|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 20 Dec 2016 17:24:20 Titlul subiectului: |
187494 |
|
http://www.ratt.ro/forum/index.php?showtopic=1626&view=findpost&p=136071
Florin Be Reatete, omule, unde vezi tu sa fi scris eu de caroserie ca e o chestie luata ca atare (sau ce vrei tu sa zici) si pusa peste sasiul vechi? Eu ti-am zis mereu ca s-a adaptat modelul de caroserie (in sensul constructiei de deasupra sasiului) confectionata conform proiectului Imperio (de fapt, Combino) la sasiul tramvaiului Wegmann GT 4. Se confectioneaza separat structurile care formeaza acoperisul si peretii laterali (tot dupa proiectul Imperio/Combino) si se imbina toate aceste structuri pe sasiu (de asemenea conform proiectului Imperio/Combino). Deci, caroseria confectionata este o structura noua, iar sasiul (caci e sasiu, oricat te-ai chinui matale sa zici ca nu e) este cel vechi, asta e tot. Ai facut o polologhie ca sa demonstrezi nimic. Repet, ai o structura complet noua peste un sasiu vechi ranforsat. Ce naiba?!...
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 20 Dec 2016 17:53:11 Titlul subiectului: |
187495 |
|
http://www.ratt.ro/forum/index.php?showtopic=1626&view=findpost&p=136074
MNU, "motivele de "fragilitate" ale sistemelor moderne instalate pe sasiu/caroserie" nu sunt deloc putin lucru. La Iasi am adus in 2008 niste tramvaie elvetiene cu electronica (si, evident, cu tot felul de senzori de care depinde functionarea vehiculului), le-am pus pe liniile nereabilitate de la acea vreme si veneau la depou urgent cu o multime de belele cauzate de efectele starii proaste a caii de rulare asupra componentelor electronice sensibile si vitale.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 20 Dec 2016 20:08:26 Titlul subiectului: |
187497 |
|
Astazi a plecat spre Timisoara inca un tramvai de la Pascani (numar de parc 3518 sau 3539).
|
|
Sus |
|
|
fantt
Data înscrierii: 01/Noi/2005 Ultima vizita: 12/Ian/2024 Mesaje: 193 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 21 Dec 2016 21:50:34 Titlul subiectului: |
187507 |
|
Prin presa s-a spus ca au fost mai multe incidente cu tramvaiele modernizate la Timisoara.... nu e posibil sa fie o problema de proiectare?
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 21 Dec 2016 22:42:31 Titlul subiectului: |
187510 |
|
Incidentele in care au fost implicate aceste tramvaie au cauze multiple, de la proasta exploatare si intretinere pana la defectiuni aparute la unele echipamente (ce provin de la furnizori importanti ce livreaza aceleasi componente si producatorilor consacrati de tramvaie, care, la randul lor, nu sunt scutiti de incidente, doar ca cine sa mai spuna si aceste lucruri cand se scriu marete articole de presa fara a se sti nimic-nimic despre subiect?!...).
Constructiv si mecanic, atat tramvaiele de la care s-a pornit, cat si rezultatul "modernizarii" (practic reconstructie aproape totala) sunt de o simplitate absoluta si diferentele nu sunt mari (oricum, neesentiale dpdv al sigurantei in circulatie). Mai mult, comparand cu tramvaie din gama Avenio (incluzand aici Imperio, Autentic si Combino Plus, dar ceva mai putin la ultimul), se observa usor asemanarile. Electronica de tractiune este aceeasi folosita pentru diverse tipuri de tramvaie din Bucuresti (posibil si la troleibuzele facute la Astra Bus).
Deocamdata este analizat in detaliu ultimul incident, care poate avea diverse cauze, pentru a se stabili cu exactitate daca problema a fost una locala si care a fost aceasta, sau daca e ceva ce ar complica lucrurile. Din ce stiu pana acum, nu s-au gasit elemente care sa conduca la decizii extreme precum suspendarea circulatiei tuturor tramvaielor de acest tip sau intreruperea derularii proiectului.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 25 Dec 2016 12:48:49 Titlul subiectului: test |
187560 |
|
Radu Czech/Cristina Albu a scris: | Astazi a plecat spre Timisoara inca un tramvai de la Pascani (numar de parc 3518 sau 3539). |
3518 e cel trimis saptamana asta. 3539 e cel anterior, ajuns la Timisoara pe 22 noiembrie. In lucru se mai afla vagonul 3534. Desigur, ma refer la tramvaiele reconstruite la Pascani.
