Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Trasee RATP in perioada comunista, ajutor articol stiintific

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
vladminea



Data înscrierii: 18/Feb/2015
Ultima vizita: 21/Feb/2015
Mesaje: 3
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 19 Feb 2015 15:38:57    Titlul subiectului: Trasee RATP in perioada comunista, ajutor articol stiintific 177394

Am nevoie pentru un articol stiintific cu privire la transportul comun in Iasi de informatii cat mai complete cu privire la traseele RATP din perioada comunista. Mai precis am nevoie de traseul in sine, tipul de vehicul (tramvai/autobuz/troleibuz) și numărul/frecventa vehiculelor pe traseu.

Scopul articolului este de a analiza capacitatile actuale ale sistemului de transport public si de a analiza schimbarile in cererea pt transport public in urma dezindustrializarii, pentru a putea propune masuri de eficientizare si crestere a atractivitatii.

Va multumesc!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 19 Feb 2015 19:29:12    Titlul subiectului: 177401

Perioada comunista insemnand ce?

Daca luam in considerare doar anii '80, transportul public a trecut in acea perioada prin foarte multe schimbari, deci o astfel de analiza trebuie sa tina cont de o multime de factori. In plus, dupa '89 nu doar dezindustrializarea a afectat cererea, capacitatea de transport si calitatea acestui serviciu public, ci sunt multe alte aspecte ce trebuie luate in considerare, fara legatura cu dezindustrializarea.

Un astfel de demers nu poate ocoli arhiva RATP, insa mi-e teama ca si asa nu vei gasi mare lucru legat de ce vrei tu, pentru ca e foarte posibil sa se fi casat documentele de acest tip (dincolo de termene, capacitatea de stocare a arhivei e mica si se pastreaza doar strictul necesar). In orice caz, nu are cum sa te ajute cineva de pe acest forum, ci trebuie sa te adresezi direct conducerii regiei.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
vladminea



Data înscrierii: 18/Feb/2015
Ultima vizita: 21/Feb/2015
Mesaje: 3
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 19 Feb 2015 19:46:04    Titlul subiectului: 177402

Am intrebat la RATP si date mai vechi de 2003 nu mi-au putut oferi cu privire la trasee. Prin perioada comunista ma refer la anii 1980, chiar si o singura harta cu traseele sau planificare ar fi de folos.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 29/Mar/2024
Mesaje: 1177
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Joi 19 Feb 2015 20:05:57    Titlul subiectului: 177403

O alta posibilitate de documentare ar fi consultarea colectiilor de periodice existente la biblioteca - ziarele locale ce contin informatii despre modificari de trasee sau articole pe tema transportului public iesean (la Iasi nu stiu ce ziar(e) era(u) asemanatoare "Informatiei Bucurestiului"). Sa nu uitam si publicatiile cu specific, din domeniul edilitar si al gospodariei comunale, daca au existat asa ceva la nivel judetean.
_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 19 Feb 2015 20:47:38    Titlul subiectului: 177409

Sfarsitul anilor '70 a fost momentul de inceput pentru reconfigurarea si extinderea retelei de transport cu tramvaiul. S-a renuntat la liniile de pe Sararie si Ion Creanga, a aparut linia pe Vasile Lupu, s-a construit pasajul Alexandru cel Bun si, odata cu el, a aparut linia pana la Zimbru (prelungita dupa cca. 3 ani pana in Dacia), a fost construita linia de pe Splai (Podu de Piatra - Podu Ros). Anii '80 au adus noi linii de tramvai de la an la an, pe intreaga perioada: linia din cartierul Metalurgie (Tatarasi Sud - Intreprinderea Metalurgica), cea de pe strada Silvestru (Gara - Podu de Piatra), linia Elena Doamna - Bucsinescu - Tudor Vladimirescu - Mase Plastice, linia Abator - Dancu (realizata in doua etape), linia Gara - Canta, inchiderea Arcu - Autogara a inelului din zona Arcu - Garii, linia Podu Ros - CUG (in doua etape), linia Podu de Piatra - Gara Internationala - Pasaj Nicolina, linia Pasaj Nicolina - Cotnari - Tesatura. Toate acestea au insemnat alte si alte reconfigurari de trasee.

La inceputul anilor '80 existau foarte multe trasee urbane de autobuz, plus cele periurbane. Criza combustibililor a facut ca dupa 1985 sa ramana in exploatare doar traseele exterioare. Inainte de 1985 parcul de autobuze numara peste 300 de vehicule. Masura a dus la un dezechilibru major in functionarea acestui serviciu public, tramvaiele preluand aproape in totalitate calatorii afectati. Introducerea troleibuzelor s-a vrut a compensa eliminarea autobuzelor din oras, insa obiectivul acesta a fost atins doar in foarte mica masura. Foarte multe zone au ramas deficitare in privinta accesului la transportul public.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
vladminea



Data înscrierii: 18/Feb/2015
Ultima vizita: 21/Feb/2015
Mesaje: 3
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 21 Feb 2015 03:34:12    Titlul subiectului: 177442

Multumesc
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1074
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 10 Mai 2023 09:04:01    Titlul subiectului: 216224

Mai tine minte cineva care erau traseele de autobuz >1985?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 10 Mai 2023 09:32:36    Titlul subiectului: 216225

Sigur ca mai tine minte CINEVA... Dupa 1985 au functionat constant doar traseele exterioare. Cele interioare au fost anulate integral, doar sporadic mai rasarea cate unul si era la scurta vreme desfiintat. Motivul a fost criza mondiala a carburantilor din acea perioada, peste care s-au suprapus masurile de reducere a costurilor in toate domeniile.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1074
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 10 Mai 2023 09:45:37    Titlul subiectului: 216226

Și înainte de 1985? Că parcă tu spuneai că erau foarte multe trasee urbane? Erau apropriate de cele din zilele noastre?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 10 Mai 2023 10:51:23    Titlul subiectului: 216227

Asta e mai complicat, trebuie documentat temeinic, pentru ca pana in 1985 s-a tot modificat reteaua de trasee de autobuz. Am postat candva o harta si o lista a traseelor din perioada ITC, a doua jumatate a anilor '70.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community