|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 8720 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 11 Apr 2012 21:17:02 Titlul subiectului: Comentarii la fotografiile lui René van Lier (1996 si 1998) |
154817 |
|
Incepand din aceasta seara voi posta, in mai multe etape, doua seturi de fotografii realizate in 1996 si 1998 de René van Lier (Olanda). Ii multumesc si pe aceasta cale pentru colaborare si pentru permisiunea acordata de a publica aceste fotografii pe forumul TRAM CLUB ROMANIA.
Acest subiect va putea fi folosit exclusiv pentru a comenta fotografiile, a pune intrebari si a raspunde exclusiv pe teme legate de acestea. Pentru a va referi la o fotografie va rog sa folositi codul asociat acesteia!
Vizionare placuta si va astept la discutii!
|
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 1094 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 12 Apr 2012 13:37:38 Titlul subiectului: |
154859 |
|
Sparg gheata: De ce in acea perioada nu se mai foloseau casutele de afisaj de sus ale Tatrelor?
|
|
Sus |
|
|
PaulIP
Data înscrierii: 12/Aug/2011 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 494 Locație: Bucuresti, Sector 6 (Ghencea)
|
Trimis: Joi 12 Apr 2012 13:43:52 Titlul subiectului: |
154861 |
|
Ce fel de tip erau maturatorile 1 si 2 din pozele 31066, respectiv 31070 si cate din acestea mai existau?
_________________ Proiecte românești pentru simulatorul OMSI 2:
https://www.facebook.com/roworksomsi |
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Joi 12 Apr 2012 18:32:47 Titlul subiectului: |
154865 |
|
Maturatoarele provin din vagoane AEG. Ele au fost de la inceput vagoane utilitare, insa caroseria a suferit mai multe modificari. Dupa cum se vede in poza, ele par sa aiba lampi de Timis, iar caroseria cu muchii drepte pare a fi inspirata tot de la aceste vagoane.
In 1990, maturatoarea nr. 1 inca mai functiona, maturatoarea nr.2 cred ca mai functiona in 1988 cand am vazut-o prima data in depou (de afara!).
Vagonul 1 din poza este actualul vagon nr.2. Din vagonul 2 din poza au ramas scheletul si acoperisul, demontate (daca au mai ramas).
Din pacate, daca autorul pozelor a intrat in depou, se pare ca nu a vazut vagonul de marfa nr.84.
Ultima modificare efectuată de către Trix la Joi 12 Apr 2012 18:35:50, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 9932 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 12 Apr 2012 18:34:45 Titlul subiectului: |
154866 |
|
Foarte frumos si linistit arata Iasiul in acea perioada ! Nu spun ca acum nu este oras frumos, dar pozele din perioada aceea mi-au placut mult. O intrebare referitor la V2A-uri, acestea aveau usile originale sau au fost modernizate, la fel ca V3A-urile bucurestene ? (cod poza: 31071)
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 8720 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 13 Apr 2012 18:08:38 Titlul subiectului: |
154902 |
|
tramfan a scris: | De ce in acea perioada nu se mai foloseau casutele de afisaj de sus ale Tatrelor? |
In Romania, ordinea, legile, regulile, bunul simt s-au pastrat dupa '89 doar la cei care au crezut in ele intreaga viata ca elemente esentiale ale unei existente civilizate, fiind crescuti si educati in acest spirit. Din pacate, constatam pe zi ce trece ca numarul lor era foarte mic.
Raspunsul la intrebarea ta se regaseste in ceea ce am spus mai sus.
guest a scris: | O intrebare referitor V2A-uri, acestea aveau usile originale, sau au fost modernizate, la fel ca V3A-urile bucurestene ? (cod poza: 31071) |
350 asa a venit de la URAC in 1991. La 351-374 usile tip DAC au fost montate la Nicolina (din fabricatie, insa, au avut usi clasice de V2A/V3A), unde tramvaiele au fost modificate. Usile proveneau, probabil, de la troleibuze sau de la putinele autobuze DAC care au existat in Iasi pana la inceputul anilor '90.
|
|
Sus |
|
|
deprodio
Data înscrierii: 08/Iun/2007 Ultima vizita: 20/Mai/2024 Mesaje: 825 Locație: Galati
|
Trimis: Sâm 14 Apr 2012 10:23:45 Titlul subiectului: |
154923 |
|
Ce itinerariu parcurgeau traseele 4, 16 si 16b?
