Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Pasajul subteran Piata Presei Libere
Du-te la pagina 1, 2, 3  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Bucuresti: Infrastructura. lucrari, devieri
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 20/Noi/2017
Mesaje: 6496
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 12 Apr 2011 19:14:30    Titlul subiectului: Pasajul subteran Piata Presei Libere 142530

Deschid un topic referitor la acest subiect, si incep cu un articol postat pe iRealitatea. Nu luati chiat mot a mot, titlul articolului, ma indoiesc ca pasajul ar fi gata la anul. Oricum interesanta ideea cu ramificatia pasajului subteran, cred ca este o premiera pentru Bucuresti. Articolul se gaseste aici

Citat:
Pasajul de la Piața Presei va fi gata anul viitor: au început licitațiile

Primăria Capitalei caută consultant pentru lucrările de proiectare și execuție a Pasajului subteran de la Piața Presei Libere. Instituția condusă de Sorin Oprescu este dispusă să plătească 286.000 lei (aproximativ 70.000 de euro), pentru serviciile de consultanță, și până la 176 milioane lei (42,9 milioane euro) pentru serviciile de proiectare și execuție a pasajului.

Durata contractului de consultanță este de 130 de luni, din care 10 luni pe perioada de proiectare și execuție a lucrărilor și 120 de luni pe perioada de garanție.

Pasajul subteran de la Piața Presei Libere va face legătura între Șos. București – Ploiești și bulevardele Kiseleff și Mărăști. Lungimea totală a lucrării va fi 740 de metri din care pasajul propriu zis va avea 190 m, iar rampele vor avea o lungime de 140 m și o lățime de 7,8 m. Se va intra în pasaj de pe Șoseaua București-Ploiești, din dreptul Fântânii Miorița și se va ieși fie spre Bd. Kiseleff, fie spre Bd. Mărăști. Astfel, aproximativ la jumătatea pasajului, se va realiza o ramură ce asigură ieșirea spre bulevardul Mărăști. Această ramură va fi alcătuită dintr-un tronson de tunel cu o lungime de 130 m și o rampă de ieșire cu o lungime de 140 m.

Valoarea totală estimată a contractului, care include și eventualele lucrări similare ulterioare este de 176 milioane lei cu TVA (42,9 milioane euro). Valoarea lucrării propriu-zise (fără a lua în considerare lucrările similare ce ar putea fi realizate ulterior) este de 89 milioane lei (21,7 milioane euro). Traseul întregii lucrări se află pe domeniul public, astfel că municipalitatea nu va mai cheltui și alți bani și pentru exproprieri.

Lucrările la pasajul subteran de la Piața Presei Libere vor începe în acest an și vor dura 10 luni.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Kaustik



Data înscrierii: 11/Noi/2008
Ultima vizita: 22/Noi/2017
Mesaje: 759
Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila

MesajTrimis: Vin 15 Apr 2011 21:32:44    Titlul subiectului: 142647

Premiera ca premiera, interesanta va fi insa solutia tehnica adoptata. Ideal ar fi ca sensul dinspre Marasti spre DN1 sa supratraverseze/subtraverseze ramificatia DN1-Kiseleff, ori sensul DN1-Kiseleff sa supratraverseze/subtraverseze ramificatia DN1-Marasti, desi n-ar fi exclus nici un giratoriu subteran, asta din comoditate si usurinta investitiei. Oricum ar fi, trebuie privita in ansamblu orice lucrare acolo, pentru o eventuala statie/galerie de metrou...
_________________
"O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ADY88



Data înscrierii: 26/Oct/2009
Ultima vizita: 16/Dec/2013
Mesaje: 59
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 25 Ian 2013 18:35:52    Titlul subiectului: 161902

Ideal ar fi sa nu facem nici un fel de pasaj rutier in zona istorica (adica sa motivam traficul sa treaca pe acolo), pasaje rutiere de astea sunt bune in cartiere gen Balta Alba, Pantelimon, Drumul Taberei (alea construite pe timpul comunistilor).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 21/Noi/2017
Mesaje: 1794
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 25 Ian 2013 19:12:35    Titlul subiectului: 161907

