Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Alternative de transport: biciclete, trotinete electrice....
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Cafeneaua Tramclub
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
pmp



Data înscrierii: 07/Iul/2006
Ultima vizita: 12/Oct/2019
Mesaje: 250
Locație: Ilfov

MesajTrimis: Mie 20 Mar 2013 19:44:05    Titlul subiectului: 163547

Anul trecut cand mai mergeam cu bicicleta spre serviciu, mergeam atat pe strada cat si pe trotuar. Pe distanta Popesti - Brancoveanu aproape integral pe strada, eventual cu o statie inainte de Constantin Brancoveanu o luam pe trotuar (era si pista) si evitam masinile care stateau la semafor. Apoi prin parcul Tineretului. In principiu de la Tineretului pana in zona Romana - Victoriei mergeam pe trotuar + parcari. Timpul de parcurgere e aproximativ egal cu cel scos folosind combinatia masina + metrou, 45-50m. Distanta, vreo 13,2 km.

Dezavantaje:
- transpiratia (imi luam haine de schimb)
- trebuia sa ma asigur ca in ziua aceea nu va ploua, pentru ca in 45 de min de ploaie ajung leoarca.
- si cel mai mare dezavantaj: daca ma prinde noaptea pe drum, totul se complica, nu ma mai simt deloc in siguranta pe bicicleta. Incerc sa evit acest caz. Acesta e motivul pentru care folosesc bicicleta pt mers la serviciu doar de prin aprilie - mai.

Sincer, decat sa mai mazgaleasca altii asfaltul cu diferite piste, pe care altii sa parcheze, mai bine ar monta camere in fiecare intersectie. Si la fiecare abuz al participantilor la trafic (soferi, biciclisti, pietoni, politisti), sa poti suna la 112 iar reclamatia sa fie verificata pe imaginile inregistrate de camere.

_________________
http://www.petitieonline.ro/petitie/sa_eliminam_maxi_taxi_urile_din_transportul_public_din_romania_-p28912051.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 17/Oct/2019
Mesaje: 8377
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 21 Mar 2013 14:44:22    Titlul subiectului: 163559

O poza preluata de pe Facebook (profil Sapte Seri). Puteti vedea cat de bine a fost trasata pista de biciclisti pe trotuar in zona Cotroceni. Poza nu este prelucrata in Photoshop, pista a fost trasata pe trotuar.


Pista de biciclete in Cotroceni.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  118.99 kb
 Vizualizat:  de 8935 ori

Pista de biciclete in Cotroceni.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 17/Oct/2019
Mesaje: 8377
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 22 Mar 2013 08:04:51    Titlul subiectului: 163570

Ieri a fost o intalnirea intre Primarul Capitalei, alti reprezentati din Primaria Capitalei si Politie precum si reprezentanti ai ONG-urilor pe tema pistelor de biciclisti. Asa cum era de asteptat din partea autoritatilor, muuuuulta vorbarie goala. Cei din Comunitatea Biciclistilor Bucuresti au ras de Primar (vezi foto) si au venit cu o "solutie originala", pistele suspendate Laughing
Articolul se gaseste aici

Citat:
Oprescu promite piste de biciclete pe axa nord-sud. Bicicliștii îl iau la mișto

Cel mai mare protest al bicicliștilor din București fiind anunțat pentru sâmbătă dimineață, ca urmare a anunțului lui Sorin Oprescu conform căruia pistele de bicicliști se vor face tot pe trotuar, primarul general s-a întâlnit cu ONG-urile bicicliștilor.
Sorin Oprescu anunțase că "nu vrea să stea să numere morții", pentru că bucureștenii nu au cultura traficului necesară pentru a fi trasate pistele de bicicliști pe carosabil. În consecință, primarul anunțase că va trasa pistele de bicicliști tot pe trotuar. Astfel, primarul general nu doar îi contrazicea pe cei de la Administrația Străzilor și de la Direcția Transporturilor din PMB, care anunțaseră că pistele vor fi trasate pe carosabil, ci înfuria și comunitatea bicicliștilor, care nu mai dorește încă un fiasco precum cel de 10 milioane de euro - pistele trasate pe trotuat din 2008 ce au fost declarate ilegale de Poliția Rutieră și închise.
La intalnirea de joi au participat, alaturi de Primarul General, Sorin Oprescu, reprezentanti ai Directiei de Transporturi din cadrul PMB, ai Politiei Locale, ai Politiei Rutiere, reprezentantul Administratiei Strazilor din cadrul PMB, precum si asociatiile Green Revolution, Bate saua, Mai mult verde, SkirtBike, Centrul pentru Politici Durabile "Ecopolis", OPTAR si Cycling Romania.

La inceputul intalnirii, Primarul General a declarat ca este deschis dezbaterilor pentru elaborarea proiectului de realizare a pistelor de biciclisti. "In primul rand vreau sa fie foarte clar ca doresc, am obligatia si cred ca trebuie sa ii protejez pe oameni, si nu sa ii strivesc intre indisciplina si iresponsabilitatea unor soferi. Vom face aceste piste, insa numai acolo unde studiile de specialitate ne vor releva ca se poate, ca este sigur. Trebuie sa colaboram impreuna pentru elaborarea unui regulament de realizare si utilizare a acestora, astfel incat sa putem asigura protectia biciclistilor fata de circulatia auto, mai ales in intersectii, precum si siguranta pietonilor fata de biciclisti".
Astfel, s-a stabilit ca, in cadrul grupului de lucru pentru mobilitate, infiintat in urma Dispozitiei Primarului General, si care se intalneste o data la doua saptamani, sa se demareze, cu ajutorul ONG-urilor si a unor institute de proiectare din Bucuresti, elaborarea unui proiect pilot pentru realizarea unei piste continue de biciclisti, pe axa nord-sud a Capitalei.
Cei de la Comunitatea Bicicliștilor din București au luat însă în râs anunțul primarului și au postat pe pagina de Facebook o fotografie cu o pistă de bicicliști suspendată.

