Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Despre stimularea utilizarii bicicletelor in Romania...
Du-te la pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Cafeneaua Tramclub
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Aug/2017
Mesaje: 6081
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 03 Apr 2012 09:49:42    Titlul subiectului: Despre stimularea utilizarii bicicletelor in Romania... 154635

Daca mai aveati dubii asupra halului de cretinism si retardare in care a ajuns aceasta tara, iata o noua mostra: pistele de biciclisti pe care este interzis accesul biciclistilor!

In loc sa eliminam partea rea, cauza problemelor, noi eliminam partea buna! Decat sa ridicam masinile si dughenele amplasate pe pista, noi interzicem accesul bicicilistilor pe pista (!), in loc sa indepartam masinile parcate aiurea, noi nu mai luam autobuze articulate s.a.m.d.

Oare n-ar fi bine ca "alesii" astia, "pungasii" (alesi pe pungi) sa dea teste de inteligenta la momentul investirii?!? Ca eu imi pun serioase probleme asupra gradului lor de inteligenta... Evil or Very Mad

Voi va dati seama si de cretinii ailalti, ce "solutie" au gasit ei, sa acopere semnele de circulatie cu pungi de plastic?!? Shocked Oameni buni, astia sunt nebuni?!? Sau doar prosti?!?

http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti/bucuresti-stiri_din_bucuresti-biciclisti-piste_bicicleta-bicicleta_bucuresti-sport-hobby-restrictie-schimbari_0_675532502.html

"Atenție, bicicliști: acces interzis pe piste! Ce credeți despre acțiunea poliției?

3 aprilie 2012

Autor: Adrian Dădârlat

Polițiștii au montat indicatoare rutiere care interzic accesul bicicliștilor în zonele destinate lor

Polițiștii de la Rutieră au decis să închidă mai multe porțiuni dedicate traficului pe două roți, după ce primăriile de sector au blocat pistele cu panouri publicitare și chioșcuri de ziare. Până acum au fost "șterși" 117 kilometri de pistă pentru bicicliști.

Pistele de biciclete din București au fost criticate încă de la apariția lor, în urmă cu cinci ani. Iubitorii sportului pe două roți au fost nemulțumiți de faptul că pistele au fost amenajate pe trotuare, fără ca circulația bicicletelor să fie separată foarte clar de cea a pietonilor.

Totodată, bicicliștii au sesizat apariția unor obstacole pe piste, precum mașini parcate neregulamentar, chioșcuri, bănci, stații RATB sau panouri publicitare. Un alt aspect criticat a fost acela al bordurilor de la capătul pistelor, care în cele mai multe locuri nu au fost coborâte la nivelul carosabilului.

În ciuda acestor critici, Primăria Capitalei a continuat să amenajeze piste de biciclete în același fel și nici nu a luat măsuri pentru a corecta aspectele negative semnalate. Iată însă că acum polițiștii de la Rutieră vor să oblige municipalitatea să remedieze deficiențele de pe piste, în urma reclamațiilor primite atât de la organizații non-guvernamentale, cât și de la cetățeni.

Indicatoarele, schimbate

Astfel, în cursul săptămânii trecute, polițiștii de la Brigada Rutieră a Capitalei au interzis accesul bicicliștilor pe pista amenajată pe Bulevardul Cantemir, pe tronsonul cuprins între intersecția cu Bulevardul Gheorge Șincai și cea cu Bulevardul Mărășești. Indicatoarele rutiere, care până acum anunțau prezența bicicliștilor, au fost înlocuite cu unele care nu le mai permit acestora accesul pe piste.

În plus, cele care le cereau șoferilor să cedeze trecerea pentru cei pe două roți au fost acoperite cu pungi de plastic. „Anul trecut, în septembrie, am informat Primăria cu privire la faptul că pistele de biciclete din Capitală nu sunt viabile pentru că au pe ele obstacole, au chioșcuri, au cabine de RATB. Circulația bicicliștilor e pusă în pericol și municipalitatea trebuie să remedieze defecțiunile.

Dacă nu o face, vom interzice accesul biciliștilor pe aceste spații. În martie, în urma verificărilor, am decis să interzicem accesul pe pistele neadaptate la cerințele noastre“, a explicat Ioana Stancu, reprezentant al Brigadei Rutiere. Potrivit acesteia, pe pistele pe care au fost aplicate interdicțiile, ciculația bicicletelor era împiedicată de prezența unui chioșc, a unei cabine RATB și a unor panouri publicitare.

Interdicții pe două bulevarde

Măsuri similare urmează să fie luate, în această săptămână, și pe bulevardele Regina Elisabeta și Mihail Kogălniceanu, pe care sunt probleme cu două cabine RATB și un chioșc, dar și cu mașinile parcate neregulamentar și bordurile prea ridicate.

„Până când cei de la Administrația Străzilor nu remediază situația așa cum trebuie, până nu coboară bordurile la nivelul carosabilului și până nu pun piloni ca să nu mai parcheze autoturismele pe pistele pe biciclete, nu vom mai permite accesul bicicliștilor. Este o măsură temporară până când cei de la Primăria Capitalei vor remedia deficiențel“, a mai spus reprezentanta Brigăzii Rutiere. Ioana Stancu a mai adăugat că vor fi verificate și celelalte piste pentru biciclete din București.

