Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Autobuze electrice
Du-te la pagina Anterioară  1, 2
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuze
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 21 Dec 2015 08:47:05    Titlul subiectului: 182958

Reclama sau ... pe bune?
Si, apoi, poate ca merge "o data", intrebarea e daca rezista la o utilizare repetata in aceste conditii. Si, mai ales, a avut pasageri?
Il stie cineva pe "Vener Rus, unul dintre cei mai buni șoferi ai RATB"?

http://adevarul.ro/life-style/auto/prima-traversare-transfagarasanului-autobuz-electric-1_567278817d919ed50e504bd7/index.html

"Prima traversare a Transfăgărășanului cu un autobuz electric

17 decembrie 2015

de Gabriel Mistodie

În această toamnă s-a făcut cea mai temerară încercare a anului: Traversarea Transfăgărășanului cu un autobuz electric.

Autobuzul SOR a trecut prin această încercare după ce a trecut prin teste pe la principalele regii autonome de transport din toată țara, iar dacă recunoașteți acest autobuz, aflați că a fost în exploatare peste o lună și în București pe traseul liniei 104. Misiunea dificilă a fost încredințată lui Vener Rus, unul dintre cei mai buni șoferi ai RATB și un adevărat “devorator de autobuze de calitate”. Acesta a reușit să găsească mișcările optime pentru a profita la maxim de energia oferită de vehicul. Astfel, a reușit să întreacă tot felul de obstacole, printre care și vechi vehicule care cărau lemn, dar și nerăbdarea altor șoferi care nu respectau vitezele legale. SOR a ajuns la Cabana Bâlea Lac cu peste 20% din baterie, iar pe coborâre a încărcat bateriile la peste 60% pentru a ajunge la Sibiu La oprirea pentru incarcare mai avea aproape 30% din acumulator disponibil. Autobuzul SOR EBN 10.5 este fabricat de compania SOR Libchavy, unul dintre cei mai mari producători de autobuze, troleibuze și autocare din Cehia. Dotat cu un motor asincron răcit cu lichid, Pragoimex, instalație electrică Cegelec și acumulatori Winston Battery/Lithium – ion, autobuzul SOR EBN 10.5 are o capacitate de 85 de locuri, un timp de încărcare a bateriilor de 7-8 ore și o autonomie extraurbana de 250 de kilometri. Autobuzul a fost pus în circulație pe linia 104, pe traseul “Cora Pantelimon” – “Piața Operei” și a fost testat timp de două săptămâni, pentru a vedea modul cum se comportă în condițiile de trafic din Capitală. Cursa cu autobuzul a fost interesantă, nivelul de zgomot este foarte scăzut și, conform spuselor celor care muncesc pe el, autobuzul este foarte confortabil. De asemenea, un avantaj clar constă în faptul că încă de la apăsarea pedalei de accelerație, motorul electric pune la dispoziția șoferului instant, cuplul maxim. În contextul economic actual, în care criza energetică se adâncește tot mai mult, iar poluarea și încălzirea globală devin prioritatea numărul unu pentru noi toți, utilizarea vehiculelor cu tracțiune electrică poate reprezenta o soluție viabilă la aceste probleme, motiv pentru care Primăria Municipiului București a considerat oportună testarea unei noi soluții de transport public în Capitală. După traversarea Transfăgărășanului, autobuzul a continuat programul de teste în Timișoara, Arad, Lugoj, Oradea și alte câteva orașe din zona de nord-vest a țării."

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Robert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 19/Mar/2024
Mesaje: 1023
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Lun 21 Dec 2015 23:20:11    Titlul subiectului: 182971

Este totuși ciudat că acest autobuz a trecut prin mai toate orașele, mai puțin Cluj-Napoca, care din câte știu este singurul oraș care are în acest moment în lucru un caiet de sarcini pentru achziția a 10 autobuze electrice.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 22 Dec 2015 08:41:58    Titlul subiectului: 182978

Probabil ca la Cluj nu are rost sa fie testat pentru ca, "intamplator", nu va castiga "licitatia". Rolling Eyes
_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
liviumarius96



Data înscrierii: 08/Sep/2015
Ultima vizita: 21/Noi/2022
Mesaje: 16
Locație: Baia Sprie

MesajTrimis: Mar 22 Dec 2015 22:05:01    Titlul subiectului: 182994

Si in Baia Mare se testeaza unul . Dupa spusele dl. Barbul [citimaneger] nu este satisfacator pentru ca face 3 curse pe linia 3/11 dupa care trebuie sa stea 8 ore la incarcat bateria . Chestia asta cu autobuze electrice este un mare fiiiiis !
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
fl82



Data înscrierii: 18/Sep/2010
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 455
Locație: Husi (jud. VS)

MesajTrimis: Mar 29 Dec 2015 13:06:42    Titlul subiectului: 183071

Autobuzele electrice vor fi realmente competitive, doar in momentul in care tehnologia si capacitatea bateriilor de acumulatori vor permite ca autobuzul sa circule continuu 19-20 de ore (in acceleasi conditii de exploadare ca si un autobuz cu motor diesel), si bateriile sa poata fi reincarcate intr-un timp de maxim 4 ore (cat ar stationa in medie noaptea autobuzul in garaj).

Si pretul evident sa fie mai mic decat cel al unui autobuz cu motor diesel.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
liviumarius96



Data înscrierii: 08/Sep/2015
Ultima vizita: 21/Noi/2022
Mesaje: 16
Locație: Baia Sprie

MesajTrimis: Mar 29 Dec 2015 21:00:03    Titlul subiectului: 183082

Am lucrat in anii 80 cu baterii de tractiune pentru locomotive de mina. Pretul unei Dacii era 80000 lei si al unei baterii 40000 lei. O baterie tinea 2-3 ani dupa care trebuia alta . Nu cred ca de atunci bateriile s-au ieftinit. Motivul pentru care nu se extind autobuzele electrice tine de costuri.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Volvo



Data înscrierii: 25/Iun/2012
Ultima vizita: 04/Feb/2022
Mesaje: 1300
Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias

MesajTrimis: Mie 20 Apr 2016 09:38:37    Titlul subiectului: 184718

Constructorul chinez BYD a livrat primul autobuz electric supra-etajat catre Transport for London (TfL), autoritatea de transport din regiunea Greater London. Acesta este primul dintr-o comanda de cinci astfel de vehicule, care vor intra in scurt timp in exploatare pe linia 98 din capitala Marii Britanii, operata in numele TfL de catre Metroline.
[url] http://www.traficmedia.ro/ro/reviste/transport-persoane/8480-primul-autobuz-electric-supra-etajat,-pe-strazile-londrei.html [/url]
De asemenea producatorii europeni de autobuze electrice au decis adoptarea unei interfate comune pentru sistemele de alimentare.
[url] http://www.traficmedia.ro/ro/8484-producatorii-de-autobuze-electrice-au-decis-adoptarea-unei-interfete-comune-pentru-sistemele-de-alimentare.html [/url]

_________________
Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuze Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2
Pagina 2 din 2

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community