Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Infrastructura, ansamblurile si complexurile feroviare
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Trenuri
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
folkfan



Data înscrierii: 29/Ian/2010
Ultima vizita: 20/Oct/2017
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 09 Apr 2010 10:04:06    Titlul subiectului: Infrastructura, ansamblurile si complexurile feroviare 125583

Gara Basarab este o ramura a Garii de Nord, aceasta de fapt numindu-se Bucuresti Nord grupa B. Este gara de scurt parcurs aferenta Nordului, concept care exista si la Timisoara, Cluj si alte orase. Popular, inca se mai numeste Basarab.

Traficul care se va fluidiza o data cu inaugurarea Pasajului Basarab este exact cel de la Gara de Nord, apoi discutam de Titulescu, unde oricum nu era atat de aglomerat nici inainte.

_________________
Andrei Ionel
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Aventurierul



Data înscrierii: 04/Oct/2009
Ultima vizita: 26/Dec/2014
Mesaje: 140
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 24 Apr 2010 22:36:18    Titlul subiectului: 126223

folkfan a scris:
Gara Basarab este o ramura a Garii de Nord, aceasta de fapt numindu-se Bucuresti Nord grupa B.

Ai dreptate partial. Nu stiu exact cand anume, dar la un moment dat s-a decis unificarea garilor Nord si Basarab - numite grupa A si B. Iar pentru ca numele de Basarab sa nu dispara complet, aceasta gara a fost mutata la vreo 2 km distanta, intr-un canton vechi, antic si de demult, unde are un rol neinsemnat, e o halta mai mult de importanta istorica.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 18/Oct/2017
Mesaje: 866
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 29 Iul 2010 22:24:11    Titlul subiectului: 130934

Casele de bilete ale C.F.R. și Regiotransului sunt în capătul celălat al Gării de Nord (deci nu lângă pod). Sau o să facă C.F.R.-ul mai multe case de bilete la Gara Basarab?
Și să nu uităm, în tramvai e voie cu bagaje mai mari, la metrou nu Exclamation

_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0721.240.479/0749.28.38.15 h 9.30-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
subway guru



Data înscrierii: 02/Iul/2010
Ultima vizita: 14/Noi/2013
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 29 Iul 2010 22:50:21    Titlul subiectului: 130939

De zeci de ani de zile orasul face eforturi ca sa mute centrul de greutate urbanistica din Piata Garii la Basarab.
Pasajul nu e decat 'lovitura finala decisiva'.
Daca regionala CFR nu se trezeste nici acum la realitate nu avem decat sa-i uram 'somn usor'.

Poate nu stiai, dar Metrorex-ul transporta AZI mai multi calatori decat tot CFR-ul la un loc. RUSINE!!! MARE RUSINE!!! Cu toate fondurile lor europene nerambursabile cu tot! INCOMPETENTA TOTALA!
In rest despre dinozauri, numai de bine, fie-le tarana usoara!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
weeping eye



Data înscrierii: 02/Mar/2006
Ultima vizita: 28/Noi/2012
Mesaje: 175
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 30 Iul 2010 11:43:32    Titlul subiectului: 130962

Citat:
Presimtirea mea este ca intreaga Gara de Nord isi va muta "centrul de greutate" in zona Basarab. Nu ma refer la un proiect imediat, in urmatorii ani, dar ideea lui Guru si a mea sigur va prinde aripi.
Presupun ca vorbesti de mutarea Garii de Nord in zona Basarab! Daca vorbim de un eveniment sigur, de ce s-a mai realizat supratraversarea liniilo CFR la Basarab, daca astea tot o sa dispara repede? Mai trebuie rezolvata problema accesului in Depoul BC si in Remiza Basarab! E nevoie de mai mult de o caruta de bani si pentru ce? Transportul de calatori pe calea ferata s-a redus considerabil iar interesele (mai putin facute public) sunt de a proteja transportul rutier.
Citat:
Nu v-ati intrebat niciodata de ce a fost intrerupta modernizarea peroanelor si liniilor din Nord, inceputa de ani buni de Basescu?
Cred ca e vorba e o mare lipsa de cascaval!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
folkfan



Data înscrierii: 29/Ian/2010
Ultima vizita: 20/Oct/2017
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 30 Iul 2010 16:31:19    Titlul subiectului: 130977

Citat:
Daca vorbim de un eveniment sigur, de ce s-a mai realizat supratraversarea liniilo CFR la Basarab, daca astea tot o sa dispara repede?
Ba chiar pot sa zic ca o data cu mutarea garii centrale la Basarab, pasajul omonim nu numai ca si-ar pastra utilitatea "actuala" (de evitare e aglomeratiei din fata garii), dar si-ar dubla-o, avand in vedere ca statia de tramvai va veni exact deasupra caselor de bilete... e doar o viziune de-a mea.
_________________
Andrei Ionel
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
weeping eye



