Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Reabilitare cale rulare Podu Ros - CUG
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 15 Sep 2015 12:05:14    Titlul subiectului: 181493

Cele care au indicator definitiv cu lampi galbene intermitente au semn de ocolire prin dreapta exclusiv. Cele cu indicator provizoriu pot fi ocolite deocamdata prin ambele parti.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
d4n



Data înscrierii: 25/Mai/2009
Ultima vizita: 25/Dec/2015
Mesaje: 53
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 15 Sep 2015 12:14:13    Titlul subiectului: 181494

Sper sa ai dreptate si sa nu sa se prosteasca de tot, insa sa stii ca am vazut cel putin un indicator de care pui tu, cu lampi, ce permitea ocolirea pe ambele parti. Cred ca era cel de la Rond Vechi, spre CUG, numai bine ca sa poata merge TIR-urile pe linia de tramvai, ca doar e "sosea de centura" Sad
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 15 Sep 2015 12:18:32    Titlul subiectului: 181495

Si aluia i se pusese indicator definitiv cu ocolire obligatorie prin dreapta. Nu e exclus sa-l fi schimbat din nou...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Rhadoo



Data înscrierii: 16/Ian/2008
Ultima vizita: 29/Noi/2023
Mesaje: 124
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 15 Sep 2015 17:29:20    Titlul subiectului: 181501

În stația Podu-Roș pe sensul spre centru nu se face peron?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
florin5555



Data înscrierii: 31/Aug/2015
Ultima vizita: 18/Mai/2020
Mesaje: 93
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 15 Sep 2015 19:25:46    Titlul subiectului: 181502

Rhadoo a scris:
În stația Podu-Roș pe sensul spre centru nu se face peron?

Nu cred ca e nevoie, exista autobuze.
Asa cum nu mai este statia de tramvai CFS, Vama spre P. Piatra, Vointa spre P. Unirii, Blocuri Metalurgie spre Tepro, Sala Sporturilor, Elena Doamna si Hotel Europa, la ce ar trebui statie P. Ros spre Tg. Cucu??? Twisted Evil

Doar in Iasi se poate intampla.

Pe liniile modernizate in unele statii nu s-au facut refugii...
De exemplu, in Botosani din cele 15 statii doar una nu are refugiu.
Deci se poate, de ce nu si la Iasi?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 15 Sep 2015 20:52:54    Titlul subiectului: 181506

Rhadoo a scris:
În stația Podu-Roș pe sensul spre centru nu se face peron?

Se face. De altfel, se vede ca marcajul dintre benzile 2 si 3 s-a oprit acolo unde va fi capatul din spate al peronului (am senzatia, insa, ca marcajul dintre benzile 1 si 2 n-a tinut cont de peron si a fost facut drept, in loc sa fie facut paralel cu bordura trotuarului).



IMG_7458.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  86.99 kb
 Vizualizat:  de 11506 ori

IMG_7458.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 15 Sep 2015 21:14:47    Titlul subiectului: 181507

In alta ordine de idei, nu stiu ce va fi cu peronul statiei de debarcare de la Tehnopolis, prevazut in proiect. Toti cei pe care i-am intrebat despre realizarea acestuia au ridicat din umeri. Ideea e ca, fara acest peron, debarcarea calatorilor la Tehnpolis ar fi posibila pe rondul mare doar inaintea iesirii din rond, unde e adapostul lung (in alta parte nu e posibil, pentru ca alaturi de linie sunt garduri si boscheti), iar pe rondul mic doar pe zone fara peron (apropo, nu inteleg de ce si aici, si in Canta, si in Copou nu s-au realizat peroane si pe rondurile mici, asa cum e peste tot prin lumea civilizata unde exista astfel de configuratii ale buclelor de intoarcere).

florin5555 a scris:
Rhadoo a scris:
În stația Podu-Roș pe sensul spre centru nu se face peron?

