Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Stiri si articole de presa despre transportul feroviar
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Trenuri
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 08 Ian 2014 23:27:54    Titlul subiectului: 170156

Viteza posibila pe un tronson e data atat de infrastructura (linia propriu-zisa, semnalizare etc), dar si de materialul rulant, exista vehicule cu cutie inclinabila, care prin inclinarea controlata/fortata in curbe pot compensa efectul fortelor centrifuge si deci vehiculul acela poate atinge pe acelasi tronson viteze sporite fata de un vehicul clasic. Poate au in vedere ca viteza aia sa fie atinsa cu astfel de vehicule si numai pentru anumite categorii de trenuri, nu a spus nimeni nici ca se va merge cu 160 km/h cu actualele trenuri si nici ca toate trenurile vor merge cu 160 ...

De asemenea, "modernizarile" de la noi au insemnat aproape in totalitate reconstructia liniei pe aproape acelasi amplasament, cu eventuale mici corectii, am impresia ca si astea facute strict acolo unde nu era alta solutie. Am avut ocazia sa vad si sa circul in Grecia pe linia dintre Salonic si Atena si pe zone foarte mari vechiul traseu fusese total abandonat, linia fiind reconstruita pe alt amplasament si cu ample lucrari; practic linia a fost "trasa" drept, acolo unde erau munti/dealuri s-au construit tunele imense de cale dubla, acolo unde erau vai s-au construit poduri si viaducte si doar in putine locuri sunt curbe, insa si acelea cu raze foarte mari. Si uite asa, fara sa se imbasineze ca au linie de "200 la ora" pe hartie, trenul grecesc suiera cu (cel putin) 140 km/h, fara sa incetineasca ba pentru un macaz, ba pentru niste indieni care au sutit cabluri sau relee, ba pentru o traversa crapata/rupta... asta ar insemna cu adevarat o linie modernizata/reconstruita, nu montarea unor traverse, sine, semnale etc pe aproape acelasi amplasament...

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 9816
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 21 Ian 2014 08:27:48    Titlul subiectului: 170584

Schimbari la varful CFR SA. O fi bine, sau se inlocuiesc niste banditi cu alti banditi ? Articolul se gaseste aici.

Citat:
Directorul general al CFR SA, înlocuit

DIRECTOR GENERAL CFR SA. DIRECTORUL GENERAL al CFR SA, GEORGE MICU, a fost înlocuit de IONEL VOICU, director general adjuct pe proiecte europene, iar Consiliul de Administrație al companiei a fost completat cu doi membri, după ce Victor Cionga și George Ciobănașu, selectați inițial, au renunțat la această funcție.

DIRECTOR GENERAL CFR SA. IONEL VOICU, numit interimar, va conduce compania care administrează infrastructura feroviară până la finalizarea procedurii de selecție a unui nou CEO, se arată într-un comunicat transmis de CFR SA.

Adunarea Generală a Acționarilor CFR SA a revocat, la 10 ianuarie, întregul Consiliu de Administrație, invocând managementul defectuos, și a numit o nouă structură de conducere.

Din noul Consiliu de Administrație fac parte Ovidiu Puțura, secretar de stat în Ministerul Justiției - ales și președinte CA, Ovidiu Petrișor Artopolescu (membru al Consiliului de Supraveghere al Transelectrica), Florin Luca (consultant financiar), Mircea Popa (secretar general la Departamentul pentru Energie) și Constantin Sebeșean (manager privat). Ultimii doi au fost numiți în CA după ce Victor Cionga, fost director general al Bursei de Valori, și George Ciobănașu, auditor financiar, au renunțat la funcția de administrator, la o săptămână de la numirea în această poziție.

DIRECTOR GENERAL CFR SA. "Domnii Cionga Victor, managing partner la AZ Capital Advisors și Ciobănașu George, auditor financiar, care au fost inițial selectați ca membri în Consiliul de Administrație al companiei nu au fost de acord cu drepturile aferente acestei funcții, îndeosebi cele financiare, pe care aceștia le-au considerat prea mici în raport cu obligațiile. În aceste condiții, au refuzat semnarea contractului. În prezent, Consiliul de Administrație este statutar și funcționează conform legii", se spune în comunicat.

DIRECTOR GENERAL CFR SA. Fostul Consiliu de Administrație era format din Florian Raimund Kubinski (președinte, CFO Volksbank România), George Micu (membru, director general CFR SA), Enache Jiru (membru, secretar de stat în Ministerul Finanțelor) și Sebastian Tcaciuc (membru).

Kubinski a comunicat la 11 ianuarie că în cele nouă luni de mandat Consiliul de Administrație din care a făcut parte a respectat angajamentele asumate în fața instituțiilor financiare internaționale și a adoptat măsuri care au avut ca efect înregistrarea de profit de către companie și eliminarea datoriilor față de buget.

Corpul de Control al Ministerului Tranporturilor a sesizat DNA și Secția Regională de Poliție de Transporturi București după un control la CFR SA, în urma căruia au fost constatate deficiențe de natură economică, administrativă sau organizatorică, precum și indicii privind săvârșirea de infracțiuni.

Ministerul Transporturilor a dispus controale și la companiile Tarom, CFR Marfă, CFR Călători și Societatea de Administrare Active Feroviare SAAF, perioada analizată fiind ianuarie 2012 - septembrie 2013.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 9816
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 25 Feb 2014 13:02:39    Titlul subiectului: 171430

Nu este cam mult, 1 miliard de euro pentru modernizarea a 80 km de cale ferata ? Din cate stiu pe Bucuresti-Constanta (225 km) a fost aproape 1 miliard de euro (factura fiind dubla fata de inceputul lucrarilor). Articolul se gaseste aici.

Citat:
Contract de peste 1 mld. euro pentru modernizarea a 80 km de cale ferată

CFR așteaptă până la 10 aprilie oferte pentru lucrări de modernizare a 80,8 kilometri de cale ferată în județul Arad, proiectul fiind împărțit în două loturi, cu o valoare totală estimată la 4,71 miliarde lei (1,04 miliarde euro), cu TVA.

Lucrările sunt incluse în proiectul de reabilitare a liniei de cale ferată Frontieră - Curtici - Simeria (componentă a Coridorului IV Pan - European), finanțat prin Programul Operațional Sectorial de Transport.

Primul lot (Km 614 - Cap Y Bârzava), cu o valoare estimată la 1,77 miliarde lei, fără TVA, vizează modernizarea a 44,7 kilometri. În cazul celui de-al doilea lot, Cap Y Bârzava - Cap Y Ilteu, vor fi reabilitați 32,1 kilometri de cale ferată, iar lucrările sunt estimate la 2,02 miliarde lei, fără TVA.

Contractele vor fi atribuite prin licitație restrânsă, pentru prețul cel mai scăzut, iar termenul de finalizare va fi de 5 ani de la data adjudecării.

CFR a lansat recent și procedurile pentru reabilitarea a 60 km de cale ferată, în județul Hunedoara, proiectul estimat la 1,2 miliarde euro, cu TVA, fiind tot parte a liniei de cale ferată Frontieră - Curtici - Simeria.

