|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
castrosua
Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 24/Feb/2024 Mesaje: 945 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Mie 12 Iul 2017 06:50:39 Titlul subiectului: |
191051 |
|
Mai degraba in trolee, ca dupa garantie cred ca asa vor pati. Dar daca au service in garantie, atunci mai e cum mai e, dar e subventionat la greu de UE. Vor cu disperare sa promoveze o tehnologie care nu este inca ca lumea.
Cand bateriile unei masini electrice vor fi de marimea unei baterii normale, atunci de-abia vor fi rentabile. Cat despre autobuze, mi-e teama de vre-un scurt la incarcare. Unul ia foc, si ajungi cu o gramada arse. S-a intamplat deja undeva (nu mai tin minte) si un scurt relativ mic a facut prapad.
_________________ https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/ |
|
Sus |
|
|
Rocar
Data înscrierii: 15/Mar/2017 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 1325 Locație: Constanta; Cluj-Napoca
|
|
Sus |
|
|
Volvo
Data înscrierii: 25/Iun/2012 Ultima vizita: 04/Feb/2022 Mesaje: 1300 Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias
|
Trimis: Mie 12 Iul 2017 19:10:54 Titlul subiectului: |
191068 |
|
Peste 100 de Renault/Saviem SC10 au fost acum multi ani, inainte de sosirea Renaulturilor R312 si AgoraL. La momentul aduceri Solarisurilor erau 37 de SC10, deci nicio gaura.
_________________ Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca. |
|
Sus |
|
|
Carligu
Data înscrierii: 20/Ian/2015 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 162 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Mie 12 Iul 2017 22:53:54 Titlul subiectului: |
191075 |
|
castrosua a scris: | Cand bateriile unei masini electrice vor fi de marimea unei baterii normale, atunci de-abia vor fi rentabile. Cat despre autobuze, mi-e teama de vre-un scurt la incarcare. Unul ia foc, si ajungi cu o gramada arse. S-a intamplat deja undeva (nu mai tin minte) si un scurt relativ mic a facut prapad. | Cred ca gresesti . Trebuie sa fie de dimensiunea unui rezervor de combustibil pentru ca fiecare masina are un rezervor de combustibil ( destul de voluminos ), bateria e pentru altceva.
|
|
Sus |
|
|
castrosua
Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 24/Feb/2024 Mesaje: 945 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Vin 14 Iul 2017 15:44:03 Titlul subiectului: |
191107 |
|
Bine, ca sa fie echivalent da, teoretic sa bateriile ar trebuie sa fie la fel de grele ca un rezervor, insa va sa fie un salt tehnologic, si sa se merite ar trebuie sa fie mult mai mici.
Eu sper sa nu aiba probleme Clujul, ca totusi din toate regiile parca o duc mai bine (si RATT pentru ca pastreaza o gramada de Dacuri pt muzeu lol).
_________________ https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/ |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Vin 24 Noi 2017 09:42:54 Titlul subiectului: |
192482 |
|
http://adevarul.ro/locale/cluj-napoca/clujul-oras-romania-vor-circula-autobuze-electrice-incarcare-wireless-1_5a16ed065ab6550cb8750bc7/index.html
"Clujul, primul oraș din România în care vor circula autobuze electrice cu încărcare wireless
23 noiembrie 2017
de Ștefan Lică
Autobuzele electrice Solaris vor circula la Cluj-Napoca din 2018. FOTO: solarisbus.com Investițiile vor fi făcute eșalonat, până în 2020, iar cea mai mare parte a banilor, 36,7 milioane de euro, vor veni din fonduri europene. Din fondurile de la Bruxelles vor fi achiziționate autobuze electrice, tramvaie și troleibuze.
