|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
tcm
Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1961 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Lun 27 Iul 2015 23:28:20 Titlul subiectului: |
180535 |
|
Macazul defect despre care am mentionat la topicul destinant materialului rulant.Acesta nu dorea sa ramana in pozitie pentru liniile 0/1, revenea pentru liniile 2-5. Initial am crezut ca se juca operatorul cu macazul , pana in momentul cand a venit manevrantul de la vagoanele trenului IC 6814 , care nu puteau fi impinse inapoi la linia 0 , blocand si plecarea lui R3076.
https://www.youtube.com/watch?v=M0l0KDXXaL0
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 12 Iun 2019 09:48:10 Titlul subiectului: |
201144 |
|
Au trecut 14 ani si tot nu a fost reparat podul peste raul Arges in zona Gradistea, ce face parte din linia Bucuresti-Giurgiu. Articolul se gaseste aici.
Citat: | Toate trenurile spre Sofia, Salonic si Istanbul ocolesc prin Videle, din cauza ca autoritatile nu sunt in stare, de 14 ani, sa repare un pod
Trenurile care pleca de la Bucuresti spre Sofia, Salonic si Istanbul vor face si in aceasta vara un ocol de aproape 60 de kilometri prin gara din Videle. Motivul: ruta feroviara directa spre tarile din sudul Romaniei - care ar trebui sa inceapa cu tronsonul Bucuresti-Giurgiu - nu mai poate fi folosita de 14 ani, din cauza ca autoritatile nu reusesc sa repare un pod peste raul Arges, situat la Gradistea.
Potrivit CFR Calatori, trenurile estivale vor circula din Gara de Nord spre Sofia (in Bulgaria), Salonic (in Grecia) si Halkali (in apropiere de Istanbul, in Turcia), in perioada 7 iunie - 7 octombrie 2019.
Detaliile complete privind aceste curse feroviare sunt afisate pe site-ul companiei. Si tot acolo puteti vedea clar prin ce gari urmeaza sa treaca fiecare dintre aceste trenuri.
Din pacate, dupa cum orice calator poate observa, in loc sa parcurga doar circa 60 de kilometri din Capitala pana la Giurgiu, toate garniturile vor ocoli inca aproape 60 de kilometri pe la vest, prin gara din Videle. La fel au facut trenurile in anii precedenti si cel mai probabil, pe acelasi traseu, vor continua sa circule nu numai in 2019, ci si din 2020 incolo.
Motivul: pentru ca ruta Bucuresti-Giurgiu sa redevina functionala - iar ocolul prin Videle sa nu mai fie necesar - CFR SA ar trebui sa repare podul de la Gradistea. Si, desi sustine ca intentioneaza sa o faca, in ultimii 14 ani compania n-a reusit nici macar sa inceapa lucrarile.
De fapt, podul feroviar despre care vorbim este unul de exceptie. A fost construit de societatea britanica John Trevor-Barkley si dat in folosinta, odata cu intreaga cale ferata Bucuresti-Giurgiu, in 1869. De la acel moment, a rezistat fara probleme pana in 2005, cand a cedat din cauza inundatiilor.
Chiar si in acea situatie limita, podul ar fi putut face fata, daca n-ar f fost subrezit intentionat, relata la acel moment parte din presa.
Oricum, indiferent cine a fost de vina pentru avarierea podului, CFR SA a avut timp din belsug sa-l repare. Anii au trecut, insa, fara ca societatea cu capital de stat sa rezolve problema.
Abia in 2017 Compania Nationala de Cai Ferate (CNCF) a semnat un contract cu Asocierea Baicons Impex SRL si Acciona Ingenieria pentru intocmirea unui studiu de fezabilitate in baza caruia sa se reabiliteze intregul traseu feroviar Bucuresti-Giurgiu. Specialistii celor doua firme urmau sa vina cu solutiile cele mai bune pentru reabilitarea rapida, ieftina si durabila a caii ferate, in doua etape, dupa cum se arata intr-un raspuns formulat de CFR la solicitarea Ziare.com.
Tocmai cand studiul era in curs de finalizare, insa, a aparut o situatie neprevazuta: Cabinetul Dancila a scos de la naftalina proiectul Canalului Bucuresti-Dunare, sustinand ca are ambitia de a transforma Capitala in port fluvial.
