Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Intreprinderea de Stat "Calea Ferata din Moldova"
Du-te la pagina Anterioară  1, 2
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Trenuri
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Oct/2017
Mesaje: 7988
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 14 Mar 2013 13:04:30    Titlul subiectului: 163280

Interior:


IMG_5368.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  65.38 kb
 Vizualizat:  de 9705 ori

IMG_5368.JPG



IMG_5369.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  73.89 kb
 Vizualizat:  de 9705 ori

IMG_5369.JPG



IMG_5371.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  78.24 kb
 Vizualizat:  de 9705 ori

IMG_5371.JPG



IMG_5377.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  81.47 kb
 Vizualizat:  de 9705 ori

IMG_5377.JPG



IMG_5372.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  77.72 kb
 Vizualizat:  de 9705 ori

IMG_5372.JPG



IMG_5373.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  102.92 kb
 Vizualizat:  de 9705 ori

IMG_5373.JPG



IMG_5374.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  136.88 kb
 Vizualizat:  de 9705 ori

IMG_5374.JPG



IMG_5385.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  69.85 kb
 Vizualizat:  de 9705 ori

IMG_5385.JPG



IMG_5384.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  66.29 kb
 Vizualizat:  de 9705 ori

IMG_5384.JPG



IMG_5382.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  67.67 kb
 Vizualizat:  de 9705 ori

IMG_5382.JPG



IMG_5381.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  132.44 kb
 Vizualizat:  de 9704 ori

IMG_5381.JPG



_________________
Mesajul de mai sus reprezinta exclusiv punctul de vedere al subsemnatului!
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Oct/2017
Mesaje: 7988
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 24 Aug 2013 19:15:18    Titlul subiectului: 166640

Ce tip de tren circula acum pe ruta Chisinau - Odesa?
_________________
Mesajul de mai sus reprezinta exclusiv punctul de vedere al subsemnatului!
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
redeme



Data înscrierii: 12/Apr/2011
Ultima vizita: 01/Oct/2017
Mesaje: 24
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 24 Aug 2013 20:58:25    Titlul subiectului: 166642

Eu știam de M62 + 2/4 vagoane necompartimentate (salon).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Volk



Data înscrierii: 03/Apr/2012
Ultima vizita: 18/Oct/2017
Mesaje: 67
Locație: (jud. CJ)

MesajTrimis: Lun 26 Aug 2013 10:33:15    Titlul subiectului: 166658

Am vazut o poza cu un D1M pe aceasta ruta.

http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=103747011&postcount=182
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Oct/2017
Mesaje: 7988
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 26 Aug 2013 11:29:07    Titlul subiectului: 166659

Erau probe in Ucraina. Ar fi trebuit deja sa intre pe aceasta ruta, dupa reluarea circulatiei prin Transnistria, dar mai sunt unele chestiuni de pus la punct, legate de circulatia pe teritoriul Ucrainei.
_________________
Mesajul de mai sus reprezinta exclusiv punctul de vedere al subsemnatului!
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
ADY88



Data înscrierii: 26/Oct/2009
Ultima vizita: 16/Dec/2013
Mesaje: 59
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 28 Aug 2013 20:10:34    Titlul subiectului: 166750

redeme a scris:

Primele 2 din cele 20 de vagoane câte vor fi reparate în total sunt un fost vagon kupe (Купе; vagon cușetă cu 4 paturi în cabină), fabricat în 1991 la Uzina "Тверской вагоностроительный завод" (TVZ), transformat în vagon platzkart (Плацкарт; vagon salon cu paturi, am spus câteva lucruri despre el în topicul dedicat CFM) cu AC, și un vagon restaurant (ресторан), fabricat în 1987 la VEB Waggonbau Ammendorf.

Vagoanele arată foarte bine atât la interior, cât și la exterior (firește, ca orice lucru nou). Ar mai fi de menționat că sunt primele vagoane inscripționate cu noua siglă a CFM (care mai este prezentă doar pe D1M-uri).

Politicienii in MD ca si in RO sunt foarte populisiti! Degeaba ai vagoane noi ce pot sa mearga cu 160km/h sau automotoare modernizate D1M, daca ai o cale ferata mega uzata(reparata pe alocuri"carpeli"), pe linia Chisinau-Ungheni exista o portiune de cale, care din cauza alunecarilor de teren, calea e inclinata.
- Toata calea ferata din MD in afara zonelor urbane are 1fir!!!
- In MD nu au auzit de sudarea sinelor, la ei pana acum cand trece trenul, se aude la cativa km (din cauza imbinarilor).
- Majoritatea cailor ferate din MD au fost construite de rusi, ce au economisit mult => in loc de viaducte si tunele, CFM-ul s-a ales cu o cale plina de curbe, serpentine.
In aceste conditii, investitiile in materialul rulant sunt derizorii, atat timp cat in loc sa strapungi un deal prin tunel cu 160km/h, trenul trebuie sa urce pe deal pe serpentine cu 50km/h(si asta in cel mai fericit caz).
- CFM are 0km cale ferata electrificata!!!
ps Moldova daca nu ar fi o tara bananiera ar fi investit la inceput in modernizarea a caii ferate(cam cum face acum RO), si apoi dupa ce ar fi avut cai moderne, sa cumpere matrial rulant nou.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Oct/2017
Mesaje: 7988
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 30 Aug 2013 23:41:15    Titlul subiectului: 166791

