Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
sab
Data înscrierii: 14/Sep/2008 Ultima vizita: 04/Aug/2013 Mesaje: 1354 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 17 Feb 2011 22:13:08 Titlul subiectului: Despre finantarea proiectelor de infrastructura |
140106 |
|
Pana acum s-a incercat finanatarea proiectelor de infrastructura cu forte proprii. S-a vazut ca este un esec. Insa unde s-a implicat BEI/BERD lucrurile au merg binisor. Pana la urma asta ne este felul, sa fim mereu impinsi de la spate sa facem ceva.
Cat despre bani, eu cred ca sunt, ca doar se platesc destule taxe si impozite in tara asta. Totul este sa-i directionam unde trebuie, nu la schimbat borduri si reasfaltari an de an.. Mai sunt si fondurile europene pe care suntem incapabili sa le atragem. Din pacate...
|
|
Sus |
|
|
adrian rosca
Data înscrierii: 22/Aug/2006 Ultima vizita: 05/Iul/2017 Mesaje: 162 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 18 Feb 2011 00:20:18 Titlul subiectului: |
140109 |
|
Explicati-le va rog celor din Sighetu Marmatiei sau Radauti de trebuie sa se construiasca metrou in Bucuresti cu bani de la bugetul de stat?
De ce nu si o linie de tramvai in Sighet sau de troleibuz la Carei?
Sau, daca aplicam aceleasi criterii si pasajul Basarab era o investitie de interes national si trebuia finantat de la buget?
Parerea mea este ca acest tip de finantare pentru dezvoltarea metroului cu bani de la bugetul statului este perimat si ar trebui gasite cu totul alte solutii.
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 18 Feb 2011 00:36:49 Titlul subiectului: |
140111 |
|
Dar daca este sa urmam firul rationamentului, Bucurestiul cotizeaza mai mult la bugetul national decat Sighetul Marmatiei sau Carei. O solutie pentru constructia de noi magistrale de metrou ar fi parteneriatele public-private.
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
sab
Data înscrierii: 14/Sep/2008 Ultima vizita: 04/Aug/2013 Mesaje: 1354 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 18 Feb 2011 08:55:29 Titlul subiectului: |
140119 |
|
Da, cum a propus Udriste de curand pt M7 ..Unde operatorul stabileste de unul singur pretul calatoriei, adica ai un pret pe restul retelei si unul pentru M7 ? Thanks, but no thanks....
|
|
Sus |
|
|
adrian rosca
Data înscrierii: 22/Aug/2006 Ultima vizita: 05/Iul/2017 Mesaje: 162 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 18 Feb 2011 09:36:04 Titlul subiectului: |
140120 |
|
Citat: | Dar daca este sa urmam firul rationamentului, Bucurestiul cotizeaza mai mult la bugetul national | Da, pai hai sa continuam descentralizarea si sa lasam mai multi bani la bugetele locale. Hai sa infiintam o autoritate de transport metropolitana etc etc etc.
Din punctul meu de vedere daca nu se iau masuri drastice de reforma, ne cam paste falimentul statal in viitorul nu prea indepartat.
|
|
Sus |
|
|
boy4ever
Data înscrierii: 31/Mar/2008 Ultima vizita: 22/Feb/2024 Mesaje: 355 Locație: Targu Jiu
|
Trimis: Vin 18 Feb 2011 14:37:19 Titlul subiectului: |
140145 |
|
Cel mai bine e ca anumite lucrari sa li se dea privatilor si apoi sa aiba drept de exploatare. Am explicat pe alt topic de ce. Aceasta ar fi singura varianta ce ar da randament insa mult "iubitii" nostri conducatori nu vad cum ar putea sa accepte vreodata asa ceva. Si-ar da toate planurile peste cap...
O alta varianta de "intelegere" ar fi ca dupa ce o firma privata ar executa lucrarile sa se dea Metrorexului drept de exploatare iar acestia (privatii) sa incaseze un anumit procent din veniturile totale. Depinde cum ar cadea de comun acord.
|
|
Sus |
|
|
bogdaneftimie
Data înscrierii: 06/Feb/2010 Ultima vizita: 04/Ian/2013 Mesaje: 395 Locație: Bucuresti 6 (Gorjului)
|
Trimis: Vin 18 Feb 2011 15:27:04 Titlul subiectului: |
140148 |
|
As aduce un argument, folosind un exemplu din NY: acolo sunt 3 companii (de stat sau nu, nu conteaza) care exploateaza intreg sistemul de transport numit generic NY Subway - suprafata si subteran al metroului.
