Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Vin 28 Oct 2005 11:07:07 Titlul subiectului: *Tramvaie V3A-2S si V3A-2S-93 |
558 |
|
(Re-)Citind mai cu atentie SBAtlas2004 am dat peste o chestie care m-a uimit: cica V3A #247 este ex-V3B#247
Asa o fi sau e inca o scapare a celor care au realizat brosura?
Un cos de resturi din vagonul V3B 036...
Acelasi tip de cosuri de resturi se regasesc (inca...) in vagoanele V3A-C din Constanta. Iata un interior al lui 163... (o mai fi "traind", saracul?!?)
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
29.85 kb |
Vizualizat: |
de 46079 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
54.66 kb |
Vizualizat: |
de 42677 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Vin 28 Oct 2005 12:43:13 Titlul subiectului: |
584 |
|
Probabil că V3B și V2B au apărut prin modificarea unor V2A-uri și V3A-uri.
Iata ce e in treapta de la una din ușile V3B-ului #034
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
139.49 kb |
Vizualizat: |
de 46094 ori |
|
Ultima modificare efectuată de către Dr2006 la Vin 18 Noi 2005 01:35:50, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
Tom
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Feb/2008 Mesaje: 604 Locație: Bucuresti; Iasi
|
Trimis: Mie 04 Ian 2006 10:10:47 Titlul subiectului: |
10880 |
|
Catalin Ghita a scris: | (Re-)Citind mai cu atentie SBAtlas2004 am dat peste o chestie care m-a uimit: cica V3A #247 este ex-V3B#247
Asa o fi sau e inca o scapare a celor care au realizat brosura? | Se pare ca 237, 245 si 247 au fost V3B, ca intreaga serie 028-038.
Interesant este ca V3B sunt fabricate incepand din 1982, in timp ce 028..038 ar fi trebuit sa fi fost fabricate prin 1972.
|
|
Sus |
|
|
icsilviu
Data înscrierii: 23/Oct/2005 Ultima vizita: 26/Mai/2022 Mesaje: 93 Locație: Bucuresti 5
|
Trimis: Vin 06 Ian 2006 22:28:44 Titlul subiectului: |
57428 |
|
Bdirectionalele, in majoritatea timpului, suplimenteaza parcul normal. Insa in anumiti ani au circulat pe trasee cu capete in S:
Linia 32 in 1990-1991 avea capat in S la P-ta Unirii.
Linia 30 intre 1997 si 1999 avea capat in S la Ilioara.
Linia 30 intre 2001 si 2004 avra capat in S la Ramnicu Sarat
De asemenea au existat si linii temporare cu capatul in S:
Cea mai longeviva a fost 58 in 1999-2000 intre Zetarilor si Ghencea
Lucrarile la asa-zisele linii de metrou usor au generat si ele astfel de linii temporare, de ex. liniile 47, 48 in 2002 cand se lucra la 41 si linia 4 in Ferentari cand se lucra la linia lui 32 si exemplele mai pot continua.
|
|
Sus |
|
|
bogdan71
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 17/Mai/2019 Mesaje: 234 Locație: Bucuresti 3
|
Trimis: Mie 22 Feb 2006 15:42:18 Titlul subiectului: |
58611 |
|
Vagonul #028 este de ceva timp la URAC și este chiar curios de văzut sub ce formă va ieși de acolo: a) doar vopsit; b) V3A-93, cum s-a întîmplat cu #239 și #247 cu ani în urmă; c) V3B-93, în premieră. Și celelalte V3B sunt programate la URAC în prima jumătate a lui 2006.
|
|
Sus |
|
|
Tom
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Feb/2008 Mesaje: 604 Locație: Bucuresti; Iasi
|
Trimis: Mie 22 Feb 2006 19:45:11 Titlul subiectului: |
58617 |
|
Vagoanele bidirectionale sunt utile din mai multe puncte de vedere:
1. Intoarcerea este foarte usoara, fara sa necesite ronduri. Un rond nu inseamna lungimea circulara a liniei ci intreaga suprafata marginita de linie. Aceasta suprafata este inchiriata (sau concesionata ??) de la Primarie. Suprafata din rond nu foloseste la altceva decat ca pe ea sunt stalpi de sustinere a retelei si niste cabine unde sta un dispecer, iar in lipsa unor dotari, locul unde merg conducatorii de vehicule pentru anumite probleme, mai ales daca sunt multi copaci sau obiecte care acopera vizibilitatea din strada.