Modernizarea acestei linii este inclusă de Guvern în lista proiectelor care vor fi finanțate în acest an cu prioritate din fonduri europene nerambursabile, fonduri rambursabile și de la bugetul de stat.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 9816
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 05 Mar 2014 14:22:40    Titlul subiectului: 171600

Surprize, surprize!
Onor CFR introduce în circulație trenul regio 11032 (pe vremuri se chema Personal 3014, mă rog acum le-au poreclit regio) cu plecarea din Brașov la 18:12 și sosire în București Nord la 21:55, iar în Bușteni este la ora 19:06; deci până în București face trei ore. Interesant este că de la Ploiești la București oprește doar în 5 stații, în loc 11 opriri câte are R3008.
Există și perechea lui, respectiv regio 11031 cu plecarea din București Basarab la 07:36 și sosire în Brașov la 11:40, în Bușteni este la 10:37.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
boy4ever



Data înscrierii: 31/Mar/2008
Ultima vizita: 22/Feb/2024
Mesaje: 355
Locație: Targu Jiu

MesajTrimis: Joi 06 Mar 2014 20:33:08    Titlul subiectului: 171629

Si care e surpriza? Sau ce anume te surprinde?


O alta stire:


Trenul electric, blocat de metroul din capitală

Ultimul test la care urma să fie suspus trenul electric Hyperion ce urmează să străbată ruta Motru-Strehaia-Craiova s-a amânat cu o săptămână. Trenul trebuia să ajungă săptămâna aceasta la Făurei pentru testul de viteză, dar pentru că specialiștii de la Autoritatea Feroviară Română (AFER) au preferat să facă testele mai întâi la noile garnituri de metrou în capitală, verificările au fost decalate cu o săptămână. Acestea urmează să se facă abia de săptămâna viitoare. Acest lucru s-ar putea să întârzie și punerea pe șine a trenului electric la Motru, asta pentru că, după acest ultim test, trebuie obținută omologarea, ceea ce o să mai dureze o perioadă. „Specialiștii de la AFER, cei care se ocupă de teste, au participat la testele de la metroul din București, care se pare că este prioritar. Din cauza asta, pe noi ne-au reprogramat pentru săptămâna viitoare. Ne cerem scuze față de cetățenii din Motru, pentru această întârziere. Sperăm să ne încadrăm în grafic și să-l punem în funcțiune la sfârșitul lunii martie, așa cum ne-am propus”, a declarat Ionel Ghiță, președintele societății Softronic.

Testul de viteză de la Făurei presupune ca trenul să depășească cu cel puțin 10 km/h viteaza maximă care este de 160 km/h pentru verificarea frânelor.


Sursa: Pandurul.ro
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 9816
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 17 Mar 2014 09:15:09    Titlul subiectului: 171761

Trenurile IR spre Galati via Faurei vor deveni un fel de..........personale. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Circulația mai multor trenuri de călători va suferi modificări pe ruta București Nord-Galați și retur, începând de luni, 17 martie 2014, a anunțat CFR Călători.

Astfel, trenul IR 1671 București Nord — Urziceni — Făurei — Galați va avea opriri suplimentare în: Manasia H, Gârbovi HM, Cotorca HM, Scutelnici H, Pogoanele și Rușețu HM. Trenul IR 1671 va pleca din București Nord la ora 06,32 (în loc de 6,25) și va sosi în Galați la ora 10,46 (în loc de 10,11).

Trenul IR 1674 Galați — Făurei — Urziceni — București Nord va avea opriri suplimentare în Rușețu HM, Pogoanele, Scutelnici H, Cotorca HM, Gârbovi HM și Manasia H și va sosi în București Nord la ora 21,48 (în loc de 21,34), iar trenul IR 1675 București Nord — Urziceni — Făurei — Galați va avea opriri suplimentare în Manasia H, Gârbovi HM, Cotorca HM, Scutelnici H, Pogoanele și Rușețu HM și va sosi în Galați la ora 22,02 (în loc de 21,55).

De asemenea, trenul R 11070 Galați — Făurei — Urziceni — București Nord va avea opriri suplimentare în Rușețu HM, Pogoanele, Scutelnici H, Cotorca HM, Gârbovi HM, Manasia H și va sosi în București Nord la ora 10,34 (în loc de 10,42).

Nu în ultimul rând, unele trenuri Regio care circulă pe rutele Urziceni-București Nord și Urziceni-Ploiești Sud vor avea avea opriri suplimentare față de cele existente. Modificările de orar vor fi anunțate la nivel local, în stațiile de plecare/sosire.

Potrivit CFR Călători, haltele menționate cu H și HM sunt deschise traficului de călători, însă nu au vânzător de bilete. Datorită faptului că acestea sunt puncte de oprire fără casă de bilete, călătorii au obligația de a-și procura biletele de la conductorul de tren, care va aplica tariful de la casă. Compania recomandă pasagerilor să se asigure că au achiziționat bilet pentru evitarea taxării suplimentare în tren și/sau suportarea costurilor amenzii conform reglementărilor în vigoare.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 9816
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 25 Mar 2014 08:25:10    Titlul subiectului: 171927

Privatizarea CFR Marfa va fi reluata acest an. Articolul se gaseste aici.


Citat:
Privatizarea CFR Marfă va fi reluată în acest an, anunță Dan Șova

Privatizarea CFR Marfă va fi reluată în acest an, dar va fi realizată prin intermediul noului Departament de Privatizare ce va funcționa în subordinea Ministerului Economiei, a anunțat, luni, la postul public de televiziune, ministrul Transporturilor, Dan Șova, citat de Agerpres. Astfel, nu se va mai ocupa Ministerul Transporturilor, ci Ministerul Economiei.
'Se reia privatizarea CFR Marfă, dar mi-e greu să vă spun când, ca termen, dacă se reia într-o lună sau în două. Ce pot să vă spun e că privatizarea nu va mai fi făcută la Ministerul Transporturilor, ci de către noul Departament de Privatizare care se înființează în subordinea Ministerului Economiei și care va avea atribuții de instituție publică implicată, deci fără a prelua atribuțiile de acționar. Se creează astfel o unitate specializată de oameni care se pricep la privatizare. În Ministerul Transporturilor nu sunt oameni specializați în privatizare (...) Anul acesta va fi reluată privatizarea CFR Marfă (...) Cred că ar trebui mers cu strategia de privatizare a CFR Marfă și în CSAT, ținând cont de faptul că este o instituție strategică', a declarat Șova.

În ceea ce privește eșecul privatizării CFR Marfă de anul trecut, ministrul Transporturilor a precizat că autoritățile nu pot fi acuzate de acest lucru pentru că și-au făcut treaba. 'Nu știu dacă trebuie să răspundă cineva pentru eșecul privatizării CFR Marfă cu Grup Feroviar Român. Noi am cerut executarea scrisorii de garanție, dar nu în temeiul contractului, ci în temeiul unei cereri a DIICOT, dar nu avem încă un răspuns exact a ceea ce s-a întâmplat. Cred că vom avea un răspuns exact în cursul zilei de mâine /marți, 25 martie 2014, n.r./. Dacă e să văd un eșec din prisma autorităților eu nu-l văd. Autoritățile au făcut ceea ce trebuia făcut', a punctat Dan Șova.

Anul trecut, Grampet a fost declarat câștigător al privatizării CFR Marfă, proces care a eșuat în toamnă, întrucât nu au fost îndeplinite condițiile suspensive din contractul de privatizare. Grampet, prin compania Grup Feroviar Român (GFR), ar fi trebuit să plătească până la 14 octombrie 2013 toată suma licitată, de 202 milioane de euro, iar statul, prin Ministerul Transporturilor, ar fi trebuit să îndeplinească anumite obligații legate de diminuarea capitalului social al CFR Marfă și de obținerea acordului din partea băncilor care au creditat compania de stat.

