Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Autobuze electrice la Cluj, in premiera nationala ?
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CLUJ
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
macicasan



Data înscrierii: 09/Apr/2008
Ultima vizita: 19/Mai/2018
Mesaje: 275
Locație: Cluj

MesajTrimis: Dum 01 Apr 2018 09:27:10    Titlul subiectului: 194221

Acel studiu de trafic a fost elaborat de o echipa este coordonată de:
• Prof.habil.dr.ing. Bogdan VARGA bogdan.varga@auto.utcluj.ro
Echipa de lucru a fost formată din:
• Prof.habil.dr.ing. Florin MARIAȘIU florin.mariasiu@auto.utcluj.ro
• Șef lucrări dr.ing. Călin ICLODEAN calin.iclodean@auto.utcluj.ro
• Șef lucrări dr.ing. Nicolae CORDOȘ nicolae.cordos@auto.utcluj.ro
4 ingineri cu doctorate au decis ca pe linia 30, printre altele, vor circula autobuzele electrice nearticulate iar documentul in cauza a fost aprobat in consiliul local.
Linia 30 are cel mai mare grad de incarcare a unui traseu de autobuz din Cluj-Napoca, transportand singura circa(uneori peste) 2500 de oameni/ora-sens la momentele de varf. A fost, alaturi de 24/24b, primul traseu pe care au putut fi vazute articulate cand acestea au aparut. Vehicule standard, de 100 de locuri, de-abia reusesc sa deserveasca linia 30(si la grade de incarcare inadmisibile, cu peste 8 oameni/mp) iar autobuzele electrice de 78 de locuri in total sunt, in esenta, 1/2 dintr-un aticulat.
Vazand cum UTCN, ba chiar catedra de transporturi sugereaza intr-un document platit si aprobat in consiliul local o asemenea ineptie, nu pot sa nu fiu ingrijorat despre conexiunea cartierului Grigorescu cu Centru, dezamagit de primarie/CTP ca au receptionat un asemenea 'studiu', dar si mai dezamagit de UTCN si cei 4 autori care, cel mai probabil, nu au fost intr-un 30(sau autobuz in genere) in viata lor. Lasa de dorit, as spune, si 'atentia' cu care consiliul local analizeaza si ulterior voteaza documente strategice care tin de viitorul transportului public urban.

_________________
www.macicasanul.com
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Robert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 24/Mai/2018
Mesaje: 392
Locație: Cluj

MesajTrimis: Lun 02 Apr 2018 19:39:04    Titlul subiectului: 194240

andrei105 a scris:
După cum a spus și Sergiu, eu am modificat imaginea, și este modifcată în așa fel încât să corespundă, măcar aproximativ, cu aspectul Solaris-urilor din realitate

Andrei ți-am spus că aveam un sentiment că ai dreptate. Primele Solarisuri sau Solaris electric sunt deja pe trailer și se îndreaptă/au ajuns la noi. Pe un alt forum există o poză și pot să zic că ai nimerit bine, nu pot în schimb să îmi dau seama dacă are sau nu cabină. Cred totuși că sunt fără cabine și cu bări galbene. Singurul aspect schimbat fiind griul care a dispărut pentru a scoate probabil în evidență că sunt autobuze electrice.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Carligu



Data înscrierii: 20/Ian/2015
Ultima vizita: 25/Mai/2018
Mesaje: 130
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mar 03 Apr 2018 21:31:19    Titlul subiectului: 194249

Cel mai probabil vor circula mult pe 27,28, pe 30 cred ca doar in weekend si seara . Daca le introduc dimineata ar trebuii sa injumatateasca intervalul ( in loc de 5-7 minute sa vina din 3 in 3 minute) altfel nu au cum sa faca fata.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Carligu



Data înscrierii: 20/Ian/2015
Ultima vizita: 25/Mai/2018
Mesaje: 130
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Dum 29 Apr 2018 21:50:25    Titlul subiectului: 194616

http://ziuadecj.realitatea.net/administratie/clujul-primul-oras-din-romania-cu-autobuze-electrice-primele-11-sosesc-in-mai-si-costa-55-milioane-de-euro-cum-arata--172952.html

"Primele autobuze electrice care vor circula în România, pe străzile din Cluj-Napoca, așteaptă ultima inspecție pentru a fi livrate. Vehiculele Urbino 12 Electric sunt pregătite de plecare în fabrica Solaris din Polonia, compania care a câștigat licitația privind furnizarea autobuzelor.„Mai este nevoie doar să vină cineva din România care să facă inspecția, apoi pot pleca”, spune Maciej Sanikowski, expert în comunicare la Solaris. În prima fază, vor fi livrate 11 autobuze, însă contractul prevede un total de 30 de autobuze electrice pentru transportul public. Acestea vor ajunge în România în luna mai. Prețul unui autobuz electric este de 500.000 de euro, astfel că primele 11 costă 5,5 milioane de euro. În iulie 2017, când a fost finalizată licitația, primarul din Cluj-Napoca, Emil Boc, spunea că finanțarea primelor 11 autobuze este asigurată din fonduri elvețiene.

