Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

100 de tramvaie noi
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Tramvaiele din Bucuresti
Subiectul anterior :: Subiectul următor  

Ce companii credeti ca vor fi admise la licitatie?
Siemens
27%
 27%  [ 10 ]
CAF
16%
 16%  [ 6 ]
Alstom
2%
 2%  [ 1 ]
Stadler (Solaris Tramino)
11%
 11%  [ 4 ]
Altele
41%
 41%  [ 15 ]
Voturi totale : 36

Autor Mesaj
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 14/Iun/2019
Mesaje: 7751
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 02 Noi 2018 08:06:46    Titlul subiectului: 100 de tramvaie noi 197007

Primaria Capitalei are intentia de a achizitiona 100 de tramvaie noi. Se are in vedere accesarea fondurilor europene pentru acest scop. Articolul se gaseste aici.

Citat:
100 de TRAMVAIE noi în Capitală. Cât COSTĂ și de unde vin BANII

Primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, a anunțat că în ședința extraordinară a Consiliului General al Capitalei se va vota proiectul care prevede achiziția a 100 de tramvaie noi în București. Investiția se ridică la aproximativ 220 de milioane de euro, bani care provin din fonduri europene.

"Astăzi (n.r-marți) vom vota primii pași pentru achiziția a 100 de tramvaie noi, tramvaie moderne, în valoare de 220 de milioane de euro, bani pentru care echipa de la Primăria Capitalei a muncit foarte mult în ultimele luni, pentru că este vorba de atragerea de fonduri europene, fonduri nerambursabile, deci iată un proiect deja asumat, prin care Primăria atrage fonduri europene nerambursabile în vederea îmbunătățirii condițiilor de trafic", a declarat edilul Capitalei, citat de Mediafax.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile


Ultima modificare efectuată de către guest la Joi 03 Ian 2019 21:25:40, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Acier



Data înscrierii: 15/Feb/2006
Ultima vizita: 18/Iun/2019
Mesaje: 343
Locație: Bucuresti 3 - Vitan

MesajTrimis: Mar 06 Noi 2018 00:03:32    Titlul subiectului: Re: 100 de tramvaie noi 197045

In sfarsit!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
zsizsi



Data înscrierii: 31/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Iun/2019
Mesaje: 886
Locație: Oradea

MesajTrimis: Mar 13 Noi 2018 22:50:54    Titlul subiectului: 197167

Sunt foarte curios daca va fi un producator extern sau intern si daca livrarea tramvaielor se va face gata asamblate sau obligatoriu se va implica si URAC pentru a mai da de lucru... dar foarte probabil va fi castigatorul Astra Vagoane si asamblarea finala a tramvaielor se va face in asa zisa Fabrica Lizeanu construita special pentru productia de tramvaie Astra Imperio Eco.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 18/Iun/2019
Mesaje: 545
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Vin 28 Dec 2018 14:38:35    Titlul subiectului: Licitatie 100 tramvaie noi 197976

Voi iniția acest topic în vederea unei licitații importante pentru București.
Citat:
Vor fi achiziționate tramvaie de 36 metri lungime, cu minim cinci uși duble și podea 100% joasă. “Tramvaiele vor fi fabricate sub aceeași marcă, de același producător”, se arată în caietul de sarcini.

Câștigătorul licitației va asigura și trainingul vatmanilor. Ofertantul va include în preț costurile licențelor de operare pentru toate echipamentele electrice și electronice controlate de computere precum și pentru echipamentele de diagnoză, potrivit clubferoviar.ro.

Oferta tehnică va trebui să conțină un tramvai cu podea 100% joasă, care dispune de omologare de tip într-un stat UE, începând cu 2013.

Contractul va avea o durată de 37 de luni și nu va fi împărțit pe loturi. Achiziția tramvaielor va fi asigurată din fonduri bugetare. Câștigătorul licitației va livra primul tramvai în maxim nouă luni de la semnarea contractului. După livrare, ofertantul se obligă în maxim trei luni să realizeze omologarea de tip a tramvaiului cap de serie, la achizitor, pe cheltuiala sa. Dacă în termen de 12 luni, ofertantul nu va realiza omologarea, atunci Primăria București va putea rezilia contractul.

Operatorii economici ce vor depune oferte vor trebui să aibă o medie a cifrei de afaceri anuale, pe ultimii 3 ani (2015, 2016, 2017) de minim de 280 milioane lei.

