Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Stiri si articole de presa despre transportul feroviar
Du-te la pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Trenuri
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Kaustik



Data înscrierii: 11/Noi/2008
Ultima vizita: 03/Mar/2024
Mesaje: 766
Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila

MesajTrimis: Mar 24 Apr 2012 00:56:32    Titlul subiectului: Stiri si articole de presa despre transportul feroviar 155282

Tara fara stapan... O sa ajungem la un moment dat ca in bancul acela cu Sherlock Holmes si doctorul Watson, cand s-au trezit in bezna noptii fara cort, pentru ca-l furase cineva...

Chiar nu mai exista niciun fel de speranta pentru petecul asta de tarisoara?!?! Incep sa regret regimurile totalitare... Evil or Very Mad

Stirile PRO TV.ro a scris:
Calea ferata din Romania e transformata in cazane de tuica. Oricand se poate produce o catastrofa

23.04.2012

Mii de oameni care circula in fiecare zi cu trenul sunt in pericol de moarte. Furturile de componente au devenit sport national, iar stoparea lor pare o lupta cu morile de vant.

Se fura orice, de la suruburi de sine si macazuri, pana la conductori electrici, care coordoneaza circulatia. Asta s-a tradus pana acum in zile intregi de intarzieri, insa cu totii suntem constienti ca doar o farama de noroc a impiedicat o catastrofa.

In ultimele 24 de ore, furturile au avut loc la Sarulesti, Baneasa si Dor Marunt.

Cat vezi cu ochii in jurul garii Sarulesti, toate cutiile in care sunt protejate circuitele electrice pentru liniile de cale ferata sunt distruse. Bobinele contin cabluri de cupru si contacte de argint. Hotii le vand circuit cu circuit. Paguba produsa este mare.

La Remat, nimeni nu stie nimic. In Romania, furturile de pe calea ferata sunt de neoprit. Infractorii iau orice de la cabluri si semafoare pana la sine.

Intr-un numar covarsitor de cazuri, suspectii nu sunt arestati pentru ca faptele lor nu sunt grave, potrivit magistratilor. Nimeni nu isi pune insa problema ca lipsa unei singure piese ar putea produce un dezastru.

_________________
"O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
boy4ever



Data înscrierii: 31/Mar/2008
Ultima vizita: 22/Feb/2024
Mesaje: 355
Locație: Targu Jiu

MesajTrimis: Mar 24 Apr 2012 01:24:01    Titlul subiectului: 155283

Oare acei oameni fura din placere? Ma indoiesc! Bag mana in foc ca daca maine s-ar mari salariul minim cu macar 50%,ar disparea pe putin jumatate din infractiunile de furt,inselaciune etc. la nivel national. Dar nu se vrea! E lesne de inteles ca atata timp cat pe zi ce trece conditiile de trai se inrautatesc,atunci se vor inmulti si infractiunile in raport direct proportional.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
claudiu_samy



Data înscrierii: 25/Ian/2007
Ultima vizita: 31/Oct/2017
Mesaje: 223
Locație: Galati; Bucuresti

MesajTrimis: Mar 24 Apr 2012 07:21:00    Titlul subiectului: 155285

Hotii fura componente feroviare pentru ca au cui sa le vanda. Acelasi lucru despre furtul capacelor de canalizare. Daca s-ar controla mult mai serios activitatea centrelor de fier vechi si s-ar inchide cele care cumpara astfel de lucruri atunci si furturile ar scadea.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Kaustik



Data înscrierii: 11/Noi/2008
Ultima vizita: 03/Mar/2024
Mesaje: 766
Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila

MesajTrimis: Sâm 21 Iul 2012 14:08:29    Titlul subiectului: 157504

Iata ca "responsabilii competenti" ai CFR impun din nou restrictii de viteza pe anumite tronsoane de circulatie feroviara, restrictii cauzate de temperaturile excesive din perioada verii... Asa ca, daca planuiati sa ajungeti undeva cu trenul, sa prindeti alte legaturi sau avioane la aeroport, ori plecati mai devreme de acasa cu cel putin o jumatate de zi (ca sa fiti siguri ca ajungeti la timp pentru a prinde legatura), ori... mai bine o lasati balta...

Pe relatia Galati - Bucuresti Nord via Buzau exista o portiune de traseu (Faurei - Buzau) pe care oricum trenurile aveau restrictie de viteza (niciodata nu am inteles de ce)... Sunt curios cat de mai incet de atat vor putea merge... Cel putin ultima oara cand am mers cu trenul pe aici (acum cateva saptamani), daca ai fi fost dintre persoanele inca in puterea varstei, te puteai da jos lejer din tren si puteai alerga pe langa garnitura, ca nu cred ca ai fi avut probleme in a tine pasul... E totusi si o parte buna in toata treaba asta: barem n-o sa mai avem motive sa spunem ca am pierdut trenul, ca-l vom prinde din mers... Laughing

Cand ninge, nu e bine, cand ploua, nu e bine, cand e soare, iarasi nu e bine... Oare ce tip de vreme ar fi ideala pentru circulatia trenurilor CFR?... Rolling Eyes

TM PRESS a scris:
Întârzieri mari pe calea ferată. CFR impune restricții de viteză

21 iulie 2012, 08:50

Temperaturile ridicate i-au determinat pe responsabilii CFR să impună restricții de viteză pe căile ferate. Astfel, trenurile vor circula mai încet în zilele de sâmbătă și duminică, anumite garnituri urmând să aibă întârzieri la sosirea în stație, a anunțat vineri Compania Națională de Căi Ferate ‘CFR’ SA printr-un comunicat.

‘În perioada de caniculă (35 – 37 grade C în aer) temperaturile înregistrate la nivelul șinei sunt cuprinse între 45 – 55 grade C, iar decizia de reducere a vitezelor de circulație în anumite intervale de timp este o măsură obligatorie pentru siguranța traficului feroviar’, se arată în comunicatul CFR.

Sunt vizate în special garniturile care circulă prin partea de sud a țării, zonă vizată în această perioadă de cod galben de caniculă. Astfel, ar putea fi restrictionate garniturile care circula pe rutele: București-Craiova, București-Timișoara, București-Brașov, Bucuresti-Galați și București-Constanța. Așa se face că în timpul zilei, viteza de circulație a trenurilor de călători și de marfă va fi redusă cu 20-30 km/h față de viteza normală de circulație, astfel încât traficul feroviar să se desfășoare în depline condiții de siguranță.

_________________
"O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Kaustik



Data înscrierii: 11/Noi/2008
Ultima vizita: 03/Mar/2024
Mesaje: 766
Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila

MesajTrimis: Mar 30 Oct 2012 17:00:33    Titlul subiectului: 160119

Saptamana trecuta am vrut sa ajung la Bucuresti nu foarte de dimineata... am zis in jur de 9 si jumatate daca ajung e foarte bine, ca aveam ceva de rezolvat... Sa merg cu trenul... Ei, as... m-am gasit si eu... Toate trenurile care veneau dinspre Buzau (si evident trec si prin Gara de Sud din Ploiesti) aveau intarziere de o ora, poate si mai mult... Am intrebat de ce... Furt de cabluri de la sistemul de semnalizare... Din nou... Pentru a cata oara?! Chiar nu exista o solutie pentru problema asta?! Cat am stat si mi-am asteptat trenul in gara, imi treceau fel de fel de idei in cap: camp minat de o parte si alta a liniilor de tren, "arici" de bare si sarma ghimpata, paza 24 de ore din 24 asigurata de soldati cu ordin de tragere fara somatie in cazul in care observa ca cineva se apropie de linii etc... Insa am fost trezit la timp, pana sa ma cufund in ganduri mai negre, de doamna de la miscare, care anunta sosirea trenului meu... Sa mergem la capitala acum...

adevarul.ro a scris:
De ce tot întârzie trenurile în România. Șase cauze ale unei risipe de sute de milioane de euro

25 octombrie 2012, 03:54 | Autor: Sorin Ghica | 6743 afișări

An de an, în infrastructura feroviară se investesc sute de milioane de euro, dar trenurile vin cu întârzieri din ce în ce mai mari. Cu toate acestea, nimeni nu le spune călătorilor care sunt cauzele reale ale întârzierilor.