Important este ce si cum se va face: ok respectivul privat primeste proiectul, executa linia si o exploateaza, dar trebuie sa exploateze astfel incat sa se evite, ceea ce se intampla acum intre Metrorex si RATB. Trebuie sa se faca un sistem comun si un tranzit eficient intre cele doua parti de sistem.
Elementele care conteaza sunt:
- costul calatoriei (daca Metrorex costa sa zicem 1Leu si XYZ costa 2Lei, atunci este o problema)
- tranzitul intre magistrale - unde, cum, in ce conditii s-ar executa
- corelarea trenurilor (daca sa zicem ca ar exista o situatie precum diferenta foarte mare a intervalelor de la M1 la M4, atunci iar avem o problema)
- Gestionarea parcului rulant???
- Intretinerea infrastructurii???
(Ultimele doua, daca se confrunta iar cu probleme de genul celor existente intre Metrorex si Alstom, este o problema)
- daca dai liber unui privat sa faca magistrala, trebuie sa il si obligi sa respecte standardele existente ale sistemului de metrou (aici intra multe detalii: acelasi tip de material rulant compatibil, sisteme de navigatie, semnalizare, a.i. sa poti jongla la nevoie cu trenurile, sau materialele rulante, evitand situatia lui M4 care are propriile trenuri incompatibile cu restul retelei)
- si altele
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 25 Ian 2013 23:23:50 Titlul subiectului: |
161933 |
|
La stirile PROTV de la ora 19:00 s-a vorbit despre "cartite". Prezentau subiectul ca o noutate, desi "cartitele" au fost coborate "pe pozitii" de ceva vreme la Academia Militara. Dincolo de hilarul situatiei, totusi au spus si ceva interesant, statul vrea sa ia un credit de 145 de milioane de euro de la BERD pentru lucrari. Nu am inteles prea bine daca vor sa ia acest credit ca sa aiba banii pentru cofinantare ? Stie cineva mai mult ?
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
subway guru
Data înscrierii: 02/Iul/2010 Ultima vizita: 14/Noi/2013 Mesaje: 634 Locație: Bucuresti
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 28 Ian 2013 08:57:37 Titlul subiectului: |
162008 |
|
Citat: | Referitor la execuția liniei 5 de metrou, el a spus că anul acesta față de un necesar de peste 500 de milioane de lei pentru continuarea în ritmul stabilit a lucrărilor la tronsonul Drumul Taberei - Eroilor au fost alocate doar 210 milioane de lei, dintre care circa 100 de milioane de lei îl constituie arierate pentru activitatea desfășurată în cursul anului trecut. |
Suma mentionata este pentru cofinatarea banilor europeni ?
Citat: | Udriște a afirmat că pentru extinderea liniei 4 de metrou și începerea lucrărilor la linia de legătură cu Aeroportul Otopeni au fost alocate doar circa 70 de milioane de lei, în timp ce necesarul este de aproximativ 200 de milioane de lei |
Daca sunt putine resurse financiare, nu exista o "ierarhizare" a prioritatilor privind planurile de viitor ? Adica pe primul loc sa fie lucrarile la Drumul Taberei, apoi cele spre Aeroport, etc. Ar trebui ca toate resursele financiare sa se concentreze pe un santier, apoi cand se termina sa inceapa cu alt santier, etc.
Ultima intrebare, pentru actualul guvern, metroul este o prioritate sau incearca sa paseze pisica moarta in curtea Primariei Capitalei ?
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 28 Ian 2013 11:04:11 Titlul subiectului: |
162013 |
|
Cum se prezinta situatia la ora actuala M 5 NU este o prioritate pentru actualul guvern
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 28 Ian 2013 11:23:27 Titlul subiectului: |
162016 |
|
Uite, un motiv pentru care nu am fost de acord cu statile asa dese este si cel financiar. Parerea mea este ca a "incarcat nota". Sigur, au fost multe argumente pro si contra statiilor dese, dar cu mai putine statii ar fi fost factura mai mica. Cat despre guvern, sunt curios de unde o sa aiba bani sa plateasca lefurile si pensiile, dar mai mult nu dezvolt subiectul ca o dau iar in off-topic.