Noile tramvaie vor circula pe liniile 1, 10, 21, 25, 32,40, 41 și 55.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 18/Iun/2019
Mesaje: 545
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Vin 28 Dec 2018 15:22:04    Titlul subiectului: 197979

Referitor la Stadler (Solaris Tramino): CAF a cumpărat 100% din acțiunile Solaris, iar Stadler a cumpărat 40%, cât erau tramvaiele.
De asemenea, tramvaiele trebuie să fie pe boghiuri pivotante, platformă GT8.
Un articol despre Solaris:
https://www.metro-report.com/news/single-view/view/stadler-becomes-sole-owner-of-solaris-tram.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 14/Iun/2019
Mesaje: 7751
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 28 Dec 2018 16:08:17    Titlul subiectului: 197980

Tramvaiele cehesti de la Skoda nu s-ar incadra in cerintele primariei ?
_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 18/Iun/2019
Mesaje: 545
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Vin 28 Dec 2018 16:19:38    Titlul subiectului: 197984

Depinde de care. Trebuie să fie 36 sau 27 de metri și boghiuri pivotante.
- Skoda Forcity Alfa - 30m, cam prea scump: 2.3 - 2.7 milioane euro
- Skoda Forcity Plus - nu are boghiuri pivotante
- Skoda Forcity Smart - e bună la 27m
- Skoda Forcity Classic - nu are boghiuri pivotante.
Și nu știu dacă au GT8. Presupunând că au, Forcity Smart s-ar încadra. Totuși din alea 100 parcă 10 trebuiau să fie bidirecționale. Deși cred că greșesc aici.


Ultima modificare efectuată de către UKVZ-KTM-5 la Vin 28 Dec 2018 18:54:28, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 18/Iun/2019
Mesaje: 545
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Vin 28 Dec 2018 17:04:02    Titlul subiectului: 197996

Mai jos, avem linkul licitației:
http://sicap-prod.e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100033485
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
pelle_elena



Data înscrierii: 18/Iul/2018
Ultima vizita: 17/Iun/2019
Mesaje: 219

MesajTrimis: Sâm 29 Dec 2018 14:16:13    Titlul subiectului: 198054

Ce ziceți?

​Primăria Capitalei a lansat la jumătatea lunii decembrie licitația pentru achiziția a 100 de tramvaie, valoarea estimată fiind de circa 845 milioane lei fără TVA. Astfel, municipalitatea este dispusă să plătească cel mult 1,8 milioane de euro fără TVA per tramvai. Prețul practic scoate de la licitație mărcile de top – Siemens, Bombardier, Alstom, unde prețul pornește de la peste 3 milioane euro, ajungând până pe la 5,5 milioane de euro, în funcție de dotări. Șanse de a câștiga au polonezii de la PESA, care au vândut Primăriei din Sofia 20 de tramvaie cu 1,7 milioane de euro bucata, Skoda și Astra Vagoane Călători, singurul producător român de tramvaie. Și alte orașe din România s-au orientat spre tramvaie mai ieftine, Astra Vagoane Călători câștigând licitațiile la Cluj, Oradea, Arad și Galați.




Potrivit sistemulului electronic de achiziții publice , Primăria Capitalei vrea să cumpere 100 de tramvaie cu o lungime de 36 metri, podea complet coborâtă, minim 5 uși duble. Valoarea estimată a contractului este de circa 845 milioane lei. Municipalitatea cere o durată de serviciu de 30 de ani, garanție (full warranty) 5 ani, minim 300.000 km.



"Vor fi asigurate de către furnizor toate materialele, piesele, subansamblele, ansamblele, sistemele, agregatele tramvaiului necesare să fie înlocuite prin reparații de uzură normală, defecte tehnice, cu repere definite (kituri de reparație, subansambluri, materiale, piese, etc) conform manualului de reparații și întreținere a tramvaiului și catalogului de piese de schimb. în mod concret pe perioada de garanție (fullwaranty) singurele cheltuieli suportate de Achizitor vor fi: Consumul de energie electrică; Piesele și materialele pentru reparații datorate accidentelor de circulatie, actelor de vandalism, care nu sunt determinate de o vină tehnică imputabilă Furnizorului; Contravaloarea activității de curățenie a tramvaielor; Salariile conducătorilor de vehicule", se arată în caietul de sarcini.

Primul tramvai va fi livrat în termen de 9 luni, urmând apoi în termen de 3 luni să se realizeze omologarea și să înceapă producția în serie, restul urmând să fie livrate în termen de 4 ani. În ceea ce privește licitația, componenta financiară reprezintă 60 %, iar restul componenta tehnică.

În ceea ce privește companiile care pot participa la licitație, media cifrei de afaceri anuale a ofertantului pe ultimii 3 ani (2015, 2016, 2017) trebuie să fie de minim de 280.000.000 lei.