Data înscrierii: 02/Mar/2006
Ultima vizita: 28/Noi/2012
Mesaje: 175
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 31 Iul 2010 12:19:35    Titlul subiectului: 131011

Citat:
statia de tramvai va veni exact deasupra caselor de bilete

Tu vrei sa "impingi" Gara de Nord doar cu lungimea peroanelor? Fara a realiza o legatura facila la sol pe traseul actualului pasaj? Eu as vedea un castig daca toate peroanele ar incepe de acolo de unde incep azi peroanele Gari Basarab.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Aventurierul



Data înscrierii: 04/Oct/2009
Ultima vizita: 26/Dec/2014
Mesaje: 140
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 31 Iul 2010 18:48:59    Titlul subiectului: 131022

Din cate observ, teoria asta cu mutatul Garii de Nord la Basarab se bazeaza pe presimtiri, presupuneri si dorinte. Din cate stiu, exista o rezistenta acerba a oficialilor din Ministerul Transporturilor si din regionale vizavi de aceasta idee, pentru simplul fapt ca sediul ministerului se afla in Piata Garii, la o aruncatura de bat de peroane, ceea ce le inlesneste deplasarea in interes de serviciu. Mutarea terminalului la Basarab ar complica putin situatia, din punctul lor de vedere.
In orice caz, a pune aceasta problema acum mi se pare cu totul nepotrivit, fiindca inconvenientul major al prezentei garii a fost deja depasit (sau va fi cat de curand, la finalizarea pasajului). Inelul de circulatie se va inchide si se va rezolva cea mai mare belea a Bucurestiului (dupa care urmeaza rezolvarea problemei locurilor de parcare). E adevarat ca PSD-ul s-a opus in permanenta construirii pasajului Basarab, dar cred ca a facut-o din ratiuni politice a caror prezentare nu isi are locul aici.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
error357



Data înscrierii: 12/Dec/2008
Ultima vizita: 05/Mar/2014
Mesaje: 32
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 31 Iul 2010 20:11:25    Titlul subiectului: 131024

Gara Basarab a fost construita din cauza depasirii capacitatii de trafic a Garii de Nord.
Desfiintarea traseului spre gara de pe Titulescu pe A. I. Cuza e oarecum justificata de redundanta cu metroul insa daca ar fi fost dupa mine o lasam in functiune pentru a avea o cale alternativa.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Oct/2017
Mesaje: 6109
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Dum 01 Aug 2010 15:13:38    Titlul subiectului: 131038

Aventurierul a scris:
Din cate stiu, exista o rezistenta acerba a oficialilor din Ministerul Transporturilor si din regionale vizavi de aceasta idee, pentru simplul fapt ca sediul ministerului se afla in Piata Garii, la o aruncatura de bat de peroane, ceea ce le inlesneste deplasarea in interes de serviciu.
Desi denumirea de "Palat CFR" s-a pastrat inca de pe vremea cand ingloba Ministerul Transporturilor si (inca) multe din administratiile fostelor intreprinderi subordonate, situatia evolueaza si aici din ce in ce mai spre "bine", incat treptat-treptat multe societati isi cauta alternative, astfel ca CFR Marfa s-a mutat in sediul de pe str. Turda (langa podul Grant), au fost discutii ca si CFR Calatori sa se mute intr-un sediu nou in zona Giulesti, Metrorex-ul n-ar fi exclus sa se mute in sediul/dispecerat de pe linia spre Laminorului s.a.m.d., asa ca, treptat-treptat cladirea Ministerului Transporturilor devine din ce in ce mai mult sediul unor diverse firme private si, mai ales, sediul unei adunaturi zglobii si din ce in ce mai "fara numar" de "agentii", "autoritati", "comisii" si "comitete", specifice tarilor corupte, unde pe masura ce coruptia e mai mare se infiinteaza tot mai multe si felurite "organizatii" de prevenire, control si combatere a coruptiei, de urmarire si monitorizare a achizitiilor publice, de una, de alta etc, important e sa fie si sa aiba o denumire cat mai fasaita s.a.m.d. in care se aduna multi "recompensati" politic...

Asa ca, din punctul de vedere al fostelor societati de stat, nu cred ca mai au nici vointa si nici puterea unei opozitii la o eventuala mutare a polului de trafic, mai degraba restul "locatarilor" isi vor dori un loc de munca aproape de gara si cred ca au si influienta necesara pentru asta...

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Mihai



Data înscrierii: 02/Iul/2008
Ultima vizita: 17/Dec/2012
Mesaje: 26
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 01 Aug 2010 16:18:10    Titlul subiectului: 131041

Iar "mutam" Gara de Nord? Cat o sa mai tocam aceasta aberatie?! Politica, trendul, logica europeana este ca gara principala a orasului sa fie in centrul orasului, nu la margine. Gara de Nord din Bucuresti este deja cum 1.5 km prea departe de unde ar trebui sa fie! Numai o minte de tara bantustaniera - cum de altfel este si Romania - in care transportul individual este preferat in locul transportului public modern, intermodal, isi poate pune problema sa dea Gara de Nord mai spre perifierie.

