Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Stiri si articole de presa despre transportul feroviar
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Trenuri
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 09 Iun 2013 13:51:57    Titlul subiectului: 165029

Per total, intarzierile sunt de 10-20 de minute, se circula mai incet, intre Fundulea si Lehliu, in rest se circula normal. Jandarmii nu mai sunt la paza caii ferate, dar se pare ca deocamdata furturile sunt mai mici.

Insa, din pacate, o alta belea este pe cale sa se petreaca. Din cauza erodarii digului de la bratul Borcea, calea ferata pe relatia Fetesti-Cernavoda, precum si autostrada sunt in pericol sa fie inundate, cand va sosi viitura din Ungaria. Articolul se gaseste aici

Citat:
PERICOL pe Fetești-Cernavodă: autostrada riscă să fie inundată de viitura Dunării

Situație alarmantă la Fetești - Cernavodă. Autostrada Soarelui riscă să fie inundată de viitura care va veni pe Dunăre după ce singurul dig care stă în calea apelor s-a erodat. Autoritățile au început să consolideze digul, însă se tem de modul în care nivelul brațului Borcea crește și descrește rapid, afectându-i, astfel, structura de rezistență.
Localnicii spun că, din digul de 27 de metri au mai rămas doar doi, în urma erodării. Totul s-a întâmplat în doar zece zile.
Oamenii spun că angajații Apele Române nu au făcut nimic pentru consolidarea digului de pământ. Mulți se tem că viitura care urmează să vină pe Dunăre din Austria va ridica nivelul fluviului și că apa va inunda Autostrada Soarelui, calea ferată București-Constanța, dar și gospodăriile lor.

Sătui să aștepte intervenția autorităților, localnicii au consolidat cum au putut digul.
Duminică dimineață, autoritățile au început să consolideze digul. "Lucrările au început de pe data de 5 iunie. Cea mai rapidă intervenție a fost spre partea de incintă, unde s-a taluzat pământ, se încearcă lărgirea digului pe o lungime de 5 m, apoi se bat planșe de fier, utilaje sunt aici, operațiunea e în desfășurare. Se intervine și pe partea spre lac a digului, unde s-a pus material geotextil și se pune piatră la piciorul digului pentru a împiedica eroziunea acestuia. Pentru noi, o problemă este faptul că nivelul brațului Borcea crește și descrește, ceea ce face ca digul să fie sensibil", a declarat, la Realitatea TV, prefectul județului Ialomița, Constantin Atanasiu.

Problema nu este numai cu viitura care va sosi pe Dunare. Debitul raurilor interioare este foarte ridicat, vor fi ploi si saptamana care vine.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 15 Iun 2013 22:07:38    Titlul subiectului: 165167

Ne batem joc de istorie. Articolul se gaseste aici

Citat:
De opt ani, prima cale ferată din România, București - Giurgiu, a devenit o amintire

Județul Giurgiu se mândrește cu prima linie de cale ferată construită în România, dar și cu primul port fluvial din țară cu legătură feroviară directă cu Bucureștiul. Traseul începea din Capitală, de la Gara Filaret, cea mai veche din Bucuresti, și se oprea în Giurgiu.
Din cauza unor lucrări de exploatare de pietriș la piciorul unui pod peste Argeș, stâlpii de susținere ai acestuia s-au răsturnat în anul 2005, iar trecerea a devenit impracticabilă. Nici după opt ani, autoritățile nu au reușit să-l refacă. Ministerul Transporturilor spune că se lucrează încă la un studiu de fezabilitate.
„Era o cale ferată care slujea această parte din Câmpia Română. Oamenii veneau la gară cu carele, încărcau în vagoane. Apoi a fost un scop strategic, militar, se preconiza războiul romano-ruso-turc, Războiul de Independență, a slujit transportului trupelor, și aprovizionării armatelor beligerante”, spune Radu Theodoru, scriitor din Comana.
„Bazele ei au fost puse de Alexandru Ioan Cuza în 1856, dar această cale ferată a fost realizată în timpul regelui Carol”, precizează Dan Gabriel Ofițeru, director general adjunct al Companiei Naționale Administrația Porturilor Dunării Fluviale.
Construcția a fost concesionată unei firme engleze și s-a lucrat le ea din septembrie 1865 până în august 1869, cu o întrerupere de câteva luni.
Calea ferată ajungea pâna în Port. Astfel, Portul Giurgiu a devenit primul port din România cu cale ferată directa pâna în Capitală. A fost apoi conectată până spre Valea Prahovei, ceea ce a favorizat relațiile comerciale și transportul de mărfuri spre Dunăre.
Prin stațiile de pe această linie trecea și Orient Expresul, trenul care face legătura între Paris și Istanbul. Prima oprire după București era la gara Comana.
Anul 2005 a fost un an nefast pentru prima cale ferată a României. Stâlpii de susținere ai unui pod de trecere peste Argeș s-au prăbușit, iar traseul a devenit impracticabil. Vina a fost pusă atunci de autorități pe seama inundaților. Localnicii spun că, de fapt, vinovatul este un șantier de exploatare a nisipului care se afla la doar câțiva metri distanță de podul din Grădiștea.