De zeci de ani, românii așteaptă, în gări, trenuri care vin cu întârzieri ce nu de puține ori sunt de ordinul orelor. Primesc mereu aceeași explicație: infrastructura învechită. O infrastructură care an de an înghite sute de milioane de euro pentru lucrări de modernizare. Nimeni nu le spune călătorilor care sunt și celelalte motive, ascunse, pentru întârzierile trenurilor. „Adevărul" face azi o radiografie a acestui colos - CFR, care odată era considerat „a doua armată a țării", și arată principalele motive pentru care a devenit una dintre instituțiile cele mai lipsite de credibilitate.

CORUPȚIA

Compania Națională CFR a fost mereu o vacă de muls pentru „băieții deștepți". Campion a fost celebrul Mihai Necolaiciuc. Fostul director general, administrator și ordonator de credite la CN „CFR", este judecat pentru trei infracțiuni de abuz în serviciu contra intereselor publice în formă calificată și continuată și pentru infracțiunea de utilizare a subvențiilor în alte scopuri decât cele pentru care au fost acordate.

Alături de acesta, mai sunt judecați fostul director al Direcției comerciale din CFR, Gabriel Mihail Misir, și fostul director al Direcției economice din CFR, Viorica Olăeru, ambii pentru complicitate la abuz în serviciu contra intereselor publice în formă calificată și continuată. Procurorii arată în rechizitoriul trimis judecătorilor că, în perioada 17 iulie 2000 - 21 octombrie 2003, Mihai Necolaiciuc împreună cu cei doi complici ar fi traficat resursele financiare și activele companiei în folosul unor societăți comerciale private, în dauna patrimoniului companiei și a resurselor acesteia. Prejudiciul: 34 de milioane de euro. Nici succesorii săi nu au avut un management neobservat de DNA. De exemplu, clujeanul Emil Sabo (36 de ani) a fost trimis în judecată de DNA pentru o fraudă de 700.000 de euro.

Rezultatele dezastruoase de la CFR sunt și efectul politizării excesive a instituției. La fiecare schimbare de guvern, echipele din conducerea societăților feroviare erau înlocuite cu altele, după cu totul alte criterii decât cele profesionale. Astfel, în perioada 1998-2012, la conducerea CFR SA s-au perindat nu mai puțin de 17 directori.

INCOMPETENȚA

Ultimul raport public al Curții de Conturi, cel din 2010, relevă rezultatele economice dezastruoase ale CFR SA. Managementul defectuos, susțin auditorii Curții de Conturi, a condus la utilizarea nelegală a sumei de 13,4 milioane de euro dintr-un împrumut acordat CFR de către o bancă japoneză.

Alte 10,6 milioane de euro din finanțări rambursabile au fost utilizate fraudulos. Banii au fost folosiți la achiziționarea a 18 mașini de cale ferată, operațiune care nu făcea obiectul acordului de împrumut.

Incompetența managerilor a ajuns până într-acolo, încât CFR urma să piardă în urma executării silite mai multe linii de cale ferată echipate complet, bunuri care, potrivit legii, aparțin patrimoniului public al statului, gestionat de CNCF CFR SA. Curtea de Conturi a mai descoperit plăți nelegale pentru lucrări neefectuate, neexecutarea unor garanții, neînregistrarea în contabilitate a unor operațiuni financiare etc.

RISIPA

Inspectorii Curții de Conturi arată, în ultimul audit realizat la CN „CFR", că atât managerii din vârful companiei, dar și cei de nivelurile 2-3, nu au niciun respect pentru banul public. Au fost descoperite nenumărate cazuri de plăți nelegale pentru tot felul de lucrări fictive și achiziții de materiale neutilizate. Este cazul materialelor cumpărate și nefolosite pentru reparația podului de pe linia Brașov - Podu Olt. De asemenea, au fost găsite stocuri de materiale și echipamente nefolosite, cu o vechime cuprinsă între 1-7 ani, ca urmare a achiziționării de materiale pentru lucrări de investiții nedemarate sau care nu au asigurată finanțarea. Au mai fost descoperite și alte stocuri, uitate, și care în timp s-au depreciat. Pierderile în cazul acestor stocuri s-au ridicat la 10 milioane de euro.
Nici măcar nu au fost inventariate bunurile și capitalurilor proprii deținute. Relevantă în acest sens este descoperirea a 1.268 de vagoane care, pur și simplu, nu erau inventariate.

Concluziile Curții de Conturi: CFR nu gestionează bunurile din domeniul public și privat al statului pe baza principiilor economicității, eficienței și eficacității; situațiile financiare nu oferă, în toate aspectele semnificative, o imagine fidelă a poziției financiare, a performanței financiare și a celorlalte informații referitoare la activitatea desfășurată de entitate; modul de administrare a patrimoniului nu este în concordanță cu scopul, obiectivele și atribuțiile entității și nu respectă principiile legalității și regularității.

DEZORGANIZAREA

Auditul realizat de Curtea de Conturi scoate la iveală și o dezorganizare crasă la nivelul acestei instituții strategice. În primul rând, inspectorii acuză faptul că organizarea și funcționarea sistemului de control intern se fac în mod deficitar. Managerii nu au fost interesați să facă o minimă evaluare, prin calificative, a activității persoanelor cu atribuții de control financiar preventiv. Mai mult, managementul nu a elaborat și nu a implementat Codul de conduită. Metodologia pentru implementarea controlului intern nu prevede atribuții de monitorizare, coordonare și îndrumare și nici nu a fost completat la nivelul managementului un registru al riscurilor.

MODERNIZAREA

CFR a demarat o serie de proiecte de modernizare a infrastructurii, pentru a crește siguranța transportului pe calea ferată și a reduce întârzierile trenurilor. Reabilitarea însă se face „românește", adică încet și scump. Numai în ultimii patru ani, lucrările de reabilitare au înghițit de la bugetul de stat 246,3 milioane de euro.

Potrivit Ministerului Transporturilor, la momentul actual sunt în reabilitare peste 200 km de cale ferată, cinci tuneluri și nu mai puțin de 14 gări. Este vorba de șase tronsoane feroviare, aflate pe Coridorul IV paneuropean (Constanța - București - Brașov - Sighișoara - Arad - Curtici). În total, pe rețeaua feroviară românească sunt deschise 22 de șantiere.

Cea mai mare parte a fondurilor este asigurată de Comisia Europeană, prin Programul Operațional Sectorial Transport (POS-T). Dacă nu vor fi sincope în finanțarea proiectelor, oficialii de la Transporturi promit că lucrările de modernizare ar putea fi finalizate în perioada 2013-2015.

Pentru alte proiecte importante finanțate de Comisia Europeană, urmează ca în perioada următoare Ministerul Transporturilor să organizeze alte licitații, pentru desemnarea constructorilor.

FURTUL DE COMPONENTE

Furturile de la calea ferată afectează nu numai timpii călătoriilor cu trenul, dar și siguranța circulației. Se fură ca-n codru elemente de semnalizare și automatizare de pe magistralele deja reabilitate, așa că viteza de circulație este mai mică decât cea de dinaintea începerii lucrărilor. Asta pentru că Ministerul Transporturilor a asigurat sumele necesare doar pentru paza autostrăzilor, nu și a sectoarelor de cale ferată modernizată.

Potrivit oficialilor de la Transporturi, cele mai multe cazuri de sustrageri de componente din infrastructura feroviară se înregistrează pe raza Sucursalelor CF București și Constanța, cu preponderență pe secțiile CF unde s-au executat lucrările de reabilitare a infrastructurii feroviare.

Prejudiciul financiar al CFR SA, provocat de aceste acțiuni infracționale, în primele noua luni ale anului, este de 6,1 milioane de euro. În majoritatea cazurilor de sustrageri și distrugeri ale elementelor infrastructurii feroviare s-au produs perturbații majore în circulația și manevra trenurilor.

