|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Apr/2024 Mesaje: 8714 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 04 Aug 2014 12:26:55 Titlul subiectului: |
174155 |
|
Acolo s-a executat o asa-numita procedura de inchidere. S-a efectuat sudura dimineata, la temperatura sinei de 17-20 de grade, peste zi sina s-a dilatat si a ajuns sa arate ca in fotografii, iar noaptea, cand a revenit la dimensiunile normale, s-a realizat rectificarea directiei prin ripaj manual, dupa care s-a turnat beton.
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Lun 04 Aug 2014 13:25:41 Titlul subiectului: |
174157 |
|
Avand in vedere deformatia puternica suferita de linie, vizibila in poza, nu exista riscul ca, chiar si dupa inglobarea in beton, fortele generate de dilatarile de peste zi sa provoace craparea si ulterior distrugerea stratului de beton?
Oare nu era mai bine sa se fi amplasat in zona niste compensatoare de dilatare?
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Apr/2024 Mesaje: 8714 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 05 Aug 2014 08:29:17 Titlul subiectului: |
174161 |
|
Nu sunt necesare aparate de dilatare. Betonul tine sina nemiscata si ii asigura si temperatura necesara pentru a nu aparea deformari din cauza variatiilor de temperatura.
|
|
Sus |
|
|
Rhadoo
Data înscrierii: 16/Ian/2008 Ultima vizita: 29/Noi/2023 Mesaje: 124 Locație: Iasi
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Apr/2024 Mesaje: 8714 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 07 Aug 2014 11:09:13 Titlul subiectului: |
174178 |
|
6 august
- prinde contur primul refugiu, in statia Biserica Inaltarea Domnului de pe sensul spre Podu Ros
- se toarna primul strat de asfalt in rondul de la Tehnopolis
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
94.61 kb |
Vizualizat: |
de 12920 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
94.64 kb |
Vizualizat: |
de 12920 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
113.59 kb |
Vizualizat: |
de 12920 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
99.78 kb |
Vizualizat: |
de 12920 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Apr/2024 Mesaje: 8714 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 07 Aug 2014 20:40:40 Titlul subiectului: |
174183 |
|
7 august
- s-a turnat primul strat de asfalt in intersectia din CUG 1
- s-a turnat al doilea strat de asfalt la intrarea in rondul de la Tehnopolis
- se toarna al doilea strat de asfalt in rond
- s-a turnat placa de beton pentru macazul de la iesirea din rond
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
106.78 kb |
Vizualizat: |
de 12838 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
95.13 kb |
Vizualizat: |
de 12838 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
116.69 kb |
Vizualizat: |
de 12838 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
111.43 kb |
Vizualizat: |
de 12838 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Apr/2024 Mesaje: 8714 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 10 Aug 2014 21:36:48 Titlul subiectului: |
174243 |
|
Pentru ca zilele trecute era dificil de intrat in rond in timp ce se lucra, imagini avem abia de astazi, beneficiind de pauza:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
114.8 kb |
Vizualizat: |
de 12679 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
136.76 kb |
Vizualizat: |
de 12679 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
108.09 kb |
Vizualizat: |
de 12679 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
88.94 kb |
Vizualizat: |
de 12679 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
109.56 kb |
Vizualizat: |
de 12679 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Apr/2024 Mesaje: 8714 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 10 Aug 2014 21:42:41 Titlul subiectului: |
174244 |
|
Situatia in data de 10 august:
- s-a asfaltat complet in zona liniilor intre Belvedere si intersectia cu str. Razoarelor
- s-a finalizat asfaltarea in intersectia din CUG 1, care a fost redata in totalitate circulatiei
- a inceput montarea liniei si a macazului la iesirea din rond, apropiindu-se, astfel, momentul incheierii lucrarilor la cale pe intregul tronson Belvedere - Tehnopolis
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
113.09 kb |
Vizualizat: |
de 12676 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
121.48 kb |
Vizualizat: |
de 12676 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
130.18 kb |
Vizualizat: |
de 12676 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
95.47 kb |
Vizualizat: |
de 12676 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
123.85 kb |
Vizualizat: |
de 12676 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
103.12 kb |
Vizualizat: |
de 12676 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
134 kb |
Vizualizat: |
de 12676 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
cipricherr
Data înscrierii: 25/Iul/2012 Ultima vizita: 09/Oct/2023 Mesaje: 118 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 11 Aug 2014 11:24:54 Titlul subiectului: |
174251 |
|
Intersectia Razoarelor este sub cota,de ce nu sa inaltat linia la cota?