De opt ani, prima cale ferată din Romania, București - Giurgiu, a devenit o amintire. Oficialii n-au reușit să repare podul peste Argeș.

Oamenii merg acum pe rute ocolitoare și plătesc cel puțin dublu pe transport. Autoritățile ar fi putut să se folosească de structura deja existentă a unui alt pod, ridicată pe vremea comunismului, aflat la doar câțiva metri distanță de cel prăbușit. Numai că, de opt ani, oficialii statului nu au făcut nimic și au lăsat timp hoților să distrugă și ce era deja construit.
Ministerul Transporturilor spune că în prezent este în curs de elaborare studiul de fezabilitate pentru proiectul „Redeschiderea circulației feroviare pe podul nou de cale ferată peste râul Argeș, linia București-Giurgiu”.
Investiția ar trebui să se realizeze din fonduri europene nerambursabile, dar CFR nu a înaintat încă nici un termen. Până decid guvernanții ce fac cu podul și linia ferată, legătura între București și Giurgiu se face pe o rută ocolitoare prin orașul Videle.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 21 Iun 2013 20:42:32    Titlul subiectului: 165291

Cei de la CFR au pus o camera web, unde puteti vedea in timp real tabelele de Sosiri/Plecari.
Camera web poate fi accesata aici: http://www.cfr.ro/webcam.php

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
George_Catalin



Data înscrierii: 29/Mai/2007
Ultima vizita: 01/Ian/2017
Mesaje: 382
Locație: Ploiesti (Vest); Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 22 Iun 2013 09:34:06    Titlul subiectului: 165299

Intrati si pe www.rcs-rds.ro la Digi Live si vedeti camere de supraveghere live una pe M300 la intrare in Darste dinspre Timisu de Jos, mai e una la Sinaia, la Azuga, Busteni si Predeal unde se vede gara pentru cei doritori sa vada trenuri de calatori si marfa.

camera de la Darste ( Sacele )

http://www.rcs-rds.ro/internet-digi-net/camere-web-streaming/brasov
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 26 Iun 2013 07:36:04    Titlul subiectului: 165340

Intarzieri mari azi dimineata pe ruta de Sofia-Moscova precum si dinspre Oradea.
165 de minute, trenul de la Sofia
80 de minute, trenul de la Satu Mare,
70 de minute, trenul de la Oradea.

Trenurile spre mare nu au intarziere, exceptie fac cele care se formeaza din Oradea si vin intarziate in Gara de Nord.

Uitandu-ma zilele astea pe camerele web, cele mai mari intarzieri sunt la trenurile care vin din Ardeal, datorita lucrarilor de modernizare, de dupa Sighisoara.



CFR (plecari).JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  50.1 kb
 Vizualizat:  de 17485 ori

CFR (plecari).JPG



CFR (sosiri).JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  48.9 kb
 Vizualizat:  de 17485 ori

CFR (sosiri).JPG



_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 08 Aug 2013 16:36:14    Titlul subiectului: 166292

Se are in vedere, modernizarea podurilor Dunarene. Din cate imi dau seama, vor sa redeschida podurile vechi, cat timp se va lucra la cele noi.
http://e-achizitii.com/view_anunt.php?id_anunt=445981

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Tudor



Data înscrierii: 21/Aug/2013
Ultima vizita: 02/Feb/2020
Mesaje: 38
Locație: Targoviste

MesajTrimis: Joi 22 Aug 2013 12:20:25    Titlul subiectului: 166576

http://www.economica.net/cfr-organizeaza-o-licitatie-pentru-inchirierea-a-14-sectii-de-cale-ferata-neinteroperabile_59927.html

Citat:
CFR organizează o licitație pentru închirierea a 14 secții de cale ferată neinteroperabile

Compania Națională de Căi Ferate CFR va organiza joi, 22 august, la Bursa Română de Mărfuri (BRM), o licitație publică cu strigare pentru închirierea a 14 secții de cale ferată care aparțin infrastructurii feroviare neinteroperabile, se arată într-un comunicat al CFR, remis marți AGERPRES.

Durata de valabilitate a contractului de închiriere este de patru ani, iar criteriul de atribuire va fi prețul cel mai mare.

Termenul limită pentru depunerea ofertelor este 22 august 2013, ora 09.00, deschiderea acestora urmând să aibă loc în aceeași zi la ora 10.00, la sediul Bursei Române de Mărfuri. Ofertele se pot depune pentru una sau mai multe secții de circulație.

Secțiile neinteroperabile aflate pe raza sucursalei teritoriale București scoase la licitație sunt Ploiești Vest - Târgoviște Nord - Fieni - Pietroșița; Dițești - Gura Palăngii; I.L. Caragiale - Dițești - Moreni; Câmpina - Câmpinița - Telega; Ploiești Nord - Măneciu.

Pe raza sucursalei teritoriale Timișoara, sunt scoase la licitație secțiile neinteroperabile Caransebeș - Bouțari; Hațeg - Subcetate; Oravița - Anina, iar pe raza sucursalei teritoriale Cluj, secția Câmpia Turzii - Turda.

Pe raza sucursalei teritoriale Brașov, se scoate la licitație secția neinteroperabilă Chileni - Voșlobeni, iar pe raza sucursalei teritoriale Galați, secțiile Făurei - Tecuci, Mărășești - Panciu, Buzău - Berca și Comănești - Moinești.