Berlinul a cheltuit 2.5 miliarde EUR pentru a-si construi o Gara Centrala, Viena cheltuie 1.8 miliarde EUR pentru noua Gara Centrala, iar noi tot aberam despre cum sa ducem Gara de Nord la Chitila, Buftea sau poate direct la Ploiesti, daca tot o sa fie autostrada pana acolo.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
subway guru



Data înscrierii: 02/Iul/2010
Ultima vizita: 14/Noi/2013
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 04 Aug 2010 23:48:04    Titlul subiectului: 131220

Cred ca afirmatia mea privind mutarea centrului urbanistic de greutate a fost gresit inteleasa.
Mutarea centrului urbanistic de greutate nu inseamna mutarea garii, ci adaptarea ei la noile fluxuri de pasageri, venind preponderent dinspre Basarab si nu doar din Piata Garii.
Mutarea garii in conditiile actuale e chiar o 'prostie'.
Numai costurile nete de mutare ar fi undeva la minim 500milioane euro.
Cu banii astia mai facem trei-patru pasaje gen Basarab.
Dar ce facem cu triajul? Il impingem spre Baneasa sau Herastrau?
Pe terenul cui? Al lui Becali&Co?
Din pacate nimeni nu se inghesuie sa ne dea niste respunsuri la intrebarile astea fundamentale si de principiu.
Au avut fonduri europene pentru amenajarea de 'Eurogari'.
In afara de inaugurarea 'porno' de la Turnu Severin, ce au facut cu banii?
Si care era principala Eurogara a tarii ce trebuia amenajata si ingrijita?
Gara din Vascautii de jos?
Nici nu stiu si nici nu vor!
Toti 'competentii' astia merg pe principiul: Dumnezeu ii are in paza numai p'aia saraci cu duhul!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Mihai



Data înscrierii: 02/Iul/2008
Ultima vizita: 17/Dec/2012
Mesaje: 26
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 05 Aug 2010 16:50:22    Titlul subiectului: 131245

Mutarea Garii de Nord nu se poate face fara relocarea completa a Depoului BC, exact in sensul "impingerii lui". Pentru ca altfel trebuie suprimata una din zonele tehnice cuprinse intre revizie si Gara de Nord propriu-zisa. Ori asa ceva este imposibil, pentru ca fiecare zona tehnica isi are rolul ei indispensabil in fluxul de functionare al depoului. Costul total al unei astfel de "manevre" este de cel putin 2-2.5 miliarde EUR. Daca socotim si relocarea nodului de transport de la Gara de Nord la Basarab, mai pune niste zeci de milioane de EUR. Si toate astea in conditiile in care cu cat gara principala a unei metropole este mai descentrata, cu atat rolul ei este mai diminuat, incurajand transportul interurban privat. Tocmai ca probabil undeva in urmatorii 10-30 de ani Bucurestiul va trebui sa investeasca 2-3-5 miliarde de EUR pentru o gara mult mai centrala, cel mai probabil subterana.

In privinta Pasajului Basarab, aud pe multa lume ca deja contesta utilitatea lui, tragand deja concluzia ca pasajul va fi inutil. Acelasi lucru s-a spus si despre pasajul subteran de la Baneasa, ori practica a demonstrat ca acel pasaj a rezolvat clar blocajul de la Aeroportul Baneasa. Macar si pentru asta si contestatarii Pasajului Basarab ar trebui sa aiba o atitudine mai retinuta. Un pic de dubiu nu strica niciodata.

Titulescu se poate lati, inclusiv prin suprimarea spatiului verde. Dar pana una-alta, la ultima sedinta de Consiliu General, cele 63 de milioane de EUR suplimentare la costurile pasajului au inclus, intre altele, desfiintarea parcarilor de pe Titulescu si amenajarea altor parcari in spatele blocurilor. Normal ca ramane de vazut daca se va si intampla asta, insa solutii exista.

Probabil ca noile fluxuri auto aduse de Basarab din Drumul Taberei / Militari spre nordul orasului vor genera o serie de probleme noi, dar eu unul sunt sigur atat ca problemele is vor gasi solutia, cat si ca problemele vor fi mult mai mici decat blocajele anterioare de la Gara de Nord sau de pe Podul Grant (apropo, se numeste GranT, nicidecum GranD). Faptul ca fluxul auto va circula nestigherit cale de mai mult de 2 km va fi un mare pas inainte.

In primul rand, politica europeana in privinta transportului intermodal de calatori, fundamentata pe numeroase studii si analize si aplicata in zeci de orase mari europene, este ca Gara CENTRALA a orasului TREBUIE amplasata IN CENTRU. se poate studia pe larg politica europeana, dar esenta ideii este simpla: trenul ajunge rapid in centrul orasului, unde se interconecteaza cu trasportul local la o distanta neutra de toate punctele de interes ale orasului. In felul asta este favorizat transportul feroviar interurban si periurban, in detrimentul transportului auto individual. Populatia poate migra spre suburbiile metropolei, pentru ca are acces rapid cu transportul public in centru etc. etc. etc. Rezulta reduceri de aglomeratie in centru, atat pentru ca locuiesc mai putini oameni acolo, cat si pentru ca multi renunta la folosierea autoturismului.