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu
Ultima modificare efectuată de către guest la Lun 28 Ian 2013 12:34:51, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 28 Ian 2013 12:24:25 Titlul subiectului: |
162026 |
|
De acord cu tine, cel putin 3 statii puteau fi eliminate, inclusiv aberatia Valea Ialomitei.
|
|
Sus |
|
|
subway guru
Data înscrierii: 02/Iul/2010 Ultima vizita: 14/Noi/2013 Mesaje: 634 Locație: Bucuresti
|
|
Sus |
|
|
subway guru
Data înscrierii: 02/Iul/2010 Ultima vizita: 14/Noi/2013 Mesaje: 634 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 28 Ian 2013 22:04:40 Titlul subiectului: |
162067 |
|
V-am spus sa fiti cu bagare de seama la declaratiile Dlui ministru Fenechiu...
Azi a spus doua lucruri:
- 'Dacă vom cheltui toate sumele alocate prin acest buget, respectiv 266 milioane lei, pentru magistrala Drumul Taberei - Universitate - Panteliom, magistrala către Otopeni și magistrala Parc Bazilescu - Străulești, am primit promisiuni din partea premierului și a domnului Voinea (ministrul pentru buget - n.r.) că vom primi sume suplimentare la rectificare astfel încât lucrările să nu fie stopate', a spus ministrul transporturilor în contextul în care majoritatea întrebărilor puse de către membrii comisiilor economice au vizat dezvoltarea infrastructurii de metrou din București.
- Fenechiu a precizat că societățile CFR Marfă și CFR Călători vor avea management privat până la sfârșitul lunii februarie iar Metrorex și celelalte companii până la sfârșitul lunii aprilie.
Si 'concluzia':
Ministrul a prezentat în comisiile reunite de specialitate din Parlament bugetul Ministerului Transporturilor, acesta fiind avizat în forma transmisă de Guvern, după ce nici unul dintre cele 205 amendamente depuse nu a fost adoptat.
...acestea fiind zise...
|
|
Sus |
|
|
moonshadow
Data înscrierii: 18/Apr/2011 Ultima vizita: 27/Aug/2014 Mesaje: 199 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 28 Ian 2013 22:33:32 Titlul subiectului: |
162069 |
|
Priveste partea buna a lucrurilor....daca s-ar fi terminat lucrarile mai repede am fi ramas noi fara subiect de discutie legat de lucrari, de proiecte si de felul in care se executa, si nu ne-ar fi ramas decat sa criticam produsul final.
Sunt sigur ca s-au gandit si la noi...sa nu ramanem fara obiectul muncii.
|
|
Sus |
|
|
subway guru
Data înscrierii: 02/Iul/2010 Ultima vizita: 14/Noi/2013 Mesaje: 634 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 28 Ian 2013 22:40:20 Titlul subiectului: |
162070 |
|
Ei da, ca nu sunt atatea lucruri de facut in Tara Romaneasca, de nu ne-ar ajunge si zece vieti ca sa le vedem infaptuite...
Urmatoarea intrebare de adresat Dlui ministru Fenechiu...e doua:
- de ce nu este metroul in POS-T???
- va fi metroul macar in viitorul POS-T???
...intrebari la care s-a raspuns, intrebari la care nu s-a raspuns inca...
|
|
Sus |
|
|
boy4ever
Data înscrierii: 31/Mar/2008 Ultima vizita: 22/Feb/2024 Mesaje: 355 Locație: Targu Jiu
|
Trimis: Mar 29 Ian 2013 02:22:13 Titlul subiectului: |
162081 |
|
Ideea e ca nu sunt bani, avem datorii la FMI etc. Daca aveau de unde, fiti siguri ca alocau. Insa sunt alte prioritati momentan. Partea proasta e ca la M5 lucrarile sunt in curs de desfasurare, asa ca toate eforturile trebuiesc depuse inspre aici, si sa se lase M6, M7, prelungirea M4 si alte SF-uri. Ne apucam de 10 lucruri si nu terminam niciunul...
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 29 Ian 2013 08:05:36 Titlul subiectului: |
162084 |
|
Concluzia mea este una singura: factorul politic este de vina. Revin la vecinii nostri bulgari si ma intreb cum au facut ei in 4 ani, o magistrala de metrou in lungime de 11 kilometri. Din pacate nu am timp, dar daca stie cineva poate facem o paralela. Cat i-a costat pe bulgari magistrala 2 de metrou, cu cine au facut-o, de unde au avut sursele de finantare, etc.
Referitor la finantare, riscam sa patim ca ungurii, in Budapesta, cu magistrala 4 de metrou. Nici pana in ziua de astazi nu au terminat lucrarile la tronsonul dintre gara Kelenfold si gara Keleti, din aceleasi motive financiare. Ei au poreclit-o, mai in gluma, mai in serios "magistrala care nu se mai termina niciodata".
