Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Autobuze electrice la Cluj, in premiera nationala ?
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CLUJ
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
TatalLor



Data înscrierii: 21/Noi/2011
Ultima vizita: 09/Mar/2018
Mesaje: 117
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mar 05 Iul 2016 20:26:11    Titlul subiectului: 185857

Mie mi-a sarit in ochi fraza aia cu "minim 1 bucata maxim 30" Smile)
Am un deja-vu cu acel contract cadru cu PESA:)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ed



Data înscrierii: 01/Dec/2014
Ultima vizita: 30/Noi/2017
Mesaje: 261
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mar 05 Iul 2016 20:34:11    Titlul subiectului: 185858

Depinde, cel putin din punctul meu de vedere. E adevarat ca in Cluj avem Solaris si Iveco (plus Irisbus si Renault), dar ideea e ca licitatia sa se desfasoare corect, fara "abonati" la contracte, asa cum e boala in Romania. Mai departe, mie nu mi se pare tot una sa-mi cumpar un televizor, o masina de spalat etc fabricata de un producator cu experienta sau sa-mi iau acel produs fabricat de o firma care abia acum incepe sa fabrice acel produs. Din cate imi amintesc, pana de curand si asta era un criteriu important la astfel de licitatii.
In al doilea rand, stiu ca pentru economia noastra ar fi benefic ca cei de la CTP Cluj sa cumpere de la un producator roman. Dar si aici eu sunt sceptic. Probabil ca unii dintre cei care intra pe acest site au observat ca troleibuzele Irisbus Citelis si Renault Agora facute de cei de la Astra au foarte multe probleme. Nu vreau sa fiu Gica contra, dar nu mi se pare normal ca un troleibuz sa se umple de rugina dupa 2-3 ani. Sigur ca si eu prefer sa cumpar marfa romaneasca, dar atunci cand calitatea lasa de dorit nu am ce face si ma reorientez. Si pentru ca am lungit-o cam mult, am niste dubii in ce priveste Astra, in general. Si nu vorbesc de echipa de fotbal Astra Very Happy Dar sper sa ma insel si cei de la Astra - daca vor castiga - sa ma faca sa-mi retrag cuvintele.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ed



Data înscrierii: 01/Dec/2014
Ultima vizita: 30/Noi/2017
Mesaje: 261
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mar 05 Iul 2016 20:41:22    Titlul subiectului: 185859

TatalLor a scris:
Mie mi-a sarit in ochi fraza aia cu "minim 1 bucata maxim 30" Smile)
Am un deja-vu cu acel contract cadru cu PESA:)


Sa speram ca nu va fi la fel ca si cu tramvaiele Pesa si ca oricine va castiga licitatia, toate cele 30 de autobuze electrice vor ajunge la Cluj. Intr-un final fericit (nu e ironie) Speranta nu ne costa nimic, nu? Eu unul m-am saturat de aceleasi autobuze vechi si ponosite. Daca expertii - nu eu - sustin ca un autobuz diesel are durata de viata intre 6 si 8 ani, eu nu inteleg cat ne vom mai baza pe acele autobuze matusalemice fabricate in anii 90, care oricum si-au trait viata de mult timp pe alte meleaguri...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Robert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 20/Mai/2018
Mesaje: 388
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mar 05 Iul 2016 21:03:59    Titlul subiectului: 185861

Cei de la Astra stau prost la capitolul tablă, noroc că ei fac la troleibuzele Astra doar masca și suportul de pe acoperiș, care întradevăr nu ține mai mult de 3 ani. Caroseriile sunt făcute de cei de la Iveco deci acolo nu o să avem probleme. La capitolul fiabilitate clar mai este loc de îmbunătățiri.

În cea ce privește autobuzele electrice ele vor fi probabil minim 10 (pentru atât sunt fonduri de la elvețieni), restul poate câte 2-3 bucăți la campanii electorale.

În cea ce privește autobuzele electrice eu aș opta pentru Solaris, cu o vastă experiență față de Astra, care nu a produs nici unul. Dacă Astra doar va aduce și asambla autobuze electrice de la un producător de renume nu am nici o problemă, dar altfel clar vom fi doar un experiment eșuat al celor de la Astra.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ed



Data înscrierii: 01/Dec/2014
Ultima vizita: 30/Noi/2017
Mesaje: 261
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mar 05 Iul 2016 21:23:49    Titlul subiectului: 185863

Cei de la Astra au colaborat cu Siemens la capitolul tramvaie, sa speram ca si de data asta au gasit o colaborare serioasa. Poate cu Renault, desi din cate stiu ei nu mai fabrica autobuze. Ma gandesc la o caroserie ceva intre Renault - Irisbus - Iveco (poate chiar Iveco 100%), dar in ce priveste piesele chiar nu reusesc sa-mi dau seama cine ar fi la mijloc.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Mai/2018
Mesaje: 7991
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 05 Iul 2016 21:49:21    Titlul subiectului: 185865