Acest argument in sine ar trebui sa ne fie suficient, pentru a nu mai dezbate la nesfarsit aceeasi prostie, privind aceasta descentrare si mai mare a garii principale a Bucurestiului. Dar, daca tot suntem incapatanati mai departe ne putem uita la ce fac occidentalii, adica tarile care FUNCTIONEAZA, ca sa nu mai fim noi destepti si sa tot inventam roata si apa calda. Ori in occident, toate marile orase au deja sau investesc sume enorme ca sa aiba gari centrale CAT MAI APROAPE DE CENTRU. Exemple:

1. Londra.
Diametru zona metropolitana: ~45Km.
Distanta medie intre garile terminale si centru: ~2km
Raport: 0.04

2. Paris
Diametru zona metropolitana: ~30Km.
Distanta medie intre garile terminale si centru: ~2.3km
Raport: 0.07

3. Berlin
Diametru zona metropolitana: ~30Km.
Distanta intre Gara Centrala (constructie noua) si centru: ~2.7km
Raport: 0.09

4. Roma
Diametru zona metropolitana: ~15Km.
Distanta intre Gara Centrala si centru: ~1.5km
Raport: 0.1

5. Bucuresti actual
Diametru zona metropolitana: ~15Km.
Distanta intre Gara de Nord si centru: ~2.9km
Raport: 0.19

5. Bucuresti relocat
Diametru zona metropolitana: ~15Km.
Distanta intre Gara de Nord si centru: ~3.5km
Raport: 0.23

Cat priveste mutarea Garii de Nord, hai sa le luam pe puncte:
1. Gara de Nord are peroane de 450m drepte, Gara Basarab are peroane de 350m, curbate.
2. Distanta dintre aliniamentul capetelor de linie ale Garii de Nord si aliniamentul capetelor de linie de la Basarab este de 650m! Asta-i distanta cu care ar trebui translatata Gara de Nord.
3. Chiar in conditiile punctului 1, liniile Garii Basarab nu au acces in Depoul BC (Grivita), pentru ca pachetul de macaze de la Gara Basarab se termina dupa intrarea de sub Grant a depoului. Tocmai pentru asta exista grupa de triaj Basarab, in spatele blocurilor de pe Giulesti. De altfel macazele permit acces din Basarab doar maxim pe firul 2 Chitila, nici macar pe 1 Chitila! Nu mai vorbim de Urziceni si Constanta.
4. Pachetul de macaze al Garii de Nord are 600m lungime (distanta intre primul si ultimul macaz).
5. Puse cap la 1.-4., daca s-ar muta Gara de Nord la aliniamentul de la Basarab, pachetul de macaze s-ar termina la jumatatea Grupei de Primire/Formare din Depoul BC.

Aici deja intram in detalii tehnice. De la Gara si pana la Remiza de Vagoane exista o zonare si o secventialitate a liniilor foarte precisa.
1. Liniile de asteptare. Sunt liniile dintre depou si Gara de Nord, care constutie un buffer de asteptare intre cele doua entitati feroviare. Acest buffer le permite sa lucreze relativ desincronizat. Nu este necesar sa se astepte unii pe altii. Lungimea acestei zone este de minim 600m
2. Grupa de formare trenuri / primire, este primul set de linii din Depoul BC. Aici se primesc trenurile sosite din parcurs, se decupleaza locomotivele de lung parcurs si se preiau pentru verificare/triere/spalare si alte operatiuni specifice de depou. Lungime minima: 800m
3. Grupa de triere. Aici se fac manevrele de asamblare a trenurilor, decuplari de vagoane defecte din garnituri etc. Lungime minima: 500m
4. Grupa de revizie/garare. Aici vagoanele sunt stocate, reparate, spalate etc. Lungime minima: 1km.

Toate aceste 4 grupe sunt oblicatoriu in secventa. Altfel functionarea ansamblului feroviar este anevoioasa si costisitoare. Adunati tot ce e mai sus si da-ti seama ca mutarea cu 650m a Garii de Nord inseamna mutarea cu 650m a Depoului BC. Iar asta ridica doua intrebari fundamentale:
1. Unde?! Uitati-va pe harta zonei si spuneti ce se poate demola
2. Cu ce costuri?! Circa 1 miliard EUR costa relocarea propriu-zisa a depoului, care implica intre altele si demolarea reviziei de vagoane. Dar cat costa exproprierile?! 1 miliard, 2?!

