Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Despre stimularea utilizarii bicicletelor in Romania...
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Cafeneaua Tramclub
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 18/Sep/2017
Mesaje: 6422
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 13 Dec 2014 00:53:51    Titlul subiectului: 175990

Iata cum este stimulat mersul pe bicicleta in Romania, pe noile piste de biciclisti de pe Calea Victoriei. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Pista de biciclete de pe Victoriei, folosită ca parcare. Stâlpișorii- îndoiți, "ca să încapă BMW-ul"

Pista de biciclete de pe Calea Victoriei a fost transformată în parcare, lângă hotelul Athenee Palace Hilton. Pista este ocupată de mașini parcate ilegal, iar parcagiii din zonă sunt rugați de proprietarii de mașini să îndoaie stâlpișorii care blochează accesul pe pistă "ca să încapă BMW-ul".

"Joi seara la coltul parcarii de la Hilton o doamna bine coborise din dreapta unui BMW X5 si-l ruga pe parcagiu sa 'indoaie mai mult' stilpisorul care blocheaza accesul pe pista de biciclete pentru ca 'sotul nu e sigur ca incape'. Pe pista de biciclete mai erau si alte masini parcate. Am sunat la Politia Locala si la Rutiera si mi-au spus ca trimit echipaj", a povestit un cititor HotNews.ro.

Conform Hotnews, vineri seara situatia era neschimbata, iar parcagii isi vedeau linistiti de treaba, iar, in dreptul parcarii amenajate din fata hotelului Hilton si a Ateneului Roman, proaspat inaugurata pista de biciclete de pe Calea Victoriei era ocupata cu masini parcate ilegale.

Totodata, parcagiii ghidau masinile sa intre printre stalpisori si borduri.

Pozele sunt de pe www.b365.ro
Nu este asa ca suntem o tara de nesimtiti ?



piste2_99399400.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  154.44 kb
 Vizualizat:  de 5199 ori

piste2_99399400.jpg



piste3_62219400.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  191.77 kb
 Vizualizat:  de 5199 ori

piste3_62219400.jpg



piste4_51919500.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  183.88 kb
 Vizualizat:  de 5199 ori

piste4_51919500.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
folkfan



Data înscrierii: 29/Ian/2010
Ultima vizita: 18/Sep/2017
Mesaje: 603
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 13 Dec 2014 12:40:15    Titlul subiectului: 175997

Solutia este simpla, sa avem cheile la indemana!
_________________
Andrei Ionel
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 18/Sep/2017
Mesaje: 6422
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 21 Ian 2015 11:29:57    Titlul subiectului: 176615

Nici nu a apucat "sa se aseze" bine pista de biciclisti de pe Calea Victoriei din Bucuresti, ca a si a aparut o petitie care se pronunta pentru demolarea ei si transformarea in banda pentru masini. Petitia se gaseste aici.

Citat:
Uniți demolăm pista de biciclete! Semnează împotriva blocajelor de pe Calea Victoriei

DCNews lansează un demers fără precedent: o petiție pentru demolarea pistei de biciclete de pe Calea Victoriei.
Pista de pe Calea Victoriei, de nicăieri către niciunde
Pista de pe Calea Victoriei pare doar un moft al bicicliștilor îndeplinit de Municipalitate, care s-a conformat doleanțelor unui grup foarte vocal, în detrimentul unei comunități mult mai numeroase, cea a șoferilor, care contribuie intens la bugetele locale și naționale.
Celebra pistă de biciclete a anulat o bandă de circulație de pe Calea Victoriei, îngreunând și mai tare traficul și așa sufocat din centrul Capitalei.
Problema nu este că s-a construit o pistă de biciclete în mijlocul Bucureștiului. Pedalatul înseamnă sănătate și reducerea poluării, însă doar în situația în care ai o rețea dezvoltată de piste de biciclete, care nu sufocă și mai rău un trafic deja infernal. Dacă mașinile vor petrece mai mult timp pe drumuri, în timp ce șoferii lor se uită la o pistă de biciclete nefolosită, care începe deodată și se termină brusc, poluarea nu va scădea, ci va crește, iar nervii produși automobiliștilor cu siguranță nu le vor îmbunătăți sănătatea.