Dragule, nu-ti voi comenta afirmatiile tendentioase facute la adresa unei parti din Romania, chinuita vreme de zeci de ani inclusiv din cauza noastra, a romanilor, insa iti voi spune ca, avand ocazia sa parcurg distanta Chisinau - Beresti (Ungheni) in cabina unuia dintre trenurile D1M, am putut vedea ca viteza a variat intre valorile de mai jos (intr-o filmare am prins si cateva secunde cu 100 km/h).

Calatorii CFM au dreptul sa mearga in conditii civilizate asa cum si tu ceri de la al nostru CFR. Daca deocamdata cu infrastructura e mai greu, se fac totusi niste pasi in privinta materialului rulant, astfel incat macar asa sa creasca gradul de confort. Cand vor exista fonduri de pre si post aderare vor fi si lucrari masive de infrastructura. Deocamdata se descurca si ei cum si cu ce pot.

Hai sa ne vedem barna din ochii proprii, sa scapam de propriile noastre belele si sa nu ne mai legam aiurea de sufletele altora!



IMG_5013.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  72.61 kb
 Vizualizat:  de 9384 ori

IMG_5013.JPG



IMG_5035.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  59.99 kb
 Vizualizat:  de 9384 ori

IMG_5035.JPG



filmare.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  59.22 kb
 Vizualizat:  de 9379 ori

filmare.jpg



_________________
Mesajul de mai sus reprezinta exclusiv punctul de vedere al subsemnatului!
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 17/Oct/2017
Mesaje: 6455
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 31 Aug 2013 00:45:50    Titlul subiectului: 166794

Chiar si asa, din cate stiu s-a construit o cale ferata de la zero, intre Cahul si Giurgiulesti http://economie.moldova.org/news/o-noua-ruta-feroviara-giurgiulesticahul-a-fost-lansata-la-25-august-145142-rom.html

Citat:
Intreprinderea de Stat “Calea Ferata a Moldovei” a lansat la 25 august curent, o noua ruta feroviara de pasageri si marfuri Giurgiulesti-Cahul-Giurgiulesti.

Primul tren a pornit la 25 august din Giurgiulesti, la orle 5.00 ale diminetii si a ajuns la orele 7.15 la Cahul.

De mentionat ca distanta parcursa de la Giurgiulesti pana la Cahul este de 50 de km, calea ferata pe aceasta portiune fiind construita in termeni restransi de 14 luni si nu 36 de luni, cum era preconizat initial.

Responsabili din cadrul CFM au comunicat pentru REPORTER.MD, ca timpul calatoriei este de 2 ore si 14 minute. Trenul de pe aceasta ruta va efectua curse zilnice. De asemenea, pe aceiasi ruta va circula un alt tren de marfuri si pasageri, care va efectua curse in zilele de sambata si duminica, precum si in zilele de sarbatoare

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ADY88



Data înscrierii: 26/Oct/2009
Ultima vizita: 16/Dec/2013
Mesaje: 59
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 07 Sep 2013 16:02:31    Titlul subiectului: 166914

radub a scris:
insa iti voi spune ca, avand ocazia sa parcurg distanta Chisinau - Beresti (Ungheni) in cabina unuia dintre trenurile D1M, am putut vedea ca viteza a variat intre valorile de mai jos (intr-o filmare am prins si cateva secunde cu 100 km/h).

e nomal, pe acel tronson se obtineau viteze mari mereu(daca se faceau curse demonstrative), in rest exista o portiune intre Chisinau - Ungheni, unde profilul caii ferte e inclinat(si nu datorita curbei, din cauza alunecarii de terasament, acolo e linia dreapta).

radub a scris:
Calatorii CFM au dreptul sa mearga in conditii civilizate asa cum si tu ceri de la al nostru CFR..... Deocamdata se descurca si ei cum si cu ce pot.

radub a scris:
Hai sa ne vedem barna din ochii proprii, sa scapam de propriile noastre belele si sa nu ne mai legam aiurea de sufletele altora!

