Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Propuneri privind sistematizarea urbana a municipiului Iasi

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
fl82



Data înscrierii: 18/Sep/2010
Ultima vizita: 08/Dec/2019
Mesaje: 455
Locație: Husi (jud. VS)

MesajTrimis: Lun 12 Oct 2015 10:22:29    Titlul subiectului: Propuneri privind sistematizarea urbana a municipiului Iasi 181988

In topicul de fata, doresc sa propun cateva ideii privind masurile care ar trebui luate pentru dezvoltarea de perspectiva a orasului Iasi.

A. Zone industriale

Acestea vor fi grupate compact, in spatii bine delimitate, cu acces facil la cale ferata industriala.
Unitatile industriale situate in afara limitelor zonelor mai jos mentionate ar trebui relocate (si nu desfiintate).

1. Platforma Tutora, cuprinsa intre Bdul. Socola, Bdul. Primaverii, Triajul CFR, raul Bahlui.
Aici sunt situate principalele intreprinderi industriale din Iasi.

2. Platforma CUG

3.Zona industriala din vestul orasului (cu Antibiotice si facilitatile industriale a Delphy ).
Aceasta zona industriala se va putea extinde si pe terenul cuprins intre calea ferata si raul Bahlui, iar accesul feroviar se va putea realiza printr-o cale ferata industriala care sa se racordeze la statia CFR Letcani.

Toate intreprinderile industriale din Iasi ar trebui grupate in una din aceste 3 zone industriale compacte, cu acces facil la cale ferata industriala.

De asemenea, pentru investitorii care ar dori sa infiinteze in Iasi intreprinderi industriale, autorizatiile de constructii ar trebui date tot in una din aceste zone.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
fl82



Data înscrierii: 18/Sep/2010
Ultima vizita: 08/Dec/2019
Mesaje: 455
Locație: Husi (jud. VS)

MesajTrimis: Lun 12 Oct 2015 10:34:42    Titlul subiectului: 181989

B. Zone de depozitare si comerciale

Acestea vor trebui realizate in zonele periferice ale orasului, pe spatii libere, si cu acces facil la cale ferata industriala.
Ar fi doua zone in care se pot amenaja spatii mari de depozitare, avand acces la cale ferata.

1. Zona cuprinsa intre noul pasaj Octav Bancila, calea ferata, strada Tabacului si strada Stramasilor.
Este necesara relocarea sau desfiintarea locuintelor situate in zona strazilor Lupitei si Rampei.
De asemenea, in aceasta zona se pot utiliza si amenaja ca spatii de depozitare si fostele spatii ale BJATM/Comat, si exista si un depozit de produse petroliere care poate fi extins.

2. O alta zona de depozitare se poate amenaja in perimetrul cuprins intre strada Manta Rosie, Bdul. Poitiers, Bdul. Socola si calea ferata (cu acces fervoviar din grupa A Triaj Socola).
In aceea zona exista deja unele spatii de depozitare si sedii de firme, dar si unele locuinte insalubre si degradate (caminele de nefamilisti a CUG) care ar trebui demolate.

3. Ca si spatii comerciale propriu-zise, magazinele de tip Hipermarket ar trebui construite la marginea orasului de preferinta , o astfel de zona comerciala bine realizata fiind cea din vestul orasului- Metro, etc.

Principalul magazin din Iasi de dinainte de 1990- Moldova- a fost renovat si modernizat.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
fl82



Data înscrierii: 18/Sep/2010
Ultima vizita: 08/Dec/2019
Mesaje: 455
Locație: Husi (jud. VS)

MesajTrimis: Lun 12 Oct 2015 10:56:34    Titlul subiectului: 181990

C. Zone de transport

Acestea sunt

1. Perimetrul statiei CFR Iasi, cuprins intre Pasaj ACB, Soseaua Nationala, noul pasaj Octav Bancila si strada Strapungerea Silvestru.
Gara Iasi a fost reabilitata.
Cladirea fostei fabrici de tigarete ar trebui renovata (respectandu-se arhitectura originara) si apoi cedata catre CFR-Infrastructura, pentru organizarea acolo a unui muzeu feroviar si tehnic iesean.