n moft de câteva luni "mușcă" ireversibil din Calea Victoriei
O altă problemă a pistei de biciclete de pe Calea Victoriei este faptul că a fost construită astfel încât să blocheze permanent o bandă de circulație, chiar dacă mersul cu bicicleta este posibil doar în câteva luni ale anului.
Pista ar fi putut fi concepută astfel încât, în perioada rece, banda de drum să fie redată traficului rutier, nu blocată fără nicio utilitate timp de luni întregi, în vreme ce traficul în zonă are serios de suferit.
Pista de pe Calea Victoriei, contestată și de ecologiști
Construcția care a luat o bandă de circulație de pe Calea Victoriei este contestată chiar și de Nicușor Dan, președintele Asociației "Salvați Bucureștiul" și una dintre cele mai vocale voci din rândul ecologiștilor.
"Proiectul Calea Victoriei, așa cum este el, cu lărgirea trotuarelor și construirea unei piste de biciclete, este un proiect generos, să spunem, și făcut cu bune intenții, ceea ce nu prea se întâmplă la Primăria Capitalei. Însă, în general, tot proiectul are mai multe probleme:
Degeaba faci tipul ăsta de lucrări de încurajare a pietonilor, în momentul în care tu 20 de ani ai avut o politică foarte agresivă de permitere a mall-urilor să vină în centru, și în felul acesta tot comerțul de lux și toate lucrurile care ți-ar fi atras publicul s-au mutat în mall-uri. Orice ai face la Calea Victoriei, va fi la fel de moartă ca și până acum.
În ceea ce privește pista de pe Calea Victoriei, aceasta nu rezolvă problema bicicleiștilor din București. În primul rând, nici măcar pista, în lungime de doi kilometri, nu e continuă. Dacă vrem să rezolvăm problema bicicletelor în București, trebuie realizat un întreg sistem de piste de biciclete, care să lege între ele diferite puncte ale orașului.
ONG-urile au și propus ca pistele de biciclete, tocmai pentru a nu fi în conflict cu automobilele, să traverseze orașul pe străzile laterale, disciplinând automobiliștii acolo unde se parchează haotic. De exemplu, acolo unde se parchează pe ambele sensuri și nu există parcare pe nicio parte, să pui între parcare și trotuar o mică linie de biciclete, ca să nu stânjenească circulația. Dar, atâta timp cât nu ai un întreg ansamblu de piste de biciclete, pista de biciclete de pe Calea Victoriei este inutilă", ne-a declarat Nicușor Dan.
Având în vedere toate aspectele anterior prezentate, DCNews lansează petiția "Demolați pista de biciclete de pe Calea Victoriei!". Îi invităm pe cititorii noștri să voteze dacă sunt de acord cu demolarea pistei, iar în secțiunea de comentarii să semneze - cu nume, prenume și localitatea de domiciulu. De asemenea, vă invităm să vă expuneți punctele de vedere față de acest subiect în secțiunea de comentarii.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 18/Sep/2017
Mesaje: 6422
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 21 Ian 2015 11:32:39    Titlul subiectului: 176616

Raspunsul biciclistilor a fost unul prompt. Luni si marti au organizat proteste. Articolul se gaseste aici.

Citat:
PROTESTE în București, împotriva distrugerii pistei de biciclete de pe Calea Victoriei

Cateva sute de biciclisti vor pedala marti pe Calea Victoriei, in semn de protest fata de o petitie lansata de un site de stiri ce sustine "demolarea pistei de biciclete" si transformarea ei intr-o banda pentru masini, pentru evitarea "blocajelor de pe Calea Victoriei".

iciclistii vor protesta, marti, pentru a doua zi consecutiv, impotriva distrugerii pistei de biciclete de pe Calea Victoriei, în urma petiției intitulate "Uniți demolăm pista de biciclete! Semnează împotriva blocajelor de pe Calea Victoriei", care a fost lansată în week-end de un site de știri. "Daca este marti, noi nu suntem deloc superstitiosi... asadar, va invitam la aproximativ trei ceasuri bune... de biciclit prin capitala si de socializat inainte si dupa plimbare.

Traseu special: 5 ture dus-intors pe CALEA VICTORIEI. Va rugam sa veniti cat mai multi, indiferent de vreme! Acum grupul Adevaratii Veloprieteni trebuie sa fie mai unit ca niciodata!

Tura cu numarul 124 se va desfasura numai pe Calea Victoriei – partea cu pista de biciclete.
Vom pleca din Izvor si vom merge spre Calea Victoriei.

Asta ca raspuns la rusinea DCNEWS", se precizeaza pe site-ul bikeevents.ro.

Un protest similar a avut loc si luni seara, cand cateva sute de biciclisti au manifestat facand mai multe ture pe noua pista de biciclete de pe Calea Victoriei pentru a arata ca biciclistii sunt si ei prezenti in trafic si ca infrastructura destinata circulatiei pe bicicleta trebuie sa fie incurajata. Gestul bicicilistilor pe Calea Victoriei vine si ca raspuns la o petite lansata recent de un site de stiri care sustine demolarea noii piste in favoare unei benzi pentru masini, scrie HotNews.ro.

Bicilistii s-au mobilizat pe Facebook, realizand un eveniment special pentru plimbarea de luni seara. "Bicicleala de luni", asa cum o numesc initiatorii este un eveniment periodic, doar ca de data aceasta a fost, mai mult sau mai putin, catalizata de initiativa unui site de stiri de a promova o petitie prin care pista de biciclete de pe Calea Victoriei sa fie demolata si sa fie transformata intr-o noua banda pentru masini.

Astfel, cateva sute de biciclisti s-au adunat "sa apere acesti 3 kilometri ai bucatii de asfalt care are o insemnatate morala inainte de toate", potrivit ecronicar.ro

Petitia lansata pe 17 ianuarie de site-ul de stiri sub forma de sondaj s-a lovit de un raspuns ferm al cititorilor care au votat in procent de 74% (din circa 3.560 de voturi) pentru pastrarea pistei de biciclete.

Primarul general al Capitalei a anunțat recent că Municipalitatea intenționează ca în weekend-uri să transforme Calea Victoriei în stradă pietonală. Măsura ar urma să fie aplicată de la jumătatea acestui an pe segmentul cuprins între Piața Victoriei și Ateneul Român, urmând ca ulterior să fie extinsă până la intersecția cu Splaiul Independenței. "De-a lungul a patru ani 480.000 de oameni mi-au cerut sa fac Calea Victoriei cum era in interbelic. Sambata si duminica daca te plimbai pe Calea Victoriei nu aveai ce face. Acum au inceput sa apara cafenele si resturante si ai unde sa iti plimbi copiii. Am facut pista de biciclete fiindca face parte din axa Nord-Sud si este la cererea biciclistilor. Sunt totusi 480.000 de oameni care au cerut asta", a spus primarul general.

