Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Stiri si articole de presa despre transportul feroviar
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Trenuri
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 30/Noi/2017
Mesaje: 6508
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 09 Oct 2014 08:09:54    Titlul subiectului: 175057

Referitor la articolul de mai sus. Daca intre Bucuresti si Constanta, ai o viteza mdie de 110 km/ora (in cazul trenurilor care circula fara opriri intermediare) si un bilet pe distanta de 220 km costa 62,5 RON, este normal ca pe alte sectii, unde ai viteze medii de 59-61 km/ora, sa platesti acelasi tarif pentru 220 km ???
Normal era sa platesti la jumate, tariful sa fie in functie de viteza medie REALA a unui tren.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 30/Noi/2017
Mesaje: 6508
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 10 Oct 2014 21:35:21    Titlul subiectului: 175082

In mod normal, cand deja sunt multe filmulete pe YouTube ca cel a carui link este mai jos, cei de la frontiera nu ar trebui sa ii lase pe suporterii ungari sa intre in tara. Ar trebui sa ii intoarca din drum. Deja, ei se lauda ca au asupra lor, pe langa torte si cutite sau alte "arsenale".

https://www.youtube.com/watch?v=iDrbBVI3NBc

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 30/Noi/2017
Mesaje: 6508
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 16 Oct 2014 22:38:11    Titlul subiectului: 175227

Vesti bune. Semeringul Banatean ar putea fi salvat, cel putin pentru doi ani. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Cea mai spectaculoasa cale ferata din Romania, Anina – Oravita, ar putea fi salvata de la inchidere!

CARAS SEVERIN. Scoasa fara succes la licitatie pe Bursa Romana de Marfuri si pregatita pentru inchidere, soarta celei mai vechi si mai spectaculoase cai ferate din tara parea pecetluita. Iata, insa, ca linia supranumita Semmeringul Banatean, dupa celebra cale ferata cu acelasi nume din Austria, va fi totusi salvata de la pieire. Cel putin deocamdata.

Primaria Anina a anuntat ca intentioneaza salvarea caii ferate Oravita – Anina prin utilizarea, timp de 2 ani, a acesteia pentru transportul a 100.000 de tone de carbune, descoperit recent in zona, noteaza radioresita.ro.

Pentru revalorificarea zacamantului, Consiliul Local Anina s-a asociat cu o firma care pune la dispozitie utilajele necesare exploatarii, iar primaria contribuie cu forta de munca. Fiind de calitate energetica superioara, carbunele a fost cumparat de termocentrala hunedoreana de la Mintia.
Exploatarea, care va fi una de suprafata, va incepe chiar de luna viitoare, anunta purtatorul de cuvant al primariei Anina, Marian Mesinschi.

In acest fel, cel putin pentru urmatorii 2 ani, trenurile de pe linia Anina – Oravita vor asigura transportul carbunelui, iar, in paralel, Semmeringul Banatean va continua sa le ofere si turistilor excursii de neuitat prin una dintre cele mai frumoase zone ale Romaniei.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 30/Noi/2017
Mesaje: 6508
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 28 Oct 2014 13:34:31    Titlul subiectului: 175336

"Tavalugul" DNA a ajuns si la CFR. Articolul se gaseste aici.

Citat:
PERCHEZIȚII DNA la sediul CFR din București și în mai multe județe, într-un dosar de corupție

Direcția Națională Anticorupție arată, într-un comunicat de presă, că procurorii DNA - Serviciul Teritorial Cluj fac cercetări "într-o cauză penală ce vizează suspiciuni privind săvârșirea unor infracțiuni de corupție comise în perioada 2012-2014".

Anchetatorii au descins, marți dimineață, la 22 de adrese din municipiul București și județele Cluj, Ilfov și Galați, dintre care două la sediile unor instituții publice, iar restul la sediile unor societăți comerciale și la locuințele unor persoane fizice.

