv pe relatari din presa (care pleaca de la ceva real, categoric, dar care sunt pline de multe alte aspecte, pornind de la prostie si terminand cu ticalosie generata de interese de orice natura) dupa care il mai nuantezi/temperezi si introduci in discutie si elemente care macar pun sub semnul intrebarii datele initiale, dar numai daca reactiile la mesajele tale impun asta (altfel ramane totul la nivelul aruncatului cu piatra). Dincolo de faptul ca aceasta firma e printre foarte putinele care produc ceva in zona asta saraca a tarii, ar trebui sa fii nu bucuros de acest lucru (pentru ca bucurie ar genera prezenta aici a multor producatori din diverse domenii si realizarea de investitii in unitati de productie intr-un numar care sa fie comparabil macar cu cel din Ardeal), dar mandru ca de aici pleaca lucruri utile unor mase mari de oameni si, mai mult decat atat, ca ideile si proiectele acestei firme sunt unele cu totul deosebite fata de cele ale concurentei. Poate exista inca o oarecare stangacie in privinta abordarii estetice (ma refer in special la finisaje, altfel personal cred ca designul produselor Remar care ies din categoria simplelor vagoane - pentru ca acestea, in afara de schema de vopsire, cu greu dau ocazia proiectantilor, indiferent de firma, sa-si puna in valoare si talentele artistice - nu sunt de lepadat) si poate (de fapt, sigur) sunt multe de invatat si din alte puncte de vedere, dar aceste lucruri se vor corecta in timp, pe masura ce firma va evolua sub toate aspectele. Si mandru ar trebui sa fii din propria convingere, iar discutiile cu privire la un produs sa le porti dupa ce vei fi luat legatura cu persoane din interior care sa te ajute sa vezi si "celalalt" adevar, astfel incat sa ai cunostinta de ambele abordari ale unei probleme. Tu vii din start si zici ca Remar nu trebuia sa se angajeze la un asemenea proiect. De ce? Pentru ca nu are experienta cu asa ceva? Si spune undeva ca nu are voie sa o castige? Si cum sa o castige, zicand "nu" unei astfel de oportunitati si asteptand intai sa apara proiecte de mai mica amploare? Hai sa fim seriosi! Nu-i ia nimeni in brate (dar imi permiti sa ma incante faptul ca au ambitia de a nu se plafona si ca vin cu lucruri deosebite pe piata, chiar daca drumul e lung pana la nivel de Siemens) dar reciteste-ti mesajele de aici si de pe alte forumuri si vezi ca, pana la a recunoaste ca acest proiect e un pas mare facut de Remar (si inca in ce conditii de timp si stres), intai dai putin cu piatra.

Ca o chestie general valabila, e bine sa iti doresti sa discuti si sa afli de toate, inclusiv motive pentru limitari sau scapari, nu doar sa vii la prezentarea unui produs chitit sa strangi "dovezi" ca apoi sa comiti ticalosii la adapostul forumurilor Internetului, unde sunt sanse mari sa nu ai o reactie de la cei pe care ii calci in picioare. Huricanii stiu ei...

Revin cu informatiile solicitate, pe masura ce le primesc si daca sunt publice. Si sper sa iei acest mesaj asa cum e gandit, nu dusmanos, nu drept o rafuiala cu tine...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
redeme



Data înscrierii: 12/Apr/2011
Ultima vizita: 31/Mai/2018
Mesaje: 24
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 29 Iul 2013 18:26:21    Titlul subiectului: 166077

Nu mi se pare o răfuială, discuția a fost, în majoritatea aspectelor, productivă până acum.

În acest caz, am admis și admit că am greșit, folosind o exprimare „senzaționalistă”, fără să iau în calcul toate aspectele legate de problema respectivă. Proiectul Remar m-a pasionat în primă instanță, după interesul meu a scăzut (poate am avut așteptări prea mari prima dată, nu mă așteptam ca inițial să se fi păstrat vechea transmisie, de exemplu, cauză a unor defectări; greșeli pe care acum pot să le înțeleg în condițiile de atunci). Nefiind atât de interesat (neconstituind un interes așa de mare pentru mine nu m-am interesat de procedeele modernizării în sine) și bazându-mă doar pe unele amintiri, am uitat construcția cabinei. Ulterior, documentându-mă, mi-am mai temperat opinia (reacțiile tale au fost astfel cauza indirectă), totuși rămân cu unele rezerve.

În privința design-ului, n-am nimic de reproșat Remar (bineînețeles, aici e o chestiune de gust, mie personal îmi place aspectul exterior al D1M).

Citat:
He, he, imediat textul cu "tinutul in brate" si cu "lipsa recunoasterii greselilor".

