Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
qwerty
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 23/Feb/2023 Mesaje: 55 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Vin 28 Oct 2005 12:50:04 Titlul subiectului: Despre pantografe |
589 |
|
Cum se coboara pantograful tramvaielor la intrarea in tunele? Am observat ca tramvaiele de pe linia 41 il coboara la intrarea in Pasajul Lujerului. Are vatmanul vreun buton prin care comanda asta?
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Vin 28 Oct 2005 13:02:09 Titlul subiectului: |
592 |
|
În tunele sunt altfel de fire...mai bine tensionate și mai groase...acestea apasă pantograful care se lasă. Vatmanul nu-l acționează în nici un fel. (Deși sunt unii care îl trag jos și merg la vale până la ieșirea din pasaj)
|
|
Sus |
|
|
bercenicity
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 17/Mai/2023 Mesaje: 553
|
Trimis: Vin 28 Oct 2005 14:01:07 Titlul subiectului: |
618 |
|
in schimb in Constanta am observat ca vatmanii coboara pantograful (a se citi se spanzura de franghia legata de pantograf) intotdeauna cand trec pe sub incrucisarile cu liniile de troleu, si chiar si la fostele incrucisari cu liniile de tramvaie... ce-i drept, acolo am vazut mai des tramvaie fara pantograf impinse spre depou...
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 28 Oct 2005 14:43:06 Titlul subiectului: |
622 |
|
La Iasi sunt cateva vagoane GT4 carora li se duc sursele la separatorele dintre tramvai si troleibuz. De aceea vagoanele cu pricina circula doar pe singura linie fara astfel de incrucisari - 6. Un vatman spunea ca (fie si daca franghia i-ar fi la indemana - la GT4 se afla undeva aproape de mijlocul cupeului de la primul segment) i-ar fi lene sa tot traga de pantograf (pentru cine stie zona, omul se gandeste cu groaza ca numai in TV ar avea de tras pantograful in jos de 3 ori in nici o suta de metri), asa ca prefera sa mearga in prostie pe un singur traseu. Intrebarea intrebatoare e de ce nu se rezolva la sectie problema principala (sursa). In rest nu sunt probleme la incrucisarile cu troleibuzul, vatmanii nu-si bat capul sa traga pantograful in jos.
O precizare: toate statiile de redresare ale RATP Iasi au fost modificate, astfel incat incepand de anul acesta se circula exclusiv pe 600Vcc.
|
|
Sus |
|
|
dexter23
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 20/Mar/2023 Mesaje: 144 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 28 Oct 2005 14:50:36 Titlul subiectului: |
623 |
|
radub a scris: | La Iasi sunt cateva vagoane GT4 carora li se duc sursele la separatorele dintre tramvai si troleibuz. | Am si eu 2 intrebari ptr. cultura mea generala :
1.Ce sunt sursele la tramvaie si ce rol au?
2. Cum pot sa se strice la trecerea peste o incrucisare cu reteaua de troleibuz?
|
|
Sus |
|
|
TsE
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 02/Oct/2019 Mesaje: 44 Locație: Bucuresti 3
|
Trimis: Lun 31 Oct 2005 19:33:15 Titlul subiectului: |
660 |
|
dexter23 a scris: | 2. Cum pot sa se strice la trecerea peste o incrucisare cu reteaua de troleibuz? | Cel mai des se intimpla sa faca scurtcircuit pantograful tramvaiului intre +-ul de tramvai si --ul de la troleibuz, si apare o flama urmata de supratensiuni de comutatie.
Sursele de pe GT4 sunt nemtesti, de 600V + rezistor de adaptare (rominesc), si nu tin la tensiuni de 1000Vcc.
Asta este problema cu adaptarea de la 600 la 900Vcc- se duc electronicele si motoarele. Si creste consumul.
supratensiunile sunt foarte mari, greu de suportat de electronica, daca nu este bine protejata.
Cind au fost produse acele tramvaie nu erau tranzistori de tensiune ridicata. Probabil ca piesele care se gasesc acum nu mai sunt compatibile.
_________________ TsE
Ultima modificare efectuată de către TsE la Mie 02 Noi 2005 10:21:46, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Lun 31 Oct 2005 22:18:39 Titlul subiectului: |
673 |
|
Am observat că unele dintre V3A-urile modernizate au și sfoară pentru pantograf în cabină...dar numai unele...dar nu cred că-l dau jos că din ce am observat, când tramvaiul nu mai are curent (cade tensiunea sau se lasă pantograful) se acționează patinele de frână (după câteva secunde, a.î. să nu se frâneze tramvaiul în orice separator).