În plus, ofertantul va prezenta lista principalelor livrări de produse efectuate în ultimii 3 ani, raportați la termenul limită pentru depunerea ofertelor, din care să rezulte că a livrat/furnizat produse similare cu cele care fac obiectul achiziției, la nivelul unuia sau mai multor contracte în valoare cumulată de minim 28.000.000 lei, cu indicarea datelor și a beneficiarilor publici sau privați.
Termen limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este 4 februarie 2019, apoi urmează să fie desemnat câștigătorul procedurii de achiziție.

Raportat la aceste date, și în principal prețul maxim pe care este dipusă să-l plătească Primăria Capitalei, cel mai probabil în cursă se vor înscrie producătorii cu prețuri mici, șanse reale având de exemplu polonezii de la PESA, Skoda și Astra Vagoane Călători, producătorul român de tramvaie.

Primăria din Sofia a încheiat în octombrie 2017 un contract de circa 23 milioane de euro cu Skoda pentru livrarea a 13 tramvaie ForCity Classic. Asta înseamnă un preț de circa 1,8 milioane de euro/tramvai. Contractul include și livrarea de piese de schimb și instruirea personalului companiei locale de transport.

În 2013, municipalitatea din Sofia a semnat un contract de 35 milioane de euro cu PESA pentru livrarea a 20 de tramvaie cu podea joasă, adică circa 1,7 milioane de euro pentru fiecare tramvai.

Primăria Arad a încheiat în 2014 un contract în valoare de 6.568.101,30 de euro, fără TVA, cu Astra Vagoane Călători Arad pentru furnizarea a șase tramvaie. Tramvaiul livrat Companiei de Transport Public Arad are 27 de metri lungime, circulă cu o viteză de 70 km la oră, are 40 de locuri pe scaune și 160 de locuri în picioare. Durata de utilizare a tuturor echipamentelor mecanice și electrice solicitată este de minimum 30 de ani de funcționare.

În august 2018, Primăria Cluj-Napoca a atribuit companiei Astra Vagoane Călători un acord-cadru pentru livrarea a maxim 22 de tramvaie noi. Valoarea contractului este de 170,17 milioane lei fără TVA (36,6 milioane euro), iar tramvaiele vor fi livrate în termen de 48 de luni de la semnarea contractului. Prețul pe tramvai este de circa 1,66 milioane de euro.

Tramvaiele au o lungime de maxim 32 m și o capacitate de 290 locuri din care minim 36 pe scaune fixe, potrivit caietului de sarcini.

În septembrie 2018, Primăria Oradea a încheiat cu Astra Vagoane Călători un contract în valoare de 74.400.000 milioane lei fără TVA pentru furnizarea a 10 tramvaie. Prețul per tramvai este de 1,58 milioane de euro.
Principalele caracteristici ale tramvaielor care constituie obiectul achiziției sunt:
podeaua coborâtă 100%
să nu aibă nici o treaptă interioară pe întreaga lungime
să aibă o lățime de 2,3-2,45 ml (metri lineari)
să aibă o lungime minim 26 ml maxim 28 ml
să aibă o capacitate minimă de 168 pasageri(6,5 calatori/m2), dintre care minim 40 pe scaune.

În decembrie 2018, Primăria Galați a atribuit Astra Vagoane Călători un acord-cadru pe 24 de luni pentru achiziția a minimum opt și maximum18 tramvaie. Valoarea acordului-cadru este de maxim 119.630.700 de lei cu TVA, adică 6.646.150 de lei/ tramvaiul (1,4 milioane de euro cu tot cu TVA), a anunțat instituția într-un comunicat de presă.
Lungimea noilor tramvaie va fi cuprinsă între 17,5 metri și 20 de metri, iar lățimea maximă va fi de 2,4 metri. Acestea vor avea o durată de serviciu de 30 de ani.

În ultimele săptămâni a circulat înformația că Astra Vagoane Călători a fost exclusă de la licitație de Primăria Capitalei, una dintre condiții fiind o cifră de afaceri de minim 280 milioane lei în ultimii 3 ani. Directorul companiei, Gheorghe Sârbu, neagă informația.
"Nu știu de ce în timpul licitației se pun întrebări de genul acesta. Noi am analizat documentația, am analizat procedura și vom lua o decizie până la data depunerii ofertelor. Nu suntem excluși, într-o licitație poți să te duci în mai multe feluri, în consorțiu, în asociere, în orice formulă. Nu știu de ce se insistă cu asta. Dacă consideram că suntem excluși, atacăm caietul de sarcini. Am mai vândut tramvaie către Primăria Arad, mai avem contracte încheiate cu municipiul Cluj, cu municipiul Oradea, mai sunt în curs licitații la Arad, la Timișoara. Sunt multe. Intenționăm să participăm în toate procedurile unde produsul pe care îl ofertăm corespunde cerințelor din caietul de sarcini", a declarat pentru HotNews.ro Gheorghe Sârbu, directorul general al Astra Vagoane Călători. Compania produce în colaborare cu Siemens tramvaiul Imperio, cu podea 100% coborâtă.


