Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Pro sau contra unirii Metrorexului cu RATB-ul
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean
Subiectul anterior :: Subiectul următor  

Sunteti de acord ca Metrorexul sa se uneasca cu RATB-ul ?
Da
60%
 60%  [ 30 ]
Nu
40%
 40%  [ 20 ]
Voturi totale : 50

Autor Mesaj
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 22/Iun/2017
Mesaje: 6304
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 20 Sep 2012 09:35:11    Titlul subiectului: Pro sau contra unirii Metrorexului cu RATB-ul 159118

Pornind de la o stire de acum cateva zile, cum ca se intentioneaza ca metroul sa fie trecut de la Ministerul Transporturilor la Primaria Capitalei, propun sa pornim o dezbatere (civilizata sper) pe aceasta tema. In principiu sunteti de acord cu acest lucru, ati fi de acord ca Metrorexul sa se uneasca cu RATB-ul, sa avem la nivelul capitalei o singura entitate de transort in comun sau doriti sa ramana in continuare acest sistem ? Bineinteles cu argumentele de rigoare.
In primul rand sa incep eu, sunt 100 % de acord ca Metrorex si RATB sa se uneasca sa avem o singura entitate de transport in comun la nivel de Bucuresti asa cum este in Budapesta (BKV), Paris (RATP) sau alte capitale europene. Ar fi mai putini sefi si sefuleti (asta i-ar deranja pe multi probabil) dar poate s-ar putea realiza in viitor o armonizare intre traseul liniilor de suprafata si traeul metroului (vezi cazul BKV in Budapesta).

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 19/Oct/2005
Ultima vizita: 05/Iun/2017
Mesaje: 637
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Joi 20 Sep 2012 10:18:38    Titlul subiectului: 159120

Chiar daca nu sunt din Bucuresti, consider ca este absolut normal ca sa fie unit Metrorex cu RATB. Eu chiar miram de ce este separat. In cazul Budapestei au mers cu un pas mai inainte, exista un centru de comanda pe nume BKK (Budapesti Kozlekedesi Kozpont, adica Centru de Circulatie Budapesta), unde se administreaza BKV, MAV si Volanbusz, practic tot ce circula pe teritoriul Budapestei.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdan2011



Data înscrierii: 02/Sep/2012
Ultima vizita: 02/Feb/2015
Mesaje: 61
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 20 Sep 2012 20:57:00    Titlul subiectului: 159131

Pentru ca bugetul Bucurestiului nu poate acoperi cheltuielile metroului.
Probabil ca administrativ va trece in subordinea primariei, dar tot va fi subventionat de la bugetul ministerului. Plus ca metroul mai e si cu siguranta circulatiei, cu AFER-ul...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Aventurierul



Data înscrierii: 04/Oct/2009
Ultima vizita: 26/Dec/2014
Mesaje: 140
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 21 Sep 2012 21:34:28    Titlul subiectului: 159157

Am o bănuială și anume că această unire se face din motive electorale. Odată trecut la Primăria Capitalei, Metrorex-ul va permite călătorii gratuite tuturor pensionarilor, urmând modelul RATB, iar bătrâneii, fericiți, îl vor vota pe Ponta cu mult entuziasm.
Sunt curios dacă Comisia Europeană are cunoștință de aceste ajutoare de stat masive și dacă a reacționat vreodată în această problemă. Confused
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bygy007



Data înscrierii: 31/Mar/2008
Ultima vizita: 28/Iul/2016
Mesaje: 239
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 23 Sep 2012 11:56:21    Titlul subiectului: 159187

Chiar ei vor treaba asta, in viitor vor pune manager privat, vezi Tarom, CFR.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 22/Iun/2017
Mesaje: 6304
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 31 Dec 2012 17:47:53    Titlul subiectului: 161352

De ce sunt pro ? Cum am spus in prima postare, ar fi doar un singur director, ar disparea din schema multi directorasi, deci cheltuieli mai mici cu salariile.
Al doilea motiv: poate in felul asta s-ar armoniza strategia pe termen mediu si lung: transport de suprafata+metrou.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1206
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Lun 31 Dec 2012 22:45:38    Titlul subiectului: 161358

