Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Tramvaie V3A-2S si V3A-2S-93
Du-te la pagina 1, 2, 3  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Tramvaiele din Bucuresti
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Iul/2018
Mesaje: 6179
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 28 Oct 2005 11:07:07    Titlul subiectului: *Tramvaie V3A-2S si V3A-2S-93 558

(Re-)Citind mai cu atentie SBAtlas2004 am dat peste o chestie care m-a uimit: cica V3A #247 este ex-V3B#247 Exclamation
Asa o fi sau e inca o scapare a celor care au realizat brosura?
Un cos de resturi din vagonul V3B 036...
Acelasi tip de cosuri de resturi se regasesc (inca...) in vagoanele V3A-C din Constanta. Iata un interior al lui 163... (o mai fi "traind", saracul?!?)



0036-051-002.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  29.85 kb
 Vizualizat:  de 30070 ori

0036-051-002.jpg



0163-101-006_410.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  54.66 kb
 Vizualizat:  de 26668 ori

0163-101-006_410.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Vin 28 Oct 2005 12:43:13    Titlul subiectului: 584

Probabil că V3B și V2B au apărut prin modificarea unor V2A-uri și V3A-uri.
Iata ce e in treapta de la una din ușile V3B-ului #034



0034-051-001.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  139.49 kb
 Vizualizat:  de 30085 ori

0034-051-001.jpg




Ultima modificare efectuată de către Dr2006 la Vin 18 Noi 2005 01:35:50, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Mie 04 Ian 2006 10:10:47    Titlul subiectului: 10880

Catalin Ghita a scris:
(Re-)Citind mai cu atentie SBAtlas2004 am dat peste o chestie care m-a uimit: cica V3A #247 este ex-V3B#247 Exclamation
Asa o fi sau e inca o scapare a celor care au realizat brosura?
Se pare ca 237, 245 si 247 au fost V3B, ca intreaga serie 028-038.
Interesant este ca V3B sunt fabricate incepand din 1982, in timp ce 028..038 ar fi trebuit sa fi fost fabricate prin 1972.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
icsilviu



Data înscrierii: 23/Oct/2005
Ultima vizita: 06/Feb/2013
Mesaje: 93
Locație: Bucuresti 5

MesajTrimis: Vin 06 Ian 2006 22:28:44    Titlul subiectului: 57428

Bdirectionalele, in majoritatea timpului, suplimenteaza parcul normal. Insa in anumiti ani au circulat pe trasee cu capete in S:
Linia 32 in 1990-1991 avea capat in S la P-ta Unirii.
Linia 30 intre 1997 si 1999 avea capat in S la Ilioara.
Linia 30 intre 2001 si 2004 avra capat in S la Ramnicu Sarat
De asemenea au existat si linii temporare cu capatul in S:
Cea mai longeviva a fost 58 in 1999-2000 intre Zetarilor si Ghencea
Lucrarile la asa-zisele linii de metrou usor au generat si ele astfel de linii temporare, de ex. liniile 47, 48 in 2002 cand se lucra la 41 si linia 4 in Ferentari cand se lucra la linia lui 32 si exemplele mai pot continua.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdan71



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 04/Apr/2011
Mesaje: 234
Locație: Bucuresti 3

MesajTrimis: Mie 22 Feb 2006 15:42:18    Titlul subiectului: 58611

Vagonul #028 este de ceva timp la URAC și este chiar curios de văzut sub ce formă va ieși de acolo: a) doar vopsit; b) V3A-93, cum s-a întîmplat cu #239 și #247 cu ani în urmă; c) V3B-93, în premieră. Și celelalte V3B sunt programate la URAC în prima jumătate a lui 2006.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Mie 22 Feb 2006 19:45:11    Titlul subiectului: 58617

Vagoanele bidirectionale sunt utile din mai multe puncte de vedere:
1. Intoarcerea este foarte usoara, fara sa necesite ronduri. Un rond nu inseamna lungimea circulara a liniei ci intreaga suprafata marginita de linie. Aceasta suprafata este inchiriata (sau concesionata ??) de la Primarie. Suprafata din rond nu foloseste la altceva decat ca pe ea sunt stalpi de sustinere a retelei si niste cabine unde sta un dispecer, iar in lipsa unor dotari, locul unde merg conducatorii de vehicule pentru anumite probleme, mai ales daca sunt multi copaci sau obiecte care acopera vizibilitatea din strada.
2. Tot legat de punctul 1, in cazuri exceptionale sau in timpul efectuarii unor lucrari la calea de rulare.
3. Sunt mai usor de manevrat in depouri si nu numai. Se evita astfel tamponarile (usoare) care degradeaza vehiculul in timp.