Tranzacția nu avea nici avizul Consiliului Concurenței la acea dată, astfel că procesul a fost declarat eșuat, iar statul român s-a angajat la acel moment să scoată din nou la privatizare CFR Marfă în 2015.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 9816
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 25 Mar 2014 12:40:15    Titlul subiectului: 171929

Un articol despre trenurile de viteza, dar are si multe inexactitati. In primul rand este viteza maxima de 250 km/ora sau medie ? Nu reiese asta din articol. Totusi in articol sunt unele informatii interesante despre "boom-ul" chinezesc privind reteaua de trenuri de mare viteza. Articolul se gaseste aici.

Citat:
PAS ÎNAINTE pentru trenul de mare viteză Constanța - București

Chinezii încep studiile tehnice pentru trenul de mare viteză spre Constanța, studii pe care le vor face gratuit.

Vicepremierul Liviu Dragnea, împreună cu vicepreședintele Comisiei Naționale pentru Reformă și Dezvoltare a Chinei, au semnat un memorandum pentru începerea analizelor tehnice premergătoare liniei feroviare de mare viteză spre Constanța via București.

Analizele tehnice vor fi efectuate gratuit de către partea chineză, transmite Agerpres. Documentul nu face vreo referire la modernizarea căii ferate care leagă nordul și sudul României.

"Avem două obiective formulate de comun acord care vor fi realizate prin sprijinul financiar al părții chineze. În zilele imediat următoare specialiștii companiei chineze de Căi Ferate vor veni în România pentru a începe analizele preliminare care să stea la baza elaborării studiului de prefezabilitate pentru realizarea pentru început a două obiective: linia de mare viteză Constanța - București, ca parte a Coridorului IV Constanța - București - granița de vest a României, și modernizarea inelului feroviar al Capitalei, respectiv cale ferată cu viteză sporită", a declarat Liviu Dragnea.


Cum vom "zbura" cu 250 km pe oră cu TGV-ul românesc "made in China"

Trenurile din România circulă în prezent cu o viteză medie de 45 de kilometri pe oră, însă chinezii ne-ar putea face să "zburăm" cu 250 de km pe oră. Dacă vor deveni realitate planurile imaginate la ministerul Transporturilor, legat de un tren de mare viteză care să lege Ungaria de Constanța, vom ajunge de la Curtici la Marea Neagră în 3 ore și 30 de minute exact cât faci în prezent din București până în Constanța!

În prezent un tren InterCity care pleacă la ora 4,15 dimineața din Curtici ajunge în București la ora 16,10 - cu alte cuvinte face aproape 12 ore, fără să luăm în considerare întârzierile obișnuite. De la București până la Constanța cea mai rapidă variantă este de 2 ore și 35 de minute (dar trenurile InterRegio fac și 3 ore 40 minute).

Cu alte cuvinte, cei 863 kilometri care leagă Ungaria de Constanța sunt parcurși în prezent cu trenul în minim 14 ore și jumătate. După mega-proiectul Ministerului Transporturilor în cooperare cu firmele din China, traversarea Est-Vest a României se va face în doar 3 ore și jumătate, de 4 ori mai rapid!

Cu alte cuvinte, doi călători care ar porni în același moment spre Constanța, unul de la granița cu Ungaria cu trenul chinezesc de mare viteză și un al doilea din Capitală cu un InterRegio obișnuit, ar coborâ în gara de la maulul Mării Negre în același timp!

Primul tren de mare viteză din România, discutat de autoritățile române cu investitorii chinezi, ar presupune un mega-proiect în valoare de 11 miliarde euro realizat printr-un parteneriat public-privat. Doar 20 de țări au în prezent trenuri de mare viteză, România ar intra astfel într-un club select, cu ajutorul chinezilor.

China a făcut în ultimii ani un adevărat tur de forță în materie de trenuri de mare viteză, construind peste 10.000 de kilometri și atingând viteze record de 470 km. pe oră. Sistemul "made in China" ascunde însă un risc legat de siguranța transportului, mai multe accidente având loc în ultimii ani.

Ofensiva Chinei cu trenuri de mare viteză: 10.000 de kilometri în câțiva ani și 350 km pe oră

În ultimii șase ani, China a inaugurat peste 10.000 km de linii ferate de mare viteză și expansiunea continuă, cu investiții de miliarde de dolari pe an, potrivit Hotnews.ro.

În China, trenurile ajungeau la maxim 160 km/h, însă acum s-a depășit viteza de 350 km/h.

Care a fost prețul acestor proiecte grandioase? Au fost o serie de accidente mortale, acuzațiile de corupție s-au ținut lanț, iar despre chinezi s-a scris că au dezvoltat mult prea repede aceste linii, furând tehnologie de la marile companii internaționale.

China a anunțat acum zece ani un plan măreț pe partea de trenuri de mare viteză, în 2004 au început lucrările la primele linii, iar în 2007 au fost date în folosință primele tronsoane unde garniturile feroviare "prindeau" peste 300 km/h.

De atunci chinezii inaugurează linie după linie, s-a trecut de 10.000 km, iar expansiunea continuă la peste 15.000 km, unele linii ajung și în aerul rarefiat de la peste 4.000 metri altitudine, în vagoane găsindu-se și măști de oxigen.

O călătorie de 1.300 km între Beijing și Shanghai durează 4 ore jumătate, dar biletele sunt scumpe pentru majoritatea chinezilor care se plâng că de când s-au introdus trenurile noi, au fost scoase multe dintre cele vechi, cu bilete accesibile.

China continua sa lucreze intens la linii de mare viteza care sa uneasca toate marile orase, muncitorii lucrand la peste 3.000 de metri in solul inghetat, dar si in desertul Gobi unde vantul este atat de puternic incat matura totul in cale.

Anul trecut China a inaugurat cea mai lunga linie de mare viteza din lume: 2.300 km intre Beijing si orasul Guangzhou (sudul Chinei), calatoria durand opt ore in loc de 24.

China spune ca e gata sa exporte tehnologia, candidate fiind tarile din jur, spre exemplu Thailanda si Vietnam. Ramane de vazut daca se poate concretiza ceva si cu Romania.

Un tren din China a bătut recordul de viteză

Un tren de mare viteza din China a reusit sa atinga 468,1 km/h, in cadrul unei test derulat în urmă cu doi ani. Trenul circula pe ruta Beijing-Shanghai.

Conform agentiei de presa Xinhua, este cea mai mare viteza pentru un tren comercial nemodificat. In timpul unut test din 2007, un TGV de productie franceza modificat a ajuns la 574,8 km/h.

Recordul de viteza a fost atins pe segmentul Zaozhuang (in provincia Shandong) si Bengbu (provincia Anhui). Linia a fost inaugurata in 2012 si a facut ca distanta dintre punctele pe care le leaga sa fie de numai 5 ore. Proiectul a costat 32,5 miliarde de dolari.

Tehnologia "made in China" se lasă cu accidente

Stilul chinezesc de a copia tot și de a sări cu ușurință peste patente tehnologice se poate lăsa cu accidente. În transferul de tehnologie legat de trenurile de mare viteză, specialiștii sunt de părere că lucrurile au avansat mult prea repede, vitezele medii au crescut uluitor de rapid, iar chinezii au sarit cateva etape intr-un domeniu greu in care se recomanda o evolutie prudenta.

Consecintele au fost cateva accidente, cel mai grav fiind in iulie 2011 cand 40 de oameni au murit dupa ce un tren a lovit o alta garnitura care stationa.