Acțiunea este sprijinită de Serviciul Român de Informații și de Brigada Specială de Intervenție a Jandarmeriei.

Surse judicare au declarat, pentru MEDIAFAX, că instituțiile publice unde se fac percheziții sunt CFR Călători și CFR Marfă.

Conform surselor citate, printre societățile comerciale vizate de percheziții se numără și SC Transferoviar Călători, punctul de lucru din București.

Jurnalistul Realitatea TV Rareș Bogdan a amintit o parte din problemele de corupție de la CFR, probleme analizate în ma multe rânduri la emisiunea Jocuri de Putere.

"Este o actiune referitoare la anii 2012-2014, dar astfel de suspiciuni au aparut la CFR din 2003-2004, atunci cand compania GRAMPET și GFR, care apartinea fratilor Gruia Stoica au reusit sa creasca ca Făt-Frumos, concurand cu CFR Marfă. Toate acestea nu puteau sa aiba loc daca nu ar fi existat o complicitate cu directorii din cadrul instituției si din cadrul Ministerului Transporturilor, chiar cu secretari de stat sau cu directori de companii nationale. Sunt directorii din perioada 2003-2014. Este anormal ca statul sa isi piarda companiile , sa ajungă in insolventa, iar pe de alta parte companii private sa ajungă sa concureze in mod direct", a declarat Rareș Bogdan.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 30/Noi/2017
Mesaje: 6508
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 05 Oct 2015 08:23:39    Titlul subiectului: 181814

Din 15 octombrie este posibil sa fie greva la CFR. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Negocierile de la Ministerul Transporturilor au eșuat; după 15 octombrie CFR-iștii ar putea intra în grevă generală

Sindicaliștii din domeniul feroviar și-au declarat disponibilitatea pentru negocieri în vederea rezolvării revendicărilor pe care le au, în caz contrar, pe 1 octombrie, vor fi declanșate procedurile conflictului de muncă, iar după 15 octombrie CFR-iștii vor intra în greva generală.

"În urma negocierilor pe care le-am avut în seara aceasta (miercuri seară — n.r.) cu reprezentanții Ministerului Transporturilor nu am găsit nicio soluție pozitivă. În continuare avem numai promisiuni că se rezolvă, dar fără soluții. Toată lumea așteaptă. Noi ne menținem punctul de vedere: la 1 octombrie declanșăm procedura de intrare în grevă. Până în 30 (septembrie — n. r.) suntem sub contract, adică sub acord. Nu putem declanșa procedura decât conform Legii conflictelor de muncă, adică după ce ieșim de sub contract, și atunci cu parcurgerea pașilor legali. Probabil că după 15 octombrie se va ajunge la greva propriu-zisă, la greva generală", a declarat, miercuri seară, pentru AGERPRES, președintele Federației Mecanicilor de Locomotivă (FML), Iulian Măntescu.

Potrivit acestuia, în cursul zilei de joi sindicatele vor avea discuții cu societățile feroviare. De asemenea, greva japoneză va continua, ca semn de protest.

"Mâine ne vom întâlni cu toate societățile. Numai sindicatele cu societățile. Până luni nu cred că se vor mai lua alte hotărâri. Ministrul Transporturilor este plecat cu premierul la o întâlnire cu reprezentanții BERD, la Londra, și așteptăm să se întoarcă. Noi rămânem pe poziții. Greva japoneză va continua și mâine, ca semn de protest. Așteptăm negocieri, suntem dispuși la orice rezultat pozitiv până la 1 (octombrie — n.r.), iar după 1 (octombrie — n. r.), probabil că, dacă nu se vor găsi soluții, fiecare își urmează calea: sindicatele își urmează calea de atac, pe partea cealaltă administrația... Noi suntem dispuși la negocieri, ca să se găsească soluții. Este regretabil că s-a ajuns aici", a subliniat Măntescu.