Nu au soluții

Carmen Dincă, purtătorul de cuvânt al Administrației Străzilor, a declarat că pistele pe care au fost introduse interdicțiile au fost amenajate în 2008 și au ieșit din garanție anul trecut.

„După ce pistele au fost construite, primăriile de sectoare au dat autorizații pentru chioșcuri de ziare și stații de autobuz, astfel încât pe unele rute nu se mai poate circula. Poliția Rutieră, la insistențele organizațiilor non-guvernamentale, a cerut închiderea temporară a acestor două tronsoane“, a spus Dincă.

Aceasta a mai declarat că nu poate preciza ce măsuri vor fi luate pentru remedierea deficiențelor deoarece până acum nu se cunoaște cu exactitate care va fi bugetul municipalității din acest an.

Potrivit Administrației Străzilor, în București au fost amenajate astfel de piste pe o lungime de 117 kilometri, pe 32 de mari artere. Valoarea totală a investiției, care include proiectarea, lucrările de execuție, marcajele rutiere și semaforizarea pistelor pentru bicicliști, este de 24,6 milioane de lei. Jumătate din această sumă a fost pentru semaforizare."



4.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  69.79 kb
 Vizualizat:  de 10323 ori

4.jpg



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 10/Aug/2017
Mesaje: 6394
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 03 Apr 2012 18:24:27    Titlul subiectului: 154642

Asta se intampla cand tampitii sunt pusi in functii de decizie la primaria capitalei, incepand de la primar si mergand pana la femeia de servici. Ca sa fiu rau, populatia din Bucuresti are parte de ceea ce merita, fiind la fel ca primarul pe care l-au votat.

Revenind la topic, peste tot pe unde am fost in strainatate, pistele pentru biciclisti erau la marginea trotuarelor !

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
etravel



Data înscrierii: 30/Aug/2006
Ultima vizita: 20/Ian/2013
Mesaje: 23
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 14 Apr 2012 21:08:05    Titlul subiectului: 154961

Da-mi voie sa am mari rezerve cu acesti 117 km. Ieri ma uitam ca in zona de Nord a orasului au desenat un simbol de bicicleta pe un trotuar ingust si au proclamat chestia aia 'pista de bicicleta'. Evident, e mult prea putin pentru a avea o pista reala si nu un trotuar de 1,5 m latime sufocat de pieton si ceva (daca sunt, cand sunt) biciclisti. Evident, aia e orice (in principal furt din fondurile destinate infiintari de piste adevarate, nu trotuare manjite cu diferite simboluri) numai pista de bicicleta nu.
Revenind la subiect - cine a decis sa interzica traficul biciclistilor e ignorant de-a binelea.


Ultima modificare efectuată de către etravel la Dum 15 Apr 2012 03:19:34, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 10/Aug/2017
Mesaje: 6394
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 14 Apr 2012 21:17:22    Titlul subiectului: 154964

Peste tot pe unde am fost pe dincolo, ma refer la tari ca Franta, Elvetia, Germania, Ungaria, pistele de bicicleta etau pe marginea trotuarului. Si la noi ar trebui ca pistele sa fie pe marginea trotuarului. Dar ... e o mica problema, avem masini parcate si pe doua benzi. Ce au facut autoritatile sa rezolve problema? Nimic! La dat din gura romanii sunt campioni! Eu pe Oprescu si toti din primaria Bucurestiului i-as da afara si maine daca s-ar putea, nu au ce sa caute acolo!
_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
baciudibaciu



Data înscrierii: 12/Ian/2009
Ultima vizita: 01/Mai/2012
Mesaje: 4
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 16 Apr 2012 09:42:24    Titlul subiectului: 155035

Foarte rar, mai ales in zona centrala, am vazut biciclisti folosind banda speciala dedicata lor. Cu mici exceptii, mai ales la cei mici, TOTI merg pe carosabil!
Motivele sunt multe, dar daca nici acolo unde este liber nu mergi pe unde trebuie ...
In zonele cartierelor se poate merge pe aceste benzi,-eu cel putin asa fac, dar cu mare atentie, deoarece te poti trezi cu o sacosa in cap,de la cei ce nu cunosc sau nu vor sa afle semificatia acelor dungi de pe trotuar, cu un copil sau un roller peste tine sau, mai rau, tu peste el !
Atentia autoritatilor trebuie indreptata spre ce determina fenomenul!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 10/Aug/2017
Mesaje: 6394
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 16 Apr 2012 10:28:21    Titlul subiectului: 155037

Cauza in speta este faptul ca autoritatile nu sunt in stare sa elibereze marginea trotuarelor si banda 1 de masinile parcate! Nu s-a facut nimic in 22 de ani, doar s-a dat din gura. Basca, pe multe spatii folosite ca parcare s-au construit imobile mai mici sau mai mari (chiar foarte mari) care la randul lor au generat un numar in plus de masini care parcheaza. Problema cu pistele de biciclisti este foarte simpla. Acestea trebuie sa fie la marginea drumului. Pentru asta trebuie sa fie "zburati" cei care parcheaza cu masina acolo.