Nu cred ca e nevoie, exista autobuze.
Asa cum nu mai este statia de tramvai CFS, Vama spre P. Piatra, Vointa spre P. Unirii, Blocuri Metalurgie spre Tepro, Sala Sporturilor, Elena Doamna si Hotel Europa, la ce ar trebui statie P. Ros spre Tg. Cucu??? :twisted:

Doar in Iasi se poate intampla.

Pe liniile modernizate in unele statii nu s-au facut refugii...
De exemplu, in Botosani din cele 15 statii doar una nu are refugiu.
Deci se poate, de ce nu si la Iasi?


La Vointa, pe sensul spre Centru, a fost infiintata acum vreo 2 ani, prin decizie a Comisiei de circulatie din Primarie, statie de tramvai. Nu s-a regasit niciodata in teren. De peron macar pentru cea de pe sensul spre Billa ce sa mai vorbim...

Peroane aruncate care incotro in Nicolina-CUG, statii de tramvai desfiintate (de parca transportul public e un fel de diorama, unde se invart in nestire machetele, si nu serviciu destinat unor oameni care urca si coboara acolo unde au nevoie), peroane meschine (scurte si inguste), fara dotarile standard pentru confort si informare, circulatie auto de jur imprejurul peroanelor (siguranta 0 pentru calatori), treceri de pietoni aruncate la zeci de metri de intersectii, s.a.m.d., toate astea arata cat dispret exista la nivelul municipalitatii pentru oamenii simpli. Lucrarile facute sunt doar imagine in ochii unora ce vad doar suprafata, nimic nu e functional, nimic nu e facut PENTRU OAMENI, PENTRU COMUNITATE.

Peroanele din Nicolina-CUG sunt o culme a dementei: in fiecare statie (exceptand Biserica Inaltarea Domnului, unde s-a mers, totusi, pe logica) sunt amplasate la mama naibii unul fata de altul, iar unul are trecere de pietoni completa, pe cand celalalt doar intre peron si trotuarul de pe acelasi sens. Am vazut chiar in seara asta un exemplu de oameni care au luat teapa traversand dinspre trotuar (cel de pe sensul spre CUG) spre peron in Podu Ros (evident, doreau sa ajunga pe partea cealalta a strazii). Proiectul asta imi lasa tot mai tare un gust amar, ce a inlocuit treptat bucuria revenirii tramvaielor in CUG.



IMG_7510.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  79.9 kb
 Vizualizat:  de 11496 ori

IMG_7510.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 15 Sep 2015 21:30:42    Titlul subiectului: 181509

d4n:

Am fost in seara asta pe intregul tronson si am ramas socat: la toate peroanele de la statiile Tudor Neculai pana la statiile Biserica Inaltarea Domnului, inclusiv, s-au inlocuit indicatoarele de ocolire prin dreapta definitive, cu lampi galbene intermitente, montate anterior (initial fusesera provizorii, cu ocolire prin ambele parti) cu altele definitive, cu ocolire prin ambele parti, tot cu lampi galbene intermitente (iar lampile, culmea, sugereaza ocolire doar prin dreapta). Deci, da, s-a dus naibii si acea bruma de speranta ca va exista transport public cu benzi dedicate in Nicolina-CUG (cum se promisese), fie si cu sugerarea benzilor dedicate doar prin marcaje. Asta nu e oras, asta e dementa impinsa dincolo de orice limita...

La peroanele statiilor Pod Nicolina si Podu Ros inca sunt indicatoare provizorii, simple, de tabla, fara lampi, cu indicatie de ocolire prin ambele parti.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Rhadoo



Data înscrierii: 16/Ian/2008
Ultima vizita: 29/Noi/2023
Mesaje: 124
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 15 Sep 2015 22:02:21    Titlul subiectului: 181511

Eu cred ca dreptul de a ocoli peronul prin stânga se referă exclusiv la autobuzele care vor circula tot pe banda destinata tramvaiului. Altfel nu are nici o logică, fiindcă nicăieri altundeva în oraș nu este permisă ocolirea peronului prin stânga.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 15 Sep 2015 22:19:34    Titlul subiectului: 181512

Ba da, in Tudor, pe sensul spre Centru. Nici eu nu eram constient de asta, dar mi-a atras atentia in urma cu ceva timp cineva de pe forum.