E firesc sa ne dorim ce e mai bun, si eu nu am nimic cu basarabenii, eu am cu politicienii basarabeni, care in ipocrizia lor incearca sa simuleze activitatea in domeniul transporturilor. Degeaba ai trenuri noi daca ele circula cu 25km/h si ocolesc foarte mult spre ex ca sa ajunga la Balti, trenul pleaca pana la Ungheni, in loc sa mearga direct => timp pierdut in comparatie cu o cursa de autobuz ce merge fara ocoli. Uite un exemplu: pe ruta Chisinau-Ungheni sunt 107km, trenul face ruta in 3h17' deci cu o viteza de ~ 33km/h
6026 Ungheni - Chisinau 04.16 07.28 03.12 CFM TD Zilnic
sursa: http://www.railway.md/ro/schedule/
- pe ruta Ungheni - Balti sunt 80km, trenul face ruta in 2h48' deci cu o viteza de ~ 29km/h
6089 Ungheni - Balti-Slobozia 04.36 07.24 02.48 CFM TD Zilnic
sursa: http://www.railway.md/ro/schedule/
Deci daca insumam timpul care il faci pe tren primim 6 ore pe 187km cu o viteza medie de 31km/h.
Iar in cazul autobuzelor se face 3h08', (sursa:http://www.autogara.md/orar/rdetails.php?idr=101386N ) si e firesc ca merg putini oameni cu CFM-ul, majoritatea prefera sa petreaca 3 ore acasa cu familia, nu in tren.
Deci CFM-ul poate sa cumpere trenuri tapitate cu piele de vitel kobe, incrustate cu diamante + fetite cu picoare lungi, eu nu as arunca niciodata 3 ore din viata mea, mergand cu CFM.
E la fel de penibil, ca in situatia in care ai cumpara un Aston Martin in timp ce locuiesti in Niger(unde ai asfalt doar in preajma pietii centrale Laughing ).
Anume din aceste considerente e aberant sa investesti in material rulant (ce teoretic ar putea sa circule cu 120km/h), daca ai o cale ferata din 1850.
Printre altele au aparut niste "stiri" in stiulul mass media basarbene cu mesaj de gen "sa vedet cum peste ceva timp va curge din cer cu miere", "...standarte UE ..... calitate europeana..."
Cale ferată de tip european, în sudul țării. Botnari: Putem schimba lucrurile spre bine și suntem deciși să avansăm
Citat:
Primul tronson de cale ferată cu ecartament european a fost lansat în sudul țării. Astăzi a fost dat în exploatare primul tronson de acest tip, care face legătura între portul internațional Giurgiulești și orașul Galați din România. Tot astăzi, a fost restabilită legătura feroviară între Giurgiulești și Cahul.

Ministrul Transporturilor, Vasile Botnari, prezent la eveniment, a menționat că evenimentul de astăzi reprezintă un pas extrem de important, care va permite lansarea în Giurgiulești a unor noi proiecte. De asemenea, el a spus că pe noua porțiune de cale ferată între Giurgiulești și Galați vor circula, pentru început, doar trenuri de marfă.

"Relansarea circulației pe această cale a fost așteptată de mult timp de către agenții economici, care suportau cheltuieli suplimentare enorme din cauza că erau nevoiți să transporte încărcăturile pe căi alternative. Voi fi tot atât de consecvent și în alte acțiuni planificate. Prin realizarea acestor două proiecte, cu toții am dat dovadă că putem schimba lucrurile spre bine și că suntem deciși să avansăm", a declarat ministrul Transporturilor, Vasile Botnari.

Potrivit lui Botnari, până la finele anului, Calea Ferată a Moldovei intenționează să lanseze cursa de tren pentru pasageri Giurgiulești-Galați, cu frecvență zilnică. Iar la anul, urmează sa fie instituită ruta de pasageri Cahul-Giurgiulești-Galați.

Pentru construcția porțiunii de 390 de metri s-au cheltuit 3,8 milioane de lei din bugetul întreprinderii "Calea Ferată din Moldova".

sursa:http://www.publika.md/cale-ferata-de-tip-european--in-sudul-tarii--botnari--putem-schimba-lucrurile-spre-bine-si-suntem-decisi-sa-avansam_1568161.html
Căile Ferate ale Moldovei nu vor mai fi la fel. Ministrul Transporturilor, Vasile Botnari, anunță o modernizare fără precedent
Citat:
Întreprinderea de Stat Calea Ferată din Moldova (CFM) are un plan de modernizare. Instituția va fi reorganizată și va încerca să atragă investiții pentru a înnoi parcul rulant și infrastructura. Anunțul a fost făcut de ministrul Transporturilor și Infrastructurii Drumurilor, Vasile Botnari, în cadrul unei reuniuni de Ziua Feroviarului.

Astfel, CFM va fi separată în trei unități comerciale - transportul de pasageri, transportul de mărfuri și infrastructura feroviară.

"Aceasta se va face pentru optimizarea cheltuielilor și creării de noi oportunități de dezvoltare. În urma etapelor de organizare după modelul întreprinderilor similare din multe state europene, fiecare unitate va fi responsabilă pe anumite domenii, fiind concentrată anume pe dezvoltarea acestui sector. Astfel, va fi posibilă dezvoltarea calitativă a CFM", a declarat Vasile Botnari, care a subliniat că se vor întreprinde acțiuni și pentru modernizarea întreprinderii.

