Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Alternative de transport: biciclete, trotinete electrice....
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 9, 10, 11
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Cafeneaua Tramclub
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 03 Feb 2020 08:41:40    Titlul subiectului: 205395

Evident ca unii soferi au confundat noua pista pentru bicle cu o parcare...


Bucuresti, 30 ianuarie 009.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  99.32 kb
 Vizualizat:  de 5406 ori

Bucuresti, 30 ianuarie  009.jpg



_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 11 Feb 2020 15:47:50    Titlul subiectului: 205595

In Bucuresti, pe str. Buzesti (supralargita la doua benzi pe sens), au „reactivat” pista pentru bicicislisti, prin montarea unor separatoare de trafic.

Problema este, ca pe langa bicle, pista este folosita si de oameni, inclusiv mame cu carucior !



Bucuresti, 10 februarie 008.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  116.93 kb
 Vizualizat:  de 5321 ori

Bucuresti, 10 februarie  008.jpg



Bucuresti, 10 februarie 009.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  118.78 kb
 Vizualizat:  de 5321 ori

Bucuresti, 10 februarie  009.jpg



Bucuresti, 10 februarie 010.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  118.04 kb
 Vizualizat:  de 5321 ori

Bucuresti, 10 februarie  010.jpg



Bucuresti, 10 februarie 011.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  119.83 kb
 Vizualizat:  de 5321 ori

Bucuresti, 10 februarie  011.jpg



Bucuresti, 10 februarie 012.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  119.45 kb
 Vizualizat:  de 5321 ori

Bucuresti, 10 februarie  012.jpg



_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 27 Apr 2020 15:37:15    Titlul subiectului: 206812

Statele din Europa de Vest vor sa incurajeze mersu cu bicicleta pentru a mentine distantarea soaciala. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Bicicleta revine în forță. Cum încurajează statele europene circulația pe două roți și investesc în piste pentru a menține distanțarea socială

ntr-un moment în care statele din Europa se pregătesc să iasă din carantină, autoritățile din Paris și Milano se orientează spre biciclete ca o modalitate de a relua deplasarea locuitorilor orașelor fără a agrava pandemia de coronavirus, transmite Bloomberg.

Ministrul francez al Ecologiei a cerut unui grup care promovează utilizarea bicicletelor să ajute oficialitățile locale în coordonarea eforturilor destinate creării unor piste de biciclete temporare. În Berlin, autoritățile locale au creat deja piste de biciclete temporare pentru a încuraja păstrarea distanței sociale. Milano intenționează să deschidă mai multe străzi pentru bicicliști și pietoni.

Bicicleta este o soluție atractivă pentru că poate ajuta populația să se deplaseze la muncă fără a înghesui oamenii în autobuze și trenuri aglomerate, unde virusul este mai probabil să se răspândească. Ca o recunoaștere a acestui risc, premierul francez, Edouard Philippe a spus că purtarea măștilor ar putea deveni obligatorie în sistemul public de transport.

Potrivit grupului Club des Villes et Territoires, care promovează utilizarea bicicletelor, această modalitate de transport este prietenoasă cu mediul și permite păstrarea distanței sociale. Acest lucru este deosebit de important „într-un moment în care tema față de mijloacele publice de transport este posibil să persiste și dincolo de încheierea carantinei”, susține Club des Villes et Territoires.

Mijloacele publice de transport funcționează în continuare în Franța, dar la o capacitate mai mică, pentru cei care trebuie să facă naveta sau să efectueze călătorii esențiale. Însă proliferarea aplicațiilor de tip bike-sharing, precum și eforturile care durează de mai mulți ani destinate construcției de piste de biciclete în Paris și alte orașe din Franța, fac mai ușor pentru cetățeni să se deplaseze la muncă pe două roți.

„În acest moment, vorbim de piste temporare pentru biciclete, puse la punct de autoritățile locale” a declarat purtătorul de cuvânt al Ministerului Ecologiei din Franța, adăugând că planul pe termen lung privind construcția de trasee pentru biciclete continuă.

De asemenea, în lunile următoare, autoritățile din Milano vor face mai accesibile pentru bicicliști și pietoni o suprafață de 35 de kilometri din străzile orașului, astfel încât navetiști vor putea să evite transportul public și blocajele în trafic după ridicarea restricțiilor.