Scandalul starnit a fost imens si a scos la iveala coruptia din sistem, un ministru al cailor ferate a fost arestat, iar presa, dar si autoritatile au cautat tapi ispasitori. Accidentul s-a petrecut din cauza unor probleme de la sistemul de semnalizare, iar dezvoltarea noilor linii de mare viteza a fost pusa sub semnul intrebarii, insa lucrarile au fost pana la urma reluate.

Totusi, in 2012 o noua linie recent construita s-a surpat pe 300 de metri, nu au fopst victime, insa incidentul nu a trecut neobservat fiindca a fost nevoie ca liniile sa fie inlocuite pe mai multi kilometri fiindca nu au fost corect instalate.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 9816
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 01 Apr 2014 20:47:31    Titlul subiectului: 172117

CFR SA are un nou director interimar. Articolul se gaseste aici.

Citat:
CFR SA are un nou director general interimar

Conducerea CFR SA a fost preluată interimar de Macarie Alexandru Moldovan, director general adjunct la direcția tehnică în cadrul companiei care administrează infrastructura feroviară, care îl înlocuiește în această poziție pe Ionel Voicu.

"Luni declanșăm o nouă procedură pentru selecția unui manager privat la CFR Infrastructură", a declarat ministrul Transporturilor, Dan Șova, într-o conferință de presă.

El a afirmat că înlocuirea lui Voicu a fost decisă de Consiliul de Administrație al companiei în urmă cu câteva zile.

Voicu, director general adjuct pe proiecte europene, a fost numit director general interimar al CFR în luna ianuarie.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 9816
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 16 Apr 2014 07:41:17    Titlul subiectului: 172422

Se anunta o posibila greva la CFR incepand de pe 23 aprilie. Articolul se gaseste aici.

Citat:
CFR-iștii amenință cu GREVA, începând cu data de 23 aprilie

Federațiile sindicale din transporturile feroviare ar putea declanșa conflictul colectiv de muncă începând cu data de 23 aprilie, dacă până atunci nu vor fi încheiate noile contracte colective de muncă, cu prevederi favorabile salariaților, a anunțat marți, într-o conferință de presă, Iulian Măntescu, președintele Federației Mecanicilor de Locomotivă.

'Contractele colective de muncă expiră la data de 19 aprilie pentru Societatea Națională de Transport Feroviar de Marfă ^CFR Marfă SA^ și pentru Societatea Națională de Transport Feroviar de Călători ^CFR Călători^ SA, în timp ce, în cazul Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA, documentul expiră pe data de 22 aprilie. Ca urmare, începând cu data de 23 aprilie există posibilitatea declanșării conflictului colectiv de muncă, dacă în zilele următoare nu se va reuși încheierea unor noi contracte colective de muncă cu prevederi favorabile salariaților', a declarat Iulian Măntescu.

Potrivit acestuia, principala nemulțumire a CFR-iștilor se referă la eliminarea, începând de anul trecut, a drepturilor de călătorie gratuită pe calea ferată.

'Vorbim de un drept consfințit din vechime, acela ca feroviarii să poată călători gratuit în interes de serviciu și în interes particular pe calea ferată. De această facilitate beneficiază toți colegii noștri din Europa. Din păcate, autoritățile au decis anul trecut să nu mai acorde aceste autorizații, provocând o stare de nemulțumire intensă în rândul salariaților', a precizat Iulian Măntescu.

Președintele Federației Mecanicilor de Locomotivă a menționat, totodată, că nesemnarea noilor contracte colective de muncă ar putea duce la disponibilizarea a 2.500 de salariați de la CFR Marfă.

'Bugetele de venituri și cheltuieli pentru anul 2014 reflectă incapacitatea managerilor în găsirea măsurilor de creștere a veniturilor unităților de cale ferată, astfel încât pierderile salariale ale CFR-iștilor să poată fi recuperate după o perioadă de austeritate de șase ani. Este inadmisibil ca, la ora actuală, marea majoritate a CFR-iștilor să primească salarii de 1.100 lei. Vorbim de o stare de nemulțumire acumulată în rândul a peste 50.000 de salariați, din cauza unor revendicări nesoluționate la timp', a mai spus Iulian Măntescu.

La rândul său, Gheorghe Frățică, președintele Federației Mișcare Comercial, a anunțat că, în după amiaza zilei de marți, de la ora 16,00, va participa la o întâlnire, la sediul Ministerului Transporturilor, cu ministrul de resort Dan Șova, pentru a se încerca soluționarea problemelor cu care se confruntă feroviarii.

'În această după-amiază (marți - n.r.) vom avea o întâlnire cu domnul ministru Șova pentru a ajunge la un acord în ceea ce privește semnarea noilor contracte colective de muncă. Având în vedere ca au mai existat întâlniri asemănătoare, soldate cu promisiuni neonorate, suntem rezervați în ceea ce privește obținerea unui rezultat pozitiv', a spus Gheorghe Frățică.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 9816
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 23 Apr 2014 13:30:08    Titlul subiectului: 172552

Greva de avertisment a avul loc astazi. Sute de trenuri au stationat doua ore. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Greva de la CFR. Sindicaliștii negociază la Ministerul Transporturilor. Miza conflictului: majorări salariale și transport feroviar gratuit

Sute de trenuri de călători au fost oprite, timp de două ore, după ce angajații CFR au declanșat, în această dimineață, la ora 7.00, o grevă de avertisment. Mii de călători s-au trezit astfel că nu mai pot ajunge la destinație sau, în cazul navetiștilor, au fost nevoiți să apeleze la alte mijloace de transport pentru a ajunge la serviciu. Mai mulți călători s-au plâns că li s-au vândut bilete pentru trenurile care erau blocate în gări, fără ca personalul CFR să-i informeze că aceste trenuri nu circulă.
Potrivit informațiilor furnizate de reprezentanții CFR Călători, "278 de trenuri de călători nu au fost expediate din stații sau au fost oprite în stațiile intermediare. În perioada declanșării protestului spontan, niciun tren nu a fost oprit pe traseu, ci doar în stațiile de cale ferată".
După ora 9.00, au fost repuse în circulație toate trenurile afectate de protestul angajaților de pe raza regionalelor București, Craiova, Timișoara, Cluj, Brașov, Iași, Galați și Constanța.
O mie de polițiști de la transporturi și ordine publică au asigurat ordinea în gărilor din toată țara pe parcursul grevei ceferiștilor. "Pentru asigurarea climatului de ordine și siguranță publică, începând cu ora 7.00, din dispozitia șefului Poliției Române, a fost suplimentat numărul de polițiști ce acționează în zona gărilor și triajelor CFR", se arată într-un comunicat de presă al IGPR.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 9816
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 24 Apr 2014 07:52:43    Titlul subiectului: 172570

Sefii de la CFR si liderii de sindicat petreceau de zoir ieri, doar a fost Sf. Gheorghe. Asta in timp ce majoritatea angajatilor CFR fac "foamea". Articolul se gaseste aici.

Citat:
CHEF MARE LA CFR, după greva de avertisment.

După greva de avertisment de ieri de la CFR, liderii de sindicat și șefii din cadrul companiei au tras aseară un chef de pomină. Jurnaliștii i-au găsit la un restaurant din sectorul 2, că doar era Sfântul Gheorghe. În timp ce șefii lor petrec, angajații de la CFR se plâng în continuare de salariile mici, de condițiile proaste de muncă și amenință cu greva generală.