Parca este o fundatura.
Daca nu va fi o canalizare buna acolo,intersectia se va inunda usor.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Apr/2024 Mesaje: 8714 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 20 Aug 2014 20:30:41 Titlul subiectului: |
174367 |
|
19, 20 august
- s-a facut inchiderea la iesirea din rondul de la Tehnopolis
- s-a finalizat montarea bordurilor la peronul statiei Biserica Inaltarea Domnului de pe sensul spre Podu Ros si s-a inceput construirea peronului statiei de pe celalalt sens
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
111.86 kb |
Vizualizat: |
de 12364 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
123.13 kb |
Vizualizat: |
de 12364 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
135.81 kb |
Vizualizat: |
de 12364 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
119.09 kb |
Vizualizat: |
de 12364 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
117.35 kb |
Vizualizat: |
de 12364 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Apr/2024 Mesaje: 8714 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 23 Aug 2014 17:30:03 Titlul subiectului: |
174404 |
|
Dupa o lunga perioada de batut apa in piua cu diverse lucrari cat sa nu se spuna ca nu se lucreaza si la calea de rulare, a dat Domnu' si au aparut si pe acest santier niste sine, depozitate deocamdata pe podul peste Nicolina. Dupa cateva reprize de pus si scos plase de armare si traverse la vale de Belvedere, acestea au aparut din nou (poate definitiv, de data asta!).
Poze de azi:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
141.15 kb |
Vizualizat: |
de 12206 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
131.76 kb |
Vizualizat: |
de 12206 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
cipricherr
Data înscrierii: 25/Iul/2012 Ultima vizita: 09/Oct/2023 Mesaje: 118 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 23 Aug 2014 18:59:09 Titlul subiectului: |
174406 |
|
Este pacat ca se termina vacanta si nu s-a atacat zona Podu Ros,mai ales ca circulatia tramvaielor a fost blocata.
"Bine ca au terminat rondul din capatul orasului".
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Apr/2024 Mesaje: 8714 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 30 Aug 2014 21:10:07 Titlul subiectului: |
174512 |
|
Situatia la data de 30 august:
- s-a turnat primul strat de beton pe inchiderea de la iesirea din rondul de la Tehnopolis
- s-a finalizat montarea bordurilor peronului din statia Biserica Inaltarea Domnului (sens spre Tehnopolis)
- la mijlocul saptamanii a inceput montarea bordurilor peronului din statia CUG 1 (sens spre Podu Ros), lucrare finalizata in acest moment
Pe pasajul Nicolina s-a eliberat zona liniilor de tramvai, fiind redata circulatiei auto partea de pasaj la care s-a lucrat in ultimele luni, asadar urmeaza extragerea dalelor cu sine.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
95.6 kb |
Vizualizat: |
de 11997 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
119.08 kb |
Vizualizat: |
de 11997 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
104.45 kb |
Vizualizat: |
de 11997 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
111.25 kb |
Vizualizat: |
de 11997 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Apr/2024 Mesaje: 8714 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 01 Sep 2014 20:44:19 Titlul subiectului: |
174542 |
|
1 septembrie
- au inceput lucrarile de extragere a dalelor de pe pasajul Nicolina (dinspre Nicolina)
- a inceput montarea sinelor de la Belvedere catre podul peste Nicolina
- s-a trasat conturul pentru decupajele necesare montarii bordurilor peronului statiei din CUG 1 (sens spre Tehnopolis) - statia este crancen decalata fata de cea de pe sensul opus, mult mai departe decat actuala statie de autobuz
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
98.8 kb |
Vizualizat: |
de 11863 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
101.92 kb |
Vizualizat: |
de 11863 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
92.1 kb |
Vizualizat: |
de 11863 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
111.27 kb |
Vizualizat: |
de 11863 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
124.11 kb |
Vizualizat: |