V-am mai spus ca AVC merge cu ICPE SAERP. Va dau din nou linkul care va raspunde la toate nelamuririle: http://saerp.ro/PDF/EVH12.pdf.
_________________
Asociația Pasionaților de Transport Public "Tramclub Iași"
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Ed



Data înscrierii: 01/Dec/2014
Ultima vizita: 30/Noi/2017
Mesaje: 261
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mar 05 Iul 2016 21:52:41    Titlul subiectului: 185866

Deci Astra... Astra si mai cum va fi? Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Mai/2018
Mesaje: 7991
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 05 Iul 2016 21:56:38    Titlul subiectului: 185867

Intrebare intrebatoare: AVC se prezinta la licitatie cu un produs ce inca nu exista? Valabil si pentru troleibuzele deja cumparate (ma refer la situatia din momentul licitatiei).
_________________
Asociația Pasionaților de Transport Public "Tramclub Iași"
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Ed



Data înscrierii: 01/Dec/2014
Ultima vizita: 30/Noi/2017
Mesaje: 261
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mar 05 Iul 2016 22:15:29    Titlul subiectului: 185868

Asta spuneam si eu mai devreme: pana acum, exista o conditie de baza in cadrul licitatiilor organizate de CTP Cluj: cei care participau la licitatii erau obligati sa demonstreze ca nu sunt de ieri-de azi pe piata. De exemplu, atunci cand s-a facut licitatia pentru cele 40 de autobuze articulate (castigata de Solaris) se cerea, printre altele, citez "Cerinta minima:furnizarea in ultimii 3 ani a cel putin 10 produse similar celor descrise de caietul de sarcini". Plus ca se cerea, citez din nou "Declaratie privind lista principalelor livrari de produse efectuate în ultimii 3 ani,continând valori, perioade de livrare, beneficiari, indiferent daca acestia din urma sunt autoritati contractante sau clienti privati
". Plus, "Cifra medie de afaceri globala pentru ultimii trei ani financiari 2011, 2012 si 2013 sa fie de minim 20.000.000 lei sau echiv valuta." Criteriile nu au fost aceleasi nici acum, nici la licitatia pentru cele 20 de troleibuze. Acum, vad ca s-au relaxat subit conditiile...

Aici e anuntul de participare pentru licitatia organizata acum doi ani pentru cele 40 de autobuze articulate. Licitatie care a fost castigata atunci de Solaris. Apropo, mai castiga Solaris daca ar fi participat la licitatia respectiva Astra sau Iveco? Very Happy


http://www.primariaclujnapoca.ro/userfiles/files/Fisa%20Date%20FURNIZARE%20AUTOBUZE.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Mai/2018
Mesaje: 7991
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 05 Iul 2016 22:20:09    Titlul subiectului: 185869

He, he... Smile Laughing
_________________
Asociația Pasionaților de Transport Public "Tramclub Iași"
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Ed



Data înscrierii: 01/Dec/2014
Ultima vizita: 30/Noi/2017
Mesaje: 261
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mar 05 Iul 2016 22:24:58    Titlul subiectului: 185870

Stiu ca acest forum nu e un site de pariuri, dar, ca sa mai glumim intre noi, imi permit sa va sugerez un pariu. Anume, daca primaria si CTP Cluj vor cumpara pana la urma 30 de autobuze electrice, pus 50 de autobuze diesel + 7 (sau 10 tramvaie - depinde de sursa), toate vor fi cumparate de la Astra, in urma unor licitatii. Daca gluma mea e nesarata, il rog p administrator sa-mi stearga ultima postare si, daca el /ei considera, chiar si contul. Eu pariez pe Astra! Si nu pe Astra lui Sumudica! Smile))
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Volvo



Data înscrierii: 25/Iun/2012
Ultima vizita: 19/Mai/2018
Mesaje: 1224
Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias

MesajTrimis: Mie 06 Iul 2016 08:09:55    Titlul subiectului: 185873

Robert a scris:
Că va căștiga Solaris sau Astra e tot una, ambele lor caroserii umblă pe la Cluj-Napoca sub forma de autobuze și troleibuze....deci un parc omogen.