Melci românești de cale ferată

Infrastructura feroviară a țării noastre a fost declarată cel mai puțin performantă de pe întregul continent. Potrivit unui studiu european, trenurile din România merg cel mai încet, iar clienții CFR sunt cei mai nemulțumiți. În medie, trenurile românești se deplasează cu doar 43 de kilometri pe oră. Adică de două ori mai încet decât în Cehia. Ne-au întrecut chiar și moldovenii, ale căror trenuri circulă, în medie, cu 60 de kilometri pe oră. În 2011, media de deplasare a trenurilor românești, potrivit aceluiași studiu, a fost de 66 de kilometri pe oră.

JAPONIA, MODELUL SUPREM

Punctualitatea feroviarilor japonezi poate fi percepută ca un mit, deși ea este reală. Conform raportului pe 2010 al Central Japan Railway Company, întârzierile totale cumulate pe anul respectiv ale celebrelor trenuri Shinkansen au fost de 36 de secunde. În cazul în care se întâmplă ca un tren să întârzie 5 minute, conductorii eliberează certificate pentru ca pasagerii să-și poată justifica întârzierea la serviciu.

100 de minute de întârziere într-o oră

Întârzierile trenurilor românești au ajuns să fie atât de sigure, pe cât de punctuale sunt trenurile ale japonezilor. Ieri, în Gara de Nord, cea mai mare poartă feroviară a țării, într-un interval de o oră am contabilizat aproape 100 de minute de întârziere. Este vorba de trenurile Pitești-București (sosire la ora 12.53), care a întârziat 10 minute, Iași-București (sosire la ora 13.05) - întârziere de 25 de minute, Galați- București (sosire la ora 13.47) - întârziere de 10 de minute și Budapesta-București (sosire la ora 14.05) - întârziere de 50 de minute.

Cu două zile în urmă, susțin călătorii, intercity de Budapesta a avut o întârziere de 400 de minute. Deși nemulțumiți, călătorii spun că nu pot renunța la trenuri. Iuliana (44 de ani) străbate zilnic pe calea ferată drumul de la Ghergani (Dâmbovița) la București (40 de kilometri) și spune că, deși distanța este foarte scurtă, trenul tot întârzie. „Așa ceva nu e normal într-o țară civilizată! Abonamentul CFR pe o lună mă costă un milion de lei. Foarte rar trenul vine la timp sau nu întârzie până la București", a declarat femeia.

O altă călătoare, Magdalena (39 de ani), face naveta de la Crețești (25 de kilometri de București). Femeia nu înțelege de ce trenurile particulare pot ajunge la timp, iar cele de stat, nu. „Fac de 14 ani naveta la București. Biletu' costă la fel, 9 lei, la CFR și la particular. Dar personalul CFR face o oră și jumătate, iar particularu' doar 40 de minute. Ăia cum pot să nu aibă întârzieri?", se întreabă femeia.

_________________
"O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 9816
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 31 Oct 2012 08:17:29    Titlul subiectului: 160131

Bine se circula doar spre munte, intre Bucursti Nord si Predeal. Asta daca nu ii mai vine ideea unui prost sa deschida usa din mers si sa cada din tren, asa cum a facut fata aia acum doua saptamani.
La Constanta "miracolul" a tinut pana in ianuare. La primul viscol a deraiat trenul la Mostristea, apoi primavara si mai ales vara au inceput furturile. Rezultat: Desi infrastructura noua "tine" la 160 km/ora, trenurile au intarziere de cel putin 50 de minute spre Constanta.
Furturile de componente si automatizari s-ar putea stopa foarte usor daca se vrea. Din pacate la CFR se fura la toate nivelurile. Iar actiunea asta a DIICOT-ului contra "nasilor" mi se pare la fel de haioasa cum era actiunea contra celor care descarcau filme de pe DC++."Operatiunea Gramofonul" Laughing Laughing
In loc sa faca descinderi la Sarulesti sau alte comune pline de "tuciurii", in loc sa ia la "puricat" toate centrele care vand fier vechi, care culmea sunt langa calea ferata, baietii de la DIICOT s-au pus sa ii starpeasca pe "bestiile" de nasi. Ce nesimtiti si spagari sunt nasii astia ... domne' Laughing Laughing Laughing
Acum pun si eu o intrebare. Ati vazut vile de "nasi" ? Eu nu am vazut sau auzit ca un nas sa isi faca vila. Am vazut in schimb vile de procurori sau magistrati.
S-a recuperat vreun euro din cei peste un miliard sifonati de Necoaiaiciuc si gasca lui ?
Dezastrul de la CFR se datoreaza hotiei de la primul nivel si pana la cel mai de jos.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 19/Mar/2024
Mesaje: 8702
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 31 Oct 2012 10:06:20    Titlul subiectului: 160134

N-ai vazut vile de nasi pentru ca adevaratii beneficiari ai "muncii" lor de acari paun nu mai sunt demult ei insisi, ci alti indivizi, aflati deasupra lor (sefi, lideri de sindicat, puslamale politice si alte puslamale). Fenomenul, insa, e grav si sunt convins ca unii dintre ei sunt chiar fortati sa devina acari paun, amenintati fiind cu ramasul pe drumuri. Insa, cu siguranta sunt si multi suficient de inconstienti (chiar cu ei insisi) care o comit nesiliti de nimeni, chiar si parte a unui sistem bine organizat fiind.

Sunt curios cand urmeaza la puricat angajatii de la Gevaro. Sa vezi acolo ce treburi se invart.

Problema este ca actiunile astea sunt fumigene menite a ne distrage atentia de la alte chestiuni. Daca ar fi "pe bune" si s-ar vedea niste rezultate pe intreaga filiera, ai ramane mut de uimire, asa, insa...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 31 Oct 2012 10:29:41    Titlul subiectului: 160136

Furturile de componente ale infrastructurii feroviare sunt extrem de dese si cu repercursiuni extrem de grave asupra circulatiei trenurilor si, mai ales, asupra increderii calatorilor in tren ca mijloc de transport.
Evident ca un calator care plateste o suma destul de mare (raportata la venituri) pe bilete si apoi intarzie cu regularitate cateva zeci de minute, trebuie sa fie masochist ca sa mai circule cu trenul in conditiile in care poate opta, pe anumite rute cel putin, pentru autocare relativ moderne si confortabile si, de multe ori, la preturi mult mai mici.
Si uite asa, incet-incet trenul ajunge sa nu mai fie prima optiune si tare ma tem ca in timp relativ scurt va ajunge sa nu mai fie inclus deloc printre optiuni de catre multi actuali calatori... Rolling Eyes
Concret, pe linia de Constanta intarzierile sunt in medie de 60-70 minute la fiecare tren InterRegio, dar mai sunt si "varfuri" cu intarzieri de 90 de minute, cum s-a intamplat week-end-ul trecut.
Legat de ruta pe care circul aproape zilnic, Buzau - Bucuresti, pot sa spun ca furturile sunt ceva "obisnuit", acum vreo saptamana-doua am avut furturi si intarzieri de cam 40-60 minute in 3 zile din cele 5 ale unei saptamani...
Furturile sunt axate in principal pe cabluri ale instalatiei de semnalizare si se petrec cel mai adesea intre Ploiesti si Bucuresti.
Mai nou, vad ca au inceput sa se indeseasca si furturile de relee si bobine, ba chiar s-a ajuns la situatii extreme in care s-au furat dulapurile cu relee cu totul Shocked , nu numai releele, ba chiar s-au furat si semnale, cu totul!
Ce ma ingrijoreaza cel mai tare este faptul ca au inceput sa se fure relee si intre Ploiesti si Buzau, ceea ce ma duce cu gandul la faptul ca ori hotii si-au extins aria, ori s-au mai "calificat" si altii in "meserie"... Evil or Very Mad
Partea de care ma tem cel mai tare este legata de "calificarea" hotilor, cred ca la inceput se ocupau de ciordit unii care stiau cum se face treaba "ca la carte" si ce se putea fura fara a pune in pericol iminent trenurile; acum ma tem ca pe masura ce "afacerea" s-a "promovat", tot mai multi vor incerca sa faca si ei la fel si, lipsindu-le cunostintele specifice, mi-e ca vor provoca un dezastru.
Un exemplu foarte elocvent despre ce pot face "pradatorii" e podul feroviar care traverseaza magistrala 500 in zona Ploiesti Est, pod care nu mai e functional si care a fost "demontat" aproape complet!
Dupa parerea mea, banii obtinuti de mafia fierului vechi alimenteaza satrele politice si chiar politisti, erau calatori care povesteau ca au vazut cum se furau componente si au sunat la "polutie" si ca astia au venit dupa juma' de ora...
Legat de furtul de fier vechi din trenurile de marfa, umbla o legenda despre imaginatia ciorditorilor, cum ca, pentru a provoca oprirea trenurilor in camp pentru a se putea urca pe vagoane, hotii au gasit o metoda "inovatoare": cica se suia unul pe semnal (semafor) si vopsea cu vopsea rosie sticla corespunzatoare culorii verde a semnalului, astfel ca, desi linia era libera si semnalul avea aprinsa culoarea "verde", mecanicul vedea de fapt rosu si ... oprea! Nu stiu cat de adevarata e legenda, dar in Tiganistan nimic nu e imposibil...