Un categoric NU, cel putin pe termen mediu. Logica mea spune simplu, in momentul unirii, banii vor fi amestecati si va incepe o concurenta acerba intre diversele grupuri de interese amestecate in cele doua regii. Rezultatul, o discrepanta majora intre tipurile de servicii, adica, se va lua de la metrou pt RATB si invers.
O astfel de unitate va fi normala in momentul in care din punct de vedere al justitiei va exista independenta si se va face curatenie. Sau, mai pe scurt, atunci cand s-o mai inventa unu care sa il bage pe Nastase inca o data la parnaie, iar neamul nu va mai empatiza cu el. Estimez vreo 25 ani. Idea
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 22/Iun/2017
Mesaje: 6304
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 08 Ian 2013 11:49:49    Titlul subiectului: 161538

In cele din urma se pare ca metroul va trece in subordinea primariei. Articolul se gaseste aici

Citat:
Metroul trece de la Ministerul Transporturilor în subordinea Primăriei Capitalei

Prim ministrul Victor Ponta a anunțat luni că metroul bucureștean va trece anul acesta în subordinea municipalității. Premierul a precizat că subvenția va fi păstrată, aceasta fiind prevăzută în bugetul pe 2013.
„Metroul, în toate capitalele europene, aparține de Primărie. Evident, subvenția se păstrează și avem prevăzut și la bugetul de stat pentru anul acesta și în anii care urmează subvenția de la bugetul de stat, însă managementul și după aceea tot ceea ce va ține de administrarea metroului trebuie să treacă și va trece la Primăria Generală. Așa a fost și cu ELCEN-ul, după cum știți am transferat proiectul și terenul pentru Sala Polivalentă. E normal lucrul acesta și nu s-a schimbat nimic", a declarat luni Victor Ponta, relatează Adevărul.
Trecerea instituției sub umbrela Primăriei Generale a fost discutată încâ din toamna anului trecut. Atunci, primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, a participat la ședința de guvern din 12 septembrie 2012, punând pe masa miniștrilor câteva probleme arzătoare ale Capitalei: datoria RADET către ELCEN, trecerea Metrorex în subordinea municipalității, dar și o megasală polivalentă.
Fostul ministru al Transporturilor, Anca Boagiu, a declarat, joi seară, la Digi 24, că trecerea metroului la Primăria Capitalei este un dezastru, arătând că există finanțare pentru finalizarea magistralelor.
„Vă imaginați că Primăria nu va putea să suporte circa opt miliarde de euro, căci atât costă programul de dezvoltare a structurii rețelei metropolitane pe următorii zece ani. Sunt cam 64 de stații noi care vor fi construite. Este pentru prima oară în istoria postdecembristă când noi construim, singuri, de la zero. Nu are de unde primăria, doar dacã vrei sã îngropi primăria și din nou bani pe care îi ai la dispoziție să nu îi foloseșți", a declarat Anca Boagiu.
Fostul ministru consideră că abordarea este superficială. „La minister am creat Autoritatea Metropolitană. Rolul ei era să armonizeze mijloacele de transport supraterane, subterane, feroviare, astfel încât sã ajungi la un sistem unic de tarifare, să șii în orice moment, ca în oricare stat civilizat, dacă se blocheazã metroul, și să știi ce alternative ai", a susținut Anca Boagiu.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 22/Iun/2017
Mesaje: 1779
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 08 Ian 2013 13:26:49    Titlul subiectului: 161544

Tot nu pricep care-i logica acestor schimbari.
Daca-s bani, sunt bani indiferent unde e metroul, la MT sau la Oprescu.
Daca nu-s bani, nu-s, indiferent unde e inclus metroul.
Ping - pong-ul asta ba ca e la MT, ba la Oprescu, imi da senzatia ca nu sunt bani. Asta e parerea mea nedocumentata.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
moonshadow



Data înscrierii: 18/Apr/2011
Ultima vizita: 27/Aug/2014
Mesaje: 199
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 09 Ian 2013 16:17:15    Titlul subiectului: 161563

Ideea este ca metroul este ceva specific Bucurestiului si nu ar trebui sa tina de un ministru care este ales de restul populatiei tarii.