Ei bine nu ar fi tot una. Intradevar singurul avantaj care l-ar avea Astra e ca ar fi un parc omogen mai ales in ceea ce priveste vehiculele electrice, iar piesele de schimb vor fi usor de gasit mai ales ca se va merge pe echipare de la ICPE SAERP. In ceea ce priveste Solaris ar fi multiple avantaje. Cei de la Solaris deja au vandut zeci de autobuze electrice, deci deja au un produs fiabil, cunosc fiabilitatea bateriilor, autonomia, pot face mentenanta ca la carte etc. In plus ei folosesc echipamente de tractiune Skoda care sa fim realisti sunt mult peste tot ceea ce poate oferi ICPE SAERP. In al treilea rand ei au si caroserie speciala pentru autobuze electrice, Iveco nu are. Probabil ca cei de la Astra vor folosi o caroserie de autobuz clasic ca si in cazul primului troleibuz adus la Cluj (daca va uitati cu atentie cel putin bordul daca nu cumva intreaga caroserie a lui 101 e de autobuz, pe bord fiind butoanele D, N si R in conditiile in care troleibuzul nu are motor auxiliar). Parerea mea e ca cel mai bine CTP-ul ar fi fost sa ceara testarea unui autobuz din fiecare model, astfel iar fi obligat si pe cei de la Astra sa produca un prototip, iar dupa testarea prin care sa se vada comportarea reala in trafic sa se decida ce model se ia, altfel se va transforma totul intr-un fiasco. De exemplu marile orase au ales sa incerce proiecte pilot din fonduri europene cu putine autobuze in care sa testeze diverse modele si inclusiv tehnologia. La noi riscam ca prin castigarea licitatiei de catre Astra sa fie un experiment esuat si sa aruncam banii elvetieni pe fereastra. Pacat ca CTP nu a tras un invatamant din nenumaratele probleme pe care le-au avut troleibuzele Astra. A mai fost un caz de oras (unul din China nu mai stiu exact care) unde tot asa s-au adus autobuze electrice cu mare tam tam si dupa cateva luni datorita fiabilitatii reduse au fost transformate in troleibuze. Acum mai intervine un aspect. Din cate declara domnul director Neag, aceste autobuze vor fi folosite doar 5-6 ani ( mi se pare o aberatie sa dai atatia bani si pe statiile de incarcare pentru doar 5-6 ani) cat dureaza primul ciclu al bateriilor dupa care vor circula pe linile de troleibuz. Pai asa nu mai bine luau de la inceput niste troleibuze care sa fie dotate si cu baterii pentru mers autonom. Eu cand am trimis un mail la CTP pentru a sugera dotarea troleibuzelor articulate care se achizitioneaza in prezent cu baterii, mi s-a spus ca atat costul de achizitie cat si cel de intretinere sunt mai ridicate. Partial fals. Costul de achizitie intradevar e mai ridicat insa costul de intretinere e acelasi ca la un troleibuz fara baterii cu metiunea ca odata la 8-10 ani trebuie inlocuite bateriile, insa se amortizeaza repede ambele costuri in conditiile in care folosesti troleibuzele si cand sunt avarii/devieri si nu mai cheltuiesti bani pe combustibil pentru autobuze.

_________________
Troleibuzele sunt viata mea.
58 de ani de transport cu troleibuzul la Cluj-Napoca 1959-2017.La mai mult!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ed



Data înscrierii: 01/Dec/2014
Ultima vizita: 30/Noi/2017
Mesaje: 261
Locație: Cluj

MesajTrimis: Lun 11 Iul 2016 17:52:05    Titlul subiectului: 185914

Un articol aparut azi in Ziua de Cluj ne lamureste cine va castiga licitatia pentru autobuzele electrice. In faza de evaluare au ajuns doar cei de la Astra. Culmea, Astra care nu a mai realizat niciun autobuz electric pana in prezent. Asta da performanta, sa castigi licitatii cu niste produse care nici macar nu exista!

http://ziuadecj.realitatea.net/administratie/cate-troleibuze-mov-vin-la-cluj-in-2016--cine-e-favorit-sa-livreze-autobuze-electrice--148859.html


Câte troleibuze mov vin la Cluj, în 2016 + Cine e favorit să livreze autobuze electrice

Primarul Emil Boc a anunțat luni că la Cluj ar urma să ajungă anul acesta mai mult de jumătate dintre cele 20 de troleibuze contractate de la Astra Vagoane Călători Arad.

Primăria a bugetat pentru 2016 cumpărarea a zece troleibuze din contractul-cadru cu Astra Vagoane Călători Arad, care prevede în total achiziționarea a 20 de astfel de mijloace de transport. Totuși, până la finele acestui an ar urma să ajungă mai multe troleibuze, susține primarul Emil Boc.

„Vor veni 14 troleibuze, urmând ca în 2017 să sosească celelalte, până la 20", a spus Boc, luni dimineață, la Realitatea FM.

Contractul-cadru semnat în octombrie 2015 prevede livrarea troleibuzelor între mai 2016 și iunie 2017, dar primul troleibuz a sosit abia la începutul lunii iunie. „Circulă deja pe linia 25, experimental", a subliniat Boc.

În această vară, numărul troleibuzelor mov se va rotunji la cinci. „Astra ne-a transmis că la finalul lunii august vor sosi următoarele patru", a anunțat directorul Companiei de Transport Public (CTP), Liviu Neag.

Troleibuzele se achită la 60 de zile de la primire, așa că planul este ca (măcar) ultimele patru din 2016 să fie achitate din bugetul municipiului pe 2017.