de 11863 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
80.74 kb |
Vizualizat: |
de 11863 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
94.27 kb |
Vizualizat: |
de 11863 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Apr/2024 Mesaje: 8714 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 03 Sep 2014 22:06:28 Titlul subiectului: |
174591 |
|
2, 3 septembrie
- continua taierea sinelor pe pasajul Nicolina
- s-a turnat si al doilea strat de beton la iesirea din rondul de la Tehnopolis
- s-a finalizat turnarea asfaltului in rond (pana in apropiere de iesire, unde lucrarile la sine erau gata de ceva vreme)
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
88.99 kb |
Vizualizat: |
de 11716 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
82.11 kb |
Vizualizat: |
de 11716 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
120.42 kb |
Vizualizat: |
de 11716 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
111.49 kb |
Vizualizat: |
de 11716 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
99 kb |
Vizualizat: |
de 11716 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
90.6 kb |
Vizualizat: |
de 11716 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
88.74 kb |
Vizualizat: |
de 11716 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
90.1 kb |
Vizualizat: |
de 11716 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
107.66 kb |
Vizualizat: |
de 11716 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
112.12 kb |
Vizualizat: |
de 11716 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
153.56 kb |
Vizualizat: |
de 11713 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
100.05 kb |
Vizualizat: |
de 11713 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
123.55 kb |
Vizualizat: |
de 11713 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Apr/2024 Mesaje: 8714 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 05 Sep 2014 20:11:57 Titlul subiectului: |
174616 |
|
4, 5 septembrie - Pasaj Nicolina
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
94.14 kb |
Vizualizat: |
de 11573 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
107.43 kb |
Vizualizat: |
de 11573 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
118.91 kb |
Vizualizat: |
de 11573 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
140.71 kb |
Vizualizat: |
de 11573 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Apr/2024 Mesaje: 8714 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 05 Sep 2014 20:14:06 Titlul subiectului: |
174617 |
|
4, 5 septembrie - Tehnopolis
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
83.24 kb |
Vizualizat: |
de 11571 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
99.94 kb |
Vizualizat: |
de 11571 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
130.12 kb |
Vizualizat: |
de 11571 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Apr/2024 Mesaje: 8714 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 07 Sep 2014 13:40:52 Titlul subiectului: |
174639 |
|
7 septembrie
De cateva zile se lucreaza in dreptul catedralei catolice la montarea sinei pe o mica portiune pana in intersectia de la Belvedere. Sinele au fost montate si s-a turnat primul strat de beton. Dupa finalizarea acestei portiuni va intra probabil in lucru bucata de intersectie lasata deschisa traficului, urmand ca traversarea sa se faca prin zona unde se lucreaza acum.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
130.8 kb |
Vizualizat: |
de 11454 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
96.69 kb |
Vizualizat: |
de 11454 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
EEG
Data înscrierii: 27/Sep/2012 Ultima vizita: 27/Apr/2024 Mesaje: 414 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 08 Sep 2014 17:50:32 Titlul subiectului: |
174661 |
|
Stau si ma intreb daca cei care au alcatuit un eventual plan temporal al lucrarilor de acest tip din ultima vreme au luat in calcul si aspecte legate de intarzieri si alte probleme. Oricum, nu par deloc deschisi si flexibili. Dau un exemplu: Luna sau saptamanile in care se definitiveaza triunghiul de la Baumax-CET si linia dintre Tesatura si Baumax. In acest timp nu puteau fi montate aparatele de cale in Podu Ros in intersectie? Ca sa nu mai fie pe viitor o alta oprire a circulatiei tramvaielor prin podu Ros cand se da in functiune linia spre CUG.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Apr/2024 Mesaje: 8714 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 10 Sep 2014 07:36:19 Titlul subiectului: |
