Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Despre bugetul alocat Metrorex si lucrarilor aferente
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 31 Ian 2013 23:42:04    Titlul subiectului: 162224

Pe scurt care au fost sursele de finantare a lucrarilor la magistrala 5 ? Si, tot pe scurt, care este problema si cine este de vina pentru situatia actuala ?
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 01 Feb 2013 09:27:32    Titlul subiectului: 162232

Care "toata magistrala 5 dintr-o data" ? Magistrala 5 este pana in Pantelimon, iar ce se voia in prima etapa era max 1/3 din intreaga magistrala.
Niciodata Ceausescu nu a inaugurat "bucati" de 3 statii, era rusinos pentru acele vremuri. Ca regula, inaugura jumatati de magistrale de vreo 6-7 statii (vezi M1, M2)
Singurele exceptii au fost
-M1 in 1983 Militari (doar 4 statii), apoi in 1984 o singura statie Semanatoarea-Crangasi, dar cele doua s-au cam executat simultan
-apoi legatura M1 cu Gdn cu inca 2 statii (1987), dar acest tronson s-a executat in paralel cu M2
Pana si in ultimii ani s-au inceput 2 racorduri mici, astfel incat impreuna tot vreo 8 statii insemnau.
Asa ca ce s-a inceput acum insemna cam ce inaugura Ceausescu (dupa max 2-3 ani de la inceperea lucrarilor). Din pacate vremurile s-au schimbat si nu se mai lucreaza ca atunci.

Cat despre bani, era la mintea cocosului ca nu trebuia sa ne lansam in planuri fanteziste cu 3 santiere de metrou simultan (din care doua deja licitate si adjudecate). Mai ales in plina criza, cand marile state (nu Romania) nu stiu de unde sa faca rost de bani si vorbesc de austeritate. Noi, in schimb, vorbeam de "cai verzi pe pereti" ( M5 neterminata pana la Eroilor, dar inceputa deja si spre Pantelimon, M4 prelungita cu doua statii si un depou, M6 inceputa si cvasi nenecesara acum)...


Ultima modificare efectuată de către sab la Vin 01 Feb 2013 09:31:58, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 01 Feb 2013 09:30:23    Titlul subiectului: 162233

Nu s-a lucrat la toata magistrala M 5, de unde ai scos-o pe asta ? S-a lucrat ( se mai lucreaza maxim 2 saptamani ) la primul tronson al magistralei. Magistrala e Pantelimon - Dr. Taberei si nu Eroilor - Dr. Taberei.
Problema inaugurarii"pe etape" a tronsonului acesta e usor diferita fata de ce a facut Ceausescu.
Ceausescu avea 2 cartite la fiecare statie "Made in UK - anul 1903" ( nu am gresit anul ). M 5 are numai 2 cartite la tot tronsonul.
Ca sa se dea drumul "pe etape" la tronson trebuie indeplinite 3 conditii :
1) Cartitele sa fi pornit de la PLS Opera
2) Tot timpul daca vrei sa inugurezi "n" statii cartitele trebuiau sa fie oprite in statia "n+1". Apoi PLS Opera se muta in statia n+1, adica alimentarea cu boltari / scoaterea pamantului si operatia se repeta pentru statia n+2.
3) Asigurarea rebrusmentului in statiile "n".
Din pacate in tronsonul din Dr. Taberei lipseste punctul 1, deci cartitele nu sunt la PLS Opera.
Asta inseamna ca trebuie urgent sapat tronsonul Academie - Opera incluzand si statia Eroilor 2 ca sa putem da in folosinta macar tronsonul Eroilor - Favorit ( si cartitele ajungand / fiind oprite in TV ( DT 34 ) ori cu actualele cartite oprite la TV ( DT 34 ) si construit un nou PLS la Academiei spre Eroilor ca sa se inaugureze tronsonul Academiei - Favorit. Aceasta varianta este inacceptabila din mai multe puncte de vedere.
Nu stiu pe unde s-a mai scris, dar inginerii nu au nici o treaba cu aceasta planificare, de ce dai vina pe ingineri ?
sab a scris:
... M5 neterminata pana la Eroilor, dar inceputa deja si spre Pantelimon...