22

de milioane de lei a pregătit Primăria Cluj pentru achiziția de troleibuze, în 2016. Cele 20 de troleibuze costă în total 42 de milioane de lei.

Troleibuzele aduse de la Arad au toate caracteristicile mijloacelor de transport moderne: capacitate mare de încărcare, consum redus de energie, sistem de numărare a călătorilor, podea joasă, camere de luat vederi interiore și exterioare, computer de bord, facilități pentru persoane cu dizabilități, motoare cu fiabilitate ridicată în exploatare (aproape 1 milion km).

La Cluj, primul troleibuz a început să circule în 1959. În acest moment, parcul CTP cuprinde circa 100 de vehicule electrice cu captatoare, dintre care 80 sunt de generație nouă și au o vechime cuprinsă între 3 și 11 ani.

Astra Vagoane Călători este singurul producător de troleibuze din țară. De curând, omul de afaceri Vasile Blidar, supranumit „regele vagoanelor", care controlează societatea, a anunțat că Astra va trece și la construcția de autobuze electrice, iar primul client ar putea fi tot municipiul Cluj-Napoca. „Am lansat două linii noi de producție, una de autobuze electrice și una de troleibuze. Recent m-am întors din Franța, unde am semnat un acord cu un mare producător de componente, cu care vom colabora în producția de troleibuze și autobuze electrice", declara Blidar, la început de iulie, pentru presa arădeană. O comisie a primăriei analizează oferta făcută de Astra la licitația pentru cumpărarea celor zece autobuze ecologice pe fonduri elvețiene, iar verdictul ar urma să fie dat săptămâna aceasta. Patru companii s-au arătat interesate, dar în faza de evaluare a ajuns doar Astra Vagoane Călători Arad.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ed



Data înscrierii: 01/Dec/2014
Ultima vizita: 30/Noi/2017
Mesaje: 261
Locație: Cluj

MesajTrimis: Vin 29 Iul 2016 16:48:06    Titlul subiectului: 186036

Licitatia pentru autobuzele electrice a fost anulata, dupa ce comisia care trebuia sa decida castigatorul a realizat ca Astra a bagat la inaintare un model care nici macar nu exista. Prin urmare, oferta acestora a fost declarata neconforma si urmeaza sa fie reluata. Interesanta si explicatia directorului CTP care ne-a lamurit ce inseamna un autobuz electric. Citez din materialul publicat azi in presa locala: "În oferta făcută, vehiculul nu avea omologare totală. Ce înseamnă autobuz electric? Să înlocuiești motorul electric cu baterii. Și aici era problema. Astra avea toate celelalte aspecte omologate, mai puțin înlocuirea motorul", a explicat Neag. Oare doar asta sa insemne? Smile

Mai jos e intreg articolul:

http://ziuadecj.realitatea.net/administratie/adio-autobuze-electrice-in-cluj-cel-putin-pana-in-vara-lui-2017--149409.html


Adio, autobuze electrice în Cluj. Cel puțin până în vara lui 2017

Licitația prin care Primăria Cluj-Napoca dorește să cumpere 30 de autobuze electrice, dintre care cel puțin 10 achiționate cu sprijin elvețian, va fi reluată, a anunțat directorul Companiei de Transport Public Cluj-Napoca (CTP), Liviu Neag, la Realitatea FM Cluj. Costul acestora se ridică la suma totală de 71 de milioane de lei.

Depunerea ofertelor pentru licitație a avut loc în 1 iulie 2016, iar în data de 4 iulie 2016 o comisie a primăriei a deschis ofertele și a descoperit că există patru firme interesate: polonezii de la Solaris Bus&Coach, Anadolu Automobil Rom SRL - reprezentanta pentru România a companiei SOR Libchavy Cehia, Revicom Oil din București și Astra Vagoane Călători SA Arad - partenera CTP într-un alt contract prin care vor fi aduse 20 de troleibuze la Cluj; primul a sosit la începutul lunii iunie 2016.

În secțiunea de evaluare a licitației, în termenul limită, s-a înscris doar oferta celor de la Astra Vagoane Călători SA Arad. Însă aceasta a fost declarată neconformă de către comisia de evaluare.

"În oferta făcută, vehiculul nu avea omologare totală. Ce înseamnă autobuz electric? Să înlocuiești motorul electric cu baterii. Și aici era problema. Astra avea toate celelalte aspecte omologate, mai puțin înlocuirea motorul", a explicat Neag.

În consecință, licitația va fi reluată. Caietul de sarcini va fi retrimis la ANRP pentru verificare, în termen de 10 zile lucrătoare urmând să fie consemnate recomandări suplimentare sau clarificări. Urmează publicarea licitației pe SEAP.

"Anunțul de licitație ar urma să intre undeva între 15-25 august 2016. Luna octombrie ar urma să ne prindă cu noi oferte. Sperăm ca acum să avem parte de mai multe firme interesate de acest proiect. Cel mai repede, Clujul ar putea să aibă autobuze electrice în vara anului 2017", a conchis directorul CTP.