Si in parcuri pistele de bicicleta sunt trasate aiurea, de exemplu in Herastrau sunt si piste de biciclisti pe mijlocul aleilor, trebuie la fel sa mergi cu grija sa nu ai "surprize". Chiar si unde pistele pentru biciclisiti sunt trasate cum trebuie, in parcuri, cand mergi sambata-duminica este cam greu, este foarte multa lume. Ca parc de exemplu, prefer sa merg cu bicicleta in Tineretului, este mai mare si aglomeratie nu este decat la intrarea dinspre statia de metrou.

Numai ca o "pasarica" mi-a soptit ca se doreste ca o parte din parcul Tineretului sa devina ... santier pentru noi constructii Laughing
Iata inca o metoda de a "stimula" biciclistii. Asta este motivul pentru care il injur pe primar ca de altfel tot ceea ce inseamna autoritate locala in Bucuresti. Sunt multe de zis, dar mi-ar lua cateva pagini numai la acest subiect.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
folkfan



Data înscrierii: 29/Ian/2010
Ultima vizita: 15/Aug/2017
Mesaje: 603
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 16 Apr 2012 15:15:20    Titlul subiectului: 155044

In parcuri este o mare problema si cu "vitezomanii"! Nu sunt deloc impotriva plimbarii cu bicicleta prin parc, dar multi biciclisti manifesta teribilism atunci cand dau la pedale, punand in pericol mai ales vietile copiilor mici care de regula sunt lasati sa alerge in voie pe alei. Ajungem din nou la concluzia ca trebuie mai intai sa ne civilizam, apoi sa construim piste de biciclisti... Ca exemplu, am un prieten care mi-a spus clar ca prin "pista de biciclisti" intelege un loc pe unde se poate merge cu bicicleta in voie, cu viteza maxima. Prin urmare, la mentalitatea actuala, este o mare greseala sa desenezi asemenea piste pentru raliu in parcuri...
_________________
Andrei Ionel
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
costy92



Data înscrierii: 01/Sep/2010
Ultima vizita: 09/Mai/2017
Mesaje: 98
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 16 Apr 2012 18:31:59    Titlul subiectului: 155046

Are dreptate folkfan, dar la noi nu exista locuri unde si cei iubitori de viteza sa se poata simti bine, cum sunt unele aeroporturi abandonate in alte tari, sa poti alerga in voie fie cu masina, fie cu motor, bicicleta, ATV s.a.
Nu ma refer neaparat la aeroporturi, dar se pot amenaja locuri.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Flat



Data înscrierii: 11/Feb/2010
Ultima vizita: 13/Iul/2016
Mesaje: 43
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 17 Apr 2012 15:16:20    Titlul subiectului: 155070

Masura mi se pare corecta. Benzile puse in 2008 sunt impracticabile, dar legea rutiera te obliga sa le folosesti. Prin interzicerea foloosirii lor, automat se permite folosirea carosabilului, asa cum e normal. Cel putin pana cand apar piste normale, civilizate.

Am vazut pe topicul de lucrari ca in zona bulevardului Buzesti, de la Victoriei in jos spre noul Uranus, s-au facut benzi la standarde. Deci se poate.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
BIGRED1984



Data înscrierii: 27/Iun/2007
Ultima vizita: 07/Sep/2016
Mesaje: 67
Locație: Bucuresti 4 (Piata Sudului // Piata Straduintei)

MesajTrimis: Mar 17 Apr 2012 21:44:37    Titlul subiectului: 155092

Eu personal nu mai folosesc de 2 ani benzile din Bucuresti unde am avut singurul accident: pe pistele minunate mi-am spart un dinte frontal - si doare tare - pentru ca o masina a intrat direct pe bordura fara sa se asigure.
M-am simtit si ma simt mai sigur pe DN si E (am fost pana la Ruse) decat pe pistele din Bucuresti.

_________________
In me the WishMaster
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 10/Aug/2017
Mesaje: 6394
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 20 Apr 2012 23:26:59    Titlul subiectului: 155190

Topicul a fost creeat in scopul stimularii oamenilor sa lase masina "poluanta" in parcare si sa mearga cu bicicleta. Peste tot in Europa de Vest si Nord-Vest exista preocupari in acest sens. Ce s-ar putea face la noi? Daca edilii sunt prea batuti in cap (la fel si cei care ii voteaza) si nu sunt in stare sa faca nimic in sensul asta (decat sa dea din gura si sa fure bani) macar se pot face actiuni o data pe saptamana, duminica sa zicem, cum ar fi un miting ciclist sau sa inchida un bulevard traficului auto si sa mearga pe el biciclisti. Asa faceau la un moment dat pe Kiselef intre Arcul de Triumf si Piata Victoriei, duminica era inchis cateva ore circulatiti auto si mergeau biciclisti (cu ocazia a nu stiu ce manifestari dedicate ciclistilor).
_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 10/Aug/2017
Mesaje: 6394
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 28 Apr 2012 09:50:36    Titlul subiectului: 155393

O initiativa buna in acest sens a avut loc la Cluj acum 2 zile, in ciuda titlului cam tendentios al articolului, aparut in ziarul Monitorul de Cluj. Este o initiativa buna, soferii ar trebui sa mai tina masina in parcare si sa mearga cu bicicleta. Articolul se gaseste aici

Citat:
Biciclistii mai lipseau!