Germania, una din țările renumite în Europa pentru rețeaua sa de autostrăzi, a decis să își modernizeze infrastructura destinată bicicletelor din cauza coronavirusului. Landul Baden-Wuerttemberg, unde își are sediul grupul auto Daimler AG, își va dubla finanțarea alocată în acest an pentru construcția de trasee pentru biciclete și pietoni, până la 58 de milioane de euro.

Grupul de lobby pentru mediul înconjurător Deutsche Umwelthilfe a cerut autorităților ca peste 200 de orașe din Germania să mărească traseele pentru biciclete pentru a reduce aglomerația în autobuze și metrouri. „Bicicliștii au nevoie de infrastructură sigură în lunile următoare. Aceasta permite o călătorie sigură la locul de muncă și ajută doctorii și spitalele să evite accidentele inutile”, susține Deutsche Umwelthilfe într-un comunicat de presă.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1950
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Joi 07 Mai 2020 22:14:26    Titlul subiectului: 206977

Astazi am descoperit ca Google Maps mi-a urmarit localizarea in continuu in ultimii ani. Avantajul este ca pot vedea cati kilometri am facut in fiecare zi cu bicicleta , la lucru. Cateva exemple in imaginile de mai jos.


Screenshot_20200507-191407.jpeg
 Descriere:
 Mărime fișier:  649.13 kb
 Vizualizat:  de 4933 ori

Screenshot_20200507-191407.jpeg



Screenshot_20200507-191530.jpeg
 Descriere:
 Mărime fișier:  238.8 kb
 Vizualizat:  de 4933 ori

Screenshot_20200507-191530.jpeg



Screenshot_20200507-191617.jpeg
 Descriere:
 Mărime fișier:  237.41 kb
 Vizualizat:  de 4933 ori

Screenshot_20200507-191617.jpeg



_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1950
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Mar 29 Dec 2020 12:42:59    Titlul subiectului: 209381

Primul test-drive cu bicicleta dotata cu cauciucuri de iarna (cu cuie). Nu pot zice ca este nu stiu ce zapada , dar mi-am putut da seama de performantele acestor cauciucuri pe care le am de 2 ani si pe care nu am avut ocazia sa le folosesc inca. Pe zonele cu zapada , suprafata care nu are cui tinde sa patineze putin , dar din moment ce "musca" cuiul din zapada revine aderenta.
Un minus ar fi ca nu sunt foarte confortabile , chiar daca am cauciucuri subtiri , se aude ca si cum as fi fost cu mountain-bike cu cauciucuri groase.
https://www.youtube.com/watch?v=IlISK9iyYjM&feature=youtu.be



134411147_236129487918411_6080649528031142726_n.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  33.74 kb
 Vizualizat:  de 4180 ori

134411147_236129487918411_6080649528031142726_n.jpg



_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 06 Feb 2023 08:10:39    Titlul subiectului: 215573

In Bucuresti, pe Calea Victoriei, la intersectia cu bulevardul Elisabeta (in zona Cercului Militar), este pus afisaj electronic in care este trecut numarul de biciclisti care au trecut in ziua respectiva si numarul de biciclisti de la inceputul anului. Ati mai vazut asemenea panouri in alte zone ale Capitalei sau in tara ?


20230113_200556.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  227.6 kb
 Vizualizat:  de 1490 ori

20230113_200556.jpg



_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 04 Mai 2023 07:56:28    Titlul subiectului: 216166

Nicusor Dan, primarul capitalei, a reusit sa isi puna in cap si biciclistii, prin decizia de interzicere a circulatiei bicicletelor pe Calea Victoriei in weekend, cand are loc evenimentul "Strazi Deschise". Dupa parerea mea, decizia este o mare tampenie, motiv pentru care nu voi mai vota cu acest (pesudo)primar in 2024.
Solutii se puteau gasi, pentru a demarca pista de biciclete de carosabil (pe timpul evenimentului), cum ar fi montarea unor garduri, etc.
In felul acesta Mucushor a demonstrat inca o data cat de fraieri am fost noi, care am mers sa il votam.