Lucrările de reabilitare pe Calea Victoriei au fost terminate la jumătatea lunii noiembrie, cu două luni întârziere. Numărul benzilor de circulație a fost redus de la patru la două. În schimb au fost lărgite trotuarele și amenajate benzi pentru biciclete, cu o lățime de trei metri, separate de carosabil printr-o bordură înaltă. Lucrarea a durat 9 luni și a costat municipalitatea 8,7 milioane euro. VEZI GALERIE FOTO Cum arată acum Calea Victoriei.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 18/Sep/2017
Mesaje: 6422
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 05 Feb 2015 00:26:31    Titlul subiectului: 177073

Ieri, am postat la unul din topicele privind transportul in comun din Budapesta, situatia pistelor de biciclisti: http://tramclub.org/viewtopic.php?t=16106
Sa vedem acum, care este situatia in Romanica noastra, pe una dintre putinele piste "oficiale" pentru biciclisti. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Șofer agresiv, cu număr de corp diplomatic, parcat pe pista de bicicletă de pe Calea Victoriei

Un biciclist a postat un videoclip pe Youtube în care arată cum un șofer cu număr de corp diplomatic a parcat pe pista de biciclete de pe Calea Victoriei. Șoferul l-a îmbrâncit și l-a lovit peste telefon, apoi i-ar fi lovit și bicicleta.

"Am vrut să atrag atenția șoferului că a parcat neregulamentar mașina cu numere de corp diplomatic. Se pare că asta l-a deranjat foarte tare. M-a îmbrâncit și lovit peste telefon, iar după ce s-a îndepărtat și am oprit filmarea, a alergat înapoi și mi-a lovit bicicleta și telefonul (care a sărit pe jos). L-am atenționat că filmez și s-a potolit. Din păcate n-am prins pe înregistrare al doilea val de lovituri. Șoferul mai era cu alți doi indivizi care nu vorbeau română (între ei se pare că vorbeau o limbă arabă), au zis că-s turiști. De apreciat un nene într-un jeep care a oprit să vadă despre ce-i vorba și să mă întrebe dacă nu mi-e frică să stau singur acolo, adică în buricul Bucureștiului. Oare ce fel de turiști sunt ăștia care circulă cu mașini cu numere diplomatice, conduse de șoferi agresivi și care parchează unde au chef?", a scris biciclistul în descrierea filmulețului postat pe Youtube.

Filmuletul pe YouTube se gaseste aici.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 18/Sep/2017
Mesaje: 6422
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 07 Apr 2015 08:19:28    Titlul subiectului: 178419

S-a tot vorbit despre faptul ca Bucurestiul este un oras mult prea aglomerat pentru a putea avea piste pentru biciclete si ca, in general, bicicletele in capitala ar trebui sa fie numai in parcuri si nu pe strazile aglomerate. Asa ca vin cu un scurt studiu de caz cu un oras aglomerat din Germania si anume Berlinul. In ciuda faptului ca nemtii au oarecare probleme cu traficul, mai ales in orele de varf, cu toate acestea foarte multi berlinezi folosesc bicicleta. Nemtii se lauda ca o treime din locuitorii capitalei Germaniei sunt biciclisti. Sa vedem, pe scurt, cum sunt amenajate pistele pentru biciclisti in Berlin, cu speranta, ca si Bucurestiul ar putea sa ia expemplele bune de la altii, nu numai pe cele rele.
Pistele pentru biciclisti sunt foarte bine semnalizate, mai ales in zona intersectiilor. In general pistele pentru biciclisti sunt trasate pe marginea bulevardelor, acolo unde este amenajata parcare langa trotuar, pista de biciclisti este trasata in continuareea benzii 1, unde masinile sunt parcate.



Berlin, 19 martie 037.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  89.27 kb
 Vizualizat:  de 4902 ori

Berlin, 19  martie 037.jpg



Berlin, 19 martie 038.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  88.84 kb
 Vizualizat:  de 4902 ori

Berlin, 19  martie 038.jpg



Berlin, 19 martie 054.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  82.75 kb
 Vizualizat:  de 4902 ori

Berlin, 19  martie 054.jpg



Berlin, 19 martie 055.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  79.31 kb
 Vizualizat:  de 4902 ori

Berlin, 19  martie 055.jpg



Berlin, 19 martie 056.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  115.92 kb
 Vizualizat:  de 4902 ori

Berlin, 19  martie 056.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 18/Sep/2017
Mesaje: 6422
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 07 Apr 2015 08:22:35    Titlul subiectului: 178420

In zona parcului Tiergarten (am inteles ca este cel mai mare parc din Berlin), la primele ore ale diminetii, nemtii, cu mic cu mare fie erau la alergat, fie erau calare pe bicicleta. Multi biciclisti purtau casti. In zona intersectiei mari, unde este amplasata Coloana Victoriei, pe langa faptul ca pistele pentru biciclisti sunt foarte bine trasate, avem si semafoare pentru biciclisti.