Si ca sa nu uit: ce logica are sa muti Gara de Nord la Basarab si sa lasi liniile ca depou? In planificarea urbana, caile ferate sunt un impas care incurca. Dar sunt aduse in centru datorita utilitatii. Iar cladirile garilor sunt transformate in embleme monumentale ale orasului. In schimb depourile sunt zone de factura industriala, urate, pe care le vrei afara din oras. Si atunci ce logica are sa dau afara din oras o cladire pe care o vreau in centru, dar sa las spre centru o zona de tip industrial, pe care o vreau afara?! Laughing


Ultima modificare efectuată de către Mihai la Joi 05 Aug 2010 17:31:16, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
subway guru



Data înscrierii: 02/Iul/2010
Ultima vizita: 14/Noi/2013
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 05 Aug 2010 17:28:01    Titlul subiectului: 131248

Bravo Mihai!
Ai pus excelent si cu precizie punctul pe i.
Si nici macar nu ai spus tot ci doar 'esenta'.
Cred ca acum toti de aici de pe forum si-au putut forma 'imaginea corecta' asupra a ce inseamna 'mutarea garii'. Un fleac, nu-i asa? Nu ne ramane decat sa ne 'ciuruim' singuri!
In ce priveste discutiile dintre noi, hai sa fim ceva mai ingaduitori (desi recunosc ca si mie-mi mai sare uneori 'tandara' pe anumite subiecte).
Cate o data anumite 'idei traznite' nu sunt deloc de neluat in seama, alteori lucruri luate 'drept bune' sunt total aiurea.
Rostul discutiilor este tocmai ca sa ne clarificam intre noi si sa putem vorbi 'in cunostinta de cauza'.
Revenind acum la ce ar fi nevoie in gara la punerea integrala in functiune a nodului intermodal de la Basarab, Dl Primar General vrea sa puna pe banii primariei un trotuar rulant.
Mie mi se pare un paleativ care nu 'opereaza' buba, ci incearca doar sa o oblojeasca intr-un mod destul de copilaresc.
Pe de alta parte e tot ce-si poate permite primaria sa faca, avand in vedere ca gara nu-i apartine.
Ar trebui regandita functionalitatea garii din capatul spre Basarab, cu pasaje pietonale subterane de acces la toate peroanele+facilitatile minimale pentru calatori in capatul astalalt al statiei cf. Loc este.
Doar ca cineva ar trebui sa se gandeasca din vreme la lucrurile astea, ce vor veni ca maine!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Mihai



Data înscrierii: 02/Iul/2008
Ultima vizita: 17/Dec/2012
Mesaje: 26
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 06 Aug 2010 11:25:29    Titlul subiectului: 131309

Ansamblurile feroviare nu sunt trenulete de jucarie. Sa muti o gara reala nu-i totuna cu a strange sinele si macazele de sub masa din sufragerie si a le muta la tine-n camera. Exista principii de proiectare, precum lungimea si scopul peroanelor, scopul si amplasarea macazelor, accesul la liniile curente, evitarea dead-lock-urilor etc. Daca Gara de Nord s-ar muta, singura posibilitate de reamplasare este alinierea capetelor de linie ale Garii de Nord cu cele de la Basarab. Iar asta inseamna fix 650m.

Bucuresti Nord + Bucuresti Basarab + Depoul BC sunt elemente ale aceluiasi complex feroviar. Este tehnic imposibil sa modifici unul fara sa-l afectezi pe celalalt. Ceea ce tie probabil ti se par linii si macaze alandala, care pot fi asezate oricum, sunt elemente feroviare cu amplasare precisa si cu o ordine clara intre ele. Muti unul, le muti pe toate. E foarte simplu.

Concluzia: mutarea Garii de Nord spre periferie este o ineptie absoluta pentru ca:
1. Contravine TOTAL politicii si recomandarilor europene in domeniul transportului feroviar de calatori. Gara de Nord este deja una dintre cele mai excentrice gari centrale ale unei capitale europene.
2. Orice interventie asupra Garii de Nord inseamna interventia asupra intregului complex feroviar Nord, cu costuri uriase si nejustificate.
3. Orice interventie asupra Garii de Nord inseamna ani intregi (eu zic ca vreo 10) de perturbare a accesului feroviar de calatori in Bucuresti (sosiri, plecari, tranzit), rezultand scaderea si mai drastica a utilizarii trenului si escaladarea accesului auto privat in Bucuresti. Adica aglomeratie, poluare, pierderi economice pe banda rulanta.

Parera mea este ca cei care sustin aceasta mutare a Garii de Nord sunt intai total lipsiti de cunostinte in domeniul feroviar si al planificarii urbane, dar mai ales sunt total lipsiti de simt practic si de intelegerea realitatii. In mod clar nu au nici cea mai vaga idee despre ce probleme si implicatii ar rezulta dintr-o lucrare de asemenea anvergura.