In ceea ce ma priveste, daca pistele de biciciclisti vor fi trasate iar pe trotuar, voi merge pe sosea, pe banda 1, langa trotuar, asa cum am facut pana acum. Pistele de biciclisti pe trotuar sunt o gluma proasta. Ele merg doar in locuri unde trottuarele sunt late si ar trebuie sa fie si un fel de delimitare intre piste si locul destinat pietonilor.



Piste suspendate.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  155.86 kb
 Vizualizat:  de 8913 ori

Piste suspendate.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 17/Oct/2019
Mesaje: 8377
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 23 Mar 2013 18:18:05    Titlul subiectului: 163596

Azi, a avut loc in capitala, unul dintre cele mai mari proteste ale biciclistilor din istoria postdecembrista. Articolul se gaseste aici

Citat:
Cel mai mare protest la bicicliștilor, din București:sunt așteptați 3.000 de bicicliști

Peste 3.000 de bicicliști și-au anunțat deja prezența la protest. Inițial, protestul a fost anunțat pentru sâmbătă la ora 13:00, la Fântâna Zodiac, de la Parcul Carol. Ulterior, confom avizului Primăriei Capitalei, marșul de protest se va desfășura de la ora 14.30 în Parcul Izvor și va avea un traseu diferit de cel anunțat anterior. Protestul este organizat de Comunitatea Bicicliștilor din București, ca urmare a declarațiilor făcute de primarul general, Sorin Oprescu, care susține că nu este de acord cu trasarea pistelor pentru bicicliști pe carosabil, întrucât nu vrea să numere morții. Bicicliștii își exprimă tranșant poziție: ''Nu vrem piste pe trotuar''.

Circa 2000-3000 de bicicliști, potrivit estimărilor Jandarmeriei, s-au adunat în fața Parcului Izvor din București pentru a protesta împotriva deciziei Primpriei Capitaliei de a face piste de bicicleta pe trotuar. Aceștia au plecat în jurul orei 15.00 într-un marș pe Splaiul Independenței către Primăria Capitalei.
Bicicliștii au pancarte și bannere pe care este scris "vrem piste pe carosabil", claxonează și strigă.

Traseul pe care se va desfășura protestul este PARC IZVOR-POD PIETONAL POLITEHNICA-PMB-IZVOR, anunță Comunitatea bicicliștilor din București pe pagina de Facebook.

"Vom avea două echipe de voluntari care îi vor prelua pe cei care nu vor fi informați asupra acestor modificări, atât din
Herăstrău, de la intrarea Charles de Gaulle, cât și din Parcul Carol, de la Fântâna Zodiac", susțin organizatorii.

După ce Primăria Capitalei a modificat ora și locul de desfășurare a protestului bicicliștilor, aceștia și-au schimbat și mesajul de întâmpinare de pe pagina de socializare "nu ne dezbinați, doar ne-ntărâtați!".

Protestul este organizat de Comunitatea Bicicliștilor din București, ca urmare a declarațiilor făcute de primarul general, Sorin Oprescu, care susține că nu este de acord cu trasarea pistelor pentru bicicliști pe carosabil. "Nu am curajul să le fac pe carosabil. Nu vreau să stau să număr morții. Am să repar și să reconsider însă pistele de bicicliști care au în mijloc stații RATB sau copaci. Eu personal nu am curajul să le cobor pe carosabil" , a argumentat Oprescu.

În replică, bicicliștii își exprimă tranșant poziția: ''Nu vrem piste pe trotuar. Pentru că deja s-a încercat acest lucru de două ori (în 2008 și în 2011) și niciun traseu nu s-a dovedit a fi viabil.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mihaiatanasie



Data înscrierii: 02/Noi/2008
Ultima vizita: 10/Ian/2017
Mesaje: 373
Locație: Rosiorii de Vede

MesajTrimis: Dum 24 Mar 2013 13:56:39    Titlul subiectului: 163607

Sunt un (fost) mare iubitor al bicicletei. De ce fost: pentru ca atunci cand am decoperit eu mersul pe bicicleta, parintii nu se temeau sa isi lase copiii de 14 ani sa circule printr-un oras mare (in speta, Brasov), ba chiar sa iasa pe soselele din jur pentru "cicloturism". Nu stiu daca soferii erau mai cuminti, dar sigur erau mult mai putini.
In zilele noastre, eu nu mi-as lasa copilul sa se plimbe cu bicicleta nici macar prin Rosiorii de Vede (un oras mic, dar unde masini sunt destule, iar soferii nu respecta nici o lege, nici o regula).
Povestea asta cu pistele speciale ... Le-am vazut prin diferite orase, printre care si Viena. Chiar si acolo se gaseau destui care sa nu le respecte, asa ca ...
Pe de alta parte, la ce circulatie e in Bucuresti, sincer, bicicleta mi se pare mai degraba o sursa de boala decat de sanatate. Sa respiri fumul miilor de masini ...
Probabil ca bicicleta va ramane doar un mijloc de a ne intretine cumva conditia fizica, pedaland in afara drumurilor, poate pe camp sau prin parcuri (desi, la ce aglomeratie de bicicliesti, rolleri, skateri si joggeri am vazut acolo, tot de un stress vorbim).