174694 |
|
Un articol interesant astazi in cotidianul Evenimentul:
Evenimentul a scris: | Epopeea tramvaiului spre CUG
Începând de anul viitor, una dintre cele mai populare linii de tramvai din Iași va fi reînființată, după o absență de 18 ani. Linia 9 a funcționat în Iași timp de 13 ani pe ruta Gară - CUG, fiind eliminată din cauza unei deraieri produse în martie 1997. Practic, acesta a fost începutul apariției în Iași a celebrelor „maxi-taxi”, care au câștigat teren în detrimentul mijloacelor de transport aparținând IJTL (actuala RATP)
Traseul de tramvai 9, care a funcționat timp de 13 ani pe ruta Gară - CUG, s-a bucurat de o audiență-record în rândul ieșenilor. Explicațiile acestei „popularități” nu trebuie căutate prea mult. Fiind vorba de una dintre cele mai lungi rute de tramvai din Iași (alături de traseul 3), e de la sine înțeles faptul că linia 9 nu a dus niciodată lipsă de călători. În plus, la începutul anilor ’90, cartierul Nicolina - CUG era în plină expansiune, fiind poate singurul care oferea ieșeanului obișnuit posibilitatea achiziționării unei locuințe noi. Coroborat cu faptul că, în aceeași perioadă, străzile Iașului nu gemeau de autoturisme, imaginile vremii, cu ieșeni circulând pe scările unor Tatre sau Timiș-uri pot fi considerate absolut firești.
Tramvaiele IJTL nu făceau față solicitărilor
Linia de tramvai Podu Roș - CUG a fost dată în exploatare pe data de 1 noiembrie 1984, cu un an înaintea apariției troleibuzelor în oraș. Inițial, traseul se întindea din Podu Roș doar până la capătul dinspre oraș al combinatului Fortus, însă prelungirea până la sediul administrativ al combinatului, actualul rond Tehnopolis, era planificată, fapt dovedit de montarea aparatelor de cale și a încrucișărilor spre CUG 2, încă de la data punerii în funcțiune a primului tronson. După mai puțin de un an, la 30 septembrie 1985, tramvaiele au putut circula și pe restul traseului, până la CUG 2, spre totala satisfacție a „oamenilor muncii”.
Interesant este faptul că, la aceea vreme, responsabilii IJTL (fosta denumire a RATP) se „plângeau” de faptul că ieșenii folosesc din ce în ce mai des tramvaiele întreprinderii. „Orientarea publicului către transportul electric ne-a găsit nepregătiți, nereușind să asigurăm numărul de unități necesare unui transport civilizat. Nici eforturile depuse de conducerea întreprinderii de a crea personal de exploatare tramvaie nu au dat rezultate, din 121 de elevi înscriși la cursuri terminând doar 82, din care s-au încadrat 59 și au plecat 13”, se arată într-un raport al Autobazei 2, cea care se ocupa de transportul electric.
Deraiere cu consecințe majore pentru transportul public
Timp de 13 ani, tramvaiele au rulat fără probleme pe această rută. Inițial, s-a operat cu 10 vagoane de tip Tatra, iar odată cu scurgerea anilor, au fost introduse vagoanele Timiș, mult mai încăpătoare. De altfel, ambele tipuri de vagoane sunt protagonistele incidentului care, ulterior, a determinat desființarea traseului. Astfel, pe 28 martie 1997, remorca tramvaiului 343 de tip Timiș a deraiat pe Șoseaua Nicolina și a lovit frontal tramvaiul de tip Tatra cu numărul 203, care circula pe sens opus. „Din cauza denivelării pronunțate existente între dale, remorca de Timiș a intrat în balans și, pe fondul rigidității suspensiei acestor tramvaie, combinat cu faptul ca tramvaiul circula gol, fiind în probe după reparații capitale, boghiul 1 al remorcii a ieșit de pe linie spre stânga, roțile din stânga ale acestuia intrând în spațiul dintre șină și dala, iar cele din dreapta cățărându-se pe dală. Remorca a rulat în aceste condiții cca. 700 de metri, până în curba ușoara de dinaintea macazului, unde roțile din stânga au și dat peste corpuri străine dure, rezultând ieșirea lor din acel canal exterior și devierea bruscă a părții frontale a remorcii spre stânga, după care a urmat ciocnirea cu vagonul Tatra care mergea spre Podu Roș”, își amintesc angajații regiei.