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
sab
Data înscrierii: 14/Sep/2008 Ultima vizita: 04/Aug/2013 Mesaje: 1354 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 29 Ian 2013 09:48:34 Titlul subiectului: |
162087 |
|
guest a scris: | ma intreb cum au facut ei in 4 ani, o magistrala de metrou in lungime de 11 kilometri. |
Doua statii din cele 11 existau din anii 80 (si tunelurile). Si daca mai pui la socoteala ca noi inainte de 89 faceam 4km si 2 statii pe an (sapand la tarnacop si lopata) nu este asa o mare realizare. Totul este sa vrei sa muncesti (nu sa sprijini lopata) si sa ai suficienti muncitori si utilaje, nu sa ii/le plimbi de pe un santier pe altul.
Aaa, da , este o realizare pentru tehnicile moderne , cand intr-un an nu faci niciun cm de tunel si finalizezi o singura statie la nivel de structura (M5) sau cand vrei sa faci 1km si ceva in mai bine de 2 ani (M4).
|
|
Sus |
|
|
moonshadow
Data înscrierii: 18/Apr/2011 Ultima vizita: 27/Aug/2014 Mesaje: 199 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 29 Ian 2013 10:32:17 Titlul subiectului: |
162090 |
|
M5 a fost o mascarada inca de la inceput, iar acum se vede clar ca, de fapt, a fost o incercare a portocaliilor de a pretinde ca au facut ceva constructiv in tara asta. Daca se vroia proiect serios inca de la inceput, ar fi platit magistrala cu totul (parca aveau banii, nu?)
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 31 Ian 2013 12:43:00 Titlul subiectului: |
162186 |
|
Desi este despre magistrala 5, acest articol il voi publica la acest topic, care a fost creeat pentru probleme de ordin financiar ale Metrorexului. Pentru dezbateri pe probleme tehnice sau noutati exista topicele pentru ficare magistrala in parte.
Conform articolului, "factura" pentru lucrarile la M5 a fost "umflata" cu vreo 15 milioane de euro. Mie personal imi "miroase" a lupta politica, actualii "clienti" politici vor sa ii dea la o parte pe cei vechi. De suferit, au locuitorii din Drumul Taberei, care una la mana au un mare balamuc in zona din cauza saniterului, traficul este si mai infernal decat era inainte, iar termenul de finalizare al lucrarilor cred ca a devenit unul............foooaaaaarte optimist. Cred ca in actualele conditii de finantare, 2018-2020 este un termen mai realist. Articolul se gaseste aici
Citat: | Metrorex a umflat artificial costurile Magistralei 5 cu 15 milioane euro -Curtea de Conturi
30 Ianuarie 2013 - 18:08 • Cristina Macuc
Potrivit raportului de control pe 2011 întocmit de Curtea de Conturi, Metrorex a majorat artificial costul proiectului magistralei 5 de metrou Drumul Taberei-Pantelimon cu aproape 15 milioane de euro.
Conform raportului de control al Curții de Conturi, Metrorex este responsabilă pentru majorarea nejustificată a costurilor proiectului magistralei 5 de metrou cu suma de peste 67 milioane de lei prin includerea în total a cheltuielilor neeligibile ale proiectului.
"Efectuarea plăților nu a fost realizată în concordanță cu instrucțiunile BEI - Banca Europeană de Investiții cu privire la finanțarea cheltuielilor eligibile, costul proiectului (n.r. - magistrala 5 Drumul Taberei - Pantelimon, tronsonul Drumul Taberei - Universitate) fiind astfel majorat artificial cu suma de 67.271 mii lei (67,271 milioane) reprezentând cheltuieli neeligibile ale proiectului", se menționează în documentul Curții de Conturi în care se precizează, de asemenea, și că Metrorex nu a evaluat corespunzător gestionarea fondurilor externe nerambursabile întrucât nu a efectuat misiuni de audit intern privind proiectul de modernizare a metroului București.
În urma controlului, Curtea de Conturi a concluzionat că a fost denaturată execuția costului proiectului magistralei 5 în sensul măririi artificiale a cheltuielilor suportate din proiect, respectiv a cotei de cofinanțare și a recomandat Metrorex să reactualizeze costul proiectului BEI prin eliminarea cheltuielilor neeligibile.
Raportul Curții de Conturi a fost obținut de money.ro.