_________________
Mihai
http://constructorideavioane.blogspot.ro/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 17/Oct/2019
Mesaje: 8377
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 08 Apr 2013 09:08:19    Titlul subiectului: 163872

Un nou articol pe aceasta tema se gaseste aici

Citat:
Pistele pentru biciclete de pe axele N-S si E-V din București ar putea fi o risipă de bani

Asociația Optar (Organizația pentru Promovarea Transportului Alternativ în România) susține că bucureștenii nu-și permit ca Primăria Municipiului București să irosească bani pentru realizarea unei infrastructuri pentru bicicliști care să nu respecte toate criteriile calitative. Construcția a două piste pentru biciclete (N-S și E-V) nu raspunde nevoilor cetățenilor și nu susține cu adevărat utilizarea bicicletei.
Ideea axelor a apărut în întâlnirea de vineri, 5 aprilie 2013, de la Primaria Municipiului București. La discuții au fost prezenți reprezentanți ai municipalității (Direcția de Transporturi, Direcția de Urbanism, Direcția de Mediu, Administrația Străzilor), ai Poliției Rutiere, ai asociațiilor Green Revolution, Bate Șaua să Priceapă Iapa, Mai Mult Verde, OPTAR, ai grupului informal SkirtBike precum și reprezentanții unor institute de proiectare și facultăți.

Proiectul, în forma actuală, va fi o risipă de bani

OPTAR a susținut în cadrul întâlnirii că realizarea celor două piste, care ar trebui sa lege Nordul de Sud și Estul de Vestul Capitalei, nu răspunde nevoilor cetățenilor.
''Pentru a-și atinge scopul, o infrastructură pentru biciclete trebuie să fie sigură, directă, continuă, accesibilă, atractivă, confortabilă și utilizabilă pe tot parcursul anului. Neîndeplinirea oricărui criteriu poate transforma investiția într-o risipă imensă de bani, așa cum s-a întâmplat cu pistele construite pe trotuare de Primărie în 2008 și 2011'', se arată într-un comunicat al asociației, remis B365.ro.

OPTAR a solicitat în cadrul întâlnirii ca proiectul să fie extins la o rețea coerentă care să îndeplinească toate criteriile calitative ori să se oprească din start orice finanțare a proiectelor de realizare a pistelor.

''Realizarea celor doua piste nu este suficientă pentru ca oamenii să fie încurajați să meargă cu bicicleta prin oraș.
Mersul cu bicicleta, la fel ca orice mod de deplasare, are nevoie de conexiuni rapide între punctul de plecare și cel de destinație. Iar reducerea acestor conexiuni la doar doua direcții, demonstrează, fără a fi nevoie de un studiu, că proiectul, în aceasta formă, nu poate raspunde nevoilor cetățenilor'', spun reprezentanții asociației în comunicatul citat.
OPTAR subliniază faptul că doar o rețea coerentă de piste pentru biciclete, care să acopere întreaga suprafață a orașului, va aduce beneficii reale cetățenilor, fie ei bicicliști, pietoni, șoferi sau utilizatori ai transportului public.
''Pentru ca bucureștenii să fie încurajați să folosească bicicleta, este obligatoriu ca proiectul de realizare a
pistelor să îndeplinească toate condițiile calitative stabilite de profesioniștii în domeniu, inclusiv acelea de a fi directe și accesibile'', spun cei de la OPTAR.
OPTAR a acceptat să facă parte din Grupul de lucru care s-a constituit, însă consideră că acest proiect trebuie analizat în Grupul de Lucru pe Mobilitate care deja există la Primaria Municipiului București.
''Realizarea proiectului propus, într-un nou grup de lucru, fără să se țină cont de proiectele legate de parcări, transportul public, nevoile pietonilor și ale șoferilor, nu face decât ca proiectul să fie foarte greu de realizat și rupt din contextul ideii de plan integrat de mobilitate urbană"', spun reprezentanții OPTAR.
Asociația OPTAR spune că primarului Sorin Oprescu s-a opus concluziilor specialiștilor care hotarâseră ca primele marcaje rutiere ce urmează să fie materializate odată cu încălzirea vremii, să conțină și benzi pentru biciclete, așa cum ele există de mai mulți ani în Sibiu.
''Nici până astăzi nu se cunoaște argumentul logic care a dus la blocarea proiectelor. Menționăm că proiectul de marcare a benzilor pentru bicicliști pe carosabil era stabilit în urma întâlnirilor Grupului de Lucru pe Mobilitate desfășurate în ultimul an de zile. Ori, în opinia OPTAR, blocarea acestui proiect și formarea unui nou grup nu este decât o tergiversare de aplicare a măsurilor de protejare a bicicliștilor și încurajarea mersului cu bicicleta prin București'', informează comunicatul OPTAR.
Reprezentanții OPTAR spun că realizarea marcajelor rutiere după un proiect care să conțină și benzi pentru
biciclete va avea costuri minime, în schimb, realizarea unui proiect doar pentru benzile pentru biciclete și marcarea lor într-un contract separat față de restul marcajelor rutiere nu va face decât să marească de cel puțin două ori costurile.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Mar 09 Apr 2013 17:50:57    Titlul subiectului: 163901

