Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Lucrari de modenizare a cailor ferate din Romania

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Trenuri
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 1235
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Joi 03 Noi 2022 09:08:31    Titlul subiectului: Lucrari de modenizare a cailor ferate din Romania 214601

In acest topic vom vorbi strict despre lucrarile de modernizare desfasurate pe caile ferate din Romania.


Incepem cu linia Cluj-Oradea, pentru care s-au desemnat firmele castigatoare care vor executa lucrarile de reabilitare pe cele 4 tronsoane ale rutei.

https://economedia.ro/modernizarea-liniei-de-tren-cluj-oradea-proiect-finantat-cu-13-miliarde-euro-prin-pnrr-railworks-castiga-licitatia-pentru-lotul-2-aghires-poieni-toate-cele-4-loturi-au-constructori-desemnati.html#.Y2Ni4uRBzIU

Citat:
Modernizarea liniei de tren Cluj-Oradea, proiect finanțat cu 1,3 miliarde Euro prin PNRR: RailWorks câștigă licitația pentru lotul 2 Aghireș-Poieni. Toate cele 4 loturi au constructori desemnați

Asocierea Aktor-Alstom-Arcada (RailWorks) a câștigat licitația pentru modernizarea lotului 2 al Magistralei feroviare Cluj-Oradea-Frontieră, oferta depusă la contractul pentru lotul Aghireș-Poieni fiind de 1,5 miliarde lei. Magistrala Cluj-Oradea cuprinde 4 loturi, iar după desemnarea RailWorks, toate cele 4 loturi au constructori desemnați. Reabilitarea și electrificarea liniei cu o lungime de 166 de kilometri este finanțată prin PNRR cu 1,3 miliarde Euro, la fel și al doilea mare proiect feroviar din PNRR : modernizarea secțiunii Caransebeș-Timișoara-Arad pe Magistrala 100.

Dacă pentru Magistrala Caransebeș-Arad Astaldi a câștigat trei din cele 4 loturi, pe linia Cluj-Oradea Asocierea RailWorks are cea mai bună ofertă pe primele două loturi. Pentru lotul 2, RailWorks a concurat cu Astaldi, FCC și Yapi (Turcia). Semnarea contractului se poate face doar dacă nu se depun contestații : ,,Compania Națională de Căi Ferate CFR SA vă informează că a fost desemnată oferta câștigătoare la procedura de licitație publică pentru achiziția serviciilor de proiectare și execuție a lucrărilor de electrificare și modernizare a infrastructurii și suprastructurii feroviare pe secțiunea AGHIREȘ – POIENI (LOTUL 2), aferentă obiectivului de investiții “Electrificarea și reabilitarea liniei de cale feratǎ Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor (166,2 km)ˮ, pentru creșterea vitezei de circulație la 160 km/h pentru trenurile de călători și 120 km/h pentru trenurile de marfă. Oferta financiară depusă de Asocierea RAILWORKS, în valoare de 1.535.202.975,30 lei, fără TVA, a fost desemnată câștigătoare, contractul de achiziție publică urmând a fi încheiat și semnat de ambele părți la finalul perioadei legale de contestații. Durata de implementare a contractului este de 42 de luni pentru proiectare și execuția lucrărilor. ” a transmis CFR Infrastructură.

Câștigătorii loturilor 1, 3 și 4 :

CLUJ NAPOCA – AGHIREȘ (LOTUL 1) – Asocierea RAILWORKS, ofertă în valoare de 1.611.475.802,43 lei, fără TVA

POIENI – ALEȘD (LOTUL 3) – Asocierea FCC CONSTRUCCION – GULERMAK – CCN lot 3 Cluj Napoca-Oradea-Episcopia Bihor, ofertă în valoare de 2.117.167.899,08 lei, fără TVA,

ALEȘD – FRONTIERĂ Ungaria (LOTUL 4) – Asocierea WEBUILD SPA – IMPRESA PIZZAROTTI& C SPA – SALCEF SPA, cu valoarea de 2.416.850.365,99 lei, fără TVA

Borna din PNRR prevede semnarea a 50% dintre contractele feroviare până la finalul anului, misiune aproape imposibilă având în vedere contestațiile de pe toate cele 4 loturi Caransebeș – Arad și întârzierea la desemnarea câștigătorilor pe Cluj – Oradea.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1949
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Joi 10 Noi 2022 12:16:45    Titlul subiectului: 214639

