Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Despre stimularea utilizarii bicicletelor in Romania...
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Cafeneaua Tramclub
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 16/Oct/2017
Mesaje: 6455
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 24 Sep 2015 00:05:24    Titlul subiectului: 181649

Eu le reprosez fundatiilor/ONG-urilor care se ocupa de stimularea mersului pe bicla ca nu au venit cu un plan concret de benzi de bicicleta, ceva alternativ la idioteniile primariei (in frunte cu Spagalescu).

Studiu de caz: Un fel de magistrale (NORD-SUD) sau (EST-VEST).

Multa lume a inceput sa mearga cu bicicleta la servici, am multi prieteni care merg zilnic cu bicla la munca, hai sa ii ajutam si sa facem piste. In primul rand acolo unde sunt bulevardele late.

Nu am vazut insa solutii concrete din partea ONG-urilor/fundatiilor care se dau iubitoare de ciclism.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
lenta1



Data înscrierii: 09/Dec/2013
Ultima vizita: 17/Oct/2017
Mesaje: 413
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 24 Sep 2015 18:07:19    Titlul subiectului: 181658

Ok, nu inteleg de ce trebuie sa se ajunga sa vorbim in acest fel, dar ce ar fi sa discutam mai detaliat.
Eu daca am o masina si vreau sa o parchez si nu am loc de parcare amenajat, ce doresti sa fac cu ea, sa o conduc incontinuu pana gasesc un loc de parcare amenajat care e probabil in centrul sau in capatul orasului?Normal ca voi parca pe trotuar pentru ca nu am unde.
Aici nu e numai vina soferilor ci si a primariei ca nu contruieste parcari etajate, ar ajuta mult in Bucuresti.
Nu am nimic personal cu biciclistii, dar sunt satul sa ii vad pe cei ce comenteaza desi e vina lor.Vara asta am vazut un biciclist care a vrut sa treaca pe Traian la intersectia cu Plantelor.Acolo nu exista trecere.Daca nu punea frana intra sub masina.Si nu e un caz particular.

_________________
Iubesc autobuzele si troleibuzele MAZ Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 16/Oct/2017
Mesaje: 6455
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 24 Sep 2015 22:11:33    Titlul subiectului: 181664

Dar cine te obliga sa iei masina ?
_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
pmp



Data înscrierii: 07/Iul/2006
Ultima vizita: 16/Oct/2017
Mesaje: 247
Locație: Ilfov

MesajTrimis: Joi 24 Sep 2015 22:23:43    Titlul subiectului: 181665

Da, te duci pana la capatul orasului sa parchezi. Sunt curios ce ai face intr-o tara din vest? As vrea sa te vad acolo.

Stii ca nu-s locuri de parcare? Las-o acasa. N-ai loc de parcare nici acasa? Pai cine te-a pus sa-ti iei masina? N-ai luat in calcul chestia asta la inceput, ca stii ca se permite parcarea in bataie de joc. De fapt, citesti fraza asta si probabil zici ca fac misto sau am innebunit. Misto nu fac, iar in legatura cu partea a doua, sa lasam specialistii sa-si dea cu parerea.

Cum ar fi sa ne luam mobila si s-o tinem pe casa scarii la bloc, pe motiv ca n-avem loc s-o parcam in living?

Daca tot dam exemple hai sa-ti dau si eu unul. Strada Gheorghe Manu. Indicatoare de stationarea interzisa din stalp in stalp. In fiecare zi, masini parcate cu 2 roti pe trotuar, 2 pe strada. Efecte: troleibuzele 79 si 86 de abia se strecoara, se asteapta in diferite locuri. Alte efecte: vrei sa mergi pe trotuar, trebuie sa mergi ca Winetou si Old Surehand, adica in sir indian, eventual daca ai vreun carut cu copil mic nu-ti ramane decat sa-l inmatriculezi si sa o iei cu el pe strada.

Si acum parerile soferilor care parcheaza zilnic acolo:
- vin din Rahova, trebuie sa iau un tramvai si apoi metroul (greu)
- imi place sa conduc (aici deja e metastaza, daca mersul cu masina in Bucuresti e o placere, pacientul e pierdut)
- fac cu 5 min mai putin decat cu metroul, daca vin devreme.

Si vrei / vor respect pentru asemenea specimene?

Iar legat de parcarile etajate, v-ati omorat cu parcatul la Universitate. D-asta e goala parcarea aia si toate stradutele adiacente pline, ca nu a facut primaria parcare.

_________________
http://www.petitieonline.ro/petitie/sa_eliminam_maxi_taxi_urile_din_transportul_public_din_romania_-p28912051.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
lenta1



Data înscrierii: 09/Dec/2013
Ultima vizita: 17/Oct/2017
Mesaje: 413
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 24 Sep 2015 22:38:18    Titlul subiectului: 181666

Eu unul nu am masina personala, tatal meu are, si nu prea folosesc masina, folosesc transportul in comun, dar as prefera sa folosesc masina pentru ca e mai sigur si nu o sa imi fure nimeni telefonul cum s-a intamplat pe 86.
Ca sunt specimene care parcheaza in anumite feluri, da, nu sunt de acord cu ele, dar acum nu trebuie sa generalizam toti soferii.Sunt si soferi corecti.