Intrebarea e unde se inscriu bicicletele in transport public? Bicibus? Smile
Asta cu pistele e o treaba destul de grea, daca infrastructura nu a fost de la inceput prevazuta cu asa ceva.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 17/Oct/2019
Mesaje: 8377
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 09 Apr 2013 20:34:21    Titlul subiectului: 163916

Au trasat banda pentru biciclisti langa trotuar, pe noul bulevard Buzesti, largit (pozele 1-2). Insa, masinile parcheaza in voie pe aceasta banda de biciclisti (poza 3). Raman la parerea ca daca s-ar aplica si la noi legea si ar ridica masinile parcate aiurea, ar fi mai bine si la noi. Chiar nu este loc si pentru biciclisti in Bucuresti ?


Captured 2013-4-9 002.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  81.02 kb
 Vizualizat:  de 8742 ori

Captured 2013-4-9 002.jpg



Captured 2013-4-9 003.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  62.49 kb
 Vizualizat:  de 8742 ori

Captured 2013-4-9 003.jpg



Captured 2013-4-9 005.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  64.54 kb
 Vizualizat:  de 8742 ori

Captured 2013-4-9 005.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 17/Oct/2019
Mesaje: 8377
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 21 Apr 2013 21:33:34    Titlul subiectului: 164149

In Craiova, in parcul Romanescu, pe aleile principale este trasata o pista pentru biciclisti, aflata pe margine, pe partea din dreapta (foto 1-2). Exista si intersectie de piste (foto 3). Nu exista sageti care sa indice care este sensul de mers. Am inchiriat si eu o bicicleta si m-am plimbat o ora. Costa mai mult decat in Bucuresti, 10 RON/ora. Am vazut ca nu se respecta pistele, lumea care se plimba pe alei merg si pe pistele destinate biciclistilor si vice versa.


Craiova, aprilie, 2013 173.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  130.36 kb
 Vizualizat:  de 8682 ori

Craiova, aprilie, 2013 173.jpg



Craiova, aprilie, 2013 204.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  114.93 kb
 Vizualizat:  de 8682 ori

Craiova, aprilie, 2013 204.jpg



Craiova, aprilie, 2013 205.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  99.91 kb
 Vizualizat:  de 8682 ori

Craiova, aprilie, 2013 205.jpg



Craiova, aprilie, 2013 206.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  93.36 kb
 Vizualizat:  de 8682 ori

Craiova, aprilie, 2013 206.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
George_Catalin



Data înscrierii: 29/Mai/2007
Ultima vizita: 01/Ian/2017
Mesaje: 382
Locație: Ploiesti (Vest); Bucuresti

MesajTrimis: Lun 22 Apr 2013 07:07:30    Titlul subiectului: 164154

Dar ce bicicleta era de costa 10 lei ora ?? Cumva Focus sau Danger ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 17/Oct/2019
Mesaje: 8377
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 22 Apr 2013 07:12:34    Titlul subiectului: 164156

Nu stiu marca. Erau biciclete simple, doar cu o frana, pe roata din fata si fara schimbatoare de viteza. In general craiovenii nu inchiriau bicle, venau cu bicicletele lor in parc.
_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
George_Catalin



Data înscrierii: 29/Mai/2007
Ultima vizita: 01/Ian/2017
Mesaje: 382
Locație: Ploiesti (Vest); Bucuresti

MesajTrimis: Lun 22 Apr 2013 11:21:53    Titlul subiectului: 164159

Ma asteptam la un 3 lei, maxim 5 lei ora, dar cu 10 lei cu siguranta nu voi inchiria niciodata o bicicleta. Daca inchiriezi azi 7 ore si maine 7 ore nu faci nici o afacere.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 17/Oct/2019
Mesaje: 8377
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 09 Iul 2013 06:57:44    Titlul subiectului: 165621

Un protest mai inedit al biciclistilor di Sfantu Gheorghe. Articolul se gaseste aici

Citat:
Protestul inedit al bicicliștilor din Sfântu Gheorghe: parcând bicicletele pe șosea

Multă lume acuză autoritățile pentru insuficiențele vieții cotidiene fără să se obosească să privească mai în detaliu problema și să constate adevărata dilemă. De exemplu, veșnica dispută dintre automobiliști și restul lumii în situația când primii parchează pe unde apucă (trotuar, pistă de biciclete, etc.) s-a dovedit a fi o chestiune de simț civic. Demonstrația a fost făcută de către Sepsi Bike, asociația bicicliștilor din Sfântu Gheorghe, care a testat reacția șoferilor când au văzut că biciclete stau parcate pe carosabil. Astfel, noțiunea de empatie a căpătat cu totul alte valențe pentru cei din spatele volanului, după ce au simțit și ei cum este ca altcineva să nu dea doi bani pe dreptul tău de a te deplasa pe o cale special rezervată ție. Despre toată acțiunea ne povestește, însă, Zsolt Vrabie, cunoscut ca “Csuri” printre camarazii săi pe două roți.