Apoi este si foarte multa birocratie daca metroul sta la MT.

MT face planuri apoi le duce la primarie, primaria se consulta cu arhitechi, ingineri lalala. apoi trebuie sa duca informatii inapoi la MT....asa se elimina dus-intros-ul dintre MT si primarie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ByOnu



Data înscrierii: 20/Mar/2010
Ultima vizita: 14/Iun/2017
Mesaje: 177
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 10 Ian 2013 11:27:39    Titlul subiectului: 161566

Sa fim realisti, singurul motiv pentru care metroul nostru mai functoneza si se extinde este tocmai pentru ca sta in carca intregii tari. La primarie nu numai ca nu se va mai investi nimic in dezvoltare, dar sa ne rugam sa mai functioneze macar. Sa ne uitam la RATB, daca ar fi un exemplu de bun management din partea primariei as mai zice sa primeasca si metroul, pe cand asa ar fi ca si cum ai avea 3 copii care mor de foame acasa si mai primesti inca 3 care traiesc din mila vecinilor. Uitati cumva ca RATB-ul este o "gaura neagra"? Nu v-asteptati ca Metrorex-ul sa primeasca titlul de closca cu puii de aur. Rolling Eyes
_________________
www.youtube.com/user/metroubucuresti
www.metroubucuresti.webs.com


Ultima modificare efectuată de către ByOnu la Joi 10 Ian 2013 11:34:30, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 22/Iun/2017
Mesaje: 6304
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 10 Ian 2013 11:31:02    Titlul subiectului: 161567

Nu e adevarat. Toata tara sta in carca a trei orase: Bucuresti, Constanta si Timisoara. Daca te uiti pe statisticile oficiale, o sa vezi ca cea mai mare pondere a PIB-ului tarii este adus de Bucuresti. Fi sigur ca daca toti banii ar ramane in Bucuresti (si ar fi si alt primar, ca Oprescu e varza) altfel ar sta lucrurile.
Asa ca lasati teoria ca metroul este in carca tuturor, ca marea majoritate sunt de mult in faliment si traiesc cu ajutorul banilor bucurestenilor Laughing

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ByOnu



Data înscrierii: 20/Mar/2010
Ultima vizita: 14/Iun/2017
Mesaje: 177
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 10 Ian 2013 11:42:50    Titlul subiectului: 161568

Asa sa fie cum spui tu. Dar avand in vedere cat de prost merge RATB-ul, ce crezi ca poate face PMB cu Metrorex? Care este viitorul transportului in comun din Bucuresti? Spunem pa la reabilitarile de linie si la cele 5 BLF-uri/an sau la M5? Poate ca financiar pot sa co-functioneze sub tutela PMB, dar care va mai fi interesul in RATB pentru primar?

In fine, problema este ca avem o regie care nu merge prea bine la PMB in momentul de fata, si nu cred ca daca primesc si M-ul o sa-si revina amadoua. Ceva trebuie sa fie mai rau ca inainte... Confused

_________________
www.youtube.com/user/metroubucuresti
www.metroubucuresti.webs.com
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1206
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Joi 10 Ian 2013 14:04:36    Titlul subiectului: 161578

guest a scris:
Nu e adevarat. Toata tara sta in carca a trei orase: Bucuresti, Constanta si Timisoara.