Or, asta insemna inainte de toate amenajarea pentru navigatie a Argesului si gandirea unui nou tip de pod, suficient de inalt incat sa permita inclusiv navelor mari sa strabata raul. Comunistii - cei care si-au dorit canal intre Dunare si Capitala - au incercat sa faca si ei un astfel de pod la Gradistea, dar proiectul a fost abandonat.
Potrivit unui memoriu depus la Asociatia Nationala pentru Protectia Mediului (ANPM) in vederea obtinerii unui acord de mediu pentru traseul feroviar Bucurestiu-Giurgiu, se propune, printre altele, demolarea podului construit de Carol, cat si a ruinelor ramase din cel ridicat de comunisti.
In schimb, ar urma sa se construiasca la Gradistea un pod mamut, lung de 1,13 kilometri.
In acelasi memoriu se face referire la faptul ca unele solutii tehnice propuse tin cont de posibilitatea amenajarii Argesului pentru navigatia navelor mari.
Chiar CFR sustine - intr-un raspuns formulat la solicitarea Ziare.com - ca "pentru amplasarea podului peste raul Arges (Pod Gradistea) s-au avut in vedere conditionarile impuse de Compania Nationala Administratia Canalelor Navigabile, adica respectarea gabaritului de navigatie pe inaltime de 11,50 metri, precum si eliminarea pilelor din albia raului".
In aceste conditii, nimeni n-ar putea spune, cu siguranta, cand vor incepe si cand se vor termina lucrarile la viitorul pod peste Arges de la Gradistea. Singurul lucru pe care il stim este ca, pana cand aceste lucrari se vor finaliza, toate trenurile spre Sofia, Salonic si Istanbul vor ocoli prin Videle. |
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
UKVZ-KTM-5
Data înscrierii: 16/Dec/2018 Ultima vizita: 30/Noi/2022 Mesaje: 1355 Locație: Bucuresti 2
|
Trimis: Dum 08 Sep 2019 09:59:34 Titlul subiectului: |
202503 |
|
Acum 2 săptămâni a fost lansată licitația pentru execuția unui nou pod (al treilea) peste Argeș, la Grădiștea. Link SICAP: https://sicap-prod.e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100069468
Termenul limită pentru depunerea ofertelor e 25 septembrie, iar durata de execuție a lucrărilor este de 7 ani. Odată cu acest pod, va fi mutată halta Grădiștea spre sud și linia CF 902 (București - Giurgiu) va fi modernizată.
Un articol de pe mobilitate.eu:
https://mobilitate.eu/cfrsa-reconstructie-pod-gradistea/
Citat: | CFR SA a lansat licitația pentru „Modernizarea liniei CF București Nord – Jilava-Giurgiu Nord-Giurgiu Nord Frontieră”, Lot 1: ˮRedeschiderea circulației feroviare pe pod peste râul Argeș, între Vidra și Comana”, proiect în valoare de 400 de milioane de lei, cu un termen de execuție de 82 de luni de la semnarea contractului. Fondurile sunt asigurate prin Programul Operational Infrastructura Mare – POIM, Titlul de ch. 58 Pr. cu finanțare din Fd. Ext. Nerambursabile, aferente cadrului fin. 2014-2020 – 58.03 Programe din Fondul de Coeziune (FC). Proiect în Master Planul General de Transport al României, Anexa 10.35 – Fond de Coeziune la capitolul Proiecte reabilitare cale ferată, perioada 2021 – 2022. Ofertele pot fi depuse până la data de 25.09.2019, urmând ca atribuirea să aibă loc până la data de 25.03.2019.
