Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 20 Sep 2012 20:24:49 Titlul subiectului: Mersul trenurilor din Republica Moldova |
159133 |
|
Pe pagina CFM sunt listate principalele statii de cale ferata cu sosirile si plecarile corespunzatoare. Unde poate fi gasit, insa, un mers al trenurilor complet, care, pentru fiecare ruta, sa afiseze toate statiile de pe parcurs si orele de sosire si plecare?
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 21 Sep 2013 14:20:56 Titlul subiectului: |
167321 |
|
Mersul trenurilor CFM 2013-2014 (click pe imagine pentru a-l descarca):
sursa: http://www.moskvaminsk.com
|
|
Sus |
|
|
fl82
Data înscrierii: 18/Sep/2010 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 455 Locație: Husi (jud. VS)
|
Trimis: Dum 22 Sep 2013 12:32:31 Titlul subiectului: Mersul trenurilor din Moldova |
167336 |
|
De unde se poate cumpara aceasta carte si cat costa ?
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 23 Sep 2013 06:52:35 Titlul subiectului: |
167345 |
|
Banuiesc ca din Republica Moldova se poate cumpara
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 23 Sep 2013 09:52:00 Titlul subiectului: |
167349 |
|
E document intern, nu e disponibila pentru public.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 07 Oct 2014 09:45:16 Titlul subiectului: |
175022 |
|
Mersul trenurilor CFM 2014-2015 (sursa: http://www.fahrplancenter.com)
Descriere: |
|
Descărcare |
Nume fișier: |
CFM Mersul Trenurilor 2014-2015.pdf |
Mărime fișier: |
190.01 kb |
Descărcat: |
de 1303 ori |
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Mie 08 Oct 2014 02:00:21 Titlul subiectului: |
175031 |
|
Conform tabelului "4b", se staționează 100 de minute la Ungheni (Moldova) și alte aproximativ 60 la Ungheni-Prut. Transpunerea durează 100 de minute?
Republica Moldova are cel puțin o cale ferată normală. Nu se are în vedere normalizarea și a liniei spre Chișinău?
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 08 Oct 2014 05:53:58 Titlul subiectului: |
175032 |
|
Nu tot acel timp este alocat schimbarii boghiurilor.
Pe sensul spre Chisinau, imediat dupa pod, trenul opreste la Blok-Post, unde urca granicerii si incep controlul pasapoartelor. Trenul se deplaseaza apoi spre gara Ungheni si este tras pe partea internationala a acesteia, unde coboara eventualii pasageri care au calatorit pana acolo, carora li se face controlul bagajelor in cladirea garii. Acum incep minutele de stationare in Ungheni. In continuare, trenul este tras in zona elevatoarelor, unde se decupleaza vagoanele si incepe procedura de schimbare a boghiurilor, timp in care se face si controlul bagajelor celor ramasi in tren. Dupa ce se incheie procedura, trenul este recompus si este tras pe partea interna a garii Ungheni, unde urca cei care calatoresc intern spre Chisinau. Trenul se pune apoi in miscare si astfel se incheie perioada de stationare in Ungheni.
Pe sensul spre Bucuresti, minutele de stationare incep din momentul in care trenul opreste pe partea interna a garii, unde este tras intai pentru a cobori cei care au calatorit doar intre Chisinau si Ungheni. Se merge apoi in zona elevatoarelor, se desface trenul, incepe procedura de schimbare a boghiurilor si simultan se face controlul pasapoartelor si bagajelor. Trenul se recompune si este tras pe partea internationala a garii, unde urca pasagerii din Ungheni care calatoresc spre Romania (acestora li se face controlul pasapoartelor si bagajelor in cladirea garii). Trenul pleaca, incheindu-se, astfel, minutele de stationare in Ungheni. Se mai face o scurta oprire la Blok-Post, inainte de pod, unde coboara granicerii, dupa care trenul intra pe pod si in Romania.
Toti cei care vrem Moldova din stanga Prutului inapoi acasa visam momentul cand si acest chin va lua sfarsit si, de la Iasi, trenul asta va opri doar cateva minute abia in orasul Ungheni, dupa care isi va continua drumul spre Chisinau. Daca si cat de repede va veni acest moment sunt chestiuni ce depind, in final, doar de politica (chiar si partea financiara a unui astfel de proiect tine tot de vointa politica). Deocamdata n-au fost in stare politicienii romani de pe ambele maluri nici macar sa dea drumul promiselor curse pe ecartament larg intre Chisinau si Iasi, care ar fi trebuit sa existe din aceasta vara...