2. Statia CFR Nicolina.
Cladirea garii internationale Nicolina ar trebui si ea renovata si modernizata (acum este lasata in paragina).
Din pacate, dupa desfiintarea liniei 5 din statia Nicolina, pe locul acestei foste linii au aparut unele constructii! Terenul pe care era situata linia 5 din statia Nicolina trebuia pastrat in proprietatea CFR-Infrastructura, si nu trebuia permisa nici un fel de constructie pe acel teren.
De asemenea, este necesara realizarea unui gard solid si inalt, care sa separe strict statia Nicolina de strazile Bradului si Pantelimon Halipa.

3. Triajul si statia CFR Socola
Dupa inaugurarea noului tren Socola- Chisinau, accesul in aceasta statie s-a imbunatatit oarecum, dar ar mai trebui largita, dotata cu trotuare si un sistem eficient de iluminat public strada care face legatura intre strada 3 Fantani si gara socola, dar si strada 3 Fantani, pana la intersectia ei cu Soseaua Bucium.

Din cauza spatiului restrans din zona, acest lucru se poate realiza numai prin expropieri.

4.Din pacate, dupa desfiintarea in 2001 a fostei autogari iesene situata pe locul actualului magazin Billa (a fost o mare prostie din partea primarului de atunci al Iasului Constantin Simirad ca a acceptat acest lucru, Iasul avand pana atunci o autogara moderna, spatioasa, situata aproape de gara, care oferea conditii civilizate de calatorie si usor accesibila), Iasul nu dispune in prezent de o autogara adecvata (cele doua asa-zise autogari de la Vama Veche si din Pacurari fiind mici, inghesuite).

5.Aeroportul iesean a fost modernizat in ultimii ani. Din pacate cursele de autobuze a RATP nu leaga aeroportul direct de gara Iasi (asa cum ar fi fost normal pentru un transfer facil a calatorilor de la tren la avion)!

6.Sediul CENAFER de la Podul de Piatra (dar si dotarile anexa- serele, dormitoarele, cantina si inclusiv defrisata aceea mini-jungla care s-a format pe locul unde erau cateva vagoane vechi) ar trebui reabilitat si modernizat, pentru a asigura conditii adecvate de pregatire,cazare si masa a viitorului personal operativ feroviar.

7.Clubul CFR Iasi, o cladire istorica cu valoare de patrimoniu, ar trebui si el renovat.

8.In Iasi exista si doua licee de transporturi, care pregatesc personal operativ in transportul feroviar si cel rutier.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
fl82



Data înscrierii: 18/Sep/2010
Ultima vizita: 08/Dec/2019
Mesaje: 455
Locație: Husi (jud. VS)

MesajTrimis: Lun 12 Oct 2015 12:00:10    Titlul subiectului: 181992

D. Zone de locuinte si rezidentiale tip blocuri

Acestea sunt

1.Cartierul Pacurari (inclusiv zona Canta).

Cuprins intre Soseaua Pacurari, strada Cazarmilor, strada Toma Cozma, strada Petru Ponim , Soseaua Pacurari, strada Octav Bancila si calea ferata.

Strada Luca Arbore ar trebui prelungita (paralel cu calea ferata) pana in zona Club 20 Dragon, pentru separarea stricta a cartierului de calea ferata.

Legatura cartierului Pacurari cu cartierul Copou se asigura prin strazile Cazarmilor, Fagului, Friederick si George Enescu, panta dintre Pacurari si Copou putandu-se valorifica prin realizarea unor scari de promenada sau terase, iluminate corespunzator.

De asemenea, bariera de pe strada sergent Grigore Ioan ar trebui desfiintata, legatura cartierului Pacurari cu cartierele Dacia si Alexandru urmand a fi realizata numai prin noul pasaj Octav Bancila.

In interiorul cartierului Pacurari, exista sau existau si cateva unitati industriale (Moara 1 Mai, fabrica de bere Pacurari), ce ar trebui relocate.

2.Cartierul Dacia
Cuprins intre strada Stramosilor (raul Bahlui), strada Sarmisegetuza si strada Tabacului.
In trecut aveea faima unui cartier mai rau-famat.
Ar trebui unita strada Stramosilor cu Soseaua Pacurari, in zona depoului de tramvaie, printr-un pasaj denivelat peste calea ferata, si in acest fel creata o legatura directa si intre cele doua capete ale liniei de tramvai- cel din canta si cel din Dacia.