Cum au procedat alte primării din țară care au în desfășurare licitații pentru achiziția de tramvaie

Primăria Arad a lansat pe 18 decembrie licitația pentru achiziția a 10 tramvaie , valoarea estimată fiind de 73 milioane lei fără TVA. Achiziția publică prevede posibilitatea ca, în perioada de patru ani de derulare a contractului, autoritatea să poată achiziționa încă 18 tramvaie, de la același producător, la același preț, în funcție de necesități. În acest caz, valoarea achiziției crește la 202 milioane de lei (43 milioane de euro). Astfel rezultă un preț pe tramvai de 1,55 milioane de euro fără TVA.

Termenul limită până la care pot fi depuse ofertele este 7 februarie 2019, acestea urmând să fie evaluate până pe 7 august 2019.

Criteriul de atribuire va fi cel mai bun raport calitate – preț, componenta tehnică având o pondere de 20%, iar cea financiară de 80%. Tramvaiele trebuie să aibă o lungime între 26 și 28 metri, podea 100% coborâtă și o durată de serviciu de 30 de ani.

Și Primăria Timișoara a lansat pe 18 decembrie licitația pentru a achiziția a 16 tramvaie articulate noi, valoarea contractului fiind estimată la circa 185 milioane lei fără TVA, potrivit anunțului de intenție. Astfel, valoarea estimată a unui tramvai este de 11,5 milioane lei (2,46 milioane de euro). În perioada de derulare a contractului pot fi achiziționate suplimentar încă 24 de tramvaie.

Cum s-a întâmplat în Europa

Primăria din Riga a încheiat în aprilie 2016 un contract pentru livrarea a 20 de tramvaie cu Skoda . Prețul unui tramvai variază între 2,7 și 3,5 milioane de euro în funcție de lungime și dotări. Valoarea totală a contractului este de circa 62 milioane de euro.

Toate tramvaiele au podea coborâtă, sistem de plată electronic, ecrane pentru afișaj, sistem de monitorizare și numărare a pasagerilor, iar furnizorul va asigura piesele de schimb și alte echipamente necesare. Durata de serviciu este de 30 de ani. Primele tramvaie au ajuns la Riga în 2018. Informațiile sunt preluate de pe pagina companiei municipale de transport.

Regiunea Ile-de-FRance a cumpărat în 2014 de la Alstom 15 tramvaie Citadis Dualis cu 80 milioane de euro (5,3 milioane de euro pe tramvai).

Imagine

În aprilie 2018, Brussels Intercommunal Transportation Company (STIB) a încheiat cu Bombardier un acord-cadru pentru furnizarea a maxim 175 de tramvaie BOMBARDIER FLEXITY, valoarea totală fiind de 480 milioane de euro. Pentru început compania de transport a semnat un contract pentru furnizarea a 60 de tramvaie în valoare de 169 milioane de euro (2,8 milioane de euro pe tramvai).

În 2018, compania de transport public din Budapesta a încheiat un contract de 55 milioane de euro cu CAF pentru furnizarea a 26 de tramvaie de două tipuri: cu 5 și 9 module. Livrarea primelor unități este programată pentru februarie 2019. În martie 2014, CAF a semnat primul său contract cu orașul Budapesta, pentru 47 de tramvaie în valoare totală de peste 115 milioane de euro (2,44 milioane de euro bucata).