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Vin 10 Oct 2014 00:59:43 Titlul subiectului: |
175070 |
|
Citat: | promiselor curse pe ecartament larg intre Chisinau si Iasi, care ar fi trebuit sa existe din aceasta vara... |
Te referi la curse efectuate de ramele Ganz-Mávag D1 modernizate la Pașcani?
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 10 Oct 2014 13:03:04 Titlul subiectului: |
175073 |
|
Nu s-a precizat tipul de material rulant, insa banuiesc ca erau avute in vedere D1M-urile.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 08 Aug 2015 16:58:34 Titlul subiectului: |
180857 |
|
Din punctul meu de vedere, trenul "Prietenia" este instrumentul de masura a temperaturii relatiilor dintre cele doua maluri de Prut: daca circula zilnic, lucrurile stau bine, altfel inseamna ca a intervenit o raceala. De cateva luni bune trenul nu mai circula zilnic, decizia CFM fiind motivata de cererea scazuta. Chiar daca este adevarat, parerea mea este ca decizia are cu totul alte motive la baza sau, daca acesta este unicul motiv, atunci cele doua guverne ar trebui sa inteleaga ca aceasta punte trebuie sa functioneze normal, indiferent de orice.
Intreb colegii de forum din stanga Prutului: se mai aude ceva dinspre CFM sau guvern cu privire la reluarea circulatiei zilnice?
|
|
Sus |
|
|
George_Catalin
Data înscrierii: 29/Mai/2007 Ultima vizita: 01/Ian/2017 Mesaje: 382 Locație: Ploiesti (Vest); Bucuresti
|
Trimis: Dum 09 Aug 2015 04:16:56 Titlul subiectului: |
180863 |
|
Au facut economie de o garnitura, oricum trenul circula cu maxim 30% foarte rare erau cazurile la anumite sarbatori cand se ajungea la 60-70%.
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 20 Aug 2015 09:54:49 Titlul subiectului: |
181066 |
|
Daca sunt putini calatori de ce nu se incearca o actiune de marketing, promotii in anumite perioade, tarife speciale, etc ?
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
ELECTRO
Data înscrierii: 04/Dec/2009 Ultima vizita: 02/Mar/2024 Mesaje: 393 Locație: Chisinau (Moldova)
|
Trimis: Mie 02 Sep 2015 09:25:41 Titlul subiectului: |
181261 |
|
Daca trenurile diesel vor circula pana la Iasi, trenul spre Bucuresti ar putea fi anulat.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 02 Sep 2015 10:29:23 Titlul subiectului: |
181265 |
|
Asta ar fi absurd, cel putin cata vreme D1M-urile nu pot ajunge macar in gara Nicolina, pentru un transfer simplu si cat de cat civilizat al calatorilor la/de la trenurile CFR Calatori. In momentul asta, nici gara Socola nu e o varianta de capat de linie, pentru ca se afla intr-un loc lipsit de orice amenajare, complet nefrecventabil (insalubru, fara vreo urma de infrastructura de vreun fel, fara acces la transportul public, extrem de periculos).
|
|
Sus |
|
|
fl82
Data înscrierii: 18/Sep/2010 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 455 Locație: Husi (jud. VS)
|
Trimis: Mie 02 Sep 2015 11:49:14 Titlul subiectului: |
181269 |
|
Aceste doua trenuri Bucuresti-Chisinau si eventual Iasi (Socola)- Chisinau trebuie mentinute sau introduse amandoua, deoarece ele servesc pentru doua scopuri diferite
1. Trenul Bucuresti- Chisinau
Acesta fiind compus din vagoane de dormit a CFM serveste calatorii de lung-parcurs (din Bucuresti, Ploiesti, Buzau, Bacau, Pascani si Iasi) care doresc a ajunge in Moldova.
Legat de acest tren cateva precizari
-Starea precara a infrastructurii feroviare pe magistrala 500 (pe anumite portiuni VS de 80 km/h fata de 120 km/h IN 1990), duce la un timp de mers mai mare.