Berlin, 19 martie 064.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  85.22 kb
 Vizualizat:  de 4901 ori

Berlin, 19  martie 064.jpg



Berlin, 19 martie 065.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  80.87 kb
 Vizualizat:  de 4901 ori

Berlin, 19  martie 065.jpg



Berlin, 19 martie 066.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  61.79 kb
 Vizualizat:  de 4901 ori

Berlin, 19  martie 066.jpg



Berlin, 19 martie 067.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  104.83 kb
 Vizualizat:  de 4901 ori

Berlin, 19  martie 067.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 18/Sep/2017
Mesaje: 6422
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 07 Apr 2015 08:25:14    Titlul subiectului: 178421

De asemenea avem indicatoare, atat pentru turisti (pozele 1,2 sau 4) cu distanta ramasa pana la principalele obiective turistice, cat si indicatoare pentru biciclisti (poza 3). Indicatoare pentru biciclisti cum sunt cele de la Berlin am mai vazut in Budapesta. Nu ar strica sa avem acest tip de indicatoare si in capitala (in putinele zone unde avem piste "oficiale" pentru biciclisti).


Berlin, 19 martie 075.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  170.85 kb
 Vizualizat:  de 4900 ori

Berlin, 19  martie 075.jpg



Berlin, 19 martie 076.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  155.12 kb
 Vizualizat:  de 4900 ori

Berlin, 19  martie 076.jpg



Berlin, 19 martie 077.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  122.51 kb
 Vizualizat:  de 4900 ori

Berlin, 19  martie 077.jpg



Berlin, 19 martie 081.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  85.12 kb
 Vizualizat:  de 4900 ori

Berlin, 19  martie 081.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 18/Sep/2017
Mesaje: 6422
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 07 Apr 2015 08:28:38    Titlul subiectului: 178422

In Berlin se pot inchiria biciclete, de asemenea se organizeaza turul orasului pe bicicleta. In apropiere de Gradina Biologica, pe bulevardul Budapesta poti sa inchiriezi o bicicleta, chiar si o bicicleta pentru doi (poza 4).
Ca o concluzie, Berlinul stimuleaza biciclistii, ca o alternativa la masina personala. Ba chiar Berlinezii se mandresc cu biciclistii lor. E drept ca ii ajuta si relieful, am inteles ca altitudinea maxima nu depaseste 40 de metri (deasupra marii).



Berlin, 19 martie 032.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  105.47 kb
 Vizualizat:  de 4899 ori

Berlin, 19  martie 032.jpg



Berlin, 19 martie 033.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  95.1 kb
 Vizualizat:  de 4899 ori

Berlin, 19  martie 033.jpg



Berlin, 19 martie 034.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  97.62 kb
 Vizualizat:  de 4899 ori

Berlin, 19  martie 034.jpg



Berlin, 19 martie 035.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  123.01 kb
 Vizualizat:  de 4899 ori

Berlin, 19  martie 035.jpg



Berlin, 19 martie 036.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  89.8 kb
 Vizualizat:  de 4899 ori

Berlin, 19  martie 036.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 20/Sep/2017
Mesaje: 1785
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 07 Apr 2015 09:52:20    Titlul subiectului: 178423

guest a scris:
E drept ca ii ajuta si relieful, am inteles ca altitudinea maxima nu depaseste 40 de metri (deasupra marii).

Daca faci vreo comparatie cu Bucurestiul, nu prea vad relevanta acestei informatii. Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 18/Sep/2017
Mesaje: 6422
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 12 Apr 2015 20:17:53    Titlul subiectului: 178538

Stirea o fi la categoria "Pacaleala de 1 Aprilie". Articolul se gaseste aici.

Citat:
Interzis pentru bicicliști, pe pista de biciclete de pe Calea Victoriei, din cauza semafoarelor

Primăria Capitalei le interzice bicicliștilor accesul pe pista de biciclete de pe Calea Victoriei. Banda special creată pentru bicicliști a fost închisă de câteva zile fiindcă nu funcționează încă semafoarele speciale, deși au fost montate încă din toamnă. Astfel, decizia Municipalității îi trimite pe bicicliști înapoi în trafic, printre mașinile care acum se înghesuie pe doar două benzi în loc de trei, câte erau înainte să apară pista.

Cei mai mulți bicicliști care se aventurează pe pista specială de pe Calea Victoriei nu știu că, de fapt, comit o ilegalitate, pentru că le este interzis accesul pe banda de biciclete din cauza semafoarelor care nu funcționează nici acum. Semnele care le interzic accesul pe Calea Victoriei au fost montate în urmă cu doar câteva zile, scrie Digi24.

Foarte puțini bicicliști iau însă în seamă panourile cu semnul „interzis".

Banda pentru bicicliști e gata încă din toamna anului trecut. Dar nu poate fi deschisă oficial pentru că, timp de aproape jumătate de an, nu a avut cine să regleze semafoarele pentru bicicliști.

„Pista este finalizată în ceea ce privește marcajele, asfaltul și bordurile. Până la punerea în funcțiune a semafoarelor pentru bicicliști, aceasta nu poate fi folosită. Pista va fi deschisă circulației în momentul în care semafoarele de pe întreg traseul pistei (între Bulevardul Regina Elisabeta și Piața Victoriei) vor funcționa. Acest lucru se va întâmpla până la data de 20 aprilie", se arată într-un răspuns al Administrației Străzilor București.

Pista pentru bicicliști îi irită însă pe șoferi. Ca să o construiască, Primăria a renunțat la o bandă de circulație din cele trei.

Culmea, la începutul săptămânii, primarul Capitalei îi certa pe unii consilieri care vor să o desființeze. După doar două zile erau montate panourile de avertizare.