Si sa nu uitam principiul de aur al mecanicului auto: "Daca ceva functioneaza, nu este bine sa-l repari" Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Impiegatul



Data înscrierii: 10/Apr/2007
Ultima vizita: 17/Oct/2017
Mesaje: 186
Locație: Bucuresti 6 (Crangasi) & 5 (Rahova)

MesajTrimis: Sâm 15 Ian 2011 00:03:52    Titlul subiectului: 138837

Vorba aceea... sa scoatem gara din Bucuresti, ca doar nu ne trebuie trenurile doar exista masini pentru transport. Ce conteaza ca Europa redescopera sistemele feroviare si ca duce gara in inima orasului, doar Londra are vreo 12 sau 14 statii feroviare ce sunt centre intermodale pentru majoritatea sistemelor ce circula la ei pe sine.
Lasand gluma la o parte regret ca proiectul Garii centrale interbelice nu s-a realizat, atunci cand au existat oameni care au inteles care este curentul transportului de masa si au vrut sa puna gara centrala la aproximativ un kilometru de centrul urbei. Am mai spus-o si intr-o alta sectie a acestui forum cand s-a pus problema zburarii Garii de Nord la Chitila. Ca sa nu mai vorbim de istoria in sine a locului.
Pasajul isi va face treaba asa cum a fost gandit depresurand Podul Grand care de mult timp a ajuns sa fie depasit de trafic.
Plus ca in zona, acum multi ani, a existat o bariera (vezi de ce ai o strada numita Strada Barierei in zona) si ulterior primul pasaj de trecere a caii ferate, pana a aparut primul Pod Grant, ce isi faceau treaba in conditiile de trafic de atunci.
Inchei cu o vorba veche: Dupa razboi, multi viteji se arata...

_________________
Du-ma acasa mai tramvai...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Kaustik



Data înscrierii: 11/Noi/2008
Ultima vizita: 21/Oct/2017
Mesaje: 759
Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila

MesajTrimis: Mar 24 Apr 2012 02:34:11    Titlul subiectului: 155284

Pentru a completa spusele de mai sus ale colegului Mihai, iata ce am gasit aici despre statiile de triere, adica definitie, rol, clasificare, precum si un desen explicativ.

Site-ul mai contine multe alte informatii privitoare la tipurile de macazuri automate folosite in unele statii de triaj din tara, precum si desenele explicative aferente.

Citat:
STATII DE TRIERE

ROLUL STATIILOR DE TRIERE

Un triaj reprezinta un complex de linii si de instalatii feroviare ce servesc pentru primirea trenurilor de marfa din mai multe directii, trierea vagoanelor pe directii de expediere, compunerea lor in noi trenuri intr-o anumita ordine, astfel incat ele sa fie distribuite cat mai usor la destinatie si expedierea trenurilor formate.

Deci rolul triajelor este de a descompune si recompune trenurile astfel ca ele sa poata circula mai departe fara alta prelucrare in statiile intermediare.

FORMA STATIILOR DE TRIERE

Forma depinde de metoda de triere folosita care poate fi:

1) prin impingere, cand locomotiva impinge treptat vagoanele sau grupurile de vagoane unul dupa altul la liniile corespunzatoare;

2) prin imbrancire, cand locomotive imprima vagonului sau grupului de vagoane decuplat o anumita viteza in virtutea careia acestea se deplaseaza apoi singure la linia respective. Oprirea vagoanelor sau micsorarea vitezei lor se face cu ajutorul sabotilor de mana;

3) prin actiunea fortei de gravitatie, cand vagoanele ce trbuie triate sunt impinse la linii in panta si apoi lasate sa ruleze singure sub actiunea greutatii proprii.

Ultima metoda este cea mai utilizata in triajele care trebuie sa prelucreze un numar mai mare de vagoane pe zi.

Pentru primirea trenurilor de marfa, descompunerea lor, formarea de noi trenuri si expedierea acestora, liniile unui triaj sunt impartite pe grupe astfel:

-grupa de primiri, numita si grupa A formata din liniile pe care se primesc trenurile;

-grupa de triere pe directii, numita si grupa B formata din liniile pe care se face acumularea vagoanelor descompuse;

-grupa de retriere, numita si grupa C, pe liniile careia vagoanele accumulate in grupa B se aranjeaza in ordinea in care trebuie lasate pe parcurs de trenul local de marfa

-grupa de expediere, numita si grupa D, pe liniile careia sunt garate trenurile pregatite pentru plecare.

Pe langa aceste linii, o statie de triere mai este prevazuta cu linii pentru depozitarea vagoanelor defecte, pentru circulatia locomotivelor la/de la depou si pentru trenurile in tranzit care nu sunt supuse operatiunilor de triere.

PROCESUL TEHNOLOGIC DE DESCOMPUNERE A UNUI TREN

Procesul tehnologic de descompunere a unui tren cuprinde doua grupe de operatii: pregatitoare si de miscare.