S-a intentionat ca PSS Opera sa se transforme in PLS Opera pentru ca TBM - urile pornite de la PLS Razoare sa nu se mai opreasca decat in Iancului / respectiv Pantelimon, cu un nou punct de alimentare dupa Iancului spre Pantelimon, sau scoase in Iancului daca nu mai erau bani pentru Pantelimon.
Personal cred ca M 5 poate sa se opreasca mult si bine in Iancului si cu un tramvai "destept'' Iancului - Cora problema e rezolvata. Tramvaiele 55 / 14 nu sunt niciodata arhipline.



2-1-2013 9-50-54 AM.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  49.84 kb
 Vizualizat:  de 14849 ori

2-1-2013 9-50-54 AM.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 01 Feb 2013 11:11:27    Titlul subiectului: 162237

Stiu ce s-a intentional cu PLS Opera, ideea era buna, insa vremurile nu sunt asa bune.
Eu am vrut doar sa subliniez ca este bine sa te axezi pe o lucrare si sa o termini, abia apoi sa te apuci de alta. Faptul ca incepi trei lucruri si nu reusesti sa termini niciunul nu este de de dorit.
Tronsonul spre Pantelimon necesita alti bani si, atat timp cat stii ca te paste criza (sau pe noi criza nu ne afecteaza niciodata, n-am invatat nimic din 2008-2009?), nu te lansezi in astfel de aventuri, sa te gandesti macar la licitatii.
Un management mai "cumpatat" era de dorit, mai ales ca PLS Opera nu "cerea de mancare", fiind situat dincolo de tronsonul cu calatori pana la Eroilor.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 01 Feb 2013 11:37:42    Titlul subiectului: 162238

Sunt ferm convins ca M 6 ( cu al sau depou de la Straulesti ) cat si continuarea lui M 5 dincolo de Eroilor sunt pure fantezii.
Imi bat capul cum s-ar putea sa se dea in folosinta tronsonașul de la Eroilor la Favorit pana prin 2018 - 2019 pentru ca pana prin 2025 sa se ajunga la "Parc".
E clar ca ne-am apucat de o treaba pe care nu o putem duce la sfarsit intr-un timp rezonabil si trebuie sa impartin treaba in mai multe trebusoare mai mici.
Si ne-am aruncat si la ditamai tehnologia TBM ca sa facem 6- 7 km in 25 ani, ceea ce va rezulta o medie sub cea realizata de Ceausescu cu ale lui Cartite din 1903 toamna.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 01 Feb 2013 13:30:08    Titlul subiectului: 162239

Sub media lui Ceausecu eram oricum, chiar daca se punea in functiune in 2015 cu calatori. Se pare ca pe masura ce avanseaza tehnologia scade ritmul (si pofta) de munca. Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
moonshadow



Data înscrierii: 18/Apr/2011
Ultima vizita: 27/Aug/2014
Mesaje: 199
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 01 Feb 2013 16:21:20    Titlul subiectului: 162247

TBM nu trebuiesc platite si cand stau degeaba?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 01 Feb 2013 17:06:48    Titlul subiectului: 162251

Evident ca da, ele sunt platite la timp de inchiriere si nu la tunel sapat. Adica daca inchiriezi o masina si o tii in fata curtii tot platesti chirie, nu pe kilometri parcursi.
Am impresia ca inca suntem in termen, dar iti dai seama ca o sa platim de ni se usuca daca in loc de dec 2013 - febr 2014 + timpul pentru un TBM ca sa sape de 2 ori Eroilor - Academiei noi o sa le tinem zeci de ani de acum incolo.
Nu stiu chiar precis, dar asta e timpul de parcurs intre Academiei si DT ( Raul Doamnei ), pana intr-un an de zile ( vreo 10 - 11 luni ).
Dar trebuie luat in considerare si bucatica pana la Eroilor.
Cu toate intarzierile acumulate pana acum, ultima intarziere indica ca cel tarziu la 31 Martie unul din TBM - uri trebuie sa porneasca. Urmatorul porneste cam la 7-800 metri distanta fata de primul ( ia si tu o viteza de 25 m / 24 h )
Plus "târâtul" prin statii, plus reviziile obligatorii, plus inlocuirea elementelor consumabile ( cutite ) care in principiu se realizeaza in statii.
Adunate toate astea dau vreo 10 - 11 luni.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Feb/2021
Mesaje: 1204

