Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Comentarii pe seama reglementarilor privind autogarile

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Petitii, legislatie
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 26/Iun/2017
Mesaje: 6309
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 07 Iun 2012 09:27:54    Titlul subiectului: 156335

Un articol despre cum arata o autogara "moderna" in Romania, situata chiar la cativa pasi de Ministerul Transporturilor. Bineinteles noi cica avem pretentii de UE Laughing
Articolul se gaseste aici

Citat:
Cum a ajuns o curte înghesuită de lângă Gara de Nord să se transforme într-o autogară din care pleacă zilnic 130 de autocare și microbuze

Câteva bănci în aer liber sub o tablă ruginită drept acoperiș de ploaie, unde trei pasageri își fumează ultima țigară înainte de-a urca în autocar, trei cerșetori de după gardul ce delimitează parcarea, în care sunt îngrămădite autocare GSM Trans, Sir Trans, Comanto și Simpa Trans, o sală de așteptare minusculă cu ciment pe jos cu un mini bar - mai degrabă o bodegă decât un loc pentru așteptat plecarea autobuzelor.
Toate într-o curte de 800 de metri pătrați, din spatele Ministerului Transporturilor, de pe strada Baldovin Pârcălabul, care funcționează ca autogară. De aici pleacă zilnic 5.000 - 6.000 de persoane cu autocarele spre Constanța, Câmpina, Moreni, Ploiești, Călărași și alte orașe, pe circa 130 de curse zilnic, număr mai mare decât al trenurilor care ies din Gara de Nord (respectiv 103 trenuri în medie zilnic).Acesta nu este singurul caz de autogară aflată pur și simplu într-o curte a unei case, de unde autocarele abia ies în trafic, fără conexiune la metrou sau la stațiile de autobuz. În București sunt 20 de autogări în total, potrivit Autorității Rutiere Române. Cum au ajuns aceste curți să funcționeze ca autogări?
Eliberarea licenței pentru activități conexe trans­portului rutier, activități desfășurate de autogări, se face dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele con­diții: bază materială, competență profesională, onora­bilitate, potrivit Autorității Rutiere Române.
"Condiția de bază materială este îndeplinită dacă operatorul economic dispune de casă de bilete și abonamente, birou de mișcare și informații, minimum două peroane pentru autobuzele care pleacă/sosesc în/din cursă, grup sanitar propriu cu minimum două cabine, sală de așteptare pentru publicul călător cu cel puțin 20 de locuri pe scaune și o suprafață echivalentă de minimum 1 metru pătrat pentru fiecare loc pe scaun, spațiu pentru depozitarea bagajelor publicului călător, dotat cu rafturi pentru depozitarea în mod corespunzător și suficient a bagajelor, afișaj pentru informarea publicului călător, inclusiv la fiecare peron, calculator și conexiune la internet", potrivit răspunsului transmis de Autoritatea Rutieră Română, (ARR), care citează prevederile art. 52, alin. (3) din OG nr. 27/2011 privind transporturile rutiere.
Altfel spus, nu contează suprafața spațiului și nici felul în care este aranjat.
Aceste criterii au fost stabilite prin ordonanța Guvernului și ordinul ministrului transporturilor.
"Cum mi se pare autogara? Urâtă, normal. Sunt condiții ca în România, dar nici în gară nu vreau să merg, trenurile sunt mizerabile. Plus că m-am obișnuit să merg cu autocarul, sunt multe curse pe București-Ploiești și poți pleca la orice oră vrei. Trebuie să fim mândri, măcar că în altă țară nu mai găsim aceste condiții", spune ironică Monica, o călătoare care pleacă din București spre Ploiești pe o cursă din autogara din spatele Ministe­rului Transporturilor.
Gabriela, o pensionară, care își cumpărase bilet pe cursa București-Moreni, spune că s-a obișnuit cu autogara și măcar aici nu vede câini maidanezi ca pe străzi. "Dacă aștepți în sala de așteptare trebuie să consumi ceva de la bar, de aia stau afară până pleacă autocarul. Astea sunt condițiile. Cu trenul nu am mai mers de 30-40 de ani, nu mai există curse spre Moreni. Asta este varianta pe care o am, mai ales că prețul pe care îl plătesc ca pensionară nu este unul mare. Mă costă 20 de lei pe cursă", spune ea.
Cristian Stan, directorul general al companiei de transport auto GSM Trans, care operează curse din autogara de pe strada Baldovin Pârcălabul, susține că autogara care funcționează din 2002 îndeplinește toate criteriile: are sală de așteptare, punct de informare, casă de bilete, spațiu de bagaje.
Mai mult, ar fi șapte peroane pe care se efectuează curse din această stație: București-Contanța, București-Câmpina, București-Ploiești, București-Moreni, Bu­curești-Călărași, București-Galați, București-Brăila. Dar ce înseamnă aceste "peroane"? Între autocarele și microbuzele parcate care își așteaptă călătorii nu există nici măcar un metru de spațiu.
"Din autogara asta avem în jur de 70 de curse pe zi, iar colaboratorii noștri au în jur de 50 -60 de curse pe zi. Avem 20 de curse și de la autogara IDM Basarab", spune el.
Compania pe care este înregistrată marca GSM Trans, respectiv Gifan Strong Srl (proprietara spațiului, potrivit lui Cristian Stan), are luate în leasing 50 de autocare și autobuze, care realizează zilnic în jur de 150 de curse. Firma a avut o cifră de afaceri de 12,5 milioane de lei (2,9 mil. euro) și un profit de 811.000 lei (188.000 euro), la un număr de 114 angajați în 2010, potrivit celor mai recente date de la Ministerul de Finanțe. Proprietarul este Florin Ghițulescu, conform Registrului Comerțului.
Stația de plecare și sosire din spatele Ministerului Transporturilor are o suprafață totală de circa 800 de metri pătrați. Aceasta este tranzitată de 5.000-6.000 de persoane pe zi, potrivit reprezentantului GSM Trans. În jur de 120 de curse sunt efectuate zilnic.
"Există cerere datorită rapidității, confortului, ritmicității curselor. Noi avem oferte precum plătești 90 de lei pentru o cursă dus-întors pe București-Constanța în loc de 55 de lei de persoană. Pe această rută avem și internet wireless, iar pe alte rute dăm clienților apă sau o prăjitură", spune el.
Pe București-Constanța pleacă autocare din 45 în 45 de minute. Compania oferă și serviciul de transport la aeroport din București.

Oare daca vreau pot sa imi fac o autogara in curtea casei mele ? Ca vad ca asta este moda in Romania Laughing Laughing Laughing

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Petitii, legislatie Ora este GMT + 3 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Nu puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community