2. Tot legat de punctul 1, in cazuri exceptionale sau in timpul efectuarii unor lucrari la calea de rulare.
3. Sunt mai usor de manevrat in depouri si nu numai. Se evita astfel tamponarile (usoare) care degradeaza vehiculul in timp.
Un aspect interesant al tramvaielor "siameze" (zise V3B si V2B): nu putem sti care este un capat si care este celalalt. De exemplu la Frankfurt/Main, vagoanele bidirectionale simetrice au in fata in dreptul numarului un A sau un B ca identificare a capatului sau. La vagoanele de metrou vechi, cele doua vagoane care compuneau o rama aveau acelasi numar (desi am vazut odata si diferite), unul avand litera A si celalalt litera B.
La V2ST bidirectionale, avand un singur pantograf, exista posibilitatea identificarii capatului, unul fiind in segmentul fara pantograf.
Budapesta si Ungaria in general sunt locurile unde tramvaiele bidirectionale sunt foarte raspandite. Ca varianta sunt vehicule bidirectionale cu o singura cabina, usi pe ambele parti si merg cuplate spate in spate (UV, Tatra T5C5, Tatra T4DZ, M8S??), ultimele doua din Germania (Halle/Dresden si Bielefeld, respectiv).
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Sâm 15 Apr 2006 21:33:43 Titlul subiectului: v3b |
59905 |
|
Termenul de "boghiu IV" in cazul vagoanelor bidirectionale nu e chiar corect. Boghiul IV poate deveni, oricând, boghiul I. Poate ar fi fost mai bine să-i zicem "boghiu motor".
V3B nu e perfect simetric: segmentul 2 are ușa așezată puțin mai aproape de una din articulații, spre deosebire de V3A, unde ușa segmentului 2 este exact la jumătatea distanței dintre burdufuri...
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Sâm 15 Apr 2006 22:18:31 Titlul subiectului: |
59906 |
|
Da, boghiul 4 poate deveni oricând 1. Eu il numesc "boghiul" 4 față de sensul de mers al tramvaiului.
1. Dacă va uitați la V3B din unghiul opus, o să vezi că e la fel. În interiorul vagonului, deasupra geamului care desparte cabina de salon este scris A sau B (după caz).
În prezent #028 este la RK în URAC... să vedem dacă va ajunge V3A-93 (ca #236) sau V3B-93 (caz în care ar fi o premieră).
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
102.86 kb |
Vizualizat: |
de 43289 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
75.5 kb |
Vizualizat: |
de 43289 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
RobertC
Data înscrierii: 29/Mai/2006 Ultima vizita: 26/Iul/2009 Mesaje: 178 Locație: Bucuresti 4 (Obregia)
|
|
Sus |
|
|
Tom
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Feb/2008 Mesaje: 604 Locație: Bucuresti; Iasi
|
Trimis: Vin 09 Iun 2006 13:56:19 Titlul subiectului: |
61000 |
|
Mai "scapa" cate unul, ca rezerva, probabil. Am vazut si cu multi ani in urma, probabil unele disparute astazi: 028, 029, 036, 037 &c.
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Lun 12 Iun 2006 20:41:52 Titlul subiectului: |
61098 |
|
#245 e la Dudești, depou care ține și o parte din 34...
Mi se pare normală prezența lui #245 pe acest traseu.
O fi fost rezerva, au mai circulat V3B-uri pe 34... anul trecut.
Unele V3B sunt într-o stare mula mai bună ca multe dintre cele modernizate
Să sperăm că nu vor dispărea... e nevoie de ele în continuare (vezi perioada când s-a lucrat la linie pe Bd. Timișoara și a fost nevoie de linia 51). Dacă ar fi avut destule V3B, ar fi putut reface ca la carte Podul Grant, închizându-l total circulației auto și tramvaie.
Ar fi ceva un... V3B-93 low-floor.
|
|
Sus |
|
|
metrou.usor
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 02/Mar/2007 Mesaje: 536 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 02 Iul 2006 12:58:34 Titlul subiectului: |
61817 |
|
Sper ca dupa RK la V3B au facut sistem de astupare a scarilor de pe partea nefolosita cum au 3001 si 3002.
|
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 21 Iul 2006 14:45:47 Titlul subiectului: |
62486 |
|
Azi l-am văzut pe V3B-93 #237, era pe Șos. Mihai Bravu și mergea dinspre P-ța Iancului spre Obor (l-am văzut la Liceul Iulia Hașdeu). Pe parbriz avea o mică foaie pe care scria cu litere la fel de mici "PROBE"; boturile ărătau ca la tramvaiele V3A-93 de pe linia lui 41, dar acea bară pt. cuplare era scoasă în afară; pe partea pe care l-am văzut eu, la ultimul vagon avea 2 gemulețe, ușa, încă 2 sau 3 geamuri mari și după aia cabina vatmanului.