Un aspect interesant al tramvaielor "siameze" (zise V3B si V2B): nu putem sti care este un capat si care este celalalt. De exemplu la Frankfurt/Main, vagoanele bidirectionale simetrice au in fata in dreptul numarului un A sau un B ca identificare a capatului sau. La vagoanele de metrou vechi, cele doua vagoane care compuneau o rama aveau acelasi numar (desi am vazut odata si diferite), unul avand litera A si celalalt litera B.
La V2ST bidirectionale, avand un singur pantograf, exista posibilitatea identificarii capatului, unul fiind in segmentul fara pantograf.

Budapesta si Ungaria in general sunt locurile unde tramvaiele bidirectionale sunt foarte raspandite. Ca varianta sunt vehicule bidirectionale cu o singura cabina, usi pe ambele parti si merg cuplate spate in spate (UV, Tatra T5C5, Tatra T4DZ, M8S??), ultimele doua din Germania (Halle/Dresden si Bielefeld, respectiv).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 13/Iun/2018
Mesaje: 1617
Locație: Cluj

MesajTrimis: Sâm 15 Apr 2006 21:33:43    Titlul subiectului: v3b 59905

Termenul de "boghiu IV" in cazul vagoanelor bidirectionale nu e chiar corect. Boghiul IV poate deveni, oricând, boghiul I. Poate ar fi fost mai bine să-i zicem "boghiu motor".
V3B nu e perfect simetric: segmentul 2 are ușa așezată puțin mai aproape de una din articulații, spre deosebire de V3A, unde ușa segmentului 2 este exact la jumătatea distanței dintre burdufuri...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Sâm 15 Apr 2006 22:18:31    Titlul subiectului: 59906

Da, boghiul 4 poate deveni oricând 1. Eu il numesc "boghiul" 4 față de sensul de mers al tramvaiului.
1. Dacă va uitați la V3B din unghiul opus, o să vezi că e la fel. În interiorul vagonului, deasupra geamului care desparte cabina de salon este scris A sau B (după caz).
În prezent #028 este la RK în URAC... să vedem dacă va ajunge V3A-93 (ca #236) sau V3B-93 (caz în care ar fi o premieră).



00360120012sn.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  102.86 kb
 Vizualizat:  de 27280 ori

00360120012sn.jpg



00374dk.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  75.5 kb
 Vizualizat:  de 27280 ori

00374dk.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
RobertC



Data înscrierii: 29/Mai/2006
Ultima vizita: 26/Iul/2009
Mesaje: 178
Locație: Bucuresti 4 (Obregia)

MesajTrimis: Vin 09 Iun 2006 10:05:03    Titlul subiectului: 0000 60988

Ia uitati ce am vazut aseara pe Vacaresti cand ma intorceam acasa.
245 (V3B) rula pe 34. Exclamation
(Scuze pentru calitatea proasta a imaginii. dar l-am fotografiat in timp ce conduceam, cu telefonul) Very Happy

Atata vreme cat se vrea un anume standard pe 34, toate fiind din gama celor modernizate, o mizerie care sta sa cada si scoate niste zgomote ciudate, nu isi are locul.



RF_V3B pe 34.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  37.01 kb
 Vizualizat:  de 27128 ori

RF_V3B pe 34.jpg



_________________
Degeaba se schimba parcul de vehicule, daca numarul lor scade Sad
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Vin 09 Iun 2006 13:56:19    Titlul subiectului: 61000

Mai "scapa" cate unul, ca rezerva, probabil. Am vazut si cu multi ani in urma, probabil unele disparute astazi: 028, 029, 036, 037 &c.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Lun 12 Iun 2006 20:41:52    Titlul subiectului: 61098

#245 e la Dudești, depou care ține și o parte din 34...
Mi se pare normală prezența lui #245 pe acest traseu.
O fi fost rezerva, au mai circulat V3B-uri pe 34... anul trecut.
Unele V3B sunt într-o stare mula mai bună ca multe dintre cele modernizate Smile

Să sperăm că nu vor dispărea... e nevoie de ele în continuare (vezi perioada când s-a lucrat la linie pe Bd. Timișoara și a fost nevoie de linia 51). Dacă ar fi avut destule V3B, ar fi putut reface ca la carte Podul Grant, închizându-l total circulației auto și tramvaie.
Ar fi ceva un... V3B-93 low-floor.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
metrou.usor



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 02/Mar/2007
Mesaje: 536
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 02 Iul 2006 12:58:34    Titlul subiectului: 61817

Sper ca dupa RK la V3B au facut sistem de astupare a scarilor de pe partea nefolosita cum au 3001 si 3002.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 16/Iul/2018
Mesaje: 885
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 21 Iul 2006 14:45:47    Titlul subiectului: 62486