„În primul rând, Asociația Sepsi Bike se vrea o entitate care este cu și pentru (bi)cicliști”, începe Zsolt. „Organizăm tot felul de evenimente: marșuri cicliste, ținem seminarii pentru copii legate de legislația rutieră și siguranța cicliștilor, “luptăm” pentru pistele de bicicliști și, acum, contra șoferilor. Legat de evenimentul care face subiectul articolului, Primăria Sfântu Gheorghe a început să ne acorde atenție prin a trasa piste pe carosabil, frumos marcate, dar din cauza șoferilor neatenți și nepăsători nu le putem folosi…”

Și ce rezolvare ar avea această situație? Tot Zsolt are răspunsul: „Mi-a venit ideea că trebuie să întreprindem ceva! Dar ce? Fiind un om pașnic, am zis să le punem flyere să observe că au greșit. Dar dacă am face ceva deosebit? Fiind și designer, pe lângă om pașnic, mie îmi plac lucrurile ieșite din comun. Așa că hai să facem un flyer care arăta bine și, eventual, e și citit. Ce sa apară pe acesta? Să nu mai parcați pe pista de biciclete! Bun. Și dacă șoferul îl citește, ca tot omul, se întreabă: de ce să nu mai parchez? Și dacă parchez, ce? Ce se va întâmpla și ce îmi faceți voi, cicliști?”

Conform lui Zsolt, aici a apărut declicul: „Dacă voi faceți așa, atunci hai să facem și noi tot așa. Știu că sună cam necioplit, dar cumva trebuie să ne facem auziți. Am și pornit cu doi colegi să facem o poză pentru flyer. Doream o poză unde, lângă mașina parcată ilegal pe pistă, să punem trei rasteluri de biciclete în care să așezăm și noi bicicletele. Însă, rastelurile să fie pe carosabil! Dacă ei pot, noi de ce nu am putea? Și am început să facem poze și în 4 minute au dispărut deja câteva mașini. Am mers frumos la birou înapoi și am început să montăm pozele.”

„Am postat pe pagina de facebook a Sepsi Bike poza făcuta cu telefonul!”, își amintește autorul acesti idei năstrușnice. „Și au început să curgă like-urile și părerile: “așa le trebuie”, “bravo! ” și așa mai departe. Până a venit de la cineva o rugăminte că dacă mai mergem ar veni și el. Un lucru duce la altul și ne-am pus întrebarea de ce să nu facem o poză cu mai multe biciclete? Ia să vedem într-o ora câți oameni putem aduna. Să facem un Flashmob cu bicicletele parcate!„

„Partea cea mai faină era când venea proprietarul mașinii parcate pe pistă, pe care îl aplaudam și îi mulțumeam că își ia mașina de acolo. Reacțiile lor?! “Vai, nu am văzut” sau „nu știam că e deja pusă în funcțiune pista”, „am oprit 5 minute doar” sau „și ceilalți au parcat acolo”. O doamnă cu o mașină cu numere de București și mai încrezătoare în cauza ei ne-a zis să construim parcări pentru mașini mai întâi și după aia să protestăm. Dumneaei a spus acest lucru în condițiile în care erau vreo 5 locuri regulamentare pe partea stânga a străzii cu sens unic, dar a parcat unde nu trebuia să dea cu spatele. Pe pista de biciclete adică.”

Cât despre impactul acțiunii, “Csuri” spune că poza a fost văzută de peste 25.000 de persoane pe facebook și de câteva zile nu mai parchează nimeni pe respectiva pistă de biciclete. Așa că va repeta acțiunea și pe restul pistelor din oraș. Pe de altă parte, este și recunoscător că primăria a început să conștientizeze că bicicleta este viitorul transportului în oraș. Edilii le ascultă părerile în domeniu și chiar realizează împreună implementarea pistelor de bicicletă, ca să nu fie făcute degeaba în locuri inutilizabile sau să fie făcute greșit și, totodată, periculos.

Și din punct de vedere competițional, Sfântu Gheorghe se pare că o duce bine, Sepsi Bike urmând să organizeze două evenimente în perioada următoare. Primul ar fi un concurs de ciclism pe șosea organizat în oraș, în 11 august, pentru amatori, ca parte a Turului Ținutului Secuiesc. Celălalt este concursul de XCE (Urban Eliminator) care va fi organizat pe 14 septembrie. Acesta va fi un concurs de mountainbike în oraș, cu un traseu de 1,2 km, unde concurenții se vor întrece în grupe de 4, din care se califică în runda următoare primii 2.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 17/Oct/2019
Mesaje: 8377
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 23 Aug 2013 07:00:26    Titlul subiectului: 166601

A fost lansat un Ghid al biciclistilor. Articolul se gaseste aici

Citat:
Ghidul Biciclistului a fost lansat astăzi: cu ce vă poate ajuta

Organizația pentru Promovarea Transportului Alternativ in România (OPTAR), Comunitatea Bicicliștilor din București (CBB) și ActiveWatch lansează Ghidul Biciclistului.
Materialul vine in continuarea campaniei de siguranță în trafic, începută in aceasta luna și ofera un set de sfaturi si reguli celor care folosesc sau urmeaza sa foloseasca bicicleta. Ghidul este disponibil aici.
Anual mii de cetățeni ai României învață să utilizeze bicicleta. Cu toate acestea, dezvoltarea abilității practice de a folosi bicicleta nu este suficientă, fiind necesară completarea acesteia cu informații din legislatie. Siguranța bicicliștilor în trafic și, deci, în unele situații, chiar viața acestora depinde de cunoașterea și respectarea acestor reguli, informează un comunicat remis de OPTAR.
"Deși legislația României prevede că Ministerul Administrației si Internelor, impreuna cu autoritățile publice locale, trebuie să popularizeze regulile de circulație printre utilizatorii drumului public, acest lucru nu este reflectat în realitatea cotidiană. De aceea, acest material incearca sa suplineasca lipsa de implicare a autoritatilor locale si centrale", se mai precizeaza in comunicat.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mihaiatanasie