Am spus asta doar fiindcă mi se pare că ești puțin cam prea subiectiv. Atâta tot. Wink

Citat:
pana la a recunoaste ca acest proiect e un pas mare facut de Remar (si inca in ce conditii de timp si stres)

Am spus că proiectul a ieșit bine în condițiile date (timp, experiență, buget, etc.) Pe de altă parte, încerc să gândesc și din perspectiva beneficiarului (CFM): Am semnat un contract de modernizare cu niște prevederi clare și mă aștept ca produsul să corespundă în totul. Poate pentru o sumă puțin mai ridicată aș fi putut da sarcina modernizării unei uzine din CSI, ale cărei produse și-au confirmat fiabilitatea în timp. Sau suma ar fi reprezentat un avans generos pentru niște automotoare noi. Dacă apar defecte (eventual majore) și după expirarea garanției?

De asemenea, stau și mă gândesc dacă s-ar fi semnat vreun contract cu Remar în absența dl. Vitalie Strună de la conducerea CFM (nu o spun deloc cu răutate, la urma urmei și interesele sunt acceptabile atât timp cât se produce, nu se distruge).

Citat:
Dincolo de faptul ca aceasta firma e printre foarte putinele care produc ceva in zona asta saraca a tarii, ar trebui sa fii nu bucuros de acest lucru, dar mandru ca de aici pleaca lucruri utile unor mase mari de oameni si, mai mult decat atat, ca ideile si proiectele acestei firme sunt unele cu totul deosebite fata de cele ale concurentei.

Eh, poate aș fi fost mai mândru dacă GFR ar fi preluat Nicolina SA, așa cum se zvonea la un moment dat (pentru mine industria din Pașcani e în Pașcani, județul Iași, nu în Iași Laughing ). Lăsând gluma la o parte, sunt într-o oarecare măsură mândru de realizările Remar, dar aș fi mult mai mândru dacă, măcar sub actualul nume, compania ar trece de la politica închisă, restricționată pe care o promovează (dacă dorești să faci o surpriză plăcută cu un produs e una, dar trebuie să realizezi că, cel puțin la nivelul la care ești, nu există „informații clasificate”, nici „secrete de stat/serviciu”) la una occidentală, deschisă (cum întâlnim la Siemens, Bombardier, Alstom, etc.) Când te ascunzi, o faci fie din rațiuni de securitate (uzină de armament, centrală nucleară, etc.), fie ai ceva de ascuns (ce? și de ce?). Dacă niciuna din cele două variante nu se aplică, atunci n-ai niciun motiv să nu ieși la lumină. Doar produsele Remar sunt destinate oamenilor, fie că vorbim de automotor, tramvai sau vagon.

Trecând peste toate, automotoarele D1M au succes în cadrul călătorilor din Moldova, reușind să aducă pe mulți dintre aceștia înapoi la tren. Să sperăm că toate defecțiunile și scăpările vor fi remediate, și utilizarea trenurilor va amortiza investiția modernizării.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 29 Iul 2013 19:36:34    Titlul subiectului: 166078

redeme a scris:
mi se pare că ești puțin cam prea subiectiv

Asa este, pun si o picatura ceva mai mare de subiectivism, animat tocmai de mandria locala despre care am spus mai sus. Pe de alta parte, caut sa privesc lucrurile din toate unghiurile si, cu ajutorul explicatiilor primite de la sursa (si le sunt recunoscator celor care au enorm de multa rabdare pentru a raspunde la o groaza de intrebari) si a celor vazute "pe viu", inteleg in mare ambele abordari ale problemelor (evident ca sunt multe chestiuni pe care nu le voi cunoaste vreodata, dar ceea ce mi se spune este suficient pentru a nu fi tentat sa iau in calcul doar parti de adevar).

redeme a scris:
De asemenea, stau și mă gândesc dacă s-ar fi semnat vreun contract cu Remar în absența dl. Vitalie Strună de la conducerea CFM (nu o spun deloc cu răutate, la urma urmei și interesele sunt acceptabile atât timp cât se produce, nu se distruge).

Asta nu voi sti vreodata (poate nici nu vreau sa stiu, pentru ca politica imi displace) dar apreciez oportunitatea aparuta pentru a evolua, pentru a capata experienta.

redeme a scris:
Eh, poate aș fi fost mai mândru dacă GFR ar fi preluat Nicolina SA, așa cum se zvonea la un moment dat.

Este exact ce discutam cu cineva in timpul derularii proiectului GT4M. Mare, mare pacat...

redeme a scris:
(pentru mine industria din Pașcani e în Pașcani, județul Iași, nu în Iași)

Inteleg, doar ca realitatile lumii de azi ne forteaza sa privim lucrurile intr-un spatiu ceva mai larg decat granitele propriei comunitati.

redeme a scris:
aș fi mult mai mândru dacă, măcar sub actualul nume, compania ar trece de la politica închisă, restricționată pe care o promovează (dacă dorești să faci o surpriză plăcută cu un produs e una, dar trebuie să realizezi că, cel puțin la nivelul la care ești, nu există „informații clasificate”, nici „secrete de stat/serviciu”) la una occidentală, deschisă (cum întâlnim la Siemens, Bombardier, Alstom, etc.) Când te ascunzi, o faci fie din rațiuni de securitate (uzină de armament, centrală nucleară, etc.), fie ai ceva de ascuns (ce? și de ce?). Dacă niciuna din cele două variante nu se aplică, atunci n-ai niciun motiv să nu ieși la lumină. Doar produsele Remar sunt destinate oamenilor, fie că vorbim de automotor, tramvai sau vagon.