Question Question Question

Are dreptate userul ByOnu. Aici nu vorbim despre o Primarie normala foarte functionala. Odata dat metroul, nu vad din ce ar putea acoperi primaria costurile!! Apoi, vor urma investitii grele in infrastructura, de unde va avea Primaria bani si pentru astea? Nu imi aduc aminte ca PMB sa fie in top in atragerea de fonduri europene!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 22/Iun/2017
Mesaje: 1779
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 10 Ian 2013 17:55:38    Titlul subiectului: 161582

Reabilitarea liniei 5
Reabilitarea liniei 1 pe portiunea unde e varza ( Nerva Traian si colateral )
Reabilitarea liniei din Balta Alba ( imi scapa acum traseul ).
Dupa aceea nenumaratele pasaje incepute sau neincepute, nu le mai enumar, doar unul, la Razoare unde proiectul initial trebuia corelat cu santierul de la metrou.
Asa cum s-a spus, cele 5 tramvaie pe care le scot / an, cand minimul necesar ar fi fost de cel putin 25 / an.
etc, etc, etc.
Colac peste pupaza se mai trezesc si cu metroul pe cap, rezultatul va fi unul singur, stoparea investitiei din Dr. Taberei pentru ani buni de acum inainte.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 22/Iun/2017
Mesaje: 6304
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 10 Ian 2013 20:06:16    Titlul subiectului: 161585

Vrem nu vrem, se pare ca metroul o sa treaca la primarie. Sunt curios daca o sa fie 2 entitati ca pana acum, sau o singura entitate. Normal ar fi sa fie o singura entitate de transport, dupa modelul BKV-ului de exemplu (Budapesta), dar ceva imi spune ca vor ramane doua entitati ca pana acum.
_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
moonshadow



Data înscrierii: 18/Apr/2011
Ultima vizita: 27/Aug/2014
Mesaje: 199
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 14 Ian 2013 22:01:43    Titlul subiectului: 161648

Voi nu intelegeti un lucru simplu: Metroul trece la primarie, primaria primeste bani pentru metrou. Nu or sa dispara in mod magic banii.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ByOnu



Data înscrierii: 20/Mar/2010
Ultima vizita: 14/Iun/2017
Mesaje: 177
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 14 Ian 2013 22:16:26    Titlul subiectului: 161649

Ok, a spus Poanta ca va mai da bani, ca nu renunta la investitiile in metrou, bla bla... Ok, dau bani in primul an de fatada, dupa care gata. RATB-ul primeste cumva bani de la guvern? NU! Idem va fi si Metrorex-ul.

Tocmai mi-am amintit ce-a spus Poanta la o adunare: Metroul trebuie sa fie dat la primarie si sa incerce sa se sustina cu propriile forte. (sau ceva apropriat)

Voi nu vedeti gravitatea situatiei, in fiecare an la RATB sunt bani cat pentru a sustine 5 Bucur LF-uri + o modernizare de linie (sau 3 cum este in prezent, doar ca sunt blocate toate, deci de preferat una si buna). Acesti bani vor fi impartiti in doua. Ce putem face cu banii astia? Nimic...

Deci, ai dreptate, banii nu vor disparea ca prin magie, nu in primul an.

Cam asta ar fi parerea mea, multumesc.

_________________
www.youtube.com/user/metroubucuresti
www.metroubucuresti.webs.com
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 22/Iun/2017
Mesaje: 6304
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 17 Ian 2013 13:05:49    Titlul subiectului: 161700

Ca ne place sa nu Metrorexul va veni la primarie. De fapt mie imi place foarte mult acest lucru si am expus motivele in postarile de mai sus. Intrebarea mea este urmatoarea, ce se va intampla cu sindicatele ? Vor ramase asa cum sunt sau se vor uni sindicatele de la RATB cu cele de la Metrorex ? Normal ar fi sa fie o singura entitate, ar avea un cuvant mai greu de spus. Imaginati-va cum ar fi sa se opreasca simultan metrourile si transportul de suprafata. Laughing

Ceva imi zice insa ca interesele de grup sunt prea mari pentru ca sindicatele sa fie unite.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 22/Iun/2017
Mesaje: 6304
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 03 Feb 2013 14:06:45    Titlul subiectului: 162352

Eram unul dintre "cei mai infocati sustinatori" ai acestei idei, in mod normal ea reprezinta un lucru normal. Totusi am nu mic dubiu. In anul 2011, subventia de la bugetul national a fost de 62,20 % din ponderea totala a veniturilor realizate de Metrorex. Oare Primaria Capitalei are bani pentru subventie ? Intreb asta fiindca primaria are datorii la bugetul de stat.
_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 22/Iun/2017
Mesaje: 6304
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 05 Mar 2013 21:25:06    Titlul subiectului: 163142