Data înscrierii: 02/Noi/2008
Ultima vizita: 10/Ian/2017
Mesaje: 373
Locație: Rosiorii de Vede

MesajTrimis: Lun 26 Aug 2013 21:15:59    Titlul subiectului: 166682

Eu am avut bicicleta, dar am renuntat de mult la ea pentru ca mi-e frica sa mai circul prin Brasov. In Piata Sfatului se pot inchiria biciclete pentru intervale pana la 48 de ore (30 de lei).
_________________
Mihai
http://constructorideavioane.blogspot.ro/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
costy92



Data înscrierii: 01/Sep/2010
Ultima vizita: 30/Iul/2019
Mesaje: 109
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 26 Aug 2013 21:37:43    Titlul subiectului: 166684

Eu unul as folosi bicicleta in Bucuresti dar ce te faci cu "vila mare" in care stau. Laughing
Sincer sa fiu as folosi-o peste tot in oras. Wink
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
mihaiatanasie



Data înscrierii: 02/Noi/2008
Ultima vizita: 10/Ian/2017
Mesaje: 373
Locație: Rosiorii de Vede

MesajTrimis: Mar 27 Aug 2013 13:46:22    Titlul subiectului: 166709

In poluarea aia? E boala curata! Respiri numai gaze de esapament.
_________________
Mihai
http://constructorideavioane.blogspot.ro/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 17/Oct/2019
Mesaje: 8377
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 27 Aug 2013 14:15:17    Titlul subiectului: 166710

Ar fi mai putine gaze de esapament daca lumea ar folosi mai putin masina si mai mult bicicleta sau transportul in comun.
_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 17/Oct/2019
Mesaje: 8377
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 16 Sep 2013 22:32:48    Titlul subiectului: 167174

Se pare ca cei de la Primaria Capitalei mint de ingheata apele, referitor la pistele de biciclisti. Articolul se gaseste aici.


Citat:
Cum minte Primăria Capitalei la Bruxelles: Se laudă că a creat și a dezvoltat piste de biciclete

Primăria Capitalei își anunță intrarea în programul "Săptămâna mobilității europene" și se laudă cu obiective ambițioase îndeplinite în 2013 precum amenajarea de noi piste de biciclete sau de benzi dedicate transportului în comun. În realitate, pistele existente au fost de mult dezafectate și sunt ilegale în acest moment și nici pe viitor administrația condusă de primarul Sorin Oprescu nu pare să pregăteasca nimic în acest sens.

ucureștiul va participa, prin Primăria Capitalei, la Săptămâna Mobilității Europene, 16-22 septembrie, un program anual al Comisiei Europene ce promovează utilizarea mijloacelor de transport în comun, a bicicletei și a mersului pe jos ca soluții de deplasare superioare autovehicului personal. Campania încurajează administrațiile orașelor să investească în infrastructură și să promoveze aceste modalități de transport, dar în cazul Bucureștiului acest lucru nu pare să se întâmple decât în teorie.

Pe site-ul oficial al programului, în lista de participanți figurează și Bucureștiul, reprezentat prin Ion Dedu, directorul direcției transporturi și infrastructură din Primăria Capitalei. La capitolul de măsuri permanente puse în aplicare (foto), municipalitatea se laudă că a contribuit la îmbunătățirea rețelei de piste de biciclete și a rețelelor de transport în comun, crearea de parcări park and ride, dezvoltarea unor tehnologii noi pentru îmbunătățirea transportului în comun și sondarea regulată a opiniei publice pentru a cunoaște nevoile și ideile cetățenilor. Totuși, pentru bucureșteanul care care circulă cu bicicleta sau transportul în comun prin oraș, aceste afirmații par a fi departe de realitate.

n privința pistelor de biciclete, municipalitatea se laudă cu crearea unor piste noi, prelungirea celor existente și reabilitarea lor. În realitate însă, din cele 40 de piste de biciclete amenajate până în prezent în valoare de 10 milioane de euro, au mai rămas doar trei, din zona Prezan - Herăstrău. Restul au fost declarate ilegale și închise de Brigada Rutieră pentru că puneau în pericol siguranța pietonilor, iar acum bicicliștii sunt obligați de codul rutier să circule pe carosabil.

După eșecul de milioane de euro al acestor piste, municipalitatea nu a mai anunțat niciun plan cert de amenajare a unor noi piste de biciclete. La începutul anului se contura posibilitatea ca pistele să fie mutate pe carosabil, însă acest proiect a fost ulterior blocat după ce Sorin Oprescu a declarat că nu vrea să stea "să numere morții" și că ar vrea să amenajeze două piste de biciclete, pe axele Nord-Sud și Est-Vest ale Capitalei.