Fii sigur ca si "granzii" isi au propriile granite in ceea ce priveste deschiderea. Numai ca granitele lor sunt dictate de lumea in care se invart ei. In lumea celor mai regionali sau locali bataliile se duc (desigur, intre ei) la un alt nivel, care impune o mai mare securizare a informatiilor de orice tip. Oameni (nu de la Remar) pe care interesele de serviciu i-au purtat prin fabrici cu acelasi profil ca al Remar, romanesti si din tari apropiate de Romania, mi-au relatat despre strictetea deplasarii lor in interiorul acestora. Este o concurenta acerba si e de inteles reactia lor.

Pe de alta parte, daca vei urmari cu atentie prezentarea tramvaiului GT4M, din tot ce a aparut in acele zile, vei putea vedea ceva surprinzator, pozitiv, fix pe directia dorintei exprimate de tine, ceva ce iese din tiparele la care te-ai fi asteptat in privinta politicii de prezentare a unui produs (nu voi spune "in clar" despre ce este vorba, dar sunt sigur ca vei descoperi singur). De aceea am si spus ca este pacat ca unii merg la prezentari pentru a vana stangacii, eventual cu scopul de a savarsi mai apoi ticalosii "in exclusivitate", in loc sa incerce sa intre cu bune intentii pe sub pielea oamenilor, sa discute cu ei si sa fie, astfel, mai castigati la sfarsitul unei zile cu ceea ce au aflat, pentru satisfacerea propriei dorinte de cunoastere.

_______________________________________

Intrebarile de mai sus trebuie sa mai astepte un timp raspunsuri, pentru ca... maine e marti si vine la rand 004... Wink
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
redeme



Data înscrierii: 12/Apr/2011
Ultima vizita: 31/Mai/2018
Mesaje: 24
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 29 Iul 2013 23:50:48    Titlul subiectului: 166085

Fiindcă suntem la topicul legat de modernizarea trenurilor din Moldova, să vedem și ceva ușor diferit. La începutul primăverii Consiliul Tehnic al CFM a decis, în condiției situației aproape critice a parcului de vagoane al CFM pentru trenurile spre CSI (administrațiile feroviare vecine ar putea interzice circulația unor vagoane a CFM care au făcut RK în 2003-2004 în condiții de remiză, altfel având termenul de exploatare depășit) începerea unui program de reparații capitale (RK) la uzine din CSI a unor vagoane de călători în perioada 2013-2017, coroborat cu achiziționarea unora noi în perioada 2014-2020.

Primele 2 din cele 20 de vagoane câte vor fi reparate în total sunt un fost vagon kupe (Купе; vagon cușetă cu 4 paturi în cabină), fabricat în 1991 la Uzina "Тверской вагоностроительный завод" (TVZ), transformat în vagon platzkart (Плацкарт; vagon salon cu paturi, am spus câteva lucruri despre el în topicul dedicat CFM) cu AC, și un vagon restaurant (ресторан), fabricat în 1987 la VEB Waggonbau Ammendorf.

Vagoanele arată foarte bine atât la interior, cât și la exterior (firește, ca orice lucru nou). Ar mai fi de menționat că sunt primele vagoane inscripționate cu noua siglă a CFM (care mai este prezentă doar pe D1M-uri).



DSCF4219.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  147.8 kb
 Vizualizat:  de 25761 ori

DSCF4219.jpg



DSCF4215.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  131.68 kb
 Vizualizat:  de 25761 ori

DSCF4215.jpg



DSCF4218.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  102.99 kb
 Vizualizat:  de 25761 ori

DSCF4218.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 22 Aug 2013 21:28:38    Titlul subiectului: 166596

redeme a scris:
de ce profilele nu au fost puse invers (cu partea „plină” lipită de mască)?

Chestiune strict tehnologica, nu are importanta dpdv al rezistentei mecanice.

redeme a scris:
Sunt respectate normele DIN EN 15227:2008 (standardul european în ceea ce privește siguranța la coliziune pentru vehiculele feroviare)? Au fost luate în considerare scenariile de impact, din câte știu 4, printre ele și impactul cu un camion (nu mă refer la realizarea efectivă a unor încercări de coliziune ca cele efectuate de alte companii, fiindcă e destul de costisitor)? Cât de bine absoarbe scheletul sau scutul metalic respectiv energia unei coliziuni?