„480.000 de bucureșteni, pe Twitter sau pe site, au cerut pistă de bicicletă", a spus Sorin Oprescu, primarul general al Capitalei, în cadrul ședinței CGMB de luni.

Lucrările de reamenajare de pe Calea Victoriei, inclusiv pista de trei kilometri pentru biciclete, au costat 2 milioane de euro.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Carligu



Data înscrierii: 20/Ian/2015
Ultima vizita: 20/Sep/2017
Mesaje: 97
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mar 14 Apr 2015 22:22:01    Titlul subiectului: 178567

guest a scris:
E drept ca ii ajuta si relieful, am inteles ca altitudinea maxima nu depaseste 40 de metri (deasupra marii)

Dar nu are importanta altitudinea fata de mare , poate sa fie si la 500m peste nivelul marii atat timp cat relieful este plat , conteaza diferenta maxima de altitudine pe raza localitatii si fragmentarea reliefului
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 18/Sep/2017
Mesaje: 6422
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 26 Apr 2015 15:08:21    Titlul subiectului: 178811

Ieri a fost un mars de amploare al biciclistilor in Bucuresti. Au participat in jur de 8000 de oameni. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Peste 8.000 de persoane au participat la MARȘUL BICICLIȘTILOR din București

Bucureștenii de toate vârstele au participat la marșul organizat sâmbătă, în Capitală. Peste 8.000 de bicicliști au invadat străzile principale ale orașului, pornind din Piața Charles de Gaulle, până la Piața Victoriei și apoi în Parcul Tineretului, pentru a cere "un oraș pentru oameni".

Peste 8.000 de bicicliști au luat cu asalt Capitala, la marșul organizat sâmbătă, iar traficul a fost restricționat pentru protestul inițiat de cei care preferă să circule pe două roți. La eveniment au participat bicicliști de toate vârstele, care au cerut mai multe piste de biciclete în Capitală. Unii părinți au venit cu bebelușii la marș, pentru a cere un oraș mai curat pentru copiii lor.

La marșul bicicliștilor au participat și persoane cu dizabilități, care resimt cel mai mult lipsa unor trasee adecvate transporturilor alternative.

MARȘUL BICICLIȘTILOR, SÂMBĂTĂ, 25 APRILIE 2015. Pe traseu, participantii au facut mai multe opriri. Aceștia și-au întins bicicletele pe asfalt pentru a simula o moarte subită, subliniind astfel faptul că este foarte riscant pentru ei să circule prin Capitală. Oamenii au spus că vor să vadă și mai multă disciplină în trafic, pentru că străzile Capitalei nu sunt sigure pentru cei care circulă pe două roți.

Biciclistii au parcurs un traseu de aproximativ 15 kilometri. Pentru ei a fost oprita curculatia pe mai multe artere principale din București. Marsul a pornit din Piata Charles de Gaulle, iar participantii au trecut prin mai multe zone importante din oras, printre care Piata Victoriei, Pasajul Basarab, Splaiul Independentei, iar in final Parcul Tineretului.

Bucurestiul a avut peste 100 de kilometri de piste pe sosea pana la sfarsitul lui 2012, dar acestea au fost desfiintate dupa ce politia le-a declarat ilegale, iar cele 24 de milioane de lei cheltuiti pentru investitie au fost practic aruncati pe fereastra. Acum au ramas doar 8 kilometri pe sosea, iar aceste piste sunt de multe ori blocate de masini, stalpi, cosuri de gunoi ori statii de autobuz.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 20/Sep/2017
Mesaje: 568
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Joi 25 Iun 2015 13:29:24    Titlul subiectului: 179774

Azi noapte in Oradea.
bihon a scris:
Centrul închirieri de biciclete I’Velo din Oradea a fost vandalizat
Teribilismul nu are limite. În noaptea de miercuri spre joi, persoane încă neidentificate au vandalizat centru de biciclete I’Velo de la intrarea în Parcul 1 Decembrie.
Vandalii au târât un rastel cu 13 biciclete și l-au aruncat peste șinele de tramvai. Aceștia nu s-au mulțumit cu fapta lor și au călcat și lovit biciclete cu picioarele, acestea având urme vizibile de noroi. Conform unei prime inspecții, o singura bicicletă a fost avariată grav, restul având doar zgârieturi.

Asa stiu stimula unii mersull cu bicicleta.
http://www.bihon.ro/centrul-inchirieri-de-biciclete-ivelo-din-oradea-a-fost-vandalizat/1548241
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
folkfan



Data înscrierii: 29/Ian/2010
Ultima vizita: 18/Sep/2017
Mesaje: 603
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 25 Iun 2015 23:43:49    Titlul subiectului: 179807

Oradea e un oras cu un foarte puternic iz vest-european si nu cred ca se intampla asa ceva in fiecare zi. Sper ca faptasii sa fie prinsi cat mai repede, oricum nu cred ca va fi nici atat de greu...
_________________
Andrei Ionel
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 18/Sep/2017
Mesaje: 6422
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 26 Iun 2015 18:43:34    Titlul subiectului: 179819

O fi Oradea oras cu iz European dar hai sa fim seriosi, tot in Romania se afla, tot romani sunt. Nu vor fi niciodata ca in Europa de Vest, nici Oradea nici un alt oras din tara. In cel mai bun caz............"iz European".
_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 18/Sep/2017
Mesaje: 6422
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 16 Sep 2015 10:23:12    Titlul subiectului: 181522

Sa o vedem si pe asta. Deocamdata totul este pe..........hartie. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Două poduri noi peste Dâmbovița și traseu pietonal, în Centrul Capitalei, din bani europeni

Centrul Capitalei devine "mai prietenos" cu pietonii. După ani de zile în care Primăria Capitalei a derulat proiecte ce favorizau șoferii și traficul rutier, a venit rândul celor care preferă să admire orașul la pas. De la Piața Cantacuzino și până în Rahova va fi realizat un traseu destinat cu prioritate pietonilor și bicicliștilor. Amenajările includ și două poduri peste Dâmbovița. Proiectul a fost deja finalizat pe hârtie și va fi supus aprobării Consiliului General al Municipiului București în această toamnă.