_________________
Abia aștept să văd noile linii de tramvai din Oradea!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 18/Iun/2019
Mesaje: 545
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Sâm 29 Dec 2018 16:24:52    Titlul subiectului: 198059

Cifra de afaceri pe ultimii 3 ani poate fi interpretată atât ca o marjă de siguranță în ceea ce privește calitatea producției, dar poate fi luată drept o tentativă de a exclude anumite companii de la licitație, din motive diverse.
Skoda, așa cum am interpretat, poate veni cu un singur model, iar acela trebuie să aibă platformă GT8.
PESA ar putea participa, dar condițiile ar trebui să fie respectate.
În rest, eu mizez pe marile companii. Poate, dar printr-un mod miraculos, TransTech Vetschau, cu modelele Electron, deși fiind din Ucraina, mă îndoiesc.
Bombardier sunt canadieni, dacă vin cu ceva Siemens, dar în rest nu prea se poate.
CAF... E de văzut ce va fi cu el.
În februarie, vom afla cine s-a înscris, să nu ne impacientăm.
Eu mizez pe Siemens, cu modelele recente. Are capacitatea necesară, Avenio are GT8. În cel mai bun caz, Solaris cu Tramino, deși ei aveau parcă un singur tip de lungime.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 18/Iun/2019
Mesaje: 545
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Lun 07 Ian 2019 20:54:18    Titlul subiectului: 198193

Se pare că o mare companie, Alstom, din câte se zice, a depus contestație pentru termenii licitației. Până la soluționarea CNSC, licitația este suspendată. Iată aici documentul:


INCHEIEREA CNSC PRIVIND SUSPENDAREA PROCEDURII.pdf
 Descriere:

Descărcare
 Nume fișier:  INCHEIEREA CNSC PRIVIND SUSPENDAREA PROCEDURII.pdf
 Mărime fișier:  404.47 kb
 Descărcat:  de 35 ori

Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 14/Iun/2019
Mesaje: 7751
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 18 Ian 2019 12:18:17    Titlul subiectului: 198383

Un articol relevant pe aceasta tema, il gasiti aici.

Citat:
Firea vrea tramvaie noi, dar nici gand sa le cumpere ieftin din Romania. Cum au procedat alte orase din tara

Desi e modern, fiabil si ar putea asigura un transport in comun confortabil, tramvaiul romanesc nu va circula prea curand prin Capitala. Motivul: Primaria Municipiului Bucuresti (PMB) vrea sa cumpere tramvaie doar de la firme prestigioase, nu de la producatorii din tara care abia acum isi fac loc pe piata.

Regia Autonoma de Transport Bucuresti (RATB) - transformata in acest an in societate comerciala - informeaza in cel mai recent raport de activitate ca are in dotare 486 de tramvaie. Cum multe dintre ele sunt insa prea vechi pentru a mai putea asigura un transport in comun in conditii decente, PMB s-a gandit sa cumpere altele, noi si moderne.

Deja municipalitatea a lansat o licitatie prin intermediul careia cauta un fabricant care sa ii livreze, in circa 3 ani, nu mai putin de 100 de tramvaie noi.

Pentru ele, PMB este dispusa sa plateasca, din bani publici, nu mai putin de 856 milioane de lei (adica circa 181 de milioane de euro).

Ne-am fi asteptat ca la aceasta licitatie sa se inscrie, printre altii, si cel mai cunoscut producator de tramvaie din Romania, adica Astra Vagoane Calatori. Compania omului de afaceri Valer Blidar nu se poate lupta, momentan, pentru a livra tramvaie aradene la Bucuresti.

Motivul: PMB le cere tuturor producatorilor care vor sa se inscrie la licitatie ca "media cifrei de afaceri anuale a ofertantului pe ultimii 3 ani (2015, 2016, 2017) sa fie de minim de 280.000.000 lei".

Or, Astra Vagoane Calatori, desi vinde vagoane atat in tara cat si in strainatate, nu indeplineste criteriul. Mai exact, compania a avut, potrivit raportarilor la Finante, cifre de afaceri de: 96,1 milioane lei (2015), 60,9 milioane lei (2016) si 41,6 milioane lei (2017) . Media este, deci, mult mai mica decat si-ar dori PMB.

Alte primarii din tara cumpara tramvaiul romanesc

Primaria Arad a cumparat deja, inca de acum 4 ani, 6 tramvaie model Imperio de la Astra Vagoane Calatori. Purtatorul de cuvant al Companiei de Transport Public Calatori din oras, Doru Necsulescu, a declarat pentru Ziare.com ca de atunci vehiculele au mers bine si n-au ridicat probleme.

"In 2014 au fost aduse primele 3 tramvaie de acest tip, iar in 2015 urmatoarele 3. A fost, spunem noi, o achizitie foarte buna. Sunt tramvaie moderne, tehnologizate. Nu avem absolut nicio reclamatie in ceea ce le priveste. Singurul lucru pe care il regretam este ca nu avem decat 6. Ne-ar prinde bine mai multe!", a declarat Doru Necsulescu.