Modificarile constructive din zona frontala au fost facute respectand standardele SR EN 12663 si SR EN 15227. Solutia constructiva fiind aceeasi ca in cazul vagoanelor Blue Hexagon, testele pentru D1M au fost echivalate cu cele facute pe caroserie de vagon de tipul respectiv. Testele inseamna supunerea caroseriei la forte de compresie aplicate pe diverse directii si in diverse zone. In cazul boghiurilor este vorba despre probe de oboseala asupra ramei echivalente cu 35 de ani de exploatare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 24 Aug 2013 17:57:53    Titlul subiectului: 166639

Mai jos, o alta perspectiva asupra lucrurilor - si inca nu e intregul adevar din spatele acestei povesti.

Deschide stirea - 8 august 2013
http://deschide.md/viciile-curbei-trenurile-noi-nu-merg-pentru-ca-nu-le-scoatem-din-depou

Citat:
VICIILE CURBEI - Trenurile noi nu merg pentru că nu le scoatem din Depou!

Articol de Gabriel Călin pe data de 08/08/2013.
în ECONOMIC

Ca să circule un tren, acesta trebuie scos din depou. Dacă nu-l scoți din depou, nu merge. După asta ieși în fața presei și spui sincer, fără să minți: Trenurile nu merg. Chiar nu minți când spui asta pentru că într-adevăr nu merg. Stau. În depou.

Cam așa s-a întâmplat în cazul trenurilor renovate în România. Greu de crezut, dar, spun autoritățile moldovenești, 3 din cele 4 trenuri nu merg. Mai spun ei că nu merg pentru că ar fi defecte.

Ministrul Transporturilor Vasile Botnari a făcut săptămâna trecută o declarație cel puțin scandaloasă. Potrivit acestuia, din cele 4 trenuri, trei garnituri modernizate la Pașcani sunt defecte: „Din patru trenuri care ne-au venit, funcționează numai unul. Sunt defecte la motoare, la primul tren, care-i de un an în garanție, au apărut vibrații la vagoane. După prânz avem o discuție cu conducerea uzinei, să vedem cum remediem toate problemele apărute. Trebuie să le repare din contul lor. Chiar și vopseaua trenului s-a ars de la soare. Conform contractului trebuie să se mențină zece ani. Ministerul va cere și compensații pentru Căile Ferate“, a spus ministrul.

Pentru că e greu de crezut că 3 din 4 trenuri nu sunt funcționale, am decis să aflăm care sunt defecțiunile majore ce au priponit trenurile nou-nouțe în depou. Așadar, am contactat reprezentanții firmei românești care a renovat trenurile și chiar ne-am deplasat la Pașcani România – acolo unde se află fabrica. Iată ce ne-a spus directorul Electroputere VFU, Cătălin Cornea:

http://www.youtube.com/watch?v=6BtrXt3IVdQ

Din declarațiile lui Cătălin Cornea rezultă că toate cele 4 trenuri sunt funcționale și nu au nici un fel de defecte care le-ar afecta mersul. Dubioasă situațiune, nu vi se pare? Pe de o parte, Ministrul transportului acuza producătorul român de prestarea serviciilor de proastă calitate, iar pe de altă parte producătorul român declara că trenurile sunt funcționale. Epica gropă a faimosului Bobic trebuie găsită, ne-am spus noi și am purces la puricarea acestei situații neplăcute pentru ambele părți implicate în tranzacție.

După ce am văzut cu propriii ochi noile tehnologii implementate la Electroputere VFU (a căror calitate e garantată cel mai bine de inscripția MADE IN JAPAN), ca niște adevărați patrioți ai țării lui Plahotniuc și Filat am decis să căutăm problema în Republica Moldova. Nu de alta, dar e greu de crezut că Grupul Feroviar Român (din care face parte și Fabrica Electroputere VFU din Pașcani), care are o cifră anuală de afaceri de circa jumătate de miliard de euro, ar putea ajunge la asemenea indici economici livrând marfă dubioasă țărilor din UE și prestând servicii de proastă calitate în același UE. Să trecem însă peste partea lirică.

Așadar, din discuțiile purtate atât cu reprezentanții CFM , cât și cu partenerii lor de afaceri din România, am dedus că cele 3 trenuri ar putea într-adevăr să nu meargă din câteva motive:

a) Lipsa de capital uman profesionist.

b) Lipsa de “rentabilitate”

c) Dezinformarea

Să le luăm însă pe rând.

a)Pentru a putea utiliza un utilaj trebuie să încerci măcar să-i înțeleg logica. Trebuie să știi cum gândește și ce soluții îți poate oferi ca să poți să-i ceri ceva. În caz contrar riști să o pățești exact ca și în bancul cu ciukcea pe care l-au lăsat într-un apartament din centrul Moscovei, i-au dat un telefon și i-au spus că dacă are nevoie de ceva să sune. Când s-au întors prietenii lui, peste o săptămână, acesta plângea lângă telefon și îi spunea: Telefoane-telefoane, Ciukcea vrea mâncare. Ei bine, și în cazul trenurilor renovate pupitrul de comandă este de ultimul răcnet, iar dacă nu știi pe ce buton să apeși, poți spune că este defect și nu merge. E mai simplu să faci asta decât să recunoști că nu știi ceva.