Postez un articol pe aceasta tema, din Libertatea. Acesta se gaseste aici

Citat:
Bicicletele, interzise pe Calea Victoriei din București în weekendurile „Străzi deschise”

Primarul general al Capitalei, Nicușor Dan, a declarat sâmbătă, 29 aprilie, că nu va mai fi permisă circulația bicicletelor pe Calea Victoriei, în weekenduri, până în luna octombrie.

Din 29 aprilie și până pe 8 octombrie, Calea Victoriei și, ulterior, mai multe străzi din centru vor fi exclusiv pietonale în weekenduri. Acest lucru implică restricții de trafic auto, devierea autobuzelor, iar pe străzile pe care nu mai circulă mașini se închid și pistele de biciclete. „Până în luna mai o să fim numai pe Calea Victoriei. Începând din luna iunie, ca și anul trecut, o să ajungem și în cartiere, pe rând, în fiecare sector. O să avem, ca de fiecare dată, evenimente artistice, expoziții, jocuri pentru copii. Participă mai multe dintre instituțiile culturale ale primăriei: Circul, teatrele, Proedus”, a spus Nicușor Dan la redeschiderea evenimentului „Străzi deschise – București”, răspunzând întrebărilor jurnaliștilor, potrivit Agerpres.

El a subliniat că bicicletele vor fi interzise pe durata weekendurilor „Străzi deschise”, pentru siguranța participanților la eveniment.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Maglev_Moldova



Data înscrierii: 01/Mai/2023
Ultima vizita: 26/Dec/2023
Mesaje: 1

MesajTrimis: Dum 07 Mai 2023 12:39:56    Titlul subiectului: 216191

Strada Traian din Vaslui este, de vreun an, într-un proces de „modernizare”, fiind lăsată să putrezească de mai bine de un deceniu, deși este printre cele mai circulate din tot orașul. Acest proces include și construirea unei piste de biciclete ADEVĂRATĂ. Zic asta deoarece, pista de biciclete din bulevardul Ștefan cel Mare consistă doar din două dungi roși de vreo 10km. Presupunând că pista de biciclete din Traian este finalizată, rezultatele sunt exact la ce mă așteptam dintr-un oraș condus de niște incompetenți, dintr-o țară condusă de niște incompetenți Very Happy Very Happy Very Happy

Încă sper că o vor face ca la carte, dar uitându-mă la cum au schimbat canalizarea recent, șansele sunt minuscule în opinia mea...



Poza 1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  745.71 kb
 Vizualizat:  de 1183 ori

Poza 1.jpg



Poza 2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.65 MB
 Vizualizat:  de 1183 ori

Poza 2.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 05 Oct 2023 08:24:51    Titlul subiectului: 216998

Vi se pare in regula ce face cel cu trotineta electrica ?
Mie unul nu mi se pare ok, sa circuli pe linia de tramvai. Valabil si pentru cei cu bicicleta.....
Poze facute in Bucuresti, la Bucur Obor (Sos. Colentina) si pe Calea Mosilor.



Bucuresti, 4 septembrie 001.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  114.62 kb
 Vizualizat:  de 845 ori

Bucuresti, 4 septembrie 001.jpg



Bucuresti, 4 septembrie 003.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  104.6 kb
 Vizualizat:  de 845 ori

Bucuresti, 4 septembrie 003.jpg



Bucuresti, 4 septembrie 004.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  98.28 kb
 Vizualizat:  de 845 ori

Bucuresti, 4 septembrie 004.jpg



Bucuresti, 4 septembrie 005.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  100.96 kb
 Vizualizat:  de 845 ori

Bucuresti, 4 septembrie 005.jpg



Bucuresti, 4 septembrie 007.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  115.79 kb
 Vizualizat:  de 845 ori

Bucuresti, 4 septembrie 007.jpg



Bucuresti, 4 septembrie 008.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  114.5 kb
 Vizualizat:  de 845 ori

Bucuresti, 4 septembrie 008.jpg



Bucuresti, 4 septembrie 009.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  117.95 kb
 Vizualizat:  de 845 ori

Bucuresti, 4 septembrie 009.jpg



_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
RATB904



Data înscrierii: 21/Sep/2015
Ultima vizita: 08/Oct/2023
Mesaje: 93
Locație: Bucuresti, Sect. 2 (Obor)

MesajTrimis: Dum 08 Oct 2023 08:51:09    Titlul subiectului: 217011

Normal că... nu este normal. Aici crește și riscul de accidentare, roțile bicicletei/trotinetei pot intra în șănțulețul liniei de tramvai, riscând după aia să cadă pe jos, mai grav în cazul în care vine un tramvai (sau o ambulanță sau... un bizon, după caz) din celălalt sens. Bineînțeles există și avantajul că nu mai stai în trafic cu cei din mașini, etc. Însă există un risc adevărat în momentul în care ajungi în situația descrisă de mai sus.