Azi l-am văzut pe V3B-93 #237, era pe Șos. Mihai Bravu și mergea dinspre P-ța Iancului spre Obor (l-am văzut la Liceul Iulia Hașdeu). Pe parbriz avea o mică foaie pe care scria cu litere la fel de mici "PROBE"; boturile ărătau ca la tramvaiele V3A-93 de pe linia lui 41, dar acea bară pt. cuplare era scoasă în afară; pe partea pe care l-am văzut eu, la ultimul vagon avea 2 gemulețe, ușa, încă 2 sau 3 geamuri mari și după aia cabina vatmanului.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
DAF



Data înscrierii: 26/Mai/2006
Ultima vizita: 01/Dec/2007
Mesaje: 167
Locație: Bucuresti 2 (D-na Ghica)

MesajTrimis: Vin 21 Iul 2006 16:56:10    Titlul subiectului: 62492

L-am vazut si eu azi pe #237, parca avea pantograf portocaliu. Era in probe pe Stefan cel Mare, am observat ca nu avea capace la motoarele de la usi si de la tunelele de cabluri.
_________________
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
metrou.usor



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 02/Mar/2007
Mesaje: 536
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 21 Iul 2006 18:53:12    Titlul subiectului: 62498

Conform StraBenbahnAtlas
V3B - Vagon dublu articulat cu 2 posturi de conducere , usi pe ambele parti care nu necesita bucla de intoarcere. (mai scurt: V3A cu 2 capete)
V2B - Vagon simplu articulat cu 2 posturi de conducere , usi pe ambele parti care nu necesita bucla de intoarcere. (mai scurt: V2A cu 2 capete)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 12/Apr/2018
Mesaje: 553
Locație: Bucuresti 4 (Berceni)

MesajTrimis: Vin 21 Iul 2006 19:06:49    Titlul subiectului: 62500

metrou.usor a scris:
Conform StraBenbahnAtlas
V3B - Vagon dublu articulat cu 2 posturi de conducere , usi pe ambele parti care nu necesita bucla de intoarcere. (mai scurt: V3A cu 2 capete)
V2B - Vagon simplu articulat cu 2 posturi de conducere , usi pe ambele parti care nu necesita bucla de intoarcere. (mai scurt: V2A cu 2 capete)
In documente, doar strassenbahn atlas (care are destule erori) ii mai zice asa... asa cum zicea si digital_me, si cum am mai vazut si in alte parti, asa zisele V3B-uri sunt de fapt V3A-2S Smile
_________________
Harta transport București: http://transbuc.info
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
power322



Data înscrierii: 20/Iun/2006
Ultima vizita: 04/Mai/2014
Mesaje: 200

MesajTrimis: Lun 24 Iul 2006 14:31:52    Titlul subiectului: 62616

Astazi m-am intalnit si eu cu V3B-93 #237 in Zona Sura Mare se ducea catre P-ta Sudului.
Va dau cateva detalii despre exteriorul lui #237:
1)Are pantograf standard pe franghie
2)Afisaj portocaliu pe toate partile
3)Are 4 usi in aceleasi locatii ca inainte pe ambele parti. Usi de V3A-93
4)Masca gri cu faruri rotunde ca cele din 41 in fata si in spate
5)Model nou de stopuri sub masca,aceste stopuri sunt rotunde in fata si in spate
6)Fara masca la tampon

6 V3B-uri avem in oras (#028, #034, #036, #037, #237 si #245). 4 sunt la modenizare si 2 pe 12 la Alexandria.
#237 a fost al vatmanitei pe care o cunosc, cand vine #237 la Alexandria am sa-i spun sa-l ia inapoi pe #237, ca este mai bun decat cel pe care il are acum (#322), i-au luat foc sigurantele in cabina inainte RK lui #322, iar din 6 stingatoare numai 3 au mers.

#237 ori #028 sunt primele V3B care au plecat la modernizare.#037 au mai circulat putin pa linia 12, iar #034 a circulat pana s-a inchis Dep.Dudesti.
Cred ca #237 si celelalte V3B-93 vor ajunge la Alexandria.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mar 25 Iul 2006 19:55:40    Titlul subiectului: 62687

Azi cum mă plimbam eu cu De Simonul pe 311...ce văd la Iancului?
V3B-93 #237!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 12/Apr/2018
Mesaje: 553
Locație: Bucuresti 4 (Berceni)

MesajTrimis: Vin 28 Iul 2006 23:54:08    Titlul subiectului: 62825

Din cate vad eu, #237 nu are cele patru brate de deasupra articulatiilor ca celelalte V3A-93-uri & co...
La fel, vad ca nici V3A-CH-PPC... or fi rezolvat altfel stabilitatea cadrului...