CNCF 'CFR' SA are posibilitatea să ofere în regim de închiriere, prin licitații publice la Bursa Română de Mărfuri, secțiile de circulație aparținând infrastructurii feroviare neinteroperabile către operatori economici, conform prevederilor HG 643/2011. Operatorii economici, desemnați câștigători, sunt obligați să preia și personalul CFR existent sau care își desfășoară activitatea pe secția sau grupul de secții aferent necesar pentru asigurarea pachetului minim social existent la momentul închirierii, în conformitate cu prevederile legislative.

,,Închirierea unor părți din infrastructura feroviară neinteroperabilă reprezintă unul din angajamentele incluse în programul de eficientizare a sistemului feroviar, care vizează reducerea cheltuielilor și a activităților neprofitabile. Prin programul de eficientizare a activității, respectăm angajamentele Guvernului României cuprinse în Scrisoarea de Intenție, semnată cu Fondul Monetar Internațional și Memorandumul de Înțelegere cu Uniunea Europeană', precizează reprezentanții Companiei Naționale de Căi Ferate.
[/quote]
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 22 Aug 2013 12:40:55    Titlul subiectului: 166578

Asta inseamna, de exemplu, ca s-ar putea sa avem din nou trenuri intre Ploiesti Vest si Maneciu. Sau intre Campina si Telega.
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Tudor



Data înscrierii: 21/Aug/2013
Ultima vizita: 02/Feb/2020
Mesaje: 38
Locație: Targoviste

MesajTrimis: Joi 22 Aug 2013 13:04:18    Titlul subiectului: 166584

Din partea mea sper sa avem trenuri pe toate liniile neinteroperabile.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 22 Aug 2013 14:06:15    Titlul subiectului: 166585

Un exemplu pozitiv este cu TFC pe ruta Bucuresti-Oltenita. Daca CFR-ul, avea doar doua perechi de trenuri/zi, acum TFC-ul (TransferoviarCalatori) are 9 perechi de trenuri pe aceasta sectie: http://www.transferoviarcalatori.ro/mersul-trenurilor/sectii-de-circulatie/titan-sud-oltenita.html
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Tudor



Data înscrierii: 21/Aug/2013
Ultima vizita: 02/Feb/2020
Mesaje: 38
Locație: Targoviste

MesajTrimis: Joi 22 Aug 2013 14:38:32    Titlul subiectului: 166586

Aceeasi situatie ca si pe Ploiesti-Slanic.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 09 Oct 2013 11:45:44    Titlul subiectului: 167841

Ca urmare a unor lucrari la infrastructura feroviara intre Pajura si Mogosoaia, circulatia trenurilor care trec prin zona va fi modificata, intre 10 octombrie si 8 noiembrie. Articolul se gaseste aici.

Citat:
CFR modifică temporar circulația unor trenuri cu plecare din București


CFR Călători informează că, în perioada 10 octombrie - 8 noiembrie 2013, vor interveni modificări în circulația mai multor trenuri, în vederea efectuării unor lucrări la infrastructura feroviară între stațiile Pajura și Mogoșoaia.

Astfel, trenul IR 10572 Galați — Pajura — București Nord se anulează și de luni până vineri va circula trenul IR 12572 pe ruta deviată Galați (plecare 4.50) — Chitila — București Nord (sosire 8.51).

Trenul IR 1670 Galați — Pajura — București Nord va circula ca tren IR 12670 pe ruta deviată Galați (plecare 9.25) — Chitila — București Nord (sosire 13.33), iar trenul IR 1671 București Nord — Pajura — Galați va circula ca tren IR 12671 pe ruta deviată București Nord (plecare 13.40) — Chitila — Galați (sosire 17.34).

De asemenea, în perioada menționată, vor interveni modificări și în circulația trenurilor Regio care circulă pe rutele Slobozia Veche — București Nord, Urziceni — București Nord și Urziceni — Ploiești Sud, acestea fiind anunțate la nivel local, în stațiile de plecare/sosire.

Pentru informații actualizate despre circulația trenurilor, călătorii sunt rugați să consulte pagina de internet a companiei, să apeleze numărul de telefon 021/9521 sau să se adreseze personalului din stațiile CFR.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 10 Oct 2013 07:58:34    Titlul subiectului: 167877

Continua "saga" vanzarii CFR Marfa. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Guvernul nu amână vânzarea CFR Marfă. GFR trebuie să achite banii până luni.