La vederea camerelor de filmat, patronii restaurantului au închis geamurile, au tras perdelele, au oprit muzica și au stins lumina, iar invitații au stat pe întuneric și și-au întrerupt petrecerea, de teamă să nu fie auziți și filmați de jurnaliștii prezenți în fața localului.

După mai bine de trei ore, rând pe rând, sindicaliștii au început să iasă.

Printre cei prezenți s-a aflat și Ionel Voicu, fost director la CFR Infrastructură, pe vremea când la cârma ministerului Transporturilor era Ramona Mănescu.

În timp ce unii dintre liderii de sindicat petrec, angajații de la CFR amenință cu greva generală, dacă nemulțumirile legate de semnarea contractelor colective de muncă nu se vor rezolva.

Ministrul Transporturilor le-a promis ceferiștilor că, dacă planul va fi aprobat la rectificarea bugetară din iulie, vor beneficia de o a doua tranșă de majorări salariale, de 7,6% din toamnă.

In conditiile astea, nu ar fi mai bine ca RegioTrans sa cumpere tot CFR-ul ? Poate asa, bataia de joc la adresa calatorilor ar fi mai mica.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 8702
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 29 Apr 2014 09:21:46    Titlul subiectului: 172629

http://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?30,6936065

Rusine sa va fie, politicieni romani tembeli, cheferisti smenari si popor roman prost (fara a generaliza), cu totii de-o inconstienta dincolo de orice imaginatie!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 9816
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 08 Mai 2014 07:41:27    Titlul subiectului: 172744

Sambata va circula primul tren de calatori pe podul Calafat-Vidin. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Primul tren de călători va circula, sâmbătă, pe Podul Calafat-Vidin - oficial bulgar

Primul tren de călători va traversa Podul Vidin-Calafat sâmbătă, anunță Liudmil Dimitrov, director la compania care gestionează podul.
renul va circula pe ruta Vidin - Golenți (o gară bulgară situată la 20 km de pod) - Craiova, precizează oficialul bulgar, informează site-ul Novinite.com.
Până la Vidin, trenul de călători va avea o legătură dinspre Sofia.
Potrivit lui Dimitrov, această cursă feroviară va circula zilnic, începând de sâmbătă.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 8702
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 08 Mai 2014 10:40:56    Titlul subiectului: 172747

Ziaristii lu' peste... Din textul Mediafax se intelege ca Golenti e in Bulgaria, cand de fapt e o localitate cat se poate de olteneasca... Au tradus textul din publicatia bulgareasca folosind picioarele in locul mintii...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 9816
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 10 Mai 2014 18:27:17    Titlul subiectului: 172794

Smile))))
Da, cam asa este. Cred ca au facut facultatea la FF.

Primul tren a trecut azi pe pod cu "surlele si trambitele de rigoare". Articolul se gaseste aici.

Citat:
Primul tren de călători a traversat podul Calafat-Vidin

Circulația feroviară prin utilaj a fost deschisă de către secretarul de stat la Ministerul Transporturilor Iulian Matache și omologul său bulgar Anton Ghinev. Delegația română condusă de Matache a ajuns în gara Vidinului cu trenul și, după o scurtă ceremonie în orașul bulgar, oficialii și ziariștii români și bulgari urmează să se urce în tren pentru o călătorie la Calafat.

După ceremonia de inaugurare, primul tren pentru public va circula pe ruta Craiova — Vidin și retur, traversând noul Pod Calafat — Vidin, cu plecare din Craiova la ora 13:19 și sosire în Vidin la ora 16:30. Trenul de întoarcere va pleca din Vidin la ora 17:40 și va sosi în Craiova la ora 21:06.

Începând cu duminică, între Craiova și Vidin vor circula două trenuri pe zi care vor pleca la 08:00 și, respectiv, la 13:19 de la Craiova și vor sosi la Vidin la 11:00 și la 16:30. Cursele de retur de la Vidin vor fi la 12:25 și la 17:40, cu sosire la Craiova la 15:28 și 21:06. Biletul Craiova-Vidin va costa 46 lei, iar între Craiova și Sofia cu trenuri de legătură de la Vidin — 98 lei.

Potrivit unui comunicat de presă emis de Compania Națională de Căi Ferate 'CFR' SA, circulația feroviară pe podul mixt (rutier/feroviar) de la Calafat — Vidin, al doilea punct de trecere peste Dunăre, va asigura un flux direct pentru traficul de călători și de marfă și va reduce timpul necesar pentru parcurgerea distanței Craiova — Golenți — Vidin.

Pentru legătura feroviară pe podul mixt de frontieră între cele două țări, peste fluviul Dunărea, s-au executat lucrări de modernizare a 5,9 kilometri linie simplă până la stația Golenți, 1,9 km cale ferată în stația Golenți (4 linii) și construcția a 3,2 km linie nouă simplă electrificată care permite accesul direct de pe pod pe calea ferată Golenți-Calafat.

'Prin racordarea căii ferate existente Craiova — Calafat (ramură sudică a Coridorului IV Pan-European) la noul pod mixt de la Calafat-Vidin, sistemul feroviar va contribui, astfel, la dezvoltarea economică din județele Dolj și Mehedinți, prin creșterea capacității de transport de mărfuri și promovarea distribuției mărfurilor în această regiune, și nu în ultimul rând la consolidarea relațiilor economice dintre România și Bulgaria', se menționează în comunicatul citat de Agerpres.

Valoarea investiției pentru podul mixt Calafat-Vidin, în cazul României, a fost de 27.538.471,88 euro, sursa de finanțare fiind asigurată de Comisia Europeană, cu fonduri nerambursabile (75%) și de Guvernul României, cu fonduri de la bugetul de stat (25%)

Construcția, al doilea punct de trecere peste Dunăre, are o lungime de aproximativ 2 kilometri, 4 benzi rutiere (două pe fiecare sens), o linie simplă de cale ferată, două trotuare și o pistă pentru bicicliști.

Podul Calafat-Vidin a fost inaugurat în luna iunie a anului trecut dar până acum a fost folosit doar pentru transport rutier.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 9816
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 27 Mai 2014 20:03:06    Titlul subiectului: 173106

Un tren de calatori a luat foc, azi, la Bocsa. Articolul se gaseste aici.

Citat:
TREN de persoane, ÎN FLĂCĂRI. Pompierii, intervenție SPECTACULOASĂ

Un incendiu puternic a izbucnit, astăzi, la locomotiva unui tren de persoane care circula pe ruta Reșița – Timișoara. Flăcările au afectat interiorul unui vagon – locomotivă precum și aparatele și agregatele din sala mașinilor.

Potrivit echipelor de intervenție din cadrul Primăriei Bocșa – Detașamentului de Pompieri ai Serviciului de Voluntari pentru Situații de Urgență, incendiul a fost sesizat în jurul orei 17:00, iar locomotiva afectată tracta mai multe vagoane cu călători spre Timișoara.
Incidentul s-a petrecut la bariera de pe fostul drum spre Ramna, în apropiere de gara Bocșa Română.

A fost nevoie de o intervenție spectaculoasă și riscantă a pompierilor, care au acționar cu două echipaje.

Călătorii din alt vagon au sesizat că vine miros puternic de fum apoi au izbucnit flăcările. Din fericire, în vagonul respectiv nu se afla nici un călător. Pericolul a fost foarte mare fiindcă flăcările au izbucnit chiar sub rezervorul vagonului – locomotivă în care se aflau peste 1000 de l de combustibil și exista pericolul de explozie.