Acesta a reiterat că, de la 1 octombrie, vor fi declanșate procedurile conflictului de muncă și cu urmarea pașilor, care implică negocierea revendicărilor, în prezența reprezentanților Ministerului Muncii. În caz că nu se găsesc soluții, în final se va ajunge la greva propriu zisă.

"Probabil că vor cere mediere. Noi nu suntem dispuși să ne medieze alții", a adăugat liderul de sindicat.

Federațiile Sindicale din Transporturile Feroviare au anunțat, pe 15 septembrie, că vor declanșa grevă generală, în cazul în care Contractul Colectiv de Muncă (CCM) nu va fi semnat până cel târziu pe 30 septembrie 2015, iar salariile nu vor crește cu cel puțin 10%.

Sindicaliștii solicită, totodată, acordarea de tichete de masă pentru toate zilele lucrătoare, acordarea de vouchere de vacanță, începând cu 1 ianuarie 2016, dar și o politică de personal care să asigure funcționarea în bune condiții a acestui domeniu 'legat direct și explicit de siguranța națională'.

'Conducerea organizațiilor sindicale reprezentative din domeniul feroviar s-a întâlnit astăzi, 15 septembrie, la sediul Ministerului Transporturilor cu reprezentanții CN CFR, CFR Marfă și CFR Călători, sub patronajul Ministerului Transporturilor. Organizațiile sindicale au protestat ferm față de atitudinea conducerilor celor trei societăți feroviare, care tergiversează negocierile. În aceste condiții, conducerea organizațiilor sindicale solicită o întâlnire de urgență cu ministrul Transporturilor, care să aibă loc joi, 17 septembrie 2015. De asemenea, sindicaliștii solicită ca soluțiile la revendicările lor să fie discutate în proxima ședință de Guvern, dat fiind că pentru aplicarea acestor soluții este necesară exprimarea voinței politice a Guvernului ca întreg', se arată în comunicatul citat.

Totodată, sindicatele din domeniul feroviar au declanșat în perioada 22-24 septembrie, o grevă generală de tip japonez, avertizând că în perioada următoare există probabilitatea ca lucrătorii feroviari să declanșeze greve spontane, cu încetarea lucrului.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 30/Noi/2017
Mesaje: 6508
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 24 Ian 2017 14:32:31    Titlul subiectului: 188033

Din capitolul "basme" sau "povesti nemuritoare", am dat de un articol in b365.ro privind intentiile guvernantilor, referitor la investitiile in infrastructura feroviara. Articolul se afla aici

Citat:
Câți bani alocă Guvernul Grindeanu pentru autostrăzi, metrou și infrastructura feroviară

Ministerul Transporturilor vrea să aloce anul acesta pentru dezvoltarea de autostrăzi și centuri un buget de 4,3 miliarde de lei. Alocări mai mari sunt și pentru metroul bucureștean, dar și pentru infrastructura feroviară.

La capitolul infrastructură feroviară, printre proiectele prioritare se numără modernizarea/reabilitarea liniei de cale ferată Frontieră — Curtici — Arad — Simeria — Coșlariu — Sighișoara, modernizarea stațiilor de cale ferată, construirea de linii noi de cale ferată și dublarea celor existente (construirea liniei noi de cale ferată Vâlcele — Râmnicu Vâlcea, electrificarea liniei de cale ferată Cluj-Napoca — Episcopia Bihor), modernizarea instalațiilor pentru creșterea siguranței circulației — implementarea
Sistemului Feroviar European de Management al Traficului (ERTMS), lucrări de reabilitare pentru poduri, podețe și tuneluri, reînnoirea și modernizarea materialului rulant, dezvoltarea transportului de tip RO-LA și a platformelor de transport intermodal.

Suna foarte frumos, dar...........reabilitatrea pe coridorul IV (intre Sighisoara si Coslariu) merge cu viteza melcului...........