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 9816
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 31 Oct 2012 10:46:31    Titlul subiectului: 160137

Lucrurile sunt grave, se pot intampla oricand accidente din aceste cauze. Politia unde este ? Deja din cele prezentate...........nu mai suntem un stat functional, ne apropiem de...........Somalia. S-a depasit de mult limita. Se fura si ianinte de la calea ferata, dar in ritmul asta o sa ajunga sa fure sinele cu totul. De vina sunt si cei din varful CFR-ului. Ce masuri au luat ?
Foamea in Romania este mare, hotii nu au nici un Dumnezeu.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 31 Oct 2012 11:18:53    Titlul subiectului: 160138

guest a scris:
De vina sunt si cei din varful CFR-ului. Ce masuri au luat ?
Nu siu ce anume vrei sa spui prin "CFR"... Ce anume crezi ca pot face, legal, cei de la CFR Calatori si/sau CFR Infrastructura?!?
La CFR Calatori chiar nu stiu ce anume ai vrea sa faca in afara de reclamatii dese catre "organele statului"; daca alea nu fac nimic, ce anume poti face, legal vorbind?!?
Ce le reprosez eu celor de la Calatori este doar lipsa/slaba/incompleta comunicare cu calatorii, in sensul ca daca intarzierile chiar nu pot fi evitate, macar sa se anunte imediat asta, timpul estimat etc.
Se face si asta, dar nu mereu.
Vad ca uneori calatorii sunt intrebati daca au legaturi catre alte directii si, functie de raspunsuri, "nasii" suna si anunta situatia, astfel ca trenurile de legatura asteapta sosirea intarziatilor ceea ce, e bine pe de o parte, insa e rau pe de alta parte, provoaca intarzieri in cascada si nemultumesc ceilalti calatori, care astfel intarzie si ei...
O solutie optima, zic eu, mai ales pe rutele cu trafic redus de calatori, ar fi cea folosita si de CFL (Caile Ferate Luxemburgheze), care au microbuze si autobuze proprii (inscriptionate CFL, cu schema unitara de vopsire etc) si care ar putea fi utilizate exact pentru situatii de genul asta, ai 10 calatori la legatura, nu mai tii trenul de legatura aiurea 30 de minute, ii dai drumul iar calatorii "intarziati" ii transporti cu microbuzul sau autocarul.
Iar cei de la CFR Infrastructura, in afara de a incerca sa asigure mai bine acele dulapuri sau cabluri, ce anume sa faca?!? Repet, legal.
Stoparea fenomenului nu poate fi facuta decat pe 3 cai, odata ca "polutia romana" sa-si faca treaba pentru care e platita si sa-i prinda pe "hoti", odata procurorii si judecatorii sa-si faca treaba cu maxim de asprime tinand cont de gravitatea faptelor, odata ca "alesii" (pe pungi, mici si bere etc) sa inaspreasca legile aplicabile, incluzand aici nu numai pedepsele aplicabile, ci si inchiderea tuturor centrelor de colectare a desurilor si transformarea acestei activitati in monopol de stat, sa fie cate 1-2 unitati pe judet, pentru a fi mai usor de controlat fenomenul, acum e greu sa verifici toti "intreprinzatorii" s.a.m.d. s.a.m.d.
Inca o data, Emil, te rog sa vii cu idei concrete, ce anume sa faca "CFR"-ul?!?

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 19/Mar/2024
Mesaje: 8702
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 31 Oct 2012 11:24:56    Titlul subiectului: 160139

Catalin, stii cat de deranjant suna anuntul ala cu "din cauze tehnice..."? Stii cat de nasol e sa nu ai macar sali de asteptare curate, ventilate, incalzite, lipsite de boschetari si mirosuri, in care sa zaci pe niste banci acatarii meditand la "cauzele tehnice"? Ce face macar pe directia asta CFR Calatori?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 9816
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 31 Oct 2012 11:31:11    Titlul subiectului: 160140

Catalin Ghita a scris:
Inca o data, Emil, te rog sa vii cu idei concrete, ce anume sa faca "CFR"-ul?!?

Sa fure mai putin. Ar ramane bani pentru plata unei firme de paza. Mai mult nu dezvolt subiectul fiindca esti implicat in sistem si nu poti da dovada de obiectivitate. Ma refeream la CFR infrastructura. Si transportul de marfa are de suferit. Cand o sa plece francezii Dacia din Romania (si fi sigur ca vor pleca, chiar daca in Franta sunt liste de asteptare pentru Dacii) sa te gandesti la cat timp ii ia unui marfar sa ajunge de la Pitesti la portul Constanta sau spre vestul tarii. Numai la Fundulea marfarele stau si 5 ore sa astepte.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 19/Mar/2024
Mesaje: 8702
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 31 Oct 2012 12:21:08    Titlul subiectului: 160141

Apropos de "Bahnersatzbusse"... Voi face o cruce mare cand voi vedea asa ceva la CFR Calatori.