Primăria din Cluj-Napoca este astfel prima din România care achiziționează și pune în circulație autobuze electrice. Vehiculele au o capacitate de 78 de locuri și o autonomie de 105 kilometri, sunt dotate cu wifi, cu camere video de supraveghere, aer condiționat și podea joasă pentru persoanele cu dizabilități. "
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 25/Mai/2018
Mesaje: 489
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Sâm 12 Mai 2018 08:22:30    Titlul subiectului: 194812

Acum chiar daca au trecut aproape doua saptamani de la postarea domnului primar, am sa pun si aici poza aflata pe pagina sa oficiala cu un autobuz electric.

Totodata, pozele cu interiorul sunt luate din articolul citat de "Carligu", mai sus. In articol se regaseste si poza modificata de "andrei105".

Sper ca se vor tine de cuvant in ceea ce priveste termenul de punere in functiune. Ar mai avea mai putin de 3 saptamani.



Solaris electric bus cluj.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  31.29 kb
 Vizualizat:  de 1823 ori

Solaris electric bus cluj.jpg



Solaris electric bus cluj 2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  61.61 kb
 Vizualizat:  de 1823 ori

Solaris electric bus cluj 2.jpg



Solaris electric bus cluj 3.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  53.77 kb
 Vizualizat:  de 1823 ori

Solaris electric bus cluj 3.jpg



Solaris electric bus cluj 4.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  55.06 kb
 Vizualizat:  de 1823 ori

Solaris electric bus cluj 4.jpg



Solaris electric bus cluj 5.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  59.85 kb
 Vizualizat:  de 1823 ori

Solaris electric bus cluj 5.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
razwy



Data înscrierii: 04/Sep/2009
Ultima vizita: 25/Mai/2018
Mesaje: 185
Locație: Cluj

MesajTrimis: Sâm 12 Mai 2018 09:20:48    Titlul subiectului: 194814

Primul este la Cluj, il puteti vedea in garajul de troleibuze din Gheorgheni.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
lapgellert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 24/Mai/2018
Mesaje: 57
Locație: Cluj

MesajTrimis: Sâm 12 Mai 2018 15:32:32    Titlul subiectului: 194826

Sursa: stiridecluj


electric.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  30.46 kb
 Vizualizat:  de 1762 ori

electric.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 19/Mai/2018
Mesaje: 708
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Dum 13 Mai 2018 01:53:14    Titlul subiectului: 194836

Nu vreau sa fiu rautacios dar parca as incepe un pariu, sa vedem cat tine pana ia foc Twisted Evil

Dar in mod serios, nu cred ca va tine un an. Cluj macar are experienta cu autobuzele transformate in troleu. Asta ii va fi soarta. Deja e jumate troleu. Ii lipsesc captatorii, si fara bateriile in el o sa fuga bine.

_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Carligu



Data înscrierii: 20/Ian/2015
Ultima vizita: 25/Mai/2018
Mesaje: 130
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Lun 14 Mai 2018 22:20:01    Titlul subiectului: 194871

Nu are de ce sa ia foc, eu cred ca vor merge 5-6 ani pana se uzeaza bateriile si doar apoi va fi transformat in troleu.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 19/Mai/2018
Mesaje: 708
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Mar 15 Mai 2018 02:09:21    Titlul subiectului: 194874

Multe din bateriibuzele astea au luat foc. Cele din Essen 2/3, cel din Danemarca (parca, dar nu cumva Suedia) au luat foc in garaj si a treime din ele plus alte autobuze normale au ars, in Belarus a ars prototipul, in Polonia a ars primul Solaris.

In fine, nu e o lista exacta, insa se gasesc articolele pe net usor. Problema e caldura.

Se poate face experimentul asta cu o masina mica (dar cu grija si pe piele proprie). Daca se scoate bobina, si se incearca pornirea, cablul se incinge mult. Mai mult de 60 de secunde si incepe sa se topeasca izolatia, daca nu ia foc. Si asta doar la o singura baterie de masina, fara sa miste masina, ci doar motorul.

Mai multe baterii inseamna caldura mai mare, ce necesita cabluri mai mari. Dar eventual cablurile trebuie sa fie mai subtiri ca altfel se ajunge cu cutie in salon ca la un 117E. La troleu, cablurile de curent si pamant merg de la captatori direct la motor (plus cateva relee heavy duty). Bateriile in schimb vor necesita fiecare un cablu din ce in ce mai gros.