Cluj-Napoca devine primul oraș din țară prin care vor circula regulat autobuze electrice, în urma unui proiect finanțat prin Programul de Cooperare Elvețiano-Român. Compania de Transport Public (CTP) ar urma să beneficieze de 30 de astfel de autobuze, dintre care cel puțin zece cumpărate cu sprijin elvețian. Prețul estimativ pentru mașinile ce urmează a fi cumpărate este de 71.241.776 lei, fără TVA.

Autobuzele sunt solo (nearticulate), cu planșeu jos (podea coborâtă), facilități pentru accesul nelimitat al pasagerilor cu mobilitate redusă (rampă, kneeling), fără etaj, caroserie CE, conform Directivei nr. 2007/46/CE. Mijloacele de transport vor avea o capacitate de transport de minim 70 persoane, din care minimum 27 pe scaune.

Cele 3 stații de încărcare ale bateriilor vor permite realizarea unei încărcări rapide, într-un timp mic, cca. 5-10 minute și a unei încărcări lente pe durată a 4-6 ore. Încărcarea rapidă se va face de la rețeaua de alimentare cu energie electrică a troleibuzelor, prin intermediul unor ansambluri de captare, de construcție specială, comandate. Încărcarea lentă (4-6 ore) va fi făcută de la rețeaua de 400 V curent alternativ prin intermediul unor prize trifazate.

Stațiile de încărcare completă, din incinta microbazei Grigorescu și cea din cadrul microbazei autobuze și troleibuze din cartierul Aurel Vlaicu - Pod Someșeni, vor avea câte un post de încărcare rapidă și câte 5 posturi (prize trifazate) pentru încărcarea lentă pe timpul nopții. Necesarul de putere pentru fiecare stație de încărcare este de cel puțin 150 KW. Stația de încărcare autobuze electrice din incinta autobazei troleibuze, din cartierul Gheorgheni, va fi prevăzută cu un post pentru încărcarea rapidă și un post pentru încărcare lentă.

Prin Programul de Cooperare Elvețiano-Român, în Cluj se vor finanța trei proiecte: primul urmărește modernizarea și extinderea iluminatului public și a sistemului de iluminat în două clădiri ale Primăriei municipiului Cluj-Napoca, folosind tehnologia LED în valoare de peste 1,8 milioane de franci elvețieni; al doilea proiect prevede înlocuirea vechilor autobuze diesel, zgomotoase și poluante, care încă mai circulă prin oraș, cu autobuze electrice, silențioase și cu emisii minime de bioxid de carbon, cu două stații de încărcare; al treilea proiect vizează tot eficiența energetică și va consta în reabilitarea termică a unor unități de învățământ preuniversitar din Cluj-Napoca.

Bugetul total al proiectului este de 7.596.398 de franci elvețieni (echivalentul a 32.094.021,91 de lei), din care contribuția elvețiană nerambursabilă este de 6.456.938 de franci elvețieni (echivalentul a 27.279.917,35 de lei), reprezentând 85% din costurile eligibile.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ed



Data înscrierii: 01/Dec/2014
Ultima vizita: 30/Noi/2017
Mesaje: 261
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 23 Feb 2017 20:40:37    Titlul subiectului: 188511

In sfarsit s-a reluat licitatia pentru autobuzele electrice. Desi directorul companiei anunta, dupa anularea vechii licitatii, ca aceasta va fi reluata intre "15-25 august 2016", se pare ca a fost nevoie de inca o jumatate de an pentru ca asta sa se intample. Mai jos e stirea publicata zilele trecute in presa locala.

http://actualdecluj.ro/tag/autobuze-electrice/

Încercarea doi la Cluj pentru a aduce transportul public în era eco

Licitația pentru cumpărarea a 30 de autobuze electrice organizată de primăria Cluj anul trecut și anulată pentru că singura firmă participantă n-a respectat caietul de sarcini a fost reluată. Noua procedură a fost lansată la începutul lunii februarie 2017 și are ca termen limită de depunerea a ofertelor data de 27 martie.

Primăria a anunțat anul trecut, după ce a anulat licitația din luna iulie pentru cumpărarea de autobuze electrice, că va optimiza documentația de licitație și va lansa o nouă procedură. La procedura de anul trecut, în secțiunea participare s-au încris firmele: Anadolu Automobil Rom, Astra Vagoane Călători, Revocim Oil, Solaris Bus&Coach. În secțiunea evaluare, în termenul limită, s-a înscris doar oferta asocierii Astra Vagoane Călători cu Astra Bus care au depus și la primărie o scrisoare de garanție bancară pentru licitație. Oferta celor de la Astra nu a respectat, însă, caietul de sarcini (autobuzul ofertat nu avea omologare totală), așa că aceasta a fost descalificată, iar licitația a fost anulată.
Oferta celor de la Astra a fost evaluată în funcție de câteva criterii: prețul ofertei (40 puncte), perioada de garanție (14 puncte), raportul masă utilă/masă totală (12 puncte), capacitatea de transport calculată la 8 călători/mp (12 puncte), consum specific de energie electrică (12 puncte), durata de viață a bateriei (10 puncte).