Termenul de finalizare a privatizării CFR Marfă nu a fost prelungit de Guvern în ședința de miercuri. Astfel, Grup Feroviar Român va fi obligat să achite până cel târziu luni încă 170 milioane euro pentru 51% din acțiuni, potrivit Mediafax. În replică, Gruia Stoica, proprietarul GFR, afirmă că "nu are nicio treabă" cu hotărârea de guvern prin care data limită pentru finalizarea privatizării CFR Marfă a fost fixată pentru 13 octombrie și va analiza varianta de a-și recupera cel puțin costurile avute până acum dacă Ministrul Transporturilor nu obține amânarea.
Guvernul a transmis lista actelor care au fost incluse pe agenda ședinței de miercuri și pe care nu figurează și proiectul hotărârii de prelungire a termenului de privatizare a CFR Marfă, reprezentanții Biroului de Presă precizând că Ministerul Transporturilor nici nu a înaintat un astfel de proiect.
"Ministerul Transporturilor nu a propus pe ordinea de zi a ședinței de miercuri a Guvernului un asemenea proiect și nici nu a fost vreo discuție pe acest subiect în ședința de guvern", au comunicat pentru MEDIAFAX reprezentanții Biroului de Presă.
Aceștia au adăugat că ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, s-a aflat, de altfel, miercuri, la Luxembourg, iar în locul său la ședința de guvern a participat un secretar de stat.

GFR, bun de plată până luni

Termenul de finalizare a privatizării CFR Marfă nu a fost prelungit de Guvern în ședința de miercuri, astfel că, în lipsa unei alte decizii, Grup Feroviar Român va fi obligat să achite până cel târziu luni încă 170 milioane euro pentru 51% din acțiuni, au declarat agenției MEDIAFAX surse oficiale.
"Problema legată de o amânare a termenului de privatizare a CFR Marfă nu a figurat pe agenda ședinței de guvern și nici nu a fost luată în discuție în timpul întregii ședințe", au declarat pentru MEDIAFAX mai multe surse participante la ședință.
Sursele citate mai afirmă că, la acest moment, pentru perioada următoare nici nu este programată o eventuală ședință specială de guvern pe această temă.
Contactați de MEDIAFAX, reprezentanții Ministerului Transporturilor nu au dorit să comenteze informația.

Stoica: Nu avem treabă cu HG privind CFR Marfă. Vrem să recuperăm banii dacă MT nu obține amânarea

GFR a virat, joi, 90,4 milioane de lei (aproximativ 20 milioane de euro) într-un cont escrow deschis la Banca Transilvania, suma reprezentând 10% din prețul de cumpărare a 51% din acțiunile CFR Marfă deținute de stat, condiție prealabilă pentru finalizarea procesului de privatizare. Anterior, GFR a depus o garanție de 10 milioane euro pentru participarea la privatizare.

Ministerul Transporturilor a elaborat un proiect de hotărâre de guvern în baza căruia termenul pentru finalizarea privatizării CFR Marfă ar urma să fie amânat până la 20 decembrie.
În nota de fundamentare a proiectului se precizează că prin amânarea termenului se vizează asigurea parcurgerii perioadelor necesare pentru completarea de către cumpărător a documentelor depuse prin notificarea Consiliului Concurenței și emiterea deciziei din partea autorității de concurență, dar și pentru formalitățile de înregistrare la Registrul Comerțului a reducerii capitalului social al CFR Marfă.
Luni, președintele Traian Băsescu a declarat că orice om care privește la modul în care se desfășoară procesul de privatizare a CFR Marfă poate considera ca mai devreme sau mai târziu acesta va face obiectul unei anchete.
Marți, premierul Victor Ponta nu s-a pronunțat legat de prelungirea acestui termen, precizând că va discuta cu ministrul Transporturilor și va fi decis atunci dacă procedura de privatizare va fi oprită, caz în care statul trebuie să restituie cumpărătorului banii achitați până în prezent, sau va fi continuată.
El a justificat însă o eventuală prelungire a termenului de finalizare a privatizării CFR Marfă prin faptul că Guvernul nu ar putea să transfere compania în proprietate privată nici dacă sunt achitați acum toți banii, fără avizul Consiliului Concurenței.
În luna iunie, GFR a fost declarat câștigător în procesul de privatizare a CFR Marfă, oferind un preț de 202 milioane euro pentru 51% din acțiuni.
Contractul a fost semnat la începutul lunii septembrie, Gruia Stoica declarând atunci că banii vor fi plătiți după ce Consiliul Concurenței va emite o decizie privind tranzacția.
Hotărârea de Guvern privind privatizarea transportatorului feroviar de marfă a fost publicată la jumătatea lunii august în Monitorul Oficial, termenul de finalizare a transferului de proprietate fiind stabilit la 60 de zile calendaristice de la data intrării în vigoare a actului normativ, respectiv jumătatea lunii octombrie.
Recent, GFR a depus la Consiliul Concurenței notificarea privind achiziția a 51% din CFR Marfă. Notificarea cuprinde, printre altele, documente legate de companiile implicate în tranzacție și piața de profil.
Președintele Consiliului Concurenței, Bogdan Chirițoiu, a declarat duminică pentru MEDIAFAX că o analiză obișnuită durează maxim 45 de zile dacă notificarea este completă, iar în cazul unei analize mai complicate, termenul legal este de maxim 5 luni.
El a adăugat că instituția pe care o conduce a solicitat GFR unele completări cu termen de primire în 20 de zile, iar din experiența Consiliului, după ce notificarea este completă, o analiză durează circa o lună.
CFR Marfă este cea mai mare companie de profil din România, iar GFR principalul competitor.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 15 Oct 2013 09:03:02    Titlul subiectului: 168028

Este oficial, privatizarea CFR Marfa a esuat. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Procesul de privatizare a CFR Marfă a EȘUAT