Nicio persoană nu a fost rănită, iar vagonul ars a fost transportat spre o stație de garare spre Timișoara. Călătorii au ajuns la destinație cu o întârziere de aproximativ două ore.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
claudiu_samy



Data înscrierii: 25/Ian/2007
Ultima vizita: 31/Oct/2017
Mesaje: 223
Locație: Galati; Bucuresti

MesajTrimis: Mie 28 Mai 2014 16:24:29    Titlul subiectului: 173123

Am gasit un articol care sper sa nu fie adevarat. Redau un fragment:

http://www.capital.ro/exclusiv-dispare-aproape-jumatate-din-calea-ferata-.html

DISPARE APROAPE JUMĂTATE DIN CALEA FERATĂ - VEZI documentul care s-a discutat azi în GUVERN

Citat:
Dispar 10.000 de kilometri de cale ferată? Oricât de ”incredibil” ar suna, ”totul” este posibil. În ședința de astăzi a Guvernului s-a discutat, printre altele, despre posibilitatea prin care rețeaua națională de cale ferată să se reducă la aproximativ 6.200 km (n.r. – sau 10.000 km de linie desfășurată, față de 20.000 km câți sunt în prezent).

UPDATE Guvernul a avut primele discuții astăzi, în cadrul ședinței săptămânale, asupra Memorandumului ”Măsuri pentru eficientizarea sectorului de transport feroviar al României necesare pentru aprobarea Master Planului Genereal de Transport al României”. Reprezentanții Guvernului confirmă, astfel, cele publicate de capital.ro, menționând, după o primă lectură a Memorandumului: concentrarea pe o rețea feroviară mai restrânsă; stimularea competitivității în atribuirea contractelor de servicii publice; introducerea indicatorilor de performanță în finanțarea serviciilor publice de transport feroviar de călători; programe de reducere a costurilor.

Așa cum se poate observa și din imaginea de mai jos, în Memorandum sunt oferite ”opțiuni posibile” pentru liniile secundare ce nu sunt incluse în cadrul rețelei naționale de servicii publice. ”Ce s-ar putea întâmpla, de fapt? Linia de cale ferată respectivă ar putea fi închisă și transformată chiar în arteră pietonală sau pistă pentru bicicliști, chiar dacă, se știe, calea ferată este în afara localităților. 10.000 de cale ferată ar putea să dispară în diverse forme. În loc să investim în infrastructura feroviară, unde gradul de poluare este foarte redus, noi ce facem? Distrugem”, spun surse din industria feroviară.

Memorandumul a fost emis de Ministerul Transporturilor și avizat de Ministerul Fondurilor Europene. Documentul este bazat exculsiv pe informațiile si propunerile furnizate de către AECOM în cadrul contractului de consultanță în vederea elaborarii MPGT.

”Încă o dată sunt ignorate problema subfinanțării cronice la care a fost supusă calea ferată în ultimii ani și cea a suprataxpării serviciilor de transport feroviar. Documentul recomandă o rețea națională de aproximativ 6.200 km (sau 10.000 km de linie desfășurată), restul urmând a fi valorificată, prin închiriere sau vânzare. Contractele de servicii publice urmează a fi restrânse doar la această rețea”, explică sursele citate.

Ceea ce este și mai grav este paftul că în documentul aflat astăzi pe masa Guvernului se precizează că și reprezentanții Comisiei Europene au recomandat reducerea rețelei feroviare de transport feroviar.

"În cadrul scrisorii adresate Ministerului de Transport, în data de 27 septembrie 2013, cu privire la Master Plan, Comisia Europeană a declarat următoarele: Reducerea rețelei de transport feroviar la un nucleu sustenabil reprezintă baza de la care trebuie să pornească elaborarea modelării rețelei de transport feroviar", se menționează în document. Autoritățile române pun această recomandare ca pe o condiție pentru a primi sprijin atât de la FMI cât și de la CE.

Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 9816
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 28 Mai 2014 22:04:43    Titlul subiectului: 173129

Nu cred ca cei de la Comisia Europeana au recomandat o asemenea aberatie........reducerea retelei de cale ferata !
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
lenta1



Data înscrierii: 09/Dec/2013
Ultima vizita: 19/Mar/2024
Mesaje: 551
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 29 Mai 2014 14:29:31    Titlul subiectului: 173144

Si mai e un lucru.
In articol spune ca linia care ar urma sa fie nefolosita ar putea fi valorificata prin inchiriere sau vanzare. De inchiriat se poate inchiria o portiune, dar de vandut nu se poate.Apartatine de stat si in al doilea rand, nu ii cred chiar atat de prosti pe aia da la Guvern.

_________________
Iubesc autobuzele si troleibuzele MAZ Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 819

MesajTrimis: Dum 08 Iun 2014 15:22:50    Titlul subiectului: 173349

Incendiu la locomotiva unui tren internațional care venea de la Budapesta

http://www.tirgumureseanul.ro/detali-stire/lista/home/articol/mures-incendiu-la-locomotiva-unui-tren-international-care-venea-de-la-budapesta.html

Citat:
Un incendiu a izbucnit, sâmbătă seară, la locomotiva unui tren internațional care venea de la Budapesta, garnitura fiind oprită în halta Chețani din județul Mureș, iar la fața locului intervenind pompieri din Luduș și Târnăveni, transmite corespondentul Mediafax.Reprezentanții Inspectoratului pentru Situații de Urgență (ISU) Mureș au anunțat că un incendiu a izbucnit, sâmbătă seară, la o locomotivă, în gara din localitatea Chețani.Potrivit căpitanului Cristian Mureșan, este vorba despre un tren internațional care venea de la Budapesta și se îndrepta spre Târgu Mureș, garnitura fiind oprită în gara din Chețani până la trimiterea altei locomotive."ISU Mureș a fost anunțat, sâmbătă, despre producerea incendiului la locomotiva trenului internațional 368, care venea dinspre Budapesta, de la Războieni, cu patru vagoane, în direcția Târgu Mureș. Impiegatul de mișcare de la halta Chețani a observat un fum gros și a oprit trenul. Locomotiva a fost decuplată de la tren, pentru a nu se extinde incendiul. Nu a fost nevoie de evacuarea pasagerilor. Va întârzia puțin, s-a trimis o locomotivă de rezervă de la Târgu Mureș", a declarat Mureșan.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 9816
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 11 Iun 2014 08:14:26    Titlul subiectului: 173374

Trenurile vor avea restrictie de viteza in zilele caniculare. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Trenurile pot avea întârzieri de 60 de minute din cauza temperaturilor ridicate

Toate trenurile de călători circulă de marți după-amiază cu restricții de viteză, din cauza temperaturilor ridicate și ar putea ajunge la destinații cu întârzieri între 30 și 60 de minute, a anunțat compania CFR.

Limitările de viteză în circulația trenurilor au fost introduse marți, de la ora 15.00, pe întreaga rețea feroviară, din cauza temperaturilor ridicate care se înregistrează la nivelul solului, arată Compania Națională de Căi Ferate "CFR" SA, într-un comunicat de presă.

Anterior acestei măsuri, trenurile au circulat marți cu restricții de viteză doar pe secțiile de circulație de pe raza regionalelor de cale ferată Timișoara, Brașov și Galați, în jumătatea de sud a țării. "Viteza de circulație a trenurilor de călători și de marfă pe anumite tronsoane de cale ferată s-a redus, din cauza temperaturilor ridicate înregistrate la nivelul solului, cu 10-50 km/h față de viteza normală, începând cu ora 11.30, iar de la ora 15.00, limitările de viteză s-au introdus pe întrega rețea de cale ferată", a precizat sursa citată.