_________________
Iubesc autobuzele si troleibuzele MAZ Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 16/Oct/2017
Mesaje: 6455
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 24 Sep 2015 23:56:30    Titlul subiectului: 181668

Sa vedem ce inseamna un miting ciclist in Berlin, Germania. Link-urile catre filmulete sunt mai jos, comentariile dupa link-uri.

https://www.youtube.com/watch?v=7VPWEWzADFs

https://www.youtube.com/watch?v=wnNTyX4sUWs

https://www.youtube.com/watch?v=NITQ4FI7mOY

In noaptea zilei de 28 august, in timp ce ma aflam in zona centrala a Berlinului, parcul Tiegarten-Coloana Victoriei am asistat la un miting ciclist. Prin zona, de pe bulevardul Hofjägerallee treceau mii de biciclisti. A fost un adevarat concert al soneriilor. La un moment dat, biciclistii care veneau de pe bulevardul Hofjägerallee (inspre care este indreptata camera foto) s-au intalnit cu cei care veneau de pe bulevardul 17 Iunie. Cred ca se deplasau cu totii inspre Poarta Brandenburg.

Biciclistii veneau in continuare de pe bulevardul Hofjägerallee. Nimeni nu se supara ca trebuia sa stam cam 15 minute pana sa treaca toti biciclistii, mai putin unii turisti care incercau sa treaca cu bagaj cu tot printre biciclisti.

Intre prima filmare si a treia au trecut 10 minute. In total traficul a fost blocat in jur de 15 minute pana au trecut toti biciclistii. Cred ca au fost peste 10000 de participanti la aceasta manifestare.
“Polizei-ul” nemtesc a intrat in dispozitiv, inainte sa treaca valul "ciclist" din cele doua directii (bulevardele Hofjägerallee si 17 Iunie) au oprit traficul de pe toate bulevardele care dau inspre Coloana Victoriei, cu 150-200 de metri, inaintea intersectiei.

Nu am vazut nici un sofer nervos care sa vrea sa intre in biciclisti, asa cum se intampla pe plaiuri mioritice la manifestari similare. E drept ca acolo, probabil pedepsele sunt mult mai mari pentru cine ar face asa ceva.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 16/Oct/2017
Mesaje: 6455
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 06 Oct 2015 22:47:37    Titlul subiectului: 181851

Din ciclul "Romania, o tara de cacat": http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Actualitate/Stiri/Pista+de+biciclete+Viscri+distrusa

Citat:
Cea mai lungă pistă de biciclete din România a fost distrusă

La Viscri, satul prințului Charles, pista de biciclete a fost distrusă de compania care exploatează lemnul. Copacii au fost tăiați chiar pe traseul care leagă Brașovul de Mureș. Era cea mai lungă pistă de biciclete din România, inaugurată în vară și amenajată cu bani evețieni.

Săptămâna trecută, firma care se ocupă cu exploatarea forestieră a curățat pădurea de pini de copacii uscați și bolnavi. Utilajele care au trecut pe acolo au distrus pista de biciclete inaugurată în vară.

"Nimeni nu se opune să exploateze pădurea. E clar că trebuie scos lemnul ăsta de aici. Problema e cum îl scot. Ar trebui să poată scoate cu tractorul cum vor ei să facă și să facă drumuri prin toată pădurea să nu mai rămână nimic, sau pot să-l scoată, cum se face peste tot, cu cai", a spus Mihai Grigore, localnic.

Pista de biciclete este cel mai lung traseu de acest gen din România. A costat în jur de 200.000 de euro, fonduri elvețiene. Acum, pe aproape jumătate de kilometru nu se mai poate pedala deloc. Cei de la firma care exploatează lemnul spun că habar n-aveau că pe acolo trecea o pistă pentru biciclete. Aceasta nu există în acte. Cei care au construit-o susțin că au solicitat toate aprobările, dar nu au primit încă toate semnăturile.

"Am avut acordul scris al consiliului județean, al primăriilor, al ocoalelor silvice Rupea și Sighișoara, dar mai puțin al ocolului silvic Făgăraș", a spus Cornel Stanciu, responsabil pentru turism în cadrul Fundației Adept.

Ca să nu distrugă pista în totalitate, localnicii au propus ca lemnul - în jur de 2.000 de metri cubi - să fie scos din pădure cu ajutorul cailor. Însă cei de la firma de exploatare nici nu vor să audă.

„Noi deja am achiziționat trei mașini de bascule ca să băgăm pe acest traseu", a afirmat Bogdan Mazilu, reprezentant al firmei de exploatare.

Direcția Silvică Brașov susține că activitatea este legală.

„Acolo s-au stabilit căile de acces apropiate pe care trebuie scos lemnul. În ceea ce privește pista de biciclete, ea nu a cerut avize de la noi. Noi am acceptat-o fiind un lucru bun pentru turism în zonă. Va fi remediată", a spus Dan Runceanu, directorul Direcției Silvice Brașov.

Pădurea de pin din Viscri este în proprietatea statului. Firma care exploatează ar fi putut să scoată lemnul din pădure și traversând o pășune, dar nu a primit acordul proprietarilor pentru că oamenii și-ar pierde subvenția de la APIA.