Procesul de privatizare a CFR Marfă a eșuat deoarece comisia de privatizare și Grup Feroviar Român nu au ajuns luni la un rezultat pentru încheierea transferului de acțiuni în proprietate privată, informează Mediafax.
Potrivit hotărârii de Guvern privind privatizarea CFR Marfă, termenul pentru finalizarea procesului expiră luni, nefiind prelungit de către Guvern.
Grup Feroviar Român a cerut duminică Ministerului Transporturilor să facă public contractul pentru vânzarea pachetului majoritar de acțiuni la CFR Marfă, solicitând totodată implicarea directă a ministrului de resort, Ramona Mănescu, în vederea evitării unui eșec al privatizării.
Ulterior, Ramona Mănescu a cerut secretarului de stat Cristian Ghibu, președintele comisiei de privatizare a CFR Marfă, și consultanților Deloitte și Mușat și Asociații să transmită luni un punct de vedere privind evoluția, momentul și pașii următori în această privatizare.
Anexa actului normativ pentru privatizarea CFR Marfă prevede că transferul dreptului de proprietate asupra pachetului de 51% din acțiuni se realizează la data îndeplinirii cumulative a cinci condiții: emiterea unei decizii din partea autorităților de concurență; finalizarea de către vânzător a conversiei creanțelor deținute de stat asupra companiei la data semnării contractului și definitivarea structurii capitalului social al societății în urma operațiunii; obținerea de către vânzător de la finanțatorii interni și externi ai societății a unui acord cu privire la modificarea structurii acționariatului societății, ca efect al încheierii contractului; creditarea contului vânzătorului cu toate sumele datorate de cumpărător și semnarea declarației privind transferul dreptului de proprietate asupra pachetului de acțiuni în registrul acționarilor și de acțiuni al societății.
Consiliul Concurenței nu poate da avizul până luni, termenul limită pentru finalizarea privatizării CFR Marfă.
Finalizarea vânzării-cumpărării pachetului de acțiuni, constând în plata prețului de cumpărare și în transferul titlului de proprietate, va avea loc sub condiția semnării unui contract de escrow unde cumpărătorul să depoziteze o sumă reprezentând 10% din valoarea tranzacției, precum și a realizării condițiilor suspensive prevăzute anterior.
Până în prezent, GFR a plătit o garanție de 10 milioane de euro și un avans de 20 milioane de euro, reprezentând 10% din valoarea tranzacției.
În luna iunie, GFR a fost declarat câștigător în procesul de privatizare a CFR Marfă, oferind un preț de 202 milioane euro pentru 51% din acțiuni.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 15 Oct 2013 09:07:39    Titlul subiectului: 168029

Doar nu era proasta capusa sa plateasca atatia bani cand ar putea sa ia Marfa mult mai ieftin... calea e deschisa, privatizarea cica se va relua, pentru o suma corespunzatoare care sa ajunga in buzunarele cui trebuie probabil ca Marfa va fi "re-evaluata" si va deveni mult mai ieftina sau vor apare conditii mult mai avantajoase, dar nu pentru "statu"l roman, in fapt pentru smenarii politici care fura si fura si fura, "legal", desigur, fara sa se mai sature ...
_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 31 Oct 2013 09:45:52    Titlul subiectului: 168499

Continua "saga" privatizarii CFR Marfa. Articolul se gaseste aici.

Citat:
FMI cere explicații cu privire la EȘECUL privatizării CFR Marfă

Oficialii FMI prezenți la București cer lămuriri cu privire la eșecul privatizării CFR Marfă, transmite Realitatea TV.
Delegația FMI, Comisiei Europene și Băncii Mondiale au solicitat punctul de vedere al grupului Grampet, din care face parte GFR, privind cauzele eșecului privatizării CFR Marfă, se arată într-un comunicat al Grampet.

Reprezentanții Grampet Group au avut o întrevedere la finele săptămânii trecute cu delegația FMI, Comisiei Europene și Băncii Mondiale, subiectul discuțiilor fiind privatizarea CFR Marfă.

"Întâlnirea de lucru, care s-a ținut la sediul Grampet, a avut loc la invitația reprezentanților instituțiilor financiare internaționale și a conținut ca temă centrală procedura de privatizare a CFR Marfă. Reprezentanților Grampet li s-a solicitat punctul de vedere privind desfășurarea procesului și cauzele care au dus la nefinalizarea acestuia", se arată în comunicatul prezentat de Agerpres.

Privatizarea a eșuat din motive care nu au putut fi imputate investitorului privat implicat în tranzacție. Gruia Stoica și-a recuperat integral de la Ministerul Transporturilor cei 30 de milioane de euro depuși pentru achiziția CFR Marfă: 10 milioane - pentru garanția de participare și 20 de miloane depuși într-un cont escrow.

Delegația Fondului Monetar Internațional se întâlnește în cursul zilei de miercuri, 30 octombrie, cu reprezentanți ai Asociației Oamenilor de Afaceri din România (AOAR), Consiliului Investitorilor Străini (FIC) și ai AmCham (Camera Americană de Comerț în România), în cadrul evaluării noului Acord Stand-By cu România.