MesajTrimis: Vin 01 Feb 2013 17:45:25    Titlul subiectului: 162252

Am auzit iar un argument care ma pune pe ganduri. Unde sunt domle banii de pe cartele? Acolo unde trebuie e raspunsul, adica in pierderi! Ca sa poti face profit din vanzarea de tichete de calatorie, trebuie sa ai niste preturi tepene care nu tin de economia si de locul unde aceste lucruri au loc. Cu 2.5 lei pe calatorie, nu poti sa platesti nici macar vanzatorii de bilete, daramite alte lucruri mai sofisticate. Vrei sa faci profit? Arzi niste preturi serioase, faci transport pe zone, cu tarife diferentiate, faci control sever, nu dai gratuitati la batrini si studenti. Poate atunci sa mai stringi un leu pentru investitii. Din pacate ceea ce spun eu, d-abia functioneaza in tarile mai dezvoltate, la noi nu are nici o sansa un astfel de demers.
_________________
GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
moonshadow



Data înscrierii: 18/Apr/2011
Ultima vizita: 27/Aug/2014
Mesaje: 199
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 01 Feb 2013 17:59:00    Titlul subiectului: 162253

Trebuie sa punem problema un pic altfel cu cartelele.

De unde vin banii pentru a rula metroul? Energia electrica nu e gratis pentru Metrorex. Sunt diverse cheltuieli ce trebuie suportate, altele decat salariile. Nu cred ca vandutul cartelelor aduce o suma prea mare la bugetul companiei. Oricum, spre deosebire de alte companii, Metrorex sta chiar bine la capitolul finante.

Sunt sigur ca Metrorexul, la fel ca orice companie, are un fond de rezerva, care, din nefericire, nu poate fi folosit pentru investitii, ci pt urgente. Prioritatea companiei este de a asigura functionarea in parametrii normali a retelei deja existente, iar acest lucru este satisfacut.

Probabil ca banii ar putea fi administrati mai bine. Salariile nu sunt o problema. Ele reprezinta doar o mica parte din cheltuielile companiei. Ar putea, de exemplu, sa negocieze un pret mai bun la energia electrica, sau sa cumpere intr-un final acele trenuri noi, mai eficiente energetic. Pe de alta parte, ar putea sa negocieze contracte mai bune petru intretinerea infrastructurii, ar putea sa modernizeze infrastructura (pe M1 inca avem traverse de lemn) iar astea nu sunt investitii la scara larga cum este o magistrala si care ar putea fi facute daca nu am fi asa de grandomani (ne gandim la lucruri mari si pe cele mici le ignoram).

Cat despre TBMuri, imi imaginam ca au fost "cumparate".
Nu cred ca M5 va fi finalizata la termen, dar nici ca vom avea intarzieri asa de mari. Din cate am inteles, Metrorex inca primeste bani de la guvern, doar ca nu la fel de multi. Iar asta e atat un lucru rau,cat si un lucru bun, pentru ca acum administratia este fortata sa aleaga cu capul si nu cu inima, daca intelegeti ce vreau sa spun.

Sunt foarte multe investitii care pot fi facute, si nu trebuie neaparat sa echivaleze cu extinderea infrastructurii, pentru ca o astfel de investitie se amortieaza foarte greu. Ar trebui sa se ocupe intai de reteaua existenta, sa o eficientizeze la maxim, si abia apoi sa faca investitii de lunga durata.

Trebuie insa sa ne multumim cu ideea ca M5 a fost o pomana electorala, o speranta a fostilor ca poate poate mai conving pe cineva. Oricum, extinderea infrastructurii a fost un laitmotiv al administratiei portocalii, si singurul lucru care l-au facutin tara asta, la preturi enorme care nu puteau fi suportate. M5, M4 si M6 sunt doar alte exemple. Vor fi ele finalizate la un moment dat, dar in ritmul in care economia le poate sustine, si nu "peste noapte" asa cum se promitea.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
nightboy



Data înscrierii: 27/Sep/2011
Ultima vizita: 28/Mar/2014
Mesaje: 20
Locație: Braila

MesajTrimis: Vin 01 Feb 2013 19:28:39    Titlul subiectului: 162254

La metrou se mai fac bani si din publicitate (ex. Vodafone, Cosmote).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
moonshadow



Data înscrierii: 18/Apr/2011
Ultima vizita: 27/Aug/2014
Mesaje: 199
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 01 Feb 2013 19:51:08    Titlul subiectului: 162255

Prea putin, si din cate am ineteles, banii din reclame nu ajung la companie ci la sindicate.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 01 Feb 2013 20:37:57    Titlul subiectului: 162256

moonshadow a scris:
TBM nu trebuiesc platite si cand stau degeaba?