Pe langa asta, daca izolatia e mancata (un soarece poate manca cauciucul ala) se poate face un scurt care rezulta in alt risc de incendiu.

Pe langa asta se adauga faptul ca e low floor, si bateriile sunt un pereti sau pe acoperis ce ridica centrul de greuatate, si ridica temparatura din compartimentele de baterii (in afara de cele pe acoperis). Multe orase deja au abondonat idea, dar politicienii tot "spera" ca va prinde. Bateriile au fost incercate la inceputul secolului 20 si au esuat pentru motive clare.

_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Razvy_jhk



Data înscrierii: 07/Sep/2007
Ultima vizita: 17/Mai/2018
Mesaje: 117
Locație: Pitesti

MesajTrimis: Mar 15 Mai 2018 11:37:29    Titlul subiectului: 194875

Sunt tare curios cat vor tine bateriile, cel venit in probe la Pitesti abia tinea un schimb, in conditiile in care a fost pe traseul 2 care strabate orasul de la un capat la celalalt fara sa urce vreo panta si fara sa se foloseasca aerul conditionat...
_________________
Adio reginica mea...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
lenta1



Data înscrierii: 09/Dec/2013
Ultima vizita: 25/Mai/2018
Mesaje: 450
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 15 Mai 2018 15:24:27    Titlul subiectului: 194876

Intr-un articol de pe Monitorul de Cluj scria ca o sa aiba la dispozitie 13 statii de incarcare lenta si rapida, cea lenta durand 6 ore si cea rapida 10 minute. Presupun ca cele lente v-or fi in autobaza si cele rapide la capetele de linie.
_________________
Iubesc autobuzele si troleibuzele MAZ Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei105



Data înscrierii: 03/Iun/2016
Ultima vizita: 25/Mai/2018
Mesaje: 284
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Vin 18 Mai 2018 16:31:28    Titlul subiectului: 194913

În Gheorgheni sunt deja 4 autobuze electrice.
3 dintre ele au primit numerele 201, 202 și 203.

_________________
Colecția mea de fotografii cu transportul public din Cluj-Napoca
https://www.facebook.com/transportcj/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
DaniiGH



Data înscrierii: 06/Apr/2018
Ultima vizita: 25/Mai/2018
Mesaje: 15

MesajTrimis: Vin 18 Mai 2018 18:50:27    Titlul subiectului: 194914

Poate face cineva o poza cu ele?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
lapgellert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 24/Mai/2018
Mesaje: 57
Locație: Cluj

MesajTrimis: Vin 18 Mai 2018 20:38:35    Titlul subiectului: 46B 194919

http://www.monitorulcj.ro/actualitate/63952-primul-autobuz-electric-a-sosit-la-cluj-neag-in-prima-etapa-autobuzele-vor-circula-pe-liniile-30-46b-si-27#sthash.XkTqifaF.WmZgZxdn.dpbs



Citat:
“Preconizăm să circule pe liniile care ating în mod special, zona centrală. Vrem să circule mai ales la orele de vârf, ca să contribuim efectiv la reducerea gradului de poluare. Într-o primă etapă autobuze electrice vor fi introduse pe linia 30, linia 46B, de asemenea linia 27 și, bineînțeles, că e posibil să extindem și pe alte linii care vor atinge zona centrală”, a spus Neag citat de radiocluj.ro.


Citat:
“Suntem deja în faza finală cu amenajarea stațiilor de încărcare. Cinci vor fi în cartierul Grigorescu, la baza Donath, cinci sau șase vom avea în Aurel Vlaicu, fosta IRA, și vom mai avea și în baza de troleibuze din cartierul Gheorgheni. Autobuzele au o autonomie de o sută, o sută patru kilometri, dar nu putem merge până la epuizarea bateriei. Pentru o exploatare optimă, bateria trebuie reîncărcată când atinge undeva la două treimi gradul de descărcare. Și, bineînțeles, că vor intra, peste zi, la încărcare rapidă și peste noapte la încărcare lentă. Încărcarea rapidă durează până în zece minute, iar încărcarea lentă durează cam patru ore”, a mai spus Neag.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei105



Data înscrierii: 03/Iun/2016
Ultima vizita: 25/Mai/2018
Mesaje: 284
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Vin 18 Mai 2018 21:02:30    Titlul subiectului: 194922

201, 202, 203 și posibilul 204.
Au mai ajuns și altele în această seară.