Reprezentanții companiei de transport feroviar au precizat că prin aplicarea acestei măsuri, obligatorie în perioadele caniculare, se vor înregistra întârzieri la destinație, în medie, de 30-40 de minute, în funcție de traseul trenului din graficul de circulație. Întârzieri mai mari, de peste 50-60 de minute se pot înregistra la trenurile care tranzitează mai multe județe afectate de temperaturile ridicate.

Potrivit sursei citate, în perioada de caniculă, temperaturile înregistrate la nivelul șinei depășesc 45 de grade Celsius.

"Reducerea vitezelor de circulație, în anumite intervale de timp în care temperaturile depășeșc limitele normale, este o măsură obligatorie pentru siguranța traficului feroviar și, de asemensea, este aplicată de toate administrațiile de cale ferată", se mai arată în comunicatul citat.

Personalul de întreținere a căii ferate efectuează revizii suplimentare pe întreaga rețea feroviară (însoțiri de trenuri, verificări directe ale căii, măsurarea și înregistrarea permanentă a evoluției temperaturilor în șină) iar, în timpul zilei, viteza de circulație a trenurilor de călători și de marfă se reduce cu 20-50 km/h față de viteza normală de circulație, pe durate bine determinate, astfel încât traficul feroviar să se desfășoare în condiții de siguranță, au precizat reprezentanții companiei CFR.

Pasagerii sunt sfătuiți ca înainte de efectuarea călătoriei să solicite informații despre întârzierile înregistrate în traficul feroviar la stațiile și agențiile CFR din București și din țară, la telefon 021/9521.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 9816
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 25 Iun 2014 19:02:59    Titlul subiectului: 173587

Revine in actualitate proiectul Ramnicu Valcea-Valcelele. Cel putin la nivel declarativ. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Un proiect abandonat de un sfert de secol, revine în actualitate

Proiectul căii ferate Vâlcele-Râmnicu Vâlcea, abandonat în urmă cu un sfert de secol după ce fusese aproape finalizat, a revenit în actualitate, fiind introdus în lista proiectelor admise pentru testare în Master-planul General de Transport.

Potrivit președintelui Consiliului Județean (CJ) Argeș, Florin Tecău, care a inclus promovarea acestui proiect printre prioritățile mandatului său, pentru început este nevoie de găsirea surselor de finanțare necesare realizării unui nou studiu de fezabilitate.

"Urmează un nou studiu de fezabilitate. Nu există nici finanțare, nu există niciun proiect care să stabilească termene și modalități de realizare. Se încearcă primul pas, studiul de fezabilitate, pentru care trebuie să fie găsiți bani, argumente și găsită o cale de finanțare. Nu este exclus să apară și o finanțare europeană sau un parteneriat public-privat, vom vedea ce va fi", a declarat, pentru AGERPRES, președintele CJ Argeș.

Principalul argument în favoarea proiectului este acela că ar asigura cea mai scurtă legătură feroviară între București și centrul Europei, însă pentru a deveni o rută viabilă de transport sunt necesare lucrări de anvergură.

"Trebuie să stabilim traseul, acest traseu s-ar putea să nu mai fie viabil. Oricum, este alternativa cea mai scurtă, cea mai rapidă și cea mai economică spre Budapesta și centrul Europei. (...) Bineînțeles că totul trebuie făcut în pas cu timpurile, linie electrificată, linie dublă, linie pentru viteză ridicată. Linia fusese proiectată la 120 de kilometri pe oră, o viteză destul de ridicată. Din păcate, se pare că structurile realizate atunci nu mai sunt în stare de funcționare, nu prezintă siguranță", a explicat Florin Tecău.

Realizarea tronsonului de cale ferată dintre Vâlcele și Râmnicu Vâlcea ar aduce mari beneficii și industriei auto, putând facilita exportul autoturismelor produse la Uzinele Dacia de la Mioveni. În timpul unei vizite efectuate în județul Argeș la începutul lunii mai, ministrul Transporturilor de la acea vreme, Dan Șova, anunța că proiectul va putea obține finanțare dacă se va dovedi rentabil din punct de vedere al raportului dintre costuri și beneficii.

"Este un proiect important pentru producția de la Dacia. (...) Am analizat transportul pe calea ferată pentru industria auto și aici avem două alternative, Pitești — Craiova — Caransebeș și Pitești—Râmnicu Vâlcea—Hunedoara, care ar scurta foarte mult distanța. Avem aceste două alternative, analizăm oportunitatea și posibilitatea realizării lor, vrem finanțare pe fonduri europene. Dacă vom reuși să o facem, va fi o realizare foarte mare", declara Șova.

Până când se va lua o decizie definitivă, calea ferată Vâlcele-Râmnicu Vâlcea rămâne doar unul dintre cele 56 de proiecte de infrastructură feroviară din lista celor admise pentru testare în Master-planul General de Transport.

Necesitatea construcției acestei linii a fost susținută pentru prima dată în 1862, ideea fiind reluată în discuție de mai multe ori în primele decenii ale secolului trecut, însă lucrările efective au demarat abia în anul 1979.

Tronsonul de cale ferată, care reduce cu 117 kilometri distanța dintre București și Sibiu, era realizat, după un deceniu de lucrări, în proporție de peste 90%. În anul 1989 era finalizată montarea șinelor pe cei peste 38 de kilometri, fiind realizate lucrările cele mai complexe. Este vorba, printre altele, despre două tunele, Ploștina (1.910 metri) și Gibei (2.250 metri), precum și despre mai multe viaducte ce însumează o lungime de peste 2.800 metri, cel mai spectaculos fiind cel peste valea frâului Topolog, cu 1.290 de metri lungime și o înălțime maximă de 48 de metri.

Tronsonul dintre Vâlcele și Râmnicu Vâlcea, pe care s-a circulat cu trenurile de lucru de la un capăt la altul, urma să fie pus în funcțiune în 1990, însă ultimele lucrări necesare nu au mai fost executate, din lipsă de fonduri. Investiția a tot fost amânată în următorii ani, din lipsă de fonduri, iar în 1998 a fost abandonată oficial și a intrat în conservare.

În următorii ani, multe dintre lucrările realizate s-au degradat, atât din cauza alunecărilor de teren, cât și ca urmare a furturilor.

În 2004, proiectul a reintrat în atenția autorităților guvernamentale, premierul Adrian Năstase participând chiar la inaugurarea șantierului pentru finalizarea căii ferate dintre Vâlcele și Râmnicu Vâlcea. Lucrările urmau să se încheie în patru ani, dar investiția, care ar mai fi necesitat 138 de milioane de dolari, a fost abandonată din nou.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 9816
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 22 Iul 2014 08:22:03    Titlul subiectului: 173978

Un articol despre situatia de pe Bucuresti-Giurgiu. Se fac 9 ani, de cand circulatia pe acest tronson este intrerupta. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Indicatorul dezinteresului pentru calea ferată: Din 2005 circulația directă pe linia București - Giurgiu a fost întreruptă după prăbușirea podului de la Grădiștea. Proiectul este în faza de „revizuire a studiului de fezabilitate“

De nouă ani trenurile de pasageri și cele de marfă trebuie să circule pe o rută ocolitoare, ceea ce înseamnă costuri suplimentare și o durată mai mare a călătoriei. Trenurile de călători care pleacă din București spre Giurgiu parcurg această distanță în mai mult de două ore și jumătate trecând prin Videle, Rădulești, Târnavele, Vlasca, Răsuceni, Toporu, Chiriacu, Stănești, Oncești, Bălănoaia, Cetatea și Giurgiu, ce adună 115 kilometri. Dacă s-ar fi putut circula direct distanța era de sub 70 de kilometri. Proiectul legat de redes­chiderea circulației între stațiile Vidra - Grădiștea este încă în faza de studiu de fezabilitate în revizuire.