Cluj-Napoca va fi primul oraș din România în care vor circula, din 2018, autobuze electrice. Primăria a semnat deja un contract-cadru cu firma poloneză Solaris, care va furniza 30 de autobuze electrice. Costul unui singur autobuz de ecologic depășește o jumătate de milion de euro. Vehiculele vor fi de ultimă generație și vor putea fi încărcate wireless. Modelul achiziționat este Solaris Urbino 12 electric. Aceste autobuze circulă în prezent în țări ca Germania, Olanda, Elveția, Polonia și Cehia. Prezent la dezbaterea „Mobilitatea viitorului”, care a fost organizată azi, 23 noiembrie, de Camera Franceză de Comerț, Industrie și Agricultură din România, primarul Emil Boc a anunțat că primele autobuze electrice vor ajunge la Cluj în prima jumătate a anului 2018. „Am comandat deja un număr de 11 autobuze electrice din cele 30. Avem confirmarea că vor sosi până în aprilie, cel târziu mai, la Cluj. Mai avem în vedere și alte comenzi, dar între timp trebuie să pregătim infrastructura, așa că intenționăm să introducem inclusiv încărcarea wireless a acestora, pentru ca timpul de alimentare să se reducă de la 30 la 7 minute”, a afirmat Boc. Aproape 40 de milioane de euro vor merge pe tramvaie și troleibuze Clujul va investi în următorii trei ani aproape 40 de milioane de euro, bani care vor veni din fonduri europene, în achiziția de noi troleibuze, tramvaie și autobuze electrice. Bugetul repartizat polului Cluj-Napoca prin AXA 4 a Programului Operațional Regional 2014-2020 – dezvoltare urbană durabilă – este de 45,2 milioane de euro. Din această sumă, 36,7 milioane de euro ar urma să fie investiți în mobilitate urbană, adică în achiziția de mijloace de transport în comun eco. Alte zeci de milioane pentru autobuze diesel Pe lângă vehicule electrice, Clujul va mai achiziționa și 85 de autobuze diesel. Compania germană Mercedes va livra 15 autobuze articulate, lungi de 18 metri, până în luna martie. O altă licitație, pentru 60 de autobuze nearticulate, se află în plină desfășurare, iar atribuirea ar urma să se facă cel mai târziu pe 27 decembrie. În fine, restul vehiculelor, 10 la număr, vor fi midibuze, adică autobuze ceva mai mici cu o lungime între 7,5 metri și 9 metri. Licitația organizată pentru acestea nu a condus la niciun rezultat și va fi reluată. Cele 85 de autobuze diesel ar urma să coste în total circa 20 de milioane de euro. Banii provin dintr-un credit luat de Compania de Transport Cluj (CTP) de la o bancă comercială și garantat de Primăria Cluj-Napoca. Municipalitatea și CTP au mai achiziționat din 2012 și până în prezent un număr de 54 de troleibuze, 50 de autobuze și patru tramvaie."
______________________
Na, eu zic să cumpere și un numar egal de autobuze clasice. A, nu că mă tem că alea electrice nu vor față condițiilor locale, ci doar așa, ca să fie...
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 13/Mai/2024 Mesaje: 1030 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Vin 24 Noi 2017 15:30:35 Titlul subiectului: |
192492 |
|
Cu acest articol, mutat de la o publicație la alta, suntem bombardați de peste 1 an. Între timp toate licitațiile sunt anulate și suntem umpluți discret, dar constat de seconduri cu foaie în geam. Așa da transport într-un Smart City.
|
|
Sus |
|
|
lapgellert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 19/Feb/2024 Mesaje: 258 Locație: Cluj
|
Trimis: Vin 19 Ian 2018 22:28:59 Titlul subiectului: |
193290 |
|
O statie de incarcare va fi in Grigorescu. Saptamana trecuta am vazut afisul programului langa garaj, dar fara nici un termen.
|
|
Sus |
|
|
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 13/Mai/2024 Mesaje: 1030 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Sâm 20 Ian 2018 09:56:54 Titlul subiectului: |
193298 |
|
Am inteles ca una din celelalte statii de incarcare va fi la IRA.
Cate vor fi in total?
|
|
Sus |
|
|
lapgellert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 19/Feb/2024 Mesaje: 258 Locație: Cluj
|
Trimis: Sâm 20 Ian 2018 19:13:06 Titlul subiectului: Grigo |
193303 |
|
Am vazut in Grigorescu, langa garajul CTP, la intrare.