3518 ajuns la Timisoara (sursa foto: forum RATT):
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
197.8 kb |
Vizualizat: |
de 17978 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 29 Dec 2016 19:35:33 Titlul subiectului: |
187597 |
|
Livrare astazi de la Arad (sursa foto: forum RATT):
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
268.07 kb |
Vizualizat: |
de 17850 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 03 Ian 2017 18:26:32 Titlul subiectului: |
187671 |
|
Noaptea mintii: http://www.ratt.ro/forum/index.php?showtopic=1626&view=findpost&p=136481
"Domnu' Florin, domnu' Florin", daca ma intrebai pe mine, iti ziceam de zile bune ca-s 12 venite si ca mai sunt doua de adus (ca de la Pascani mai e unul de venit, v-am zis mai sus, dar...), ca sa le transmiti pustilor tai si sa nu-i mai tii la perpelit aiurea cu nestiinta matale (doar te ocupi de avioane la RATT, nu esti, printre altele, comunicator din partea institutiei, daca tot ti-ai asumat sa vorbesti pe forum ca reprezentant al acesteia). Da' sa stii ca eu stiu ca-s 12 pe baza acelui minuscul 1% de informatie utila gasita pe forumul RATT (pe alea de la Pascani le stiam oricum, dar nu aveam alte date despre alea de la Arad decat ce se gaseste fix pe forumul vostru rascolind printre tonele de ineptii). Zi-i si aluia cu "lista" sa si-o actualizeze, ca are la dispozitie de niste luni bune pe forumul Tramclub Romania informatii ce inca nu se regasesc in "listele" lu' peste.
Doamne, ce distractiv...
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 02 Feb 2017 18:32:22 Titlul subiectului: |
188198 |
|
http://www.ratt.ro/forum/index.php?showtopic=1626&view=findpost&p=137303
http://www.ratt.ro/forum/index.php?showtopic=1626&view=findpost&p=137306
Cu precizarea ca daca e ceva de intrebat, se poate si aici, ca nu v-o da nimeni afara de dincolo pentru colaborare cu dusmanul...
Nu stiu despre ce zgomote e vorba, voi veni in curand acolo si voi vedea (nu mi-e suficient un video, prefer sa si simt comportamentul), iar daca va fi nevoie, voi intreba.
Referitor la nisipare... RATT nu a dorit initial protectie antipatinare si antiblocare (tramvaiul de la Iasi a avut din prima clipa dupa modernizare), astfel incat primele vagoane au intrat in exploatare asa. Ulterior s-au razgandit si acum toate au aceste functii activate (prin software). La tramvaiul de la Iasi actionarea nisiparelor se face cu electromagnet, iar la cele de la Timisoara pentru actionare exista cate un motoras care produce aer local pentru fiecare nisipar.
Referitor la numerele de parc, v-am dat in urma cu luni bune aici toate numerele celor reconstruite la Pascani (restul, evident, sunt de la Arad), astfel incat spuneti-le si colegilor vostri sa nu se mai chinuie cu presupunerile.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 05 Feb 2017 16:04:11 Titlul subiectului: |
188243 |
|
http://www.ratt.ro/forum/index.php?showtopic=1626&view=findpost&p=137343
Am vazut nenumarate mesaje pe acelasi forum oficial al RATT cu privire la sistemele de informare din interior (vizual si vocal). Nu inteleg pe cine blameaza comentatorii timisoreni pentru functionarea lor defectuoasa, insa le reamintesc faptul ca autoritatea contractanta a solicitat includerea acestor tramvaie in sistemul de dispecerizare si informare deja existent la nivelul RATT, si exact asta s-a intamplat, compatibilitatea fiind 100%, lucrandu-se cu aceeasi firma. Asadar, pentru probleme legate de aceste sisteme, aratati cu degetul in alte parti, nu spre cei care au reconstruit tramvaiele!