Cu câteva zile în urmă, premierul Victor Ponta a declarat că FMI a transmis foarte clar Guvernului că este mai bine să refacă procedura de privatizare a companiei CFR Marfă decât să existe o procedură contestată.

"Lucrurile stau în felul urmator: cei de la FMI ne-au transmis foarte clar că e mai bine să refacem procedura, să o luăm de la capăt, să dureze 9-10 luni decât să fie o procedură contestată. De altfel, avem în acordul cu ei foarte clar prevăzut că se reia o procedură în termen mult mai relaxat și nu o să mai fim puși sub presiune", a spus Ponta, la TVR.

Privatizarea CFR Marfă nu s-a putut însă finaliza la termenul limită, 14 octombrie, pentru că unele bănci creditoare ale CFR Marfă nu și-au dat acordul pentru schimbarea acționariatului, iar Consiliul Concurenței nu a avut timpul necesar pentru a se pronunța asupra tranzacției.

Săptămâna trecută, premierul Victor Ponta i-a cerut ministrului Transporturilor să înceapă procedurile pentru o nouă privatizare a companiei, proces care să fie încheiat până în vara anului viitor.

Potrivit Ministrului Transporturilor, experții FMI aflați la București au recunoscut că procedura de privatizare a CFR Marfă a fost "un pic grăbită".

"Procedura a fost reluată imediat după finalizarea primei proceduri. Premierul a anunțat în ședință de Guvern reluarea procedurii, noi în momentul acesta discutăm un calendar. Ieri, am avut o primă întâlnire cu Fondul Monetar Internațional (FMI) și cu experții din minister pentru discutarea acestui calendar. Ne dorim ca această privatizare să fie bine făcută în favoarea statului și în deplină legalitate. Procedura va dura, nu există o dată limită. Chiar am discutat ieri cu FMI și au spus că dacă prima procedură a fost un pic grăbită, aceasta va trebui să decurgă foarte bine și să fie un succes. Deci nu ne mai grăbim. Acesta a fost mesajul pe care FMI ni l-a dat', a spus Mănescu.

Ministrul a precizat că prima procedură de privatizare cu Grupul Feroviar Român (GFR) nu a fost un eșec atâta timp cât ambele părți au depus toate eforturile și au făcut toate diligențele pentru ca această privatizare să fie un succes.

''Nu consider că este un eșec. Vreau să vă spun, cu toată responsabilitatea, că Ministerul Transporturilor chiar a depus toate eforturile și a făcut toate diligențele pentru ca această privatizare să fie un succes. Au fost condiții care nu au putut fi îndeplinite, independent și de voința ministerului și de voința GFR. Deci nu putem vorbi aici de un eșec atâta timp cât ambele părți au depus chiar toate eforturile și diligențele. A fost poate timpul prea scurt, poate nu a fost gândit foarte bine de la început timeing-ul, de aceea de data aceasta nu vrem să ne mai grăbim, vrem să facem lucrurile foarte bine, temeinice, corecte, transparente și în beneficiul statului, a CFR Marfă', a afirmat Mănescu.

Privatizarea CFR Marfă, convenită cu delegația FMI, s-a terminat printr-un eșec, în urmă cu o săptămână, după ce niciuna dintre cele două părți nu și-a îndeplinit obligațiile până la termenul limită prevăzut în Hotărârea de Guvern care reglementa procedura.

Ministerul Transporturilor nu a obținut acordul de la șapte din cele 12 bănci care au creanțe de încasat de la compania de stat, iar Grup Feroviar Român (GFR), câștigătorul licitației de vânzare a 51% din acțiunile CFR Marfă, nu a depus întreaga sumă în cele 60 de zile de la intrarea în vigoare a Hotărârii de Guvern.

Gruia Stoica, deținătorul GFR, una dintre cele 27 de firme ale Grampet, susține că nu putea să plătească toți banii, atâta vreme cât celelalte condiții suspensive impuse în contract nu au fost îndeplinite, iar avizul de la Consiliul Concurenței nu fusese emis.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 22 Noi 2013 20:12:15    Titlul subiectului: 169091

In sfarsit au inceput sa remedieze problema, la km 46, pe magistrala 800 (in zona Mostistea), acolo unde a deraiat in 2012, IR-ul venit de la Constanta, din cauza troienelor de zapada de pe sina. Au inceput sa aduca traversele noi. Erau niste traverse temporare, din lemn, iar trenurile aveau limitare de viteza.
Am gasit pe YouTube si un filmulet pe aceasta tema: http://www.youtube.com/watch?v=fD23phMAhpE&feature=youtube_gdata

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 04 Dec 2013 14:13:49    Titlul subiectului: 169337

Cei de la CFR vor sa introduca micul dejun, pentru inceput pe trenurile internationale. Articolul se gaseste aici.

Citat:
CFR Cãlãtori va introduce micul dejun pe rutele internaționale

CFRCei de la CFR Cãlãtori se inspirã de la companiile aeriene și introduc micul dejun gratuit în tren. Deocamdatã, vor beneficia de acest serviciu doar cei care circulã pe rutele internaționale, dar este posibil ca el sa fie extins pe distanțe mari.