Pacat, ca nu contine mai multe informatii.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
44.83 kb |
Vizualizat: |
de 13557 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 13/Mai/2024 Mesaje: 1030 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Vin 16 Feb 2018 09:44:24 Titlul subiectului: |
193601 |
|
Am văzut pe un site de știri că licitația pentru stațiile de încărcare a fost lansată în noiembrie și are termen final 20 Martie 2018. Deci la noi licitația se face cu câteva zile înainte să sosească cel mai probabil autobuzele.
Autobuzele sunt programate să sosească în aprilie, cel târziu mai. O să stăm și o să ne uităm la ele dacă vor exista contestații și alte probleme la licitație?
|
|
Sus |
|
|
razwy
Data înscrierii: 04/Sep/2009 Ultima vizita: 25/Mai/2019 Mesaje: 190 Locație: Cluj
|
Trimis: Joi 29 Mar 2018 12:36:41 Titlul subiectului: |
194188 |
|
Poza este preluata de pe Facebook, pagina Mobilitate Cluj-Napoca.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
110.37 kb |
Vizualizat: |
de 12766 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 13/Mai/2024 Mesaje: 1030 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Joi 29 Mar 2018 14:21:49 Titlul subiectului: |
194190 |
|
Sincer arată foarte bine și se pare că nu le-au construit cabina asa cum le place la CTP. O să improvizeze ei vreo 2 bari cand ies din garantie )
Barele se pare ca sunt portocalii ca la troleibuze si scaunele albastre.
|
|
Sus |
|
|
Sergiu.9
Data înscrierii: 26/Sep/2015 Ultima vizita: 14/Sep/2021 Mesaje: 181 Locație: Cluj
|
Trimis: Joi 29 Mar 2018 17:08:20 Titlul subiectului: |
194191 |
|
Atentie!
Aceasta este o poza modificata de catre Andrei Pintea si nu reprezinta 100% produsul final!
Este doar ca sa ne facem o idee despre cum vor arata acestea.
|
|
Sus |
|
|
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 13/Mai/2024 Mesaje: 1030 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Joi 29 Mar 2018 19:13:44 Titlul subiectului: |
194193 |
|
Primaria a mai postat o poza alb cu mov anul acesta in ianuarie, deci cred ca acestea vor fi culorile. Asemanarile vor fi destul de mari.
In curand trebuie sa le vedem. Cand le-am scris celor de la Solaris pe FB au zis ca termenul de livrare este cel mai probabil sf de aprilie, mai.
|
|
Sus |
|
|
andrei105
Data înscrierii: 03/Iun/2016 Ultima vizita: 02/Mai/2024 Mesaje: 442 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Joi 29 Mar 2018 19:49:01 Titlul subiectului: |
194194 |
|
După cum a spus și Sergiu, eu am modificat imaginea, și este modifcată în așa fel încât să corespundă, măcar aproximativ, cu aspectul Solaris-urilor din realitate (schema de vopsire mov-alb, scrisul „Electric Bus” de pe lateral, sigla Primăriei sub geamul șoferului, Dachshund-ul verde pe bot, specific Solaris-urilor...). Numărul de parc și poziționarea siglei CTP au fost o idee care mi-a venit mie, nu e neapărat să fie așa și în realitate.
În schimb, la ce se vede în interior (faptul că are sau nu cabină, respectiv culoarea barelor, care eu unul totuși cred că vor fi galbene) nu am umblat, pentru că nu știu cum vor fi în realitate.