Privitor la balamale, sisteme de zavorare si alte astfel de elemente, inainte de a acuza producatorii, sunteti siguri ca vina e acolo si nu la beneficiar, la exploatare si intretinere?
Usile si butoanele lor... Usile si sistemele de actionare a acestora provin de la un mare producator austriac (IFE) si sunt concepute pentru tramvaie cu podea joasa, de aceea exista butoane pe usi si la interior si acestea sunt la acelasi nivel cu cele exterioare (personal consider ca nu ar fi trebuit sa existe deloc pe usi in interior, dar sistemele respective au fost achizitionate si montate ca atare). In interior, insa, exista si pe barele de langa usi butoane, care sunt la inaltimea normala a calatorului care se afla pe podeaua salonului.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 05 Feb 2017 16:41:45 Titlul subiectului: |
188244 |
|
In prima imagine este 3517 (Arad), in imaginile 2 si 3 este 3504 (Pascani). Pentru ambele tramvaie am exemplificat cu usa 4, ce are si buton albastru pentru solicitarea rampei (apasarea acestuia provoaca si precomandarea deschiderii sau deschiderea si mentinerea deschisa a usii pana cand vatmanul dezactiveaza comanda de deschidere a usilor). Diferenta e ca la celelalte usi exista doar butonul galben (pentru precomanda sau comanda deschiderii usii, cu inchiderea acesteia conform temporizarii).
Fotografiile sunt facute in 2015, cand inca nu se facusera modificari in dreptul usilor pentru adaugarea barelor de sustinere.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
70.95 kb |
Vizualizat: |
de 17416 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
96.51 kb |
Vizualizat: |
de 17416 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
65.5 kb |
Vizualizat: |
de 17416 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 06 Feb 2017 13:32:57 Titlul subiectului: |
188262 |
|
http://www.primariatm.ro/hcl.php?unid=7FF94CF81CADFA60C22580AC003F8EDD
Citat: | Hotararea Consiliului Local 12/25.01.2017
privind darea în administrarea Regiei Autonome de Transport Timișoara a investiției privitoare la reconstrucția și modernizarea a cinci tramvaie de tip GT4
Consiliul Local al Municipiului Timisoara
Având în vedere Referatul nr. SC2017 - 1310 /18.01.2017 al Primarului Municipiului Timisoara, domnul NICOLAE ROBU;
Având în vedere avizele Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului i patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public și privat, servicii publice și comerț, regii autonome și societăți comerciale și Comisiei pentru cultură, știință, învățământ, sănătate, protecție socială, turism, ecologie, sport și culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timișoara;
Având în vedere Adresa Regiei Autonome de Transport Timișoara nr. 1065/17.01.2017;
Având în vedere prevederile Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Timișoara nr. 108/27.03.2012 - privind darea în administrare a serviciului de transport public local de persoane prin curse regulate pe raza Municipiului Timișoara;
Având în vedere prevederile Legii nr. 92/2007 privind serviciile de transport public local;
În temeiul prevederilor art. 3 alin. (1) și alin. (2), art. 8 alin. (1), art. 25 alin. (3) din Legea nr. 51/2006 a serviciilor comunitare de utilitati publice;
În conformitate cu prevederile art. 17, art. 36 alin (2) lit.c) și d), alin. (5) lit. a), alin (6) lit. a) pct. 14 din Legea nr. 215/2001 privind administratia publica locala, republicată și modificată;
În temeiul art. 45 alin.3 din Legea nr. 215/2001 privind administratia publica locala, republicată și modificată;
HOTARASTE
Art.1: (1) Se aprobă darea în administrarea Regiei Autonome de Transport Timișoara a investiției privitoare la reconstrucția și modernizarea a cinci tramvaie de tip GT4 denumite după modernizare ,,Armonia" având valoarea de 10.833.333,35 lei, fara TVA, așa cum rezultă din Contractul subsecvent nr. 331/25.11.2015, pe perioada cât Regia Autonoma de Transport Timisoara îsi mentine forma juridica avuta la data emiterii prezentei hotarâri.