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 8720 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 14 Apr 2012 10:59:33 Titlul subiectului: |
154925 |
|
Linia 4, de la inceputuri, ar fi cam asa:
- pana in a doua jumatate a anilor '70, cand a fost intrerupta circulatia tramvaielor pe str. Sararie: Tg. Cucu - Targusor Copou;
- dupa aducerea Tatrelor si construirea liniei de pe bd. Metalurgiei: Copou - Tatarasi - Metalurgie - Tutora (nu cred ca s-a circulat mult timp cu parcursul asta);
- inel cu traseul 1: Copou - Tatarasi - Metalurgie - Podu Ros - Tg. Cucu - Copou;
- dupa construirea liniei din T. Vladimirescu (1983), inel cu linia 8: Copou - Tatarasi - Metalurgie - T. Vladimirescu - Copou;
- a urmat scurtarea liniilor 4 si 8 pana la Triumf si prelungirea liniei 13 (cu parcurs initial Autogara - Tatarasi Sud, schimbat in Gradina Copou - Tatarasi Sud dupa realizarea rondului de la Gradina Copou, denumit acum Triumf) pana sus la Agronomie (Copou - Tatarasi Sud) (anii '90);
- la sfarsit (a doua jumatate a anilor '90 pana probabil in '97, cand a venit la conducerea RATC un mare "destept", care a facut vraiste traseele de transport public din Iasi) cu traseele 4 si 8 s-a jonglat intr-o veselie: circulau normal la orele de varf, intre acestea existau traseele 4 barat (Triumf - Tatarasi Sud) si 8 barat (Triumf - T. Vladimirescu - Baza 3), in perioada vacantelor studentilor erau desfiintate. Cand s-a renuntat definitiv la circuit, in final a ramas doar traseul 8, cu parcursul Copou - T. Vladimirescu - Baza 3. Dupa ce va fi reluata circulatia tramvaielor 1 si 13 prin fata Palatului Culturii, traseul 8 va reveni si va avea din nou ultimul parcurs mentionat (a fost desfiintat in 2007, cand traseele 1 si 13 au fost deviate prin T. Vladimirescu, din cauza gropii - despre care incepusem sa credem ca e eterna - de la Hala Centrala). Linia 4 ramane doar o amintire.
Liniile 16 si 16 barat (anii '90):
- prima varianta a lor a fost inelul Moldova - Podu Ros - T. Vladimirescu - Moldova (traseul 16), respectiv invers (traseul 16 barat);
- povestea asta n-a tinut (din motive evidente), asa ca traseele 16 si 16 barat au devenit Autogara - Tg. Cucu - Podu Ros - Tatarasi - Autogara (16), respectiv Autogara - Tatarasi - Podu Ros - Tg. Cucu - Autogara (16 barat);
- nu dupa mult timp au fost prelungite cele doua trasee pana in Canta, traseul 11 (la acea vreme Canta - Tg. Cucu) fiind desfiintat;
- tot in '97, macelarul de trasee a avut grija si de 16 si 16 barat, desfiintandu-le.
|
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 1094 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 14 Apr 2012 12:07:21 Titlul subiectului: |
154935 |
|
Au existat si tramvaie TIMIS cu remorci mai mici, la care s-a renuntat la usa din mijloc?
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 8720 Locație: Iasi
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Sâm 14 Apr 2012 13:20:16 Titlul subiectului: |
154938 |
|
Mi-am propus initial sa nu intervin in acest subiect, dar o voi face doar cu speranta ca aceia care vor folosi informatiile nu vor fi niste straini care sa le publice si sa ni le vanda pe euroi sau sa ne dea mokka cateva firmituri. No offence intended pentru nimeni.
31064
Am vazut tramvai cu nr.239 pana aproape de sfarsitul Tatrelor. Acel vagon urma sa fie casat sau era pregatit (demontat) pentru RK?
De remarcat ca pare a fi singurul la care se mai folosea caseta de afisare a liniei.
31065
Din cate imi amintesc, 368 a avut schema de culoare identica cu 367 (cel din spate la care se vad usile). 365 a avut aceeasi schema pana sa devina "fantoma" (culoarea aia alba peste care s'a pus reclama la tigari).