Deși nu este o masã copioasã, inițiatorii sperã cã astfel vor reuți sã îi atragã pe românii care preferã autocarul atunci când pleacã în Occident.
Cei care merg la clasa I trebuie sã știe cã micul dejun pe care îl vor primi de la CFR Cãlãtori va fi compus din biscuiți, un gem de piersici, apã, ceai, dar și cafea. Daca, însa, cãlãtoriți cu clasa a II-a rãmaneți fârã biscuiți, fãrã gem, fãrã ceai. Primiți în schimb niște sticksuri.
Ideea se aplicã pe ruta Bucurețti – Viena, pe care CFR Cãlãtori a încasat anul trecut o jumãtate de milion de euro de la peste 18.000 de pasageri. Cu o investiție de 55.000 de euro în mâncare, cei de la CFR au calculat cã vor câștiga 250.000 de euro, iar numãrul pasagerilor va urca la 27.000.
Din pãcate însã, în România trenurile merg cu o vitezã ridicolã. Cum infrastructura este foarte proastã, în România trenul face 600 de kilometri în 10 ore. Același tren parcurge 450 de km, prin Ungaria și Austria, în… 2 ore.

Nu face doua ore. De la granita la Budapesta, am facut 3 ore !!! De unde au scos cifra de 2 ore ???

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 06 Dec 2013 11:46:47    Titlul subiectului: 169373

CFR incearca un experiment antiblatisti la Gara Basarab. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Experiment CFR Călători. Fără bilet nu veți putea intra nici pe peroane!

În lupta cu blatiștii, CFR Călători introduce tehnica modernă. Vrea să instaleze sisteme care să nu le mai permită călătorilor să ajungă nici măcar pe peroane, darămite în trenuri, dacă nu-și cumpără bilet.

E un experiment deocamdată, dar dacă este extins poate da rezultate, cel puțin pe marile rute. Problema este că mersul cu nașul este folosit mai ales pe călătoriile scurte, de navetiști, și nu se justifică introducerea unor porți de sute de mii de euro în halte anonime.

rimul astfel de sistem va fi instalat în două - trei luni în Gara Basarab. Nu este aleasă întâmplător. Din mica gară din Capitală urcă în trenuri aproape 85.000 de călători în fiecare lună, majoritate navetiști, printre care e obișnuit mersul fără bilet.

Sistem de control al accesului călătorilor pe peroane va fi dotat cu 10 porți cu bare de acces și senzori de detectare a mișcării călătorilor, inclusiv a copiilor și a bagajelor de mână. În marile gări europene astfel de sisteme există de ani buni.

„Fără legitimația de călătorie nu va putea nici să intre, dar nici să iasă din stație”, spune Cornel Măntoiu, director tehnic al CFR Călători.

275.000 de euro sunt pregătiți șefii de la CFR Călători să achite pentru montarea porților care îi va ține departe pe blatiști. Estimările companiei arată că anual, circa șapte milioane de călători merg fără bilet.

Traficul din gara Basarab care va fi monitorizat prin porțile electronice reprezintă cam 4% din numărul de călători al companiei. Un sistem similar celui din gara Basarab ar urma să fie extins la toate gările importante din țară în următorii doi ani, ceea ce ar putea reduce din pagube.

Pierderile CFR de pe urma călătorilor fără bilet se ridică la 30 de milioane de euro anual.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 12 Dec 2013 13:36:32    Titlul subiectului: 169529

CFR Calatori, vrea sa introduca cateva bilete low-cost pentru vagun de dormit, pe ruta Bucuresti-Budapesta. Articolul se gaseste aici.

Citat:
CFR introduce trenuri "low cost" pe rute internaționale

CFR Calatori intra in competitie cu companiile aeriene si ofera bilete low cost pe rutele internationale.
CFR Calatori intra in competitie cu companiile aeriene si ofera bilete low cost pe rutele internationale. Un bilet de la Bucuresti la Budapesta, pe calea ferata, la clasa intai costă 50 de euro, iar durata cursei este de 15 ore.
Potrivit stirileprotv.ro, pentru 50 de euro, călătorii de pe ruta București-Budapesta beneficiază de conditiile unui vagon de dormit, dotat cu pat și cabină de duș.
Pe cursa Bucuresti - Budapesta vor fi vandute 3 bilete la vagon de dormit. Pentru cuseta, gasiti 6 bilete la 40 de euro, iar la clasa a 2-a, vor fi 12 bilete la 30 de euro. Biletele sunt cu 50% mai ieftine, dar, le puteti cumpara cu cel putin 5 zile inainte de plecare.
"Este o prima incercare de a aplica conceptul low cost si la calea ferata. Scopul nostru este sa atragem calatorii catre Calea Ferata. Din pacate duratele pe parcursul intern al CFR sunt destul de mari", a declarat Adrian Vlaicu, director relatii internationale CFR Calatori.
Pe aceeași distanță, potrivit calculelor efectuate de stirileprotv.ro, faceți 10 ore cu masina, dar platiti in jur de 100 de euro pentru carburant si pentru taxele de drum, iar cu avionul ajungeti intr-o ora. Cum operatorii aerieni low cost evita sa zboare de la Bucuresti la Budapesta, un bilet pe această rută poate fi 200 de euro.
Ofertele low cost vor intra in vigoare de pe 15 decembrie pe ruta Bucuresti-Viena si Timisoara-Belgrad.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 02 Ian 2014 14:18:49    Titlul subiectului: 169960