Străzile din centrul Capitalei, de la Piața Cantacuzino până în Rahova, devin pietonale. Marile bulevarde rămân la dispoziția șoferilor, însă străzile secundare, "dintre blocuri" vor fi incluse într-un traseu pietonal prioritar.

Traseul pornește de la Piața Gheorghe Cantacuzino și urmează două direcții:

1. strada Alexandru Xenopol - str. Arthur Verona - str. Episcopiei - str. Constantin Esarcu - Piața Revoluției - str. Academiei - Centrul Vechi - Podul Calicilor (NOU) - Bd. Unirii - strada George Georgescu - bd. Libertății - Calea Rahovei - Piața de Flori.

2. strada Eremia Grigorescu - Piața Alexandru Lahovari - strada Tache Ionescu - strada Piața Amzei - Calea Victoriei - strada general Berthelot - strada Lutherană - strada Ion Câmpineanu - strada Ion Brezoianu - Splaiul Independenței - Podul Mihai - Vodă (NOU) - Parcul izvor - Palatul Parlamentului - Calea 13 septembrie - Strada Uranus - Piața de Flori.

e străzile de pe traseul pietonal nu va fi interzis traficul rutier, însă șoferii vor fi descurajați prin impunerea unei limitări de viteză. De asemenea, vor fi lărgite trotuarele, iar parcările vor fi eliminate prin montarea de bolarzi anti-parcare.

"Se încearcă descurajarea traficului de tranzit pe aceste străzi. Introducând noi limite de viteză, adecvate pentru o zonă pietonală, sperăm că șoferii vor prefera să se deplaseze pe arterele principale unde pot circula cu viteze mai mari", a precizat pentru B365.ro, arhitectul Mario Kuibus, de la Re-Act Now, care a realizat proiectul traseului pietonal.

Traseul va face legătură între cele zece "camere" ce vor alcătui centrul Capitalei:

- Camera de ambianță ( zona Piața Lahovari - Piața Cantacuzino - Parc Grădina Icoanei)

- Camera Piața Turistică (zona Piața Amzei)

- Camera de cultură clasică (zona Sala Palatului - Piața George Enescu - Ateneul Român)

- Camera Academică (Zona Universitate)

- Camera Podului (Podul Mihai Vodă ce va fi construit peste Dâmbovița lângă Parcul Izvor)

- Camera Istorică (Centrul vechi)

- Spațiul public "La Fântâni" (Bulevardul Unirii între Piața Unirii și Piața Constituției. DETALII PROIECT)

- Camera de Entertainment (Piața Unirii )

- Camera de Cultură contemporană (zona Muzeului Național de Artă Contemporană)

- Camera de Cultură Alternativă (zona The Ark - Piața de Flori).

"Aceste camere constituie instrumente de promovare a Bucureștiului la nivel turistic și cultural. Practic, ele vor conferi identitate unor zone importante din București, dar și orașului în ansamblu. Prin intermediul acestora, bucureștenii și turiștii vor învăța orașul mai bine și se vor atașa de el", a explicat Mario Kuibus.

Totusi, nu inteleg faza "pe strazile pietonale nu va fi interzis traficul auto....". Pai, ori este strada pietonala ori nu este.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 18/Sep/2017
Mesaje: 6422
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 22 Sep 2015 08:12:10    Titlul subiectului: 181603

Azi este "Ziua fara masini: http://www.ziare.com/mediu/incalzire-globala/ziua-fara-masini-azi-trebuie-sa-ne-deplasam-ecologic-1323393

Citat:
Ziua fara masini - Azi trebuie sa ne deplasam ecologic

Oamenii din intreaga lume marcheaza luni "Ziua fara masini", o initiativa lansata de Uniunea Europeana in 1999, ce are ca scop promovarea mijloacelor de deplasare ecologice.

In fiecare an, pe 22 septembrie, evenimentul promoveaza folosirea mijloacelor de transport in comun, bicicleta sau alte forme de deplasare ecologica, in locul masinii personale, cu scopul de a reduce poluarea urbana. Aceasta initiativa a fost preluata de peste 40 de tari pe mapamond, potrivit Digi 24.

La Cluj, Clubul de Cicloturism "Napoca" (CCN) marcheaza aceasta zi printr-o serie de actiuni de informare a cetatenilor si de atentionare a soferilor, in special a celor care nu respecta normele legale si care incomodeaza biciclistii si pietonii prin parcatul abuziv pe trotuare sau pe pistele de biciclete.

Membrii CCN vor distribui flurasi de infomare a cetatenilor cu privire la semnficatia acestei zile si de asemenea vor plasa pe autoturismele imobilizate ilegal pe piste de biciclete, scrisori de informare si atentionare cu privire la faptul ca au incalcat normele legale, precum si drepturile concetatenilor sai.