Dupa mai bine de 30 de ani , a fost semnat contractul de finantare pentru moderizarea si electrificarea liniei Cluj-Napoca - Episcopia Bihor. Sunt curios cati 30 de ani va mai dura pana va fi terminata lucrarea.
Bihoreanul:
Investiție de 9 miliarde de lei! A fost semnat contractul de finanțare pentru electrificarea liniei de cale ferată Cluj-Napoca - Oradea
Șeful CFR, Ion Simu Alexandru, și ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, au semnat marți contractul de finanțare din fonduri europene, prin Planul Național de Redresare și Reziliență, a lucrărilor de reabilitare și electrificare a liniei de cale ferată Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor, o investiție masivă în valoare totală de 9,36 de miliarde de lei.
Este vorba în total de 166,7 kilometri de cale ferată, conform unui comunicat publicat în aceeași zi de reprezentanții Companiei Naționale de Căi Ferate (CFR SA).
Investiția este structurată pe patru loturi: 1 Cluj Napoca - Aghireș, 2 Aghireș - Poieni, 3 Poieni - Aleșd, 4 Aleșd - frontieră (n.r. - frontiera cu Ungaria, din Episcopia Bihor). Lucrările au fost atribuite, în urma unor licitații, mai multor firme.
Conform CFR, după realizarea investiției, pe traseul modernizat trenurile vor putea atinge viteze de circulație de 160 km / h. În proiect este inclusă modernizarea a 33 de poduri feroviare și 210 podețe, reabilitarea a 5 tuneluri feroviare, modernizarea a 75 de treceri la nivel cu calea ferată, modernizarea stațiilor, precum și construcția unor clădiri noi pentru călători în câteva stații, inclusiv în Oradea.
În aceeași informare se arată că linia de cale ferată Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor „beneficiază de cea mai mare finanțare în cadrul PNRR".