Am observat și eu comportamente din astea. Cel mai hilar a fost când luam tramvaiul 1 ca să merg la liceu (în zilele în care nici nu aveam bani de bilet de metrou). Un biciclist se pusese în fața tramvaiului la Vasile Lascăr (sens spre Pasajul Basarab) și el pedala foarte tare că nu avea pe unde să ”tragă pe dreapta” (mai era un alt tramvai care era oprit în stația cu sensul spre Bucur Obor) iar vatmanul îi tot dădea claxoane... Laughing
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 08 Oct 2023 15:35:18    Titlul subiectului: 217013

Ar trebui ca politia rutiera sa faca putina ordine si printre biciclisti&trotinetisti.
Toti "urla" ca vor piste, dar "uita" ca au si obligatii, ca participanti la trafic.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 11 Dec 2023 22:01:58    Titlul subiectului: 217525

In Bucuresti si un aspect pozitiv. Au refacut pista de biciclete dintre Arcul de Triumf si Piata Presei Libere (fostul bulevard Kiseleff, actualul bulevard Regele Mihai I al Romaniei). Pista este tot pe trotuar, in vara au refacut trotuarele, acum au refacut pistele pentru biciclete. De data asta este o delimitare mai clara de partea pietonala (de aceasta problema se legase politia rutiera cand nu au omologat vechea pista). Inainte era doar un desen pe asflat, acum s-a incercat o delimitare, asa cum o vedeti in imagini. Abia astept sa incerc noua pista, cel mai probabil, la primavara.


Bucuresti, 11 decembrie 013.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  87.24 kb
 Vizualizat:  de 537 ori

Bucuresti, 11 decembrie 013.jpg



Bucuresti, 11 decembrie 001.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  104.24 kb
 Vizualizat:  de 537 ori

Bucuresti, 11 decembrie 001.jpg



Bucuresti, 11 decembrie 003.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  74.99 kb
 Vizualizat:  de 537 ori

Bucuresti, 11 decembrie 003.jpg



Bucuresti, 11 decembrie 002.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  89.81 kb
 Vizualizat:  de 537 ori

Bucuresti, 11 decembrie 002.jpg



_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 13 Dec 2023 12:43:57    Titlul subiectului: 217562

Un editorial despre o lege care vizeaza biciclistii, dar si trotitenistii. Articolul se gaseste aici

Citat:
EDITORIAL | Trotinetele „atacă” bicicletele, în Capitala pistelor pe hârtie: 14 asociații de profil susțin că mersul pe două roți „va fi legiferat ca fiind periculos“

Murim cu zile de la poluare (șapte bucureșteni pe zi) într-o Capitală cu un veșnic nevalorificat potențial de a fi mai bine. Mai verde, în cazul transportului, sau, pe limba finanțatorilor de la Bruxelles & co, mai sustenabili. Avem o capitală eminamente plată, care s-ar preta mai ușor mersului pe bicicletă decât un oraș deluros, dar n-avem piste ca lumea de biciclete. Avem însă obiceiul de a ne deplasa cu mașina și până la magazinul din colț. Sau până la Brașov, pe fatidicul DN 1 – deși o călătorie cu trenul durează 2 ore și un pic din momentul îmbarcării, întrucât linia spre Brașov e una dintre puținele linii modernizate. Suntem regii microuniversurilor noastre pe patru roți și plătim cu ani din viață pentru acest lux. Un studiu realizat de INS în 2020 relevă că, dacă, poluarea ar fi scăzut la nivelul asumat în 2010, bucureștenii ar avea o speranță de viață mai lungă cu 4 ani. Un studiu mai recent, realizat de asociația Ecopolis (care gestionează și platforma aerlive.ro), ne arată că doar în preajma școlilor și spitalelor nivelul de poluare e de 6-7 ori mai mare decât nivelul maxim admis.