Așadar, singura variantă este ca lemnul să fie trasportat prin satul Viscri, care, de altfel, are un stat special - acolo sunt mai multe clădiri înscrise în patrimoniul UNESCO.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 16/Oct/2017
Mesaje: 6455
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 11 Oct 2015 14:16:26    Titlul subiectului: 181959

Ca tot vorbeam de incurajarea celor care merg la servici sa foloseasca bicla in loc de masina personala. Am aflat ca este si un proiect, co-finantat de Uniunea Europeana privind acest subiect. Proiectul se numeste Bike2Work
Avem si pagina web cu prezentarea acestui proiect: http://www.bike2work.ro/
De pe site aflam cateva din obiectivele acestui proiect


Citat:
Bike2Work este un proiect co-finantat de Uniunea Europeana, care se desfasoara sub umbrela Federatiei Biciclistilor Europeni (ECF) si are ca principal scop incurajarea transportului angajatilor spre si de la munca cu bicicleta.
Asociatia Green Revolution s-a alaturat acestui proiect impreuna cu alte organizatii din 11 state europene (Olanda, Germania, Danemarca, Austria, Italia, Slovenia, Marea Britanie, Franta, Croatia, Malta si Bulgaria). Obiectivele asumate in cadrul proiectului Bike2Work sunt:

-determinarea unui numar de 1.000 de angajati din tara sa foloseasca bicicleta ca mijloc alternativ de transport de acasa la job si invers.

-atragerea si determinarea unui numar de 20 de companii sa adopte masuri interne de sprijinire si incurajare a transportului pe bicicleta.

Rezultate obtinute in cadrul proiectului, atat cele din sondaj, cat si rutele inregistrate de biciclisti vor fi prezentate public, companiilor participante si autoritatilor locale. La nivel european, datele vor fi centralizate din toatele cele 12 state de Federatia Biciclistilor Europeni si vor fi prezentate institutiilor europene.
Participarea la acest proiect ne-a asigurat, in mod oficial, un loc in marea familie de bicilisti europeni!


Concret, ce facilitati ofera celor care vor sa lase masina si sa mearga cu bicla la servici. Pai, singura facilitate am vazut-o la blocul de birouri care apartine Postei Romane, avem un loc de parcare pentru bicle insotit de afisul cu acest proiect (pozele 1-2) si cam atat. In afara de acest loc de parcare s-a mai facut ceva pentru a stmila biciclistii ?

Eu nu prea am vazut.......



Poze, 10 octombrie 004.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  83.52 kb
 Vizualizat:  de 3834 ori

Poze, 10 octombrie 004.jpg



Poze, 10 octombrie 005.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  104.12 kb
 Vizualizat:  de 3834 ori

Poze, 10 octombrie 005.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 16/Oct/2017
Mesaje: 6455
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 07 Noi 2015 00:27:20    Titlul subiectului: 182382

O data cu lucrarile de la Pasajul din zona Piata Presei Libere, au trasat si piste de biciclisti. Sunt pe trotuar, iar solutia constructiva a lor mi se pare interesanta si cred ca ar putea fi adoptata si in alte zone, unde trotuarele sunt mai late. In acest caz s-a reusit o delimitare mai buna a pistei.


Pista biciclisti, 1 noiembrie 001.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  84.18 kb
 Vizualizat:  de 3759 ori

Pista biciclisti, 1 noiembrie 001.jpg



Pista biciclisti, 1 noiembrie 002.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  86.53 kb
 Vizualizat:  de 3759 ori

Pista biciclisti, 1 noiembrie 002.jpg



Pista biciclisti, 1 noiembrie 003.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  99.29 kb
 Vizualizat:  de 3759 ori

Pista biciclisti, 1 noiembrie 003.jpg



Pista biciclisti, 1 noiembrie 004.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  97.18 kb
 Vizualizat:  de 3759 ori

Pista biciclisti, 1 noiembrie 004.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 16/Oct/2017
Mesaje: 6455
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 23 Mar 2016 21:54:17    Titlul subiectului: 184241

Intre 25 si 27 octombrie, la ROMEXPO, in Bucuresti, va fi un eveniment dedicat biciclistilor. Evenimentul este si pe Facebook: https://www.facebook.com/events/1053397628036083/1101896646519514/

Programul evenimentului il vedeti in fotografia atasata mesajului.



10644365_1092381430825086_1176755054512741398_o.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  141.19 kb
 Vizualizat:  de 3473 ori

10644365_1092381430825086_1176755054512741398_o.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 16/Oct/2017
Mesaje: 6455
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 31 Mai 2016 22:47:38    Titlul subiectului: 185462

Un proiect de lege pentru stimularea mersului pe bicla. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Românii ar putea primi TICHETE DE BICICLETĂ. Proiect de lege, depus la Parlament

Deputatul Valeriu Steriu, președintele UNPR, a depus, marți, în Parlament un proiect legislativ privind acordarea de tichete valorice pentru a încuraja mersul pe bicicletă în marile aglomerări urbane din țară.

Valeriu Steriu a inițiat un proiect de lege privind acordarea de tichete valorice de către angajatori pentru a încuraja folosirea bicicletei pentru deplasările între domiciliu și locul de muncă, precum și pentru deplasările în interes de serviciu.

Angajatorii ar putea acorda angajaților subvenții sub forma unor tichete de bicicletă (tichete valorice pentru achiziționarea bicicletelor), o dată la trei ani, valoarea maximă a subvenției fiind de 1.500 lei, potrivit unui comunicat de presă al UNPR, preluat de Mediafax.