"Rețeaua feroviară din Moldova necesită investiții enorme atât în înnoirea materialului rulant – a vagoanelor de pasageri, vagoanelor marfare, a locomotivelor - dar și a infrastructurii. Avem nevoie de proiecte investiționale de electrificare a căilor ferate, dar și de construcție a liniilor cu ecartament european pentru a atrage noi fluxuri de tranzit. Suntem la o etapă avansată de discuții cu mai mulți parteneri internaționali, cu suportul cărora planificăm să realizăm importante proiecte investiționale în domeniu", a adăugat ministrul Transporturilor.

Potrivit lui Vasile Botnari, Ministerul a inițiat o evaluare a situației de la CFM. "Dorim să stabilim domeniile pe care se va pune accent la atragerea investițiilor. Trebuie să știm exact unde și de câți bani este nevoie în primul rând", a spus oficialul.

Totodată, Vasile Botnari a subliniat că au fost lansate și proiecte de infrastructură cu forțe proprii ale CFM, printre care: reabilitarea porțiunilor avariate de cale ferată pe segmentul Giurgiulești - Cahul, construcția unei porțiuni de cale ferată care va asigura conexiunea Portului Giurgiulești cu calea ferată din România.

Lungimea liniilor de cale ferată în exploatare pe teritoriul țării, aflate în gestiunea CFM este de 1.157km. Aceasta cuprinde aproximativ 50 de filiale.

sursa:http://www.publika.md/caile-ferate-ale-moldovei-nu-vor-mai-fi-la-fel--ministrul-transporturilor--vasile-botnari--anunta-o-modernizare-fara-precedent_1521711.html
guest a scris:
Chiar si asa, din cate stiu s-a construit o cale ferata de la zero, intre Cahul si Giurgiulesti

Da, si nu doar acest tronson, mai e unul Chisinau - Cainari, insa ala de la Cahul a fost facut pe standarte africane Embarassed astfel inacat linia s-a surpat. In imginea de mai jos se vede cum au construit calea ferata direct pe lac, adica cu terasamentul in lac.[/code]



Untitled.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  203.63 kb
 Vizualizat:  de 9301 ori

Untitled.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Oct/2017
Mesaje: 7988
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 07 Sep 2013 20:36:27    Titlul subiectului: 166922

Tu imi prezinti timpii de parcurs pentru asa-zisele trenuri suburbane (automotoare nemodernizate, TD - trenuri Diesel - cum le zice in Mersul trenurilor), pe care le extinzi la toate tipurile de trenuri. Dar ia spune cum sta treaba cu numarul de opriri si durata lor, dar si cu viteza la fiecare tip de tren care parcurge rutele pe care le pomenesti (si apropos de asta, revin cu o rugaminte mai veche, cu privire la un Mers al trenurilor complet, unde sa fie date toate opririle, inclusiv pentru trenurile suburbane - pe DB aceste trenuri nu sunt listate).

Deci:

Balti Slobozia - Ungheni

- cu tren Moscova - Chisinau (locomotiva+vagoane)- 2h
- cu tren Ocnita - Chisinau (automotor modernizat) - 1h42'


Ungheni - Chisinau

- cu tren Moscova - Chisinau (locomotiva+vagoane) - 3h6' - se pierd minute bune si cu opririle intermediare pe parcursul in discutie, unele mari

- cu un alt tren Moscova - Chisinau (locomotiva+vagoane) pe distanta Beresti (varful nordic al triunghiului de la Ungheni) - Chisinau (acest tren se duce direct spre Chisinau, fara rebrusare la Ungheni) timpul de parcurs este de 1h57' (din ce vad, nu are nici opriri intermediare)

- cu tren Bucuresti-Chisinau (locomotiva+vagoane) - 2h5' (din ce vad pe DB, fara opriri intermediare)

- cu tren Ocnita-Chisinau (automotor modernizat) - 2h12' (2 opriri intermediare conform DB, nu stiu daca in realitate sunt mai multe in prezent)

Asadar, cu tren D1M, Balti - Chisinau se face in 4 ore si 6 (14 pe celalalt sens) minute (cu opriri planificate totalizand 17 minute pe un sens si 22 pe celalalt, daca e sa ma iau dupa DB). Eu nu stiu ce bazaconii zici tu acolo cu vite kobe si alte lighioaie, insa cred ca in ce priveste conditiile de calatorie oferite pasagerilor, trenurile D1M nu trec pragul decentei catre extravaganta, ci reprezinta pasul facut de CFM pentru a-si trata de-aici incolo cu respect calatorii. Altfel, ce anume propui (pentru ca iti imaginezi, sper, ca investitii pentru a intinde noi cai ferate in lung si-n lat prin Moldova sau pentru a reabilita, normaliza si electrifica actualele linii nu se pot face decat pe parcursul unor foarte multi ani)?! Inca niste ani de carat calatorii in conditii infecte pentru ca e rusine sa-i cari cu trenuri decente pe liniile actuale? Renuntarea la trenuri pana cand se va putea alerga pe sine macar cu 120-160 pe ora?! Hai sa fim rezonabili!