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 30/Noi/2017
Mesaje: 6508
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 22 Mar 2017 11:23:46    Titlul subiectului: 189152

Greva spontana la CFR, a inceput de la ora 7:00 dimineata. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Grevă spontană la CFR, din cauza salariilor mici. 145 de trenuri sunt oprite în toată țara

O parte dintre angajații din CFR au declanșat un protest spontan începând cu ora 07.00, acțiune care afectează graficul de circulație al trenurilor. Angajații sunt nemulțumiți de salarizare și de faptul că nu a fost reînnoit contractul colectiv de muncă, care a expirat la miezul nopții trecute.

O parte dintre angajații din CFR au declanșat un protest spontan începând cu ora 07.00, acțiune care afectează graficul de circulație al trenurilor. Angajații sunt nemulțumiți de salarizare și de faptul că nu a fost reînoit contractul colectiv de muncă.

UPDATE 9,45: Protestul a fost suspendat în regionala Craiova, circulația trenurilor fiind reluată.

UPDATE 9,00. 145 de trenuri sunt oprite sau întârziate în cursul acestei dimineți din cauza grevei neanunțate a angajaților CFR, transmite Realitatea TV.

Protestul s-a declanșat inițial la Cluj-Napoca și greviștii au declarat că protestul va dura 2 ore, însă liderii sindicali spun că greva este una necontrolată și se poate prelungi oricât.

Protestul s-a extins parțial la regionalele Brașov, Constanța, Craiova, Iași, Galați, Timișoara și București, iar trenurile din aceste regionale ar putea avea întârzieri.

Miercuri, la ora 15.00, sindicatele vor continua negocierile cu conducerea CFR SA pentru majorările salariale din noul contract colectiv de muncă. Actualul contract colectiv a expirat la miezul nopții de marți spre miercuri.

Acest protest are loc în contextul în care administrația și federațiile sindicatele reprezentative se află deja în negocieri pentru semnatare noului Contractul Colectiv de Muncă 2017-2018, negocieri în cadrul cărora conducerea CFR SA a anunțat că în bugetul companiei pentru anul 2017 este inclusă o creșterea a fondului de salarii cu 22,5%, creștere care se va regăsi, în urma negocierilor cu partenerii sociali, în salariile angajaților.

Angajații și sindicatele sunt nemulțumiți de faptul că aproape jumătate din personalul CFR este plătit cu salariul minim pe economie, după majorarea pragului minim la 1.450 lei.

Compania Națională de Căi Ferate „CFR" SA informează că o parte dintre angajații feroviari au declanșat un protest spontan începând cu ora 07.00, acțiune care afectează graficul de circulație al trenurilor.

"Călătorii sunt rugați ca înainte de efectuarea călătoriei să solicite informații despre întârzierile care se înregistrează în traficul feroviar la stațiile și agențiile CFR din București și din țară, la telefon 021/9521", se spune în comunicatul CFR.

Conducerea CFR menționează că administrația a propus partenerilor sociali încheierea unui ACORD până la semnarea CCM pentru perioada 2017/2018 pentru a asigura astfel protecție socială angajaților, relații de muncă echitabile, precum și un cadru normal și legal de funcționare a companiei după expirarea pe 21 martie 2017 a contractului colectiv de muncă.

CFR SA își amenință, voalat, angajații intrați în grevă:

"Compania atrage atenția salariaților că acestă formă de protest încalcă procedurile legale, aduce grave prejudicii companiei, prin înregistrarea de pierderi financiare, și afectează transportul pasagerilor care și-au procurat deja biletele pentru efectuarea călătoriei, conform graficului de circulație din Mersul Trenurilor", se spune în mesajul companiei

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Dec/2017
Mesaje: 7988
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 22 Mar 2017 16:50:24    Titlul subiectului: 189156

La https://www.facebook.com/CFRCalatori.ro/posts/1933342590227289 gasiti o situatie concreta si cumplit de anapoda legata de greva asta. Cititi cu atentie comentariile!
_________________
Mesajul de mai sus reprezinta exclusiv punctul de vedere al subsemnatului!
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 30/Noi/2017
Mesaje: 6508
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 22 Mar 2017 21:51:09    Titlul subiectului: 189175