Nici pentru transportul în comun nu s-au făcut demersuri semnificative de îmbunătățire a condițiilor de transport, deși municipalitatea se laudă pe site-ul european că ar fi îmbunătățit infrastructura și ar fi mărit frecvența mijloacelor de transport. Bucureștiul are un singur bulevard cu bandă dedicată transportului în comun (bd. Regina Elisabeta) plus o porțiune din bd. Dacia, conform Brigăzii Rutiere, iar RATB este subfinanțată.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 26/Sep/2019
Mesaje: 1130
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Mie 18 Sep 2013 19:12:07    Titlul subiectului: 167245

guest a scris:
Ar fi mai putine gaze de esapament daca lumea ar folosi mai putin masina si mai mult bicicleta sau transportul in comun.
Am incercat astazi si alternativa asta cu transportul in comun ca sa vad daca in mod regulat o pot folosi, dar bine ca n'am facut-o la ora de varf. Dupa lupte "seculare" cu tot felul de cucoane antrenate la cozile de la alimentara, am reusit sa prind un loc langa o cetateana minoritara care a dormit si a sforait nemiscata tot drumul, iar pe partea cealalta era un mos care baga si scotea tot ce vedea pe geam. Asa ca scuzati-mi gazele de esapament...

Recunosc ca in Bucuresti nu am curajul sa merg cu bicicleta. Ii admir pe cei care o fac, dar nu pe cei care se comporta ca un nou proletariat impotriva noilor burghezi, care emit "CoDoi", cum ne zice noul comunism european, care vrea sa ne bage pe gat si ce becuri sa folosim.
Necunoasterea legii nu este o scuza pentru incalcarea ei, asa ca din moment ce tot ni se baga pe gat religie in scoli, nu vad de ce copiii de mici nu pot sa fie invatati la scoala regulile de circulatie, astfel incat sa stie ce fac si cum fac cand se urca pe bicicleta si merg pe strada. Macar nenorocitul ala de articol 161 sa-l invete si sa nu se mai arunce pe trecerea de pietoni calare pe bicicleta si nici sa mearga pe contrasens si sa rada de soferi cum face un cretin in costum verde si cu bicicleta verde prin tr'un cartier din Bucuresti.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 17/Oct/2019
Mesaje: 8377
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 29 Sep 2013 18:26:09    Titlul subiectului: 167493

La Cluj, in zona Pietei Unirii, este un fel de bicicleta monument, in cinstea biciclistilor morti in accidentele rutiere.


Simpozion USAMV Cluj, 25-28 septembrie 118.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  82.27 kb
 Vizualizat:  de 8032 ori

Simpozion USAMV Cluj, 25-28 septembrie 118.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 17/Oct/2019
Mesaje: 8377
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 01 Oct 2013 20:35:57    Titlul subiectului: 167585

Pistele pentru biciclisti din capitala vor ramane pe trotuar. Din pacate, problema pistelor pentru biciclisti s-a transformat intr-o disputa politica. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Pistele de biciclete rămân pe trotuar. Oprescu: Președintele OPTAR primește ordine de la PDL

Primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, a anunțat, luni seară, că nu renunță la pistele de biciclete pe trotuar. Mai mult, acesta a precizat că poartă discuții cu ONG-uri pentru studii de impact privind posibilitatea realizării unor piste de biciclete de pe stradă și l-a acuzat pe președintele OPTAR că primește ordine de la PDL. Oprescu este supărat de bicicliști de când 5.000 dintre aceștia au protestat strigând "Oprescu, demisia!"

nvitat luni seară, la "Sinteza Zilei", de la Antena 3, primarul general al Capitalei a declarat că nu renunță la pistele de biciclete de pe trotuar și că va continua să realizeze noi piste, tot pe trotuar, și pe marile artere de circulație care sunt acum în lucru. "Da, fac piste de bicicletă pe trotuar, pe toate lucrările pe care le termin. Nu se poate și cu piciorul în două bărci crăcănat, și cu varza în mână și cu sufletul în Rai nu se poate. Pentru a le face pe stradă am nevoie de legislație să le dea voie să umble, am nevoie de studiu de impact la intersecții că altfel se întâmplă o nenorocire. Studiul îl fac împreună cu ONG-urile. Domnule, am făcut pe trotuar, încerc să degajez cașcarabetele alea cu flori și de ziare ca să putem circula. Concluzia: Le fac piste de biciclete pe toate investițiile care sunt în derulare. În momentul ăsta vor avea pe Uranus - Berzei, Pantelimon - pe toți cei 4,8 km câți sunt de la un capăt la altul- pe Iancului și pe Rebreanu", a declarat Oprescu.

Precedentele piste de pe trotuare, care au costat 10 milioane de euro, au fost desființate de Poliția rutieră, neîndeplinind cerințele legale.

Primarul general a mai precizat că, după trasarea pistelor de biciclete pe trotuar, primarii de sector au dat autorizații pentru amplasarea unor chioșcuri pe pistele de biciclete și din acest motiv pistele au fost declarate ilegale de Brigada Rutieră a Capitalei. "Am făcut piste de biciclete pe trotuar, după ce le-am făcut a venit Miliți... Poliția și mi le-a închis pentru că acolo este așezat un chioșc de ziare sau un chioșc de flori. I-am întrebat de ce mi le-au anulat pe toate pentru că puteau să anuleze bucăți din ele. Chioșcul de ziare și de flori se face prin bunăvoința primarului de sector, sunt singurele pe care are voie să le dea pe domeniul public. I-a plăcut domnului primar al anilor care au trecut și al celor ce vor veni să îi dea unuia să pună cașcarabeta acolo. Aia cu Dorel cu copacul în mijlocul pistei e pe cinstite, am văzut-o și eu. Am pus 18.000 stâlpișori de-a lungul trotuarelor. În primul an mi-au vandalizat 1.100 stâlpi, în al doilea an mi-au vandalizat 3.000 stâlpi, în al patrulea an nu i-a mai numărat nimeni câți s-au vandalizat. Am așezat la loc, cu banii pe care i-am avut în 2012, 300 de stâlpișori. Mai mult decât atât, majoritatea șoferilor care dorește să aibă mașina în super siguranță se urcă pe pistele de bicicletă. Am vreo 30 poze făcute mai zilele trecute și cu mașini de poliție parcate direct pe pista de biciclete, exact ca nesimțiții ăia", a spus Oprescu.