Nu inteleg afirmatia cu motivarea traficului.
Ca s-o rezolvi, 2 variante :
1) Inchizi total accesul auto din motive istorice --> Rezolvat definitiv.
2) Lasi la misto o banda / sens --> Rezolvat aproape definitiv.
3) Daca construiesti un pasaj subteran la PPL / Arcul de Triumf parerea mea sincera este ca o sa aerisesti traficul in zona istorica, si nu o sa-l aglomerezi, pentru ca spre P. Victoriei nu o sa mai ai nici un semafor.
Zero semaoare --> zero ambuteiaje --> zero aglomerari.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 20/Noi/2017
Mesaje: 6496
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 25 Ian 2013 21:37:48    Titlul subiectului: 161922

Ideal ar fi sa fie pasaje rutiere pe toata axa nord-sud. S-a mai vorbit pe tema asta, la alte topice. Deocamdata la PPL nu s-a demarat nimic. Totul este pe hartie.
Ce frumos suna articolul acela cu care am deschis topicul. Vise desarte Twisted Evil

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ADY88



Data înscrierii: 26/Oct/2009
Ultima vizita: 16/Dec/2013
Mesaje: 59
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 26 Ian 2013 00:23:11    Titlul subiectului: 161932

andrei11 a scris:
Nu inteleg afirmatia cu motivarea traficului.

Prin motivarea traficului se are in vedere efectul psihologic ce intervine in mase, dupa ce tu ca primar rezolvi problema ambuteiajelor cu pasaje fara numar sau cu autostrada urbana (cel mai grav caz). Ca sa exemplific pe axa N-S. Daca ai fi construit pasaje in toate intersesctiile (Piata Presei, Arcul de Triumf, Victoriei, Romana, Universitate.... si tot asa pana la Giurgiului pe centura) astfel creeand o miscare fara semafoare pe axa, mai faci si parcari in apropiere. Vis oare?

1) Efectul psihologic in masa populara inainte de implimentarea proiectului (adica acum)
a) pierderede timp
b) nu am unde sa parchez

Ca rezultat, omul normal evita sa intre cu masina in centru, daca nu are treaba in centru. Iar daca are treaba foloseste transportul public.

2) Efectul psihologic in masa populara dupa implimentarea proiectului (adica pasaje fara numar)
a) sa trec eu cu masina prin centru, sa vad cum se circula pe noile pasaje (daca tineti minte asa s-a intamplat in cazul Basarab, desi pasajul e foarte UTIL orasului).
b) sa circul eu doar prin centru ca se circula repede pe acolo.
c) nu am nevoie de transportul public

Si astfel tu ai motiva indirect ca masele populare sa circule tot mai mult si mai mult pe axa N-S, astfel peste un timp capacitatea pasjelor ar fi devenit insuficienta pentru a prelua pe toti doritorii sa meraga pe ea si tu ai fi nevoit sa faci ceva ca sa cresti capacitatea pasajelor si asa poti sa ajungi pana la conditia la care au ajuns orasele americane, sa demolezi jumate de centru ca sa faci autostrazi cu 6 benzi pe sens si parcari enorme.