Oricum, nu vad cum s-ar face diferentierea intre autobuze si altii, cata vreme banda 3 nu are marcaje repetitive TRAM si BUS.

sursa foto: Google Maps Street View



tudor.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  79.84 kb
 Vizualizat:  de 11451 ori

tudor.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
MIXIX



Data înscrierii: 03/Mar/2010
Ultima vizita: 27/Feb/2024
Mesaje: 83
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 16 Sep 2015 01:04:51    Titlul subiectului: 181515

Ocolirea prin dreapta e pentru cei de pe bd. Tudor Vladimirescu, ocolirea prin stanga e pentru cei care ies de pe str. Tepes Voda.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
d4n



Data înscrierii: 25/Mai/2009
Ultima vizita: 25/Dec/2015
Mesaje: 53
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 16 Sep 2015 08:21:51    Titlul subiectului: 181516

Si uite-asa, considerand ca din Podu Ros pana in capat CUG sunt cam 10 intersectii in care se asteapta pentru virajul la stanga, cred ca nu exagerez afirmand ca tramvaiele vor pierde cel putin 3 minute la dus si 3 la intors doar pe aceasta portiune in comparatie cu autobuzele.
Nu m-ar surpinde acum sa aflam ca si pe podul peste Bahlui va fi permis in continuare virajul la stanga, deci se va astepta la semafor ca si pana acum, pe linia de tramvai.


O alternativa ar fi bicicleta, dar stati putin! Ati vazut ce marcaje au facut si pentru astea? Toate sunt intrerupte in dreptul trecerilor de pietoni de pe traseu deci, dpdv regulamentar, biciclistul trebuie sa se dea jos ca sa traverseze acele stradute. Mad iar in Podu Ros e imposibil sa mergi cu mai mult de 5 km/h avand in vedere ca pista este fix pe mijlocul trotuarului, iar pe strada nu se mai poate merge fiindca... exista pista de biciclete.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 16 Sep 2015 08:39:04    Titlul subiectului: 181517

MIXIX a scris:
Ocolirea prin dreapta e pentru cei de pe bd. Tudor Vladimirescu, ocolirea prin stanga e pentru cei care ies de pe str. Tepes Voda.

Majoritatea covarsitoare a celor care ocolesc prin stanga vin tot de pe bulevard. Cei de pe Tepes Voda ar fi trebuit sa fie redirectionati prin parcarea de la Chimie pentru acces la stanga pe la semafor.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
MYSU



Data înscrierii: 09/Ian/2008
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 192
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 16 Sep 2015 08:53:25    Titlul subiectului: 181519

Oameni destepti tare in comisia de circulatie a Primariei Iasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
KTLYN



Data înscrierii: 25/Ian/2013
Ultima vizita: 26/Mar/2024
Mesaje: 208
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 16 Sep 2015 09:42:37    Titlul subiectului: 181525

Apropo, panoul care interzicea soferilor sa stationeze pe linia de tramvai, in cazul virajului la stanga spre Splai, a disparut de pe stalp de vreo doua zile.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ciubex



Data înscrierii: 20/Apr/2015
Ultima vizita: 24/Ian/2024
Mesaje: 20
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mie 16 Sep 2015 11:38:18    Titlul subiectului: 181529

1. Legat de faptul ca in rodurile din Canta si Tehnopolis. La acestea cel mai probabil nu s-au facut peroane pentru liniile interioare rondului pentru a permite intoarcerea si stationarea autobuzelor.
Cel putin in Canta, autobuzele stationeaza intre liniile de tramvai.