3.Cartierul Alexandru cel Bun
Cuprins intre strada Sarmisegetuza, Bdul. Alexandru cel Bun si Soseaua Nationala.
Cartierul dispune de o zona pietonala- Piata Voievozilor.
Pentru imbunatatirea legaturii pietonale a cartierelor Dacia si Alexandru cel Bun cu suburbiile Miroslava, Balciu si cartierul Galata-case, ar trebui realizate cel putin doua noi poduri/pasarele pietonale peste raul Bahlui.

4.Cartierul Mircea cel Batran si Galata-blocuri

Acesta este cuprins intre paraul Nicolina, strada Hatman Sendrea si strada Lotrului (care-l separa de calea ferata).

In acest cartier, daca este posibil, ar trebui largite strazile Bradului, Pantelimon Halipa, Cerna, pentru fluidizarea transportului urban in comun si o eventuala reintroducere a troleibuzelor.

De asemenea, ar fi necesara si largirea strazii Calea Galata (de la racordarea ei cu Bdul. Nicolae Iorga pana la podul peste paraul Nicolina), pentru facilitarea accesului auto in cartierul Galata-case si inspre Miroslava.

De asemenea, in zona situata in spatele Spitalului si Bailor Nicolina (pana la paraul Nicolina) ar trebui realizate exproprieri si terenul dat acelora care vor sa dezvolte proiecte imobiliare si ansambluri rezidentiale.

5.Cartierul Nicolina-1
Cuprins intre paraul Nicolina, Aleea Tudor Neculai, Soseaua Nicolina, strada Bradului.
Ar trebui largita Aleea Tudor Neculai, si eventual introducerea unor sensuri unice pe aceasta si pe Soseaua Nicolina (intre CUG-2 si pasajul peste calea ferata).
De asemenea, pentru imbunatatirea legaturii intre acest cartier si cartierul Mircea cel Batran- Galata blocuri, ar trebui largite si strazile Salciilor si Vasile A Ureche, sau realizata o strada tip splai pe malul drept al paraului Nicolina.

6.Cartierul Nicolina-2
Cuprins intre Soseaua Nicolina, Bdul Poitiers si strada Libertatii.
Ar trebui – daca este posibil- largirea strazii Libertatii , pentru fluidizarea transportului in comun urban si eventuala reintroducere a troleibuzelor.

7.Cartierul CUG.
Cuprins intre Bdul Poitiers, Aleea Tudor Neculai, rond Cug-2 si CUG (strada Hlincea).
Aveea reputatia unui cartier mai rau famat.

8.Cartierul Frumoasa-blocuri
Cuprins intre Bdul. Poitiers, Strada Manta Rosie, strada Granicerilor, strada neptun, strada Cetatuia.
Are reputatia unui cartier mai rau-famat.
Legatura pietonala cu cartierul Socola se asigura prin pasarela Socola (dar zona de la capatul pasarelei ar fi mai periculoasa pentru siguranta cetatenilor).

Legatura cu cartierul Nicolina-2 se asigura printr-un pasaj pe sub calea ferata, in zona strazilor Plantelor- Libertatii. Tot aici ar trebui realizata o strada de legatura intre strada Cetatuia- Bdul. Poitiers.

In interiorul cartierului se afla si complexul comercial Siraj (fostul BJATM cu acces feroviar), care ar trebui relocat intr-una din cele doua zone de depozitare propuse.

De asemenea tot in interiorul cartierului se afla si manastirea Frumoasa.

9.Cartierul Socola
Cuprins intre strada Mitropolit Varlaam, strada Cronicar Mustea, Bdul Socola si Bdul Nicolae Iorga.
Aici in primul rand ar trebui relocate halele industriale a uzinei Nicolina si a fabricii de cuie si Tamaz (in una din cele 3 zone industriale propuse), iar terenul astfel disponibil dat acelora care vor sa realizeze ansambluri rezidentiale.
De asemenea, ar trebui realizata o strada paralela cu calea ferata, care sa mearga de la pasajul Nicolina pana la pasajul Socola.

