Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Ramele Bombardier
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5 ... 10, 11, 12  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
freyutz



Data înscrierii: 04/Oct/2007
Ultima vizita: 20/Ian/2010
Mesaje: 63
Locație: Bucuresti 6 (Militari; Moinesti)

MesajTrimis: Lun 03 Mar 2008 19:03:22    Titlul subiectului: 89514

Roma si Madrid au in jur de 2 luni de cand circula pe M2.

In prezent sunt 4 Capitale pe M2:

1105-2105 Londra
1106-2106 Paris
1107-2107 Roma
1108-2108 Madrid

Urmatoarele 2 adica 1109 si 1110 vor intra si ele curand nu stiu exact cand. Dar vor intra pt o scurta perioada.

Mai raman ultimii 3 mohicani de venit... Riga, Vilnius si Sofia
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdanpopescu



Data înscrierii: 20/Dec/2007
Ultima vizita: 11/Sep/2008
Mesaje: 346
Locație: Bucuresti 1

MesajTrimis: Mie 05 Mar 2008 19:34:31    Titlul subiectului: Nicosia in circulatie pe M1, Talin in probe pe M1 89640

Astazi Nicosia 1122-2122 e in circulatie pe M1 (Republica-Dristor 2). Am mers cu el pana la Dristor 2 (ca am vrut sa fac cateva poze cu garnitura respectiva) si inapoi (fiindca nu am apucat sa iau pe Europa 1101-2201, garnitura de dinaintea Nicosiei) pana la Basarab. Cat despre Talin 1123-2123 e tot in probe, astazi, pe afisaj, scrie "Fara calatori", dupa care s-a pus, pe deasupra afisajului, o hartie A4 pe care scrie "Probe".
Intrebarea mea: cam cate zile dureaza probele unei garnituri de metrou? Caci a trecut o saptamana de cand Talin 1123-2123 a iesit la probe si nu a circulat inca (pus in exploatare)...

_________________


Ultima modificare efectuată de către bogdanpopescu la Joi 06 Mar 2008 18:19:19, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
silviu_alex



Data înscrierii: 06/Noi/2006
Ultima vizita: 18/Sep/2010
Mesaje: 46
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 06 Mar 2008 19:18:17    Titlul subiectului: 89689

Mai se fac doua "scoli" de BM pentru mecanici si ajutori si toata lumea va fi apta sa mearga pe orice fel de rama Metrorex. O scoala este in aprilie si una prin vara am inteles.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdanpopescu



Data înscrierii: 20/Dec/2007
Ultima vizita: 11/Sep/2008
Mesaje: 346
Locație: Bucuresti 1

MesajTrimis: Vin 07 Mar 2008 19:00:43    Titlul subiectului: bbbbb 89735

Iasmin a scris:
[...] Am observat ca bretelele de sustinere a mainilor erau galbene, nu albastre ca pana acum. [...]
Pai bretelele albastre sunt specifice Magistralei 2, iar cele galbene, ale Magistralei 1. Mi se pare o idee foarte buna ca pe vagoanele de pe M1 sa fie introduse bretelele galbene, in timp ce pe M2 pe cele albastre, asa culoarea bretelelor sa se corespunde cu culoarea" liniei (sau magistralei, daca tot vorbim de metrou) pe care circula garnitura respectiva.

Referitor la garnituri BM in general, astazi pe M1 circula 7 garnituri (din cate am vazut) de acest gen. Ele sunt: 1103-2103 Stockholm, 1110-2110 Bruxelles, 1121-2121 Dublin, 1101-2101 Europa, apoi o I.V.A., dupa care vine nou-nouta 1122-2122 Nicosia, urmarita de capitala Romaniei - 1102-2102 Bucuresti, si ultima garnitura BM pe care i-am vazut astazi, 1118-2118 Helsinki. Doar ca nu i-am zarit pe 1123-2123 Talin, aflata, pana ieri, in probe.