Un calator a filmat chiar in aceasta primavara conditiile in care se circula la Arad, cu tramvaiele fabricate la Astra Vagoane Calatori.

u doar aradenii vor, insa, tramvaiul construit in Romania. Deja primaria din Cluj a comandat de la Astra Vagoane Calatori 22 de tramvaie, pe care va plati circa 107 milioane de lei (adica aproape 36 de milioane de euro) . Or, asta inseamna ca un tramvai va costa circa 7,7 milioane de lei.

In plus, si Primaria Galati a comandat, de la aceeasi companie, 18 tramvaie si urmeaza sa plateasca pentru fiecare 5,58 milioane lei, dupa cum se arata intr-un comunicat de presa al institutiei pe care il puteti citi integral aici:

Informarea Primaiei Galati cu privire la tramvaiele pe care le-a cumparat de la Astra Vagoane Calatori


Cateva calcule simple arata ca 100 de tramvaie produse la Arad, de Astra Vagoane, ar costa considerabil mai putin bani decat e PMB dispusa sa plateasca pentru aceste mijloace de transport in comun.

Ramane sa vedem daca, in lumina acestor informatii, Primaria Capitalei va lua sau nu in calcul modificarea documentatiei.

Asa cum Ziare.com v-a relatat deja pe larg, nici atunci cand a cumparat autobuze PMB n-a luat in calcul sa lucreze cu producatorii din Romania. In schimb, a cumparat toate cele 400 de masini de la compania Otokar. Din pacate, multe dintre aceste autobuze au avut probleme inca din primele zile si continua sa le dea batai de cap atat soferilor, cat si calatorilor.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 18/Iun/2019
Mesaje: 545
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Lun 21 Ian 2019 21:41:49    Titlul subiectului: 198438

Contestația Alstom a fost respinsă. Iată decizia CNSC:


Decizie_64.pdf
 Descriere:

Descărcare
 Nume fișier:  Decizie_64.pdf
 Mărime fișier:  86.29 kb
 Descărcat:  de 33 ori

Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 05/Iun/2019
Mesaje: 646
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mar 22 Ian 2019 18:49:59    Titlul subiectului: 198459

Va dati seama cat de mult ar insemna pentru industria din Romania un contract de 100 de tramvaie cu Astra Arad? Enorm...

Treaba asta cu "firmele prestigioase" este o gluma proasta, avand in vedere proaspatul contract cu Otokar...

Eu sunt pentru sustinerea producatorilor autohtoni, mai ales ca am auzit numai vesti bune despre tramvaiele (precum si autobuzele, troleibuzele) asamblate la Astra...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 18/Iun/2019
Mesaje: 545
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Mar 22 Ian 2019 20:50:15    Titlul subiectului: 198463

Mda, dar să ne gândim: reostaticele V3A trebuie înlocuite cât mai curând de pe liniile principale. Modernizarea în CA-uri abia dacă ajunge la 10 tramvaie pe an, iar Astra nu cred că poate livra tramvaiele în timp scurt, oricât ar fi ele de bune. Deci tot vom rămâne cu tramvaie V3A învechite până vor veni toate tramvaiele noi. Iar asta se poate întâmpla peste 5 ani de acum încolo, având în vedere că troleibuzele de la Cluj au ajuns într-un an 20 de bucăți. Deci cred că dacă vrem Astra ne trebuie răbdare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 18/Iun/2019
Mesaje: 545
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Joi 07 Feb 2019 08:27:25    Titlul subiectului: 198817

Dacă nu mai sunt probleme și licitația nu este blocată, peste o săptămână ar trebui să aflăm cine va participa la licitație.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 18/Iun/2019
Mesaje: 545
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Vin 08 Feb 2019 14:42:29    Titlul subiectului: 198881

Termenul limită pentru depunerea ofertelor a fost amânat cu o lună, este vorba despre 15.03.2019, ora 15:00, din cauza blocajului generat de contestații și reluarea procedurilor la finele lui ianuarie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 18/Iun/2019
Mesaje: 545
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Joi 14 Feb 2019 18:57:08    Titlul subiectului: 198959

După cum am menționat și mai devreme la topicul "Tramvaiele Imperio", Astra intră în joc cu Electroputere VFU Pașcani și Atelierele CFR Grivița. Articolul se găsește aici:
https://www.economica.net/mobile/tramvaie-noi-bucuresti-oferte-licitatie-tramvaie-primaria-bucuresti-astra-vagoane-calatori_164629.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Acier



Data înscrierii: 15/Feb/2006
Ultima vizita: 18/Iun/2019
Mesaje: 343
Locație: Bucuresti 3 - Vitan