De asemenea, astfel de materiale vor fi puse si pe autoturismele care sunt parcate partial sau total pe trotuare si alei pietonale.



Ziua fara masini.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  52.11 kb
 Vizualizat:  de 3798 ori

Ziua fara masini.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
pmp



Data înscrierii: 07/Iul/2006
Ultima vizita: 18/Sep/2017
Mesaje: 246
Locație: Ilfov

MesajTrimis: Mar 22 Sep 2015 21:27:46    Titlul subiectului: 181612

Mergand azi cu bicicleta la serviciu ii vedeam pe soferi si parca roseau de rusine ca stau ca vitele in trafic.
Apoi am auzit si eu la Radio Romania Actualitati de sarbatoarea de azi... Si am aflat de ce erau ei asa sfiosi.

Sa revenim cu picioarele pe pamant... Nu avem cu cine... trecand peste faptul ca toti care se perinda pe la primarie n-au nici o treaba cu ce discutam noi pe aici, nici ceilalti, oameni obisnuiti nu sunt departe de ei. Toti o apa si un pamant care se plang ca fac 1h in trafic.

Bai retardatilor (ma refer la cei care merg zilnic cu masina prin Bucuresti), in anul 1998 am facut si 30 de min cu 76+313 de la Piata Resita pana la Piata Unirii. Acum aveti toti masini si faceti dublu. Specie de cretini...

In alta ordine de idei, ce alternative au cei din Ilfov care lucreaza in Bucuresti? Bicicleta e ok atat timp cat nu se insereaza inainte de a ajunge acasa. Incercam maxi taxi? Am mers azi in spatele unei asemenea infectii de pe traseul 244, eu fiind pe bicicleta. Nu a depasit 25 de km/h pana la iesirea din Bucuresti. Asta e transport?

_________________
http://www.petitieonline.ro/petitie/sa_eliminam_maxi_taxi_urile_din_transportul_public_din_romania_-p28912051.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
lenta1



Data înscrierii: 09/Dec/2013
Ultima vizita: 20/Sep/2017
Mesaje: 410
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 22 Sep 2015 22:05:44    Titlul subiectului: 181613

Problema e urmatoarea:
In Bucuresti, in Romania in general, nu ai unde sa mergi cu bicicleta, ori cu exista piste ori pe piste sunt parcate masini sau sunt in asa mod incat sa nu poti merge pe ele fara sa te injure cineva ca ai iesit de pe pista.
Si acum e si vina biciclistilor, vad des biciclisti in Bucuresti care merg pe carosabil desi au pista.Si daca nu au pista si pot merge pe trotuar sa mearga pe trotuar.Chiar mai devreme am vazut 2 biciclisti in zona unde stau(Scoala Iancului) care mergeau pe carosabil, desi trotuarul era destul de larg si liber.
Pe scurt, e si vina soferilor si a biciclistilor.
In legatura cu cei care au masini, nu ii putem injura sau judeca pentru ca prefera masina si nu bicicleta sau transportul public.Este mai confortabil si mai sigur sa mergi cu masina, in caz de accident sunt mai mici riscurile iar in masina nu poate sa iti fure telefonul vreaun tigan.

_________________
Iubesc autobuzele si troleibuzele MAZ Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
folkfan



Data înscrierii: 29/Ian/2010
Ultima vizita: 18/Sep/2017
Mesaje: 603
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 22 Sep 2015 22:22:08    Titlul subiectului: 181614

Intr-o zona pietonala (trotuar, strada inchisa etc) niciun vehicul nu are voie sa depaseasca 5 km/h viteza - NICI bicicleta Smile (valabil si pentru aleile din parc). In acest caz, orice biciclist (inclusiv eu) care intentioneaza sa mearga mai repede de 5 km/h, ar face bine sa mearga pe carosabil Smile
_________________
Andrei Ionel
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
lenta1



Data înscrierii: 09/Dec/2013
Ultima vizita: 20/Sep/2017
Mesaje: 410
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 22 Sep 2015 22:58:19    Titlul subiectului: 181616

Ideea e ca biciclistii se plang mereu de faptul ca nu le ei trebuie sa treaca primii.Eu nu vad asta in constitutie.
Un exemplu bun de om inconstient l-am vazut vara aceasta pe centura Focsaniului, intr-o intersecti eu treceam pe verde si el a trecut razant prin fata mea, pe rosu.Ori cauta moartea ori era grabit.
Oricum, daca vrei sa mergi rapid cu bicicleta exista competitii pentru asta, in Bucuresti e un pericol sa faci asta.

_________________
Iubesc autobuzele si troleibuzele MAZ Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 20/Sep/2017
Mesaje: 568
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Mar 22 Sep 2015 23:26:54    Titlul subiectului: 181619