_________________
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
freyutz



Data înscrierii: 04/Oct/2007
Ultima vizita: 20/Ian/2010
Mesaje: 63
Locație: Bucuresti 6 (Militari; Moinesti)

MesajTrimis: Sâm 08 Mar 2008 22:10:32    Titlul subiectului: 89789

Si la IVA se poate spune ca a fost la fel cum este cu manerele acum la BM

Prima magistrala adica M1 are culoarea galbena => ramele de la 001-150 au culoarea originala galbena

M3 Culoare rosie => rame intre 151-254 rosii

Cum M2 a fost terminata definitiv mai tarziu s-au facut ramele albastre prin 90..dar fiind defiabile nu s-a mai contiunuat fabricarea lor..

Cum ar fi aratat IVA verde pt M4? Wink)

Referitor la BM-uri am observat ca in 1018 Gladiola deja incepe sa se dezlipeasca mocheta pe cantul de la mijloc acolo unde este lipitura Sad
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Matei Voineag



Data înscrierii: 25/Feb/2008
Ultima vizita: 05/Iun/2008
Mesaje: 33
Locație: Bucuresti 3

MesajTrimis: Dum 09 Mar 2008 17:04:50    Titlul subiectului: Talin in probe 89809

Ieri am mers cu metroul si am vazut in probe Talinn (1123&2123), pe magistrala 1, in statia Crangasi.

Am mers pe magistrala 2, intr-o zi lucratoare si am vazut ca la orele de varf nu sunt folosite toate cele 4 garnituri Movia. Oare de ce cei de la Metrorex au mutat Londra, Paris, Roma si Madrid pe magistrala 2?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
silviu_alex



Data înscrierii: 06/Noi/2006
Ultima vizita: 18/Sep/2010
Mesaje: 46
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 09 Mar 2008 20:35:48    Titlul subiectului: 89821

Cauzele mutarii pot fi mai multe. Defectarea unor rame, intrarea lor in revizie. Sau pur si simplu nevoia de mai multe rame acolo.

Cred ca din vara/toamna vom vedea din ce in ce mai multe BM la lucru. Motivul: toti mecanicii vor fi apti pentru a opera si pe BM. Acum cei care nu au pregatirea pentru BM si trenul lor este un BM nu o IVA, stau degeaba si se cauta in rezerva, se cheama echipa. Cred ca de asta in ultimul timp parca sunt multe IVA fata de cum erau la inceput cand erau o raritate.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdanpopescu



Data înscrierii: 20/Dec/2007
Ultima vizita: 11/Sep/2008
Mesaje: 346
Locație: Bucuresti 1

MesajTrimis: Lun 10 Mar 2008 16:14:27    Titlul subiectului: Stie cineva despre garniturile Riga, Vilnius si Sofia? 89866

Matei Voineag a scris:
Am mers pe magistrala 2,intr-o zi lucratoare si am vazut ca la orele de varf nu sunt folosite toate cele 4 garnituri Movia. [...]
Cum asa? Ca in intreaga saptamanii trecute, pe la orele 2-3 vedeam mereu toate cele 4 "capitale europene" pe traseu (Madrid, Roma si Londra, una dupa alta, si Paris, la cateva statii dupa ele).
silviu_alex a scris:
Cauzele mutarii pot fi mai multe. Defectarea unor rame, intrarea lor in revizie. Sau pur si simplu nevoia de mai multe rame acolo.
Intr-adevar este posibil ca unele garnituri sunt in reparatii. Dar despre "nevoia de mai multe rame" eu cred ca Magistrala 1 se afla, momentan, intr-o criza de garnituri.
Cat despre garnitura Talin 1123-2123, care se afla in probe de o saptamana si cateva zile, asta inseamna ca o vom vedea, intr-un viitor apropiat, si pe ea data in exploatare, si in probe o vom vedea pe 1124-2124 Riga, urmatoarea pe lista.
Ce mai intampla cu ultimele 3 garnituri (1124-2124 Riga, 1125-2125 Vilnius si 1126-2126 Sofia) care vor intra si ele in probe in curand si, implicit, date in exploatare? Au sosit deja in Bucuresti? Banuiesc ca Riga ar trebui sa soseasca intr-un viitor foarte apropiat, ca, in scurt timp, Talin va fi data in circulatie.