Am avut parte de o astfel de experienta la Salzburg, pornind de la o situatie banala in Romania, dar exceptionala, de exemplu, in Austria. Asteptam la un moment dat in gara centrala din Linz un EN spre Salzburg, de unde aveam o legatura apoi spre Innsbruck. Trenul venea dinspre Budapesta si pe teritoriul Ungariei acumulase o intarziere uriasa (o situatie exceptionala). OeBB-ul ne-a anuntat ca urmatorul tren (un OEC) care venea dinspre Viena si mergea in directia Salzburg (si mai departe), dar care nu trecea in mod normal prin gara centrala din Salzburg, ne va prelua si va fi deviat prin Salzburg Hauptbahnhof. La bord, controlul biletelor a insemnat si nelipsitul dialog agreabil cu personalul OeBB, care nu se rezuma sub nici o forma la banalul si otaratul "Biletele la control!", am fost identificati rapid ca fiind dintre calatorii urcati din Linz afectati de intarzierea celuilalt tren - trenul in care urcasem isi avea si calatorii sai proprii urcati din Linz - si tratati "ca pe puf" (desi nu avea OeBB nici o vina pentru intarzierea celuilalt tren). Toate bune si frumoase, ne apropiem de Salzburg, acelasi controlor trece prin vagoane si-i anunta individual pe toti calatorii "speciali" (desi in prealabil anuntase prin sistemul de sonorizare), trenul opreste, coboram, mergem prin pasajul subteran spre sala mare a vechii gari din Salzburg, alaturi de noi sunt inca doua persoane coborate din acelasi tren si care urmau sa mearga mai departe cu un alt tren intern de lung parcurs. Din urma noastra vine alergand controlorul de bilete din trenul din care am coborat, ne spune sa-l urmam catre iesirea din gara spre oras, pentru ca ne asteapta un "Ersatzbus" pus la dispozitie de OeBB pentru calatorii afectati de problema cu trenul dinspre Ungaria. Si noi, si celelalte doua persoane, luati prin surprindere, nestiind ce si cum, ezitam si incercam sa spunem care si unde mergem, fara sa ne intrebe omul ceva. Omul ne spune ca nu are nici o importanta, ca unde dorim sa fim dusi, acolo vom fi dusi, si sa-l urmam. Iesim din gara, suntem dati in grija soferului unui ditai autocarul ultimul racnet, cu 3 axe, care ne ia bagajele si le pune la locul lor si ne invita sa urcam in masina. Urca si el si ne intreaba pe fiecare unde dorim sa mergem. Destinatia noastra diferea bine de tot de a celorlaltor doua persoane, soferul isi face traseul in minte, ne anunta ca ideal e sa mergem intai spre Innsbruck, nimeni nu formuleaza vreo obiectie, omul ne spune la ce ora estimeaza ca va ajunge in cele doua locuri, anunta prin statie ce traseu va urma, ne intreaba daca dorim liniste sau radio/muzica in surdina, ne ureaza somn usor (era 3 noaptea) si pleaca ditai autocarul cu sofer si 4 calatori in drumetie prin Austria. Ajungem la Innsbruck putin mai tarziu decat daca am fi mers in mod normal cu trenurile planificate daca nu aparea problema (intamplator, situatia era foarte buna pentru noi, intrucat puteam merge deja la cazare sa lasam bagajele fara a deranja pe cineva), soferul ne trateaza cu amabilitate pana la capat, ne multumeste ca am mers cu el si isi exprima speranta ca vom mai avea ocazia sa calatorim impreuna (nu neaparat ca "Bahnersatzbuz", autocarul fiind al unei firme private, care, printre altele, efectua si serviciu pentru OeBB - "im Auftrag der OeBB"). Va imaginati ca au trecut ore intregi pana ne-am revenit din uimire, la vremea respectiva fiind prima experienta de acest gen. Am invatat, intre timp, ca astfel de lucruri sunt de un firesc debordant in lumea civilizata de la Vest de Romania. A, calatoria a fost oferita gratuit (noi aveam bilete InterRail, dar, oricum, a fost de retinut si acest aspect).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 19/Mar/2024
Mesaje: 8702
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 10 Noi 2012 15:31:55    Titlul subiectului: 160382

BZI a scris:
Scandal la Gara! Zeci de calatori, lasati pe peron pentru ca trenul era plin - FOTO, VIDEO

Scandal monstru in Gara Mare din Iasi. Cateva zeci de persoane au fost lasate cu ochii in soare in Gara din Iasi pentru ca CFR nu a pus la dispozitie o garnitura mai mare de tren. Toti erau navetisti care se intorceau la Pascani, dar care nu au fost lasati sa se urce in tren, desi aveau bilete cumparate.
Aseara, zeci de calatori care urmau sa se imbarce in garnitura Iasi - Pascani s-au asezat in fata locomotivei si au amenintat ca nu pleaca de acolo. Motivul a fost unul cat se poate de simplu, trenul cu pricina avea mult prea putine vagoane fata de numarul foarte mare de calatori, iar reprezentantii CFR au refuzat sa mai permita accesul oamenilor in vagoane. Scandalul a degenerat dupa ce oamenii de la CFR au chemat Politia pentru rezolvarea problemei. In momentul aparitiei politistilor de la Transporturi Feroviare, a izbucnit un adevarat conflict verbal intre cei prezenti. "Am cumparat bilet, dar nu am putut sa ma urc in tren. Nu se poate asa ceva. Pai dau si bani, si raman si in gara? Nici macar explicatii nu a dat nimeni. A venit aici politia si vad ca se cearta cu noi de parca suntem vinovati ca nu incapem in tren", a spus unul dintre calatori. Conflictul a fost aplanat abia dupa cateva zeci de minute si numai dupa ce reprezentantii CFR au luat decizia sa introduca pe linie o noua garnitura.

Am "testat" si eu ruta asta la alta ora de varf si, intr-adevar, bataia de joc e maxima din partea CFR Calatori.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Kaustik



Data înscrierii: 11/Noi/2008
Ultima vizita: 03/Mar/2024
Mesaje: 766
Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila

MesajTrimis: Dum 11 Noi 2012 08:38:45    Titlul subiectului: 160389

Si iarasi explicatia pentru faptul ca trenul era compus din vagoane mai putine decat necesarul este una la fel de simpla: mersul "cu nasul", fenomen frecvent in majoritatea cazurilor pe trenurile "personale" (Regio) care transporta in mare parte navetisti... Aici, vinovati sunt si cei care iau, dar si cei care dau, in egala masura, si din cauza celor care dau, iata ca sufera si ceilalti care circula civilizat, cumparandu-si bilete.

Daca pentru trenul X pe directia A-B s-au vandut cu fiecare zi mai putine bilete, el apare in evidente ca putin rentabil - deci se va compune anual din vagoane din ce in ce mai putine - sau chiar nerentabil - cand trenul respectiv este anulat. Asa cum s-a intamplat pe relatiile Ploiesti Sud - Slanic, Ploiesti Sud - Maneciu si Ploiesti Sud - Targoviste, unde CFR Calatori a scos in ianuarie trenurile din motive de nerentabilitate, ca mai apoi, la cateva luni, sa fie reintroduse trenuri private pe primele doua relatii. De ce? De ce ar "risca" o companie privata sa bage trenuri pe o ruta "nerentabila"? E clar ca undeva la nivelurile superioare din CFR "ceva scartiaie"... Un alt exemplu este trenul Regio 5005 Bucuresti Nord - Marasesti, care desi in timpul saptamanii este arhiplin - e folosit mult de elevi din Peris care merg la scoala in Buftea, dar si de navetisti care merg la munca in Bucuresti - are putine vagoane in compunere, iar daca vrei sa mai prinzi loc pe scaun, trebuie sa ajungi pe peron inainte sa traga trenul, ca apoi sa participi la concursul de inghionteala la urcarea in vagoane... Altadata am mers pana la Rosiorii de Vede cu un tren "personal" Bucuresti Basarab - Craiova, care a fost atat de aglomerat, incat "nasul" n-a mai avut loc sa treaca prin vagoane si la un moment dat a renuntat la a mai controla biletele (adevarat ca si "cimpoiul la purtator" era pe masura bacsisului cules...). Si sunt convins ca exemplele pot continua...

Prin urmare, daca nu se iau niste decizii serioase in CFR, problemele si scandalurile de felul acesta vor continua si se vor amplifica... Insa nu stiu daca mai doare pe cineva "undeva" de companiile de stat... sau de stat in sine... Poate doar de stat degeaba si investit in propriul "cimpoi"...

_________________
"O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 19/Mar/2024
Mesaje: 8702
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 11 Noi 2012 14:18:18    Titlul subiectului: 160391

N-as crede ca pe ruta respectiva (Iasi <-> Suceava, dar luam in discutie numai bucata folosita de mine, Iasi <-> Pascani) "nasul" e singura (sau principala) explicatie. Spre exemplu, in ultimul an am utilizat de foarte multe ori trenul cu plecare la ora 7 dimineata din Iasi, destul de aglomerat, cu 2 puncte principale de interes pentru cei urcati din Iasi: Targu Frumos si Pascani. Numarul si tipul de vagoane au variat de la cursa la cursa. Atat cat am putut vedea - mai mereu am ales sa merg cu etejat - lumea avea ceva de aratat nasului (bilet sau abonament). De altfel, pe garniturile de la acea ora vedeam mereu calatori cu obraz fin, nu genul de navetisti la care ne gandim automat cand e vorba de astfel de trenuri (de cateva ori am vazut chiar laptopuri, folosite nu pentru zgait la filme). De cateva ori am folosit trenurile de la orele 13 si 14, cu diversitate ceva mai mare de personaje (dar, chiar si asa, cu multi elevi si salariati) multi dintre cei urcati din Iasi coborand in statiile de pana la Targu Frumos, inclusiv. Abia la aceste trenuri, extrem de aglomerate, am vazut bani dati la nas, insa, atat cat am putut vedea eu, situatiile de acest gen au fost destul de rare (sa zicem ca pe intreg etajul am vazut 2-3 cazuri). Ca si la garniturile de dimineata, numarul si tipurile de vagoane au variat. La ultimul drum facut cu trenul de la ora 14 am avut parte de cea mai tembela experienta, garnitura fiind formata din numai 2 vagoane de clasa a doua, nemodernizate (compartimentate, cu canapele lungi) si infecte. Aglomeratia era ingrozitoare, din fericire am ajuns la timp cat sa prind loc si, tot asa, cat am putut sa bat cu privirea (aveam loc chiar la margine, spre coridor) lumea a avut ce arata nasului (nu bani).