Critical mass , Oradea 2015.
BihorStiri a scris:
Critical mess: Un diriginte de șantier din Piața Unirii a intrat cu mașina în bicicliștii adunați în fața Primăriei!
italian scandal piata uniriiScenă incredibilă în Piața Unirii. La finalul ediției de toamnă a Critical Mass, chiar înainte ca sutele de bicicliști adunați să se disperseze, locul aproape că a devenit loc de carnagiu. Totul din cauza unui cetățean italian, venit la Oradea pentru a lucra la pavarea din Piața Unirii. În circumstanțe neclare, acesta a apărut cu mașina, o Dacia Logan combi, și a încercat să forțeze trecerea dinspre Podul Sf. Ladislau spre str. Tudor Vladimirescu. Bicicliștii au reușit să-i oprească parcursul, l-au huiduit și fluierat, italianul enervându-se la culme. Bărbatul a fost atât de scos din pepeni pentru că nu putea înainta, încât, la un moment dat, s-a și dat jos din mașină luându-se la ceartă cu cei din jur. Apoi, deși nimeni nu credea că așa ceva este posibil, italianul s-a pus la volan și a făcut manevre de intimidare, ca în filme, „jucându-se” cu ambreiajul și cu accelerația mașinii. În cele din urmă, nu se știe dacă voit sau din cauza neîndemânării șoferului, mașina a mers mai departe și lovit un băiețel. Culmea, era tocmai David, cel căruia i se urase „La mulți ani!” cu numai câteva minute în urmă, el împlinind vârsta de 10 ani fix în ziua Critical Mass, fiind și cel mai tânăr participant individual la marșul de marți. Italianul și-a căutat-o singur: enervați la culme, cei prezenți l-au luat ca într-un clește, agresându-l verbal, scuipându-l și deteriorând, parțial, mașina pe care o conducea. La a doua oprire a autoturismului au intervenit și forțele de ordine: polițiști și jandarmi l-au scos pe bărbat din mașină și l-au îndepărtat de mulțimea dezlănțuită. Unii spun că omul era beat, dar nu e exclus ca cel în cauză să fi fost doar foarte nemulțumit că o manifestare precum Critical Mass a fost permisă într-o zonă în care meșterii săi încă nu și-au încheiat misiunea. Cert este că gestul din seara de marți este incalificabil, italianul părând că nu conștientizează ce tragedii putrea cauza dacă era lăsat să zburde cu Loganul printre cei adunați să își ridice, simbolic, bicicletele deasupra capului.

Ediția de toamnă a Critical Mass, organizată din nou de Asociația Pro Bikers, a adunat în jur de 1.000 de oameni, organizatorii declarându-se impresionați de numărul mare al celor care au aderat la acțiunea de azi. Cu toate că centrul e în șantier, organizatorii au ales ca punctul terminus al aventurii să fie tot zona din fața Primăriei Oradea. Acolo, conform tradiției, participanții s-au manifestat zgomotos dorind să atragă iar atenția asupra necesității pistelor pentru biciclete. Cu mic, cu mare, cei prezenți au fluierat și claxonat, iar la final au ridicat bicicletele în aer.

http://bihorstiri.ro/critical-mess-un-diriginte-de-santier-din-piata-unirii-a-intrat-cu-masina-in-biciclistii-adunati-in-fata-primariei/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 18/Sep/2017
Mesaje: 6422
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 23 Sep 2015 08:02:48    Titlul subiectului: 181623

Inca o poveste din ciclul "Romania salbatica", chiar daca protagonistul a fost un italian. Eu cred ca omul trebuia educat cu bata, poata asa se invata minte. Omul ar trebui incadrat in categoria "Tenttiva de omor".

Nu am avut timp pana acum, dar o sa pun in curand pe forum, ceea ce am vazut cand am fost in Berlin, la sfarsitul lunii trecute. Acolo, am fost martor la un miting ciclist, eram in zona Coloana Victoriei, parcul Tiegarten. Cred ca erau mai mult de 10000 de biciclisti la miting. Am asteptat un sfert de ora pana sa treaca toti biciclistii. Nimeni nu s-a suparat, ba din contra.



ICCP Berlin, 23-29 august 1572.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  64.27 kb
 Vizualizat:  de 3747 ori

ICCP Berlin, 23-29 august 1572.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
pmp



Data înscrierii: 07/Iul/2006
Ultima vizita: 18/Sep/2017
Mesaje: 246
Locație: Ilfov

MesajTrimis: Mie 23 Sep 2015 22:34:30    Titlul subiectului: 181646

@lenta1, trecand peste faptul ca unele fraze sunt neclare, probabil te grabeai, tin sa te anunt ca nu prea cunosti legislatia.

Art. 161. – (1) Se interzice conducatorilor de biciclete sau de mopede:
c) sa circule pe trotuare, cu exceptia cazului cand pe acestea sunt amenajate piste speciale destinate lor;

Asta una, apoi mentionezi un caz in care un idiot ti-a taiat calea el avand rosu. Total irelevant in cadrul discutiei. Adica aia din masini tot retardati raman. Vrei sa numaram cate autoturisme trec intentionat pe rosu in Bucuresti zilnic, cu Politie in intersectie? Oricum, nu asta era ideea mesajului meu.

"Daca vrei sa mergi rapid cu bicicleta exista competitii" - unde mi-am exprimat eu intentia sa dobor recorduri? Poti sa citesti inca o data ceea ce am scris eu?

Ca o ultima remarca, am si carnet de conducere, dar in zilele frumoase prefer sa merg cu bicicleta la serviciu. In celelalte folosesc combinatia masina + metrou (asta pt ca stau in afara Bucurestiului). Asa ca daca se vrea, masina poate fi evitata sau utilizarea ei minimizata... Si da, pot fi judecati si injurati cei care merg zilnic cu masinile, blocheaza trotuare si fac aerul din jur irespirabil.

_________________
http://www.petitieonline.ro/petitie/sa_eliminam_maxi_taxi_urile_din_transportul_public_din_romania_-p28912051.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Cafeneaua Tramclub Ora este GMT + 3 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Următoare
Pagina 5 din 7

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community