_________________
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Iasmin



Data înscrierii: 26/Ian/2008
Ultima vizita: 20/Iul/2010
Mesaje: 81
Locație: Bucuresti 5 (Rahova)

MesajTrimis: Mar 11 Mar 2008 13:54:07    Titlul subiectului: 89904

Toate garniturile care vor mai sosi in Bucuresti de la Talinn incolo vor servi pe M2 in curand. Nicosia a fost ultima garnitura care a servit momentan M1.
Aseara la Pantelimon, pe la 19.18 a plecat "Violeta" 1005-2005 de la Depoul Pantelimon spre IMGB, ea avand probleme la bogiuri. In cabina erau 4 mecanici. Acest depou are o tehnologie mai buna in vederea repararii Bm si aici este cel mai bun strungar.
http://www.youtube.com/watch?v=Cx_nAfYoCgQ

Citat:
Oare de ce cei de la Metrorex au mutat Londra, Paris, Roma si Madrid pe magistrala 2?
Pentru ca au comandat prea putine garnituri pe M2, si nu fac fata. Ca sa nu bage Ivele au bagat BM de pe M1

Burduful ramelor Bombardier e facut in Germania.



DSCF0796.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  544.1 kb
 Vizualizat:  de 10901 ori

DSCF0796.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
silviu_alex



Data înscrierii: 06/Noi/2006
Ultima vizita: 18/Sep/2010
Mesaje: 46
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 12 Mar 2008 22:08:24    Titlul subiectului: 89997

Pe M2 nu cred ca mai au cum sa circule rame IVA. Acolo se circula pe ATP parca se numeste, si IVA nu corespunde acestor cerinte. Ramele de pe M2 merg in mare parte singure.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Iasmin



Data înscrierii: 26/Ian/2008
Ultima vizita: 20/Iul/2010
Mesaje: 81
Locație: Bucuresti 5 (Rahova)

MesajTrimis: Mie 12 Mar 2008 22:37:01    Titlul subiectului: 90004

Sunt cateva Ive cu ATO si ATP. Ce le de pe M4. Acolo asa se circula. Deci sunt cateva garnituri cu ATO si ATP. Sa nu le uitam pe cele albastre care au acest sistem, si cei de la Industriilor le sterg de praf si altii deseneaza pe ele fara nici un stres.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
silviu_alex



Data înscrierii: 06/Noi/2006
Ultima vizita: 18/Sep/2010
Mesaje: 46
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 13 Mar 2008 07:50:25    Titlul subiectului: 90011

Cele de pa M4 circula tot singure, probabil tot pe acelasi sistem dar este total diferit de BM. Ai observat acele placute galbene pe M2, alea ajuta BM cu diferite informatii, pe M4 au doar niste senzori care de multe ori au mai dat si gres la oprirea in statie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdanpopescu



Data înscrierii: 20/Dec/2007
Ultima vizita: 11/Sep/2008
Mesaje: 346
Locație: Bucuresti 1

MesajTrimis: Joi 13 Mar 2008 19:54:53    Titlul subiectului: Ieri era 12 BM-uri pe M1 si 1 garata in "depoul" D 90030