Din cate am inteles de la stirile PROTV se pare ca a fost o premiera in Romania, prima greva organizata pe Facebook. Se pare ca lumea nu mai recunoaste pe liderii sindicali, ii acuza de complicitate cu cei de la CFR, prin urmare a fost o greva pe cont propriu, Ce nu inteleg de la stirile PROTV a fost faptul ca acolo s-a facut referire ca de cativa ani CFR Calatori si CFR Infrastructura ar fi pe profit !!?? Eu stiam ca sunt pe pierderi.

Despre greva am aflat intamplator. Azi am ajuns mai tarziu la munca, asa ca am luat microbuzul de la Cora Pantelimon (Bucuresti) spre Fundulea. La Branesti s-a urcat multa lume, care nu si-a mai putut continua calatoria cu trenul, din motivul grevei.

Totusi, dimineata, colegii de la Lehliu, Dalga, Dor Marunt au venit cu trenul spre Fundulea.

Referitor la ce se spunea la stirile ProTV despre greva organizata pe Facebook, articolul se gaseste aici.

Citat:
Urmarile grevei de la CFR: calatori care au fost concediati sau nu au ajuns la inmormantari. "Mi-a zis seful sa merg acasa"

A fost haos in garile din tara din cauza unei greve spontane. Impiegatii de miscare, cei care controleaza deplasarea trenurilor, s-au organizat pe Facebook si au declansat protestul de la 7 dimineata.

Peste 150 de garnituri au stat blocate in gari, in timp ce mii de calatori se intrebau cum vor ajunge la destinatie. Unii s-au plans ca au ratat evenimente importante: interviuri de angajare, inmormantari sau spectacole. Partea proasta este ca grevele ar putea continua si zilele urmatoare.
Tabela cu intarzierile trenurilor poate fi consultata aici
Mii de oameni din intreaga tara au ramas blocati in gari de la ora 7 dimineata. Sindicalistii sustin ca impiegatii de miscare au declansat o greva spontana, nemultumiti de conditiile de munca si de salariile mici. Calatorii au rabufnit si ei.
Calator: "Ei trebuiau sa protesteze la Ministerul Transporturilor, nu sa ne tina pe noi. Timpul meu cine mi-l da inapoi? Ni se vorbeste de sus. Nu permit sa-mi vorbeasca asa toti tablagii."

Natasa Raab, actrita: "Domnilor de la CFR de la sindicat, cineva care sunteti, veniti si comunicati oamenilor. Spuneti-le. Eu am diseara spectacol la Craiova, la Teatrul National, cine imi plateste mie sala?"
In acest timp, un pasager din Brasov devenea somer. Nu a putut sa ajunga in Germania, unde lucra la o macelarie.
Barbat: "Mi-a zis seful ca ma da afara, ca sa merg acasa."
La Iasi, cativa calatori s-au dus direct la protestatari sa le ceara socoteala.
Protestul a fost unic in Romania. CFR-istii nemultumiti s-au organizat pe facebook unde si-au trimis mesaje de incurajare si s-au informat despre garile in care protesteaza.
In prima parte a zilei, Gara de Nord a aratat ca o expozitie de trenuri. Pentru ca impiegatii de miscare au organizat o greva spontana, trenurile au ramas blocate la peron. Au fost afectati transportatorii privati, dar si CFR Calatori. Abia dupa ora 14 au inceput sa circule trenurile.
Angajatii CFR nu mai au incredere in sindicalisti si au vrut sa-si faca dreptate singuri.
Sandu Gheorghe, angajat CFR Infrastructura: "Vrem doar o grila de salarizare care sa respecte importanta muncii depusa de noi. O grila care sa arate functiile si salariile platite, nu sa fim platiti tot la 1450."
Sindicalistii sustin insa ca au obtinut de la CFR Infrastructura cu 22 la suta mai multi bani pentru angajati, iar de la CFR Calatori, cu 9 la suta mai mult. Neaga orice intelegere ascunsa cu administratiile celor doua companii feroviare.
Maxim Rodrigo, presedintele Federatiei Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din Romania: "Administratia le-a promis cresteri salariale, le-a promis uniforme si nu le-a dat uniforme inca de anul trecut, le face promisiuni pe care nu le respecta si de vina sunt sindicatele pentru promisiunile pe care le fac dansii."
Sindicalistii sustin ca vor declansa conflictul de munca si ar putea organiza chiar o greva generala daca nu vor ajunge la o intelegere cu ministerul Transporturilor si CFR.
Protestele au loc in conditiile in care si CFR Infrastructura, si CFR Calatori sunt pe profit de cativa ani. CFR Infrastructura are, potrivit sindicalistilor, aproape o jumatate de miliard de lei profit. Acestia sustin ca banii nu sunt investiti in imbunatatirea conditiilor de munca, in salarii sau in cresterea vitezei de deplasare, ci se duc obligatoriu in bugetul de stat.
Sindicalisti: Angajatii CFR,in greva pentru ca nu mai au incredere in conducere. Joi ar putea urma mecanicii de locomotiva