Efecte asupra centrului dupa ce ar creste traficul de masini prin zona:
1) mai multe masini inseamna mai mult: 1) gaz de esapament, 2) zgomot (asta scade calitatea vietii in zona centrala, respectiv pretul imobilelor)
2) multi ar renunta la apartamentele din centru, stiind ca pot rapid sa se duca cu masina intr-o suburbie la 30km de oras in vila (astfel usor s-ar depopula centrul, adica multe imobile ar ramane abandonate, deci s-ar ruina istoria romana ce se afla in centru).
andrei11 a scris:
1) Inchizi total accesul auto din motive istorice
Sa stii ca centrul vechi are popularitate la turisti, dar si la aborigeni, nu din cauza ca acolo ai pasaje si poti sa circuli cu 200 la ora, ci din cauza ca acolo nu ai masini si poti sa stai pe strada (ce a fost rapita de la automobilisti). Turistul iubeste nu pasajul subteran/suprateran ... ci zone istorice fara masini daca se poate (zone pietonale). Uita-te in centrul Vienei, acolo multe strazi sunt pietonale in centru, iar unele sunt circulate de masini doar dimineata.
andrei11 a scris:
2) Lasi la misto o banda / sens --> Rezolvat aproape definitiv.
Solutia asta ar fi buna pe Magheru (dar nu inainte de a rezolva "centura centrului" pe axa Pasaj Basarab-Stefan cel Mare-Mihai Bravu-Pandurilor ca sa poti sa ocolesti centrul), daca vrem ca si artera asta veche sa aduca bani bugetului prin turism (ca acolo imobile vechi sunt, deci baza e) ar trebui lasat pe centru 2 bezi pentru transportul public (tramvai modern si tramvai vechi gen Thomson, 2 benzi pentru iesire din centru si 1 banda pentru intrare in centru, restul artera pietonala pana la blocuri. Succesul va fi garantat la turisti, in scurt timp se vor deschide carciumi fara numar, care vor aduce bani bugetului si inca mai multi turisti.
andrei11 a scris:
3) Daca construiesti un pasaj subteran la PPL / Arcul de Triumf parerea mea sincera este ca o sa aerisesti traficul in zona istorica, si nu o sa-l aglomerezi, pentru ca spre P. Victoriei nu o sa mai ai nici un semafor.
Zero semaoare --> zero ambuteiaje --> zero aglomerari.
Pai anume ca trebuie sa eviti ca traficul sa intre in centru ,iar tu prin pasaje subterane (Romana, Universitate, Unirii (existent) ii vei motiva sa vina in centru.
guest a scris:
Ideal ar fi sa fie pasaje rutiere pe toata axa nord-sud. S-a mai vorbit pe tema asta, la alte topice. Deocamdata la PPL nu s-a demarat nimic. Totul este pe hartie.
Ce frumos suna articolul acela cu care am deschis topicul. Vise desarte Twisted Evil
Asta ar fi cuiul final in cosciugul centrului, ca zona turistica.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 21/Noi/2017
Mesaje: 1794
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 26 Ian 2013 00:29:57    Titlul subiectului: 161935

E un punct de vedere solid - pe care-l cunosc dealtfel - si pe care-l respect.
Ca nu sunt de acord cu el decat in parte e cu totul altceva.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Admin
Administrator/Moderator FORUM


Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Noi/2017
Mesaje: 542

MesajTrimis: Sâm 26 Ian 2013 00:36:38    Titlul subiectului: 161938

Deja discutia deviase prea mult de la subiectul initial, a si disparut un mesaj off-topic, va rugam ca de acum inainte orice mesaj pe care il scrieti aici sa fie strict legat de pasajul in discutie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Trimite un mesaj Vizitează site-ul autorului
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 20/Noi/2017
Mesaje: 6496
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 24 Iul 2013 08:40:23    Titlul subiectului: 165902

Desi lucrarile de infrastructura din capitala stagneaza, edilii viseaza sa deschida noi santiere. Din nou s-a adus in discutie subiectul cu pasajul de la Piata Presei Libere. Articolul se gaseste aici


Citat:
Primăria pregătește un nou șantier în nordul Capitalei, pentru un pasaj de 18 milioane de euro

Proiectul pentru Pasajul rutier de la Piata Presei Libere a fost adus marți în atenția publicului pentru ultima etapă a dezbaterii publice privind Planul Urbanistic Zonal aferent proiectului. Pasajul de 18 milioane de euro ar urma să fluidizeze traficul în nordul Capitalei, la ieșirea înspre Șoseaua București-Ploiești. Totuși, în cadrul dezbaterii de marți, majoritatea celor care au luat cuvântul din partea societății civile s-au arătat vădit împotriva proiectului care, spun ei, ar fi un nou șantier care să blocheze traficul, fără o utilitate clară și la un cost exagerat.
Pasajul de la Piața Presei Libere reprezintă unul dintre cele mai ample proiecte de infrastructură din București din ultimii 20 de ani. Un pasaj subteran rutier și un pasaj pietonal subteran nou, în valoare de 80 de milioane de lei, sunt soluțiile cu care Primăria Capitalei își propune să fluidizeze traficul aglomerat din zona de nord a Bucureștiului.
Conform proiectului, pasajul rutier subteran se va realiza pe sensul dinspre DN1 spre Soseaua Kiseleff. Șoferii vor intra în pasaj de pe Sos. București-Ploiești, din zona de după Fantana Miorita și vor ieși pe Șoseaua Kiseleff, în zona strandului Tineretului, și pe bd. Mărăști, după City Gate Towers. De asemenea, un pasaj pietonal subteran va fi construit în Piața Presei Libere.
"Rolul PUZ-ului discutat astăzi este de a putea coordona proiectul tehnic al Pasajului. Valoarea totală este de 18 milioane de euro, bani ce provin în totalitate de la bugetul local. Sper să fie gata în 2015, pentru că va trebui să lucrăm pe bucăți mici, să nu incomodăm traficul. Prin pasajul subteran se va intra după Fântâna Miorița și se va bifurca în subteran către cele două ieșiri, una pe Bd. Kiseleff și una pe Bd. Expoziției", a declarat Ion Dedu, directorul direcției Transporturi din cadrul Primăriei Capitalei.