Aceste tichete vor putea fi utilizate atât pentru achiziționarea de biciclete, dar și pentru accesorii, piese de schimb, unelte și produse de întreținere sau echipamentul pe care îl poartă ciclistul.

Totodată, liderul UNPR vrea ca angajatorii să poată acorda indemnizații pentru mersul pe bicicletă angajaților care utilizează acest mijloc de transport pentru a se deplasa la locul de muncă sau pentru deplasările în interes de serviciu. Această indemnizație este acordată tot sub forma tichetelor de bicicletă, într-o limită anuală de 300 lei, pentru o valoare de 0,33 lei/kilometru. Angajatorii au libertatea de a defini, după consultarea angajaților vizați, lista documentelor justificative necesare acordării indemnizației și frecvența prezentării acestora.

''Ideea acestui proiect se datorează uneia dintre cele mai vechi pasiuni ale mele: mersul pe bicicletă. Țin minte și acum bicicleta pe care am învățat să merg, era o frumoasă cursieră albastră. Am folosit bicicleta ca mijloc de deplasare încă din liceu și am continuat să o folosesc și atunci când eram student, în facultate. Chiar și acum utilizez bicicleta inclusiv pentru a mă deplasa spre Parlament și am toate motivele pentru a face această alegere: mă antrenez, ajung mai repede și chiar reușesc să contribui la reducerea noxelor. Cu ajutorul acestei legi, îmi propun să conving un segment important din mediul urban să-mi urmeze exemplul și cred că astfel am produce o schimbare importantă la nivelul traficului din marile orașe. Ar fi un mic pas al fiecăruia dintre noi pentru o schimbare mare, în bine, la nivelul comunităților în care trăim. Și ca să mă fac mai bine înțeles, mesajul meu pentru tânăra generație este: Keep calm and ride a bike!", a declarat deputatul Valeriu Steriu, potrivit sursei citate.

Legea se inspiră din inițiative similare implementate de mai multe state UE pentru încurajarea cumpărării unei biciclete în vederea efectuării traseului domiciliu-loc de munca-domiciliu (Olanda, Irlanda, Regatul Unit – cu celebrul program Cycle to work din 1999) și pentru deplasările în interes profesional (Olanda, Belgia, Regatul Unit, Austria), prin așa-numitele indemnizații de kilometraj pentru bicicletă. Franța este unul dintre statele europene care la rândul său încurajează folosirea bicicletei pentru deplasările în interes de serviciu.

"Prezenta propunere vizează stimularea utilizării bicicletei pentru deplasările cotidiene în România, în primul rând pe traseul domiciliu-loc de muncă-domiciliu și pentru deplasările în scop profesional și își propune să crească totodată presiunea pentru crearea infrastructurii fizice necesare ciclismului. Cnform Organizației Mondiale a Sănătății, 15 minute petrecute pe bicicletă pe zi pot crește durata de viață cu până la 7 ani. Utilizarea pe scară largă a bicicletei pentru deplasările cotidiene, începând cu cele între domiciliu și locul de muncă, reduce mortalitatea și aduce o îmbunătățire substanțială a stării de sănătate a populației, care se traduce și printr-o reducere a cheltuielilor publice de sănătate și prin creșterea productivității. Legea introduce o nouă formă de tichete valorice – tichetele de bicicletă. Asemănător tichetelor de masă sau tichetelor cadou, tichetele de bicicletă sunt acordate de angajatori angajaților pentru a stimula folosirea de către aceștia a bicicletei pentru deplasările între domiciliu și locul de muncă, precum și pentru deplasările în interes de serviciu", se mai arată în comunicatul UNPR.

Sumele corespunzătoare tichetelor de bicicletă se încadrează în categoria cheltuielilor sociale cu deductibilitate limitată. Tichetele de bicicletă sunt emise de unități autorizate de către Ministerul Finanțelor Publice, instituție care stabilește și criteriile de acordare a autorizației de funcționare.

Tichetele de bicicletă pot fi utilizate în magazinele specializate în vânzarea bicicletelor, a echipamentului de ciclism sau în furnizarea serviciilor de întreținere, numite unități afiliate, cu care unitățile emitente contractează serviciile respective.

Normele metodologice de punere în aplicare a legii vor stabili atât valoarea unui tichet de bicicletă – 10 RON sau multiplu de 10 RON, de exemplu – precum și lista tipurilor de bicicletă, a echipamentului și serviciilor eligibile.

Termenul «bicicletă», în accepțiunea inițiatorului acestui proiect, ar trebui înțeles în sens larg pentru a include, alături de bicicletele tradiționale sau electrice, și monociclurile, tricicletele, trotinetele, cu sau fără asistență electrică, vehiculele de tip «half-bike» și «segway».

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 16/Oct/2017
Mesaje: 6455
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 27 Noi 2016 00:31:18    Titlul subiectului: 187256

Cu mare intarziere, Bucurestiul a intrat in civilizatie. Au aparut si la noi statii automate de biciclete, unde poti inchira bicle, cu cardul. Au aparut din septembrie, este proiectul celor de la I'Velo. Eu am vazut doua statii, una la Romana, alta la Universitate. Pe aceasta din urma, v-o prezint in cateva poze.