Sindicalistii de la Metrorex vor protesta miercuri. Pe langa revendicarile salariale, ei sunt impotriva trecerii Metrorex la Primaria Capitalei. Articolul se gaseste aici

Citat:
Sindicaliștii de la metrou vor protesta miercuri în fața Ministerului Transporturilor, de unde vor pleca în marș spre Piața Victoriei, nemulțumiți că nu vor fi majorate salariile, dar și de proiectul privind trecerea Metrorex în subordinea municipalității, a anunțat marți liderul USLM (Uniunii Sindicatelor Libere Metrou), Ion Rădoi. Rădoi a mai spus că pentru acțiunile de la Ministerul Transporturilor și Palatul Victoria nu au autorizație și speră ca protestatarii să nu fie amendați, precizând că a obținut doar un acord verbal de la Poliție și Jandarmerie.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 22/Iun/2017
Mesaje: 6304
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 17 Dec 2013 09:36:32    Titlul subiectului: 169627

Revine acest subiect in acualitate. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Ponta dă asigurări că Guvernul va asigura bani pentru investiții la metrou

Premierul Victor Ponta a declarat, luni, că Guvernul va asigura toți banii necesari investițiilor în lucru la metrou, în momentul preluării acestuia de către municipalitatea bucureșteană, el subliniind că "se dă cu bani metroul, nu fără bani pentru investiții".
"Guvernul asigură toți banii necesari pentru asigurarea investițiile în lucru, în desfășurare, inclusiv tronsonul 5 și linia de metrou pentru Aeroportul Otopeni. Nu punem în brațe primăriei metroul și ne derobăm de investiție (...) Se dă cu bani metroul, nu se dă fără bani pentru investiții, iar subvenția, într-un termen de 10-15 ani, vom încerca, într-un mod sustenabil, să o reducem", a declarat Ponta.
Potrivit premierului, la începutul anului viitor, trebuie finalizat, în baza Legii descentralizării, protocolul de predare-primire a metroului, de la Ministerul Transporturilor la Primăria Capitalei.

"La începutul anului viitor, trebuie să finalizăm, în baza Legii descentralizării, care sper să iasă de la Curtea Constituțională până în 10 ianaurie. În baza acelei legi, vom face protocolul de predare-primire de la Ministerul Transporturilor la Primăria Capitalei a metroului", a spus Victor Ponta, care a precizat că în toate capitalele europene metroul aparține municipalității, și nu guvernului, și că în București este vorba, în prezent, de o "anomalie", care va fi îndreptată.
În același context, Ponta a apreciat că metroul va trece total în subordinea Capitalei până la mijlocul anului viitor.
Premierul a făcut referire și la fuziunea dintre RADET și ELCEN, arătând că au fost adoptate documentele legale, au fost pornite procedurile și există acordul partenerilor internaționali, însă este vorba despre proceduri care durează "destul de mult".
"După cum știți foarte bine, sunt adoptate documentele legale, sunt pornite procedurile, există acordul partenerilor internaționali, respectiv Comisia Europeană, Fondul Monetar Internațional, însă e vorba de proceduri care durează destul de mult și proceduri pe care și primarul general și eu le tot accelerăm", a arătat Victor Ponta

Pana acum, doua treimi dintrei cei care si-au exprimat optiunea de vot in chestionarul atasat acestui topic au votat pentru trecerea metroului la primarie. Si eu sunt de acord cu acest lucru, singura problema este ca am avea nevoie de alt primar si de alti consilieri locali. Cu astia actuali ajungem cu totii la sapa de lemn !!!