Astăzi, un proiect de lege care viza reglementarea trotinetelor electrice, adoptat tacit de Senat în toamna lui 2019, revine în atenția publică grație unei scrisori deschise semnată de 14 asociații de mediu.

Acestea reclamă, în termeni duri, faptul că următoarele amendamente au fost depuse chiar dacă sunt contrare diverselor angajamente pe care România și le-a luat pe plan european și internațional, inclusiv în cadrul Pilonilor I și IV din PNRR:

Crculația cu bicicleta să fie interzisă în România oricărei persoane care nu a împlinit 16 ani, fără nici o excepție;
bicicletele să fie obligate să circule și ziua în amiaza mare, pe timp însorit, cu far aprins spre față și lumină roșie aprinsă orientată spre spate;
toți bicicliștii să fie obligați să poarte oriunde, tot timpul, cască specială de protecție

Criticile nu sunt doar pe fondul propunerilor, ci și pe partea de transparență a procedurii de legiferare. Chiar dacă pe site-ul Camerei Deputaților, camera decizională în care se află acum proiectul buclucaș – PLX 526/2019, ultima actualizare este din aprilie 2021, când Guvernul emitea un punct de vedere negativ, Comisia Juridică prezidată de Laura Vicol a introdus deodată, în 7 noiembrie 2023, cele trei amendamente enumerate mai sus, care afectează bicicliștii și percepția asupra mersului cu bicicleta.

Unul din semnatarii scrisorii, avocatul Radu Mititean, președinte al Federației Bicicliștilor din România, a explicat pentru Buletin de București care anume e pericolul pe partea de procedură:

„O comisie (juridică) a introdus acele amendamente, pe nepusă masa, în 7 noiembrie, după ce proiectul a stat “la sertar” din 2021 și nu se referea deloc la biciclete. O a doua comise, cea de Apărare, și-a însușit aceste amendamente, și dacă și le însușesc și a treia și a patra comisie, se ajunge la un raport comun care ar conține toate cele trei amendamente antibiciclistice. Și acel raport merge la vot în plenul Camerei, care foarte rar respinge la vot raportul comisiei sau comisiilor care au întocmit raportul, deci dacă ajung în plen acele trei amendamente, e foarte puțin probabil sa mai poată fi oprite.”

Radu Mititean a explicat și faptul că e dezamăgit de faptul că a primit reacții foarte puține și tardive atunci când a încercat, fără mare succes, să dialogheze cu zecile de deputați din comisiile relevante, printr-o scrisoare trimisă în 21 noiembrie pe emailurile oficiale ale acestora.

Care sunt, de fapt, problemele cu aceste amendamente?

Concret, asociațiile de de profil reclamă că, sub pretextul promovării unui stil de viață mai sănătos, deputații vor să aducă amendamente insuficient gândite și dezbătute.

Pe scurt, semnatarii scrisorii deschise acuză că aceste modificări vor descuraja utilizatorii de bicicletă actuali și potențiali, făcând mersul pe bicicletă nenecesar de incomod și portretizându-l ca fiind ceva periculos.

Mai îngrijorător, potrivit semnatarilor, este și faptul că, dincolo de mobilitatea sustenabilă a României, cei din mediile defavorizate vor fi primii afectați, cu precădere în mediul rural și periurban. Acolo ar crește și riscul de abandonul școlar și sedentarismului, chiar dacă România și-a luat angajamente pentru a promova mobilitatea sustenabilă.

Potrivit semnatarilor scrisorii deschise, avem de-a face și cu premieră negativă la nivel european, pe care ei o cataloghează ca fiind un „atentat la adresa sănătății publice”. E vorba de mărirea vârstei minime permise pentru a circula cu bicicleta. Cităm: „Forma actuală a OUG 195/2002 interzice oricum utilizarea bicicletei de către persoanele sub 14 ani, inclusiv pe piste pentru biciclete, ulițe de sat sau alei de parc sau dintre blocuri, o restricție exagerată și abuzivă, neîntâlnită în nici o țară din Europa! În loc să reducă substanțial această restricție absurdă, Comisia juridică a propus extinderea interdicției și pentru tinerii cu vârste între 14 și 16 ani. Această prevedere halucinantă ar fi unică probabil nu doar în Europa ci la nivel mondial și este un veritabil atentat la sănătatea publică”.