Edilul-șef a mai precizat, în cadrul aceleiași emisiuni, că membrii Organizației pentru Promovarea Transportului Alternativ în România (OPTAR) primesc ordine de la PDL. "Și la bicicliști sunt ONG-uri bune și mai puțin bune. Mai puțin bune sunt cele ale căror membri se duc în fiecare seară, se adună pe str. Dianei la nr. 5, unde primesc ordinele de la fostul partid de guvernământ, de la PDL. Am proprietatea vorbelor mele. Președintele unui ONG care poartă numele de OPTAR și care de 5 ani de zile nu are niciun fel de părere decât una singură: să ne faceți pe stradă", a mai spus Oprescu.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 17/Oct/2019
Mesaje: 8377
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 03 Oct 2013 07:25:41    Titlul subiectului: 167673

La Cluj, de cativa ani s-a reamenajat bulevardul Eroilor, intre Piata Unirii si Piata Avram Iancu. Practic jumatate din bulevard, a fost transformat in zona pietonala. Avem zona pentru pietoni, loc unde sunt mesele teraselor, pista de biciclisti, precum si o banda pentru parcare. Din loc in loc sunt amenajate parcari pentru biciclete.


Simpozion USAMV Cluj, 25-28 septembrie 033.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  91.39 kb
 Vizualizat:  de 7963 ori

Simpozion USAMV Cluj, 25-28 septembrie 033.jpg



Simpozion USAMV Cluj, 25-28 septembrie 032.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  70.61 kb
 Vizualizat:  de 7963 ori

Simpozion USAMV Cluj, 25-28 septembrie 032.jpg



Simpozion USAMV Cluj, 25-28 septembrie 031.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  89.71 kb
 Vizualizat:  de 7963 ori

Simpozion USAMV Cluj, 25-28 septembrie 031.jpg



Simpozion USAMV Cluj, 25-28 septembrie 034.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  69.44 kb
 Vizualizat:  de 7963 ori

Simpozion USAMV Cluj, 25-28 septembrie 034.jpg



Simpozion USAMV Cluj, 25-28 septembrie 035.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  73.57 kb
 Vizualizat:  de 7963 ori

Simpozion USAMV Cluj, 25-28 septembrie 035.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 17/Oct/2019
Mesaje: 8377
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 03 Oct 2013 07:29:49    Titlul subiectului: 167675

La o documentare sumara, aflam ca in 2007, latura nordica a bulevardului a fost transformata in zona pietonala
http://ro.wikipedia.org/wiki/Bulevardul_Eroilor_din_Cluj
Alt site despre zona pietonala Eroilor, aici.
Dar sa ne delectam putin privirea cu mica oaza de normalitate din urbea clujeana. In a treia poza putem vedea ca si tanara generatie se bucura de pietonala de la Cluj.



Simpozion USAMV Cluj, 25-28 septembrie 037.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  59.36 kb
 Vizualizat:  de 7962 ori

Simpozion USAMV Cluj, 25-28 septembrie 037.jpg



Simpozion USAMV Cluj, 25-28 septembrie 038.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  67.56 kb
 Vizualizat:  de 7962 ori

Simpozion USAMV Cluj, 25-28 septembrie 038.jpg



Simpozion USAMV Cluj, 25-28 septembrie 045.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  84.71 kb
 Vizualizat:  de 7962 ori

Simpozion USAMV Cluj, 25-28 septembrie 045.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 17/Oct/2019
Mesaje: 8377
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 03 Oct 2013 07:33:18    Titlul subiectului: 167676

Dar din pacate, "minunea" nu tine decat pana la Piata Avram Iancu. De acolo se revine la aceeasi problema ca si in capitala, benzile sunt trasate pe trotuarele inguste (foto 1-2). Fix in zona Pietei Avram Iancu, avem banda pentru taximetristi si banda pentru bicilisti (poza 3).
In penultima zi a sederii mele la Cluj, am dat peste un miting al biciclistilor (poza 4). Nu stiu, exact pentru ce protestau, eu eram in autobuzul 9, in zona intersectiei dintre Piata Mihai Viteazu si bulevardul Ferdinand (poza 4).



Simpozion USAMV Cluj, 25-28 septembrie 075.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  73.54 kb
 Vizualizat:  de 7961 ori

Simpozion USAMV Cluj, 25-28 septembrie 075.jpg



Simpozion USAMV Cluj, 25-28 septembrie 076.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  73 kb
 Vizualizat:  de 7961 ori

Simpozion USAMV Cluj, 25-28 septembrie 076.jpg



Simpozion USAMV Cluj, 25-28 septembrie 060.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  63.28 kb
 Vizualizat:  de 7961 ori

Simpozion USAMV Cluj, 25-28 septembrie 060.jpg



Simpozion USAMV Cluj, 25-28 septembrie 240.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  67.65 kb
 Vizualizat:  de 7961 ori

Simpozion USAMV Cluj, 25-28 septembrie 240.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Cafeneaua Tramclub Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Următoare
Pagina 2 din 10

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community