201-204.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  310.34 kb
 Vizualizat:  de 991 ori

201-204.JPG



202.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  325.84 kb
 Vizualizat:  de 991 ori

202.JPG



203.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  394.13 kb
 Vizualizat:  de 991 ori

203.JPG



_________________
Colecția mea de fotografii cu transportul public din Cluj-Napoca
https://www.facebook.com/transportcj/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
DaniiGH



Data înscrierii: 06/Apr/2018
Ultima vizita: 25/Mai/2018
Mesaje: 15

MesajTrimis: Sâm 19 Mai 2018 12:00:11    Titlul subiectului: 194927

Astazi am vazut pe la ora 11 5 tiruri incolonate,goale mergand cu titlul convoi excepttionel.Sigur au venit de la baza Gheorgheni livrand Solaris-urile.Nu m-am uitat la numerele de inmatriculare dar sunt sigur ca vin de acolo vazandu-le pe langa Iulius Mall
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 19/Mai/2018
Mesaje: 708
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Sâm 19 Mai 2018 22:47:47    Titlul subiectului: 194941

lenta1 a scris:
Intr-un articol de pe Monitorul de Cluj scria ca o sa aiba la dispozitie 13 statii de incarcare lenta si rapida, cea lenta durand 6 ore si cea rapida 10 minute. Presupun ca cele lente v-or fi in autobaza si cele rapide la capetele de linie.


Nu vad ce fel de fizica ar folosi ei ca sa incarce o baterie in 10 minute. Adica ar necesita de 36 de ori amperajul ca sa incarce la fel.

Cine a lucrat pe masini ca mechanic, ori mare, or masina personala, a pus o baterie pe redresor (cele cu acid sulfuric si plumb) si stie ce se intampla daca o pui la curent prea mare. Bateria explodeaza.

Similar si cele pe litiu, NiMH, etc. La tensiunea prea mare se ard, unele mai spectacular decat altele lol.

Singurul stil de "energy storage" ce este instantaneu (viteza electronilor pe circuit) sunt bateriile de condensatoare. Problema lor este ca sunt uriase in comparatie cu orice alt stil de baterie. Si nu tin mult, ca se arde dielectricul repede la uz extrem. Toti stim cat tine un calculator, maxim 10 ani, ca se ard condensatoare si trebuie inlocuite. Si nu se pot "repara", trebuie altele noi noi.

Cine va descoperi a noua metoda sa tina energie electrica la nivelul folosului actual va deveni instantaneu cel mai bogat om din lume. Dar nu am ajuns acolo inca.

_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
DaniiGH



Data înscrierii: 06/Apr/2018
Ultima vizita: 25/Mai/2018
Mesaje: 15

MesajTrimis: Lun 21 Mai 2018 17:34:36    Titlul subiectului: 194950

Stie cineva cam cand vor fi puse in teste si apoi in circulatie aceste autobuze?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Robert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 24/Mai/2018
Mesaje: 392
Locație: Cluj

MesajTrimis: Lun 21 Mai 2018 19:12:53    Titlul subiectului: 194951

Cel mai probabil va fi iunie, deși inițial se anunțase aprilie - mai
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
RazvanMarcel



Data înscrierii: 26/Feb/2009
Ultima vizita: 25/Mai/2018
Mesaje: 43
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mie 23 Mai 2018 08:21:40    Titlul subiectului: 194979

Probe 210


received_1768296246541680.jpeg
 Descriere:
 Mărime fișier:  406.17 kb
 Vizualizat:  de 432 ori

received_1768296246541680.jpeg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
RazvanMarcel



Data înscrierii: 26/Feb/2009
Ultima vizita: 25/Mai/2018
Mesaje: 43
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mie 23 Mai 2018 11:56:05    Titlul subiectului: 194980

Acelasi 210


received_1768407529863885.jpeg
 Descriere:
 Mărime fișier:  399.42 kb
 Vizualizat:  de 375 ori

received_1768407529863885.jpeg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
BusFan



Data înscrierii: 18/Iul/2012
Ultima vizita: 25/Mai/2018
Mesaje: 214
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mie 23 Mai 2018 14:44:55    Titlul subiectului: 194982

Pe ce linie? 30? 46B?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
DaniiGH



Data înscrierii: 06/Apr/2018
Ultima vizita: 25/Mai/2018
Mesaje: 15

MesajTrimis: Mie 23 Mai 2018 16:54:54    Titlul subiectului: 194983

Era doar in ,,P"(probe)nu a fost ca la cele Mercedes pe o linie anume(ex.35)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
BusFan



Data înscrierii: 18/Iul/2012
Ultima vizita: 25/Mai/2018
Mesaje: 214
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 24 Mai 2018 09:49:04    Titlul subiectului: 194988

Mersi!
Dacă circulă deja în probe, înseamnă că sunt montate măcar o parte din stațiile de încărcare. Nu ar mai trebui să dureze mult până când le vom vedea la traseu.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CLUJ Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5  Următoare
Pagina 4 din 5

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community