Lucrările aferente obiectivului de investiție constau în proiectarea și execuția lucrărilor în conformitate cu legislația și reglementările tehnice în vigoare. Lucrările sunt situate între Vidra și Comana (inclusiv stația Comana), între km 18+180 (capătul Y al stației Vidra) și km 30+200 (capătul Y al stației Comana). Valoarea totala estimata este 400.068.617,53 lei fără TVA,compusa din: SERVICII DE PROIECTARE: 11.224.880,20 Lei, fără TVA in care sunt incluse activitati privind elaborarea documentațiilor tehnice necesare în vederea obținerii avizelor/ acordurilor/ autorizațiilor la faza de Proiectare, verificare tehnică de calitate a proiectului tehnic și a detaliilor de execuție elaborare proiect tehnic si detalii de execuție si asistență tehnică din partea proiectantului. EXECUTIA LUCRARILOR:388.843.737,33 lei fara TVA în care sunt incluse si activitatile: organizare de santier si cheltuieli conexe organizarii de santier, amenajarea terenului, amenajări pentru protecția mediului și aducerea terenului la starea inițială, cheltuieli pentru relocare/protecția utilităților, pentru studii de teren, cheltuieli pentru realizarea investiției. |
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 09 Sep 2019 20:01:01 Titlul subiectului: |
202527 |
|
7 ani ???
Este o gluma ?
Pai chinezii l-ar face intr-o luna
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
UKVZ-KTM-5
Data înscrierii: 16/Dec/2018 Ultima vizita: 30/Noi/2022 Mesaje: 1355 Locație: Bucuresti 2
|
Trimis: Mar 10 Sep 2019 17:20:50 Titlul subiectului: |
202579 |
|
Nu e o glumă, din păcate... Scrie clar, negru pe alb, că durata de execuție a lucrărilor este de 82 de luni.
Sunt foarte curios în ceea ce privește această modernizare dacă va avea loc o dublare a liniei și/sau o eventuală electrificare.
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 11 Sep 2019 09:15:09 Titlul subiectului: |
202586 |
|
In articol nu specifica clar, lotul 1 dureaza 82 de luni sau toate lucrarile de modernizare a caii ferate Bucuresti-Giurgiu, dureza 7 ani.
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 13/Mai/2024 Mesaje: 1030 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Mie 11 Sep 2019 19:52:36 Titlul subiectului: |
202606 |
|
La autostrazi durata include si garantia. Poate asa e cazul si aici.
|
|
Sus |
|
|
UKVZ-KTM-5
Data înscrierii: 16/Dec/2018 Ultima vizita: 30/Noi/2022 Mesaje: 1355 Locație: Bucuresti 2
|
Trimis: Vin 11 Oct 2019 13:31:47 Titlul subiectului: |
203368 |
|
Termenul limită pentru depunerea ofertelor a fost prelungit până luni, 14 octombrie.
@Robert: așa este, pe MetrouUșor (extras din SICAP) apare cu 4 luni proiectarea, 1 an și jumătate construcția și 5 ani garanție:
https://forum.metrouusor.com/viewtopic.php?f=165&t=2175#p326491
TibiV a scris: | SICAP a scris: | Durata contract: 4 luni proiectare + 18 luni executie + 60 de luni garantie |
|
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 11 Oct 2019 14:08:15 Titlul subiectului: |
203378 |
|
Dec, cel tarziu in 2022, vom avea legatura directa pe ruta Bucuresti Progresul-Giugriu ?
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
UKVZ-KTM-5
Data înscrierii: 16/Dec/2018 Ultima vizita: 30/Noi/2022 Mesaje: 1355 Locație: Bucuresti 2
|
Trimis: Vin 11 Oct 2019 14:13:47 Titlul subiectului: |
203381 |
|
În mod normal da, 2022 ar trebui să fie anul redeschiderii București Progresu - Giurgiu.
|
|
Sus |
|
|
UKVZ-KTM-5
Data înscrierii: 16/Dec/2018 Ultima vizita: 30/Noi/2022 Mesaje: 1355 Locație: Bucuresti 2
|
Trimis: Lun 14 Oct 2019 18:14:30 Titlul subiectului: |
203462 |
|
Licitația a fost anulată automat astăzi, probabil din lipsă de ofertanți.
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 14 Oct 2019 20:54:20 Titlul subiectului: |
203466 |
|
A fost prea mic pretul cerut de cei de la CFR ?
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
UKVZ-KTM-5
Data înscrierii: 16/Dec/2018 Ultima vizita: 30/Noi/2022 Mesaje: 1355 Locație: Bucuresti 2
|
Trimis: Mar 15 Oct 2019 07:56:12 Titlul subiectului: |
203467 |
|
Nu, timpul de depuneri oferte prea scurt. Niciun ofertant serios nu are timp să se pregătească într-o lună.