Ieri am mers pe M1 si am vazut 12 garnituri Bombardier in circulatie si 1 garata in "depoul" de la Dristor 2 (Stockholm 1103-2103. Ca de obicei, il prind iar pe Nicosia 1122-2122. Iar nu stiu ce s-a intamplat cu aceasta garnitura, la fiecare plecare din statie ea a pornit brusc. Deodata, incepand de la statia Obor, conducatorul Nicosiei a spus, prin intermediul microfonului ca "trenul stationeaza cateva minute". Nu stiam ce se intampla, dar, cand am vazut ca Nicosia a ajuns in statia la 2 minute de cand a plecat ultima garnitura, am inteles ca asteptarea era cauzata de intervalul "prea scurt". Iar, cand am ajuns in statia Dristor 2, surpriza! Dublin 1121-2121, penultima garnitura care a iesit pe traseu (adica inaintea Nicosiei) a avut defectiuni la usile de la partea 1121, in timp ce cele de la partea 2121 deschide fara nicio problema. Apoi Nicosia a plecat la 2 minute de cand a sosit in statie, si, intre timp am vazut pe Atena 1112-2112 si Copenhaga 1113-2113. Am coborat in statia Basarab, si, dupa ce a plecat Nicosia a sosit, de pe partea cealalta, Viena 1111-2111. La putin timp, avea sa soseasca un BM. Si iata cine a sosit... Dublin 1121-2121 fara pasageri! Cu destinatia "Republica" (probabil ca a vrut sa se retraga la depou), trenul nu a oprit in statie. Dublin era urmata de Berlin 1104-2104, dupa care au sosit urmatoarele garnituri (fara ordine):

Atena 1112-2112
Copenhaga 1113-2113
Viena 1111-2111
Bruxelles 1110-2110
Bratislava 1120-2120
Haga 1117-2117 (alta surpriza a ziua de ieri, fiind garata in depou pentru o perioada indelungata)
Luxemburg 1109-2109
Varsovia 1116-2116

_________________
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Mazuish



Data înscrierii: 30/Oct/2006
Ultima vizita: 15/Noi/2020
Mesaje: 36
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 13 Mar 2008 21:40:20    Titlul subiectului: bbbbbbbbbbbb 90040

bogdanpopescu a scris:
Haga 1117-2117 (alta surpriza a ziua de ieri, fiind garata in depou pentru o perioada indelungata)
Rama respectiva a avut parte de o revopsire in statia Crangasi si de asta am impresia ca a stat mult in depou. Probabil procedeul de curatare e un pic mai complicat.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
freyutz



Data înscrierii: 04/Oct/2007
Ultima vizita: 20/Ian/2010
Mesaje: 63
Locație: Bucuresti 6 (Militari; Moinesti)

MesajTrimis: Joi 13 Mar 2008 22:54:05    Titlul subiectului: 90056

Procedeul de curatare nu este deloc complicat...dureaza mai putin decat realizarea grafitti-ului in sine...diluantul face minuni...

Auzisem undeva ca la inceput s-ar fi folosit un acid care facea vopseaua sa se cojeasca singura...nu stiu sigur asta...oricum...orice ar fi, garniturile de cauciuc ale usilor vor fi mancate pus si simplu...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Iasmin



Data înscrierii: 26/Ian/2008
Ultima vizita: 20/Iul/2010
Mesaje: 81
Locație: Bucuresti 5 (Rahova)

MesajTrimis: Vin 14 Mar 2008 11:58:47    Titlul subiectului: 90088

Dupa cum am spus mai sus de la Talin toate vor circula pe M2.
Probele se fac pe toate Magistralele. Pe M1 cred ca se fac ziua, dar 3 zile pe saptamana, adica noaptea se fac pe toate Magistralele, chiar si pe M3, M4.

Nu vor sa aglomereze ziua traseul pe M2, de aceea se fac pe M1. Riga e deja la IMGB si va pleca la Pantelimon.