Imaginea originală: http://mi.etlbiz.com/wp-content/uploads/2016/06/new_solaris_urbino_12_electric_4_fot._ustra_1200x800.jpg
_________________ Galerie (FB)
Profil Phototrans |
|
Sus |
|
|
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 13/Mai/2024 Mesaje: 1030 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Vin 30 Mar 2018 11:55:10 Titlul subiectului: |
194201 |
|
Poate se inspiră de la tine
|
|
Sus |
|
|
lapgellert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 19/Feb/2024 Mesaje: 258 Locație: Cluj
|
Trimis: Vin 30 Mar 2018 14:46:07 Titlul subiectului: 32 |
194207 |
|
http://www.monitorulcj.ro/actualitate/63154-sosesc-primele-autobuzele-electrice-la-cluj-vor-circula-doar-pe-anumite-trasee#sthash.HaNxC60Q.dpbs
Citat: | "Potrivit documentului, cele 30 de autobuze electrice vor înlocui autobuzele convenționale ce deservesc liniile de transport urban 27 (Piața Gării – Grigorescu, 9,7 km), 28 (Piața Mihai Viteazu – Grigorescu, 8,5 km), 30 (Aurel Vlaicu – Grigorescu, 17,2 km), 32 (Gh. Brâncuși – Piața Mihai Viteazu, 6,6 km), 32B (Gh. Brâncuși – Piața Gării, 9,4 km)." |
|
|
Sus |
|
|
macicasan
Data înscrierii: 09/Apr/2008 Ultima vizita: 27/Feb/2024 Mesaje: 302 Locație: Cluj
|
Trimis: Dum 01 Apr 2018 09:27:10 Titlul subiectului: |
194221 |
|
Acel studiu de trafic a fost elaborat de o echipa este coordonată de:
• Prof.habil.dr.ing. Bogdan VARGA bogdan.varga@auto.utcluj.ro
Echipa de lucru a fost formată din:
• Prof.habil.dr.ing. Florin MARIAȘIU florin.mariasiu@auto.utcluj.ro
• Șef lucrări dr.ing. Călin ICLODEAN calin.iclodean@auto.utcluj.ro
• Șef lucrări dr.ing. Nicolae CORDOȘ nicolae.cordos@auto.utcluj.ro
4 ingineri cu doctorate au decis ca pe linia 30, printre altele, vor circula autobuzele electrice nearticulate iar documentul in cauza a fost aprobat in consiliul local.
Linia 30 are cel mai mare grad de incarcare a unui traseu de autobuz din Cluj-Napoca, transportand singura circa(uneori peste) 2500 de oameni/ora-sens la momentele de varf. A fost, alaturi de 24/24b, primul traseu pe care au putut fi vazute articulate cand acestea au aparut. Vehicule standard, de 100 de locuri, de-abia reusesc sa deserveasca linia 30(si la grade de incarcare inadmisibile, cu peste 8 oameni/mp) iar autobuzele electrice de 78 de locuri in total sunt, in esenta, 1/2 dintr-un aticulat.
Vazand cum UTCN, ba chiar catedra de transporturi sugereaza intr-un document platit si aprobat in consiliul local o asemenea ineptie, nu pot sa nu fiu ingrijorat despre conexiunea cartierului Grigorescu cu Centru, dezamagit de primarie/CTP ca au receptionat un asemenea 'studiu', dar si mai dezamagit de UTCN si cei 4 autori care, cel mai probabil, nu au fost intr-un 30(sau autobuz in genere) in viata lor. Lasa de dorit, as spune, si 'atentia' cu care consiliul local analizeaza si ulterior voteaza documente strategice care tin de viitorul transportului public urban.
_________________ www.macicasanul.com |
|
Sus |
|
|
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 13/Mai/2024 Mesaje: 1030 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Lun 02 Apr 2018 19:39:04 Titlul subiectului: |
194240 |
|
andrei105 a scris: | După cum a spus și Sergiu, eu am modificat imaginea, și este modifcată în așa fel încât să corespundă, măcar aproximativ, cu aspectul Solaris-urilor din realitate |
Andrei ți-am spus că aveam un sentiment că ai dreptate. Primele Solarisuri sau Solaris electric sunt deja pe trailer și se îndreaptă/au ajuns la noi. Pe un alt forum există o poză și pot să zic că ai nimerit bine, nu pot în schimb să îmi dau seama dacă are sau nu cabină. Cred totuși că sunt fără cabine și cu bări galbene. Singurul aspect schimbat fiind griul care a dispărut pentru a scoate probabil în evidență că sunt autobuze electrice.
|
|
Sus |
|
|
Carligu
Data înscrierii: 20/Ian/2015 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 162 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Mar 03 Apr 2018 21:31:19 Titlul subiectului: |
194249 |
|
Cel mai probabil vor circula mult pe 27, 28, pe 30 cred ca doar in weekend si seara.