De asemena , azi a fost semnat contractul pentru moderizarea lotului 3 , Poieni-Alesd.
Oradea in direct: A fost semnat primul contract pentru electrificarea feroviară din Bihor/ Când va fi gata lotul Aleșd-Poieni?
Compania Națională de Căi Ferate CFR SA vă informează că, joi 10 noiembrie 2022, a fost semnat primul contract de electrificare și modernizare a infrastructurii și suprastructurii feroviare, în valoare de 2,11 MILIARDE lei, pentru LOTUL 3 POIENI – ALEȘD, aferent obiectivului de investiții “Electrificarea și reabilitarea liniei de cale feratǎ Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor(166,2 km)ˮ, finanțat cu fonduri nerambursabile prevăzute înPlanul Național de Relansare și Reziliență (PNRR), Componenta 4 – Transport sustenabil.
Compania Națională de Căi Ferate CFR SA, reprezentantă de domnul Ion SIMU ALEXANDRU, Director General, șiAsocierea FCC CONSTRUCCION – GULERMAK – CCN, lot 3 Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor, reprezentată de domnul Carlos Pallares Rodriguez, au semnat joi, 10 noiembrie 2022, în prezența Ministrului Transporturilor și Infrastructurii, domnul Sorin GRINDEANU, contractul în valoare de 2.117.167.899,08 lei, fără TVA, pentru proiectarea și execuția lucrărilor de electrificare și modernizare a infrastructurii și suprastructurii feroviare pe secțiunea POIENI – ALEȘD (LOTUL 3), aferentă obiectivului Electrificarea și reabilitarea liniei de cale feratǎCluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor (166,2 km),pentru creșterea vitezei de circulație la 160 km/h pentru trenurile de călători și 120 km/h pentru trenurile de marfă.
„Semnarea contractului pentru electrificarea și modernizarea secțiunii POIENI – ALEȘD, un prim lot, din cele 4 care vizează întregul tronson Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor, reprezintă startul în implementarea proiectelor majore de infrastructură feroviară din Regiunea de Nord – Vest. Prin electrificarea și modernizarea căii ferate între Cluj Napoca și Episcopia Bihor vom asigura călătorilor condiții de transport la standarde europene, vom contribui semnificativ la descongestionarea traficului feroviar, în special a celui de marfă, din zona de frontieră Curtici și reșim să le oferim tuturor operatorilor de transport feroviar cea de a doua poartă feroviară modernă spre și dinspre Vest”, a declarat Ion Simu Alexandru, director general al CFR SA.
Asocierea FCC CONSTRUCCION – GULERMAK – CCN lot 3 Cluj Napoca – Oradea -Episcopia Bihor, desemnată câștigătoare în luna octombrie, va elabora proiectul tehnic și va executa lucrările de electrificare și modernizare a infrastructurii și suprastructurii feroviare pentru viteza maximă de 160 km/h pe secțiuneaPOIENI – ALEȘD, în lungime de 52,74 km, inclusiv lucrări civile în stațiile Bratca și Aleșd, în cele 7 halte de mișcare – Ciucea, Lacu Crișului, Piatra Craiului, Bulz, Șuncuiuș, Vadu Crișului, Butan -, 6 puncte de oprire – Valea Drăganului, Negreni, Stâna de Vale, Bălnaca, Vadu Crișului, Aleșd -, lucrări de modernizare a lucrărilor de artă – 10 poduri, 91 podețe, 2 tuneluri -Șuncuiuș (191 m), Peștera (86,20 m) -, 2 pasaje denivelate noi, la km 571+588 și km 590+950, sisteme automate de semnalizare la 31 de treceri la nivel cu calea ferată, lucrări specifice de exploatare feroviară, precum și lucrări de semnalizare prin implementarea sistemului ERTMS (ETCS nivel 2 și GSM-R) pe întregul traseu.
De asemenea, în cadrul lucrărilor aferente secțiuniiPOIENI – ALEȘDsunt incluse următoarele obiective de utilitate publică și feroviară:
►pasarele pietonale în stațiile CF Bratca și Aleșd;
► clădire de călători nou-proiectată în Hm Ciucea;
► panouri fonoabsorbante pe o lungime totală de 32,635 km;
►clădire de mentenanță nou – proiectată în Hm Ciucea;
►rampe de încărcare-descărcare în stațiile Bratca și Aleșd, dar și în Hm Ciucea, Piatra Craiului, Vadu Crișului;
►substație de tracțiune nouă în zona Hm Butan.
Durata de implementare a contractului, în valoare de 2,11 miliarde lei, fără TVA, este de 42 de luni, din care 6 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuția lucrărilor.
Obiectivul generalal contractului este electrificarea și reabilitarea liniei de cale feratǎ pe întregul traseu, servicii feroviare moderne în spațiile destinate publicului călător, îmbunătățirea condițiilor de exploatare și operare feroviară, necesare maximizăriivolumului de mărfuri transportate, precum și îndeplinirea următoarelor obiectivelor specifice:
►creșterea vitezei de circulație la valori cuprinse între 160 km/h și 120 km/h pe întregul tronson;
►modernizarea stațiilor (inclusiv haltele de mișcare)
►modernizarea clădirilor stațiilor de călători, inclusiv construirea de pasarele și/sau tuneluri pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare;
►modernizarepoduri, podețe, repararea sistemului de drenaj, îmbunătățirea terasamentelor;
►facilitățile pentru persoanele cu dizabilități;
►montarea de panouri fonoabsorbante și/sau soluții alternative de reducere a nivelului de zgomot;
►construcția drumurilor de întreținere de-a lungul căii ferate (unde nu sunt disponibile drumuri publice);
►modernizarea instalațiilor de electrificare (25 kV) pe toată lungimea tronsonului;
►maximizarea capacității de tranzit;
►asigurarea interoperabilității prin implementarea STI, în special în ceea ce priveste sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de încărcare (C), lungimea liniilor din stații si haltele de miscare
►instalații de centralizare electronică noi, în stații, și introducerea sistemului de siguranță ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);
►modernizarea echipamentului de telecomunicații.
Reamintim faptul că, linia de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor- Frontieră beneficiază de finanțare în cadrul PNRR, fiind, de asemenea, inclusă în Planul investițional pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare pentru perioada 2020 – 2030

_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 9816
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 20 Dec 2023 11:37:07    Titlul subiectului: 217637

Se va moderniza si linia dintre Predeal si Brasov, in lungime de 26 de kilometri. Practic este ultima portiune ramasa de modernizat de pe tot Coridorul IV european. Se are in vedere construirea unui nou tunel, lung de aproape 10 kilometri, intre Predeal si Timisul de Sus. Actualele tuneluri, dupa Predeal, vor deveni istorie, dupa modernizare. Costul noului tunel va fi undeva in jur de 1 miliard de euro. Articolul se gaseste aici

Citat:
Tunel de cale ferată lung de 10 kilometri, între granița Azuga/Predeal și Timișul de Sus. Studiul de fezabilitate pentru modernizarea lotului de cale ferată Predeal-Brașov va fi aprobat la jumătatea anului 2024

Studiul de fezabilitate pentru modernizarea lotului dintre Predeal și Brașov pe Magistrala București-Brașov a ajuns la 65 % și va fi aprobat în al doilea trimestru al anului 2024, a transmis CFR Infrastructură.