Halyo, 26 noiembrie 023.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  98.23 kb
 Vizualizat:  de 2176 ori

Halyo, 26 noiembrie 023.jpg



Halyo, 26 noiembrie 024.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  99.24 kb
 Vizualizat:  de 2176 ori

Halyo, 26 noiembrie 024.jpg



Halyo, 26 noiembrie 025.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  80.33 kb
 Vizualizat:  de 2176 ori

Halyo, 26 noiembrie 025.jpg



Halyo, 26 noiembrie 026.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  74.78 kb
 Vizualizat:  de 2176 ori

Halyo, 26 noiembrie 026.jpg



Halyo, 26 noiembrie 028.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  82.89 kb
 Vizualizat:  de 2176 ori

Halyo, 26 noiembrie 028.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 16/Oct/2017
Mesaje: 6455
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 27 Noi 2016 00:32:36    Titlul subiectului: 187257

Tarifele sunt cele din imagine. Se poate plati cu cardul (clasic sau contactless). A inchiriat cineva bicle de la I'Velo ?


Halyo, 26 noiembrie 029.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  74.21 kb
 Vizualizat:  de 2175 ori

Halyo, 26 noiembrie 029.jpg



Halyo, 26 noiembrie 031.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  60.05 kb
 Vizualizat:  de 2175 ori

Halyo, 26 noiembrie 031.jpg



Halyo, 26 noiembrie 030.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  46.84 kb
 Vizualizat:  de 2175 ori

Halyo, 26 noiembrie 030.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 14/Oct/2017
Mesaje: 1730
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Dum 27 Noi 2016 09:16:59    Titlul subiectului: 187258

De fapt conform celor scrise pe pagina lor deocamdata bicicletele se pot inchiria doar pe baza cardului lor care tine loc si de abonament - deci nu platind direct cu cardul bancar.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 16/Oct/2017
Mesaje: 6455
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 28 Noi 2016 21:05:08    Titlul subiectului: 187284

Asa era si la Cluj in primavara. Dar de ce fac asa, este un fel de garantie ca nu pleci cu bicla ? Biclele nu au GPS ?
_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 16/Oct/2017
Mesaje: 6455
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 18 Ian 2017 14:09:38    Titlul subiectului: 187958

In capitala, la capitolul propisiuni (adica gargara ieftina) primarita spune ca vom avea 100 de km de noi piste de biciclete. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Parcul auto RATB va avea 30% autovehicule ecologice. Ce se va întâmpla cu pistele de BICICLETE

Referitor la dezvoltarea retelei de piste pentru biciclete, Primarul General a explicat ca Municipalitatea a obtinut avizul necesar de la Ministerul Mediului pentru Planul de Moblitate Urbana Durabila, fapt ce va contribui si la deblocarea proiectului privind construirea celor 100 de km de piste pentru biciclete:

"In ceea ce priveste intentia noastra de a transforma bicicleta nu doar in mijloc de agrement, ci si intr-un mijloc de transport in comun, am avut o mare suparare pentru ca am incercat sa obtinem avizul pentru PMUD de la Ministerul Mediului si nu ni s-a acordat pe timpul fostei guvernari, l-am obtinut acum in acest mandat. Acest program va fi aprobat in prima sedinta a CGMB si prevede, printre alte obiective, si construirea a 100 de km de piste de biciclisti. Odata cu aceste obiective, se vor construi si statii de bike-sharing, de unde cei interesati pot sa imprumute o bicicleta pentru a o folosi pana in zona in care au treaba, fara a trebui sa se mai intoarca in locul din care au preluat acea bicicleta".

Primarul Capitalei, Gabriela Firea, si Ministrul Mediului, Daniel Constantin, au discutat si despre construirea de perdele forestiere, care sa contribuie la reducerea poluarii, acest proiect urmand a se realiza prin sustinerea tehnica si financiara a Ministerului Mediului.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 16/Oct/2017
Mesaje: 6455
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 24 Mar 2017 11:39:44    Titlul subiectului: 189233

Daca in Bucuresti avem parte mai mult de vorbe, in schimb in Cluj, lucrurile se schimba in bine, an de an. U exemplu in acest sens este pista de bicle de pe str. Horea, este facuta la marginea trotuarului, iar parcarea pe banda 1, este dupa pista de bicle (foto 1-3). De ce nu se poate face la fel si in Bucuresti, pe bulevardele mai late ?

De asemenea, la Cluj, pe str. Horea, banda de bicle este o prelungire a trotuarului, dar la un nivel un pic mai scazut decat cel al trotuarului. Este drept ca pe str. Horea trotuarele sunt late, pista de bicle nu stanjeneste circulatia pietonilor, dar delimitarea intre pietoni si biciclisti este mai bine facuta.