Lucrările la magistrala 5 de metrou, în pericol să fie amânate
Potrivit fostului director Metrorex, Gheorghe Udriște, în prezent parlamentar PDL, pentru magistrala 5 de metrou finanțarea provine din două împrumuturi, respectiv unul de la BEI și unul de la Banca guvernului Japoniei contractat de guvernul României, Ministerul Transporturilor și Ministerul Finanțelor. "Pentru linia 5 avem două credite unul de 395 de milioane de euro și altul de 465 de milioane de euro la care se adaugă în parte egală contribuția statului român", a spus Udriște în iulie 2012.
Acum, lucrările la magistrala 5 de metrou sunt în pericol să fie suspendate din cauza finanțării insuficiente bugetului de investiții alocat în acest an de guvernul Ponta. Pentru anul 2013 au fost alocate de la bugetul de stat 200 de milioane de lei pentru proiectul construcției liniei de metrou Drumul Taberei-Universitate, dintre care 100 de milioane de lei arierate aferente plății datoriilor din 2012, când de asemenea bugetul pentru lucrările la metroul din Drumul Taberei a fost redus la 178 milioane lei de la 360 milioane lei, printr-o rectificare bugetară. În plus, cu prilejul acelei rectificări, cheltuielile estimate pentru 2013 creșteau de la 300 la 500 de milioane de lei.
"Nealocarea sumelor de bani necesare dezvoltării rețelei de metrou din București pe proiectele care sunt în curs de execuție pune în pericol activitatea și creează condițiile pentru ca sute de oameni care lucrează pe aceste șantiere să rămână fără locuri de muncă (...) în prezent pe șantierul din Drumul Taberei și cel din Bucureștii Noi lucrează câteva mii de oameni în București", a declarat recent fostul director general al Metrorex, Gheorghe Udriște, în cadrul unei conferințe de presă.
El a precizat că peste 500 de milioane de lei ar fi necesari pentru continuarea în ritmul stabilit a lucrărilor la tronsonul Drumul Taberei - Eroilor și că a depus un amendament la proiectul de buget referitor la acest fapt.
În replică, actualul șef al Metrorex, Aurel Radu a refuzat să facă precizări cu privire la felul în care ar evolua lucrările la magistrala 5 de metrou în condițiile unei eventuale subfinanțări. "Nu putem discuta nimic în acest moment, trebuie să așteptăm ca bugetul să fie aprobat. Nu cred că se poate întâmpla așa ceva, toată lumea cunoaște importanța acestui proiect", a declarat pentru B365.RO Aurel Radu, directorul general al Metrorex. |
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
moonshadow
Data înscrierii: 18/Apr/2011 Ultima vizita: 27/Aug/2014 Mesaje: 199 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 31 Ian 2013 13:28:08 Titlul subiectului: |
162188 |
|
Clientela politica a fost si va fi tot timpul. Nu asta e problema, ci scara la care se face totul. Conform articolului, Metrorex nu a fost foarte subtil la capitolul clientela politica si acum "sare in ochi". Cea ce nu inteleg este de ce s-a facut asta, din cate stiu eu, la constructia magistralei 5 nu participa firme romanesti, deci povestea pe care am avut-o la autostrazi(unde se impuneau conditii la licitatie in asa fel incat o anumita firma sa poata castiga) nu se aplica aici.
Cat despre magistralele 4 si 6, chiar se lucreaza ceva in mod activ la ele?
Si cum ramane cu modernizarea flotei de trenuri? Mai primim sau nu trenuri noi la sfarsitul anului?
|
|
Sus |
|
|
subway guru
Data înscrierii: 02/Iul/2010 Ultima vizita: 14/Noi/2013 Mesaje: 634 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 31 Ian 2013 20:36:15 Titlul subiectului: |
162196 |
|
@guest & @moonshadow:
Voi ati citit raportul curtii de conturi sau doar fabulati pe marginea 'fabulatiilor' ziaristice?
Ca in raport se vorbeste despre altceva, nu despre facturi 'unmflate', nici despre 'prejudicii' ci despre ceva 'nereguli' in inregistrari contabile la care s-au facut 'recomandari' de indreptare...
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 31 Ian 2013 20:42:25 Titlul subiectului: |
162197 |
|
Eu nu am citit raportul dar vad ca lucrarile avanseaza intr-un ritm "foarte alert".
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu
Ultima modificare efectuată de către guest la Joi 31 Ian 2013 23:23:23, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
|