MesajTrimis: Vin 15 Feb 2019 18:21:50    Titlul subiectului: 198976

Cred ca inlocuirea tramvaielor este intarziata si de starea infrastructurii, calea de rulare si sistemele de siguranta si control. Pot trece ani buni pana la obtinerea unei finantari si nu se vad semne de deschidere a unor lucrari de modernizare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 18/Iun/2019
Mesaje: 545
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Vin 15 Feb 2019 18:51:37    Titlul subiectului: 198977

Așa este, însă aproape toate liniile pe care vor circula noile tramvaie au calea de rulare reabilitată integral sau în stare bună, mai puțin 25, 40, 55 și 32 pe alocuri. Cât despre sistemele de control și siguranță, acestea există de pe vremea modernizării lui Videanu, dar nu sunt folosite, fiind preferată schimbarea manuală a macazului, singura excepție notabilă fiind Bucur Obor. Trebuie reabilitate depourile ce nu au fost reabilitate la vremea lor, poate chiar reactivat depoul Giulești, ca să poată găzdui V3A-93-urile și Tatrele retrase și propuse spre casare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 18/Iun/2019
Mesaje: 545
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Vin 15 Feb 2019 20:03:38    Titlul subiectului: 198979

Se pare că lucrurile devin serioase, Alstom a depus plângere la Curtea de Apel. Iată o poză, preluată de pe forumul MetrouUsor, precum și link-ul contestației:
http://portal.just.ro/2/SitePages/Dosar.aspx?id_dosar=200000000370247&id_inst=2



Tw1.PNG
 Descriere:
 Mărime fișier:  24.02 kb
 Vizualizat:  de 2125 ori

Tw1.PNG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
CA 205



Data înscrierii: 04/Noi/2017
Ultima vizita: 12/Iun/2019
Mesaje: 17
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Dum 17 Feb 2019 13:27:49    Titlul subiectului: 199000

UKVZ-KTM-5 a scris:
Așa este, însă aproape toate liniile pe care vor circula noile tramvaie au calea de rulare reabilitată integral sau în stare bună, mai puțin 25, 40, 55 și 32 pe alocuri. Cât despre sistemele de control și siguranță, acestea există de pe vremea modernizării lui Videanu, dar nu sunt folosite, fiind preferată schimbarea manuală a macazului, singura excepție notabilă fiind Bucur Obor. Trebuie reabilitate depourile ce nu au fost reabilitate la vremea lor, poate chiar reactivat depoul Giulești, ca să poată găzdui V3A-93-urile și Tatrele retrase și propuse spre casare.

Liniile 32 si 25 au linie modernizata intr-o stare extrem de buna.
Linia 55 are si ea linie foarte buna de la Granitului la Iancului, iar linia de la Iancului la Hala Traian este si ea bunicica. Intr-adevar linia 40 e in stare critica cap-coada, insa e prevazuta pentru modernizare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 18/Iun/2019
Mesaje: 545
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Vin 08 Mar 2019 13:44:07    Titlul subiectului: 199303

Plângerea Alstom a fost respinsă.
Vinerea viitoare, la ora 15, ar trebui să aflăm participanții.
LE: Skoda tocmai a depus contestație.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 18/Iun/2019
Mesaje: 545
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Sâm 09 Mar 2019 14:23:10    Titlul subiectului: 199318

Contestația. Se pare că, față de Alstom, care cerea modificări majore în caietul de sarcini, Skoda vrea niște termeni mai rezonabili.


Contestatie_.pdf
 Descriere:

Descărcare
 Nume fișier:  Contestatie_.pdf
 Mărime fișier:  9.45 MB
 Descărcat:  de 23 ori

Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 14/Iun/2019
Mesaje: 7751
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 13 Mar 2019 14:55:32    Titlul subiectului: 199405

Anuntul in presa privind contestatia depusa de Skoda, se gaseste aici.

Citat:
Cea mai mare achiziție de tramvaie din România, contestată și de cehii de la Skoda, chiar cu o săptămână înainte de depunerea ofertelor

Cehii de la Skoda au depus vineri, 8 martie, contestație în cadrul licitației Primăriei București pentru achiziția a 100 de tramvaie. Producătorul ceh a inițiat acest demers chiar cu o săptămână înainte de expirarea termenului de depunere a ofertelor pentru cel mai mare contract de tramvaie din țară, estimat la 180 de milioane de euro.

După ce producătorul francez de material rulant Alstom a contestat, fără succes, licitația Primăriei Municipiului București (PMB) pentru achiziția de tramvaie, un alt mare producător european îi calcă pe urme.

Skoda Transportation a depus vineri, 8 martie, contestație la cea mai mare licitație de tramvaie din țară, chiar cu o săptămână înainte de expirarea termenului pentru depunerea ofertelor, pe 15 martie.