Distanța pe care trebuie să o parcurgă acum trenurile pe București-Giurgiu este dublă din cauză că nu s-a efectuat nicio lucrare pentru recons­trucția podului de la Grădiștea. În fiecare an s-a vorbit începerea lucrărilor, însă nu se vede nimic. Transportatorii suportă costuri suplimentare din cauză că trebuie să meargă pe rute ocolitoare“, spune Iulian Măntescu, inginer feroviar. Acest pod nu asigura doar legătura directă dintre București și Giurgiu ci și pe cea cu Iași-Bacău-Adjud, fiind parte din coridoul IX pan-european (Moscova-Kiev-Chișinău-România). „Avem obligația față de Comunitatea Europeană de-a moderniza acest tronson ce face parte din coridorul IX“, a adăugat el. În proiectele feroviare pe 2014 publicate pe site-ul Ministerului Transporturilor se menționează și cel legat de redeschiderea circulației feroviare pe podul nou de cale ferată peste râul Argeș, linia de cale ferată București - Giurgiu între stațiile Vidra și Grădiștea. „Suma propusă în bugetul anului 2014 este în valoare de un milion de lei (fonduri de la bugetul de stat și FEDR)“, se arată pe site-ul Transporturilor.

Ce spun oficialii CFR SA

„Suma propusă în bugetul pentru anul 2014 este programată pentru revizuirea studiului de fezabilitate, în condițiile primirii unui aviz favorabil din parte Comisiei Europene“, au transmis oficialii CFR SA. Guvernul Ro­mâniei a aprobat indicatorii tehnico-economici ai obiectivului de investiții „Redeschiderea circulației feroviare pe podul nou de cale ferată peste râul Argeș, linia CF București – Giurgiu, între stațiile CF Vidra - Grădiștea“ în condițiile adoptării unei alte soluții tehnice: linie simplă în zona podului cu fundații pentru linie dublă (în perspectiva unei dezvoltări ulterioare) și a finanțării acestuia din fonduri europene nerambursabile și de la Bugetul de Stat. Oficialii CFR SA mai precizează că având în vederea că proiectul „Amenajarea râurilor Argeș și Dâmbovița pentru navigație și alte folosințe“ (Canalul de navigație Dunăre–București), care va permite legarea Bucureștiului de Coridorul VII pan-european de transport, a primit avizul Consiliului Interministerial de Avizare Lucrări Publice de Interes Național și Locuințe, acum fiind în faza de stabilire a coridorului de expropriere, este necesară luarea măsurilor de asigurare a gabaritul de navigație în zona podului. „În funcție de acest aspect, dar și de recomandările reprezentanților JASPERS (Joint Assistance to Support Projects in European RegionS – Asistență Comună pentru Susținerea Proiectelor în Regiunile Europene) în legătură cu acest obiectiv, este necesară actualizarea Studiului de Fezabilitate, ținând cont de alegerea unei soluții care să utilizeze un pod nou, cu deschidere unică pe traseul existent al liniei de cale ferată cu gabarit de navigație și infrastructură pentru linie simplă de calea ferată și demolarea podului construit înainte de 1989. „În prezent această propunere a fost transmisă Comisiei Europene în vederea emiterii unui punct de vedere cu privire la posibilitatea finanțării execuției podului în varianta cu gabarit de circulație a navelor și deschidere unică, dar încă nu am primit niciun răspuns.“

Investiții minime în calea ferată

Anul acesta s-au alocat pentru investiții în calea ferată aproape 1,4 miliarde de lei (circa 308 milioane de euro). Printre proiectele care vor fi finanțate se numără reabilitarea unor tronsoane de cale ferată, continuarea lucrărilor de electrificare pe Doaga-Tecuci-Barboși, lucrări pe tronsonul Curtici-Simeria dar și modernizarea unor stații de cale ferată.

Căile ferate române primesc mai puțini bani de la bu­getul de stat decât administrația drumurilor, deși ten­dința în Uniunea Europeană este de încurajare a transportului pe calea ferată, mult mai nepoluant și mai sigur.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 9816
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 05 Oct 2014 21:57:02    Titlul subiectului: 175003

Un articol referitor la viteza medie comericala a trenurilor. Acesta se poate vedea aici.

Citat:
Cu trenul sau pe șosea? Cum se circulă mai rapid în România

Chiar și în condițiile unei infrastructuri rutiere insuficiente, tot drumul cu mașina este mai rapid decât cel cu trenul, între București și principalele orașe ale țării.

Viteza redusă de pe magistralele de cale ferată face ca timpul necesar unei călătorii cu trenul să fie mai mare decât cel pierdut pe șosele, între București și principalele orașe din România, cele aflate la o distanță apreciabilă de Capitală, potrivit Masterplanului General în Transporturi, prezentat de Ministerul Transporturilor.

Potrivit documentului, cei care vor să meargă din București la Galați vor pierde cu 83% mai mult timp dacă o vor face cu trenul, în loc să aleagă șoseaua. Dacă s-ar face un clasament, pe locul 2 ar fi Aradul, unde cei care aleg să călătorească pe cale feroviară vor face cu 63% mai mult decât cei care vor merge pe șosea. Urmează Oradea, cu 63%, și Iașiul, cu 45%. Cei care vor merge până la Timișoara vor pierde cu 39% mai mult timp dacă vor alege trenul în locul mașinii. Din cele șase orașe mari prezentate în Masterplan, cel mai bine se prezintă Constanța. Chiar dacă infrastructura feroviară a fost în mare parte refăcută, efectul autostrăzii care leagă cele două orașe este vizibil: drumul cu trenul tot este cu 20% mai “lung” decât cel cu mașina.

Iată și care este viteza comercială a trenurilor pe cele șase rute prezentate în Masterplan:

București-Galați: 55 km/h

București-Oradea: 56 km/h

București-Arad: 59 km/h

București-Timișoara: 61 km/h

București-Constanța: 110 km/h, pe calea ferată care a fost reabilitată.

Evident, planurile pentru perioada următoare, 2014-2020, sunt mărețe. Guvernanții și-au fixat ca obiectiv atingerea unei viteze de croazieră de 100 km/h și a unei viteze maxime de 160 km/h. Distanța dintre București și granița cu Ungaria (via Brașov, Teiuș), de exemplu, ar trebui parcursă cu trenul în șase ore și 30 de minute, față de durata actuală, de 12 ore și 10 minute. Totuși, costurile totale pentru reabilitarea acestui coridor feroviar se ridică la 1,7 miliarde de euro, sumă în care este inclusă și achiziția de material rulant nou (15 locomotive electrice și 7 rame).

În prezent, România cheltuiește circa 360 de milioane de euro pe an pentru întreținerea rețelei sale feroviare. Necesarul estimat este de 1,77 miliarde de euro anual. Din cei 18.966 de km, cât are rețeaua feroviară națională, aproape jumătate, tronsoane cu o lungime totală de 8.264 km sunt scadente la reparații capitale.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Trenuri Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Următoare
Pagina 5 din 8

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community