Anuntul de marti al CFR SA, potrivit caruia bugetul prevede, pentru 2017, o crestere cu 22,5% a fondului de salarii, nu a fost suficient pentru angajati, in conditiile in care acestia nu mai au incredere in conducerea companiei, a declarat, pentru News.ro, presedintele Federatiei Nationale Feroviare Miscare Comercial (FNFMC), Grigore Mare. ”Este vorba de lipsa increderii. Angajatii nu mai au incredere in conducerea companiei, sunt foarte nemultumiti si cer o crestere salariala de 25% si conditii mai bune de munca”, a spus liderul sindical.
Liderul sindical a mai spus ca principala problema o reprezinta lipsa unei grile de salarizare eficiente, care sa asigure o departajare clara intre functii, astfel ca s-a ajuns in situatia in care jumatate dintre angajatii CFR SA sa fie platiti cu salariul minim pe economie. Si mecanicii de locomotiva ar putea declansa o greva spontana joi, in conditiile in care contractul lor colectiv de munca expira la miezul noptii, iar angajatii companiei de transport pe calea ferata CFR Calatori sunt si ei nemultumiti de actuala situatie, a declarat, pentru News.ro, liderul Federatiei Sindicatelor Transportatorilor Feroviari (FSTFR), Rodrigo Maxim.
”Maine ar putea urma mecanicii de locomotiva. Angajatii CFR Calatori au si ei cerinte similare cu cele ale angajatilor CFR SA, respectiv cresterea salariilor cu 25%, conditii mai bune de munca si investitii in infrastructura feroviara si in achizitia de garnituri noi de tren. Depourile au ajuns adevarate cimitire de locomotive”, a spus Rodrigo Maxim.
Liderul sindical a avertizat asupra faptului ca multi angajati ai CFR Calatori, care au responsabilitati sporite, precum conductorii si sefii de tren, sunt platiti cu salariul minim pe economie.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 16/Mar/2017
Ultima vizita: 11/Dec/2017
Mesaje: 328
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mie 11 Oct 2017 20:15:37    Titlul subiectului: 192001

O informatie destul de interesanta: "Studenții de peste 26 de ani nu mai au gratuitate la transportul feroviar".

https://vocea.biz/social/2017/oct/11/studentii-de-peste-26-de-ani-nu-mai-au-gratuitate-la-transportul-feroviar/

Citat:
Reprezentanții studenților au transmis o scrisoare deschisă premierului privind nemulțumirea față de hotărârea Guvernului de a nu mai oferi transport feroviar gratuit studenților, care au peste 26 de ani, după ce, anul universitar precendent, aceștia au beneficiat de acest drept.