Vă mai aduceți aminte cum unul dintre trenuri a rămas blocat undeva pe calea ferată pentru că un conațional de-al nostru a declanșat sistemul antiincendiar fumând o țigară ? Știți de ce nu a pornit trenul îndată atunci ? Pentru că echipa care îl deservea nu a știut combinația de butoane pe care trebuia să o apese ca să deblocheze sistemele. E logic că după asta e mai simplu să publici știri cu titluri de genul “Trenul nou s-a defectat de la o țigară”, decât să recunoști neprofesionalismul celor care îl au în gestiune. Așadar una dintre “defecțiunile” majore ale trenului ar putea fi instruirea proastă a feroviarilor. Să recunoaștem – e o problemă gravă, iar decât să-i oferi spre mânuire un tren performant unui cimpanzeu, mai bine îl ții în depou. Dar nu e totul atât de simplu, pentru că mai există și alte aspecte interesante.

b) Rentabilitatea pentru stat și rentabilitatea pentru șeful pus să conducă o instituție de stat și angajații acesteia sunt două lucruri diferite. CFM Moldova nu este o excepție în acest sens. Deși îmi pare criminal să compari performanța trenurilor vechi cu a celor renovate, o voi face totuși. La capitolul consum.

Consumul trenului vechi, trecut în acte de către angajații căilor ferate, este de 180 de litri de motorină pe oră. A celui renovat, cu motor Volvo, este de 120 de litri, spun autoritățile noastre. Uită să spună un lucru. Și anume că atunci când vorbim de 120 de litri, ne referim la un consum ipotetic, în cazul în care acesta ar lucra în regim de maximă capacitate. Realmente acesta consumă în mediu aproximativ 70 de litri de motorină. Să nu uităm că și din acești 70 de litri, trenul generează energie electrică pentru tot felul de sisteme lipsă din vechiul tren, cum ar fi spre exemplu sistemul de climatizare, deschidere-închidere a ușilor, wireless, monitoare - confort, într-un cuvânt.

Dar nu consumul mic de motorină îi deranjează pe unii, ci faptul că Volvo a implementat în motoarele sale un sistem de supraveghere strictă a consumului, care nu poate fi spart. Acesta indică în permanență consumul de motorină și poate fi verificat cu ajutorul unui card special, înmânat de către cei de la Electroputere VFU, moldovenilor. Astfel problema furtului de motorină a fost, practic, depășită.

Acum să revenim la vechiul tren. Spuneam 180 de litri, fără nici un fel de confort . Că trenul renovat este mai rentabil pentru stat, e clar, mai ales că numărul de pasageri care îl frecventează este triplu față de trenul vechi. Nu e la fel de rentabil pentru cei care îl gestionează, aceștia preferând trenul vechi. Explicația este simplă - consumul trenurilor vechi nu poate fi monitorizat. Deci, poate fi furat.

Există mai multe posibilități de a fura motorină. Prima, cel mai des utilizată, se face din depou. În rezervor nu sunt turnați atâția litri câți sunt declarați în acte. Diferența ? La buzunar. A doua modalitate este să oprești trenul în timpul călătoriei, să scurgi motorina, iar timpul de staționare al acestuia (în timp ce scurgi motorina) să o treci pe seama unei vite cornute care a apărut nitam nisam pe șine – caz la fel destul de frecvent întâlnit.

Vă veți întreba probabil cum e posibil să ajungi la destinație cu mai puțină motorină decât cer parametrii tehnici din acte. Simplu – cine în afară de mecanici și tehnicienii din depou cunosc consumul real al trenului ? Totodată, vă mai amintiți ce am scris mai sus, și anume despre faptul că autoritățile indică în acte consumul ipotetic la capacitate maximă, practic imposibilă de atins? Un profesionist, cunoscător al năravurilor și apetitelor locomotivelor de la Papură-Vodă știe cum să conducă un tren ca acesta să consume mult mai puțin decât e indicat în acte.

Se pare că am lămurit-o și cu rentabilitatea. Dar să nu uităm încă un mic mare detaliu. În afară de motorină, un tren vechi, al cărui garanție a dispărut pe când fost-a dusă și virginitatea buneilor noștri, mai necesită și alte “îngrijiri”, piese de schimb, etc. În cazul acestora oare nu se fac șmecherii? Nu știm. Bănuim că da.

Un mic calcul ne arată următoarele. Dacă e să credem sursele noastre de la CFM, trenurile vechi, dacă sunt manipulate de specialiști buni, din cei 180 de litri declarați la consum, înghit doar 120 de litri la oră. Deci, 60 de litri pe oră se scurg în buzunarele cuiva. Dacă un tren circulă aproximativ 12 ore pe zi reiese că, un singur tren înregistrează scurgeri de aproximativ 720 de litri pe zi, în anumite buzunare. Echivalând în lei după formula 720Ś17 lei litrul ne iese suma de 12 mii 240 lei. Să înmulțim suma respectivă la 3 trenuri (care ar fi defecte) și încă o dată la 30 de zile ca să vedem volumul real al scurgerilor. Așadar ne iese suma de 1.106.600 de lei. Frumos venit lunar, nu ? Mai adăugați șmecheriile cu piesele de schimb și altele și vedeți cât de rentabile devin trenurile vechi față de cele noi.