-O varianta ar fi in perspectiva introducerea lui pe cea mai scurta ruta existenta la momentul actual , chiar cu tractiune diesel, si anume Bucuresti- Urziceni- Faurei- Tecuci- Bârlad- Crasna- Vaslui- Nicolina, asa cum de altfel a circulat prin 1996/1997. Din pacate starea precara a infrastructurii feroviare pe magistrala 700 intre Bucuresti si Faurei, dar in special pe sectorul Faurei- Tecuci a magistralei 600 (unde se merge astazi cu 40 km/h fata de 100 km/h in 1990), in lipsa reabilitarii liniei Bucuresti- Faurei- Tecuci, ar duce la timpi de mers prea mari.
-Varianta cea mai optimista in viitor ar fi reabilitarea/reconstructia caii ferate Crasna- Cretesti- Podgoriile Husului HM- Husi si constructia unei linii noi de ecartament normal intre Podgoriile Husului HM- Albita- Visterniceni (Chisinau), aceasta fiind cea mai scurta ruta feroviara posibil de realizat intre Bucuresti si Chisinau, iar prin realizarea unei cai ferate noi de ecartament normal intre Podgoriile Husului HM si Visterniceni (Chisinau) si eliminarea schimbarii boghiurilor la frontiera (care sper din tot sufletul in viitor sa nu mai existe) romano-moldoveneasca, un tren Bucuresti-Chisinau ar putea fi compus din vagoane de dormit mult mai moderne si noi (cele mai noi astfel de vagoane din parcul CFR-Calatori fiind cele ale seriei 70-91), si ar acoperi distanta Bucuresti-Chisinau in cca 5 ore jumătate- 6 ore, si in acest fel putând fi o reala concurenta pentru autocarele/microbuzele care circula intre Bucuresti si Chisinau prin Husi!
2. Un tren Chisinau/Balti- Socola Grupa C (pe ecartament larg)
-Acesta ar servi micului trafic local de frontiera, pentru cei din Iasi si imprejurimi care vor sa ajunga la Chisinau , Balti, etc.
-In statia Socola, in zona capatului liniilor de ecartament larg din fosta grupa C, se poate amenaja destul de usor un peron acoperit, spatiul fiind suficient.
-Accesul in statia Socola si la acel propus peron la liniile largi se poate realiza printr-o linie de autobuze a RATP, care de pe pasajul denivelat Socola sa intre pe strada 3 Fantani, iar apoi sa aibă capatul pe partea opusa garii Socola, in zona acelor magazii. De aici ori prin traversare la nivel a liniilor de cale ferata, orin printr-o pasarela pietonala, calatorii pot ajunge la acel peron propus la liniile de ecartament larg.
-Daca in aceea zona de acces spre gara Socola sunt probleme legate de siguranta calatorilor (furturi, talharii, etc) se poate infiinta un post de politie TF sau jandarmi acolo.
-Linia ferata dintre Socola si Ungheni-Moldova este linie incalecata cu 4 sine, care se prezinta intr-o stare destul de buna, VS fiind de 80 km/h.
Ca material rulant de cale larga, evident ca cele mai potrivite sunt automotoarele modernizate a CFM.
-Astfel, tinand cont de cele enumerate mai sus, mi se pare inutil si prea complicat (ar insemna schimbarea configuratiei macazelor, si in plus spatiul disponibil in jurul statiei Nicolina nu ar permite adaugarea de inca doua-3 linii de ecartament larg acolo) a prelungi linia de ecartament larg pana in statia Nicolina, solutia cea mai simpla, si cu eforturi si costuri minime, fiind cea de amenajarea a unui peron si a unor cai de acces pietonale si infiintarea unei linii RATP, pana in zona capatului liniilor de ecartament larg din fosta grupa C Socola.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 02 Sep 2015 12:38:32 Titlul subiectului: |
181270 |
|
1. Tu ai fost vreodata la pas in acea zona?
2. Cine si cu fonduri ar face ceea ce spui tu? Uita-te cum arata rondul smotocit de CFR in fata garii Iasi...
3. In aceste conditii, la care se adauga si opririle fara de sfarsit in cele doua puncte de control vamal, intre duba si tren, ce ar alege orice om care nu-i masochist ca sa parcurga traseul Chisinau <-> Iasi?
|
|
Sus |
|
|
fl82
Data înscrierii: 18/Sep/2010 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 455 Locație: Husi (jud. VS)
|
Trimis: Mie 02 Sep 2015 14:35:15 Titlul subiectului: |
181277 |
|
1. Din pacate nu am fost in aceea zona din Iasi, dar totusi de ce ar fi o asa zona foarte periculoasa ?! In Iasi stiam de cartierele Galata, Bularga sau zona Frumoasa ca ar fi fost mai rau-famate (si anumite blocuri tip ghetou sau foste camine de nefamilisti din Cantemir)!