Dupa un timp, vagoanele 366, 367, 368 si cred ca si 369 au fost vopsite in schema de culoare a lui 368 din aceasta poza. 368 nu a circulat insa prea mult, la fel si 366.
31066, 31070, 31072
Maturatoarea 1 este actualul 2, despre asta s'a mai vorbit. Ambele maturatoare au stat acolo pana in 1998 cand au fost restaurate vagoanele de epoca. 2 original a ramas acolo sub forma de schelet, iar sub el a ajuns truckul vagonului original ITB nr. 81.
Maturatoarea 331 ex 344 a stat si ea mult timp acolo. La inceputul anilor '90, vagonul Timis 331 a avut un accident si a ajuns in parcul rece din depoul Dacia.
Cum se vede intr'o alta fotografie, el a fost mutat din parcul rece. E posibil ca el sa fi fost reactivat si reparat capital, iar maturatoarea a fost mai tarziu renumerotata 333. A aparut apoi un tramvai 331+331 in noua schema de culoare. Vagonul motor a circulat pana priin anul 2001 sau 2002.
Vagonul utilitar 344 provine din remorca 344 scurtata, insa vagonul utilitar 333 ex Tw 344 are si partea din spate provenind de la remorca 344. Daca se desfac lampile, se vede pe interior tabla originala, cu gaurile originale pentru lampi si numarul 344 scris pe ea.
31096
Vagonul ITB 93 ex 108. In dreapta este remorca ITB/M 108 si in spatele ei vagonul motor 108. Ele puteau fi vazute si din afara depoului, de exemplu din trenuri care treceau pe langa depou. O schema de culoare similara a avut si tramvaiul ITB/M 109+109 pana a fost revopsit (apare in filmele PMPFilms).
31105
Din pacate, rezolutia este foarte proasta si nu se prea vad detalii.
Nu imi amintesc de 331 rosu (1987) cu numarul scris in spate. Se vede insa ca a fost scris cu fontul original, deci probabil ca a fost scris undeva prin 1988-1999, cand a aparut si tramvaiul rosu 320+320 (remorca provenea din alt vagon).
Tramvaiul original 312+312 era galben ca si cel din dreapta lui, dar se poate vedea o portiune de galben inchis sau ceva spre vernil. Existau putine vagoane in aceasta schema de culoare.
312+312 a reaparut in 1998 in noua schema de culoare (ca 324 din imagine).
Vagonul "302" nu este 302 original. Originalul avea numarul scris in spate si avea culoarea galben/vernil descrisa mai sus. El a fost renumerotat 325. Este usor de recunoscut in poze datorita faptului ca el si 301(=348) erau singurele din prima serie de Timis cu parbriz mai inalt si fara caseta de afisare a liniei deasupra. Este posibil ca "302" sa fie fostul 325 sau un alt vagon care nu a circulat aproape deloc, ca 305, 306 sau 310. 315 si 317 (galbene) existau in parcul rece cand acest vagon apare in alte fotografii.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 8720 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 14 Apr 2012 14:37:47 Titlul subiectului: |
154943 |
|
Trix a scris: | Mi-am propus initial sa nu intervin in acest subiect, dar o voi face doar cu speranta ca aceia care vor folosi informatiile nu vor fi niste straini care sa le publice si sa ni le vanda pe euroi sau sa ne dea mokka cateva firmituri. No offence intended pentru nimeni. |
Multe dintre "firmituri" provin de la persoane care au participat la excursii tematice, pentru care au platit in general peste 2000 de euro (in banii de atunci) de persoana, plus consumabilele (pentru ca vorbim despre multe filme, deloc ieftine). Pe unii ii costa apoi foarte mult scanarea filmelor, pe altii ii costa timpul pierdut pentru a le scana ei insisi. Foarte multi dintre participanti si oferitori de "firmituri" sunt oameni in varsta, cu probleme de deplasare, etc. Ori, a umbla prin depourile lumii in astfel de conditii si a fotografia este un efort deosebit.
Daca unii doresc sa pastreze aceste imagini doar pentru ei, altii le dau gratis sau pe bani intr-un cerc restrans, altii cu larghete tuturor, unii dau un anumit numar de imagini, altii pe toate dintr-o colectie, unii dau gratis tot ce au, altii vand pe diverse site-uri, unii permit publicarea, altii nu, este alegerea lor sa faca ceea ce doresc cu munca lor. Daca ne ofera aceste imagini - multe, putine, mari, mici - trebuie sa apreciem acest fapt, sa ne bucure vederea continutului, sa folosim materialele in conditiile specificate de autori si nu sa aruncam cu piatra ca unii sau altii nu ne dau totul, la maxim, si nu ne permit sa facem tot ce dorim noi cu munca lor.