Daca tie iti place/convine mai mult cu autobuzul, te du dara cu autobuzul, altora (si am vazut ca nu-s deloc putini) le place sa mearga cu trenurile modernizate, iar asta nu-i face mai lipsiti de intelepciune. Parcursul autobuzului (despre confort si siguranta nu am informatii) intre Balti si Chisinau e direct comparativ cu parcursul trenului si ne ducem fara sens cu povestile pe alte taramuri unde din nou intervine bataia de joc in care a fost tinuta Moldova zeci de ani, cum am spus in mesajul anterior, inclusiv din vina romanilor din dreapta Prutului.

_________________
Mesajul de mai sus reprezinta exclusiv punctul de vedere al subsemnatului!
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 17/Oct/2017
Mesaje: 6455
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 10 Sep 2013 09:34:24    Titlul subiectului: 166987

Postez un link catre o stire mai veche, referitor la viteza medie a trenurilor. Se pare ca fratii nostri de peste Prut stau mai bine la acest capitol. Voi cauta, cand voi avea timp si o statistica oficiala sa vad daca se confirma stirea de anul trecut. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Romania, din nou pe lista rusinii: Cel mai rapid tren din Europa circula la noi in tara cu viteza unui personal

Romania e din nou pe lista rusinii. Unul dintre cele mai rapide trenuri din Europa a ajuns sa circule la noi cu viteza unui personal. Recordul negativ a fost atins de trenurile Intercity care merg in tara noastra cu o viteza de doua ori mai mica fata de media europeana. Ne umilesc la capitolul viteza si vecinii nostri moldoveni.

Calatorii care se urca din Romania, in cel mai rapid tren al Europei, vor trebui sa se inarmeze cu foarte multa rabdare. Intercity-ul va ajunge la destinatie abia peste 11 ore. Ceea ce inseamna ca va circula cu o viteza medie de 53 de kilometri la ora. Este viteza minima pe care o poate avea un tren care circula in regim de intercity. Si asta pentru ca infrastructura este veche, lucrarile de reabilitare inca in derulare, iar timpii de asteptare in gari sunt foarte lungi.
Daca tragem linie, constatam ca la noi trenurile se deplaseaza, in medie, cu 43 de kilometri pe ora. De doua ori mai incet decat in Cehia. Si chiar mai incet decat in Republica Moldova, unde media este de 60 de kilometri pe ora.
Nu doar la capitolul viteza putem lua lectii de la oricine. Vecinii nostri moldoveni ne mai pot invata, de pilda, cum sa facem profit. In prezent, companiile CFR romanesti au datorii de sute de milioane de euro.
Si daca ne uitam in Vest, putem trage cu usurinta concluzia ca nu avem nicio sansa sa-i ajungem pe europeni din urma. Urmarea e simpla. Potrivit unui studiu european, romanii sunt cei mai nemultumiti calatori de conditiile din trenuri.

ADY88 a scris:
E la fel de penibil, ca in situatia in care ai cumpara un Aston Martin in timp ce locuiesti in Niger(unde ai asfalt doar in preajma pietii centrale

Asa ca, parerea mea este sa ne uitam in gradina noastra in loc sa ii criticam pe altii.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
redeme



Data înscrierii: 12/Apr/2011
Ultima vizita: 01/Oct/2017
Mesaje: 24
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 20 Sep 2013 20:09:28    Titlul subiectului: 167307

ADY88 a scris:
Politicienii in MD ca si in RO sunt foarte populisiti! Degeaba ai vagoane noi ce pot sa mearga cu 160km/h sau automotoare modernizate D1M, daca ai o cale ferata mega uzata(reparata pe alocuri"carpeli"

Pentru modernizarea infrastructurii e nevoie de fonduri, iar în condițiile în care segmentul de călători producea constant pierderi, în 2011 se propunea chiar sistarea operării tuturor trenurilor de călători, cu excepția celor internaționale care erau profitabile (adică cele spre Moscova în special). Acum, ușor-ușor, datorită investițiilor în material rulant, și segmentul de călători devine profitabil, chiar și la vitezele (de altfel nu foarte rele) cu care se operează în prezent.

ADY88 a scris:
pe linia Chisinau-Ungheni exista o portiune de cale, care din cauza alunecarilor de teren, calea e inclinata.

Trecând peste exprimarea foarte vagă, sunt curios unde este porțiunea respectivă.

ADY88 a scris:
- Toata calea ferata din MD in afara zonelor urbane are 1fir!!!

Nu știu de unde ai această informație, dar este total greșită. Există mai multe porțiuni de linie dublă, de exemplu Pârlița - Cornești.