O altă posibilă premieră „la nivel mondial”, conform autorilor, este obligativitatea de a avea luminile pornite fără excepție, chiar și când soarele strălucește. Propunerea este absurdă pentru că, printre altele, e nesustenabilă tehnic și inutilă: e vorba de consumul crescut al farurilor (schimb de baterii / reîncărcare deasă), dar și de faptul că oricum nu au aceeași vizibilitate ca cele cu care sunt dotate autovehiculele.

O prevedere mai controversată e cea de obligativitate a purtării căștii, recent introdusă în legislația autohtonă. Actualmente, legea prevede că purtarea căștii e obligatorie atunci când deplasarea se realizează pe carosabil. Proiectul de lege denunțat de cele 14 asociații modifică acest aspect și impune obligativitatea purtării căștii oriunde, o prevedere care nu se regăsește în legislația multor țări cu tradiție în mersul pe bicicletă, precum Germania, Belgia, Finlanda, Danemarca, Irlanda, Ungaria, Italia, Norvegia, Polonia, Portugalia, Marea Britanie și Elveția. În Olanda, sub 1% din bicicliști poartă cască, aceasta nefiind obligatorie prin lege.

Conform autorilor scrisorii deschise, „măsura este foarte discutabilă ca justificare, prin prisma beneficiilor versus impactul economic și social – ambele fiind factor dovedit de descurajare a utilizării bicicletei, iar în multe situații este vădit inutil (de exemplu viteză redusă, suprafață de rulaj de bună calitate)”. Autorii continuă, arătând cum „căștile pentru bicicliști fiind departe de a putea asigura o protecție comparabilă cu cele oferite de o cască pentru motocicliști și nefiind justificat raportul dintre efort și beneficiu”.

Context

Proiectul de lege apărea în 2019, când trotinetele electrice căpătaseră un considerabil avânt pe piața românească, iar parlamentarii au simțit nevoia de a le reglementa utilizarea lor în orașe.

La o numărătoare din 2022, Bucureștiul avea între 10 și 26 de km de piste de biciclete, în funcție de metodologia de calcul aleasă. Dacă sunt incluse și cele neconforme cu standardele, trasate pe trotuar, precum cele de pe Bd. Elisabeta, cifra e cea mai mare. Dacă numărăm doar pistele făcute conform legislației rutiere, atunci abia avem vreo 10 kilometri.

În tot acest timp, Bucureștiul nu duce lipsă de planuri de mobilitate. Cu hârtiile stăm bine în ultimii 17 ani, cu kilometri reali de pistă, mai greu.

Finalizat în mai 2015, Planul Urban de Mobilitate Durabilă 2016-2030 conține cuvântul „bicicletă” de 462 de ori în cele 827 de pagini ale sale.

Tot de acolo aflăm că: „există un număr redus de infrastructură pentru biciclete în București. În trecut, pistele pentru biciclete au fost marcate pe trotuare, dar această practică a încetat. Prin comparație, Copenhaga are 416 Km de piste pentru biciclete și circa 500.000 de biciclete. Amsterdam are mai mult de 500 km de piste pentru biciclete”. Afirmația e valabilă și opt ani mai târziu, căci infrastructura nu a crescut considerabil, în ciuda promisiunilor diverse făcute de autorități.

Poate ca ar fi cazul să mai așteptam încă opt, pentru ca pistele de pe hârtie să împlinească să împlinească și ele o vârstă minimă legală.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 19 Ian 2024 11:07:49    Titlul subiectului: 217920

Primarul sectorului 2 din capitala promite 36 de kilometri de piste noi pentru biciclisti in acest sector. Deh....este an electoral Laughing
Articolul se gaseste aici

Citat:
Primarul Radu Mihaiu începe ziua în „Dimensiunea Velo”, pe care chiar o vede posibilă în S2. Promite 36 de km de piste de biciclete, mai mulți decât sunt acum în tot orașul

Primarul Sectorului 2, Radu Mihaiu, le transmite locuitorilor din aria administrată că vor fi amenajați zeci de kilometri de pistă de biciclete cu bani din PNRR. Deocamdată sunt doar pe hârtie și recent Consiliul Local a aprobat de abia indicatorii pentru Studiul de Fezabilitate.