Sunt convins ca nici un neamt, olandez,..., patagonez nu si-a propus sa isi insuseasca informatii si sa faca bani cu ele. Din pacate, treburi din astea fac unii romani si apoi se dau cunoscatori, pasionati, etc., pe toate gardurile, pe la toate ziarele, televiziunile, etc., etc., pe care le invita sa-i preamareasca. Cine stie cunoaste despre ce vorbesc...
Asadar, sa-i lasam pe straini in pace si sa ne bucure ca avem ce comenta! De condamnat suntem noi, ca nu am avut curajul sa spargem gheata si sa avem noi insine astfel de materiale, pe care sa le aratam generatiilor urmatoare.
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Sâm 14 Apr 2012 16:17:51 Titlul subiectului: |
154945 |
|
Reformulez afirmatia ca sa fie mai clara:
Citat: | ...o voi face doar cu speranta ca aceia care vor folosi informatiile mele nu vor fi niste straini... |
Prima data intr'un depou din Bucuresti am intrat pretinzand ca sunt reprezentantul unui colectionar, iar cei de la RATB intelesesera ca e cineva care vrea sa cumpere tramvaie vechi!! Cand am cerut si datele pe care RATB le-a dat cu generozitate celor de la BS, au strambat din nas, de par'ca eu nu puteam "sparge gheata" sa fac eu un Strassenbahn Atlas, macar pentru Bucuresti si Iasi. In 2003 inca imi mai permiteam (ca timp si bani) sa merg prin tara. Nici in '90 nu de bani duceam lipsa, asa ca puteam si eu sa dau 2000€, dar cred ca va mai amintiti mentalitatea comunista, daca nu erai strain erai vreun spion sau ziarist care vrea sa scormoneasca neregulile lor.
Eu am crescut cu tramvaiele alea sub nas (literalmente, pentru ca le vedeam de la fereastra). Si toate informatiile nu mi le-a dat cineva din RATP, ci le-am adunat eu. Cred ca timpul pierdut cu asta valoreaza cat banii aruncati de occidentali, care au dispus si de bani si de timp.
Imi pare rau daca prin pozele alea sau altele sunt exact lucrurile pe care nu le-am putut vedea de dincolo de gardul depoului, ca de exemplu Timisurile alea galbene sau ITB/M care nu au circulat prea mult.
Iar eu nu ma dau pasionat sau cunoscator, indraznesc sa afirm ca sunt si nu ma laud aici sau la TV. Singura problema e ca n'am avut ocazia sa plec ca sa ma intorc apoi cu grupuri organizate.
Daca credeti ca nu avea sens sa ma implic in discutia despre pozele astea, va rog stergeti-mi toate mesajele din acest subiect. Pentru ca tot nu am facut poze, spre deosebire de bani, informatiile astea le pot lua cu mine in mormant, alaturi de timpul pierdut.
Multumesc celor care ne-au pus la dispozitie materialele. As ruga insa adminii sa gaseasca o solutie ca pozele sa poata fi puse macar la 1MP, daca e posibil.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 8720 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 14 Apr 2012 17:35:54 Titlul subiectului: |
154946 |
|
La TV, din cate imi amintesc, nu te-am vazut, deci nu ma refeream la tine (si stii prea bine asta, si stii chiar si la ce ma refeream).
Esti pasionat (a spus cineva ca nu ai fi?!). Si altii sunt. Tramvaiele astea iti erau sub nas. Si altora le erau. Le vedeai de la fereastra. Si altii le vedeau. Le indrageai. Si altii le indrageau. S.a.m.d. (sper ca vorba aia cu indopatul cu informatii de la RATP nu mi se adresa). Aici depanam amintiri, nu facem concursuri gen "cine a vazut mai multe si mai bine". Fiecare are dreptul sa spuna ce si cum isi aminteste ca a vazut sau a notat ca a vazut. Daca doresti sa spui celorlalti ce ai vazut/notat, ai fost si esti oricand binevenit s-o faci. Si la fel e oricine, cata vreme nu bate campii la modul evident. Insa osanale nu va canta nimeni nimanui. Va fi doar apreciata contributia, la acest subiect sau la celalalt dedicat istoriei transportului public iesean. La fel cum apreciem materialele primite/gasite (oferite spre publicare de pasionatii care au vizitat orasele si regiile).