Marșul Bicicliștilor din această lună ar putea îngreuna și mai mult traficul în centrul orașului.
Ediția de luna aceasta a Marșului Bicicliștilor clujeni, o inițiativă care promovează utilizarea bicicletei ca mijloc de transport în oraș, ar putea da peste cap și mai mult circulația din oraș, îngreunată oricum foarte mult din cauza lucrărilor la linia de tramvai.
A 55-a ediție a Marșului Bicicliștilor Clujeni a fost programată luna aceasta pentru 26 aprilie și se va desfășura începând cu ora 17.45 și până în jurul orei 19.00. Traseul marșului este programat prin centrul orașului, dar și pe Calea Dorobanților, strada Unirii, Bulevardul Nicolae Titulescu și străzile George Coșbuc și George Barițiu. Organizatorii spun că acest marș ar fi trebuit să aibă loc duminică, 22 aprilie, de Ziua Pământului, dar autoritățile locale au refuzat avizarea lui pe motiv că au aprobat Maratonul Clujului pe străzi din zona centrală.

Șoferii, nemulțumiți de circulația din oraș

Ținând cont însă de traficul dificil din ultima perioadă cauzat de lucrările de modernizare la linia de tramvai, inițiativa bicicliștilor prin care promovează utilizarea bicicletei ca mijloc de transport în oraș, ar putea încurca și mai mult traficul foarte dificil din ultima perioadă din oraș cauzat de lucrările de modernizare la linia de tramvai. Șoferii clujeni nemulțumiți de modul în care se circulă au sesizat această problemă și pe portalul domnuleprimar.ro și solicită polițiști care să dirijeze circulația în zonele afectate.

„Menționez că circulația este grav perturbată, iar lipsa unor polițiști care să dirijeze o face imposibilă. Prin prezenta sesizare, vă rog să delegați în intersecțiile afectate polițiști care să dirijeze traficul rutier. Sunt afectate intersecția din Mihai Viteazu cu Ferdinand, Barițiu, Horea, Dragalina, Podul Garibaldi, zona Napoca. De asemenea, vă rog să revizuiți intersecția strada Paris cu 21 Decembrie”, spune un clujean pe domnuleprimar.ro.

Piața Gării, închisă până în 20 mai

Din cauza lucrărilor la linia de tramvai, Primăria Cluj-Napoca a închis circulația auto, până în 20 mai, în Piața Gării, între strada I.L.Caragiale și strada Horea, pentru sensul de mers dinspre Pod Locomotivei spre strada Căii Ferate, în vederea efectuării lucrărilor la linia de tramvai din curbele: Piața Gării – strada I.L.Caragiale, respectiv Piața Gării - strada Horea. Pe parcursul lucrărilor, traficul auto în Piața Gării se va desfășura pe zona din fața gării mari, fiind asigurată câte o bandă pe sens.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 10/Aug/2017
Mesaje: 6394
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 22 Iun 2012 08:35:20    Titlul subiectului: 156661

Spre exemplificare sa vedem cum arata pistele de biciclisti pe bulevardul Andrassi, in Budapesta (pozele 1-2). Practic jumatate din banda 1 a bulevardului a fost transformata in pista pentru biciclisti si cealalta jumatate a benzii in locuri de parcare. Intr-alt loc, in apropiere de bazilica Sfantul Stefan, pista de biciclisti este pe trotuar, fiind delimitata de garduri de zona pietonala !
Poate va intrebati de ce pun la acest topic poze din Budapesta. Pai pentru exemplificare, poate cuiva ii vine ideea sa faca la fel si in Bucuresti sau celelalte orase mari din tara.



Budapesta, 20-26 mai, 2012 010.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  83.66 kb
 Vizualizat:  de 9452 ori

Budapesta, 20-26 mai, 2012 010.jpg



Budapesta, 20-26 mai, 2012 011.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  103.7 kb
 Vizualizat:  de 9452 ori

Budapesta, 20-26 mai, 2012 011.jpg



Budapesta, 20-26 mai, 2012 020.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  84.92 kb
 Vizualizat:  de 9452 ori

Budapesta, 20-26 mai, 2012 020.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Acier



Data înscrierii: 15/Feb/2006
Ultima vizita: 11/Aug/2017
Mesaje: 298
Locație: Bucuresti 6 (Drumul Taberei)

MesajTrimis: Dum 24 Iun 2012 14:42:26    Titlul subiectului: 156700

Budapesta este un oras. Bucurestiul este un "wannabe", ceva intre mahala, sat, bidonville, lagar de concentrare, Chichen Itza, Paris, totul sau nimic.