De asemenea, cea mai mare majoritate a stațiilor sunt centralizate electrodinamic (CED), iar liniile importante sunt echipate cu bloc de linie automat (BLA).

ADY88 a scris:
- In MD nu au auzit de sudarea sinelor, la ei pana acum cand trece trenul, se aude la cativa km (din cauza imbinarilor).

Nu înțeleg ce legătură are prezența joantelor cu starea infrastructurii (atâta timp cât nu vorbim de linii care să permită constructiv mai mult de 100-120 km/h). De asemenea, nu știu cum de trenul „se aude la câțiva kilometri” din această cauză, dar afirmația în sine este destul de haioasă. Laughing

ADY88 a scris:
- Majoritatea cailor ferate din MD au fost construite de rusi, ce au economisit mult => in loc de viaducte si tunele, CFM-ul s-a ales cu o cale plina de curbe, serpentine.

Cea mai mare parte a rețelei CFM a fost construită înainte de 1917, cu tehnologia care era pe atunci. Din păcate în perioada sovietică (și cu atât mai puțin în cea interbelică, sub administrația CFR) reconstrucțiile liniilor s-au făcut pe același amplasament, cu câteva mici excepții, iar unele proiecte au fost abandonate odată cu căderea regimului (de exemplu reconstrucția căii ferate Ungheni - Unțești pe un rambleu solid ce ar fi eliminat problema restricțiilor de 15 km/h, - aceasta e restricția acum, după alți 20 de ani de degradare -, impuse de terasamentul afectat de zona mlăștinoasă din apropiere.


ADY88 a scris:
-- CFM are 0km cale ferata electrificata!!!

Nici calea ferată din Israel nu este la momentul actual electrificată, dar totuși înregistrează o creștere constantă a numărului de călători și implicit a veniturilor, la nivelul lui 2012 depășind 40 de mil. de călători transportați. Și asta pe o rețea de 1001 km, mai mică cu aproape 200 km decât cea a Republicii Moldova.

Spre comparație, CFR Călători a înregistrat în ultimii ani scăderi de aprox. 10% de la an la an, în 2012 transportând doar 48,6 mil. de călători.

ADY88 a scris:
Moldova daca nu ar fi o tara bananiera ar fi investit la inceput in modernizarea a caii ferate (cam cum face acum RO)

România a modernizat doar o serie de tronsoane ce fac parte din Coridorul IV, investiție susținută financiar de UE, în timp ce pe multe linii, chiar magistrale, situația este foarte proastă (de exemplu Ploiești Est - Mărășești, cu Vmax = 80 km/h și restricții de 30 km/h la mai toate podețele).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
fl82



Data înscrierii: 18/Sep/2010
Ultima vizita: 18/Oct/2017
Mesaje: 455
Locație: Husi (jud. VS)

MesajTrimis: Dum 22 Sep 2013 14:13:27    Titlul subiectului: intreprinderea de stat "Calea Ferata a Moldovei" 167338

In Basarabia si nordul Bucovinei singurele sectoare de cale ferata dublate sunt:

-Untesti- Cornesti;
-Pruncu- Ghidighici

Singura cale ferata electrificata (simpla) din Basarabia si nordul Bucovinei este linia Cetatea Alba/Bilhorod Dnistrovskyii- Zatoka/Bugaz, in lungime de 19 km, linie aflata in administrarea UZ.

In 1991 erau incepute lucrarile de electrificare a liniei Razdelnaja- Kuciurgan (frontiera UZ/CFM)- Tiraspol- Ram. Tighina- Tighina 2- Varnita- Calfa, stalpii de electrificare fiind montati pana in statia Tighina 2.

Aceea restrictie de 15 km/h la iesirea din statia Ungheni CFM spre statia Untesti se datoreaza existentei unui lac destul de mare situat langa calea ferata, care face ca solul in aceea zona sa fie mlastinos. De reconstruit acolo linia pe un alt amplasament nu stiu unde ar fi posibil, in partea opusa lacului fiind situat orasul Ungheni!

O alta portiune de linie reconstruita pe un nou amplasament, in perioada sovietica (in anul 1960), este portiunea Straseni- Ghidighici, ca urmare a constructiei lacului de acumulare de la Ghidighici/"Sireti".

Daca este sa vorbim despre noi cai ferate care ar trebui construite in Basarabia, acestea ar fi:
-Visterniceni- Orhei- Ghindesti si Floresti- Soroca- Otaci, care impreuna cu linia Revaca- Cainari, ar asigura legatura feroviara nord-sud in Basarabia , de la Ismail la Cernauti;
-Podgoriile Husului HM- Albita- Leuseni- Nisporeni- Bucovat, care ar scurta considerabil traseul feroviar Bucuresti- Chisinau.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
redeme



Data înscrierii: 12/Apr/2011
Ultima vizita: 01/Oct/2017
Mesaje: 24
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 26 Sep 2013 12:27:04    Titlul subiectului: Re: intreprinderea de stat "Calea Ferata a Moldovei&quo 167440

fl82 a scris:
De reconstruit acolo linia pe un alt amplasament nu stiu unde ar fi posibil, in partea opusa lacului fiind situat orasul Ungheni!