Evident ca observatiile mele sunt cu totul irelevante, insa macar intrebari imi pot pune pe baza lor, daca mingea e in toate cazurile in terenul calatorilor si al nasilor pe aceste trenuri sau exista si cazuri cand povestea asta e folosita drept paravan, din diverse motive, de CFR Calatori. Nesimtirea cred ca e printre variante... De altfel, suplimentarea facuta din cauza scandalului la cursa din povestea de mai sus poate spune multe (banuiesc - dar, sigur, in Romania orice aberatie poate inlocui normalul - ca nu au facut-o pur si simplu, ci numai dupa ce au vazut ca oamenii aia chiar au legitimatii de calatorie). Tare as vrea sa stiu cum calculeaza CFR Calatori numarul de calatori pentru aceste trenuri, in special cum ii ia in calcul pe cei cu abonamente. Sau cum stabileste coeficientul "nas"...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 9816
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 11 Noi 2012 15:08:06    Titlul subiectului: 160393

Cateva zeci de calatori inseamna un vagon in plus. Chiar este criza asa de mare de vagoane la CFR ? Nu gaseau un vagon in plus sa il ataseze. Despre criza de locomotive (si piesele de schimb pentru ele) stie toata lumea, dar acum este criza si de vagoane ? Eu cred ca este o criza de oameni competenti la CFR.

Colegii mei de la institutul de la Fundulea, ma refer la cei care locuiesc la Lehliu si mai sus, la Dalga de exemplu, fac naveta zilnic. Ei merg cu abonamente si nu au loc de "tuciurii" care nici macar nu mai binevoiesc sa dea spaga nasului. Merg pe..........gratis. In special intre Sarulesti si Bucuresti Obor. Numarul de vagoane pe personalele care merg intre Bucuresti Obor si Fetesti a scazut la trei bucati, dar sunt si garnituri formate din doua vagoane. Au fost cazuri pe ruta asta cand navetisti cu abonament au ramas pe dinafara. In aceste cazuri presa nu a spus nimic. Cazul relatat cateva postari mai sus nu este unul singular. De fapt sitatia la trenurile regionale din Romania este cam dezastroasa, desi dupa parerea mea pe acest sector ar trebui acordata prioritate mai mare. Sa fie mai multe garnituri iar viteza de deplasare mai mare. Pentru a creste mobilitatea oamenilor. Sunt multe de zis referitor la aceasta problema, ar fi de umplut cateva pagini ale acestui topic, ma opresc deocamdata aici.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 9816
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 13 Noi 2012 08:29:47    Titlul subiectului: 160413

Referitor la subiectul cu intarzierile inregistrate de trenuri, as putea spune ca anul acesta, in special ultimele luni se inregistreaza cea mai dezastroasa situatie. Eu merg aproape week-end de week-end la munte, asa ca vad care este situatia trenurilor intarziate la Gara de Nord. In poza 1 se poate vedea ca sambata dimineata, la ora 6:15 cu exceptia trenului Regio de la Urziceni, toate celelalte trenuri aveau intarzieri intre 10 minute si 65 de minute.

A doua zi, duminica seara, la ora 21:00 (poza 2) se poate vedea ca trenurile aveau intarzieri record, Satu Mare 100 de minute, Constanta, 85 de minute, Timisoara Nord (prin Fagaras-Brasov), 40 de minute. De fapt s-a inregistrat o adevarata contraperformanta, duminica pe 4 noiembrie. Trenul IR 1746 care vine de la Satu Mare, trebuia sa depaseasca trenul Regio R 3008 la ... Predeal, conform graficului. Ei bine acest tren Regio a ajuns inaintea trenului InterRegio la Bucuresti Nord !!!! De fapt si al doilea tren InterRegio care pleaca de la Brasv si merge la Constanta, a avut intarziere de 60 de minute, depasind trenul Regio 3008 abia la..........Peris.
In prezent la Bucuresti Nord se intarzie pe toate relatiile, cea mai dezastroasa situatie inregistrandu-se pe Bucuresti-Videle (trenurile care merg la Timisoara sau cele care merg inspre Sofia), trenurile care merg inspre Constanta, trenurile care merg inspre Satu Mare, Cluj (mai sus de Sighisoara sunt lucrari), mai sunt probleme si cu trenurile care merg spre Moldova, insa acolo intarzierile medii sunt mai mici, de 10-20 minute, doar daca mai fura cabluri de la sistemul de semnalizare pot sa fie mai mari intarzierile. Cel mai bine se circula pe relatia ... Bucuresti Nord-PO Aeroport Henri Coanda.

In aceste conditii la intrebarea adresata de Catalin, ce ar putea face directorii de la CFR Calatori si CFR Infrastructura raspusnul meu este unul extrem de simplu. In primul rand respectivii impreuna cu ministrul transporturilor ar trebui sa isi prezinte pe loc demisiile pentru incompetenta !!!
Alte scuze sunt de prisos. Este o RUSINE nationala ce se intampla in prezent cu CFR-ul, iar 80-100 de minute intarzieri la trenurile de calatori in conditiile in care pretul unei calatorii este ridicat nu are nici o scuza. Autocarele si microbuzele macar respecta graficul, nu am auzit ca un autocar care merge pe Bucuresti-Constanta sa intarzie cu ...85 de minute asa cum o face CFR-ul (pe ruta modernizata !!!) nici macar cand era aglomeratie pe sosea !



Clasic Malaiesti, 3-4 noiembrie 001.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  60.96 kb
 Vizualizat:  de 27005 ori

Clasic Malaiesti, 3-4 noiembrie 001.jpg



Clasic Malaiesti, 3-4 noiembrie 290.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  60.07 kb
 Vizualizat:  de 27005 ori

Clasic Malaiesti, 3-4 noiembrie 290.jpg



_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
boy4ever



Data înscrierii: 31/Mar/2008
Ultima vizita: 22/Feb/2024
Mesaje: 355
Locație: Targu Jiu

MesajTrimis: Mar 13 Noi 2012 09:18:46    Titlul subiectului: 160416

Mai bine sa apara cat mai multi privati, ei isi respecta graficele! Ei au tot interesul sa ofere servicii asa cum trebuie sa fie, altfel pierd bani! La stat stiti cum e: "timpul trece, leafa merge". Asa ca nu au niciun interes. De ce s-ar stresa un angajat CFR ca un tren intarzie? Imi puteti da vreun motiv? Insa la privati patronul chiar se ingrijoreaza daca trenurile sale intarzie asa de fiecare data si incepe sa piarda din calatori. La stat fie ca sunt 10 sau 100 de calatori intr-un tren, fie ca trenul ajunge la timp sau intarzie, pentru angajati e acelasi lucru. Toate pierderile sunt suportate de stat!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 13 Noi 2012 10:27:35    Titlul subiectului: 160417