|
|
Sus |
|
|
DAF
Data înscrierii: 26/Mai/2006 Ultima vizita: 01/Dec/2007 Mesaje: 167 Locație: Bucuresti 2 (D-na Ghica)
|
Trimis: Vin 21 Iul 2006 16:56:10 Titlul subiectului: |
62492 |
|
L-am vazut si eu azi pe #237, parca avea pantograf portocaliu. Era in probe pe Stefan cel Mare, am observat ca nu avea capace la motoarele de la usi si de la tunelele de cabluri.
_________________
|
|
Sus |
|
|
metrou.usor
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 02/Mar/2007 Mesaje: 536 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 21 Iul 2006 18:53:12 Titlul subiectului: |
62498 |
|
Conform StraBenbahnAtlas
V3B - Vagon dublu articulat cu 2 posturi de conducere , usi pe ambele parti care nu necesita bucla de intoarcere. (mai scurt: V3A cu 2 capete)
V2B - Vagon simplu articulat cu 2 posturi de conducere , usi pe ambele parti care nu necesita bucla de intoarcere. (mai scurt: V2A cu 2 capete)
|
|
Sus |
|
|
bercenicity
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 17/Mai/2023 Mesaje: 553
|
Trimis: Vin 21 Iul 2006 19:06:49 Titlul subiectului: |
62500 |
|
metrou.usor a scris: | Conform StraBenbahnAtlas
V3B - Vagon dublu articulat cu 2 posturi de conducere , usi pe ambele parti care nu necesita bucla de intoarcere. (mai scurt: V3A cu 2 capete)
V2B - Vagon simplu articulat cu 2 posturi de conducere , usi pe ambele parti care nu necesita bucla de intoarcere. (mai scurt: V2A cu 2 capete) | In documente, doar strassenbahn atlas (care are destule erori) ii mai zice asa... asa cum zicea si digital_me, si cum am mai vazut si in alte parti, asa zisele V3B-uri sunt de fapt V3A-2S
|
|
Sus |
|
|
power322
Data înscrierii: 20/Iun/2006 Ultima vizita: 04/Mai/2014 Mesaje: 200
|
Trimis: Lun 24 Iul 2006 14:31:52 Titlul subiectului: |
62616 |
|
Astazi m-am intalnit si eu cu V3B-93 #237 in Zona Sura Mare se ducea catre P-ta Sudului.
Va dau cateva detalii despre exteriorul lui #237:
1)Are pantograf standard pe franghie
2)Afisaj portocaliu pe toate partile
3)Are 4 usi in aceleasi locatii ca inainte pe ambele parti. Usi de V3A-93
4)Masca gri cu faruri rotunde ca cele din 41 in fata si in spate
5)Model nou de stopuri sub masca,aceste stopuri sunt rotunde in fata si in spate
6)Fara masca la tampon
6 V3B-uri avem in oras (#028, #034, #036, #037, #237 si #245). 4 sunt la modenizare si 2 pe 12 la Alexandria.
#237 a fost al vatmanitei pe care o cunosc, cand vine #237 la Alexandria am sa-i spun sa-l ia inapoi pe #237, ca este mai bun decat cel pe care il are acum (#322), i-au luat foc sigurantele in cabina inainte RK lui #322, iar din 6 stingatoare numai 3 au mers.
#237 ori #028 sunt primele V3B care au plecat la modernizare.#037 au mai circulat putin pa linia 12, iar #034 a circulat pana s-a inchis Dep.Dudesti.
Cred ca #237 si celelalte V3B-93 vor ajunge la Alexandria.
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Mar 25 Iul 2006 19:55:40 Titlul subiectului: |
62687 |
|
Azi cum mă plimbam eu cu De Simonul pe 311...ce văd la Iancului?
V3B-93 #237!
|
|
Sus |
|
|
bercenicity
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 17/Mai/2023 Mesaje: 553
|
Trimis: Vin 28 Iul 2006 23:54:08 Titlul subiectului: |
62825 |
|
Din cate vad eu, #237 nu are cele patru brate de deasupra articulatiilor ca celelalte V3A-93-uri & co...
La fel, vad ca nici V3A-CH-PPC... or fi rezolvat altfel stabilitatea cadrului...