Ultima modificare efectuată de către Dr2006 la Mie 02 Noi 2005 15:38:24, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mar 01 Noi 2005 10:02:06 Titlul subiectului: |
694 |
|
Faza cu coborarea pantografului in Constanta era una destul de amuzanta. Desi ma plimbam frecvent pe toate liniile de placere, mult mai des foloseam linia 100 si apoi 40 (sau 41) pentru a merge de la camin la facultate. Ei, si dupa plecarea de la Gara, tramvaiul 100 facea o mica bucla pentru a trece apoi perpendicular peste liniile de troleibuz (40/41/43). Daca tramvaiul prindea verde, trecea oarecum "normal" peste incrucisarea cu troleibuze, desi cobora pantograful nu se simtea mai nimic.
Daca insa prindea rosu, era tare amuzant. Tramvaiul se oprea la semafor. De la semafor pana la incrucisarea cu troleibuzele (ambele sensuri) era un spatiu destul de mic, asa ca tramvaiul pentru a avea suficienta inertie ca sa treaca de incrucisare, zvacnea brusc de pe loc, cobora pantograful apoi trecea incet peste incrucisari. Mai era si cate un tramvai mai "lenes" sau un vatman mai nepriceput si tramvaiul nu capata suficienta inertie (era si in rampa si tramvaiele erau aglomerate) si atunci vatmanul mai ridica pantograful pentru o fractiune de secunda si intre cele doua perechi de cabluri de troleibuz... si iarasi un zvacnet... ne aranja bine...
Era un V3A-C care imi placea tare mult, fiecare segment era vopsit intr-o culoare (rosu-galben-albastru), facea reclama la o fabrica de conserve...
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Mar 01 Noi 2005 17:55:31 Titlul subiectului: |
716 |
|
Ideea e ca pe sub separator tramvaiul să nu accelereze. Acum în Bucresti nu se mai practică decât la V2A și la V3A nemodernizate...că altele nu au sfori în cabină ori se pornește frâna de urgență la coborârea pantografelor.
Majoritatea separatoarelor și încrucișărilor de fire din București și-au trăit de mult viața...da cazuri de rupere a pantografelor nu prea au existat (spre deosebire de Iași...care e și el plin de Tatre!). A fost un caz acum ceva vreme cu un V2A pe linia 27, care, la intrarea într-un macaz de tip ,,S'' a agățat firele și a rămas fără pantograf
|
|
Sus |
|
|
Tom
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Feb/2008 Mesaje: 604 Locație: Bucuresti; Iasi
|
Trimis: Mar 01 Noi 2005 20:18:17 Titlul subiectului: |
729 |
|
Tatrele aveao o franghie de coborare a pantografului si in cabina si nu parea improvizatie romaneasca. Cel putin la Iasi.
Ultima modificare efectuată de către Tom la Mie 09 Noi 2005 22:10:54, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
Sergabi28
Data înscrierii: 11/Ian/2007 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 314 Locație: Galati
|
Trimis: Mar 01 Noi 2005 23:31:08 Titlul subiectului: |
740 |
|
Nici la Galati nu se coboara sau se ridica pantografele la tramvaie.
Nici la V5x, nici la Timis-2 ...sa nu mai spun la KT-4D, T3-R, T4-D, Duewag-L etc...
Asta depinde de cum s-a realizat incrucisarea liniilor aeriene de tramvai si troleibuz.
Parerea mea...
|
|
Sus |
|
|
bonekamp
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 29/Ian/2024 Mesaje: 133 Locație: Roma (Italia)
|
Trimis: Lun 07 Noi 2005 18:36:42 Titlul subiectului: pantograf rtanvaie |
1490 |
|
Eu totusi imi aduc aminte (si poate sergabi ma ajuta) ca atunci cind a fost facuta in Galati linia de troleibuz 104 in Tiglina III unde se intilnea cu linia de tranvai vatmanii trageau pantografurile in jos. La Tatre poate cu un buton sau cu vreo alta modalitate iar la Timis cu sfoara. Imi aduc aminte ca se stingea si lumina in tranvai cind trecea pe acolo.
_________________ "sono le nostre scelte che caratterizzano il nostro destino" |
|
Sus |
|
|
Ionescu
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 11/Feb/2021 Mesaje: 1204
|
Trimis: Mie 16 Noi 2005 13:17:09 Titlul subiectului: 111111 |
2128 |
|
Brasov: nici incrucisari nu sunt, nici macaze, nici taieri, mai nimic... si totusi... se coboara pantograful.... in 2 locuri:
1. la Gara cand tramvaiul urca/coboara la intersectia Garii cu Victoriei si firul de apropie foarte mult banui de tramvai...
2. In deja celebra intersectie (curba) de la Faget (13 Dec-A. Vlaicu- Garii), aia unde mereu orice trotineta mai inalta de 2m si ceva rupe firele...