Londra a plecat pe M1, pentru ca a intrat Talin. Cand o sa intre si Riga o sa plece alta de pe M1.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
silviu_alex



Data înscrierii: 06/Noi/2006
Ultima vizita: 18/Sep/2010
Mesaje: 46
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 14 Mar 2008 13:01:34    Titlul subiectului: 90089

Noaptea nu se fac nici un fel probe. Nu exista tensiune in Linie. Noaptea doar se executa lucrari de reabilitare. Ramele nu pleaca definitv pe M2. Pana toate echipele vor fi pregatite pentru BM intra mai multe IVA. Si probele se fac pe M1 doarece trenurile trebuiesc testate, si verificate eventualele greseli. Cum pe M2 nu se mai circula manual, este mai usor pe M1. si oricum acestea apartin de drept de depourile de pa M1.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Iasmin



Data înscrierii: 26/Ian/2008
Ultima vizita: 20/Iul/2010
Mesaje: 81
Locație: Bucuresti 5 (Rahova)

MesajTrimis: Sâm 15 Mar 2008 08:24:10    Titlul subiectului: bbb 90152

Ieri am fost la Depou IMGB si m-am plimbat cu Talin.
Am reusit sa realizez cateva poze si un filmulet cu Talin cand intra in statie. Nu am avut cum sa il filmez cu camera video, asa ca l-am filmat cu telefonul. In depou era o garnitura Bm nou nouta, care nu avea nici un abtipild pe ea cu numele ei si numarul ei. Cred ca este Riga.
http://www.youtube.com/watch?v=jUtqn_INKd4 filmul



PICT0020.JPG
 Descriere:
Talin cand am ajuns la IMGB, pe la ora 16.16.
 Mărime fișier:  634.42 kb
 Vizualizat:  de 11127 ori

PICT0020.JPG



Imag011.jpg
 Descriere:
Talin cand am plecat.
 Mărime fișier:  519.99 kb
 Vizualizat:  de 11127 ori

Imag011.jpg



Imag012.jpg
 Descriere:
Talin 1123-2123
 Mărime fișier:  529.17 kb
 Vizualizat:  de 11127 ori

Imag012.jpg



Imag013.jpg
 Descriere:
Talin in statia Depou IMGB
 Mărime fișier:  576.26 kb
 Vizualizat:  de 11127 ori

Imag013.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
bogdanpopescu



Data înscrierii: 20/Dec/2007
Ultima vizita: 11/Sep/2008
Mesaje: 346
Locație: Bucuresti 1

MesajTrimis: Sâm 15 Mar 2008 19:34:09    Titlul subiectului: De ce Talin avea manere galbene... 90178

Matei Voineag a scris:
[...] Nu inteleg de ce Talin are manere de culoare galbena si nu are de culoare albastra, cum au celelalte care circula pe M2. Daca are manere de culoare galbena ar trebui sa circule pe M1, deoarece culoarea magistralei 1 este galbena. Talin circula pe M2, deci ar trebui sa aiba manere de culoare albastra (culoarea magistralei 2).
Pai toate trenurile "botezate" cu numele capitalelor tarii UE au fost planuite sa circule pe M1.
Iasmin a scris:
Toate garniturile care vor mai sosii in Bucuresti de la Talinn in colo vor servi pe M2 in curand. [...]
Deodata s-a ales ca garniturile "europene" de la 1123-2123 Talin pana la 1126-2126 Sofia sa circule pe M2. De aceea nu trebuie sa va mirati de ce aceste garnituri aveau manere cu alte culoare. Dar nici 1105-2105 Londra si cele 3 "capitale" ramase pe M2 (1106-2106 Paris, 1107-2107 Roma, si 1108-2108 Madrid) nu aveau manere albastre, ci galbene.
_________________
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Ice



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 12/Ian/2021
Mesaje: 257
Locație: Bucuresti 2 (Pantelimon)

MesajTrimis: Sâm 15 Mar 2008 23:49:52    Titlul subiectului: 90187

Dar nu inteleg ce relevanta are culoarea manerelor ramelor care circula pe M1 sau M2. Faptul ca Metrorex a luat rame de pe M1 si le-a trimis pe M2 se justifica prin insuficienta trenurilor care circula pe a doua magistrala, iar culoarea manerelor nu cred ca ii intereseaza pe calatorii obisnuiti ce folosesc metroul zi de zi. Ba chiar sunt multi care probabil nici nu stiu de denumirile atribuite BM-urilor...de orase si flori
_________________
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
freyutz