(2) Tramvaiele se vor preda în baza Protocolului de predare-primire încheiat între cele două părti, conform Anexei care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art.2: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotarâri se încredinteaza Direcția Economică, Direcția Clădiri, Terenuri și Dotări Diverse și Directia Tehnica din cadrul Primariei Municipiului Timisoara și Regia Autonomă de Transport Timișoara.
Art 3: Prezenta hotărâre se comunică:
- Instituției Prefectului - Județul Timiș;
- Primarului Municipiului Timișoara;
- Serviciului Juridic;
- Direcției Economice;
- Instituției Arhitectului Șef;
- Direcției Clădiri, Terenuri și Dotări Diverse;
- Direcției Tehnice;
- Direcției Urbanism;
- Direcției de Mediu;
- Direcției Comunicare;
- Direcției Dezvoltare;
- Direcției Poliției Locale;
- Corpului de Control și Antifrauda al Primarului;
- Biroului Managementul Calității;
- Biroului Audit;
- Regiei Autonome de Transport Timișoara;
- Mass- media locale.
Presedinte de sedinta
DAN DIACONU
Contrasemneaza
SECRETAR SIMONA DRĂGOI |
Descriere: |
|
Descărcare |
Nume fișier: |
Referat.pdf |
Mărime fișier: |
147.91 kb |
Descărcat: |
de 558 ori |
Descriere: |
|
Descărcare |
Nume fișier: |
Anexa.pdf |
Mărime fișier: |
97.95 kb |
Descărcat: |
de 377 ori |
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 10 Feb 2017 02:44:39 Titlul subiectului: |
188307 |
|
Alta acu': http://www.ratt.ro/forum/index.php?showtopic=1626&view=findpost&p=137437...
Minima documentare... Trecand peste ironiile ieftine ale momentului, sa le spunem ca problema provine in cea mai mare masura de la numarul de calatori pe metrul patrat luat in considerare pentru calcule in fiecare caz (6 cal./m2 la GT4MT, cel mai probabil, si, la fel de probabil, 5 la nemtii care s-au ocupat de Wegmann - echivalarea si comparatia sunt imposibil de facut, date fiind aspectele prezentate de cosmin4tm). Aaa, ng...
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 10 Feb 2017 21:46:42 Titlul subiectului: |
188320 |
|
Prostu', pana nu e prost pana la capat...: http://www.ratt.ro/forum/index.php?showtopic=1626&view=findpost&p=137475.
Transport public facut de niste institutii pline de habarnisti care mai si tin sa-si arate "competenta"... Florin Be Reatete este exemplul perfect...
In Romania se calculeaza la 6 si 8 cal./m2. In prezent se foloseste in special prima valoare, a doua era utilizata mai mult inainte de '90.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 11 Feb 2017 19:26:33 Titlul subiectului: |
188329 |
|
Ia uite aici, plavanel reatetist, din cartea tehnica a tramvaiului Imperio si dintr-un material de prezentare a tramvaiului Autentic!
N-ati produs una de-un leu in viata voastra, dar cautati tot felul de motive, mai mult sau mai putin inchipuite, sa denigrati acest proiect, care, pana una-alta, ridica mult, cu costuri mici, calitatea transportului public cu tramvaiul in Timisoara, care e un dezastru. Invatati sa folositi tramvaiele astea, de care oricum va bateti joc cu o intretinere precara, ca poate o sa pricepeti, pana cand veti avea tramvaie noi de milioane de euro bucata, ca exploatarea si intretinerea tramvaielor de generatie noua nu se face fusarind in hrube cu dotari primitive si cu oameni nepregatiti pentru tehnologiile prezentului!