Cand nu erau masini, nu vroia nimeni sa mearga cu bicicleta. Acum, din cauza masinilor, s'au gasit si biciclistii. Si ei, ca tot omul, au pretentii.
Daca e banda de biciclete, se comporta la fel ca soferii de automobile, adica urla, injura si chiar te ameninta. Pe zebra, trec cu bicicleta pe post de pietoni, netinand seama ca totusi conduc un vehicul. Nu e auto-vehicul, ci vehicul.
Nu e bine fara benzi, cu benzi, fara biciclete, cu biciclete, nimic nu e bine niciodata, cu sau fara primar, cu sau fara masini.

Daca primariile de sector ar fi avut oameni de bun simt in frunte, care ar fi facut:
- standuri de parcat biciclete in loc sa faca garduri
- parcari supraetajate in loc de "spice"
- campanii de promovare a transportului public si velo, constante si intr'o nota prietenoasa, umana
- evaluari obiective a starii traficului si psihologiei urbane
era si Bucurestiul la categoria "orase".

Nu e vina lui Oprescu sau mai stiu eu ce poama de primar, ci a tuturor.
Romanii se comporta ca niste copii razgaiati si prosti, indiferent ca au sau nu pista de biciclete, scumpe sau ieftine, totul e un moft. Asa sunt educati, si asa se comporta, asta e starea de fapt, si asta inseamna normalitate.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 10/Aug/2017
Mesaje: 6394
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 26 Iun 2012 10:34:32    Titlul subiectului: 156763

Observatii foarte corecte, sunt de acord cu ele. Ca si soferii care incalca legea, biciclistii ar trebui amendati si ei cand calca pe bec. Chiar, oare cati biciclisti au fost amendati ?
_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
George_Catalin



Data înscrierii: 29/Mai/2007
Ultima vizita: 01/Ian/2017
Mesaje: 382
Locație: Ploiesti (Vest); Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 30 Iun 2012 08:49:36    Titlul subiectului: 156882

Sunt destui si sunt amendati destul de des pentru vesta reflectorizanta, far nefunctional, circulatie pe drumuri publice pe ninsoare, polei sau gheata.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 10/Aug/2017
Mesaje: 6394
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 20 Ian 2013 12:42:43    Titlul subiectului: 161770

In Bucuresti peste 200 de piste de biciclisti au fost ... "inchise pentru trafic" pentru ca au fost amenajate corespunzator. Deci, 10 milioane de euro au fost cheltuite ... degeaba. Noul cod rutier vine cu precizari si pentru biciclisti. Articolul se gaseste aici

Citat:
Pe unde ai voie să circuli cu bicicleta în București. Poliția Rutieră tranșează problema
NEWS • 20 Ianuarie 2013 - 09:41 • Alexandru Ionita

După dezafectarea pistelor de biciclete amenajate ilegal, bicicliștii au fost obligați să circule pe carosabil în Capitală. Totuși nici aici viața nu le este mai ușoară: șoferii irascibili îi amenință și îi trimit înapoi pe trotuar, iar agenții de la Rutieră îi amendează. Brigada Rutieră și noul Cod Rutier vin cu precizări care să clarifice situația mersului pe bicicletă în București.
Poliția Rutieră a desfințat 20 de piste de biciclete din București, adică aproape toate pistele nou-amenajate, după ce s-a demonstrat că fuseseră amenajate ilegal de Administrația Străzilor. Astfel, după ce s-au cheltuit peste 10 milioane de euro de la bugetul Capitalei pentru piste, bicicliștii s-au trezit că nu mai pot circula pe ele.
Acolo unde a desființat pistele, Poliția Rutieră a montat și indicatoare "Interzis bicicliștilor". Teoretic acestea se referă doar la faptul că biciciștii nu mai au voie pe trotuar, dar indicatoarele sunt îndreptate de multe ori înspre carosabil, ducând în eroare atât biclciștii cât și șoferii, care consideră că bicicliștii nu au dreptul de a circula pe șosea. Un biciclist a fost chiar amendat pentru că circula, perfect legal de altfel, pe carosabil în preajma unui astfel de indicator "interzis bicicletelor".

Ce spune Brigada Rutieră

"Pe tronsoanele de drum pe care pistele sunt închise temporar, bicicliștii pot folosi partea carosabilă cu respectarea tuturor regulilor de circulație instituite pe aceste drumuri publice", explică comisarul de poliție Nicu Dragoș. Aceiași regulă este valabilă și pentru tronsoanele de drum pe care nu există piste de biciclete.
Referitor la indicatoarele rutiere care produc confuzie, Poliția Rutieră vine cu următoarele precizări:
"Indicatoarele rutiere au fost instalate pe vechile amplasamente ale indicatoarelor rutiere cu semnificația 'Pistă pentru biciclete', însă în unele cazuri acestea nu au fost orientate către trotuar și astfel pot crea confuzia că semnificația se referă la partea carosabilă a arterelor de circulație. Pentru remedierea situației prezentate, am înaintat o informare Administrației Străzilor prin care am solicitat verificarea tuturor amplasamentelor acestor indicatoare rutiere în vederea reorientării acestora către trotuare".

Ce schimbări aduce noul Cod Rutier

Începând de sâmbătă, 19 ianuarie, noul Cod Rutier intră în vigoare. Acesta vine cu noutăți și pentru bicicliști:acesta prevede faptul că bicicliștii sunt obligați să circule pe pistele de biciclete, dacă acestea există. Dacă nu circulă pe piste, bicicliștii pot fi amendați de agenții de poliție.Totuși, această prevedere pare a fi redundantă dacă ne gândim că nu mai există aproape nici o pistă de biciclete "oficială".