Sesiune interna, SCDA Turda 277.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  73.11 kb
 Vizualizat:  de 1309 ori

Sesiune interna, SCDA Turda 277.jpg



Sesiune interna, SCDA Turda 278.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  56.5 kb
 Vizualizat:  de 1309 ori

Sesiune interna, SCDA Turda 278.jpg



Sesiune interna, SCDA Turda 279.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  78.59 kb
 Vizualizat:  de 1309 ori

Sesiune interna, SCDA Turda 279.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 16/Oct/2017
Mesaje: 6455
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 04 Iul 2017 08:20:48    Titlul subiectului: 190890

Primaria din Bucuresti nu se gandeste la extinderea pistelor de biciclisti din capitala, in schimb vrea sa dea vouchere, celor care doresc sa achizitioneze o bicla. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Proiectul "Bicicliști în București", aprobat în CGMB: Vouchere de 500 de lei pentru biciclete

Primăria Capitalei va acorda 5.000 de vouchere în valoare de 500 de lei cetățenilor cu vârsta de peste 18 ani și cu reședința sau domiciliul în București care vor să își cumpere o bicicletă, simplă sau electrică, trotinetă sau dispozitive de tip Segway sau Ninebot, conform unui proiect de hotărâre aprobat, vineri, în ședința Consiliului General al Municipiului București (CGMB).

În cadrul dezbaterii pe proiect, unul dintre cetățenii prezenți la ședință a dorit să ia cuvântul și a insistat de mai multe ori, însă nu i s-a acordat. Președintele de ședință, Orlando Culea, l-a avertizat că dacă nu ia loc și nu tace, îl va da afară din sală.

"Încurajarea folosirii mijloacelor alternative în principal ca mijloc de deplasare în oraș, precum și ca vehicul cu rol recreativ și sportiv, reprezintă o prioritate pentru autoritățile publice, fiind o componentă importană a politicii publice de mediu privind reducerea poluării aerului, dezvoltării mobilității, sportului și promovării unui stil de viață activ și sănătos", se arată în expunerea de motive a proiectului de hotărâre.

Municipalitatea precizează că în acest sens este inițiat proiectul privind acordarea a 5.000 de vouchere în valoare de 500 de lei.

Proiectul de adresează "oricărui cetățean cu domiciliul sau reședința în București, cu vârsta minimă de 18 ani".

Un consilier USR a spus, la dezbaterea proiectului, că problema nu este că oamenii nu au bani să își cumpere biciclete, ci că nu există infrastructură, respectiv piste pentru bicicliști, și nici spații sau locuri în care cetățenii să își poate lăsa bicicletele.

"Ieri (joi, n.r.) s-a întâmplat un accident în urma căruia era să nu mai fiu aici, cu voi. Mergând regulamentar pe carosabil, cu bicicleta, o mașină era cât pe-aici să intre în mine. Este foarte ușor să scoatem 500 de lei din buzunar, dar în situația de față este iresponsabil. Avem mari probleme de siguranță. Transportul alternativ nu este încă dezvoltat în București, dar nu pentru că oamenii nu au biciclete, ci pentru că nu avem infrastructură, piste, nu există siguranță și mai e o problemă faptul că oamenii nu au unde să-și țină bicicletele. (...) Este iresponsabil să încurajăm astfel mersul pe bicicletă. Trebuie să facem infrastructură și apoi să le dăm oamenilor bani de biciclete", a afirmat consilierul

În cadrul dezbaterii pe proiect, unul dintre cetățenii prezenți la ședință a dorit să ia cuvântul și a insistat de mai multe ori, însă nu i s-a acordat. Președintele de ședință, Orlando Culea, l-a avertizat că dacă nu ia loc și nu tace, îl va da afară din sală.

Proiectul de hotărâre a fost aprobat cu 28 de voturi "pentru", cinci abțineri și șase voturi "împotrivă".

"Pe bicicliștii din București îi iubim, îi prețuim. Am pregătit deja proiectul și îl vom supune dezbaterii în prima ședință a Consiliului General: vom acorda un voucher de 500 de lei celor care doresc să achiziționeze o bicicletă și vom declanșa o campanie de conștientizare a conducătorilor auto că nu sunt singuri în trafic și trebuie să aibă grijă că sunt și bicicliști sau motocicliști, pentru a preveni eventualele accidente", declara în urmă cu două săptămâni primarul Capitalei, Gabriela Firea, în ședința de bilanț a unui an de mandat. Primarul Capitalei susținea că astfel de campanii de conștientizare s-au derulat în mai multe țări din Europa, astfel că "trebuie să ne aliniem și noi". Firea mai spunea că, în paralel cu aceste proiecte, împreună cu cele șase primării de sector, municipalitatea va construi și piste pentru bicicliști.

La ședința CGMB au venit și mai mulți cetățeni și reprezentanți ai societății civile, care au intrat pe baza unor liste, la câteva minute de la începerea ședinței. Acum, accesul pe fiecare etaj se face pe baza unor cartele magnetice pe care le au doar angajații primăriei, astfel că atât jurnaliștii, cât și cetățenii pot intra în primărie doar însoțiți de un reprezentant al biroului de presă. De asemenea, în sala de consiliu numărul polițiștilor locali s-a mărit.

Nu mai pot de emotie cand am auzit ca biciclistii din Bucuresti sunt "iubiti si pretuiti" Laughing Laughing Laughing
Revenind la lucruri mai serioase, cum pot cei din PMB sa se asigure ca cel care cumpara o bicla cu vaocher de 500 RON, nu va vinde pe urma bicla pe OLX ?

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 16/Oct/2017
Mesaje: 6455
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 06 Iul 2017 22:45:22    Titlul subiectului: 190952

La statia de metrou Constantin Brancoveanu am vazut prima parcare pentru biciclete de acest gen.
Stiti cumva in ce statii de metrou se mai gasesc aceste parcari ?