Nu cred, s-a licitat o lucrare, atat se plateste, indiferent ca se termina in 3 ani sau in 10 ani. Altfel, orice constructor ar trage de timp si ar amana cat mai mult orice etapa a lucrarii., ca sa castige cat mai mult. TBM-urile nu sunt inchiriate cu ziua.
Acum nu stiu daca in contract sunt penalitati care trebuie platite de partea romana in cazul in care, din vina ei, nu se termina lucrarea la timp (de ex nu se mai aloca bani).
Daca lucrarea este intarziata prea mult, constructorul ar putea sa-si ia "jucariile" si sa plece.
De asemenea nu stiu daca TBM-urile sunt proprietatea constructorului sau la randul lui le-a inchiriat din alta parte. Poate aici sa apara o chirie, dar nu din partea noastra....
Interesul constructorului este sa termine cat mai repede si sa "mearga" din lucrare in lucrare. Cu cat mai repede, cu atat poate castiga si alti bani.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
subway guru



Data înscrierii: 02/Iul/2010
Ultima vizita: 14/Noi/2013
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 01 Feb 2013 21:22:31    Titlul subiectului: 162258

Nu e chiar asa de simplist...
Cand se bate palma, se bate in cuie o durata, un pret si un grafic de lucrari si de plati...
Daca una din parti nu-si tine promisiunea, cealalta parte incepe sa 'reclame'...despagubirile la care e indreptatita!
Nu vi se pare normal?
Mie...da!

Nu mai incurcati si nu mai amestecati investitiile cu subventiile adresate 'calatorului', cu salariile sau cu veniturile din reclame sau inchirieri...
Investitiile se fac aproape in exclusivitate de 'proprietar', care e statului roman...
Metrorex e doar administrator si operator de transport.
Vreti sa va spun parerea mea?
Antreprenorii vor clama costuri de stagnare si de conservare lunare mai mari decat daca ar fi lucrat!
Sa vezi atunci 'circ mediatic'!!!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
boy4ever



Data înscrierii: 31/Mar/2008
Ultima vizita: 22/Feb/2024
Mesaje: 355
Locație: Targu Jiu

MesajTrimis: Sâm 02 Feb 2013 00:48:24    Titlul subiectului: 15508b 162268

Stiu ca M5 e pana la Pantelimon teoretic, dar asta e mai mult decat SF, si filmele gen Star Trek sunt mai credibile! Iar cu nevoia de rebrusment in caz de s-ar inaugura pe etape: de ce ar fi asa necesar rebrusment in fiecare statie? De M4 nu ziceti nimic, acolo se poate si fara, dar aici nu s-ar putea, nu? Of of...
Si mor cand ziceti de "cartitele" lui Ceausescu din 1903! Pai da, dar cu alea a facut metroul, nu cu altceva! Pot aduce acum si unele din 1800, nu m-ar deranja, atata timp cat ar face treaba!

Si UNDE sunt cartitele acelea? S-au evaporat brusc dupa '89? In proprietatea cui erau? Nu e nimeni tras la raspundere cu privire la ce s-a intamplat la Metrorex dupa caderea comunismului? Prea multa bataie de joc, exagerat de multa!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 02 Feb 2013 09:18:12    Titlul subiectului: 162270

Da, ai perfecta dreptate, se pot face rebrusmente numai din 2 in 2 statii. De fapt si sunt prevazute rebrusmente simple sau duble in statiile : Eroilor / Favorit / Parc / Romancierilor / DT.
In fond se experimenteaza cu succes varianta pe M 4 la celalalt parc, la Bazilescu.
Ai inteles gresit, am o mare admiratie fata de cartitele marca UK din 1903 cu care au fost sapate tunelele de dinainte de 1989.
Erau mult mai putin pretentioase, iti trebuia un PLS de maxim 30 metri, sapai cu cartita neasamblata vreo 100 metri dupa care o asamblai in tunel.Evident ca erau mai simple fata de astea, mai usor de reparat de intretinut de exploatat. E drept ca faceau numai 3 metri / 24 h. Iti dai seama daca lucrau incontinuu cele aproximativ 6 ( sau 8 ) cartite pe care le-am avut cati metri faceam noi in 23 de ani ? Nici nu vreu sa ma gandesc ca-mi fac nervi de pomana.
Sunt curios daca le-or da drumul astora noi in secolul acesta.
Si inca ceva esential : Sapatul tunelului nu avea treaba cu statia la rosu. Sapatul tunelului era operatie independenta de constructia statiei.
Deci pana acum ( la un an si jumatate de la inceputul operatiei ), Ceausescu ar fi avut statiile cum arata acum ele plus tunele sapate integral. Asta da.
Mai pune la socoteala ca cele de dinainte de 1989 erau ale noastre, deci nu chirie, nimic. Proprietar de-a dreptul, ce mai . ( Vezi ca am spus serios, nu am facut misto ).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
subway guru