Care sunt pistele de biciclete dezafectate

Următoarele piste de biciclete au fost dezafectate de Brigada Rutieră (pe respectivele tronsoane aveți dreptul de a circula cu bicicleta pe carosabil):

1. Bd. Dimitrie Cantemir, intre Bd. Gh. Sincai si Bd. Marasesti;
2. Bd. Carol, Bd. Regina Elisabeta si Bd. Mihail Kogalniceanu, intre Piata 21 Decembrie 1989 si Piata Operei;
3. Piata Romana – Bd. Lascar Catargiu – Piata Victoriei – Bd. Kiseleff – Piata Arcul de Triumf – Piata Presei Libere;
4. Str. Bucovina – Bd. Basarabia;
5. Calea 13 Septembrie, intre Str. Izvor si Str. M. Sebastian
6. Sos. Viilor, intre Str. Odoarei si Calea Serban Voda;
7. Calea Plevnei, intre Str. Berzei si Sos. Orhideelor;
8. Bd. Iancu de Hunedoara;
9. Bd. Ghencea;
10. Sos. Stefan cel Mare;
11. Bd. Unirii;
12. Bd. Tudor Vladimirescu;
13. Bd. Th. Pallady;
14. Șos. Mihai Bravu,între Calea Văcărești și Bd. Basarabia;
15. Bd. Decebal;
16. Drumul Sării;
17. Calea Dorobanți;
18. Șos. București Ploiești;
19. Drumul Taberei;
20. Șos. Olteniței.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 10/Aug/2017
Mesaje: 6394
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 07 Mar 2013 16:13:39    Titlul subiectului: 163181

In sfarsit ... se redeseneaza pistele de biciclisti, acolo unde trebuiau sa fie de prima data, langa trotuar. Nu vor mai fi pe trotuar. Articolul se gaseste aici


Citat:
Primăria va reîncepe trasarea pistelor de biciclete, pe carosabil. Unde vor fi primele piste

După ce peste 10 milioane de euro au fost pierdute în ultimii cinci ani pe pistele de biciclete acum dezafectate ale Capitalei, se pare că municipalitatea va încerca din nou să amenajeze benzi de bicicliști. De data aceasta însă pistele se mută pe carosabil, pe prima bandă a șoselelor.
Odată cu reînceperea trasării marcajelor rutiere pe străzile Capitalei, luna aceasta, ar putea fi trasate și piste noi de biciclete. Acestea nu vor mai fi trasate pe trotuar, ca până acum, ci direct pe carosabil.
"Prima arteră pe care se va realiza va fi Splaiul Independenței, pe aproape toată lungimea străzii. Pentru acest lucru prima bandă a străzii va fi îngustată", a declarat pentru B365.ro Ion Dedu, directorul direcției Transporturi din Primăria Capitalei.
El a adăugat că există și alte străzi pe care vor fi trasate benzile de biciclete, dar până atunci este necesară realizarea unui plan de coordonare a tuturor acestor rute pentru a putea crea o rețea coerentă de transport, în beneficiul bicicliștilor.

Retrasarea marcajelor rutiere a început în București din 1 martie, după ce bulevardele Capitalei au stat timp de peste un an de zile fără marcaje din cauza unui litigiu în care a fost implicată Administrația Străzilor.

Ideea de a amenaja pistele de bicicliști pe carosabil nu este una nouă. Încă din vara anului trecut a fost constituită o comisie la nivelul Primăriei Capitalei, în care municipalitatea, alături de reprezentanți ai ONG-urilor, RATB și Brigăzii Rutiere au propus posibilitatea de a muta pistele pe carosabil, după cum anunța la vremea respectivă și B365.ro. Comisia s-a întrunit de mai multe ori în ultimul an de zile, însă nu s-a ajuns la o soluție certă în problema pistelor de biciclete.
În total în București au fost amenajați peste 160 de kilometri de piste pentru biciclete, structurate în aproape 40 de tronsoane. Acestea au fost amenajate în două etape: prima, cuprinzând în jur de 10 tronsoane, finalizată în 2008, iar cea de-a doua etapă, cuprinzând aproape 30 de tronsoane, a fost finalizată în 2010. Acestea însumează o investiție totală de peste 10 milioane de lei de la bugetul municipalității. Dintre acestea, Poliția Rutieră a desfințat 20 de piste de biciclete din București, adică aproape toate pistele nou-amenajate, iar bicicliștiii nu mai au acum voie să circule pe ele.

Problema numarul unu, o stim cu totii, este cea cu masinile parcate langa trotuar. Cum se va rezolva ea ?