2. Semnul de circulatie de ocolire pe ambele parti sunt semne de circulatie generale nu sunt semne "dedicate" anumitor strazi/intersectii. Asadar, semnul de circulatie de la statia de tramvai situata pe bulevardul Tudor Vladimirescu reglementeaza trecerea tuturor vehiculelor de o parte si de alta a statiei de tramvai. Vehiculele ce iesa de pe strada Tepes Voda iesa mai usor pe la Facultatea de Chimie, pe la semafor, dar in zona statiei de tramvai trebuie sa acorde prioritate tuturor vehiculelor, nu au prioritate de trecere pe acea banda pe care se afla liniile de tramvai.
Cel mai probabil s-a luat aceasta decizie si pentru statiile de tramvai de pe Soseaua Nicolina pentru a preintampina gatuirile traficului, din doua benzi, din cauza statiilor s-ar fi putut folosi doar o banda. Odata cu mutarea Vamii de pe Nicolae Iorga la Tehnopolis, traficul va deveni tot mai aglomerat pe acea artera.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 16 Sep 2015 11:53:50    Titlul subiectului: 181530

ciubex a scris:
1. Legat de faptul ca in rodurile din Canta si Tehnopolis. La acestea cel mai probabil nu s-au facut peroane pentru liniile interioare rondului pentru a permite intoarcerea si stationarea autobuzelor.
Cel putin in Canta, autobuzele stationeaza intre liniile de tramvai.

Si de ce trebuie sa se rasfranga asta asupra calatorilor, mai ales ca pe liniile din ronduri tramvaiele stau aplecate spre stanga, deci distanta de la pamant la prima treapta se mareste considerabil? Trebuiau gasite solutii pentru ca autobuzele si tramvaiele sa se incadreze deopotriva la peroane, nu astfel de aiureli. Basca, este si periculos pentru calatori sa umble printre vehiculele oprite in paralel in rond.

ciubex a scris:
2. Semnul de circulatie de ocolire pe ambele parti sunt semne de circulatie generale nu sunt semne "dedicate" anumitor strazi/intersectii. Asadar, semnul de circulatie de la statia de tramvai situata pe bulevardul Tudor Vladimirescu reglementeaza trecerea tuturor vehiculelor de o parte si de alta a statiei de tramvai. Vehiculele ce iesa de pe strada Tepes Voda iesa mai usor pe la Facultatea de Chimie, pe la semafor, dar in zona statiei de tramvai trebuie sa acorde prioritate tuturor vehiculelor, nu au prioritate de trecere pe acea banda pe care se afla liniile de tramvai.
Cel mai probabil s-a luat aceasta decizie si pentru statiile de tramvai de pe Soseaua Nicolina pentru a preintampina gatuirile traficului, din doua benzi, din cauza statiilor s-ar fi putut folosi doar o banda. Odata cu mutarea Vamii de pe Nicolae Iorga la Tehnopolis, traficul va deveni tot mai aglomerat pe acea artera.

Din nou, discutam despre solutii aberante pentru probleme ce trebuie sa-si gaseasca rezolvarea in cu totul alt mod. Eu unul n-am mai vazut asa ceva in lumea civilizata (nici in Romania, sincer sa fiu).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
d4n



Data înscrierii: 25/Mai/2009
Ultima vizita: 25/Dec/2015
Mesaje: 53
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 16 Sep 2015 12:06:39    Titlul subiectului: 181531

ciubex a scris:

Cel mai probabil s-a luat aceasta decizie si pentru statiile de tramvai de pe Soseaua Nicolina pentru a preintampina gatuirile traficului ...

... prin gatuirea transportului in comun. Foarte bine au gandit. Doar este perfect logic ca, la 7:30, un tramvai cu 200 de pasageri sa astepte o tura de semafor in plus in fiecare intersectie.