Întârzierea de peste un an de la datele prevăzute în contract a fost cauzată de stabilirea traseului și a variantelor pentru tunel. Proiectantul Egis are termen de realizare 40 de luni pentru studiul de fezabilitate care să permită modernizarea liniei Predeal -Brașov (26 kilometri lungime) și realizarea unui tunel de aproape 10 kilometri între granița Azuga/Predeal și Timișul de Sus, tunel care va dubla viteza, de la 50 km/h la aproape 100 km/h. Conform raportului oficial publicat de Compania CFR Infrastructură privind analiza cost/beneficiu pentru această investiție estimată la cel puțin un miliard de Euro.

“Pe traseul nemodernizat dintre Predeal, Timișu de Sus și Brașov, la peste 1000 de metri altitudine, viteza maximă a trenurilor de călători este de 50 km/h din cauza profilului greu de munte, cu declivitate maximă de 25 ‰, o rază de curbură de 275 metri și tuneluri construite între 1876 și 1878”.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 9816
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 24 Dec 2023 17:08:45    Titlul subiectului: 217674

Un articol din Clubul Feroviar referitor la numarul de kilometri modernizati de cale ferata receptionati in anul 2023. Acesta se gaseste aici

Citat:
CFR SA se contrazice singură în legătură cu tronsoanele feroviare recepționate

Compania Națională de Căi Ferate CFR SA contrazice informațiile pe care chiar ea le-a furnizat în legătură cu tronsoanele feroviare recepționate în cursul acestui an.

Compania de infrastructură a trimis către Club Feroviar un drept la replică după ce noi am publicat articolul EXCLUSIV. 2023, anul cu ZERO kilometri de cale ferată modernizată recepționați.

În cele ce urmează, vom publica integral textul primit de la CNCF CFR SA, în care vom insera, între paranteze pătrate și cu Bold, observațiile noastre, prin care vom demonstra că avem dreptate.

Afirmațiile din cuprinsul respectivului articol, conform cărora <Ministrul> sunt tendențioase și au un singur scop, și anume de a denigra și prejudicia imaginea Ministrului Transporturilor și Infrastructurii, precum și a Companiei CNCF CFR SA.

[Comentariul CNCF CFR SA se referă la șapoul articolului nostru, în care nu este denigrată în niciun fel imaginea companiei]

În anul 2023, Ministrul Transporturilor poate susține în mod clar și fără echivoc faptul că, în sectorul feroviar obiectivele majore asumate au fost realizate, principalele tinte din PNRR 100% atinse și bugetele alocate lucrărilor finanțate din fonduri europene utlizate în proportie de peste 95%.

[Subiectul articolului nostru nu a fost absorbția fondurilor PNRR. De altfel, se poate constata lesne că în articol nu apare nicăieri sintagma <PNRR>]

Subliniem faptul că NU este în apanajul Ministrului Transporturilor recepția lucrărilor, iar aceasta nu poate fi considerată o nerealizare, așa cum subliniați.

[Într-adevăr, ministrul Transporturilor nu recepționează lucrările de cale ferată și nici nu am scris asta în articol. Însă ministrul, oricare ar fi el, se laudă cu realizările companiilor din subordine, așa cum face, bunăoară, în ceea ce privește inaugurarea tronsoanelor de autostradă, la care participă, uneori chiar alături de premier]

În ceea ce privește afirmația dumneavoastră <La>, considerăm că, în mod tendentios induceți publicului cititor nerealizările din domeniul feroviar și îl canalizați strict în zona recepțiilor pe anumite sectoare de cale ferată. Subliniem faptul că acest aspect este legat strict de nerealizările și termenele depășite de către Antreprenori, chiar dacă acestea au fost asumate în decembrie 2022, coroborat cu efectele în lanț datorate aprovizionării cu materiale și echipamente, urmare a pandemiei Covid și declanșării războiului din Ucraina.