Data înscrierii: 02/Iul/2010
Ultima vizita: 14/Noi/2013
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 02 Feb 2013 20:11:10    Titlul subiectului: 162303

guest a scris:
Pe scurt care au fost sursele de finantare a lucrarilor la magistrala 5 ? Si, tot pe scurt, care este problema si cine este de vina pentru situatia actuala ?
50% imprumut BEI, 50% bugetul de stat.
Problema e ca timp de cinci ani de zile 2007-2012 nu s-au absorbit fondurile europene...drept pentru care, guvernul in disperare de cauza a reportat totul pe 2013-2014...mutand toate bugetele de investitii doar pe 'structurale nerambursabile', lucru fantezist si irealizabil...
Cu alte cuvinte a luat banii de la proiecte in curs de desfasurare si le-a mutat pe 'iluzii'...ca nici Ceausescu nu a indraznit sa zica faceti cincinalul...in doi ani de zile...el indemna sa-l facem...in patru ani jumate...
Cine e de vina?
Doar prostia, indolenta si fusereala...tipica natiei...si dirigentilor ei...indiferent de 'culoare' politica...
Nu suntem in stare sa gandim, sa planificam si sa implementam proiecte serioase, pe intervale de timp de 5-10-20 de ani, la noi totul e 'provizoriu', de azi pe maine, fara orizont si fara perspectiva!
Halal, haram, bairam...maidan! Nasol!
sab a scris:
Cat despre bani, era la mintea cocosului ca nu trebuia sa ne lansam in planuri fanteziste cu 3 santiere de metrou simultan (din care doua deja licitate si adjudecate). Mai ales in plina criza, cand marile state (nu Romania) nu stiu de unde sa faca rost de bani si vorbesc de austeritate.
Marile state de care pomenesti, dupa ce au trebuit sa 'plateasca' din banul contribuabilului 'jaful bancilor' (lucru ce nu e valabil pentru Romania), au injectat masiv bani in relansarea economiei, in crearea de locuri de munca prin investitii publice in infrastructura...ca sa reporneasca motoarele...
sab a scris:

Eu am vrut doar sa subliniez ca este bine sa te axezi pe o lucrare si sa o termini, abia apoi sa te apuci de alta. Faptul ca incepi trei lucruri si nu reusesti sa termini niciunul nu este de de dorit.
Cheia 'succesului' pe vremea lui Ceasca consta in organizarea unui 'flux' al lucrarilor...
Un tronson era 'in proiectare', altul in sapare, altul in echipare...doar asa se puteau face 4km/an, nu ca 'performantele' ar fi fost grozave, ca nu erau, dar 'organizarea' era...impecabila!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
moonshadow



Data înscrierii: 18/Apr/2011
Ultima vizita: 27/Aug/2014
Mesaje: 199
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 02 Feb 2013 20:30:15    Titlul subiectului: 162309

Ce tot suntem la capitolul cheltuieli, Antena 3 tocmai a dezvaluit intr-o emisiune cum Metrorex a platit unei firme, clientela politica PDL, 5 milioane de euro pentru eradicarea sobolanilor din reteaua de metrou. Revin cu articolul cand va fi publicat pe site.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 02 Feb 2013 20:32:04    Titlul subiectului: 15508 162312