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 05 Dec 2019 17:41:38 Titlul subiectului: |
204296 |
|
Am gasit pe YouTube un filmulet foarte interesant cu istoria cailor ferate, de la inceput pana in prezent: https://m.youtube.com/watch?v=8yPQ2lBFplg
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 17 Ian 2020 10:40:28 Titlul subiectului: |
205130 |
|
Un documentar foarte interesant despre macazuri si principiile de functionare ale acestora: https://www.youtube.com/watch?v=ShUNS9Q4Cxc
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 11 Feb 2020 23:00:02 Titlul subiectului: |
205605 |
|
O "armata" de tehnicieni si ingineri au inspectat azi calea ferata in zona garii Fundulea. Au verificat macazurile precum si instalatiile de semnalizare din apropierea garii (magistrala 800). Este un lucru bun ca acorda atentie celei mai rapide linii din tara.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
123.14 kb |
Vizualizat: |
de 10054 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
131.39 kb |
Vizualizat: |
de 10054 ori |
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
tcm
Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1961 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Joi 12 Mar 2020 02:51:27 Titlul subiectului: |
206156 |
|
La trecerea la nivel cu calea ferata dintre linia 310 Oradea-Timisoara Nord si DJ797 spre Santandrei au fost montate bariere. Pe sensul spre Santadrei bariera blocheaza doar o banda (foto1) , iar pe sensul spre Oradea bariera blocheaza doua benzi (foto2).
De asemenea , la trecerea la nivel din zona UAMT cu calea ferata Oradea Vest-Episcopia Bihor au fost montate instalatii luminoase , inainte era doar crucea Sfantului Andrei si semnul STOP si se produceau cozi imense sau chiar accidente (foto3-5).
Se lucra la largirea curbei din dreptul trecerii respective (foto6).
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
785.06 kb |
Vizualizat: |
de 9891 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.9 MB |
Vizualizat: |
de 9891 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
587.44 kb |
Vizualizat: |
de 9891 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
635.77 kb |
Vizualizat: |
de 9891 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
615 kb |
Vizualizat: |
de 9891 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
825.59 kb |
Vizualizat: |
de 9891 ori |
|
_________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos |
|
Sus |
|
|
radu
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 1361 Locație: Sibiu
|
Trimis: Vin 11 Dec 2020 14:03:26 Titlul subiectului: |
209248 |
|
Am o curiozitate. In ziarul online Turnul Sfatului apare o stire legata de un incident unde este atasata si o poza foarte interesanta care nu are de a face cu stirea respectiva:
o garnitura formata din locomotiva diesel+2 vagoane par retrease din circulatie chiar in zona unor tuneluri care par de asemenea nefolosite! Cine stie unde a fost facuta poza?
https://www.turnulsfatului.ro/2020/12/10/barbat-lovit-de-tren-la-medias-a-fost-transportat-la-spital-178567
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
509.27 kb |
Vizualizat: |
de 8727 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Car IS
Data înscrierii: 03/Oct/2020 Ultima vizita: 05/Apr/2023 Mesaje: 401 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 12 Dec 2020 00:30:10 Titlul subiectului: |
209255 |
|
Banuiesc ca in Jud. Bihor pare
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 12 Dec 2020 10:34:07 Titlul subiectului: |
209256 |
|
Se vede mana mecanicului pe geamul coborat din dreapta locomotivei.
|
|
Sus |
|
|
radu
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 1361 Locație: Sibiu
|
Trimis: Sâm 12 Dec 2020 13:03:18 Titlul subiectului: |
209257 |
|
Se poate sa ai dreptate, insa la cum e crescuta buruiana as fi fost tentat sa cred ca e stationar! Totusi am incercat sa caut tuneluri romania si apoi pe google maps dar tot nu am identinficat locul. Oricum mie mi place poza
|
|
Sus |
|
|
radu
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 1361 Locație: Sibiu
|
Trimis: Sâm 12 Dec 2020 13:16:46 Titlul subiectului: |
209258 |
|
Gata, am gasit! Manastirea Turnu pe Valea Oltului, poza surprinsa de pe varianta de trafic greu ce trece de la OMV Cozia peste Olt
|
|
Sus |
|
|
tcm
Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1961 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Sâm 12 Dec 2020 13:40:22 Titlul subiectului: |
209259 |
|
Nu cred sa fie M300 , cel putin nu intre Oradea si Cluj. Locatia la care m-as fi gandit ar fi aceasta , dar nu sunt cabane in zona.