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
71.28 kb |
Vizualizat: |
de 17083 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
65.87 kb |
Vizualizat: |
de 17083 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 16 Feb 2017 00:16:30 Titlul subiectului: |
188385 |
|
Care aveti acces la Florin Be Reatete & Co., spuneti-le sa inceteze cu aberatul pe tema ingramadelii pe metrul patrat, caci... pur si simplu sunt pe campii. Spuneti-le sa caute in SR 13342:1996 (Transport public urban de calatori - Parametri tehnici) la 3.1.4 (Coeficient de aglomerare). Nu-mi permit sa pun un decupaj, ca e pe bani si cu drepturi de autor, citez doar:
Citat: | 3.1.4 Coeficient de aglomerare (calatori pe metru patrat de suprafata interioara a vehiculului):
- la orele de varf: 6...6,5 calatori/mp (pe masura crearii conditiilor se tinde spre 4 calatori/mp);
- intre orele de varf: 4 calatori/mp |
xander89: Sunteti nu prosti, ci ilegal de prosti. Vreo trei-patru oameni - dintre cei care se si exprima - sunt intregi la minte pe forumul ala, restul, prosti de bubuie... Un om inteligent intelege ce i se spune si se corecteaza, voi, insa... Uite, tu de exemplu, ar fi trebuit sa iei informatia data de mine, sa o bagi la tartacuta si sa "taci" dracului in prostia ta, dar, nu, ai simtit nevoia sa te iei de curul meu... Nu cred ca e unul dintre voi care sa nu fi spus ca il bufneste rasul citind ce scriu eu, gata, a priceput toata lumea, mai schimbati placa si incercati sa va si desteptati... Motivul pentru care fac acest dialog-punte l-am spus mai sus. Daca n-ar fi vorba de un forum oficial, m-as sterge undeva cu spusele voastre, insa, cata vreme raspanditi prostii si alti prosti preiau si rostogolesc prostiile voastre, sunteti un pericol pentru proiectul ala, si uite ca eu nu vreau sa fiti. Cata vreme, dupa ce citeste mesajele mele, macar o persoana pune la indoiala prostiile voastre de pe forumul oficial al RATT, pe care ziarele locale le dau drept pareri ale specialistilor RATT, atunci misiunea mea e una buna si corecta. Ma plateste pentru asta ceva ce in mintile si sufletele voastre nu exista. Apropo de prostie, tu in loc sa te duci la RATT si sa faci scandal ca institutia aia publica, platita din banii tai, are cel putin un angajat care bate campii pe teme legate de transportul public pe forumul institutiei, aratand cata "competenta" e in el (daca nu stie, se duce dracului in institutie si se documenteaza si da apoi raspunsuri inteligente pe forum, nu o tine langa cu aberatiile), tu zaci si puti si te iei de viata mea...
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 17 Feb 2017 23:34:04 Titlul subiectului: |
188402 |
|
De altfel, "competentul" angajat al institutiei publice RATT, daca in loc sa se chinuie sa-si mentina statutul de Dumnezeu al retarzilor de pe forumul oficial al institutiei, ar lasa puturosenia si sporovaiala de pomana (specifice unei institutii de stat - in ambele sensuri ale cuvantului "stat") deoparte si ar rasfoi documentatia tehnica a tramvaiului GT4MT (macar inainte de a abera pe forum pe teme ce se regasesc in paginile acesteia), ar putea da raspunsuri inteligente de om care lucreaza in transportul public si mai si reprezinta institutia in spatiul virtual.
Atasez acestui mesaj paginile din documentatia tehnica a tramvaiului Imperio in care sunt enumerate toate documentele de referinta care stau la baza producerii acestuia. O lista la fel de mare se regaseste si in documentatia tehnica a tramvaiului modernizat la Pascani pentru Iasi, si in documentatia tehnica a tramvaiului GT4MT "Armonia". Desigur, standardul mentionat de mine mai sus se regaseste in toate aceste documente, si nu e singurul caz de raspuns ce se putea da citind documentatia pentru a nu starni discutii aiuritoare ca la o febra de 42 de grade. Dar, cum pe langa prostie exista si multa ticalosie, si acest proiect trebuie porcait pentru orice inchipuire a cate unui idiot, caci, vezi Doamne, nu e bine ca se modernizeaza tramvaie (ce sa mai vorbim ca-s facute si in Moldova, si asta e deja prea de tot pentru "fruncea" tarii) si le trebuie lor tramvaie noi care sa functioneze in conditii de primitivism total... Le mai da domnul inginer Mihai Illés cate o smetie fina din cand in cand, dar uita si dumnealui ca se adreseaza unora putini la minte si ticalosi...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
119.7 kb |
Vizualizat: |
de 16676 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
239.35 kb |
Vizualizat: |
de 16676 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
256.39 kb |
Vizualizat: |
de 16676 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
190.5 kb |
Vizualizat: |
de 16676 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
tcm
Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1961 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Mar 21 Mar 2017 23:39:12 Titlul subiectului: |
189144 |
|
Ieri (luni) am fost in vizita in Timisoara. Am avut oczia sa calatoresc cu 3518 pe linia 9 si am mai pozat-o pe cea cu numarul de inmatriculare 00305 pregatindu-se sa iasa pe linia 2. Aspecte pozitive dupa parerea mea : sunt silentioase in mers , confortabile finisajele sunt destul de bine realizate.