Se începuse reconstrucția acestei linii pe un rambleu cu terasament mai solid, în parte paralel cu actuala linie, dar care urma să nu mai șerpuiască atât de mult.

Din păcate, s-a realizat doar o porțiune foarte mică (cam 400 m), ulterior abandonată.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Oct/2017
Mesaje: 7988
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 01 Mar 2014 15:11:59    Titlul subiectului: 171515

http://unimedia.info/stiri/video-curse-noi-pe-calea-ferata--botnari-explica-reforma-de-la-cfm-72815.html

Citat:
Curse noi pe calea ferată. Botnari explică reforma de la CFM

Ministrul Transporturilor și Infrastructurii Drumurilor, Vasile Botnari, a vorbit în cadrul emisiunii Alb&Negru de la UNIMEDIA despre reforma care se desfășoară în prezent la Calea Ferată a Moldovei și viziunea despre această instituție de stat. De asemenea, ministrul spune că în acest an vor fi deschise rute noi de tren spre România, mai exact Chișinău-Iași și Cahul-Galați.

„50 mln de euro pentru infrastructura la CFM"

„CFM este monopol de stat și vrem să facem mai multe reforme. Sunt trei etape de reforme, ceea ce vrem să facem acum e să divizăm pe părți de activitate: infrastructura separat, transportul de pasageri separat și transportul de mărfuri. Privatizare nu se prevede la moment. Infrastructura va fi a statului, putem compara cu drumurile naționale. Vrem să investim în această infrastructură, să o îmbunătățim, să mărim viteza de parcurs pe calea ferată. Dacă azi avem în jur de 38 km/h viteza medie pe cale ferată, vrem, în urma investițiilor în partea de nord, să ridicăm viteza până la 60 km/h. Este un beneficiu și pentru agenții economici. Mai puțin se va afla marfa în drum. Am negociat cu BERD și BEI pentru a acorda prima tranșă în valoare de 50 mln euro care vor merge exclusiv pentru infrastructură, dar și modernizarea locomotivelor", a explicat ministrul.
În același timp, etapa finală a reformei la CFM va fi liberalizarea acestei piețe. „La următoarea etapă vom fonda întreprinderi pentru transportul de pasageri și de mărfuri și vor fi transmise activele către aceste întreprinderi. La etapa finală piața va fi liberalizată, dacă o persoană va decide să investească și să creeze o companie de transport marfar își cumpără aceleași vagoane și o înregistrăm ca operator. Vom înregistra și o Agenție Feroviară care se va ocupa cu reglementările în domeniul feroviar. Nu este posibil ca până la sfărșitul anului 100% să realizăm reforma", a precizat Vasile Botnari.

„Sunt împotrivă să distrugem ceea ce avem"

„Avem puțină cale ferată cu ecartament european, dar sunt împotrivă să distrugem ceea ce avem. Ne propunem în strategia noastră să construim o linie de cale ferată cu ecartament european Iași-Chișinău. Pe această cale largă pe care o avem, noi putem atrage fluxul de mărfuri din Ucraina, putem deveni un centru de logistică unde se prelucrează aceste mărfuri și se trimit mai departe în Europa, iar noi vom câștiga economic din aceasta. Este prevăzut în strategie construcția a două centre de logistică, la Chișinău și Ungheni", a mai declarat ministru.
Ministrul a anunțat și rute noi de tren, care vor fi inaugurate în acest an. „Din luna iunie vrem să pornim trenul Chișinău-Iași, care va fi pe cale largă, până la stația Socola. Partea română și-a luat angajamentul ca să organizeze o stație pentru pasageri. Planificăm, de asemenea să pornim trenul Cahul Galați. Stația va fi în Giurgiulești", a conchis ministrul Transporturilor.


Pacat ca "partea romana" nu face cele necesare pentru ca linia de cale larga sa ajunga pana la Gara Iasi sau macar pana la Gara Nicolina. Sau va face?!...

Asadar, asteptam cu nerabdare sa vedem la Iasi D1M-urile! Cool

_________________
Mesajul de mai sus reprezinta exclusiv punctul de vedere al subsemnatului!
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Volk



Data înscrierii: 03/Apr/2012
Ultima vizita: 18/Oct/2017
Mesaje: 67
Locație: (jud. CJ)

MesajTrimis: Sâm 01 Mar 2014 17:06:24    Titlul subiectului: 171517

Citat:
Planificăm, de asemenea să pornim trenul Cahul Galați. Stația va fi în Giurgiulești


Adica se face cu trenul Cahul - Giurgulesti si de acolo sunt trecuti vama cu autobuz? Ca nu inteleg ce vrea sa zica. Din cate stiu eu, ca sa ajunga cu trenul din MD in RO, trebuie sa treaca si prin UA.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Oct/2017
Mesaje: 7988
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 01 Mar 2014 22:24:12    Titlul subiectului: 171525

Intre Cahul si Giurgiulesti se poate circula direct, fara a se intra in Ucraina.