Proiectul pasajului subteran ce datează din 2011 a fost readus de Primăria Capitalei pe lista priorităților pentru următorii ani și a organizat în luna iulie a acestui an procesul de dezbatere publică pentru a putea aproba Planul Urbanistic Zonal aferent proiectului, care coordonează normele urbanistice pentru întreaga zonă a Pieței Presei Libere. Ședința publică în acest scop a avut loc marți la Primăria Capitalei.
Pasajul subteran de la Piața Presei Libere a reprezentat un proiect controversat încă de la prezentarea sa, rerprezentanții societății civile și ai Ordinului Arhitecților dovedindu-se total împotriva acestuia. De altfel, majoritatea celor care au luat cuvântul marți la dezbaterea publică s-au arătat împotriva acestui proiect.
Principalul argument adus de cei care sunt împotriva proiectului este faptul că proiectul va atrage și mai mult traficul în nordul Capitalei și descurajează transportul public și va crea dificultăți pentru deplasarea pietonilor. De asemenea, aceștia susțin că proiectul va distruge spațiile verzi de pe Bd. Kiseleff, va spori poluarea în zonă și va fi doar un alt șantier rămas neterminat pe harta Capitalei.
Argumentul principal împotriva PUZ-ului, invocat de Nicușor Dan, este clădirea înaltă cât Casa Presei Libere prevăzută a fi construită între Bd. Mărăști și Kiseleff, pe spațiul verde de lângă capătul tramvaiului 41. Conform acestora, permiterea construirii unei astfel de clădiri pe spațiul verde este ilegală și ar aduce și mai mult trafic în zonă. Mai multe despre acest subiect puteți citi aici.
În replică, reprezentanții municipalității susțin că trotuarele din zonă vor rămâne la fel, se vor amenaja și piste de biciclete și pentru a ușura circulația pietonală vor fi construite și alte pasaje pietonale în tandem cu viitoarele stații de metrou de pe viitoarea magistrală de metrou către Aeroportul Otopeni, magistrală trecută însă de Ministerul Transporturilor pe linie moartă.
Licitația pentru construirea Pasajului Casa Presei a fost deja făcută de Primăria Capitalei în anul 2011. Contractul a fost semnat în luna mai a acelui an consorțiului SC Apolodor Demolari, Eurovia Construct International, TEHCON & Edilitare și Infrastructura și SC Consitrans SRL.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
folkfan



Data înscrierii: 29/Ian/2010
Ultima vizita: 16/Noi/2017
Mesaje: 608
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 26 Iul 2013 00:09:04    Titlul subiectului: 165982

Total pe dos decat ar trebui sa fie. Soferii ar trebui sa IASA mai usor din oras decat sa intre. Apoi, un pasaj pietonal la Piata Presei deja exista, il folosesc eu cu succes aproape zilnic. Si patiseria aia din pasaj e foarte buna Smile De ce mai e nevoie de inca unul?
_________________
Andrei Ionel
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
ADY88



Data înscrierii: 26/Oct/2009
Ultima vizita: 16/Dec/2013
Mesaje: 59
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 26 Iul 2013 09:31:24    Titlul subiectului: 165990

Raspunsul e simplu, politicienii pentru campanii electorale au nevoie de bani, banii ii imprumuta de la afaceristii LU Peste mioritici (gen Apolodor), acum primarul trebuie sa intoarca favorul companiei + profit enorm.
Si mai e un avantaj pentru Oprescu in acest pasaj realizare, coada de la PPL se va inmulti cu coada existenta de la Arcul de Triumf, si cum sa rezolvi asa o coada dubla la Arc? Firesc ca cu un nou pasaj la Arcul de Triumf. Si uite asa Oprescu(facand pasaje aiurea pe Kiseleff) isi creeaza front de munca, dupa ar trebui un nou pasaj la Victoriei, dupa la Romana, Universitate.....
ps.Sa fiu inteles corect, nu toate pasajele facute de Oprescu sunt aberatii(cum mai e ala de la B.Vacarescu si ala de la PCG), sunt si pasaje utile orasului, precum sunt Basarab, va fi Mihai Bravu, Piata Sudului.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 20/Noi/2017
Mesaje: 6496
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 30 Aug 2013 08:46:10    Titlul subiectului: 166771

Discutii, modificarea planului, dar, deocamdata nimic concret. Articolul se gaseste aici, este destul de lung.