Aspecte negative : volumul alarmei pentru inchiderea usilor este prea puternic si enervant , anuntarea vocala a statiilor nu functiona (posibil sa fie oprita din cabina), cea vizuala parea sa mearga.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.72 MB |
Vizualizat: |
de 16103 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.31 MB |
Vizualizat: |
de 16103 ori |
|
_________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos |
|
Sus |
|
|
tcm
Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1961 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Lun 22 Ian 2018 14:17:46 Titlul subiectului: |
193324 |
|
3509 daca tin bine minte , ieri , pe linia 1.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
984 kb |
Vizualizat: |
de 14162 ori |
|
_________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos |
|
Sus |
|
|
tcm
Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1961 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Vin 13 Apr 2018 12:25:19 Titlul subiectului: |
194376 |
|
Electroputere VFU Pascani a dat in judecata primaria Timisoara pentru lucrari suplimentare si nepaltite la vagoanele GT4 modernizate.
Tion: S-a stricat armonia! Primaria, data in judecata de una dintre firmele care modernizeaza tramvaiele Timisoarei, pentru lucrari suplimentare de 3,5 milioane de lei
Probleme cu tramvaiele modernizate ale Timișoarei! Firma din Pașcani care se ocupă de reabilitarea garniturilor second-hand ale fostei RATT a dat în judecată Primăria Timișoara, pentru că nu a plătit mai multe lucrări suplimentare în valoare de aproape 3,5 milioane de lei. Ar fi făcut lucrări necesare în afara contractului la 16 vagoane de tip GT4.
Primăria Timișoara și fosta RATT (n.r. acum Societatea de Transport Public Timișoara) au semnat încă din 2014 un acord-cadru pe patru ani pentru modernizarea a maximum 30 de tramvaie, cu firmele Astra Vagoane Călători Arad și Electroputere VFU Pașcani, ultima fiind lider de asociere. La Timișoara au ajuns deja 22 de tramvaie reabilitate, ultimele opt din acordul-cadru fiind în atelierele celor două firme din decembrie 2017. Municipalitatea plătește, din bugetul local, 2,57 milioane de lei cu tot cu TVA pentru modernizarea unui singur tramvai.
Se pare că lucrările prevăzute în acordul-cadru nu au fost suficiente și a fost nevoie de câteva suplimentare. Reprezentanții firmei Electroputere VFU Pașcani susțin că au investit, în total, aproape 3,5 milioane de lei pentru 16 tramvaie care au avut nevoie de lucrări suplimentare.
„Cei de la Pașcani sunt nemulțumiți de lucrările suplimentare făcute și achitate, pentru că ei au câștigat prețul pe licitație și nu s-a modificat prețul contractului. Ei, când au făcut oferta și au câștigat licitația, nu au văzut cum e când desfaci tramvaiul în două și vezi ce-i cu șasiul și au pus materiale suplimentare: că și acela trebuie schimbat, și șasiul complet, jumătate șamd. Lucrările acestea suplimentare, pe care ei nu le-au evaluat, au intrat în prețul licitației și a apărut o nemulțumire. Primăria nu poate plăti, este preț licitat. Numai în instanță se poate rezolva problema”, a declarat Ioan Goia, șeful STPT, pentru Tion.ro.