Oare cum o sa mai fluidizeze traficul cei din Primarie atunci cand inca 10% din calatorii RATP isi vor achizitiona un autoturism, preferand sa stea blocati in trafic in propria masina decat intr-un tramvai? Ce alte solutii "inteligente" vor mai nascoci?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
kikisor11



Data înscrierii: 22/Aug/2013
Ultima vizita: 23/Iun/2021
Mesaje: 3
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 16 Sep 2015 12:50:08    Titlul subiectului: 181534

Aveti idee de ce nu se avanseaza cu retea electrica pe Podul Nicolina? Trebuie pusi stalpi noi, dar nici un semn.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ciubex



Data înscrierii: 20/Apr/2015
Ultima vizita: 24/Ian/2024
Mesaje: 20
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mie 16 Sep 2015 12:59:04    Titlul subiectului: 181535

Offtopic:
Citat:
Na, sper sa nu mi-o luati in nume de rau. Sunt fan tramvaie si trenuri Smile Insa sunt sofer si am masina, cu toate acestea in ziele de lucru merg cu mijloacele in transport (groaznice), asta pentru ca spre norocul meu am mijloace de transport de acasa pana la serviciu, dar daca nu as fi avut as fi folosit masina.
Masina o foloseste insa sotia, ea trebuie sa ajunga din Canta in Tatarasi si singura varianta e ceva maxi-taxi de la Unistil, care vin greu (1 la 30') si se misca greu, ii ia intre 40 si 80 de minute de acasa pana la serviciu.


Ontopic:
Bun, revenind la solutia folosita la ocolirea statiilor de tramvai. Din punctul meu de vedere mai mult incurca masinile care stau in intersectii pentru virajul la stanga pe linia de tramvai sau cele care stau sa se incadreze pe banda de langa linia de tramvai in apropierea statiilor de tramvai.
Pe cand o masina care trece prin dreptul statiilor de tramvai pe linia de tramvai nu incurca cu nimic ori eu nu-mi dau seama cu ce ar putea sa incurce.
Daca se vrea banda speciala pentru mijloacele de transport, atunci trebuia sa se gandeasca pe intregul traseu la aceasta restrictie. Altfel se va gatui traficul, cum am scris mai sus, in dreptul statiilor de tramvai situatie in care vor avea de suferit toti participantii la trafic, atat soferii cat si cei aflati in mijloacele de transport.

Asadar, va rog sa priviti obiectiv si cat mai pragmatic situatia, masinile ce vor trece prin statiile de tramvai nu vor incurca traficul. Traficul va fi incurcat de cele ce vor circula pe benzile cu liniile de tramvai si care vor fi nevoiti sa se incadreze pe banda de langa linia de tramvai.

Din pacate orasul nu a fost gandit cu artere dimensionate la fluxul de masini de acum si nici in viitorul apropiat nu se va prevedea o imbunatatire a lui.
Drumuri de centura nu sunt, iar cel ce este nu ajuta cu nimic. Ba din contra, odata cu mutarea vamii la Tehnopolis si cu introducerea tramvaielor va fi si mai groaznic traficul.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 16 Sep 2015 13:10:26    Titlul subiectului: 181536

Pragmatic gandind, cand nici banda de pe liniile de tramvai nu va mai fi indeajuns masinilor, iar transportul public va fi complet blocat de masini, ce anume se va mai intampla? Pana cand si pana unde extindem spatiul urban dedicat masinilor particulare si cand incepem, totusi, sa le restrictionam accesul in anumite zone urbane? E normal ca un sofer sa blocheze un tramvai cu 150-200 de calatori (care are si un grafic de respectat, dincolo de necazurile pricinuite celor din interior, nevoiti sa stea la fiecare intersectie cu diverse stradute de fundul cate unui sofer) pentru ca sta pe banda cu linia de tramvai asteptand sa vireze la stanga?