Cat despre excursiile tematice, fiecare le face dupa cum isi permite si/sau dupa cum il mana pasiunea. Unii cu dare de mana, altii renuntand la diverse pentru a putea participa. Cum am spus, sa-i lasam pe ei in pace si sa ne bucuram de ceea ce ne ofera, indiferent cat si cum e ceea ce ne ofera! Deocamdata, e tot ce avem "palpabil".
Astea fiind zise, sa revenim la fotografiile lui René!
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 9932 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 14 Apr 2012 20:12:05 Titlul subiectului: |
154963 |
|
Referitor la fotografii ... imi plac mult, foarte frumoase si variate schemele de culoare ale tramvaielor, traficul auto parea foarte lejer la vremea aceea !
Intrebarea mea este punctuala, care era numarul de tramvaie in perioada aceea, care este numarul actual de tramvaie ?
A doua intrebare, Nicolina, unde au fost modernizate V2A-urile, mai functioneaza ?
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 1094 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 14 Apr 2012 20:26:39 Titlul subiectului: |
154967 |
|
Raspund eu la a doua: Din pacate nu, ca majoritatea colosilor industriali din Iasi. Este in curs de demolare.
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Sâm 14 Apr 2012 20:49:46 Titlul subiectului: |
154971 |
|
radub a scris: | sper ca vorba aia cu indopatul cu informatii de la RATP nu mi se adresa...
Astea fiind zise, sa revenim la fotografiile lui René! | 1. Am spus de la inceput: no offence intended fata de nimeni (de pe forum sau care ne-a pus la dispozitie materiale).
2. Tocmai la poze vroiam sa revin. Poza aia cu Timisuri, daca era putin mai mare, poate reuseam sa vad ce era cu vagoanele alea. Asa am toate informatiile pe care nu mi le-a dat RATP: m-am uitat atent sub vopseaua vagonului
De 331 stiu ca era facut praf in 1991. 312 a aparut in 1988, dar din poza pare-se cel putin ca remorca nu e 312, iar "302" ala nu stiu ce poate fi.
Nemtii la ei acasa stiu foarte bine vagoanele lor si speram sa refac si eu istoria Timisurilor. Materialele, informatiile si generozitatea lui Andrzej Brzozowski m-au ajutat pentru parcul RATB.
Continuam:
31106
IK4 nr. ??? ex 260 31-IS-5580 (in perioara aceea, IK4 aveau numere intre 311 si 327 plus si 51 si 78??
R112 nr. 7 ex 360 31-IS-7110
Iarasi ceva interesant ar fi de vazut daca nemtii au prins si Saviemurile acelea pentru piese sau ce au fost ele: 84, 85, 87 si 88.
P.S. Daca in fata halelor stateau rablele alea, inclusiv Timis galben mort de 10 ani, ce vagoane stateau in halele abia construite???
Ultima modificare efectuată de către Trix la Sâm 14 Apr 2012 20:59:48, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 8720 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 14 Apr 2012 20:58:06 Titlul subiectului: |
154973 |
|
guest a scris: | Intrebarea mea este punctuala, care era numarul de tramvaie in perioada aceea, care este numarul actual de tramvaie ? |
Trebuie sa caut mifixurile din acea perioada (dureaza) asa ca deocamdata voi aproxima: cca. 25 de trenuri Timis 2 reparate capital in acea perioada, 25 V2A si probabil undeva intre 60 si 70 de Tatre T4R. In orice caz, total insuficiente si asta se vedea foarte usor la strada (mai mereu pe unele trasee tramvaiele aveau "aripi" la orele de varf).
In prezent: 103 GT4 + 7 ST10 + 3 ST11 + 1 GT8 + 9 trenuri Be 4/4 + B[4] + 14 Be 8/8, deci 137 de tramvaie, la care se vor adauga cele 9 tramvaie GT8 si 3 GT4 (astea s-ar putea sa mai scoata din circulatie cateva GT4 nemodernizate, dar inca nu e stabilit ceva clar) care vin acum din Germania si tramvaiul GT4-M modernizat la Pascani.