Radu Mihaiu vrea să amenajeze 36 km de piste pentru biciclete

Mă bucur să vă anunț că la începutul anului, Consiliul Local al Sectorului 2 a aprobat indicatorii pentru studiul de fezabilitate privind pistele de biciclete din PNRR.

Primarul Mihaiu a precizat faptul că primul traseu care se va amenaja va fi pe Șos. Ștefan cel Mare.

Traseele pistelor de bicicletă

Valoarea lucrărilor se ridică la 53 milioane lei, potrivit HotNews.ro. În total se vor amenaja 13 trasee de piste pentru biciclete, după cum urmează:

Traseul 1 – Piața Rosetti – Bulevardul Carol I – Bulevardul Pache Protopopescu – Piața Iancului;

Traseul 2 – Piața Rosetti – Str. Vasile Lascăr – Str. Ion Luca Caragiale – Str. Jean Louis Calderon -Str. Dumbrava Roșie – Piața Spaniei – Str. Margareta Sterian – Str. Leonida – Str. Domnita Ruxandra – Str. Ghiocei – Parcul Circului;

Traseul 3 – Vl – Lacul Tei; V2 – Ghica Tei;

Traseul 4 – Parcul Circului – Str. Intrarea Vagonului – Str. Sf. Niceta – Str. Pârgarilor – Str. Grigore Ionescu – Str. Mașina de Pâine – Str. Oteșani – Str. Dorin Pavel;

Traseul 5 – Piața Obor – Aleea Câmpul Moșilor – Parc Păsărari – Șos. Electronicii – Str. Baicului – Șos. Pantelimon – Str. Sublocotenent Gheorghe Stănescu – Șos. Iancului – Str. Maior Laurențiu Claudian – Str. Vatra Luminoasă – Str. Dumitru Theodor Neculuță – Parcul Național;

Traseul 6 – Șos. Pantelimon – Str. Ritmului – Bulevardul Ferdinand – Str. Mătăsari – Str. Agricultori – Piața Muncii – 2, 86 km (dublu sens);

Traseul 7 – Metrou Ștefan Cel Mare – Str. Aurel Vlaicu – Bulevardul Dacia – Str. Traian – Foișorul de Foc – Bulevardul Ferdinand – Parcul Izvorul Rece – Str. Sfântul Ștefan – Piața Sfântul Ștefan – Str. Ștefan Mihăileanu – Foișorul de Foc cu variantă pe str. Maria Rosetti;

Traseul 8 – Metrou Ștefan Cel Mare – Bulevardul Barbu Văcărescu – Garibaldi – Metrou Pipera;

Traseul 9 – Calea Moșilor – Șos. Colentina – Șos. Andronache – Str. Maliuc – Str. Căpitan Juverdeanu – Parc Ion Creangă – Str. Nicolae Banu;

Traseul 10 – Bulevardul Basarabia – Șos. Vergului;

Traseul 11 – Bulevardul Chișinău;

Traseul 12 – Șos. Pantelimon;
T
raseul 13 – Șos. Ștefan cel Mare – Mihai Bravu.

Primarul Radu Mihaiu a declarat în cadrul ședinței de Consiliu Local în care a fost aprobat Studiul de Fezabilitate că traseul acestor piste a fost stabilit împreună cu Primăria Capitalei, existând coordonare între cele două instituții.

Va mai dura până când lucrările vor fi începute. Primăria Sectorului 2 trebuie să facă licitația pentru alegerea constructorului.

Eu sunt tare curios cum vor reusi sa faca pistele pe bulevardul Carol de exemplu, care are doar 2 benzi pe sens, si un trotuar ingust iar traficul este sufocat. La fel pe Pache Protopopescu.

Pista de bicle exista pe Sos. Pantelimon, intre fostul Electroaparataj si Granitul SA, dar este un esec de proportii (am mai discutat despre aceasta problema in pagina precedenta a acestui topic mesaj id#202846).

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Cafeneaua Tramclub Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 9, 10, 11
Pagina 11 din 11

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community