Intrebare, tot pragmatica: de ce se pun bare de protectie in dreapta peroanelor, cata vreme circula masini si prin stanga lor?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
kikisor11



Data înscrierii: 22/Aug/2013
Ultima vizita: 23/Iun/2021
Mesaje: 3
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 16 Sep 2015 13:38:31    Titlul subiectului: 181537

Deci nu are nimeni idee cand o sa se monteze stalpii pentru retea pe pod?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
d4n



Data înscrierii: 25/Mai/2009
Ultima vizita: 25/Dec/2015
Mesaje: 53
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 16 Sep 2015 15:32:54    Titlul subiectului: 181540

ciubex a scris:
Offtopic:
Pe cand o masina care trece prin dreptul statiilor de tramvai pe linia de tramvai nu incurca cu nimic ori eu nu-mi dau seama cu ce ar putea sa incurce.

1) Siguranta rutiera - cand semaforul e verde, soferii vor trece cu 50 km/h la cativa centimetri de pietonii inghesuiti pe un refugiu de un metru latime, timp ce un tramvai sau un autobuz n-ar trece cu mai mult de 20 km/h fiindca opreste sau abia pleaca.

2) Face tolerabila parcarea "unde vrea muschiul meu" - Daca se permite circulatia pe banda a 3-a, cea cu linia de tramvai, cei ce parcheaza pe prima banda nu vor fi certati de nimeni. Deja pe la Catedrala Catolica se parcheaza la dublare, pe o banda si jumate.

3) Timp dublu pierdut la semafoare - Multe statii fiind aproape de intersectii, chiar si prin interzicerea virajului la stanga masinile tot vor incurca, deoarece tramvaiul va trebui sa astepte sa se elibereze zona refugiului de autoturismele in rand la semafor, pentru a putea opri si el in statie, iar pana pleaca se face iar semaforul rosu.

3b) In Iasi este moda ca prima banda sa fie cu verde intermitent pentru virajul la dreapta. O alta "fluidizare" geniala a traficului. Deci coada de masini va fi pe banda a doua si pe linia de tramvai, in timp ce prima banda va fi pentru virajul la dreapta... in caz ca n-a parcat careva acolo.

4) Distrugerea infrastructurii - Autoturismele vor cara toate gunoaiele pe linie (de exemplu mazga care blocheaza in fiecare iarna macazele), in timp ce vara vor culege pe roti tot masticul (apoi apa se va infiltra, iarna ingheata, iar primavara apare craterul). Mai trece si cate un TIR cu zeci de tone de marfa si reteta e perfecta pentru trainicia liniei de tramvai.

5) Se incurajeaza traficul auto in oras - daca se extinde soseaua si la 10 benzi pe sens, in cateva luni se vor umple si alea. E vorba de "cerere indusa". Trebuie investit in reteaua rutiera cum ar fi sosele de centura si inele de ocolire a zonelor centrale. Benzile suplimentare ce trec prin aceleasi zone problematice nu ajuta cu nimic.

5b) Punctul critic e rondul din Podu Ros, cu cat ajung masini pe mai multe benzi in acelasi timp acolo, cu atat va fi mai nasol. Imagineaza-ti ca la supermarket ai 3 case deschise si se sta la coada pe 6 randuri... Vor fi favorizati soferii "smecheri" si cu mult tupeu, care in scurt timp vor deveni un exemplu pentru restul.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
gavril



Data înscrierii: 05/Ian/2011
Ultima vizita: 12/Apr/2022
Mesaje: 82
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 16 Sep 2015 17:52:04    Titlul subiectului: 181543

Nu am înțeles asta cu montatul rețelei de contact, că n-ar fi stâlpi.
Pe vremuri (...) rețeaua era montată pe stâlpii care au rol de iluminat public. Atât cea de tramvai cât și cea de troleibuz.

Acum de ce nu se mai poate Sad
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 16 Sep 2015 18:39:14    Titlul subiectului: 181545

Pai inca nu exista stalpi pentru iluminat public pe pasaj (priveste cu atentie fotografiile!)...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22  Următoare
Pagina 18 din 22

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community