Citeste aici: http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=106810247&postcount=9579

Probabil ca la Giurgiulesti se vor schimba boghiurile si se va merge mai departe (banuiesc ca la Galati nu s-a facut inca nimic pentru prelungirea liniei cu ecartament larg pana in gara).

_________________
Mesajul de mai sus reprezinta exclusiv punctul de vedere al subsemnatului!
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
fl82



Data înscrierii: 18/Sep/2010
Ultima vizita: 18/Oct/2017
Mesaje: 455
Locație: Husi (jud. VS)

MesajTrimis: Lun 03 Mar 2014 09:20:31    Titlul subiectului: 171550

Exista cale ferata de ecartament larg ce ajunge pana in statia Galati-Calatori si pana in interiorul Combinatului Siderurgic (statia industriala Catusa)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Oct/2017
Mesaje: 7988
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 03 Mar 2014 10:59:06    Titlul subiectului: 171551

Chiar pana la peron?
_________________
Mesajul de mai sus reprezinta exclusiv punctul de vedere al subsemnatului!
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
fl82



Data înscrierii: 18/Sep/2010
Ultima vizita: 18/Oct/2017
Mesaje: 455
Locație: Husi (jud. VS)

MesajTrimis: Lun 03 Mar 2014 13:47:41    Titlul subiectului: 171553

Din ce a spus un coleg pe Forumul pasionatilor de trenuri, in statia Galati-Calatori, liniile 12 si 13 sunt de ecartament larg.
Peron sa fie amenajat la aceste linii nu cred, dar s-ar putea amenaja.
Ar fi util de vazut (dar greu de obtinut) Planul Tehnic de Exploadarea s Statiei, unde acolo este descris exact !
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2017
Mesaje: 6106
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 03 Mar 2014 15:56:06    Titlul subiectului: 171556

fl82 a scris:
Exista cale ferata de ecartament larg ce ajunge pana in statia Galati-Calatori

Intr-adevar, linia de ecartament larg ajunge pana in Gara Galati, e drept ca aceste linii de ecartament larg sunt in partea opusa fata de cladirea propriu-zisa a garii, respectiv fata de peroane. Dar "peroane" ar putea fi usor improvizate chiar si acolo, numai vointa sa fie.
Iata poze cu locomotive de cale larga aflate in Gara Galati.
http://cfr.stfp.net/?class=67
De mentionat ca pe o portiune destul de lunga inainte de intrarea in Gara Galati exista linie "incalecata", atat de ecartament normal, cat si de ecartament larg.

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ELECTRO



Data înscrierii: 04/Dec/2009
Ultima vizita: 17/Sep/2017
Mesaje: 364
Locație: Chisinau (Moldova)

MesajTrimis: Sâm 15 Noi 2014 08:15:44    Titlul subiectului: 175608

BERD ofera 52 milioane de euro pentru modernizarea infrastructurii si procurarea a 10 locomotive noi.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Oct/2017
Mesaje: 7988
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 04 Dec 2014 21:17:34    Titlul subiectului: 175868

Un fotoreportaj de exceptie continand material rulant din Moldova, realizat in august 2014:

- partea intai nu contine CFM

- partea a doua: http://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php%3F30%2C7174396
- partea a treia: http://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?30,7180331
- partea a patra: http://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php%3F30%2C7187501
- partea a cincea: http://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?30,7200833

Video:

- partea intai: https://www.youtube.com/watch?v=xDCE5DyjOIA
- partea a doua: https://www.youtube.com/watch?v=cWoM0Xq6Hm8

sursa: forumul Drehscheibe Online

_________________
Mesajul de mai sus reprezinta exclusiv punctul de vedere al subsemnatului!
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Oct/2017
Mesaje: 7988
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 05 Dec 2014 00:16:02    Titlul subiectului: 175870

https://www.youtube.com/watch?v=rlEPbjeqOKA

Un material interesant despre orasul Ungheni din stanga Prutului. Pasionatii de trenuri vor vedea si cateva imagini inedite din zona podului si a garii.

_________________
Mesajul de mai sus reprezinta exclusiv punctul de vedere al subsemnatului!
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Oct/2017
Mesaje: 7988
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 26 Noi 2015 11:20:14    Titlul subiectului: 182621

Un reportaj interesant legat de trenul "Prietenia": https://www.youtube.com/watch?v=LG495yS0pL0. Din pacate, e doar in rusa, dar merita urmarit si asa. Nu e foarte greu de priceput ce se spune.
_________________
Mesajul de mai sus reprezinta exclusiv punctul de vedere al subsemnatului!
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Trenuri Ora este GMT + 3 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2
Pagina 2 din 2

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community