“Domnule prim-ministru, Mihai Tudose, respectiv domnule ministru, Liviu Marian Pop, egalitatea în șanse nu se regăsește în acțiunile întreprinse, iar acest drept trebuie să existe pentru toți studenții înmatriculați la o instituție de învățământ superior din România indiferent de vârstă, etnie, religie, sex, an de studiu, experiența precedentă sau alt criteriu care nu este inclus în codul și obligațiile studentului. (…) O minune ține trei zile, un lucru valoros ține o viață, dar un aspect populist ține un an. România, astăzi face un pas înapoi în educație, România, astăzi face un pas înapoi în ceea ce înseamnă politicile educaționale studențești și de tineret. Educația românească nu trebuie să fie o prioritate doar verbal exprimată, ci si faptic”, reiese dintr-un comunicat transmis de către Uniunea Națională a Studenților din România (UNSR).

Studenții cer ministerului Educației o explicație în baza căreia s-a luat această decizie, dar și un raport al impactului bugetar.


De asemenea, UNSR precizează că, potrivit datelor de pe site-ul ministerului Educației, în perioada 2009-2015, în învățătântul universitar superior, în fiecare an, aproximativ 5% dintre studenți au avut vârste cuprinse între 25 și 29 de ani.

“Fără a avea date exacte despre ultimii doi ani universitari, putem constata faptul că trendul este unul descendent si că formarea numărului de studenți efectiv este unul redus. Cunoaștem faptul că multe dintre deciziile luate au un fundament politic sau unul economic. Dacă există un fundament economic, UNSR va afirma faptul că nu este unul fondat, reducerea de cheltuieli în acest segment, nu trebuie realizată prin discriminarea studenților în funcție de vârstă”, se mai arată în punctul de vedere al Uniunii Naționale a Studenților din România, citat de Mediafax.

UNSR amintește că “Pactul pentru Educație” din 2008 avea ca scop creionarea unor direcții și obiective pentru viitoarea strategie a sistemului de învățământ și semnarea unei înțelegeri politice, astfel încât reforma în educație să fie una coerentă.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 30/Noi/2017
Mesaje: 6508
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 24 Oct 2017 11:53:36    Titlul subiectului: 192129

Dupa ce trenul in care se afla ministrul transporturilor a intarziat la Deva cu 55 de minute, acesta a demis sefii de la CFR Infrastructura si directorul general CFR. Oare demiterile rezolva peste noapte situatia dezastroasa a CFR-ului ?
Articolul se gaseste aici.

Citat:
Directorul general al CFR, Marius Chiper, și-a dat demisa înainte de a fi demis

Directorul general al CFR , Marius Chiper, și-a dat demisia, din motive personale, înainte de a fi demis de Felix Stroe. Ministrul Transporturilor a anunțat că îl demite Chiper după ce trenul cu care s-a deplasat la Deva a ajuns la destinație cu o întârziere de 55 de minute.

Decizia de astăzi a apărut ca urmare a analizei efectuate de către ministru încă de la preluarea mandatului, potrivit unui comunicat de presă al Ministerului.

În urma analizei activității, a reieșit "proasta administrare și gestionare a rețelei de cale ferată, a întârzierilor nejustificate și neanunțate la timp călătorilor, dar și a situației din cadrul CFR Infrastructură", mai menționează sursa citată.

"Calea ferată trebuie revitalizată. Nu tolerez întârzierile nejustificate, proasta gestionare a infrastructurii CFR și lipsa de respect față de călători. Decizia schimbării conducerii CFR Infrastructură vreau să fie un prim semnal că lucrurile nu mai pot continua în aceasta manieră. Funcționarii sunt în slujba cetățenilor și nu invers, acesta este un crez la care nu voi renunța. CFR era considerată, pe vremuri, a doua armată a țării și aș vrea sa îi readuc faima de odinioară", a declarat ministrul Felix Stroe.