guest a scris:
In aceste conditii la intrebarea adresata de Catalin, ce ar putea face directorii de la CFR Calatori si CFR Infrastructura raspunsul meu este unul extrem de simplu. In primul rand respectivii impreuna cu ministrul transporturilor ar trebui sa isi prezinte pe loc demisiile pentru incompetenta !!!
Emil, am pretentii de la tine sa nu te lasi atras in gandirea prosteasca si demagogica pe care incearca s-o cultive mass-media si politrucii din RRomania, prostia cu "demisia".
Si spun ca e prostie din cel putin 2 puncte de vedere:
- asa cum probabil stii, vitezele comerciale ale trenurilor au scazut dramatic si au aparut intarzieri tot mai mari din cauza FURTURILOR de componente ale instalatiilor de semnalizare. Daca sectoare intregi de linie sunt ramase fara semnalizare iar instructiile prevad anumite conditii si viteze in aceasta situatie, ce anume vrei sa faca personalul de la CFR Calatori?!? Vrei sa nu respecte limitele de viteza de siguranta?!?
Daca infrastructura e varza pe portiuni foarte mari si se introduc restrictii de viteza tot mai multe si cu viteze tot mai reduse, iarasi zic, ce vrei sa faca CFR Calatori?!?
Sau ce sa sa faca CFR Infrastructura daca nu se aloca banii necesari pentru reparatii?!?
- daca isi dau demisia sau sunt demisi niste directori, ce anume crezi ca se va intampla?!? Crezi ca peste noapte vor veni tiganii cu releele si cablurile furate si le vor monta la loc, ba inca vor repara si liniile pentru a elimina restrictiile de viteza?!? Nu, demisia unora va insemna nimic altceva decat ca vor veni altii si, crede-ma, criteriul pentru numirea altora nu cred ca va fi competenta... stai putin, ca vin alegerile si probabil ca noua cireada de ciorditori care va ajunge la putere isi va pune proprii acoliti in locul celor numiti de vechii ciorditori politici. Crezi ca se va schimba ceva?!? O, sarmani naivi care de la Lovi-lutie inca va mai lasati prostiti cu alegerea "raului cel mai mic", cu "schimbarea" unor nenorociti cu alti nenorociti s.a.m.d.
Emil, am pretentii...
Oricum, mai e si problema de demnitate si de corecta auto-apreciere, calitati care cam lipsesc romanilor; fiecare toparlan vrea sa fie sef, director etc, indiferent ca se pricepe sau nu; daca are si sustinerea unei satre politice, atunci ... ajunge director si o multime de oameni ajung sa depinda de deciziile imbecile ale unui si altuia. Cati ai vazut tu in Romania care sa refuze un post, sa recunoasca cinstit ca nu sunt pregatiti pentru un post, o functie?!? Nu, daca ii oferi unui retardat sa fie director, o va accepta cu ambele maini, ba inca, daca e inconjurat de lingai, va ajunge chiar sa creada ca se pricepe, ca e tatal lor...
Uite, si cu toate astea, am avut recent ocazia sa vad un om cu demnitate (desigur, poate mai sunt si altii) chiar la noi, la CFR Calatori, un om care si-a dat demisia din functia de director, recunoscand haosul si dezorganizarea din sistem...
boy4ever a scris:
Mai bine sa apara cat mai multi privati, ei isi respecta graficele! Ei au tot interesul sa ofere servicii asa cum trebuie sa fie, altfel pierd bani! La stat stiti cum e: "timpul trece, leafa merge". Asa ca nu au niciun interes. De ce s-ar stresa un angajat CFR ca un tren intarzie? Imi puteti da vreun motiv? Insa la privati patronul chiar se ingrijoreaza daca trenurile sale intarzie asa de fiecare data si incepe sa piarda din calatori. La stat fie ca sunt 10 sau 100 de calatori intr-un tren, fie ca trenul ajunge la timp sau intarzie, pentru angajati e acelasi lucru. Toate pierderile sunt suportate de stat!
Am mai cerut asta, va rog sa ganditi cu propriile capete, nu sa vorbiti in "prefabricate", vorbe care suna bine dar nu au acoperire reala... De unde ai scos TAMPENIA, IDIOTENIA ca trenurile private nu intarzie?!? Nu e prima data cand vorbesti prostii, fie in necunostinta de cauza, fie ca sa postezi si tu un mesaj, sa te afli in treaba...
Uite, ca sa-ti arat ca n-ai minte sa judeci inainte sa scrii ceva, te rog sa-mi spui daca trenurile private au cumva propriile linii sau circula pe aceleasi linii ale CFR Infrastructura, la fel ca trenurile CFR Calatori?!? Pai si daca circula pe aceleasi linii, tot cu aceleasi restrictii de viteza, tot cu aceleasi probleme legate de indienii care fura cabluri si relee, atunci cum iti inchipui ca trenurile alea nu au intarziere, iar cele ale CFR Calatori da?!?
Cand o sa treceti de stadiul de manipulabili, asa cum va doresc "alesii" astia de va prostesc la fiecare rand de alegeri?!? Capetele alea de ce nu le folositi si la altceva decat pe post de plutitor?!?
Hai sa-ti mai dau niste indicii: chiar in pozele lui Emil din mesajul de mai sus, cu panourile cu intarzierile trenurilor; daca te uiti atent, vei vedea niste trenuri cu numere de forma 14065 si 15210.
Ce sa vezi?!? Trenurile alea cu numere de forma 14xxx sunt private, ale Regiotrans... si ce sa mai vezi?!? Trenurile alea cu numere de forma 15xxx sunt private, ale Transferoviar! Si uite, au intarzieri... Deci? E clar ca vorbesti palavre, fara acoperire? Si nu e prima data cand o faci!
Contestati si criticati, dar faceti-o logic!

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf


Ultima modificare efectuată de către Catalin Ghita la Mar 13 Noi 2012 11:43:23, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 9816
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 13 Noi 2012 10:40:06    Titlul subiectului: 160418

Catalin Ghita a scris:
Emil, am pretentii de la tine

Catalin, eu am o singura pretentie de la CFR. Fie trenurile vin la timp fie scade pretul calatoriei. Scade viteza comerciala ? Ok, ai perfecta dreptate in expunerea cauzelor. Pai atunci sa scada pretul suplimentului de viteza proportional cu scaderea vitezei comerciale. In conditiile in care pe Constanta-Bucuresti intarzierile sunt cuprinse intre 45 si 85 de minute, atunci pretul unei calatorii cu InterRegio ar trebui sa scada la jumatatate. Asa ar fi cel mai logic. Crede-ma imi place sa merg cu trenul, dar in conditiile aste prefer sa iau autocarul spre Constanta. Autocarul face fix ... trei ore de la Bucuresti (Autogara Baldovin Parcalabul) pana la Constanta (in fata Garii). Trei ore in conditiile in care face o halta de 10-15 minute la benzinaria de la kilometrul 110 pe A2, deci cam 2 ore si 45 de minute timpul efectiv de mers al autocarului. Cam atat face in conditii normale si un IR intre Constanta si Bucuresti. Anul trecut faceau si 2 ore jumate. In conditile astea cine plateste in plus pentru o calatorie cu trenul si sa aiba si o ora intarziere ? Mai ales ca este linie modernizata.

Sunt de acord referitor la Regiotrans, am calatorit si cu el pe relatia Constanta-Bucuresti, are vagoane confortabile, dar la 120 km/ora, vagoanele tremura din toate incheieturile, nu duc mai mult de 120 km/ora. Privatii merg pe aceeasi infrastructura, nu pot sa zboare.

Acum Catalin, uita-te la poze inca o data si raspunde-mi te org. Tie ti se pare normal cate minute de intarziere arata acolo ??? Eu unul, daca as lucra in sistem, as intra in pamant de rusine si nu as mai comenta. Suntem de rasul Europei, cred ca si multe tari din Africa sau India incep sa ne depaseasca la capitolul feroviar. Este normal ca un tren sa inregistreze 100 de minute intarziere ???