10.Cartierul Bularga
Fiind situat in interiorul zonei industriale Tutora ar trebui relocat, iar terenul astfel disponibil dat acelora care doresc sa realizeze facilitati de productie industriala (ma refer la zona situata la est de Bdul Socola).

11.Cartierul Tesatura-Podu Rosu- Cantemir.
Cuprins intre Bdul Primaverii, Bdul Nicolae Iorga si Splai Bahlui.
Este un cartier de blocuri bine realizat, cu anumite spatii verzi intre blocuri.
Din pacate aici se afla si doua blocuri-ghetou din Iasi- C2 si M2- care ar trebui demolate.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
fl82



Data înscrierii: 18/Sep/2010
Ultima vizita: 08/Dec/2019
Mesaje: 455
Locație: Husi (jud. VS)

MesajTrimis: Lun 12 Oct 2015 12:40:45    Titlul subiectului: 181993

12. Cartierul Metalurgiei-Gradinari
Cuprins intre paraul Ciric, strada Aurel Vlaicu, strada Ciurchi, strada Mihai Voda Viteazul si raul Bahlui.
Aici se afla si parcul Tatarasi si piata Doi Baieti.
Ar trebui realizata o strada tip splai, pe malul vestic al paraului Ciric, care sa lege Splai Bahlui cu pietii Doi Baieti si apoi cu strada Ignat.

13. Cartierul Tatarasi Sud- Oancea
Cuprins intre strazile Ignat, Ion Creanga, Vasile Lupu, Pictorului, Ion Creanga, Tatarasi, Padurii, Ciurchi.
Ar trebui realizata o strada paralela cu Bdul Tudor Vladimirescu, care sa lege strada Padurii- strada Vasile Lupu- strada Ciurchi (pentru fluidizarea traficului pe Bdul Tudor Vladimirescu)
De asemenea si strada Vasile Lupu (portiunea fara linie de tramvai) ar trebui largita, fiind principalul acces auto de la Bucsinescu spre cartierul Aviatiei, suburbia Dancu si spre Ungheni.
Cartierul cuprinde atat blocuri (situate in special la est de strada Han Tatar), noul ansamblul rezidential Arena, esplanada Oancea si doua spitale, dar si case.

14. Cartierul Tatarasi Nord
Cuprins intre Soseaua Ciric, stadion Tepro, strada Ciric, cimitir Eternitatea, strada Spital Pascanu, strada Vantu, strada Apelor, strada profesor Paul Ioan, strada Padurii, strada Tatarasi, strada Ion Creanga, strada Pictorului, strada vasile Lupu, strada Ion Creanga.
Cartierul cuprinde atat blocuri cat si case
Pentru imbunatatirea legaturilor rutiere si pietonale in zona Tatarasi- Aviatiei- Aeroport- Statia Meteo, ar trebui

-largita strada Eternitate si strada Ciric, iar traseul strazii Ciric modificat in partea sa finala, pentru a se uni cu Soseaua Ciric in zona stadionului Tepro (unde sunt acele scari).
-realizata ori largita o strada tip splai pe malul vestic al paraului Ciric, de la varsarea acestuia in raul Bahlui, piata Doi Baieti- strada Ignat- Soseaua Ciric, pana la intersectia cu drumul spre aeroport.
-legatura rutiera cu cartierul de case Aviatiei si cu statia meteo se va realiza numai prin strazile Ion Creanga si Aeroport
-pe traseul cuprins inte stadionul Tepro- barajul lacului Venetia- intersectia cu strada Aeroport- se va realiza numai accesul pietonal la statia Meteo

15. Zona de blocuri Dancu

16. Zona de blocuri Podul de Fier
Situata de-a lungul Bdul. Tudor Vladimirescu si Bdul C A Rosetti

17. Cartierul Gara
Cuprins intre strada Bacinschi, strada Strapungerea Silvestru, strada Saulescu, strada Uzinei, strada Gandului, Soseaua Arcu.
18. Ca o parere personala, cele mai bune zone de blocuri din Iasi ar fi

-Bucsinescu (cu blocuri construite in anii 1960 din caramida, cu 4 etaje, spatiu verde in jur si situate intr-o zona linistita si sigura)
-Blocurile din spatele parcului Copou.