Practic, Electroputere VFU Pașcani a dat în judecată Municipiul Timișoara, prin primar, la Tribunalul Timiș. Acțiunea a fost depusă în decembrie 2017 și are un prim termen în 10 mai 2018.
Vagoanele GT4, cu probleme mai grave decât se credea
Acordul-cadru inițial încheiat cu cele două firme spune că noile mijloace de transport pe șine au totul recondiționat, mai puțin șasiul, au încălzire în scaune, climatizare, supraveghere video cu nouă camere, dar și internet wireless. S-a descoperit însă că tramvaiele de tip GT4 au ceva mai multe probleme și că e nevoie de lucrări și la șasiu.
Oficialii firmei din Pașcani susțin că au dotat cu tampoane Crash și au refăcut integral caroseria vagonului de tramvai de tip GT4, pentru că s-a descoperit că e nevoie de stâlpi de rezistență și de întărirea și consolidarea șasiului.
S-a mers în instanță pentru „refuzul pârâtei de a încheia actul adițional la contractul subsecvent nr. 25/30.03.2017 și actul adițional la contractul subsecvent nr. 157/24.10.2017, pentru lucrările suplimentare constând în dotarea cu tampoane Crash și refacerea integrală a caroseriei vagonului de tramvai de tip GT4, ca urmare a identificării necesității de a monta stâlpi de rezistență și a întări și consolida șasiul”.
Reprezentanții Electroputere VFU Pașcani spun că au pus de la ei 216.565 de lei pentru fiecare vagon modernizat, adică 54.480 de lei pentru tampoanele Crash/vagon și alți 162.079 lei pentru refacerea integrală a caroseriei/vagon. În total, vorbim despre lucrări în valoare de aproximativ 3,5 milioane de lei investiți pentru 16 vagoane modernizate în cadrul a două contracte subsecvente.
„În subsidiar, în situația în care se va respinge capătul II de cerere, în temeiul art. 18, alin. 4, lit. D din Legea 554/2004, pentru ocrotirea interesului public constând în asigurarea siguranței circulației și a pasagerilor în exploatarea respectivelor vagoane de tramvai, solicităm instanței de judecată să pronunțe o hotărâre care să suplinească consimțământul pârâtei și care să țina loc de de acte adiționale, care modifică contractele 25/30.03.2017 și 157/24.10.2017, în sensul introducerii obligațiilor prestatorului de dotare a tramvaielor cu tampoane Crash și de refacere integrală a caroseriei, corelativ cu obligarea autorității contractelor la plata costurilor ocazionate de aceste lucrări suplimentare, în cuantum de 216.565,82 lei pentru fiecare vagon modernizat și reparat de reclamantă, în temeiul acordului-cadru și contractelor subsecvente sus-menționate, respectiv 54.480,30 lei, cost aferent dotare tampon Crash/vagon, și 162.079,52 lei, cost aferent refacere integrală a caroseriei/vagon, valoarea totală a lucrărilor suplimentare fiind în sumă de 3.465.053.12 lei pentru toate cele 16 vagoane care fac obiectul celor două contracte subsecvente”, se arată în plângerea făcută de Electroputere VFU Pașcani.
Practic, 16 din tramvaiele modernizate ale Timișoarei costă 2,78 milioane de lei/garnitură, cu aproape 50.000 de euro în plus, adică aproape 3 milioane de lei bucata, ceea ce înseamnă peste 600.000 de euro.
Electroputere vrea despăgubiri dacă nu se poate rezolva altfel
Dacă procesul început face imposibilă încheierea unor acte adiționale, Electroputere VFU Pașcani cere despăgubiri de la primărie, care sunt exact cât este investiția făcută pentru fiecare vagon în parte.