Locomotiva trenului international, Brasov-Budapeste, a fumegat, ieri seara in zona garii Stanceni. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Trenul internațional Corona oprit după ce locomotiva a fumegat a avut o întârziere de 100 de minute

Trenul internațional Corona, care circulă pe ruta Brașov - Budapesta și care a fost oprit, miercuri seară, în gara Stânceni, județul Mureș, după ce a locomotiva a început să fumege, a plecat cu o întârziere de o sută de minute din Mureș, garnitura fiind în final tractată de o altă locomotivă.
Purtătorul de cuvânt al Inspectoratului pentru Situații de Urgență (ISU) Harghita, Alina Ciobotariu, a declarat, joi, corespondentului MEDIAFAX că trenul internațional Corona, care circulă pe ruta Brașov - Budapesta, a fost oprit din cauza unei defecțiuni care s-a produs la locomotivă în timpul mersului, mai multe elemente de la osia acesteia arzând din cauza frecării.
"S-a produs o defecțiune tehnică în timpul exploatării, din cauza frecării. S-a spart rulmentul de la o axă a locomotivei și au ars suspensia din cauciuc, mai multe elemente ale osiei locomotivei, uleiul de transmisie și vaselina”, a declarat Ciobotariu.
Locomotiva a fost decuplată de cele șase vagoane de călători care formau garnitura de tren și trasă pe o altă linie ferată.
Potrivit sursei citate, cele două echipaje de pompieri de la Garda de Intervenție Toplița, trimise la gara Stânceni în urma apelului mecanicului de tren la 112, au așteptat o echipă specializată a Regionalei CFR Brașov, care a întrerupt alimentarea de la sursa de curent electric și apoi au intervenit cu cele două autospeciale cu apă și spumă pentru răcirea zonei de ardere a locomotivei.
O altă locomotivă, adusă de la stația CFR Deda, a preluat vagoanele în care se aflau 250 de călători, trenul reluându-și parcursul după o sută de minute de întârziere.
Trenul internațional Corona a fost oprit, miercuri seară, în gara Stânceni, județul Mureș, după ce a locomotiva a început să fumege.

Nu exista o locomotiva mai moderna la regionala Brasov, care sa fie atasata pe trenul international ? Din cate am vazut la Stirile ProTV, parea o locomotiva destul de veche.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mihaiatanasie



Data înscrierii: 02/Noi/2008
Ultima vizita: 10/Ian/2017
Mesaje: 373
Locație: Rosiorii de Vede

MesajTrimis: Lun 06 Ian 2014 09:21:33    Titlul subiectului: 170068

Am gasit o stire potrivit careia intre Predeal si Brasov trenul va alerga cu 160km/h. Ma mir si eu, se poate asa ceva? Am circulat de zeci, poate sute de ori pe tronsonul asta si stiu cat e de sinuos. Sau avem noi trenuri mai bune decat ale spaniolilor? (aluzie la accidentul de anul trecut)

Compania Națională de Căi Ferate CFR SA vrea să modernizeze tronsonul de cale ferată Predeal - Brașov, astfel încât viteza de rulare a trenurilor să crească pînă la 160 de km/oră. Pentru început, CFR SA a depus la Agenția pentru Protecția Mediului Brașov documentația de mediu aferentă, urmând ca pe 9 ianuarie, să aibă loc și dezbaterea publică a impactului pe care investiția de reabilitare a căii ferate Predeal - Brașov îl va avea asupra mediului. Linia de cale ferată Predeal - Brașov, care trece prin Timișu de Sus, Timișu de Jos și Dîrste, este componentă a Coridorului IV Pan European. Calea ferată este electrificată integral și are 29 de kilometri.

link:
http://brasovultau.ro/articol/stiri/calea-ferata-predealbrasov-va-fi-reabilitata.html

_________________
Mihai
http://constructorideavioane.blogspot.ro/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 08 Ian 2014 10:38:31    Titlul subiectului: 170126

Pe Valea Prahovei se circula cu 90 km/ora la coborare si maxim 120 km/ora la urcare. Nu exista un castig mare de timp intre Campina si Predeal, dupa modernizare, comparativ cu 2007 9inainte de inceperea modernizarii).
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mihaiatanasie



Data înscrierii: 02/Noi/2008
Ultima vizita: 10/Ian/2017
Mesaje: 373
Locație: Rosiorii de Vede

MesajTrimis: Mie 08 Ian 2014 15:16:56    Titlul subiectului: 170137

Articolul citat de mine se refera la Valea Timisului, care este chiar mai sinuoasa decat Valea Prahovei. Deci am dreptate sa ma indoiesc de veridicitatea lui sau de realismul celor care gandesc asa ceva.
_________________
Mihai
http://constructorideavioane.blogspot.ro/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 08 Ian 2014 21:00:09    Titlul subiectului: 170151

Nu are cum sa prinda 160 km/ora in acel sector. Oricum, putem retine o informatie din articolul de mai sus, intentia de a moderniza si acel sector.
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Trenuri Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Următoare
Pagina 4 din 8

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community