Anul acesta, primăria a reluat procedura de licitație. Intenția primăriei este să încheie tot un acord cadrul pe trei ani cu o firmă care să furnizeze Companiei de Transport Public aflată în subordine până la 30 de autobuze electrice. Contractele subsecvente sunt fixate la maxim 10 autobuze pe an. Per total, acordul cadru este estimat la peste 71,2 milioane lei.

Licitația a fost lansată la începutul acestui luni și va fi una electronică, pe sistemul on-line de licitații publice. Data limită de depunere a ofertelor este ziua de 27 martie.

Față de anul trecut, criteriile de evaluare vizează: prețul ofertei (40 puncte), numărul de călători transportați de autobuzul electric (30 puncte), autonomia autobuzului electric în kilometri (20 puncte) și perioada de garanție (10 puncte).

Compania de Transport și primăria au pregătit deja intrarea autobuzelor electrice în oraș și au lansat o serie de licitații pentru amenajarea unor stații de încărcare a viitoarelor autobuze electrice. De doi ani încoace autoritățile locale tot anunță că autobuzele electrice sunt o premieră pentru Cluj care va fi primul oraș din țară care își va cumpăra tehnologia.
Achiziția de autobuze electrice s-a pregătit în cadrul unui program cu finanțare elevețiană, fonduri din care oficialii primăriei anunțau că vor achiziționa circa 10 autobuze electrice. Ulterior, s-a mers pe varianta de maxim 30 de mijloace de transport în comun.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Robert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 20/Mai/2018
Mesaje: 388
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 09 Mar 2017 21:49:57    Titlul subiectului: 188809

Atâta amânare...parcă s-a tras de timp ca cineva să aibă timp să omologheze un autobuz electric. Putem verifica undeva dacă cei de la Astra au reușit să facă omologarea autobuzului electric?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ed



Data înscrierii: 01/Dec/2014
Ultima vizita: 30/Noi/2017
Mesaje: 261
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 09 Mar 2017 22:54:51    Titlul subiectului: 188810

Am incercat sa gasesc informatii daca cei de la Astra si-au omologat autobuzele electrice, dar n-am gasit nimic pana acum. In schimb, mi se pare ciudat faptul ca, desi Clujul a anuntat inca din 2012 ca va achizitiona autobuze electrice, cei de la CTP nu au fost interesati sa testeze gratuit diverse autobuze electrice, asa cum au facut companiile de transport public din alte orase (Bucuresti, Brasov, Oradea, Timisoara, Suceava etc). Citeam la sectiunea dedicata judetului Bihor ca Oradea tocmai testeaza un Solaris Urbino 12 electric, iar Brasovul va testa acelasi model in luna aprilie. Oare sefii CTP chiar nu sunt curiosi cum se comporta aceste autobuze? Am citit ca Solaris Urbino 12 va fi testat in 14 orase din tara, poate ca, in ceasul al 12-lea va ajunge si la Cluj. In plus, Iasiul a testat un Man Lion's City diesel, care urmeaza sa fie testat si in alte orase. Poate va ajunge intr-un final si la Cluj, mai ales ca, merita subliniat, testarea nu implica obigativitatea achizitionarii acestor autobuze.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Robert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 20/Mai/2018
Mesaje: 388
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 09 Mar 2017 23:12:11    Titlul subiectului: 188812

Toate acțiunile celor de la CTP lasă loc de interpretare (aproape un an să reiei o licitație). Mai ales că singurele licitații pierdute de Astra au fost cele pentru care Astra nu producea acel tip de autobuz, în rest au câștigat tot din 2004 încoace.

Acum poate să spunem că nu a existat graba datorită lipsei infrastructurii necesare exploatării acestor autobuze. Dacă oricum câștigă Astra cu ceva struțocămilă adusă pe ultima sută de metri este clar. CTP a fost la limită și cu sistemul de ticketing, așa că nu ar strica ca cineva să investigheze activitatea cel puțin suspectă în cea ce privește licitațiile desfășurate de către CTP, licitații cu o oarecare dedicație...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ed



Data înscrierii: 01/Dec/2014
Ultima vizita: 30/Noi/2017
Mesaje: 261
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 09 Mar 2017 23:35:51    Titlul subiectului: 188813

Robert a scris:
CTP a fost la limită și cu sistemul de ticketing, așa că nu ar strica ca cineva să investigheze activitatea cel puțin suspectă în cea ce privește licitațiile desfășurate de către CTP, licitații cu o oarecare dedicație...