Acestea ar fi zonele si cartierele de blocuri din Iasi, iar pentru cei care doresc sa realizeze ansambluri rezidentiale, autorizatiile de constructii ar trebui date in interiorul acestor zone sau cartiere, ori pe terenurile libere situate la marginea orasului
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
fl82



Data înscrierii: 18/Sep/2010
Ultima vizita: 08/Dec/2019
Mesaje: 455
Locație: Husi (jud. VS)

MesajTrimis: Lun 12 Oct 2015 13:19:35    Titlul subiectului: 181994

E. Zone de locuinte tip case

1. Cartierul Uzinei
Situat intre Bdul Stefan cel Mare si strada Strapungerea Silvestru si raul Bahlui

2. Cartierul Galata-case
Situat intre Aleea Tudor-Neculai, paraul Nicolina si raul Bahlui.
Este strabatut de Calea Galata- Strada Urcusului- Soseaua Voinesti (care asigura legatura cu suburbiile Balciu si Miroslava), strada Arhitect Ioan Berindei-strada Cicoarei (care asigura legatura cu suburbiile Gaureni si Uricani) si Soseaua Tudor Neculai- Soseaua Voinesti.
Are reputatia unui cartier rau-famat.

3. Cartierul Bucium, situat de-a lungul soselei spre Vaslui.
Aici se afla si Intreprinderea viei si vinului (care are cale ferata industriala).

4. Cartierul Crucea Rosie, situat intre Pacurari si Copou.

5. Cartierul Sararie, situat paralel cu Copou-ul.
Aici principalele axe rutiere sunt Bdul. C A Rosetti- Soseaua Albinet, Targu Cucu- Strada Sarariei- Soseaua Stefan cel Mare si Sfant, strada Lascar Catargiu.

6. Zona de case situata la nord de strazile Spital Pascanu- Vantu.
Pe aici trece drumul spre aeroport (Targu Cucu- Strada Cucu- Strada Moara de Vant- Soseaua Ciric- Drumul Aeroportului).

7. Cartierul Aviatiei
Situat intre paraul Ciric si strada Aurel Vlaicu.
Aici s-a realizat si ansamblul rezidential Green Park.
Tot in acest cartier se mai afla si Aeroclubul iesean, baza sportiva Tineretului, o unitate militara dar si platforma industriala ASAM (care ar trebui relocata).

F. Zone cu cladiri istorice si vechi, de patrimoniu

Acestea sunt concentrate in special in zona centrala, de-a lungul Bdul Stefan cel Mare si Sfant, Strada Cuza-Voda sau pe Copou.
Toate cladirile vechi, cu valoare istorica ori de patrimoniu din Iasi, ar trebui renovate, pastrandu-se arhitectura originara, iar in aceste zone nu ar trebui date autorizatii de constructii pentru cladiri noi.

G. Zone cu cladiri ori dotari pentru educatie, invatamant, cultura

Iasul fiind unul dintre cele mai mari centre universitare din tara, are cateva zone binedefinite pentru universitati sau camine studentesti- Copou, Tudor Vladimirescu (zona cuprinsa intre strada Mihai Voda Viteazul, strada Ciurchi, Bdul Tudor Vladimirescu si raul Bahlui- inclusiv Iulius Mall) sau platforma Politehnica (intre podul Tudor Vladimirescu si Podu Rosu).

Din pacate scolile profesionale si liceele industriale din Iasi au ramas astazi in mare masura fara obiectul muncii, dupa distrugerea industriei iesene.

H. Zone de agrement, verzi si dotari sportive

Acestea sunt
-zona de agrement Ciric (cu padure si lac), din pacate insuficient valorificata
-zona Copou, cu parcul Copou, parcul Expozitiei, stadionul Emil Alexandrescu (care necesita investitii mai serioase pentru aducerea lui la standarde care sa permita jucarea unor meciuri in Liga Campionilor sau in Cupa UEFA) si o partie de schi.
-Sala polivalenta, care ar trebui renovata
-Din pacate Iasul nu dispune de un bazin de inot olimpic acoperit.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
fl82



Data înscrierii: 18/Sep/2010
Ultima vizita: 08/Dec/2019
Mesaje: 455
Locație: Husi (jud. VS)