Cehii spun că nu au avut timp suficient să traducă documentația

În contestația înregistrată la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) pe 8 martie, producătorul ceh solicită suspendarea licitației PMB, până la soluționarea pe fond a cauzei.

n argumentarea demersului lor, reprezentanții Skoda spun că termenele date de municipalitate sunt "nerealiste și îngrădesc concurența", aceasta refuzând de exemplu să ia în calcul termenele necesare traducerii documentației (foto jos). "Nu se ține cont că este o procedură care se adresează și participanților din afara României. Se pune în discuție traducerea unor documente cu caracter tehnic, traducere care necesită persoane pregătite în acest sens", mai spun cehii.



Pe lângă termenele scurte, Skoda mai critică și "cerintețele restrictive care sunt în măsură să denatureze în mod justificat concurența".

De asemenea, reprezentanții producătorului ceh susțin că prin răspunsurile la unele solicitări de clarificări, municipalitatea nu a lămurit problemele ridicate de potențialii participanți.

Precedentul licitației anulate la Timișoara

În contestația lor, cehii de la Skoda amintesc și de anularea licitației de la Timișoara pentru achiziția de tramvaie cu baterii. Ei susțin, în contestația lor, că "termenul scurt pentru depunerea ofertelor a dus la respectiva situație". Pentru a fi preîntâmpinată situația de la Timișoara, Skoda solicită CNSC să îi aprobe contestația.

Pe de altă parte, edilul Timișoarei, Nicolae Robu, a explicat că principalul motiv al anulării licitației a fost autonomia prea mare a tramvaielor, cerută de municipalitatea de pe Bega, potrivit presei locale. Astfel, Primăria Timișoarei cerea în caietul de sarcini inițial tramvaie cu autonomie de peste 60 de kilometri. Ulterior, Primăria Timișoara a reluat licitația pentru tramvaie, cerând în noul caiet de sarcini o autonomie mai mică, ce pornește de la 10 kilometri.

Primăria Muncipiului București a publicat pe 11 decembrie 2018 anunțul pentru achiziția a 100 de tramvaie, valoarea estimată a contractului fiind de 845,68 milioane de lei, fără TVA (180 milioane de euro).

Una dintre condițiile pentru participare la licitație este ca "media cifrei de afaceri anuale a ofertantului pe ultimii 3 ani (2015, 2016, 2017) să fie de minim 280.000.000 lei."
De asemenea, pentru a participa la licitație, companiile trebuie să depună de asemenea documente din care să reiasă că au livrat/furnizat produse similare cu cele care fac obiectul achiziției, la nivelul unuia sau mai multor contracte în valoare cumulată de minim 28.000.000 lei, cu indicarea datelor și a beneficiarilor publici sau privați.

Oferta trebuie să conțină cinci variante de design și toate tramvaiele vor fi fabricate de același producător sub aceeași marcă. De asemenea, ofertantul trebuie să prezinte șase planuri de vopsire monocoloră pentru tramvaie și anume alb, orange, roșu, galben, verde și albastru, însoțite de câte șapte nuanțe.

Potrivit caietului de sarcini, bicicliștii vor avea posibilitatea să urce bicicletele în noile tramvaie, care vor avea două locuri pentru depozitarea acestora. Transportul biciletelor se va realiza printr-un sistem de prindere rabatabil la capătul vehiculului, la ultima ușă dublă.

Tramvaiele trebuie să aibă 36 de metri, podeaua coborâtă integral și cinci uși duble. Contractul include, de asemenea, piesele de schimb, consumabilele, serviciile de punere în funcțiune, servicii de întreținere, service și remedierea defecțiunilor pe perioada garanției. Totodată, câștigătorul va asigura și școlarizarea personalului care va opera tramvaiele.

Pentru reglarea temperaturii la interior, vehiculele vor utiliza iarna un sistem de încălzire care va realiza o temperatură de minim 10 grade în maxim jumătate de ora când afară vor fi -20 de grade Celsius. Pe timp de vară, sistemul de ventilație forțată va înlocui volum de aer de la interior în maxim 15 minute și va intra automat în funcțiune cu un termostat reglabil, fixat la 24 de grade Celsius. De asemenea, tramvaiele vor avea senzori de temperatură.

Termenul limită de depunere a ofertelor era data de 14 februarie 2019, dar a fost prelungit ulterior până pe 15 martie. Potrivit anunțului publicat în sistemul electronic de achiziții, criteriul de atribuire este cel mai bun raport calitate-preț.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Tramvaiele din Bucuresti Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community