Aici primul lucru cand se aduce un tramvai i se leaga celebra franghie. Atit la Faget cat si la Gara trasul pantografului se face imediat dupa plecarea din statie si nu se simte deloc. Prima oara cand mi-am dat seama era seara, cand la o astfel de actiune... se stinge lumina
Mai tirziu am transformat chestia asta in gluma cu un prieten, cand mai trecem pe o linie de tramvai (ex serban voda) si nu e politie, evident, mai oprim motoru seara si stingem luminile pe o portiune de 10 secunde si apoi repornim in mers
_________________ GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci |
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Dum 04 Dec 2005 18:32:54 Titlul subiectului: |
5302 |
|
La Cluj, coboratul pantografului se facea in
Cap linie manastur
Sensul Giratoriu din Manastur
Calvaria
Intersectia Bulevardului Muncii cu Strada Fabricii
Capatul liniei de Troleibuze 14 si 23 din Bulevardul Muncii
Intre mijlocul anului 1989 pana spre sfarsitul anului 1992 (cu o "pauza" la mijlocul anului 1991, cand li s-a pus a doua franghie, scoasa dupa scurt timp), pantografele Timisurilor aveau doar franghia din exterior, astfel incat nu era posibila coborarea pantografului. De la sfarsitul anului 1992 si pana in prezent, Timisurile au doua franghii, Tatrele au si ele o franghie care intra in cabina vatmanului, dar, fie nu se trage pantograful, fie se trage doar atat cat sa nu apese prea tare intersectia liniilor de tramvai cu cele de troleibuz. Ba mai mult, in 1998, la intersectia Bulevardului Muncii cu strada Fabricii, KT4D-urile treceau cu viteza la intersectia respectiva. Efectul era o flama si... o zdruncinatura a pantografului care ma mir ca nu s-a rupt. Sa nu uitam ca in Cluj au fost mai multe cazuri in care captatorul a cazut cu totul de pe tramvai, nemaivorbind de situatiile in care acesta era sfartecat. Eu le vedeam in zona Podului Gribaldi, venind dinspre Manastur, ceea ce inseamna ca incidentele aveau loc fie la Union, fie la Calvaria. Timisurile din Timisoara aveau, in anul 2000, o singura franghie la pantograf, cea exterioara, deci nu aveau cum sa traga pantograful in timpul mersului.
|
|
Sus |
|
|
zsizsi
Data înscrierii: 31/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Noi/2023 Mesaje: 1072 Locație: Oradea
|
Trimis: Dum 11 Dec 2005 15:37:59 Titlul subiectului: |
6267 |
|
La intersecția str. Fabricii cu Bd. Muncii nu mai e cazul de a coborâ pantograful de cand s-a desființat troleibuzul de acolo și s-a desființat și crucea de pe sesnul spre str. Fabricii. Firele de contact de la rețeaua troleibuz în intersecția cu pricina acum se sfârșesc într-un...stâlp!
Iată poza cu firul de contact și crucea desființată a celor două linii de contact
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
45.67 kb |
Vizualizat: |
de 25924 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Lun 12 Dec 2005 22:30:21 Titlul subiectului: |
6654 |
|
Pe acolo circulau liniile 14 si 23. 14 a murit incet din cauza tramvaiului care, cu toate ca are capete comune cu cele liniei 14, troleibuzul mergea prin alte zone, dar se pare ca asta nu a contat. Troleibuzul 23 a fost transformat in autobuzul 49 (in 1994) dupa care i s-a atribuit tot numarul 23, dar a continuat sa ramana autobuz.
|
|
Sus |
|
|
Jelle
Data înscrierii: 23/Noi/2007 Ultima vizita: 01/Dec/2007 Mesaje: 5 Locație: (Belgia)
|
Trimis: Lun 26 Noi 2007 00:26:58 Titlul subiectului: rgergr |
85006 |
|
If the Pantograph is fully stretched, how much extra height could it give to the tram...
I think it is something like 1,6 m..
Is that a good guess?
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Lun 26 Noi 2007 02:40:35 Titlul subiectului: |
85008 |
|
Me and a Tatra pantograph... I have 1,80m but look at the pantograph:
Edit: Exista raspuns (si) in versuri la adresa: http://tramclub.org/viewtopic.php?t=6202
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
217.28 kb |
Vizualizat: |
de 25119 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Jelle
Data înscrierii: 23/Noi/2007 Ultima vizita: 01/Dec/2007 Mesaje: 5 Locație: (Belgia)
|
Trimis: Lun 26 Noi 2007 11:10:24 Titlul subiectului: |
85012 |
|
wow, that's a big thing..
looks like it's 2 times your length, so 3,6 m
|
|
Sus |
|
|
ytsoc
Data înscrierii: 12/Iun/2016 Ultima vizita: 12/Iun/2016 Mesaje: 1
|
Trimis: Dum 12 Iun 2016 13:28:42 Titlul subiectului: Nedumerire pantograf |
185611 |
|
Stiu ca nu e tocmai locul potrivit dar fiindca pantografe sunt si pe tramvaie am si eu o intrebare.
Pe un alt forum cineva se intreaba cum de pustanii din video nu se electrocuteaza cand trag de pantograf. Dupa parerea mea de necunoscator e destul de clar ca alea sunt niste manere izolatoare poate special concepute pt actionarea manuala.
Video despre care vorbeam
|
|
Sus |
|
|
|