Legat de vegetatia din zona liniei , inseamna ca nu ati fost recent cu trenul , pe majoritatea sectiilor circulate , boschetii sunt crescuti pana in gabaritul sinei , de multe ori locomotiva si vagoanele ii freaca , si riscati sa va alegeti cu zgarieturi daca stati cu capul pe geam. Iar acoperisul vagoanelor este ruginit pentru ca asa ingrijeste CFR-ul materialul rulant , arunca o mana de vopsea pe laterale , unde se vede , dar acoperiisul nu se obosesc sa il vopseasca. Daca va uitati la linia din dreapta , veti vedea ca are luciu , si ar fi cam imposbil sa fie un tren abandonat la iesirea dintr-un tunel.
_________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos |
|
Sus |
|
|
Rocar
Data înscrierii: 15/Mar/2017 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 1325 Locație: Constanta; Cluj-Napoca
|
Trimis: Lun 24 Ian 2022 11:32:44 Titlul subiectului: |
212379 |
|
Încă o amânare la licitația de modernizare a Timișoara – Arad
https://clubferoviar.ro/inca-o-amanare-pentru-modernizarea-timisoara-arad/
Citat: | CFR SA a amânat încă o dată termenul de depunere a ofertelor la licitația de modernizare a celor două loturi dintre Timișoara și Arad.
Noul termen este 14 februarie potrivit informațiilor furnizate în Sistemul Electronic de Achiziții Publice.
Proiectare și execuție lucrări aferent obiectivului de investiții ”Modernizarea liniei feroviare Caransebeș – Timișoara – Arad, Lot 3 Timișoara Est – Ronaț Triaj Gr.D”: de la km 568+399, al liniei CF București – Jimbolia (indicativ 100), până la stația Timișoara Nord, după care se continuă pe linia CF Timișoara – Arad (indicativ 218) de la km 0+000, la km 008+183 (semnalul de ieșire din Ronaț Triaj Gr. D). Lungimea traseului este de 13,86 km, de la intrarea în cap X statia Timisoara Est pana la semnal cap Y, viitoarea ramificatie Ronat Triaj.
Traseul tronsonului feroviar vizat pentru modernizare aferent Lot 2: Proiectare și execuție lucrări aferent obiectivului de investiții ”Modernizarea liniei feroviare Caransebeș – Timișoara – Arad, Lot 4 Ronaț Triaj Gr. D – Arad”: de la km 008+183 (semnalul de ieșire din Ronaț Triaj Gr. D) la km 56+350 (semnalul de intrare în stația Arad). Pe lângă acest tronson, tot în cadrul lotului 4, proiectul cuprinde și modernizarea/reconfigurarea liniei CF Aradu Nou – Glogovăț (indicativ 220), pe o distanță de cca 7 kilometri.
Valoarea estimativă însumată a lucrărilor pe cele două loturi este de 3,8 miliarde lei, fără TVA.
Mai multe detalii despre cauzele intârzierilor sunt disponibile aici.