Presa locala a scris pe larg ca DNA a anchetat licitatia pentru tramvaie si licitatia pentru sistemul de ticketing. Pana acum nu s-au facut publice rezultatele anchetelor, dar, de regula, nu iese fum fara foc. Cel putin in cazul licitatiei de la ticketing, presa a publicat acte din care rezulta clar ca au existat nereguli. Cat despre firmele Astra care ii apartin lui Valer Blidar, asa e, in ultimii 14 ani au castigat toate licitatiile la care s-au prezentat, mai putin cea pentru tramvaie. Avand in vedere calitatea produselor marca Astra, mi se pare ciudat ca au reusit aproape de fiecare data sa castige. Fie sefii de la Astra isi joaca magistral cartile la licitatii, fie e ceva putred la mijloc.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ed



Data înscrierii: 01/Dec/2014
Ultima vizita: 30/Noi/2017
Mesaje: 261
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mie 07 Iun 2017 16:30:35    Titlul subiectului: 190342

Licitatia pentru autobuzele electrice a fost castigata de o firma din China, Zhejiang CRRC. Primarul Clujului si directorul CTP se afla in prezent in China, la invitatia firmei castigatoare. Cei doi s-au fotografiat in fabrica

http://linia9.ro/2017/06/07/pe-strazile-clujului-vor-circula-chinezarii-surse/

Pe străzile Clujului vor circula „chinezării”

O delegație a administrației locale clujene se află în China în aceste zile. Surse Linia9.ro susțin că primarul Emil Boc și însoțitorii acestuia au fost invitați de o companie care produce autobuze electrice. Municipiul Cluj-Napoca a organizat anul acesta, pentru a doua oară, o licitație pentru cumpărarea de autobuze electrice scurte. Prima dată procedura a fost anulată. Se urmărește semnarea unui contract-cadru pentru 30 de autobuze electrice, din care 10 ar urma să fie cumpărate acum, din fonduri elvețiene, și 20 în următorii trei ani, din bani europeni.

Primăria a ținut în mare secret numele societății care a câștigat licitația. Potrivit informațiilor noastre, câștigătoare ar fi fost societatea Zhejiang CRRC, subsiduară a CRRC Zhuzhou Locomotive Co. Ltd, și că aceasta a invitat delegația de la Primăria Cluj-Napoca să viziteze fabrica de autobuze electrice.

Zhejiang CRRC își prezintă noul model C12 ca un vehicul al viitorului. Echipat cu tehnologiile de bază pentru trenurile rapide, autobuzul urban C12 de astăzi reprezintă cele mai înalte tehnologii de fabricare a autobuzelor CRRC Times Electric, cu sistemul său de putere T de generația a cincea. Cu o lungime de 12 metri, vehiculul a trecut de certificarea vehiculelor energetice noi de la nivelul UE de mare viteză. Sistemul puternic de putere T integrat, standardizat, modularizat și inteligent a redus greutatea vehiculului cu 33% și poate reduce consumul de energie cu 52%. Oferind inteligență și fiabilitate ridicată, autovehiculul poate fi complet încărcat într-o oră datorită tehnologiei de reîncărcare a pistolului dublu cu curent continuu (DC). Odată complet încărcată, vehiculul este capabil să funcționeze 260 kilometri.


În afară de modernizarea tehnologiilor de bază, C12 are un acces scăzut la podea, cu înălțimea podelei mai mică de 340 mm deasupra solului. Vehiculul are facilități speciale pentru persoanele cu handicap. Pentru a reduce oboseala la volan, autobuzul a montat scaunul pentru reducerea vibrațiilor și oglinda retrovizoare controlată electronic pentru șoferii de autobuz. Un port de reîncărcare USB este disponibil și pe scaunul pasagerilor.

După ce a fost implicată în dezvoltarea și cercetarea noilor vehicule energetice timp de 15 ani, CRRC și-a însușit complet tehnologiile de electricitate și control. A vândut 15.000 de vehicule electrice și 30.000 de seturi de sisteme electrice de conducere și piese de schimb cheie de la sfârșitul anului 2015. Compania a contribuit la reducerea emisiilor de carbon cu 58 de milioane de tone. CRRC Times Electric a circulat la o serie de evenimente importante, cum ar fi Jocurile Olimpice de la Beijing din 2008, Shanghai Expo 2010, Jocurile Asiatice din Guangzhou, Cupa Mondială FIFA din Brazilia și Campionatul FIFB Asia.

Licitația câștigată de chinezi este a doua pentru cumpărarea de autobuze electrice la Cluj. Prima a avut loc anul trecut și s-a soldat cu un eșec. Depunerea ofertelor pentru licitație a avut loc în 1 iulie 2016, iar în data de 4 iulie 2016 o comisie a primăriei a deschis ofertele și a descoperit că există patru firme interesate: polonezii de la Solaris Bus&Coach, Anadolu Automobil Rom SRL – reprezentanta pentru România a companiei SOR Libchavy Cehia, Revicom Oil din București și Astra Vagoane Călători SA Arad – partenera CTP într-un alt contract prin care vor fi aduse 20 de troleibuze la Cluj; primul a sosit la începutul lunii iunie 2016. În secțiunea de evaluare a licitației, în termenul limită, s-a înscris doar oferta celor de la Astra Vagoane Călători SA Arad. Însă aceasta a fost declarată neconformă de către comisia de evaluare.