Ultima modificare efectuată de către bercenicity la Sâm 29 Iul 2006 07:53:16, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
metrou.usor
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 02/Mar/2007 Mesaje: 536 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 29 Iul 2006 06:57:33 Titlul subiectului: |
62828 |
|
Nici Bucur 3004 nu le are. Probabil au gasit o tehnica noua.
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Lun 31 Iul 2006 08:10:14 Titlul subiectului: |
62884 |
|
metrouusor a scris: | Nici Bucur 3004 nu le are. Probabil au gasit o tehnica noua. | Probabil că au revenit la "tehnica" veche, fiindca nici V3A-urile "clasice" nu aveau acele "brațe"...
Uită-te, de exemplu, la V3A #146, pe când încă nu fusese modernizat...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
36.7 kb |
Vizualizat: |
de 43174 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
bercenicity
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 17/Mai/2023 Mesaje: 553
|
Trimis: Lun 31 Iul 2006 08:19:43 Titlul subiectului: |
62885 |
|
Nu, dar aveau o bara scurta intre segmentul de fata al articulatiei si cadru deasupra articulatiei... se si vedea (poti sa vezi la V3A-urile nemodernizate ramase) in interior cum cadrul nu se misca fata segmentul din fata al articulatiei... Bucur nu au acea bara
|
|
Sus |
|
|
Kaleun
Data înscrierii: 20/Dec/2005 Ultima vizita: 08/Apr/2024 Mesaje: 312 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 21 Aug 2006 12:44:09 Titlul subiectului: |
63844 |
|
V3B modernizat de care se vorbea in mesajele de mai sus e nr 028, si arata chiar foarte bine. Dar numarul mare de rezistente de pe acoperis (2 seturi, in spatele fiecarui pantograf) zice ca nu au chopper. Adica modernizare cosmetica, care-l face insa destul de frumusel.
|
|
Sus |
|
|
bogdan_buc
Data înscrierii: 04/Ian/2006 Ultima vizita: 12/Dec/2013 Mesaje: 279 Locație: Bucuresti 3 (Vitan)
|
Trimis: Lun 21 Aug 2006 23:33:31 Titlul subiectului: |
63861 |
|
Sa va povestesc un pic despre tramvaiul 028, siamezul care a iesit in weekend pe 19 si cu care ne-am plimbat nitel, eu cu Fanatik si Dr2005. Tramvaiul arata bine cu acea masca in fata, merge bine, are componente ca orice V3A modern. Dar ca orice lucru nou are si niste "buguri": afisajul nu merge in spate, spatele fiind de fapt fata de la cealalta cabina si deci nu poare merge. In schimb afisajul care in mod normal mergea in spate l-au montat pe latarala spate a tramvaiului; chestia asta insa creeza confuzie mare printre calatori... la fel si cu afisajul interior, unul merge altul sta... In al doilea rand, cabina a doua e totusi functionala chiar si cand nu e folosita, am observat ca ii mergeau vitezometrul si ledurile, deci stiam exact orice miscare pe care o facea vatmanul dincolo .
Din pacate nu imi amintesc alte detalii, dar ii las pe ceilalti sa completeze unde am uitat eu... eventual si o poza... Oricum astazi, i-am cam simtit lipsa acelui tramvai si perechii sale, sper ca nu le-au pastrat in depou...
_________________ Urasc vremurile astea (si nu ma refer neaparat la oras...) |
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Mar 22 Aug 2006 01:10:09 Titlul subiectului: |
63862 |
|
Ieri (21.08.2006) a circulat numai #028. #237 a stat în depou:
Să revenim la #028. Pentru început să vedem ceva poze:
Din față:
Din spate (mă rog...spatele e tot...față). Se observă că afișajul e închis pe acea aprte:
Boghiu motor:
Boghiu purtător:
Pantograful:
Stopurile lui #028 și #237 sunt de... tractor!
Iată și acele 2 geamuri mici despărțite de un stâlp lat:
Iată perechea celaltă de gemuri mici, dar din interior. Se observă că au pus un difuzor deasupra stâlpului:
Interiorul:
Scaun din salon cu ditai aeroterma sub el. Acest vagon are atât radiatoare cât și aeroterme...cred că va fi foarte cald la iarnă în el
Cabina din spate:
Vitezometrul era funcțional!
Acum afișajul... pe lateral are câte 2 afișaje pe fiecare parte. Înainte de ușa 2 se află un afișaj normal:
După ușa 4 se află un afișaj mic, cum se pune de obicei în spatele vagoanelor unidirecționale:
|
|
Sus |
|
|
|