Un motiv destul de bun pentru sabotare, nu?

c) Ultima, dar nu și cea mai nesemnificativă defecțiune a trenurilor este dezinformarea. Rădăcinile acesteia, din câte se pare, tot prin Republica Moldova cresc. Doar că și aceasta este de două feluri. Primul tip constă dezinformarea actualului director al CFM de către proprii angajați (din motivele expuse mai sus – lipsă de profesionalism, furtul), cu dezinformarea ulterioară a ministrului transportului. S-ar putea ca atunci când fac declarații despre faptul că trenurile sunt defecte, Ministrul Transportului și directorul CFM să se bazeze pe informații incorecte, furnizate cu sau fără bună știință, de către angajații CFM. Al doilea tip de dezinformare este însă unul mult mai rușinos, dar și cel mai posibil. E vorba de dezinformarea bine pusă la punct a societății. Din motive politice. Și anume: proiectul renovării a celor 5 trenuri, a fost conceput și practic implementat de fostul ministru al transportului în tandem cu șeful Căilor Ferate. Știm cu toții ultimile evenimente de pe scena politică de la Chișinău. În lupta pentru rating politic unii actori recurg la procedee care sunt departe de spiritul de fair-play și încearcă discreditarea oponenților pe orice cale posibilă. Sperăm să nu fie așa, dar tare ne mai îndoim.

Acum să revenim la partea frumoasă a lucrurilor. Mai bine zis, parte care ar putut fi frumoasă. Trebuie să fie clar un lucru – atunci când vorbim despre renovarea a 5 trenuri moldovenești în România nu trebuie să privim totul ca pe o simplă tranzacție, ci ca pe un proiect de o importanță majoră strategică, așa cum a fost el conceput.

Ca să fim și mai expliciți, aproape 11 milioane de euro atâta cât au costat pentru Republica Moldova cele 5 trenuri, nu reprezintă decât o parte din costurile reale suportate de Electroputere VFU pentru renovarea lor. În acest preț nu sunt incluse nici măcar cheltuielile de proiectare (aproximativ 1,5 milioane de euro) și multe altele, la care fabrica din Pașcani a închis ochii. Exportând trenurile la un preț mult sub cel real, fabrica din Pașcani a mizat pe o mișcare de imagine. Investiția a fost mai mult una strategică. Or, finalitatea proiectului consta în crearea la Chișinău a unei întreprinderi Moldo-Române, cu capital de stat , care urma să renoveze garnituri pentru spațiul CSI. În urma creării acesteia avea de câștigat cel mai mult Republica Moldova și asta pentru că partea română venea cu tehnologii iar partea moldovenească doar cu niște hale. Frumos, nu ?

Păcat că a), b) c)…

Mai jos vă oferim posibiliateta să vedeți utilajele Made in Japan la care ne-am referit mai sus (și care, potrivit proiectului ar fi putut ajunge și la Chișinău), ca să puteți înțelege de ce ni s-a părut imposibil ca 3 din 4 trenuri să nu funcționeze.


Performanța utilajelor japoneze nu merită să fie analizată, acestea au demonstrat în timp că sunt cele mai bune din lume


Strungurile-roboți nu dau greș. Pot greși doar oamenii care nu știu ce să ceară de la ele.


Și din nou, Made in Japan


Trenul nr. 5. În septembrie ar trebui să-l vedem la Chișinău


Același tren, alt racursiu


Cert este că acest strung funcționează cu precizie de microni


Ca și acesta, de altfel.


O altă instalație performantă. Da, tot Made in Japan.


Cu ajutorul acestui utilaj devine clar dacă osiile vechi pot fi renovate.


Aici vagoanele scapă de vopseaua veche, abia după asta sunt vopsite din nou.


Okuma – un utilaj destul de măricel, și scump.


Un alt Okuma – mai mic, dar la fel de eficient, în domeniul său, desigur.


Aceste vagoane urmează să fie renovate pentru francezi. În scurt timp vor deveni vagoane de lux, căptușite cu piele. Dacă nici francezul nu cunoaște nimic în domeniul feroviar, atunci cine ?


Peste 200 de vagoane etajate renovate de REMAR circulă pe căile ferate din România. Stau în depouri doar pentru profilaxie.