Acum nu se mai circula in conditiile din 1996, chiar daca numarul de unitati nu e cu mult mai mare. Numarul de trasee a scazut, numarul de calatori a scazut si el din pacate, din diverse motive. Calitativ, insa, starea parcului actual este incomparabila din orice punct de vedere cu situatia de atunci.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 8720 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 14 Apr 2012 21:11:35 Titlul subiectului: |
154974 |
|
Trix a scris: | in perioara aceea, IK4 aveau numere intre 311 si 327 plus si 51 si 78?? |
Alea cu numere mici probabil ca erau in Dacia pentru exterioare, iar celelalte in Tudor pentru traseele urbane. Ala din imagine pare a fi 52.
Trix a scris: | P.S. Daca in fata halelor stateau rablele alea, inclusiv Timis galben mort de 10 ani, ce vagoane stateau in halele abia construite??? |
Poate erau trase pentru taiere sau pentru a fi refacute la fel ca restul reparate capital in acea perioada (si revopsite in schema Golden American).
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 8720 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 14 Apr 2012 21:17:16 Titlul subiectului: |
154976 |
|
In foto 31118 apare vagonul 203 cu 7 luni inainte de a fi distrus in accidentul din martie '97 din CUG, care a pus cruce liniei Podu Ros - CUG (evident, a fost folosit ca pretext, pentru ca problemele se puteau rezolva cu totul altfel).
Mai jos: doua imagini din cotidianul Monitorul, cu vagonul distrus
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
99.26 kb |
Vizualizat: |
de 22940 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
104.47 kb |
Vizualizat: |
de 22940 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Sâm 14 Apr 2012 21:37:28 Titlul subiectului: |
154977 |
|
52 ex 185 avea nr 31-IS-7846, deci nu e el.
Apare si intr'o poza pe stfp.net.
Interesant ca tramvaiul ala sa mai fi pupat o reparatie capitala in halul in care arata. Ar fi culmea ca si 315 care ramasese la gara sa mai fi prins o reparatie.
Totusi 312 se pare ca Tw era chiar 312. Vatmanul Mihai Cumpana spunea ca l-a condus atunci cand a fost repus in circulatie si ca l-au scos cu macaraua din parcul rece atunci cand l-au refacut.
Legat de culoarea vagonului 368, a existat si un Timis in acea schema de culoare: 325+325. E greu de spus daca e acelasi cu cel din 1990, dar in iulie/august 1996 l-am vazut. Imi amintesc bine pentru ca era perioada de glorie Macarena+Coco Jumbo.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 8720 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 14 Apr 2012 21:48:02 Titlul subiectului: |
154978 |
|
Din imaginea initiala, marita de 5 ori (la 100% nu se vede nimic util), poate ajuta. Mie tot 52 mi se pare ca scrie...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
57.87 kb |
Vizualizat: |
de 22926 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
arnold 1165
Data înscrierii: 19/Sep/2006 Ultima vizita: 01/Iul/2014 Mesaje: 134 Locație: Arad
|
Trimis: Sâm 14 Apr 2012 21:54:36 Titlul subiectului: |
154979 |
|
Ce accident a fost cu aceasta TATRA T4R 203? Ce s-a intamplat defapt? Nu inteleg....Acest accident sa inteleg ca adus si la inchiderea unei linii?
_________________ SCOOTER ESTE CEL MAI TARE |
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Sâm 14 Apr 2012 22:09:53 Titlul subiectului: |
154980 |
|
Nu contest ca ar putea fi 52. Si eu imi amintesc de el tot in schema aia de culoare, dar si rabla aia din autobaza 1 tot 52 era.
Despre accident. Pe linia de pe soseaua Nicolina, venind dinspre CUG, remorca 343 a deraiat, a intrat pe linia cealalta si s'a ciocnit frontal de Tatra 203. Nu stiu daca vagonul 203 a fost reparat sau nu, dar a existat pana in 2009 un vagon cu nr. 203. Remorca 343 a fost cel mai probabil casata, dar ce e cel mai grav este ca nea' Costel a oprit circulatia tramvaielor spre CUG si pana astazi nu mai merge tramvaiul pe acolo.
|
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 1094 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 14 Apr 2012 22:24:48 Titlul subiectului: |
154981 |
|
Vatmanul de pe Tatra a murit in accident?
|
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|