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 22/Iun/2017
Mesaje: 6304
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 05 Noi 2014 09:10:17    Titlul subiectului: 175466

Intr-un articol postat la topicul "Articole de presa privind metroul bucurestean" s-a adus in discutie si posibilitatea trecerii metroului la primarie. Deocamdata, se pare ca aceasta posibilitate este foarte mica.
_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 22/Iun/2017
Mesaje: 6304
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 26 Mar 2017 14:48:44    Titlul subiectului: 189285

Subiectul revine in actualitate. Cei de la PMB ar vrea sa aiba metroul in subordine. Cei de la Ministerul Transporturilor se impotrivesc. Articolul se gaseste aici.

Citat:
PMB vrea să preia metroul și șoseaua de centură. Ministerul Transporturilor: "Nu se poate"

Primăria Municipiului București (PMB) a anunțat că intenționează să preia metroul și șoseaua de centură din subordinea Ministerului Transportului, în acest sens fiind puse pe ordinea de zi a ședinței Consiliului General al Municipiului București (CGMB) două proiecte de hotărâre privind solicitarea către Guvernul României de a emite acte normative. Ministerul Transporturilor anunță însă că nu poate transfera metroul la Primăria Capitalei cu tot cu buget, așa cum dorește municipalitatea.

Conform proiectului pus pe ordinea de zi a ședinței CGMB din 29 martie, Primăria Capitalei vrea să preia acțiunile Metrorex: "solicitarea către Guvernul României de a emite un act normativ pentru transferul pachetului de acțiuni ale S.C. Metrorex S.A. din proprietatea privată a statului în proprietatea privată a Municipiului București".

În ultimii 15 ani, toți primarii Capitalei au visat transferul Metrorex de la Ministerul Transporturilor. Miza este legată de bugetul de peste 1,4 miliarde lei anual, respectiv contractele de investiții anuale de peste 700 milioane lei plus 600-700 milioane lei/an subvenții.

Ministerul Transporturilor a confirmat că Primăria Capitalei își exprimă intenția de prelua Metrorex. „Nu se poate prelua, Primăra Capitalei vrea Metrorex cu tot cu buget. Cel puțin 600-700 milioane lei/an sunt pentru investiții. Guvernul alocă subvenție anuală pentru tarnsportul de călători cu metroul în fiecare an. Sunt contracte de investiții finanțate cu bani europeni", au explicat oficialii MT conform capital.ro.

Proiectul nu este însă însoțit de documente justificative în acest sens, respectiv expunere de motive și raport de specialitate care să explice cum ar urma să fie realizat transferul metroului din subordinea Ministerului Transportului, unde se află momentan.

"Unde-i studiul de impact bugetar? Cum să votez eu așa ceva oameni buni? Cum să-mi dau seama în cele 5 zile rămase până la ședință dacă acestă decizie e bună sau ne va arunca în faliment? Unde-i studiul?", a comentat pe pagina de Facebook consilierul general Ciprian Ciucu care a reclamat că nu există un studiu de impact pentru o astfel de măsură.

Ideea transferului Metrorex în subordinea Primăriei Capitalei a mai fost însă vehiculată și acum mai mulți ani, în mandatul fostului edil Sorin Oprescu. În 2012, chiar și premierul de atunci Victor Ponta anunța că Guvernul "va decide în perioada următoare" trecerea Metrorex de la Ministerul Transporturilor în subordinea municipalității.

"S-a vorbit destul de mult de tronsonul spre Drumul Taberei și ăla trebuie continuat, dar trebuie nu să spunem noi de la minister, pe tot felul de interese obscure, cum săpăm în șapte direcții metrou și de fapt nu terminăm nicăieri. Trebuie Primăria Generală, cu sprijin de la Guvern și cu propriile forțe, pe baza mandatului pe care îl au de la cetățeni, să continue prioritizarea. Întâi fac linia spre Drumul Taberei și, după aceea, cea spre Pantelimon. Săpăm în șapte locuri de șapte ani și o să terminăm în 70 de ani", spunea Ponta în septembrie 2012.

Specialiștii au atras atenția în repetate rânduri că Primăria Capitalei nu poate susține financiar transferul Metrorex de la Guvern la CGMB pentru că acest lucru ar însemna alocarea a 40% din bugetul orașului pentru subvențiile RADET, RATB și Metrorex.