MesajTrimis: Lun 12 Oct 2015 14:29:23    Titlul subiectului: 181995

I.Transport urban in comun

Este de apreciat ca s-a realizat partial Soseaua de Centura a municipiului Iasi, care face legatura deocamdata intre DN28 (Iasi-Targu Frumos), cu DJ Iasi- Miroslava- Valea Ursului- voinesti si cu DJ Iasi- Buhaiesti, insa din pacate aceasta centura ocolitoare nu este deocamdata completa, mai trebuind realizate doua tronsoane ale centurii ocolitoare a Iasului

-DN28- DN24 (Iasi-Vanatori-Sculeni)

-DJ Iasi- Buhaiesti- DN24 (Iasi-vaslui)- DN28 (Iasi- Raducaneni- Albita).


In privinta transportului urban in comun in interiorul municipiului Iasi, principala problema ar fi sustinerea de catre primarie si autoritatile locale a necesitatii utilizarii in cea mai mare masura (asa cum era in 1990) a transportului electric urban (tramvaie+troleibuze), care are numeroase avantaje- este nepoluant, silentios, eficient.

1. In privinta retelei de tramvaie, in ultimii ani s-au facut eforturi serioase, calea de rulare a tramvaielor din oras fiind reabilitata in cea mai mare parte.
Ar mai fi de reabilitat urmatoarele sectoare ale liniilor de tramvaie
#Metalurgiei- Rond Tutora
#Tatarasi Sud- Dancu
#Bucsinescu- CET
# Targu Cucu- Tatarasi Nord- Tatarasi Sud (pe anumite portiuni)
#Podu Rosu- Tesatura

Din pacate, portiunea de linie de tramvai dintre Podu Rosu- Podu de Piatra se va desfiinta (desi ar fi fost foarte utila pentru legatura Dacia- Baza 3- Tutora), si tot ca aspect negativ din pacate la reabilitarea liniei de tramvaie de pe Soseaua Nicolina, la pasajul Nicolina nu s-a montat si liniile de tramvaie de pe bretelele pasajului, pentru asigurarea legaturii cu linia de tramvai de pe Bdul Nicolae Iorga.

Astfel, din cei 35 km retea de tramvai cat aveea Iasul in 1989 (cand sistemul de tramvaie din Iasi a atins maxima sa dezvoltare si extindere), dupa desfiintarea liniei de tramvaie Podu Rosu- Podu de Piatra, vor mai ramane 33,8 km linie de tramvaie (cale dubla).

Insa, pentru aducerea si exploadarea unor tramvaie noi, moderne la Iasi (pentru modernizarea completa a parcului de tramvaie din Iasi ar fi necesare cca 200-250 tramvaie noi, iar pretul unui tramvai nou poate ajunge si la 4-5 milioane euro), ar trebui indeplinite si alte conditii, care deocamdata nu sunt realizate si anume

-modernizarea sistemului de alimentare electrica (substatii de tractiune, echipamente electrice, stalpi, reteaua de contact)

-modernizarea si dotarea cu utilaje si echipamente noi a celor doua depouri de tramvaie (Gara si Dacia).

-modernizarea capetelor de linii si a rondurilor de intoarcere (in 1989 existau 11 capete de linii de tramvaie in Iasi- Dancu, Tatarasi Sud- care ar trebui reinfiintat-, Tatarasi Nord, Targu Cucu, Tutora, Baza 3, Cug-2, Canta, Dacia, Triumf si Copou)

2.In privinta retelei de troleibuze, din pacate in Iasi aceasta nu a avut o viata foarte lunga, fiind infiintata in 1985 si desfiintata in 2006.

Astazi aceasta ar trebui reconstruita de la 0, fiind necesara realizarea a 30 km retea de troleibuze cale dubla (la care s-ar adauga si fostul traseu al troleibuzului 47- Piata Alexandru cel Bun- Podul de Piatra- Soseaua nationala/Splai Bahlui- strada Vasile Lupu- Tatarasi Sud- Strada Vasile Lupu- strada Han Tatar- strada Ciurchi- Tatarasi Sud, pentru asigurarea legaturii intre cartierele Dacia/Alexandru- Cantemir/Podu Rosu/Tesatura- platforma Politehnica- Metalurgiei/Gradinari- Tatarasi Sud/Oancea), a substatiilor de tractiune si sistemului de alimentare electrica.