Tramclub, 6 iulie 004.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  109.93 kb
 Vizualizat:  de 678 ori

Tramclub, 6 iulie 004.jpg



Tramclub, 6 iulie 005.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  85.15 kb
 Vizualizat:  de 678 ori

Tramclub, 6 iulie 005.jpg



Tramclub, 6 iulie 006.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  110.1 kb
 Vizualizat:  de 678 ori

Tramclub, 6 iulie 006.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 16/Oct/2017
Mesaje: 6455
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 09 Iul 2017 19:44:08    Titlul subiectului: 190998

In Bucuresti, problema podului feroviar care traverseaza lacul Herastrau (magistrala 800) este arhicunoscuta. In acest an au murit doi, unul incerca sa isi faca un selfie, prea aproape de linia de contact, altul cu bicla, avea casti in urechi si nu a auzit cand venea trenul.

Primaria capitalei a luat masura interzicerii accesului celor care fac jogging sau care merg cu bicla pe pod, ma refer la cei care vor sa treaca de pe un mal pe celalalt al lacului Herastrau, traversand podul feroviar.

Asadat acum vreo 3 saptamani s-a montat un chiosc, unde era un paznic, care nu ii lasa pe oameni sa treaca.

La TV s-a spus ca se vrea sa se faca un pod pietonal, dar fie nu este de acord ministerul transporturilor (nu a dat avizul), fie nu se poate face pod pietonal cu piloni in lac, ca.........cica, lacul Herastrau ar fi monument si nu ai voie sa construiesti.

In fine, "minunea" a tinut doar cateva saptamani. Cand am fost ieri cu bicla in Herastrau, am vazut ca disparuse chisocul. In zonele de acces spre podul feroviar s-au pus un maldar de traverse vechi. Asta nu impiedica insa accesul celor care alearga sau celor cu bicla, daca vor sa treaca de pe un mal al lacului pe altul. Si eu am trecut ieri pe celalalt mal, mergand pe podul feroviar.



Tramclub, 8 iulie 013.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  90.84 kb
 Vizualizat:  de 625 ori

Tramclub, 8 iulie 013.jpg



Tramclub, 8 iulie 014.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  83.33 kb
 Vizualizat:  de 625 ori

Tramclub, 8 iulie 014.jpg



Tramclub, 8 iulie 015.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  91.49 kb
 Vizualizat:  de 625 ori

Tramclub, 8 iulie 015.jpg



Tramclub, 8 iulie 016.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  105.78 kb
 Vizualizat:  de 625 ori

Tramclub, 8 iulie 016.jpg



Tramclub, 8 iulie 017.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  54.69 kb
 Vizualizat:  de 625 ori

Tramclub, 8 iulie 017.jpg



Tramclub, 8 iulie 018.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  87.7 kb
 Vizualizat:  de 625 ori

Tramclub, 8 iulie 018.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 09/Oct/2017
Mesaje: 1078
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Mar 11 Iul 2017 00:09:14    Titlul subiectului: 191025

Despre mersul cu bicicleta în Amsterdam Razz
https://www.youtube.com/watch?v=35i60U31qU8
Articolul complet (din păcate testul de ciclism în Amsterdam nu mai e activ), aici.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 16/Mar/2017
Ultima vizita: 17/Oct/2017
Mesaje: 223
Locație: Cluj; Constanta; Bucuresti

MesajTrimis: Mar 11 Iul 2017 01:12:35    Titlul subiectului: 191028

In Olanda oamenii sunt chiar impinsi de la spate sa foloseasca bicicleta, ca mijloc de transport.

Ca o comparatie, in Anglia, lucrurile nu stau tocmai la fel: sunt niste benzi trasate cam la un metru și jumatate de trotuar, peste care masinile trec foarte usor, iar biciclistii sunt adesea nevoiti sa se strecoare printre masini.

La noi inca nu s-a inradacinat peste tot ideea ca bicicleta este o solutie demna de luat în calcul, dar suntem pe drumul cel bun. La Constanta este o pista foarte ok care se intinde cam pe un kilometru pe Bd. Tomis, zona cu Sala Sporturilor. Mai avem prin Mamaia, insa doar desenata pe zona de promenada. In afara sezonului se poate folosi, dar nu si in timpul verii, deoarece ce este mai mereu plina de turisti.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 16/Oct/2017
Mesaje: 593
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Mar 11 Iul 2017 14:00:06    Titlul subiectului: 191032

Problema cu piste de bicicleta sta cam asa (din observatii din State, unele lucruri se aplica oriunde):

1. Nu sunt folosite. In toate pozele facute, nu vezi roata de biciclist. Bicilistii tot pe trotuar sau pe alte benzi circula, facand unitulia de multe ori cheltuieli uriase pentru aceste benzi.

2. Initial a fost mentalitatea "Share the Road" adica sa se imparta drumul, s-au cheltuit pentru semne de atentie la biciclisti, campanii de publicitate etc, doar ca sa se razgandeasca si sa vrea benzi separate. Publicul nu prea ii place sa chestuiasa bani aiurea. Si avand in vedere pct 1 se pare ca si solutia asta nu e cine stie ce.