2. Acum pentru amenajarea unui peron acoperit si a unor aleii betonate de acces nu cred ca trebuie chiar o caruta de bani- vointa sa fie.
Si nu pot crede ca RATP Iasi nu ar gasi un autobuz sau doua pentru o linie de autobuze pana la gara Socola. Ar aveea destui calatori si cu ceferistii care inca mai lucreaza in triajul si statia Socola.
3. Controlul vamal (mai ales ca acum din cate am inteles in Moldova se poate calatori pe baza de buletin cum era pana in 2001) se poate efectua in tren de la Socola la Ungheni-Moldova, iar o oprire in Ungheni-Prut HM si in Ungheni-Moldova poate sa dureze si 5 minute- cat sa coboare si sau sa se urce din/in tren vamesii si politistii de frontiera romani.
Dar toate acestea se vor putea rezolva destul de usor si repede când la Chisinau va exista un guvern ferm si hotarat, care sa doreasca cu adevarat o apropiere reala si puternica- in primul rand pe plan economic- cu Romania.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 02 Sep 2015 14:49:08 Titlul subiectului: |
181278 |
|
Pai, Bularga e de-o parte a liniilor, boschetii de pe Trei Fantani, plini de violuri si crime, de partea cealalta. Mergi si intreaba personalul (mai ales feminin) de la CFR Marfa cum patruleaza pe-acolo cu inima cat un purice.
Ti-am mai spus de cateva ori de-a lungul timpului ca iei lucrurile mult prea in usor... Ala face peronul, ala copertina, RATP traseul, s.a.m.d. Vad ca ai rezolvat si problemele vamale. Nu e deloc asa de simplu...
|
|
Sus |
|
|
fl82
Data înscrierii: 18/Sep/2010 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 455 Locație: Husi (jud. VS)
|
Trimis: Mie 02 Sep 2015 15:10:14 Titlul subiectului: |
181280 |
|
Aici ar trebui sa intervina politistii de la ordine publica sau jandarmii- este cumva vreo satra de tigani aciuata prin zona strazii Trei Fantani ?
Iar cu siguranta personalului feroviar, stiam ca de obicei ei sunt mai uniti- in sensul ca daca te legai de un ceferist/ceferista sareau toti colegii de munca in apararea lui/ei!
La CFR-Marfa la manevra de obicei din cate am vazut sunt numai barbati , iar daca totusi ar exista si personal feminin in activitatea operativa (manevranti de vagoane, sefi de manevra, revizori tehnici de vagoane, magazioneri, etc) ma gândesc ca in timpul serviciului sunt mai multi si mai greu sa se ia cineva de ei!
Cred ca angajatii barbati ai CFR-Marfa sau CFR-Infrastructura care-si desfasoara activitatea in triajul si statia Socola pot proteja sau ajuta pe cele cateva colegele de munca care ar lucra in aceea zona.
Iar daca zona respectiva constituie un asa mare pericol pentru cetatenii obisnuiti ( din spusele dumneavoastra sa inteleg ca in zona au fost multe cazuri de violuri, talharii, crime ?), atunci introduse patrule de jandarmi sau chiar un post permanent de jandarmi acolo!
|
|
Sus |
|
|
ELECTRO
Data înscrierii: 04/Dec/2009 Ultima vizita: 02/Mar/2024 Mesaje: 393 Locație: Chisinau (Moldova)
|
Trimis: Sâm 26 Sep 2015 18:05:24 Titlul subiectului: |
181692 |
|
Din 30 septembrie va circula trenul Chisinau -Iasi(Socola).
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 19 Dec 2015 02:52:26 Titlul subiectului: |
182945 |
|
Din 13 decembrie 2015 trenul "Prietenia" (Chisinau <-> Bucuresti) circula din nou zilnic.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
|
Sus |
|
|
fl82
Data înscrierii: 18/Sep/2010 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 455 Locație: Husi (jud. VS)
|
Trimis: Vin 06 Ian 2017 12:58:22 Titlul subiectului: |
187742 |
|
De unde se poate cumpara aceasta carte ?
|
|
Sus |
|
|
|