„În subsidiar, în situația în care pe parcursul derulării litigiului, va deveni imposibilă încheierea unor acte adiționale ca urmare a finalizării contractelor subsecvente sus-menționate, în temeiul art. 18, alin. 4, lit. E din Legea 554/2004 solicităm instanței obligarea pârâtei la plata de despăgubiri materiale în cuantum de 216.565,82 lei pentru fiecare vagon modernizat și reparat de reclamantă, în temeiul acordului-cadru și contractelor subsecvente sus-menționate, respectiv 54.480,30 lei, cost aferent dotare tampon Crash/vagon, și 162.079,52 lei, cost aferent refacere integrală a caroseriei/vagon, valoarea totală a lucrărilor suplimentare fiind în sumă de 3.465.053.12 lei (pentru 16 vagoane). Aceste despăgubiri reprezintă prejudiciul material rezultat ca urmare a identificării necesității de dotare cu tampoane Crash și de refacere integrală a caroseriei pentru cele 8 vagoane care fac obiectul contractului subsecvent nr. 25/30.03.2017, respectiv pentru cele 8 vagoane care fac obiectul contractului subsecvent nr. 157/24.10.2017”, se mai arată în plângerea înaintată instanței.
La Timișoara sunt, în acest moment, 22 de tramvaie Armonia, numite așa de primarul Nicolae Robu imediat după recondiționarea primelor două garnituri. Doar 14 sau 15 sunt scoase zilnic pe trasee, unele dintre ele fiind în reparații, după diverse accidente (n.r. tamponări). Ele circulă pe liniile centrale, care au fost cât de cât modernizate pe vremea fostului primar Gheorghe Ciuhandu. STPT nu le prea poate pune în circulație pe liniile vechi.
„Sunt 22 de tramvaie modernizate sosite. Le introducem cu greu pe liniile nemodernizate, punem și pe linia 7, câte 2-3, nu prea multe, dar le introducem. Ele sunt utilizate pe liniile centrale, unde avem nevoie. Noi scoatem în circulație cam 30 și ceva de tramvaie zilnic. Circulă în jur de 14-15 Armonii, avem unele tamponate, sunt tamponările inerente. Problema cu șuruburile s-a rezolvat. A fost ceva legat de viciu de material, s-a întâmplat”, a mai explicat Ioan Goia pentru Tion.ro.
Șeful STPT mai spune că acordul-cadru expiră în mai-iunie și că ultimele opt garnituri modernizate ar trebui să ajungă până la începutul verii la Timișoara.
_________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos |
|
Sus |
|
|
Silviu T-S
Data înscrierii: 03/Noi/2007 Ultima vizita: 03/Mai/2024 Mesaje: 1336 Locație: Iasi
|
|
Sus |
|
|
Christian
Data înscrierii: 15/Mar/2018 Ultima vizita: 15/Apr/2019 Mesaje: 6 Locație: Craiova
|
Trimis: Lun 11 Feb 2019 18:56:05 Titlul subiectului: |
198910 |
|
Bună seara, vă mulțumesc pentru cele mai recente informații pe această temă. Tramvaiele Wegmann sunt încă în uz fără modernizare? Și sunt încă tramvaie din Karlsruhe sau sunt toți pensionari?
|
|
Sus |
|
|
dan.s
Data înscrierii: 02/Sep/2016 Ultima vizita: 22/Iun/2021 Mesaje: 7 Locație: Timisoara
|
Trimis: Joi 14 Feb 2019 22:31:06 Titlul subiectului: |
198965 |
|
Wegmann mai avem 3: 2 vagoane motor transformate in vagoane turistice si un cuplu cu remorca pastrat pentru muzeu. Tramvaie de tip Duwag mai avem functionale doar cele ce sunt in muzeu/pentru muzeu.
_________________ Vizitati si STPT Forum: http://www.stpt.ro/forum |
|
Sus |
|
|
pelle_elena
Data înscrierii: 18/Iul/2018 Ultima vizita: 08/Apr/2024 Mesaje: 451
|
Trimis: Dum 14 Apr 2019 09:06:42 Titlul subiectului: |
200242 |
|
Armonia GT4 in vizita din Timișoara
Sunt după părerea mea tramvaie foarte bune, pornesc repede, au încălzire in scaune, se închid rapid ușile și au aspect modern.
Prima oara exteriorul...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
70.51 kb |
Vizualizat: |
de 10575 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
57.35 kb |
Vizualizat: |
de 10575 ori |
|
_________________ https://youtube.com/@flyalltimes |
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|