Daca le introduc dimineata ar trebui sa injumatateasca intervalul (in loc de 5-7 minute sa vina din 3 in 3 minute), altfel nu au cum sa faca fata.
|
|
Sus |
|
|
Carligu
Data înscrierii: 20/Ian/2015 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 162 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Dum 29 Apr 2018 21:50:25 Titlul subiectului: |
194616 |
|
http://ziuadecj.realitatea.net/administratie/clujul-primul-oras-din-romania-cu-autobuze-electrice-primele-11-sosesc-in-mai-si-costa-55-milioane-de-euro-cum-arata--172952.html
"Primele autobuze electrice care vor circula în România, pe străzile din Cluj-Napoca, așteaptă ultima inspecție pentru a fi livrate. Vehiculele Urbino 12 Electric sunt pregătite de plecare în fabrica Solaris din Polonia, compania care a câștigat licitația privind furnizarea autobuzelor.„Mai este nevoie doar să vină cineva din România care să facă inspecția, apoi pot pleca”, spune Maciej Sanikowski, expert în comunicare la Solaris. În prima fază, vor fi livrate 11 autobuze, însă contractul prevede un total de 30 de autobuze electrice pentru transportul public. Acestea vor ajunge în România în luna mai. Prețul unui autobuz electric este de 500.000 de euro, astfel că primele 11 costă 5,5 milioane de euro. În iulie 2017, când a fost finalizată licitația, primarul din Cluj-Napoca, Emil Boc, spunea că finanțarea primelor 11 autobuze este asigurată din fonduri elvețiene.
Primăria din Cluj-Napoca este astfel prima din România care achiziționează și pune în circulație autobuze electrice. Vehiculele au o capacitate de 78 de locuri și o autonomie de 105 kilometri, sunt dotate cu wifi, cu camere video de supraveghere, aer condiționat și podea joasă pentru persoanele cu dizabilități. "
|
|
Sus |
|
|
Rocar
Data înscrierii: 15/Mar/2017 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 1325 Locație: Constanta; Cluj-Napoca
|
Trimis: Sâm 12 Mai 2018 08:22:30 Titlul subiectului: |
194812 |
|
Acum chiar daca au trecut aproape doua saptamani de la postarea domnului primar, am sa pun si aici poza aflata pe pagina sa oficiala cu un autobuz electric.
Totodata, pozele cu interiorul sunt luate din articolul citat de "Carligu", mai sus. In articol se regaseste si poza modificata de "andrei105".
Sper ca se vor tine de cuvant in ceea ce priveste termenul de punere in functiune. Ar mai avea mai putin de 3 saptamani.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
31.29 kb |
Vizualizat: |
de 13510 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
61.61 kb |
Vizualizat: |
de 13510 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
53.77 kb |
Vizualizat: |
de 13510 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
55.06 kb |
Vizualizat: |
de 13510 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
59.85 kb |
Vizualizat: |
de 13510 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
razwy
Data înscrierii: 04/Sep/2009 Ultima vizita: 25/Mai/2019 Mesaje: 190 Locație: Cluj
|
Trimis: Sâm 12 Mai 2018 09:20:48 Titlul subiectului: |
194814 |
|
Primul este la Cluj, il puteti vedea in garajul de troleibuze din Gheorgheni.
|
|
Sus |
|
|
lapgellert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 19/Feb/2024 Mesaje: 258 Locație: Cluj
|
Trimis: Sâm 12 Mai 2018 15:32:32 Titlul subiectului: |
194826 |
|
Sursa: stiridecluj
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
30.46 kb |
Vizualizat: |
de 13449 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|