Dincolo de subtextul politic și punctele expuse mai sus, nu prea se întrevede vreo defecțiune majoră care ar putea ține trenurile noi în depou. Așa că vă lăsăm pe voi, dragi cititori, să decideți la a cui curbe și cât de tare pocnesc șinele…

P.S. – Merită de încercat spălarea trenului, s-ar putea să găsim sub stratul de praf și depuneri o vopsea lucioasă.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 20 Dec 2013 13:04:12    Titlul subiectului: 169721

Al cincilea D1M a fost trimis la sfarsitul saptamanii trecute la Chisinau.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
ELECTRO



Data înscrierii: 04/Dec/2009
Ultima vizita: 02/Mar/2024
Mesaje: 393
Locație: Chisinau (Moldova)

MesajTrimis: Joi 06 Mar 2014 19:56:47    Titlul subiectului: 171628

Unul din trenurile modernizate a luat foc.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ELECTRO



Data înscrierii: 04/Dec/2009
Ultima vizita: 02/Mar/2024
Mesaje: 393
Locație: Chisinau (Moldova)

MesajTrimis: Joi 20 Mar 2014 21:05:43    Titlul subiectului: 171847

Trenurile noi au fost scoase temporar din circulatie. Cauza incendiului a fost o problema la generator.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 20 Mar 2014 21:21:32    Titlul subiectului: 171848

http://www.jurnal.md/ro/news/trenul-ars-la-stra-eni-un-incendiu-admis-de-mecanicul-locomotivei-1166273

Citat:
Trenul ars la Strășeni, un incendiu admis de mecanicul locomotivei

Incendiul izbucnit acum două săptămâni în trenul modernizat de pe linia Ungheni-Chișinău pare să fi fost un sabotaj. Cel puțin asta reiese din imaginile parvenite la redacția Jurnal.md, care surprind momentul în care izbucnesc flăcările.

În înregistrarea video se vede clar cum mecanicul locomotivei nu întreprinde nici o acțiune pentru a localiza flăcările. Se pare că bărbatul a dat dovadă de iresponsabilitate intenționată întrucât avea la îndemână un extinctor, dar n-a încercat să stingă focul.

Cătălin Cornea, directorul „Remar Pașcani” din România, companie care a efectuat lucrările de modernizare a trenului, a precizat pentru Jurnal.md că sistemul de securitate al trenului conținea absolut toată tehnica necesară de prevenire a unui incendiu.

Acesta mai susține că mecanicul a fost instruit în acest sens și a avut destul timp la dispoziție pentru a preîntâmpina incidentul.

„Grație echipamentelor performante, nicio defecțiune, fie ea chiar minoră, nu poate avea loc fără ca mecanicul să fie înștiințat exact asupra locului și tipului de defect în timp real, prin semnale vizuale și sonore, la postul său de comandă, de către computerul de bord. Acest lucru înseamnă că orice incident major poate fi evitat prin simpla acțiune a mecanicului, care, odată avertizat, are la dispoziție instrumente multiple care permit izolarea defecțiunii și eventual remedierea ei”, a declarat Cătălin Cornea.

"Mai mult decât atât, automotorul conține sisteme specifice de siguranță și de alarmă de incendiu, care permit prevenirea, anularea sau minimizarea daunelor produse de un eventual incendiu. Este vorba despre senzori de detecție a fumului, camere video și un sistem foarte complex de supraveghere a instalațiilor care prezintă risc de supraîncălzire", se menționează în declarația de presă a companiei din România.

Este de menționat că sistemul de securitate al trenului a semnalat incendiul la ora 4:07, însă pompierii susțin că apelul a parvenit abia la 4:39. Focul a fost localizat în 15 minute. Flăcările au cuprins cabina mecanicului și o parte dintr-un vagon, în care se aflau 15 pasageri. Toți au fost evacuați de urgență.

Potrivit pompierilor, deocamdată există trei ipoteze privind cauza izbucnirii incendiului. Este vorba despre un scurtcircuit, supraîncălzirea generatorului sau o scurgere de combustibil. Dosarul a fost transmis spre examinare Procuraturii Generale.

Î. S. „Calea Ferată din Moldova” încă nu a emis o reacție privind acțiunile mecanicului în timpul declanșării incendiului.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 24 Mar 2014 20:40:56    Titlul subiectului: 171919

Deocamdata doar articolele de ziar:

http://adevarul.ro/moldova/actualitate/calea-ferata-moldova-retrage-circulatie-trenurile-modernizate-romania-1_532c1eb30d133766a81995a1/index.html

Citat:
Calea Ferată din Moldova retrage din circulație toate trenurile modernizate în România

Întreprinderea de stat Calea Ferată din Moldova (CFM) a sistat temporar circulația tuturor trenurilor modernizate la uzina Remar din Pașcani, până la încheierea anchetei privind incendiul care a avut loc la 6 martie, la Strășeni, în una dintre garnituri și certificarea trenurilor.

Potrivit concluziei preliminare emisă de Laboratorul Experimental Antiincendiar, incendiul a fost cauzat de o defecțiune la generatorul electric care a condus la supraîncălzire acestuia. Versiunile privind scurgerea combustibilului din sistemul de alimentare, precum și privind posibilul scurtcircuit în rețeaua electrică au fost excluse.

