Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 13/Mai/2024 Mesaje: 1030 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Sâm 14 Sep 2019 07:55:33 Titlul subiectului: |
202656 |
|
Pe 46B as vrea sa vad cum se descurca.
|
|
Sus |
|
|
darius 23
Data înscrierii: 25/Iul/2011 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 746 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Sâm 14 Sep 2019 08:01:30 Titlul subiectului: |
202657 |
|
Cred că a fost doar un electric pe 46b în ziua inaugurării. Eu cel puțin nu l-am văzut. Am văzut doar autobuze diesel pe 46B.
_________________ Galeria foto personala cu vehicule de transport public din tara: https://www.facebook.com/vehiculetransportro/ |
|
Sus |
|
|
withoutname
Data înscrierii: 29/Ian/2019 Ultima vizita: 20/Mar/2022 Mesaje: 121
|
Trimis: Sâm 14 Sep 2019 09:20:46 Titlul subiectului: |
202659 |
|
Atunci pana la urma pe ce linii circula? Probabil nici pe 24 nu vom vedea electrice ( ca la inagurare) deoarece 24 are doar orar de dimineata, si este deservit de autobuzele care mai tarziu sunt be 24B. Dar linia 44 este o linie foarte buna pentru electrice, si fiind o linie noua, vad foarte multi calatori care o folosesc.
|
|
Sus |
|
|
luca_ioan
Data înscrierii: 16/Iul/2019 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 120 Locație: Cluj-Napoca, Ploiesti
|
Trimis: Sâm 14 Sep 2019 13:10:48 Titlul subiectului: |
202665 |
|
Daca utilizarea liniei 44 creste, autobuzele electrice nu vor mai face fata cererii, avand o capacitate mica.
|
|
Sus |
|
|
andrei105
Data înscrierii: 03/Iun/2016 Ultima vizita: 02/Mai/2024 Mesaje: 442 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Dum 15 Sep 2019 18:21:17 Titlul subiectului: |
202682 |
|
203, 207, 211, 215, 233, 238 și 241.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
301.34 kb |
Vizualizat: |
de 10151 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
283.53 kb |
Vizualizat: |
de 10151 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
295.66 kb |
Vizualizat: |
de 10151 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
238.7 kb |
Vizualizat: |
de 10151 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
231.54 kb |
Vizualizat: |
de 10151 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
254.5 kb |
Vizualizat: |
de 10151 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
274.6 kb |
Vizualizat: |
de 10151 ori |
|
_________________ Galerie (FB)
Profil Phototrans |
|
Sus |
|
|
withoutname
Data înscrierii: 29/Ian/2019 Ultima vizita: 20/Mar/2022 Mesaje: 121
|
Trimis: Lun 16 Sep 2019 18:54:03 Titlul subiectului: |
202721 |
|
Oare toate sunt pe traseu? Ca desi sunt 41 de autobuze Solaris electrice, abia le vad pe strazi, in afara de 33, 44 si 47, care sunt deservite exclusiv de electrice (203, 206, 208, 211, 212, 218, 222, 223, 234, 241 le vad in fiecare zi).
|
|
Sus |
|
|
lapgellert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 19/Feb/2024 Mesaje: 258 Locație: Cluj
|
Trimis: Lun 16 Sep 2019 19:13:00 Titlul subiectului: |
202723 |
|
Duminica 229 era pe linia 44
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
196.33 kb |
Vizualizat: |
de 10045 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
withoutname
Data înscrierii: 29/Ian/2019 Ultima vizita: 20/Mar/2022 Mesaje: 121
|
Trimis: Mar 17 Sep 2019 13:41:38 Titlul subiectului: |
202743 |
|
201 astăzi este pe 44.
|
|
Sus |
|
|
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 13/Mai/2024 Mesaje: 1030 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Mar 17 Sep 2019 17:17:08 Titlul subiectului: |
202746 |
|
Toate sunt la traseu. Pâi le vezi pe traseele pe care circulă electrice. Nu o să le vezi pe 35.
|
|
Sus |
|
|
lapgellert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 19/Feb/2024 Mesaje: 258 Locație: Cluj
|
Trimis: Mar 17 Sep 2019 21:47:22 Titlul subiectului: |
202750 |
|
Nu stiti cumva ce e sub sigla Solaris? Am trecut pe langa depoul din Grigo, sigla din fata era deschisa, dar nu am vazut, ce e acolo.
|
|
Sus |
|
|
Alin10CFR
Data înscrierii: 07/Aug/2011 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 234 Locație: Cluj
|
Trimis: Sâm 28 Sep 2019 22:17:26 Titlul subiectului: |
203128 |
|
Azi am văzut pe linia 101: 211, 218, 227 și 240.
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 29 Sep 2019 21:48:14 Titlul subiectului: |
203152 |
|
O intrebare. Ce durata de viata au acumulatorii ?
Alta intrebare, cum se recicleaza acumulatorii ?
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 13/Mai/2024 Mesaje: 1030 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Mie 20 Noi 2019 10:08:25 Titlul subiectului: |
204075 |
|
În aceaastă dimineață am văzut primul electric pe linia 53.
|
|
Sus |
|
|
darius 23
Data înscrierii: 25/Iul/2011 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 746 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Mie 20 Noi 2019 10:16:01 Titlul subiectului: |
204077 |
|
Au intrat de 2 zile electrice pe 53. Nu înțeleg de ce nu au băgat electrice pe 53 din prima zi...