Operatiile pregatitoare incep din momentul gararii trenului in grupa de primiri A ce se executa de lacatusii de revizie, magazionerul, scriitorii de vagoane si paznicul. Lacatusii fac revizia tehnica a trenului, magazionerul verifica existenta si buna stare a plumburilor de la usi, a ferestrelor si incuietorilor. Scriitorii de vagoane, in baza documentelor ce insotesc fiecare vagon, marcheaza cu creta pe tampon, pe peretele frontal sau cel lateral linia la care va fi indrumat vagonul sau grupul de vagoane respective si noteaza numerele vagoanelor intr-o condica speciala pe care o preda apoi la biroul de tranzit. Seful de tren preda documentele comerciale la biroul de tranzit unde, in baza lor si a scrierii trenului, se intocmeste fisa de triere, ce reprezinta nota de comanda pentru executarea trierii. Un exemplar din aceasta fisa se trimite sefului de manevra si in baza ei se desfac tuburile de aer dintre vagoanele ce se vor decupla. In acelasi timp se slabesc cuplele cu surub pentru a permite dezlegarea lor cand vagoanele vor ajunge pe rampa dinaintea cocoasei. Pentru transmiterea documentelor originale de la biroul de tranzit al grupei de primiri la cocoasa si la biroul de expediere a trenurilor se foloseste posta pneumatica.

Dupa ce trenul este pregatit pentru triere incep operatiile de miscare. In acest scop se aduce locomotiva de manevra si se leaga la urma garniturii. In functie de indicatiile semnalului de triere si a repetitoarelor din grupa A, mecanicul ia masuri de impingere a convoiului. Dupa ce vagonul sau convoiul de vagoane dezlegat ajunge pe cocoasa, la un moment dat se separa de restul garniturii si incepe sa coboare liber sub actiunea propriei greutati. Dupa un anumit timp, denumit interval de lansare, se separa si vagonul urmator etc. La coborarea pe cocoasa, viteza vagonului trebuie astfel reglata incat acesta sa se opreasca cand ajunge in contact cu vagonul ce stationeaza pe linia la care a fost indrumat sau, in momentul ciocnirii, sa aiba o viteza nepericuloasa.

Daca doua vagoane ajung pe macazul care ar trebui sa separe parcursurile lor, acesta nu mai poate fi manevrat si vagonul urmaritor nu mai poate fi indrumat la linia de destinatie, ci il urmeaza pe cel din fata, producandu-se o triere falsa. In acest caz trierea trebuie oprita si vagonul triat gresit trebuie scos cu locomotiva de manevra si introdus la linia de destinatie.

Pe liniile grupei B, vagoanele nu se opresc tampon langa tampon, ci intre ele raman de obicei intervale, mai mici sau mai mari. Pentru eliminarea acestor intervale se introduce locomotive de manevra care preseaza vagoanele.

Pentru sporirea productivitatii cocoasei de triere se lucreaza cu doua locomotive de manevra, pe unul din planuri se poate tria o garnitura iar pe celalalt poate fi impinsa spre cocoasa garnitura urmatoare. Astfel, imediat ce se termina trierea primei garnituri, poate incepe trierea celei de-a doua si productivitatea cocoasei creste.



triaj.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  33.16 kb
 Vizualizat:  de 9305 ori

triaj.jpg



_________________
"O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 17/Oct/2017
Mesaje: 6455
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 08 Sep 2014 08:01:46    Titlul subiectului: 174650

Lucrarile de modernizare la gara Fetesti se pare ca s-au oprit. Ca urmare, vegetatia, "cucereste" locul, pas cu pas.


Vama Veche, 29-31 august 003.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  105.95 kb
 Vizualizat:  de 7837 ori

Vama Veche, 29-31 august 003.jpg



Vama Veche, 29-31 august 160.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  92.29 kb
 Vizualizat:  de 7837 ori

Vama Veche, 29-31 august 160.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 17/Oct/2017
Mesaje: 6455
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 08 Sep 2014 08:02:56    Titlul subiectului: 174651

La Ciulnita, lucrarile de modernizare par mai avansate, pereonul a fost facut, mai trebuie finisat. Dar si aici, nu mai era nici o activitate.


Vama Veche, 29-31 august 161.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  69.72 kb
 Vizualizat:  de 7836 ori

Vama Veche, 29-31 august 161.jpg



Vama Veche, 29-31 august 162.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  68.14 kb
 Vizualizat:  de 7836 ori

Vama Veche, 29-31 august 162.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 17/Oct/2017
Mesaje: 6455
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 08 Sep 2014 08:04:48    Titlul subiectului: 174652

Priviti cum arata peronul garii din Constanta. Ai spune, la prima impresie ca este o gara, mica, dintr-o localitate uitata de lume. Constanta este la ora actuala al doilea oras al tarii, dupa numarul de locuitori. Gara a fost modernizata, dar se pare ca intretinerea este egala cu zero.