Ce presupun lucrările
Proiectul de modernizare a tronsonului feroviar menționat include:
• îmbunătățirea geometriei traseului și sporirea capacității portante a căii pentru a permite circulația trenurilor cu viteza de până la 160 km/h; modernizarea stațiilor și haltelor de mișcare de pe această linie, adaptând capacitatea acestora, conform volumului de trafic și necesităților tehnologice;
• modernizarea clădirilor stațiilor de călători, incluzând construcțiile pasarelelor și ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare;
• înlocuirea bretelelor și a traversărilor dublă joncțiune cu schimbătoare de cale simple; dublarea liniei pe toată lungimea;
• înlocuirea de poduri, podețe, repararea sistemului de drenaj, îmbunătățirea terenului de fundare și a terasamentelor;
• ridicarea niveletei căii și protecția antierozionala a terasamentului de cale ferată în zonele inundabile;
• construcția drumurilor de întreținere de-a lungul căii ferate (unde nu sunt disponibile drumuri publice);
• construcția a două clădiri de mentenanță în stațiile Caransebeș și Timișoara Nord;
• montare de panouri fonoabsorbante și/sau soluții alternative de reducere a nivelului de zgomot, pe segmentele de cale ferată ce străbat localități;
• instalații de centralizare electronică noi, în stații și introducerea sistemului de siguranță ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);
• modernizarea echipamentului de telecomunicații;
• înlocuirea echipamentelor linie de contact și din substațiile de tracțiune electrică, instalarea unui sistem de control SCADA;
• montarea de încălzitoare de macaz pe liniile de primire-expediere, în stații, în halte de mișcare și la ramificații, pentru a combate efectele înzăpezirii liniei CF. |
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 14 Feb 2023 10:06:50 Titlul subiectului: |
215615 |
|
Nu este un secret pentru nimeni. Doua treimi din infrastructura feroviara romaneasca are durata de viata depasita. In articolul de pe Digi24 sunt si date concrete. Acesta se gaseste aici
Citat: | România expirată. Două treimi din rețeaua feroviară a României au depășit durata de viață proiectată
Starea rețelei feroviare din România se degradează pe zi ce trece, iar investițiile din ultimii 30 de ani au fost atât de mici încât astăzi se poate spune, fără dubiu, că cea mai mare parte a infrastructurii CFR este expirată. Cifrele care anunță o depășire a termenelor de scadență la reînnoire sunt de 73% în cazul liniilor de cale ferată, 53% în cazul podurilor și podețelor, 92% în cazul instalațiilor de semnalizare în stații. Toate, distribuite pe întreaga rețea feroviară națională. Iar asta indică, de fapt, că a circula cu trenul în România a devenit un demers riscant, ba chiar periculos.
România are astăzi peste 13.500 de km de cale ferată. Iar potrivit celor mai recente date ale instituțiilor statului român, o bună parte a acestei rețele feroviare a expirat. În termenii folosiți în rapoartele oficiale se spune un pic mai blând - “au depășit termenele de scadență la reînnoire” - dar, practic, e vorba de același lucru: rețeaua feroviară e veche, periculoasă și necesită lucrări de refacere. Un raport din anul 2019 al Corpul de Control al Prim-ministrului vorbește despre faptul că “CFR SA a efectuat întreținere, reparații și reînnoiri într-un procent scăzut, fapt ce a condus la apariția unui număr mare de restricții de viteză, puncte periculoase și închiderea unor linii, afectând astfel siguranța feroviară și implicit limitarea vitezei de circulație a trenurilor în raport cu viteza planificată”. Din cei 13.545 km de cale ferată, 73% (adică 9.829 km) erau expirate în anul 2019 - avertiza Corpul de Control al Prim-Ministrului. Același document spune că “la data de 30.08.2019 se înregistrau în evidențele Direcției Linii un număr de 1.171 puncte periculoase, însumând cca. 592 km”. Într-un raport al Curții de Conturi din iunie 2021 se vorbește mult mai clar despre “degradarea generală” a sistemului feroviar din România. Sunt cifre și date în acest raport care indică faptul că “elementele infrastructurii feroviare care au depășit termenele de scadență la reînnoire sunt distribuite pe întreaga rețea feroviară națională, iar cea mai mare densitate a acestora se regăsește pe magistralele feroviare și pe principalele linii de legătură inter-magistrale, unde intensitatea traficului feroviar este ridicată și sunt cel mai sever afectate de deteriorarea parametrilor tehnici de funcționare”. Concret, au scadență la reînnoire: 73% din liniiile curente și directe, 49% din poduri, 55% din podețe, 61% din terasamente, 35% din tuneluri, 92% din instalațiile de semnalizare în stații, 84% din instalațiile de semnalizare în liniile curente, 76% din liniile electrice de contact, 90% din liniile electrice de joasă tensiune, 65% din substațiile de tracțiune electrică și 71% din posturile trafo.