De asemenea, ar fi necesara si amenajarea capetelor de linii si rondurilor de intoarcere pentru troleibuze (10 capete de linii pentru troleibuze- Copou, Piata Mihai Eminescu, Pacurari, Dacia, Tudor Vladimirescu, Bucium, CUG-1, CUG-2, Piata Alexandru cel Bun si Tatarasi Sud), modernizarea si dotarea cu utilaje de intretinere si reparatii pentru troleibuze la garajul Tudor Vladimirescu, si achizitionarea a cca 100-150 de troleibuze noi.

Liniile de troleibuze care au existat in Iasi au fost

Linia 40, cu traseul ?

Linia 41 Copou- Piata Mihai Eminescu- Targu Cucu- Hotel Europa- Podu Rosu- CUG-1- CUG-2

Linia 42 Copou- Piata Mihai Eminescu- Targu Cucu- Hotel Europa- Tudor Vladimirescu

Linia 43 Pacurari- Piata Mihai Eminescu- Targu Cucu- Hotel Europa- Tudor Vladimirescu- Bdul Primaverii- Tesatura- Cotnari- Bdul Socola- Bdul Poitiers- CUG-1

Linia 44 Dacia- Piata Alexandru cel Bun- CUG-1 (din pacate nu exista retea de troleibuze pe bretelele pasajului Nicolina pentru a se face legatura cu reteaua de troleibuze de pe Soseaua Nicolina)

Linia 45, cu traseul ?

Linia 46 Piata Mihai Eminescu- Targu Cucu- Hotel Europa- Tudor Vladimirescu- Bdul Primaverii- Tesatura- Cotnari- Bdul Socola- Bucium

Linia 47 Dacia (sau piata Alexandru cel Bun sau Podu Rosu)- Tatarasi Sud.

Dupa efectuarea acestor investitii, transportul electric (tramvai+troleibuze) va aveea rolul predominant in transportul in comun urban din Iasi.

3.Autobuzele urbane vor circula numai pe rutele unde datorita configuratiei terenului sau a strazilor nu se va introduce retea de tramvaie sau troleibuze, sau pe rutele care vor lega centrul orasului de suburbiile acestuia, cateva linii de autobuze urbane trebuind sa fie

Gara- Piata Mihai Eminescu- Aeroport

Gara Iasi- Gara Socola

Gara- statiunea Viticola Sorogari

Gara- Copou- Breazu

Gara- cartier Galata case- Ferma Miroslava

CUG-2- Valea Adanca

CUG-2- Horpaz

CUG-2- Lunca Cetatuii

Tatarasi Sud- Cartier Aviatiei- Statia Meteo

Piata Mihai Eminescu- Sararie


4. Alte masuri pentru a determina oamenii sa utilizeze cu precadere transportul in comun urban in detrimentul masinii personale ar fi

-Amenajarea corespunzatoare a statiilor

-Pe bulevardele sau strazile unde exista cel putin doua benzi pe sens, o banda sa fie rezervata numai pentru transportul in comun urban, si separata de restul carosabilului chiar prin garduri metalice, iar soferii care intra pe aceasta banda sa fie drastic amendati.
Liniile de tramvai sa fie separate fizic de restul carosabilului, acolo unde exista spatiul necesar.
In acest fel viteza de deplasare a mijloacelor RATP ar creste semnificativ.

-Poltia locala, politia si jandarmeria sa actioneze mai hotarat impotriva hotilor de buzunare, calatorilor fara bilet sau a celor care distrug mijloacele RATP ori agreseaza personalul RATP.

Pe liniile cu probleme, unde din pacate si in trecut s-au inregistrat cazuri de agresiuni asupra personalului RATP (capat Pacurari, unde erau si probabil mai sunt probleme cu tiganii din Pacuret, Dancu, CUG-2, Dacia, etc), fiecare vehicul RATP sa fie insotit de patrule de jandarmi inarmate.

Evident ca trebuie modificata si legislatia, astfel incat cei care fac asemenea fapte sa fie pedepsiti mult mai drastic.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community