Reabilitarea Axei Sud, prea scumpă pe vremea lui Simirad
În urma incidentul, cinci persoane au fost rănite. Pe respectivul tronson s-a mai circulat până pe data de 3 aprilie, fiind luată decizia efectuării unor reparații la calea de rulare. Acestea nu au fost efectuate niciodată întrucât, conform unui raport întocmit de Compartimentul Prototipuri în 1998, se menționează faptul că „repunerea liniei în funcțiune ar implica lucrări de reașezare la cotă pe 70-80 la sută din lungime, cu refacerea ecartamentului, a sudurilor, schimbarea șinelor uzate, schimbarea dalelor curbate și a celor din curbe” (potrivit autorilor Monografiei transportului public de călători din Municipiul Iași 1898- 2008, n.r.). Atunci, au fost propuse trei variante de reabilitare, costurile estimate variind în funcție de soluția constructivă, cea mai ieftină implicând lucrări de înlocuire a șinei și a dalelor acolo unde era cazul, însă cu garantarea unei perioade de exploatare scăzute, de circa trei ani. Celelalte soluții prelungeau durata de exploatare chiar până la 15-20 de ani, însă costurile creșteau semnificativ. În final, s-a renunțat la idee, alegându-se varianta desființării traseului. O măsură pripită, care avea să abată transportul public ieșean de la drumul firesc spre modernizare.
„Denivelările accentuate ale căii și abaterile de ecartament apărute după 10 ani de funcționare intensă au făcut imposibilă circulația tramvaielor. Eliminarea cu efect durabil a acestor denivelări a fost imposibilă din cauza tehnologiilor utilizate inițial pentru realizarea căii de rulare. Ca urmare, în anul 1997, această linie de tramvai a fost scoasă din funcțiune, din motive de securitate a traficului, iar calea de rulare s-a înglobat stratul de uzură a străzii”, se arată în documentația proiectului „Dezvoltare și Reabilitare Arteră Funcțională Sud – Municipiul Iași”, al cărui contract a fost semnat pe 5 iulie 2013
Desființarea liniei 9 a coincis cu apariția regimului maxi-taxi
Înainte de desființarea definitivă a traseului 9, a mai existat o întrerupere a circulației tramvaielor între Podu Roș și CUG. Între 1991 și 1993 tronsonul a fost închis pentru lucrări la calea de rulare. Acesta este momentul în care apar primele autobuze în locul tramvaielor. În vara anului 1991, când tramvaiele au fost retrase din CUG, au fost puse in circulație (pe traseul 9 - CUG 2- Tg. Cucu, prelungit ulterior până la Piața Eminescu) șapte autobuze Ikarus articulate aduse din Germania. Acestea au fost menținute și după redeschiderea circulației tramvaielor (1993), dar după 3 aprilie 1997 au rămas să asigure singure transportul ieșenilor pe ruta CUG-Centru-Copou. Evident, autobuzele nu au putut satisface fluxul din ce în ce mai crescut de călători, aspect speculat de o serie de întreprinzători privați, care, cu largul concurs al municipalității, vor pune bazele unui tip nou de transport, cu vehicule de capacitate redusă, ce aveau să câștige teren în rândul călătorilor, dată fiind starea precare a tramvaielor și autobuzelor regiei și a circulației greoaie a acestora.
18 ani de așteptare
Începând de anul viitor, tramvaiele vor circula din nou între Podu Roș și CUG, după o absență de 18 ani, o mare problemă a locuitorilor din Nicolina și CUG găsindu-și, astfel, rezolvarea, odată cu posibilitatea introducerii de vagoane de mare capacitate pe traseul spre Centru.