De la distanta si sustinut de nenumarate exemple se vede ca nu se pot construi 2 magistrale de metrou in paralel, adica M 5 pana in Pantelimon si M 6 aeroport - gara, inclusiv depoul de la Straulesti.
Cel mai bun exemplu este ca la M 5 se mai lucreaza la 2 statii si nu cred ca pentru mult timp.
In schimb ne unflam muschii la Strand. Parerea proprie e ca ne uflam muschii la studiile de fezabilitate, care oricum nu vor mai corespunde peste 10 - 15 ani, si vor trebui altele.
Sa ne aducem aminte - ca suntem la metrou - de studiile din anii '930 respectiv '950 aruncate cu delicatete la cos cand au inceput lucrarile in ani '970.
Pana una alta ca si realizari dupa 1989 ( ma rog, din inertie, dupa 1991 ) avem ZERO KM DE TUNEL REALIZAT.
Sorry, asta e realitatea.
Nu stiu cauze, din vina cui, blablabla, blablabla, deocamdata ZERO KILOMETRI TUNEL.


Ultima modificare efectuată de către andrei11 la Sâm 02 Feb 2013 20:35:32, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
subway guru



Data înscrierii: 02/Iul/2010
Ultima vizita: 14/Noi/2013
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 02 Feb 2013 20:39:49    Titlul subiectului: 162315

moonshadow a scris:
TBM nu trebuiesc platite si cand stau degeaba?

Cine este de vina ca stationeaza...va trebui sa scoata si banul...asta e sigur!
Ionescu a scris:
Am auzit iar un argument care ma pune pe ganduri. Unde sunt domle banii de pe cartele?
Banii pe cartele sunt necesari pt functionarea Metrorex, in completare la subventia 'uriasa' data de guvern, de 365milioane lei (sper sa nu gresesc, citez doar din memorie...), n-au nici-o legatura cu banii pentru investitii...
Faceti si voi o comparatie intre 'subventie' si banii de investitii...ca doar aveti acum cifrele...
O eficientizare a activitatii de exploatare ar face posibila o 'usurare' a efortului bugetar si sumele respective, in loc sa se duca la acoperirea pierderilor...s-ar duce la investitii care, la randul lor ar eficientiza activitatea Metrorex si ar reduce nevoia de 'subventii'...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 02 Feb 2013 20:43:13    Titlul subiectului: 162316

Din Raportul de Activitate pe 2011 disponibil aici, capitolul 8 "Situatia economico-financiara pe anul 2011" din tabelele si graficele prezentate la paginile 27-28 aflam ca veniturile totale pe anul 2011 au fost de 577.192,79 RON. Din tabelul 12 "Structura veniturilor în perioada 2008 – 2011" am observat un lucru interesant, si as vrea sa stiu care au fost cauzele. Veniturile pe anul 2008 au fost de 625.763,10 RON., apoi a urmat o scadere in anii 2009 si 2010 urmata de o crestere in anul 2011, dar nu la nivelul anului 2008.

Revenind la anul 2011, intr-adevar, din graficul 11 vedem ponderea majoritara a acestor venituri este reprezentata de subventii de la bugetul de stat (62,20 %). Veniturile din activitatea de baza (vanzare de cartele) au fost doar de 21,69% din ponderea totala a veniturilor.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 02 Feb 2013 20:49:23    Titlul subiectului: 162318

subway guru a scris:
Cine este de vina ca stationeaza...(TBM - urile ) va trebui sa scoata si banul...asta e sigur!

Cine nu da banul ? Guvernul.
Guvernul scoate banu' din marirea taxe si impozite.
Rezolvat.
Sa-i ia Twisted Evil . Daca stiau ca nu pot asigura finantarea macar pentru DT - Eroilor trebuiau sa nu se apuce de treba.
Sau sa-l puna director general pe PF Daniel, vad ca biserica ( catedrala ) merge mai departe.
Da, asta e rezolvarea, PF Daniel director general.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
subway guru



Data înscrierii: 02/Iul/2010
Ultima vizita: 14/Noi/2013
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 02 Feb 2013 21:01:56    Titlul subiectului: 162322