Anchetatorii au ținut cont inclusiv de secvențele surprinse cu camerele video din locomotivă, care au ajuns și în mass-media. Presa a concluzionat, judecând după imagini, că mecanicul nu a intervenit pentru a localiza sursa incendiului și nu a folosit stingătoarele.

Mai mult decât atât, administrația uzinei Remar a explicat că, grație echipamentelor performante, nicio defecțiune nu poate avea loc fără ca mecanicul să fie înștiințat exact asupra locului și tipului de defect în timp real, prin semnale vizuale și sonore, la postul său de comandă. Acest lucru înseamnă că orice incident major poate fi evitat prin simpla acțiune a mecanicului, care, odată avertizat, are la dispoziție instrumente multiple care permit izolarea defecțiunii și eventual remedierea ei.

CFM precizează că, potrivit datelor in calculatorul de bord, la ora 4. 17 a fost înregistrat semnalul referitor la incendiu în vagonul de călători și în sala de mașini. „Ajutorul mașinistului s-a deplasat în sala de mașini pentru verificări, unde a ajuns la 4.19 (conform înregistrărilor de pe camerele video). Până la ora 4.25 (ora izbucnirii flăcărilor) el ar fi căutat focarul. Incendiul a fost localizat de către mașinist, care a procedat întâi de toate la poziționarea trenului în loc unde să fie posibilă debarcarea în siguranță a pasagerilor și la stingerea incendiului, folosind stingătoarele din dotarea trenului. Concomitent, au fost anunțați pompierii“.

Cazul este investigat de o comisie specială. Trenul are garanție, dar va fi reparat din banii uzinei din România doar dacă se va demonstra ca a fost vorba de o defecțiune din fabrică. Până acum CFM a renovat la Pașcani cinci trenuri. Trei dintre acestea au intrat curând pe linie moartă. Potrivit ministrului Transporturilor, Vasile Botnari, motoarele s-au defectat, au apărut vibrații suspecte ale vagoanelor, iar vopseaua s-a șters după numai un an.

Proiectul a costa 12 milioane de euro, bani luați din credite la băncile din țară și de peste hotare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 25 Mar 2014 12:41:43    Titlul subiectului: 171930

Cine are interesul sa ii saboteze pe cei de la Remar Pascani ?
Din cate stiu eu, nu au existat probleme tehnice cu materialul rulant modernizat de cei de la Pascani si care circula in Romania.
Se doreste si lichidarea ultimelor ramasite ale industriei romanesti ?

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ELECTRO



Data înscrierii: 04/Dec/2009
Ultima vizita: 02/Mar/2024
Mesaje: 393
Locație: Chisinau (Moldova)

MesajTrimis: Joi 27 Mar 2014 19:54:45    Titlul subiectului: 172003

Miroase a sabotaj.
http://jurnal.md/ro/news/noi-detalii-in-cazul-trenului-ars-la-stra-eni-1166665/

Incendiul izbucnit acum trei săptămâni în trenul modernizat de pe linia Ungheni-Chișinău într-adevăr pare să fi fost un sabotaj. Un alt material video parvenit la redacția Jurnal.md surprinde momentul în care mecanicul locomotivei golește un extinctor.

Din imagini se vede clar cum mecanicul care nu a întreprins nimic pentru a localiza flăcările, imediat după intervenția pompierilor golește un extinctor chiar lângă locomotivă. Se presupune că astfel bărbatul a vrut să șteargă urmele infracțiunii intenționate.

Amintim că materialul video de acum o săptămână dovedește faptul că mecanicul avea la îndemână extinctorul, dar n-a încercat să stingă focul.

Î.S. „Calea Ferată din Moldova” a calificat această informație drept eronată, în timp ce compania din România care a efectuat lucrările de modernizare a trenului a precizat pentru Jurnal.md că orice incident major poate fi evitat prin simpla acțiune a mecanicului, care, odată alertat, are la dispoziție suficiente instrumente pentru a elimina defecțiunea.

De menționat că sistemul de securitate al trenului a semnalat incendiul la ora 4:07, însă pompierii susțin că apelul a parvenit abia la 4:39. Focul a fost localizat în 15 minute. Flăcările au cuprins cabina mecanicului și o parte dintr-un vagon, în care se aflau 15 pasageri. Pompierii susțin că incendiul ar fi izbucnit din cauza supraîncălzirii generatorului.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ELECTRO



Data înscrierii: 04/Dec/2009
Ultima vizita: 02/Mar/2024
Mesaje: 393
Locație: Chisinau (Moldova)

MesajTrimis: Sâm 08 Aug 2015 15:42:04    Titlul subiectului: 180854

Trenurile modernizate vor circula din nou incepand cu saptamana viitoare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 07 Oct 2015 19:12:10    Titlul subiectului: 181877

Un material de prezentare a procesului de modernizare a automotoarelor D1 ale I.S. "Calea Ferata din Moldova" (CFM) la Electroputere VFU Pascani, realizat de UNIMEDIA: https://www.youtube.com/watch?v=_AtGC2IQvi8.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Trenuri Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2
Pagina 2 din 2

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community