3. Biciclistul nu respecta regulament de trafic. Ei trec pe rosu, depasesc viteza limita. Sunt multi morti care sunt loviti de biciclete mergand cu 40mph (cel putin aici in orasele cu dealuri unde se ating asa viteze), lasa accidentele cu masini. Chiar maica-mea a fost lovita de un biciclist de i-a facut praf aripa, capota, bara si farul. Biciclistul nu a stat, si a fugit de la locul accidentului. Maica-mea a trebuie sa plateasca de parca era vina ei.

4. Curierii pe bicicleta sunt cei mai nesimtiti. Taie fata, lovesc oglinzi, zgarie cu pedalele masini parcate sau in circulatie, pe langa pct 3. Nu ii intereseaza decat slujba lor de a fi rapizi pe drum.

5. Multa lumea nu poate sa circule pe bicleta. Lasa pe cei care au handicap fizic, dar cei care care sacose sau alte lucruri. Sa tii pe cap ca in tari asiatice nu e solutie. Vertebre tesite nu sunt deloc placute! Lasa daca ai copii sau daca mergi in gasca, care ne duce la pct 6.

6. Haite de biciclisti blocheaza drumul complet. Nu am vazut niciodata o gasca de biciclisti care sa circule in sir indian. Sunt unul langa altul, mergand prea incet, blocand toata banda. La stop, unde ai putea sa-i depasest, nu apuci pentru ca ei trec pe rosu. Este enervant cel putin, si periculos cel mult, pentu ca nu poti sa depasesti dandu-le distanta sigura.

Politia de la o vreme a inceput sa-i traga pe dreapta, dar o sa dureze multi ani pana cand o sa se civilizeze. Atat timp cat biciclete nu au numar de inmatriculare, nu se va rezolva. Dar cum sa pui numar pentru o bicicleta a unui copil? Aici e marea problema.

Mie imi placea sa merg cu bicicleta, dar mergeam pe trasee inchise, in parc sau pe altundeva. Daca mergeam pe drum, mergeam relativ incet pe margine, si daca facea masina cu claxonul trageam pe dreapta sa-l las, sau daca era autobuz ma opream si ii lasam sa treaca.

Aici majoritate care merg cu bicla sunt teribilisti care dau mii de dolari pe costum mulat, isi rad corpul sa fie mai "aerodinamici" dar isi lasa barba hipster, sau lasa daca vor sa slabeasca (ca burta in costumele mulate arata cum arata) nu ai vreau rezistenta cu aerul mai mare, sa arzi calorii mai mult? In fine, cu biciclete de 10 mii de dolari, ciculatia lor e moft, e fun. Adica fun-ul lor e mai important decat circulatia restul masinolor? Eu personal nu cred.

Unii edili din Europa vor sa vada ce e in China, cu numai bicle. In loc sa rezolve transportul in comun, ca de, e mai ieftin sa pedalezi TU, in loc sa mentina EI autobuze si trolee? Nu? (Nu am boala pe bicle, ca am avut si eu, dar am apucat sa am boala pe activistii biciclisti de aici Evil or Very Mad )

_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 16/Oct/2017
Mesaje: 6455
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 11 Iul 2017 14:20:16    Titlul subiectului: 191034

Exista clar doua mentalitati. Cea vest-europeana si mentalitatea la care ai facut referire.
Tarile cu traditie in biciclit cum sunt, de exemplu, Germania sau Olanda, acolo se folosesc pistele. Ba chiar pistele sunt un fel de "autostrazi" pentru biciclisti, cand am fost la Berlin, acum doi ani, te claxonau daca nu te dadeai la o parte.

De acord cu faptul ca biciclistii nu respecta regulile de circulatie. Aici politia rutiera ar trebui sa intre tare in ei, sa ii amendeze.

Cu teribilistii sunt probleme si la noi. In orice moment, in parcul Herastrau de exemplu, pe care il frecventez cel mai des, sunt biciclisti care merg foarte repde, chiar in zonele unde sunt copii mici. Eu de exemplu, cand vad copii mici, incetinesc, stiu din proprie experienta ca un copil mic este imprevizibil.

Ideea pistelor de biciclisti este ca lumea sa lase masina acasa si sa mearga la munca cu biccleta. Sunt multi cunoscuti de-ai mei care ar lasa masina si maine acasa in favoare biclei, dar in oras, in orele d evarf este nebunie sa mergi cu bicla pe principalele artere ale capitalei.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 16/Oct/2017
Mesaje: 6455
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 30 Iul 2017 20:20:20    Titlul subiectului: 191325

In Bucuresti, au mai ramas doar cateva piste pentru biciclisti omologate. Una dintre ele, este in zona lacului Herastrau, inainte de intersectia cu Sos. Nordului (Ambasada chineza).
Dupa cum vedeti in poza, marcajele sunt sugestive, referitor la cum sunt stimulati biciclistii Laughing



Bicla Herastrau, 29 iulie 001.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  110.3 kb
 Vizualizat:  de 355 ori

Bicla Herastrau, 29 iulie 001.jpg



Bicla Herastrau, 29 iulie 002.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  97.83 kb
 Vizualizat:  de 355 ori

Bicla Herastrau, 29 iulie 002.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Cafeneaua Tramclub Ora este GMT + 3 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Următoare
Pagina 6 din 7

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community