moonshadow a scris:
Sunt sigur ca metrorexul, la fel ca orice companie, are un fond de rezerva, care, din nefericire, nu poate fi folosit pentru investitii, ci pt urgente. Prioritatea companiei este de a asigura functionarea in parametrii normali a retelei deja existente, iar acest lucru este satisfacut
N-are nicun fond de rezerva...nu prea le ai cu 'finantele'...
S-au facut si se fac eforturi financiare 'importante' din fondurile de investitii pentru eficientizarea activitatii de exploatare, ramane sa vedem si sa simtim rezultatele in...scaderea subventiei...
...daca ar fi fost cum zici tu, nici-o banca internationala n-ar fi fost dispusa sa finanteze proiectele de dezvoltare daca n-ar fi fost viabile, realiste si eficiente...
In rest, e ca la doctor...cu cat mai tarziu administrezi medicamentul, cu atat e mai ineficient tratamentul si costa mai mult...si scade speranta de vindecare a bolii!
boy4ever a scris:
Si mor cand ziceti de "cartitele" lui Ceausescu din 1903! Pai da, dar cu alea a facut metroul, nu cu altceva! Pot aduce acum si unele din 1800, nu m-ar deranja, atata timp cat ar face treaba!

Cat priveste 'cartitele', te-ar deranja 'profund' sa vina un dinozaur acum si sa 'are' prin oras 'brazde' de jumatate de metru, sa distruga toate retelele subterane si sa puna in pericol cladirile adiacente existente...
Mergand pe 'filosofia' ta, n-ar trebui sa cumparam trenuri CAF, ca doar avem destui cai si carutze 'indigene'...
Hai, ca esti de-a dreptul 'hazos'...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 02 Feb 2013 21:04:57    Titlul subiectului: 162323

La Capitolul 7 al Raportului de Activitate pe anul 2011, pagina 24 scrie
Citat:
Urmare întârzierilor intervenite în procesul de aprobare a deschiderilor de finanțare, pe relația cu MFP, totalul plăților la finele anului, a fost de 375.435 mii lei, față de totalul realizărilor care s-a ridicat la 524.463 mii lei, facturile neonorate până la finele anului 2011, fiind plătite
în primul trimestru din 2012.

Defalcat, din tabelul 11, se observa ca de la buget s-au cheltuit pentru investitii in anul 2011 117.474 RON iar 257.961 RON sunt cheltuieli aferente programelor cu finanțare rambursabilă.
De la buget a fost putin in 2011, nu am date despre 2012, dar ma indoiesc ca va fi mai mult in 2013.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile


Ultima modificare efectuată de către guest la Sâm 02 Feb 2013 21:08:03, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
subway guru



Data înscrierii: 02/Iul/2010
Ultima vizita: 14/Noi/2013
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 02 Feb 2013 21:13:13    Titlul subiectului: 15508 162325

boy4ever a scris:
Si UNDE sunt cartitele acelea? S-au evaporat brusc dupa '89? In proprietatea cui erau? Nu e nimeni tras la raspundere cu privire la ce s-a intamplat la Metrorex dupa caderea comunismului? Prea multa bataie de joc, exagerat de multa!
Din cate stiu eu, mai e doar una, restul...la fier vechi, dar si aia ramasa e inutilizabila...din alte motive, nu ca nu ar putea fi functionala...erau in proprietatea Tungal-Metrou...
La treaba cu 'bataia de joc'...n-am un raspuns nici macar pt mine, darmite pentru altii!!!




andrei11 a scris:
Nu te inteleg, chiar deloc.
De la distanta si sustinut de nenumarate exemple se vede ca nu se pot construi 2 magistrale de metrou in paralel, adica M 5 pana in Pantelimon si M 6 aeroport - gara, inclusiv depoul de la Straulesti.
[. . . . . ]
Pana una alta ca si realizari dupa 1989 ( ma rog, din inertie, dupa 1991 ) avem ZERO KM DE TUNEL REALIZAT.
Daca tot sustii asa 'cu foc' ca nu se pot face doua magistrale de metrou in paralel, te rog sa faci o vizita la Sofia, la vecinii bulgari...dupa care mai vorbim...dar probabil ai sa-mi zici ca aia sunt tampiti cu ceafa groasa, habar nu au pe ce lume traiesc si in orice caz nu sunt asa de 'destepti' ca noi!
Studiile de care vorbesti au doar valoare istorica, valabile sunt doar studiile de azi, facute pentru viitor...
Nici macar la capitolul km de tunel realizat dupa 1989 nu esti...corect...
Vino cu cifre reala, nu cu povesti...mult, putin, nu e cum zici tu 'cu tendinta'...
Prima conditie pentru a evalua o situatie este sa faci referinta la adevar si la situatia reala, nu la inchipuiri si povesti...


Ultima modificare efectuată de către subway guru la Sâm 02 Feb 2013 21:18:45, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3  Următoare
Pagina 2 din 3

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community