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 13 Noi 2012 11:05:35    Titlul subiectului: 160419

guest a scris:
Catalin, eu am o singura pretentie de la CFR. Fie trenurile vin la timp fie scade pretul calatoriei.
Se face treaba asta, cu scaderea pretului calatoriei, ce-i drept doar pe anumite rute, vezi Braila - Galati, de exemplu.
http://www.cfrcalatori.ro/7274
guest a scris:
Tie ti se pare normal cate minute de intarziere arata acolo?
Bineinteles ca nu mi se par normale si sunt si eu, ca navetist, direct afectat si revoltat de ele.
guest a scris:
Eu unul, daca as lucra in sistem, as intra in pamant de rusine si nu as mai comenta.
E o noua prostie-sablon... nu am nicio vina eu pentru aceste intarzieri si nici nu pot face ceva pentru a le elimina. Ce vrei sa fac, sa pazesc eu cablurile si releele?!?
Adunatura de politicieni de prin Parlament, care nu inaspreste sanctiunile pentru genul asta de fapte sau nu schimba incadrarea furturilor de componente la nivelul de atentat, aia au o vina! Politia aia care nu prinde hotii etc etc.
CFR Calatori are vreo vina in cazul in care intarzierile sunt din vina proprie, precum defectarea materialului rulant propriu, acolo da, nu ai ce spune, o alta chestie care poate fi reprosata e lipsa de informare asupra intarzierilor, de exemplu.
Tu, daca lucrezi unde lucrezi, ai vreo vina pentru starea generala a agriculturii din Romania?!? Sau pentru furturile de componente ale sistemului de irigatii? Sau pentru inchiderea fabricilor de tractoare si combine, de exemplu? Sau ii poti determina in vreun fel pe cei responsabili de la tine sa ia decizii mai bune in domeniul tau de activitate?!?

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 9816
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 13 Noi 2012 11:56:36    Titlul subiectului: 160421

Sa compari INCDA Fundulea cu CFR-ul inseamna sa compari mere cu pere. In primul rand noi mai avem doar 50 si ceva de cercetatori. Noi tragem tot timpul semnale de alarma referitoare la situatia agriculturii romanesti, insa nu ne mai ia nimeni in seama, nici macar mass-media, cu exceptia revistelor de profil agricol. Ba chair mai mult "se lucreaza intens" la lichidarea a ceea ce a mai ramas din cercetarea agricola romaneasca. Nici macar nu primim bani de la buget suntem doar pe autofinantare, altfel eram morti si ingropati de mult.
Avand in vedere ca traim din ce bani castigam la care platim niste TAXE si IMPOZITE din care TU, bugetar esti platit sa nu mai ai neobrazarea sa ma ma faci pe mine prost !!!! Asta este boala tuturor celor care lucreaza in sistemul de stat, dupa ce ca sunt praf mai si acuza pe cine ridica glasul de ... prostie, sabloane. Aaaa, prost sunt eu ca mai stau in tara asta de rahat, sper ca in cel mult doi ani sa plec definitiv de aici.

Revenind la "oile feroviare" daca directorii sunt pusi politic, de ce nu am auzit pe nimeni de la sindicate sa atraga atentia asupra lipsei de securitate la calea ferata. Uite acum era ocazia pentru feroviarti sa se faca auziti. Ia sa nu mai miste nici un tren (inclusiv cele de marfa) pana cand politia nu rezolva problema cu furturile. Atunci sa vezi ca vuia mass-media si poate ceva s-ar fi miscat. De ce nu au facut asta ? Aaaaa pai ar fi iesit la iveala si afacerile liderilor de sindicat Laughing Laughing Laughing
Ca platitor de taxe si impozite am tot dreptul sa imi exprim dezacordul la aceasta situatie, cu riscul de fi facut prost. PROST sunt intr-adevar ca platesc taxe si impozite in tara asta de hoti.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 13 Noi 2012 12:31:55    Titlul subiectului: 160423

guest a scris:
Noi tragem tot timpul semnale de alarma referitoare la situatia agriculturii romanesti, insa nu ne mai ia nimeni in seama, nici macar mass-media, cu exceptia revistelor de profil agricol.
Aha, deci voi sunteti aia care trageti semnalele de alarma... Twisted Evil
Redevenind serios: .... "Semnale de alarma" ... mda ... adica? Concret, ce anume faceti? Vorbe, nu? Crede-ma, si la noi se trag "semnale de alarma". Din belsug. Cu acelasi efect... Evil or Very Mad
guest a scris:
Nici macar nu primim bani de la buget suntem doar pe autofinantare, altfel eram morti si ingropati de mult.
Faci, si tu, o confuzie grava intre subventii si compensari: banii primiti nu sunt subventii, ci sunt in contul serviciilor de transport prestate catre diverse categorii gen elevi, studenti, pensionari, moti, veterani etc etc. Nu sunt bani primiti "moca"... poate data viitoare vei stii asta.
Si poate vei stii ca de multe ori nu sunt primiti la timp de la ministerele cu pricina (Invatamant, Aparare etc), adica se face transport "pe datorie" si uite asa apar datorii ...
guest a scris:
platim niste TAXE si IMPOZITE
Sa stii ca si angajatii CFR platesc taxe si impozite... Rolling Eyes
guest a scris:
sa ma ma faci pe mine prost !!!!
Nu te-am facut prost, doar ca unele dintre lucrurile spuse sunt/le consider prostii. Atentie la nuanta.
guest a scris:
Revenind la "oile feroviare" daca directorii sunt pusi politic, de ce nu am auzit pe nimeni de la sindicate sa atraga atentia asupra lipsei de securitate la calea ferata. Uite acum era ocazia pentru feroviarti sa se faca auziti. Ia sa nu mai miste nici un tren (inclusiv cele de marfa) pana cand politia nu rezolva problema cu furturile. Atunci sa vezi ca vuia mass-media si poate ceva s-ar fi miscat. De ce nu au facut asta ? Aaaaa pai ar fi iesit la iveala si afacerile liderilor de sindicat Laughing Laughing Laughing
Ha, ha, ha, ce gluma buna! Pe ce lume traiesti?!? Cine sunt acele sindicate si care e scopul lor?!? Si alea legale, dar si celelate, despre care se vorbeste?!? Daca ai impresia ca se ocupa de stoparea furturilor... hm, te inseli!
guest a scris:
Ca platitor de taxe si impozite am tot dreptul sa imi exprim dezacordul la aceasta situatie, cu riscul de fi facut prost. PROST sunt intr-adevar ca platesc taxe si impozite in tara asta de hoti.
Nu faptul ca platesti taxe si impozite iti da dreptul sa-ti exprimi dezacordul! Asta e iar o mare prostie si confuzie pe care o fac multi "cetateni"! Aud de multe ori tampenia "Tu de ce comentezi daca n-ai fost la vot?" sau ""Tu sa nu mai comentezi, ca nu ti-ai platit taxele" etc. Total eronat! Poti comenta (inca) orice, fara ca asta sa fie conditionata de plata taxelor!
Eu am rugat doar o minima logica a comentariilor si argumentelor. Poti comenta si contesta, asa cum o fac si eu de multe ori, aspectele negative, insa trebuie evitata "invinovatirea" unora care nu au vina pentru o anumita problema si trebuie evitate "solutiile" inserate in capul multora de mass-media, fara insa ca aceste solutii sa fie viabile sau macar logice, vezi "demisia". Asa, ii demitem pe toti. Si apoi ce?

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 9816
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 13 Noi 2012 12:41:17    Titlul subiectului: 160425

Putem sa comentam noi pagini intregi. Insa imaginile cu timpii de intarziere inregistrati fac cat 1000 de cuvinte. In Franta a fost mare scandal national cand TGV-urile lor au avut o ora intarzire. Si acolo au ajuns hotii de fier vechi.
Logic ar fi sa fie incheiat un contract intre CFR Infrastructura si jandarmerie sa pazeasca sinele. Nu sunt de acord cu "autori necunoscuti" ai furturilor, politia ii stie foarte bine, pun pariu ca stiu si adresele lor. Intr-o comunitate mica de la tara se stie absolut orice, pana si ce amanta ai si de cate ori te intalnesti cu ea. Daca politia nu este in stare se poate apela la armata sa stopeze furturile. Alta solutie ar fi un contract cu o firma de paza, dupa modelul CNADR-ului.

Referitor la ceea ce facem noi pentru agricultura romaneasca, pune mana pe o statistica si o sa vezi ca peste 60 % din suprafata cu grau a tarii este cultivata cu soiuri creeate la noi. Spre deosebire de altii care stau pe net toata ziua la birou noi mai si muncim Twisted Evil

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Trenuri Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Următoare
Pagina 1 din 8

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community