[Sursa articolului de la începutul anului, disponibil AICI, la care făceam referire în articolul de ieri, a fost tot CNCF CFR SA, nu antreprenorii. Prin furnizarea răspunsului la solicitarea noastră de presă, CNCF CFR SA și-a asumat termenele de finalizare pentru tronsoanele de cale ferată respectivă. Pe de altă parte, compania de infrastructură are la dispoziție pârghii pentru a sancționa constructorii care nu respectă termenele]

În ceea ce privește recepțiile la terminarea lucrărilor de reabilitare a liniilor de cale ferată de pe secțiunea Simeria – Sighișoara, întârzierile sunt datorate în mare parte Antreprenorului lotului ERTMS, lucrările nefiind finalizate și testate, în totalitate, pentru a putea fi recepționate conform legislatiei în vigoare. Este important de precizat faptul că CFR SA a demarat procedurile de testare, fiind mobilizate toate resursele în vederea finalizării.

[În articolul incriminat, am redat, cu copy/paste, din răspunsul primit de la CNCF CFR SA, la solicitarea noastră, în care se făcea referire tocmai la nerecepționarea lucrărilor de ERTMS: <Procedurile>. După cum se poate vedea, chiar și de către cei neavizați în domeniul feroviar, în răspunsul la solicitare nu se pomenea niciun fel de culpă a antreprenorului ERTMS, ci doar că aceste lucrări <necesit>, din cauza complexității. Abia ulterior apariției articolului, conducerea CNCF CFR SA și-a <adus> că ar exista o culpă a antreprenorului]

În ceea ce privește modernizare tronsonului feroviar Gurasada – Simeria, precizăm faptul că în anul 2023 au fost deschise și date în exploatare următoarele secțiuni:

2A

Interval Bârzava Nouă – Milova – Radna (varianta nouă) = 23 km (noiembrie 2023)

Linii deschise: Milova – liniile 1 și II (1,8 km)/Radna – liniile 1 și 2 (1,8 km)

Se circulă pe tot subtronsonul de 41,912 km.

2B

Linii deschise: Săvârșin – liniile 1 și II (1,8 km)

2C

Linii deschise: Ilteu – liniile 1 și II (4 km)/Câmpuri Surduc – liniile 1 și 2 (1,8 km)

Tronson 3

Interval Ilia – Gurasada – Câmpuri Surduc = 10,5 km, fir 2

Linii deschise: Mintia – liniile 1, 2 și III (3 km)/Ilia liniile 1 și 2 (2 km)

Prin darea în exploatare a liniilor noi în paramerii proiectați, practic se asigură funcționalitatea acestora, recepțiile fiind în etapa finală, iar CFR SA a demarat în acest sens comisiile de recepție.

[În răspunsul primit de Club Feroviar de la CNCF CFR SA, pe care l-am redat, cu copy/paste, în articolul incriminat, se preciza acest lucru: <Men>. Însă în răspunsul primit de noi, pe baza căruia am scris articolul, nu au fost precizate tronsoanele pe care se circulă acum cu viteză sporită, informația fiind furnizată abia ulterior, în dreptul la replică]

În concluzie, considerăm că atât titlul materialului de presă la adresa căruia solicităm publicarea DREPTULUI LA REPLICĂ, cât și informațiile prezentate în cuprinsul acestuia sunt tendențioase, și de natură a induce în eroare cititorii, generând totodată consecințe grave asupra imaginii societății noastre.

[Titlul articolului nu este deloc tendențios. El a fost bazat pe răspunsul dat chiar de CNCF CFR SA la solicitarea noastră, în care se preciza că în 2023 nu a fost RECEPȚIONAT niciun tronson de cale ferată modernizată: <n>. Or, titlul articolului a transmis exact această informație: <ZERO>]

Solicităm publicarea prezentului DREPT LA REPLICĂ în aceleași condiții de vizibilitate ca articolul la care face referire, în cel mai scurt timp”.

[Ceea ce am și făcut].

Tronsoanele feroviare recepționate = 0 km

În concluzie, așa cum am scris și ieri, tronsoanele feroviare recepționate în cursul acestui an însumează ZERO kilometri. Foarte bine că au fost făcute unele lucrări prin care viteza trenurilor a crescut, însă una este finalizarea parțială a lucrărilor și alta recepția lor.

Așa cum v-am anunțat, vom reveni în zilele următoare cu promisiunile de inaugurări pentru 2024, tot pe baza datelor furnizate de CNCF CFR SA. Să sperăm că 2024 va fi un an mai bun decât 2023 din punctul de vedere al recepționării lucrărilor. Nici nu e greu, deoarece orice număr e mai mare ca 0.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Trenuri Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community