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 10/Aug/2017
Mesaje: 6394
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 14 Mar 2013 11:29:59    Titlul subiectului: 163277

O initiativa buna, propusa in parlament de doi deputati. Este vorba de o "Lege a Biciclistilor". Articolul se gaseste aici

Citat:
Legea Bicicliștilor, propusă Parlamentului pentru adoptare de către doi deputați

Deputatul PSD Carmen Moldovan și deputatul UDMR Attila Korodi, inițiatori ai platformei de comunicare și acțiune comună Green Politics – vor propune Parlamentului adoptarea Legii Bicicliștilor, o lege care să reglementeze drepturile și obligațiile bicicliștilor.
"Voi căuta să găsesc o punte de comunicare în Parlament și pentru această inițiativă. Probabil că în afara unor discutți principiale, trebuie să avem o discuție față în față cu cei care au lucrat la acest proiect. Acest proiect tehnic va trebui să fie transpus, cu ajutorul colegilor din Parlament, sub forma unui text de lege sau legi. Trebuie să îi convingem pe toți cei care pot schimba lucrurile, că există soluții elegante și sănătoase în ceea ce privește dezvoltarea infrastructurii rutiere, atât pentru bicicliști, cât și pentru ceilalți participanți la trafic”, a declarat deputatul UDMR , Attila Korodi, conform Realitatea.net. Potrivit acestuia, la sfârșitul lunii martie, începutul lunii aprilie, ar putea exista deja un proiect de lege cu care să se meargă în Parlament.
"Trebuie să învățăm să respectăm biciliștii și să-i tratăm în mod egal cu ceilalți participanți la trafic. Această atitudine trebuie să vină atât din partea șoferilor, dar și a pietonilor. Este vorba de respectul reciproc”, a explicat și Carmen Moldovan, deputat PSD.

Sa incercam sa si dezbatem putin, nu doar sa ma limitez la a cita articole din presa. Ce parere aveti de aceasta initiativa ? Este buna ? Se poate imbunatati ? Astept opinii (la obiect).

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 14/Aug/2017
Mesaje: 1070
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Joi 14 Mar 2013 14:16:10    Titlul subiectului: 163284

guest a scris:
Este vorba de respectul reciproc
Sigur, dar mai intai sa citeasca articolul 161 din RAOUG nr. 195/2002 si pe urma sa ceara respect.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 10/Aug/2017
Mesaje: 6394
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 18 Mar 2013 15:02:30    Titlul subiectului: 163470

"Minunea" nu a tinut decat 3 zile ! Primarul Oprescu nu este de acord sa traseze pistele langa trotuar, asa cum este normal, dintr-un motiv de...........teama: "Nu am curajul să le fac pe carosabil. Nu vreau să stau să număr morții.". Ca urmare, sambata asta biciclistii vor protesta. Articolul se gaseste aici

Citat:
Cel mai mare protest al bicicliștilor din București: ''Nu vrem piste pe trotuar!''

Bicicliștii din București vor protesta sâmbătă, 23 martie, începând cu ora 11.00. Ei se vor întâlni în parcul Herăstrău, intrarea Charles de Gaulle, urmând ca după ora 12.00 să pornească pe traseu. Protestul este organizat de Comunitatea Bicicliștilor din București, ca urmare a declarațiilor făcute de primarul general, Sorin Oprescu, care a spus că nu este de acord cu trasarea pistelor pentru bicicliști pe carosabil, întrucât nu vrea să numere morții. Bicicliștii își exprimă tranșant poziție: ''Nu vrem piste pe trotuar''.
'Într-un dispreț total față de pietoni, primarul Sorin Oprescu a anunțat că vrea să urce din nou pistele pe trotuare. Declarația sa contrazice flagrant tot ceea ce se discută în acest moment în Primaria Bucuresti în materie de mobilitate urbană. Inclusiv actele oficiale prin care se spune clar că pistele vor fi realizate "numai după consultarea cu reprezentanții societății civile" și vor fi amplasate "în special pe zona carosabilă, prin diminuarea spațiului destinat circulației generale", scriu reprezentanții Comunității Bicicliștilor din București, organizatorii protestului, pe pagina de facebook a evenimentului.

Din pacate, prin modul de abordare al autoritatilor, nu se stimuleaza mersul pe bicicleta. Fiindca este un topic general ii rog pe ceilalti useri, din afara capitalei sa ne impartaseasca cum este abordata problema in orasele in care sunt, cum sunt acolo pistele de biciclisti.



Protest biciclisti.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  127.91 kb
 Vizualizat:  de 8364 ori

Protest biciclisti.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 18/Aug/2017
Mesaje: 1784
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 18 Mar 2013 15:11:11    Titlul subiectului: 163472

Prima pista de biciclete din Bucuresti special amenajata ca atare a fost cea de pe Sos. Colentina, de la Bucur Obor ( str Turmelor ) la Podul Colentina. Pe ambele parti ale soselei.
Complet separata de trafic si de pietoni.
S-a realizat odata cu modernizarea sos Colentina, acum multi ani, oricum inainte de 1989 cu mult timp.
Cu minim efort s-ar putea reactiva aceasta pista.
Daca treceti pe acolo, o s-o vedeti fara probleme, intre cele 2 randuri de copaci de pe fiecare parte.
Cu alte cuvinte, intr-o sectiune ar fi cam asa :
bloc / spatiu verde / trotuar / copac / pista de biciclete / copac / stada, apoi din nou copac / pista / copac / trotuar / spatiu verde / bloc.