Reamintim că trenul cu care ministrul Transporturilor, Felix Stroe, s-a deplasat la Deva a ajuns la destinație cu o întârziere de 55 de minute.

"Nu a fost nici viscol și nici terasamentul căii ferate nu s-a prabușit'', a declarat Stroe, la destinație, vădit nemulțumit de întârziere.

Ministrul Transporturilor a decis, ieri, schimbarea din funcție a directorului Regionalei Căi Ferate București și a șefului Gării de Nord, după un control pe care l-a făcut în Gara de Nord.

Marius Marian Chiper este director interimar din 2015.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 16/Mar/2017
Ultima vizita: 11/Dec/2017
Mesaje: 328
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mie 29 Noi 2017 21:54:32    Titlul subiectului: 192595

Se anunta suplimentarea trenurilor pe anumite rute cu ocazia minivacantei de 1 Decembrie.

https://www.cfrcalatori.ro/

Citat:
București, 29 noiembrie 2017

MĂSURI pentru desfășurarea în bune condiții a traficului feroviar de pasageri

În contextul unui trafic crescut prilejuit de Minivacanța de Ziua Națională a României, CFR Călători operează cu întreg parcul activ de material rulant și programează suplimentar, OPERATIV, capacități de transport pe rutele la care se înregistrează cele mai mari solicitări, în funcție de disponibilități.

Față de graficele zilnice de circulație, în această perioadă sunt suplimentate trenurile către destinații precum: Alba Iulia, Iași, Timișoara, Satu Mare, Cluj-Napoca, Galați, dar și spre destinațiile turistice de pe Valea Prahovei, Vatra Dornei, Petroșani, etc.

Pentru această perioadă, CFR Călători suplimentează și personalul feroviar în marile gări, la casele de bilete, pentru fluidizarea vânzărilor de bilete. De asemenea, vânzarea biletelor fără loc va fi limitată astfel încât să se evite supraaglomerarea vagoanelor.

În plus, trenurile Regio care circulă pe Valea Prahovei au regim de rezervare obligatoriu, tariful de rezervare a locului fiind de 1 leu.

Agențiile de voiaj CFR din centrele comerciale Titan, Carrefour Colentina și Iulius Mall, vor fi deschise conform programului de lucru al acestor magazine, iar restul agențiilor, în zilele 30 noiembrie și 1 decembrie 2017 vor fi închise.

Pentru a evita situațiile neplăcute generate de afluența mare de pasageri, recomandăm planificarea din timp a călătoriei cu trenul și achiziționarea cu anticipație a biletelor:

Online de pe internet;
de la automatele XsellKiosk din gări;
de la automatele ZebraPay
direct de la casele de bilete din gări și agenții de voiaj CFR;
de la distribuitori autorizați (agenții de turism);
prin telefon la 021 9522.

Înainte de călătorie, recomandăm tuturor pasagerilor să se asigure că au achiziționat bilet pentru evitarea taxării suplimentare în tren și/sau suportarea costurilor amenzii conform reglementărilor în vigoare. Pentru informații actualizate despre circulația trenurilor, călătorii sunt rugați să consulte pagina de internet a companiei www.cfrcalatori.ro, să ne contacteze la numerele de telefon 021/9521 (pentru traficul intern), 021.314.5528 (pentru traficul internațional Gara de Nord București) sau să se adreseze personalului nostru din stații.

Despre CFR Călători:

Societatea de Transport Feroviar de Călători CFR Călători S.A. este operatorul național feroviar de pasageri care efectuează transportul public de călători pe calea ferată. CFR Călători contribuie la libera circulație a persoanelor în interiorul și în afara țării, în condiții ecologice și de siguranță. Politica pe care managementul companiei o promovează este de a furniza servicii de transport feroviar de pasageri de calitate, cu un angajament față de societate în sensul garantării accesibilității pentru toate categoriile de cetățeni.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Trenuri Ora este GMT + 3 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6
Pagina 6 din 6

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community