_________________
Harta transport București: http://transbuc.info


Ultima modificare efectuată de către bercenicity la Sâm 29 Iul 2006 07:53:16, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
metrou.usor



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 02/Mar/2007
Mesaje: 536
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 29 Iul 2006 06:57:33    Titlul subiectului: 62828

Nici Bucur 3004 nu le are. Probabil au gasit o tehnica noua.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Iul/2018
Mesaje: 6179
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 31 Iul 2006 08:10:14    Titlul subiectului: 62884

metrouusor a scris:
Nici Bucur 3004 nu le are. Probabil au gasit o tehnica noua.
Probabil că au revenit la "tehnica" veche, fiindca nici V3A-urile "clasice" nu aveau acele "brațe"...
Uită-te, de exemplu, la V3A #146, pe când încă nu fusese modernizat...



RF_0146-019-005.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  36.7 kb
 Vizualizat:  de 27166 ori

RF_0146-019-005.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 12/Apr/2018
Mesaje: 553
Locație: Bucuresti 4 (Berceni)

MesajTrimis: Lun 31 Iul 2006 08:19:43    Titlul subiectului: 62885

Nu, dar aveau o bara scurta intre segmentul de fata al articulatiei si cadru deasupra articulatiei... se si vedea (poti sa vezi la V3A-urile nemodernizate ramase) in interior cum cadrul nu se misca fata segmentul din fata al articulatiei... Bucur nu au acea bara
_________________
Harta transport București: http://transbuc.info
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Kaleun



Data înscrierii: 20/Dec/2005
Ultima vizita: 29/Noi/2017
Mesaje: 309
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 21 Aug 2006 12:44:09    Titlul subiectului: 63844

V3B modernizat de care se vorbea in mesajele de mai sus e nr 028, si arata chiar foarte bine. Dar numarul mare de rezistente de pe acoperis (2 seturi, in spatele fiecarui pantograf) zice ca nu au chopper. Adica modernizare cosmetica, care-l face insa destul de frumusel.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdan_buc



Data înscrierii: 04/Ian/2006
Ultima vizita: 12/Dec/2013
Mesaje: 279
Locație: Bucuresti 3 (Vitan)

MesajTrimis: Lun 21 Aug 2006 23:33:31    Titlul subiectului: 63861

Sa va povestesc un pic despre tramvaiul 028, siamezul care a iesit in weekend pe 19 si cu care ne-am plimbat nitel, eu cu Fanatik si Dr2005. Tramvaiul arata bine cu acea masca in fata, merge bine, are componente ca orice V3A modern. Dar ca orice lucru nou are si niste "buguri": afisajul nu merge in spate, spatele fiind de fapt fata de la cealalta cabina si deci nu poare merge. In schimb afisajul care in mod normal mergea in spate l-au montat pe latarala spate a tramvaiului; chestia asta insa creeza confuzie mare printre calatori... la fel si cu afisajul interior, unul merge altul sta... In al doilea rand, cabina a doua e totusi functionala chiar si cand nu e folosita, am observat ca ii mergeau vitezometrul si ledurile, deci stiam exact orice miscare pe care o facea vatmanul dincolo Laughing .
Din pacate nu imi amintesc alte detalii, dar ii las pe ceilalti sa completeze unde am uitat eu... eventual si o poza... Oricum astazi, i-am cam simtit lipsa acelui tramvai si perechii sale, sper ca nu le-au pastrat in depou...

_________________
Urasc vremurile astea Mad (si nu ma refer neaparat la oras...)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mar 22 Aug 2006 01:10:09    Titlul subiectului: 63862

Ieri (21.08.2006) a circulat numai #028. #237 a stat în depou:

Să revenim la #028. Pentru început să vedem ceva poze:
Din față:


Din spate (mă rog...spatele e tot...față). Se observă că afișajul e închis pe acea aprte:


Boghiu motor:

Boghiu purtător:

Pantograful:

Stopurile lui #028 și #237 sunt de... tractor!

Iată și acele 2 geamuri mici despărțite de un stâlp lat:

Iată perechea celaltă de gemuri mici, dar din interior. Se observă că au pus un difuzor deasupra stâlpului:

Interiorul:

Scaun din salon cu ditai aeroterma sub el. Acest vagon are atât radiatoare cât și aeroterme...cred că va fi foarte cald la iarnă în el Smile

Cabina din spate:

Vitezometrul era funcțional!

Acum afișajul... pe lateral are câte 2 afișaje pe fiecare parte. Înainte de ușa 2 se află un afișaj normal:

După ușa 4 se află un afișaj mic, cum se pune de obicei în spatele vagoanelor unidirecționale:
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Tramvaiele din Bucuresti Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina 1, 2, 3  Următoare
Pagina 1 din 3

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community