biciclete.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  144 kb
 Vizualizat:  de 8360 ori

biciclete.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 10/Aug/2017
Mesaje: 6394
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 19 Mar 2013 20:35:49    Titlul subiectului: 163511

Din pacate primaria a cam uitat de ele, desi nu era mare efort sa le reamenajeze in zona. In schimb, un nou articol de pe iRealitatea.net referitor la acest aspect. Acesta se gaseste aici

Citat:
Un biciclist din București, atacat cu o bâtă de un șofer RATB

Un biciclist din București, realizator la Radio Guerrilla, a fost atacat în trafic cu o bâtă de un șofer nervos al RATB, potrivit declarațiilor biciclistului, postate pe Facebook.
"În aceasta dimineață pe bulevardul Alexandru Ioan Cuza soferul autobuzului de pe linia 205 , cu numarul de inmatriculare B - 75 - SBB (autobuzul din fotografie) dupa o serie de sicanari in trafic m-a lovit cu o bata iesind pe geamul autobuzului, dupa care a oprit vehiculul cu calatori in el si a inceput sa fuga dupa mine cu aceeasi bata in mana. Cu aceasta ocazie va rog sa purtati casca de protectie ca nu se stie la ce va e buna. Pe mine m-a ajutat azi", scrie Sebastian Vrînceanu.
Jurnalistul a anunțat că a depus deja plângere la RATB și că va depune plângere și la Poliție.
Problema pistelor pentru bicicliști, lăsată nerezolvată de către municipalitate timp de ani de zile, a fost complicată și mai mult săptămânile trecute de nehotărârea autorităților. După un anunț inițial cum că pistele vor fi trasate pe carosabil, primarul Sorin Oprescu a intervenit pentru a spune că ideea nu este bună.
Oprescu a declarat că nu este de acord cu trasarea pistelor pentru bicicliști pe carosabil, întrucât nu vrea să numere morții. "Nu am curajul să le fac pe carosabil. Nu vreau să stau să număr morții. Am să repar și să reconsider însă pistele de bicicliști care au în mijloc stații RATB sau copaci. Eu personal nu am curajul să le cobor pe carosabil", a spus Sorin Oprescu, citat de Mediafax.
Primarul Capitalei a precizat că, în oipinia sa, cetățenii nu sunt la nivelul de civilizație rutieră pe care îl au alte state europene, astfel încât șoferii să fie atenți să nu lovească bicicliștii. Oprescu a adăugat că cei care doresc coborârea pistelor de bicicliști pe carosabil sunt cetățeni adulți responsabili, însă nu trebuie uitat faptul că vor fi nevoiți să circule pe șosele și copiii. "Sunt adulți, sunt oameni responsabili și pentru ei nu am nimic împotrivă să cobor pistele de bicicliști pe carosabil. Ce fac dacă circulă copiii pe acolo? Nu cred că suntem la nivelul de civilizație rutieră ca în alte țări, ca să fim atenți și să nu lovim bicicliștii", a mai spus Oprescu.
Un protest organizat de comunitatea bicicliștilor din București sub sloganul "Nu vrem piste pe trotuar" va avea loc sâmbătă, 23 martie, la ora 11, începând din parcul Herăstrău.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
pmp



Data înscrierii: 07/Iul/2006
Ultima vizita: 18/Aug/2017
Mesaje: 244
Locație: Ilfov

MesajTrimis: Mie 20 Mar 2013 10:06:23    Titlul subiectului: 163530

Eu nu inteleg ce sperante aveti de la acest dobitoc, care acum cativa ani isi prezenta la ProMotor nu stiu ce model de BMW pe care tocmai si-l luase. Cam la ce sa te astepti de la el?
_________________
http://www.petitieonline.ro/petitie/sa_eliminam_maxi_taxi_urile_din_transportul_public_din_romania_-p28912051.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 10/Aug/2017
Mesaje: 6394
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 20 Mar 2013 20:01:05    Titlul subiectului: 163543

De la el nimic. As vrea sa ii intreb pe ceilalti de ce au votat cu el. Insa as devia de la topic daca as duce discutia in directia asta.
Pana la urma care este ideea ? De ce trebuie sa stimulam pe biciclisti ? De ce in vestul Europei se stimuleaza mersul pe bicicleta ? Care este scopul ? Pai, foarte simplu, daca ai mai multi biciclisti, inseamna ca (matematic) ar fi mai putini soferi pe strada. Asta este modul de gandire care ar trebui sa fie si aici.

Referitor la argumentele primarului, cu neamplasarea pistelor langa trotuar, asa cum este normal, explicatiile lui sunt............puerile. Pai............inainte sa fie trasate pistele pe trotuar, majoritatea bicilistilor pe unde mergeau ? Evident langa trotuar. Eu unul merg cu bicicleta, mai ales in week-end, e drept in ultimii ani mai rar, dar, merg pe langa trotuar. Evit pistele de pe troutar. Singurul loc unde merg pe pista de biciclisti pe trotuar este pe Kiseleff, intre piata Charles de Gaule si Arcul de Triumf.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Cafeneaua Tramclub Ora este GMT + 3 ore
Du-te la pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Următoare
Pagina 1 din 6

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community