Vama Veche, 29-31 august 005.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  82.51 kb
 Vizualizat:  de 7835 ori

Vama Veche, 29-31 august 005.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 17/Oct/2017
Mesaje: 6455
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 30 Sep 2014 21:23:53    Titlul subiectului: 174922

Un lucru imbucurator este faptul ca cei sunt trimise echipe aproape zilnic sa verifice starea macazurilor si altor echipamente din apropierea garii Fundulea, de pe magistrala 800 (Bucuresti-Constanta).


INCDA Fundulea, 30 septembrie 001.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  104.27 kb
 Vizualizat:  de 7716 ori

INCDA Fundulea, 30 septembrie 001.jpg



INCDA Fundulea, 30 septembrie 002.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  96.34 kb
 Vizualizat:  de 7716 ori

INCDA Fundulea, 30 septembrie 002.jpg



INCDA Fundulea, 30 septembrie 003.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  116.25 kb
 Vizualizat:  de 7716 ori

INCDA Fundulea, 30 septembrie 003.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 17/Oct/2017
Mesaje: 6455
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 29 Oct 2014 09:56:29    Titlul subiectului: 175349

Intre Ploiesti Sud si Buzau se erau lucrari de revizie la sina. Intre unele gari se circula pe un fir, pe celalalt erau utilaje care lucrau la sina. Din aceasta cauza trenul IR 1663 Bucuresti Nord-Iasi, a stat, pe 22 octombrie, la Ulmeni, mai bine de 20 de minute, ca sa astepte un tren de la Buzau. Ca viteza de circulatie, intre Ploiesti Sud si Tecuci se circula cu "incredibila" viteza de 80 km/ora.
_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 17/Oct/2017
Mesaje: 6455
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 04 Noi 2014 12:16:51    Titlul subiectului: 175453

Intre Bucuresti Nord si Ploiesti avem infrastructura modernizata de mai multi ani, parca din anul 2006 daca nu ma insala memoria. Dupa mai multi ani de la modernizare sa vedem care sunt restrictiile de viteza pe acest tronson.
Astfel:
-prima restrictie este la Chitila, intre km 8,5 si km 9,0.
-a doua restrictie este la P. Mac. Buciumeni, intre km 13,0 si km 13,5.
-a treia restrictie este la Buftea, intre km 17,0 si km 18,0.
-a patra restrictie este la Peris, intre km 37,7 si km 38,7.
-a cincea restrictie este la Brazi, intre km 50,4 si km 52,3.
De obicei, un IR sau IC parcurgea distanta Bucuresti-Ploiesti in 38 de minute.
Acum, face 38 de minute numai pana la Brazi.

Cinci restrictii de viteza, pe o distanta de aproximativ 60 de kilometri, pe o sina modernizata in urma cu vreo 8 ani, care este si una din principalele rute din tara, este si cea mai circulata (pe aici trec atat trenurile spre Moldova cat si cele spre Transilvania) este un lucru foarte rusinos dupa parerea mea.

Care este cauza acestor restrictii de viteza si de ce nu se pot remedia ??? Unele restrictii sunt in vigoare de mai multi ani (Buftea sau Peris).

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 17/Oct/2017
Mesaje: 6455
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 09 Iul 2015 15:06:54    Titlul subiectului: 180151

Intre timp, restrictiile pe Bucuresti-Ploiesti s-au rarit destuld e mult, cu inceputul noului an.

Pe Magistrala 800, muncitorii de la Infrastructura verificau azi semafoarele in apropiere de gara Fundulea (foto 1).



Tramclub, 9 iulie 005.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  57.04 kb
 Vizualizat:  de 6373 ori

Tramclub, 9 iulie 005.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 19/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Oct/2017
Mesaje: 650
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Sâm 11 Iul 2015 10:14:53    Titlul subiectului: 180175

Referitor la vegetatia care creste in jurul sinelor, in alte tari exista trenuri speciale care imprastie erbicide pe si langa calea ferata, respectiv in zona garilor. Curatarea liniilor ferate de buruieni nu este doar o chestia estetica dar tine si de siguranta de circulatie, atat a treburilor cat si a masinilor care trec la o trecere de nivel de cf si vederea este blocata de niste buruieni de cativa metrii.

Aceste trenuri sunt operate de catre firme specializate si nu de catre companiile de transport feroviar.

Aici gasitit niste filmulete de prezentare pe lb. engleza de la firma din Ungaria:

https://www.youtube.com/watch?v=gro7rr8QlCk

https://www.youtube.com/watch?v=4KiTxRNY1vE

https://www.youtube.com/watch?v=nn9MwrSioho

https://www.youtube.com/watch?v=GrSh3Q3SfAU

https://www.youtube.com/watch?v=YTB4C1PMkqo

https://www.youtube.com/watch?v=HdjeDwsD6C8

https://www.youtube.com/watch?v=78zxH6ixGVQ


Exista la noi asemenea trenuri (eu nu am vazut nici unul si daca acesta exista nu prea se vede rezultatul), iar daca nu, oare com avea asa ceva?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Trenuri Ora este GMT + 3 ore
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community