Data înscrierii: 04/Oct/2007
Ultima vizita: 20/Ian/2010
Mesaje: 63
Locație: Bucuresti 6 (Militari; Moinesti)

MesajTrimis: Mar 18 Mar 2008 23:33:29    Titlul subiectului: 90306

Metroul este unul singur...un intreg...
Faptul ca unele trenuri au nume de flori iar altele nume de capitale, faptul ca unele au indicativ 10-20 sau 11-21, faptul ca unele au manere galbene iar altele albastre...acestea sunt doar lucruri protocolare...dupa parerea mea ar trebui ca sa se faca totul prin rotatie astfel incat peste 10-15 ani uzura sa fie cat de cat uniforma...pt ca stiti foarte bine magistralele difera atat ca structura, cat si din punctul de vedere al caii de rulare, al semaforizarii etc...

Ca o parere si un aspect personal doar atat va spun:
Ramele de pe M1 isi vor arata uzura intr-un timp mult mai rapid deoarece trenurile nu sunt comandate de sistemul ATO si sunt pe manual...iar pt o lunga perioada de vreme vor ramane asa...calea de rulare are o structura care poate dauna boghiurilor si tuturor ansamblelor si subansamblelor de rulare din cauza profilului neadecvat, uzura avansata a sinelor, vibratiilor ce apar in special in curbe si la trecerile in viteza peste macazele incompatibile.
In plus se stie ca BM-ul nu are ecartament standard de 1435 ci 1432...totusi 3 mm conteaza, iar asta se va vedea cu timpul, mai ales din cauza macazelor unde apar si distante mai mari decat cele standard de 1435 mm.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Iasmin



Data înscrierii: 26/Ian/2008
Ultima vizita: 20/Iul/2010
Mesaje: 81
Locație: Bucuresti 5 (Rahova)

MesajTrimis: Mar 25 Mar 2008 18:12:15    Titlul subiectului: bbbbbb 90757

Am si eu o nelamurire. Cat il mai tin pe Riga in probe ca a sosit in Bucuresti acum 4 saptamani. Cam mult l-ai tinut in probe.

Am citit pe net si am auzit la TV ca vor sa mai cumpere 6 garnituri pentru M2. Este adevarat? Pentru M3 cand cumpara?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
freyutz



Data înscrierii: 04/Oct/2007
Ultima vizita: 20/Ian/2010
Mesaje: 63
Locație: Bucuresti 6 (Militari; Moinesti)

MesajTrimis: Mar 25 Mar 2008 20:41:59    Titlul subiectului: 90765

Dublin (1121-2121) a stat din 6 decembrie pana in 13 februarie deci nu ne mai mira nimic...
Pe Paris (1106-2106) au montat manerele albastre ca si pe Londra (1105-2105), desi peste nici o saptamana pleaca si el pe M1...oricum...trebuie sa apara deja 1125-2125...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Tavinho



Data înscrierii: 07/Sep/2007
Ultima vizita: 19/Aug/2013
Mesaje: 206
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 26 Mar 2008 11:02:41    Titlul subiectului: 90796

Nu stiu cat e de important, dar pe rama Talin au gresit scrierea, corect ar fi Tallinn...am mai vazut si cu un N dar doi L sunt sigur Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 23/Ian/2021
Mesaje: 1757
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mie 26 Mar 2008 12:18:07    Titlul subiectului: 90797

Intr-adevar este Tallinn in estona (limba locala) si a fost preluat identic si in alte limbi importante (franceza, engleza, italiana, germana) dar in pagina Wikipedia romana este trecut drept 'Tallinn, uneori scris Talin'. Cum in limba romana consoanele duble nu sunt preluate scrierea 'Talin' ar avea sens.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5 ... 10, 11, 12  Următoare
Pagina 4 din 12

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community