Digi24.ro a încercat să aducă la zi aceste date și cifre din rapoartele instituțiilor statului. Am ales cazul concret al podurilor și podețelor și am cerut la Ministerul Transporturilor, în baza Legii 544, o situație la zi a numărului de poduri și podețe din rețeaua rutieră, respectiv feroviară publică a României care au durata de viață expirată. Am cerut, de asemenea, o situație la zi cu podurile și podețele din rețeaua rutieră și feroviară care sunt încadrate în clasele tehnice periculoase, dar și o situație la zi a celor mai vechi 30 poduri din rețeaua publică (rutieră și feroviară), cu durata de viată expirată, în funcție de vechimea acestora. Ministerul Transporturilor ne-a răspuns într-o primă fază doar cu privire la situația podurilor și podețelor din rețeaua feroviară, nu și din cea rutieră. Răspunsul e destul de sumar: “Pe rețeaua feroviară națională sunt 17694 de poduri și podețe, din care un procent de 53% (9223 de poduri și podețe) au durata normală de viață expirată”. Oficialii Ministerului Transporturilor nu au putut să ne comunice care sunt cele mai periculoase, pe motiv că nu există în normativele de specialitate o astfel de încadrare, respectiv “clase tehnice periculoase”, așa cum am cerut noi. Am cerut și o evidență a celor mai vechi 30 de poduri cu durata de viață expirată, respectiv localizarea acestora. Din răspunsul oficialilor MT nu se poate afla care sunt, concret, acestea, ei indicându-ne doar zona în care se află. Astfel, cele mai vechi poduri sau podețe din România sunt: pe ruta Craiova - Calafat (10), Filiași - Simeria (5), Chitila - Pitești- Craiova (5), Buda - Slănic (5), Hărman - Întorsura Buzăului (5). Ministerul Transporturilor ne asigură că “personalul tehnico-ingineresc din cadrul CNCF CFR SA efectueaz permanent revizia podurilor/podețelor de cale ferată, luând măsuri de remedire în cazul apariției unor deranjamente în exploatare, astfel încât circulația trenurilor să se realizeze în condiții de siguranță”.
Alocări bugetare pentru reînnoire în 2023 și 2024: doar 32,5 km din 9829 km expirați
Situația infrastructurii de cale ferată în România se va înrăutăți și mai tare în următorii ani. Digi24.ro a consultat un document intern al CFR care se numește “Principalele lucrări de reînnoire/reparație capitală la infrastructura feroviară publică” (vezi foto alăturat). Se vorbește în acest document despre cât de mare este diferența dintre necesarul de lucrări de refacere și alocările bugetare. Caz concret: din cei peste 9800 km de linii de cale ferată expirată, pe parcursul anilor 2021 - 2025 ar fi trebuit refăcute 1395 km. Acesta era necesarul din “programul de recuperare progresivă a restanțelor privind lucrările de reînnoire”, așa cum a fost gândit de experții din CFR. Din același document reiese că alocările bugetare sunt infinit mai mici. Astfel, doar în anii 2023 și 2024 sunt prevăzute fonduri pentru reînnoire/reparație capitală pentru doar 32,5 km de linie de cale ferată. Adică, 0,33% din necesar. Din raportul Curții de Conturi despre situația infrastructurii CFR, realizat în anul 2021, rezultă că reînoirile și reparațiile capitale realizate în ultimii ani au fost și mai puține. Doar 43 de km de linie ferată au fost refăcute în intervalul 2014-2018. Dintr-un total de peste 9000 km de cale ferată expirată.
28% din poduri au o vechime mai mare de 100 de ani
Același document atrage atenția asupra faptului că o mare parte la podurilor, podețelor și tunelurilor din rețeaua feroviară a României e expirată nu de mult, ci de foarte mult timp. Dat fiind faptul că durata normală de funcționare a podurilor și podețelor feroviare a fost stabilită la 40 de ani, specialiștii Curții de Conturi ne informează că “28,1% au o vechime mai mare de 100 de ani, iar 41,6% au o vechime cuprinsă între 50 și 100 de ani”. Situația este similară și în cazul tunelurilor, 20% având o vechime mai mare de 100 de ani, iar 64% având o vechime cuprinsă între 40 și 100 de ani. Potrivit datelor furnizate de CFR, În România sunt 187 de tuneluri din rețeaua feroviară, iar scadența la reînnoire a fost depășită în cazul a 65 de tuneluri. “Efectuarea ciclurilor de reînnoire, conform normativelor în vigoare, este esențială pentru asigurarea exploatării rețelei feroviare în condiții de siguranță”, se spune în raportul Curții de Conturi. |
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Nu puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|