Viceprimarul Capitalei, Cornel Pieptea, susține în octombrie 2015 că ideea de a transfera Metrorex în subordinea Consiliului General al Municipiului București, care apare într-un proiect de act normativ elaborat de Ministerul Dezvoltării Regionale, nu poate fi susținută de Primăria Municipiului București.

"Primăria Capitalei nu poate susține financiar în acest moment un posibil transfer al Metrorex în subordinea Consiliului General al Municipiului București. Ideea apare într-un proiect de lege inițiat de Ministerul Dezvoltării Regionale privind serviciul de transport public de călători. Deși unificarea serviciilor de transport public este benefică pentru bucureșteni, Primăria Capitalei nu își permite finanțarea menținerii actualelor condiții de calitate ale transportului cu metroul", a spus viceprimarul pe pagina sa de Facebook.

Pieptea a amintit că PMB deja acordă subvenții pentru RADET și RATB, de 250 de milioane de euro anual, iar preluarea Metrorex ar însemna încă 80 de milioane de euro anual.

"Din punct de vedere bugetar, în acest moment, primăria acordă subvenție pentru RATB și RADET în valoare de aproape 250 milioane euro anual dintr-un total mediu al veniturilor locale de circa 840 milioane euro. Dacă s- ar adăuga și subvenția pe care o primește acum Metrorex de la Guvern, de circa 80 milioane euro anual, aproape 40 la sută din bugetul orașului ar merge doar pe subvenții. Primăria ar deveni o instituție cu pronunțat caracter social și nu un promotor al dezvoltării durabile, cum ar trebui", susținea Cornel Pieptea.

Sindicaliștii de la Metrorex au declarat în rânduri repetate că se opun transferului de la Guvern la CGMB, iar una dintre revendicările lor la ultimele proteste organizate a vizat tocmai renunțarea la acest proiect de act normativ.

Sindicaliștii au mai solicitat ca în cazul în care nu se poate renunța la această decizie, transferul să se facă în baza unei legi organice și în baza unui acord social semnat cu sindicatul din metrou privind preluarea tuturor salariaților actuali, iar metroul să fie în subordinea directă a primarului general al Capitalei.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
133 313



Data înscrierii: 07/Feb/2017
Ultima vizita: 11/Iun/2017
Mesaje: 134

MesajTrimis: Dum 26 Mar 2017 18:40:05    Titlul subiectului: 189293

Primaria "vrea" metroul in subordine? Dar ce, au scos la traseu si ultimul V3A imobilizat in depouri? Ca sa nu mai vorbesc de troleibuze...
Iar alea care de bine de rau se taraie pe sine au "rotile patrate", rulmentii praf, cad lunetele de pe ele, n-au lumina, n-au caldura, sunt superjegoase la interior, au gauri mancate de rugina in trepte, sunt "sac de box" pentru automobilisti, sunt mazgalite de oligofreni si sunt adapost de iarna pentru oamenii strazii, cu tot ce implica asta.

Primaria la capitolul "cale ferata" a ramas in urma vreo... 10 ani pe putin. Ma refer la tramvaie pe Basarabia, Pallady, Maica Domnului, Pantelimon partial, Chisinau, Nerva Traian, Sincai, Serban Voda, Mihalache, Vacarescu, Serbanescu, Tei etc. Luam 8 ani acoperitor de pe Rebreanu si puneam la toate de mai sus. 8+8+8+8+8+8+8+8+8+8+8+8= 96 ani! Un secol de acum incolo are de ce cai ferate sa se ocupe. Plus restul care se vor uza intre timp.

E usor "sa vrei" cand stii ca n-o sa-ti dea nimeni din motiv ca faci praf tot ce-ti pica pe mana. Te autointitulezi "ala bun", care vrea dar nu-l lasa "aia rai". Sa cante la alta masa, ca n-avem doi ani.
P.S. Am vaga impresia ca primaria ar vrea de fapt sa puna cruce tramvaiului si sa pretinda ca "metroul ESTE tramvai" si la suprafata sa ramana doar autobuzele. Twisted Evil
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean Ora este GMT + 3 ore
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community