Pentru primele zece autobuze, bugetul este de 7.596.398 de franci elvețieni (echivalentul a 32.094.021,91 de lei), din care contribuția elvețiană nerambursabilă este de 6.456.938 de franci elvețieni (echivalentul a 27.279.917,35 de lei), reprezentând 85% din costurile eligibile.



neag-cu-autobuzul-electric-e1496825429857.jpg
 Descriere:
Emil Boc l-a fotografiat pe directorul CTP, Liviu Neag, cu linia de producție CRRC (Sursa linia9.ro)
 Mărime fișier:  88.65 kb
 Vizualizat:  de 2055 ori

neag-cu-autobuzul-electric-e1496825429857.jpg



CRRC-electric-bus.png
 Descriere:
 Mărime fișier:  365.14 kb
 Vizualizat:  de 2053 ori

CRRC-electric-bus.png


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
iahim



Data înscrierii: 03/Mai/2016
Ultima vizita: 20/Mai/2018
Mesaje: 108
Locație: Craiova

MesajTrimis: Mie 07 Iun 2017 19:34:13    Titlul subiectului: 190348

Mi se pare mie, sau aceste autobuze seamana cu cele 8 Golden Dragon aduse in Ramnicu Valcea? Este aceeasi caroserie?
Oricum in Ramnicu Valcea se descurca foarte bine, insa nu sunt electrice.
In opinia mea, eu n-as crede ca acest model de autobuz electric ar fi foarte eficient. Ramane de vazut... Rolling Eyes
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Robert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 20/Mai/2018
Mesaje: 388
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mie 07 Iun 2017 21:17:37    Titlul subiectului: 190353

Acum sincer cifrele sunt impresionante. 15.000 de vehicule electrice nu e ceva de neglijat.

Sunt curios cine a mai participat la licitație, dar asta bănuiesc că o să aflăm. Solaris a fost retras cam de peste tot, deci sincer poate chiar nu exista o variantă mai bună. Acum va fi foarte interesant cu serviceul, foarte interesant.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 19/Mai/2018
Mesaje: 708
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Joi 08 Iun 2017 04:39:39    Titlul subiectului: 190355

Daca informatiile sunt de la ei, m-as mira daca au facut 15. Sper sa se aleaga Clujul cu ceva bun, dar...din cate arata, pare sa fie un MAN furat la exterior, si cine stie ce furat la tractiune.

Si de ce nu mai exista Rocar sau Ikarus? Irisbus (Skoda) sau chiar Solaris ar fi fost ok, ca ar fi ajutat economia de unde vin banii astia, ca doar taxele se duc la UE, dar in China, acolo se aprosec.

Nu s-a reusit inca crearea unui autobuz electric fiabil, si se cumpara de la o firma care un amarat de diesel nu ar fi instare sa faca.

_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Robert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 20/Mai/2018
Mesaje: 388
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 08 Iun 2017 07:13:29    Titlul subiectului: 190359

Să ști că Berlinul și alte câte orașe au renunțat la Solarisurile electrice, cei din Berlin fiind total nemulțumiți de el.

Este excelent să încurajezi economia locală, dar dacă aceasta nu produce ceva bun atunci nu ai ce încuraja. Nu că chinezii sunt cunoscuți ca niște producători de finețuri Smile

Beijingul reconvertește toate autobuzele electrice în troleibuze. Eu sincer nu cred că vor fi de succes, dar ținând cont că suma plătită de Cluj pentru cele 10 este infimă, practic cumpărăm 10 autobuze noi la preț de nimic și scoatem 10 dieseluri vechi de pe străzi. Sper să se oprească la acestea 10 și să nu mai cumpere și altele care o să fie chiar pe banii noștri Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
BusFan



Data înscrierii: 18/Iul/2012
Ultima vizita: 18/Mai/2018
Mesaje: 212
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 08 Iun 2017 09:13:37    Titlul subiectului: 190360

A comentat un domn la articolul postat de linia9.ro pe Facebook, spunând că a făcut parte din delegația respectivă. Zicea ceva de genul că în urma unei conferințe la care au participat peste 100 de persoane din Europa Centrală și de Est, compania i-a invitat la fabrică să vadă cum se fabrică un autobuz electric. Deci că nu s-au dus acolo special pentru autobuze și că nu are legătură povestea cu licitația de la Cluj.
Acum, dacă e adevărat sau nu, rămâne de văzut.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CLUJ Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4  Următoare
Pagina 2 din 4

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community