_________________ Galeria foto personala cu vehicule de transport public din tara: https://www.facebook.com/vehiculetransportro/ |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 20 Noi 2019 11:15:32 Titlul subiectului: |
204079 |
|
Am si eu o intrebare. Dupa cati ani trebuie inlocuiti acumulatorii ?
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
Volvo
Data înscrierii: 25/Iun/2012 Ultima vizita: 04/Feb/2022 Mesaje: 1300 Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias
|
Trimis: Mie 20 Noi 2019 12:00:40 Titlul subiectului: |
204080 |
|
darius 23 a scris: | Au intrat de 2 zile electrice pe 53. Nu înțeleg de ce nu au băgat electrice pe 53 din prima zi... |
La Ira au instalat încă un încărcător rapid. Probabil un singur încărcător rapid nu ajungea și pentru 47 și pentru 53.
_________________ Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca. |
|
Sus |
|
|
luca_ioan
Data înscrierii: 16/Iul/2019 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 120 Locație: Cluj-Napoca, Ploiesti
|
Trimis: Mie 20 Noi 2019 13:06:46 Titlul subiectului: |
204084 |
|
A mai apărut un încărcător rapid în garajul din Gheorgheni
|
|
Sus |
|
|
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 13/Mai/2024 Mesaje: 1030 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Mie 20 Noi 2019 16:07:40 Titlul subiectului: |
204086 |
|
guest a scris: | Am si eu o intrebare. Dupa cati ani trebuie inlocuiti acumulatorii ? |
Conform cu cele auzite (din presă) acumulatorii au o valabilitate de 2 ani, iar aceste autobuze au full waranty 5 ani. Astfel prima tură de acumulatori este inclusă în prețul de vânzare. Astea sunt informațiile ce le-am cules eu, iar în afară de garanția de 5 ani conform contractului nu vă pot garanta că cele spuse mai sus sunt informații exacte.
|
|
Sus |
|
|
andrei105
Data înscrierii: 03/Iun/2016 Ultima vizita: 02/Mai/2024 Mesaje: 442 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Sâm 14 Dec 2019 17:03:50 Titlul subiectului: |
204472 |
|
221, 224 și 228 azi
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
357.35 kb |
Vizualizat: |
de 8556 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
419.93 kb |
Vizualizat: |
de 8556 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
482.47 kb |
Vizualizat: |
de 8556 ori |
|
_________________ Galerie (FB)
Profil Phototrans |
|
Sus |
|
|
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 13/Mai/2024 Mesaje: 1030 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Sâm 14 Dec 2019 18:59:18 Titlul subiectului: |
204480 |
|
Revin cu un update la răspunsul meu de mai sus. Se pare că bateriile autobuzelor Solaris rezistă undeva la 3.000 de cicluri de încărcare, iar cele mai performante ajung pe la 7.000. După o documentare mai bună am aflat că în al cincelea an aceste baterii vor fi schimbate de către Solaris. Astfel în funcție de modalitatea de exploatare și încărcare vom putea folosi aceste autobuze undeva la 8-10 ani până la prima achizișie din fonduri proprii sau de la UE de acumulatori, iar durata lor maximă de exploatare este de 15 ani.
Bateriile funcționează la capacitate maximă între 0 și 36 de grade. Sub 0 grade trebuie încălzite pentru a nu își pierde din calitate, iar peste temperatura maximă trebuiesc răcite din același motiv. După primii 2 ani de exploatare randamentul lor scade la 80% și trebuiesc încărcate înainte de 20%, astfel calculând după anul 2 autonomia autobuzelor va scădea la 72 de km. În mometul de față autonomia reală este de 96 km.
|
|
Sus |
|
|
lapgellert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 19/Feb/2024 Mesaje: 258 Locație: Cluj
|
Trimis: Sâm 14 Dec 2019 20:55:11 Titlul subiectului: |
204481 |
|
Oare pot fi convertite in troleibuze?
|
|
Sus |
|
|
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 13/Mai/2024 Mesaje: 1030 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Dum 15 Dec 2019 10:51:24 Titlul subiectului: |
204487 |
|
Tot ce e posibil, dar daca UE va subventiona masiv transportul electric atunci nu cred ca merita aceasta investitie.
|
|
Sus |
|
|
withoutname
Data înscrierii: 29/Ian/2019 Ultima vizita: 20/Mar/2022 Mesaje: 121
|
Trimis: Dum 15 Dec 2019 19:31:29 Titlul subiectului: |
204491 |
|
Si cum se se rezolva incalzirea, sau racirea? Au autobuzele propriul sistem?
Nu merita in niciun caz sa se transforme in troleibuze. In momentul de fata Clujul are foarte multe troleibuze performante, chiar mai multe decat ar fi nevoie (pana se fac noile retele). Si sunt foarte multe linii, unde nu este retea de trolei, acolo sunt perfecte electricele, dupa cum vedem, cu incarcarea rapida poate sa faca si linii foarte lungi (44 de exemplu).
|
|
Sus |
|
|
luca_ioan
Data înscrierii: 16/Iul/2019 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 120 Locație: Cluj-Napoca, Ploiesti
|
Trimis: Dum 15 Dec 2019 19:38:38 Titlul subiectului: |
204493 |
|
Problema cu aceste autobuze electrice este capacitatea de pasageri mai mică decât la alte autobuze de 12 metri. Din această cauză ele nu pot fi folosite pe orice linie.
|
|
Sus |
|
|
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 13/Mai/2024 Mesaje: 1030 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Dum 15 Dec 2019 20:07:18 Titlul subiectului: |
204497 |
|
Pot fi folosite si pe linii mai incarcate, daca se reduc timpii de asteptare intre 2 autobuze.
|
|
Sus |
|
|
|