Lucrările pe „Axa Sud” au început în iunie 2013. Investiția presupune înlocuirea a 8 kilometri linie simplă de tramvai, reabilitarea rețelei stradale pe o suprafață de 66.000 mp, modernizarea trotuarelor pe 30.000 mp, realizarea unei piste de biciclete cu o lungime de patru kilometri. Lucrările au fost adjudecate, în urma licitației organizată de municipalitate, de asocierea firmelor Viarom Construct, Mari Vila, și Conest. Finalizarea întregului proiect este planificată în luna iulie 2015. Valoarea totală a proiectului este de 87,6 milioane lei, din care aproximativ 70 de milioane provin din fondurile europene nerambursabile. Tudor DAMASCHIN
Din păcate, proiectul de reabilitare a liniei de tramvai Podu Roș - CUG nu a inclus și refacerea "rondului vechi", extrem de util pentru o dirijare flexibila a vagoanelor, în funcție de fluxurile de călători sau de blocajele din trafic.
Data publicarii: 10/09/2014 |
|
|
Sus |
|
|
PaulIP
Data înscrierii: 12/Aug/2011 Ultima vizita: 22/Feb/2023 Mesaje: 490 Locație: Bucuresti, Sector 6 (Ghencea)
|
Trimis: Mie 10 Sep 2014 08:08:01 Titlul subiectului: |
174696 |
|
Cred ca este primul articol citit de mine in care sunt specificate atat tipurile de tramvaie, cat si numerele lor de parc. Cea mai mare "demonstratie" de documentare este cea referitoare la accidentul din 1997
Pe de alta parte, cu ce drept sunt preluate pozele lui Rene Van Lier?!
_________________ Proiect OMSI "Rocar De Simon" - https://www.facebook.com/pg/roomsicorner/posts/?ref=page_internal |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 28/Apr/2024 Mesaje: 9904 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 10 Sep 2014 11:05:57 Titlul subiectului: |
174699 |
|
Din cate stiu, pozele postate pe forum pot fi folosite in articole, ma rog si cu specificarea sursei lor.
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 28/Apr/2024 Mesaje: 1091 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 10 Sep 2014 12:03:21 Titlul subiectului: |
174700 |
|
Deci 9 la inceput intorcea in Podu Ros, cum asa?
|
|
Sus |
|
|
EEG
Data înscrierii: 27/Sep/2012 Ultima vizita: 27/Apr/2024 Mesaje: 414 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 10 Sep 2014 17:22:19 Titlul subiectului: |
174701 |
|
In articol spune ca traseul se intindea din P. Ros pana la CUG ( rond vechi), de fapt e vorba de linia propriuzisa(calea de rulare) ,de aici confuzia.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Apr/2024 Mesaje: 8714 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 22 Sep 2014 19:05:04 Titlul subiectului: |
174825 |
|
Am lipsit din Iasi o saptamana si jumatate. Revin, intai cu o restanta din 9 septembrie, fotografii pe care n-am mai apucat sa le pun pe forum inainte de plecarea din oras.
- pe portiunea din dreptul catedralei catolice s-a turnat al doilea strat de beton
- de pe pasajul Nicolina au fost scoase aproape toate dalele cu sine
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
136.78 kb |
Vizualizat: |
de 11413 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
103.07 kb |
Vizualizat: |
de 11413 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
76.86 kb |
Vizualizat: |
de 11413 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
99.63 kb |
Vizualizat: |
de 11413 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
93.25 kb |
Vizualizat: |
de 11413 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
120.19 kb |
Vizualizat: |
de 11413 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
118.38 kb |
Vizualizat: |
de 11413 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
115.86 kb |
Vizualizat: |
de 11413 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
109.73 kb |
Vizualizat: |
de 11413 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
103.42 kb |
Vizualizat: |
de 11413 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
82.06 kb |
Vizualizat: |
de 11412 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
120.62 kb |
Vizualizat: |
de 11412 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
116.36 kb |
Vizualizat: |
de 11412 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
108.6 kb |
Vizualizat: |
de 11412 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
90.51 kb |
Vizualizat: |
de 11412 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|