[
Citat:
Pasajul de la Piața Presei, modificat și aprobat "pe genunchi", spun arhitecții și ONG-urile

Consiliul General al Municipiului București a aprobat miercuri, într-o variantă modificată, unul dintre cele mai controversate proiecte aparținând de Primăria Capitalei, Planul Urbanistic Zonal pentru Pasajul de la Piața Presei Libere. Deși Primarul Sorin Oprescu anunța triumfător că proiectul modificat ține cont de toate criticile aduse și că a fost modificat în concordanță, reprezentanții societății civile, alături de arhitecți, sunt în continuare vehement împotriva pasajului.
Aleșii Capitalei au aprobat miercuri PUZ-ul pasajului de la Piața Presei Libere, după ce acesta a fost modificat cu nici 24 de ore înainte. În urma modificărilor, operate sub forma a trei amendamente, a fost eliminat din proiect pasajul pietonal ce urma să se construiască pe sub Piața Presei și clădirea de birouri a MAE și parcarea subterană ce urmau să se construiască pe spațiul verde de la capătul liniei 41.
Având în vedere că modificările importante la proiect au fost operate pe ultima sută de metri, aleșii generali au votat mai mult "pe încredere", fără să vadă schița planului urbanistic în față, cu teama că acesta va fi anulat în instanță dacă nu este în legalitate.

După ce au analizat modificările propuse, Consilierii Generali au realizat că nu au aprobarea Arhitectului Șef al Capitalei, care se afla în concediu. Astfel, după ce ședința CGMB fusese oprită inițial timp de 30 de minute pentru modificarea proiectului, aceasta a fost din nou întreruptă până când aleșii generali au "făcut rost" de un reprezentant al Direcției Urbanism care să își asume răspunderea pe proiect.
Primarul Sorin Oprescu anunța triumfător, la finele ședinței, după ce planul urbanistic a fost aprobat a fost aprobat, că "observațiile societății civile au fost înglobate de în PUZ" și că "Țin seama de tot ce a spus societatea civilă", cu referire la pleiada de critici primite vizavi de acest proiect și la scoaterea din proiect a blocului de birouri înalt cât Casa Presei. Totuși reprezentanții Ordinului Arhitecților, dar și ai societății civile critică în continuare vehement proiectul și consideră că modificările operate se află la limita legii.
Irina Zamfirescu, una dintre cele mai puternice voci împotriva proiectului la ședința publică din urmă cu o lună, consideră că proiectul este la fel de rău ca și până acum, iar primarul general minte când spune că a ținut cont de toate recomandările societății civile:
"Sorin Oprescu a mințit, când tu te uiți în cameră și spui că asculți de societatea civilă, în contextul în care la dezbaterea publică toată lumea a spus să nu se facă proiectul, nimeni n-a spus că dacă nu fac clădirea MAE e ok. Un consilier USL care a luat cuvântul la ședință a spus că «Proiectul are și părți bune și părți proaste, dar noi îl votăm că avem încredere în dumneavoastră, să nu ziceți că nu vi-l votăm». Deci practic interesul public nu contează, s-au prins și consilierii că nu e bun, dar hai că l-a propus Oprescu.

De asemenea ei nu au primit documentația la timp. Ei au trebuit să oprească ședința, să aducă pe cineva de la urbanism care să spună că e legal, pentru că ei nu aveau proiectul. Cum votezi fără să știi ce votezi în condițiile astea, nici măcar între ei nu au dezbătut. Sunt niște decizii care vizează un oraș, nu mergi pe încredere, că a venit cineva de la urbanism și le-a zis să voteze liniștiți că e ok.
A fost votat dezbaterii publicede conținutul pripit, trebuia să intre din nou în circuitul de dezbatere publică. Nu contează care au fost modificările, trebuia din nou supus ciclului dezbaterii publice", a declarat pentru B365.ro Irina Zamfirescu, membră ActiveWatch.
De aceeași părere este și arhitectul Dan Marin, membru în Comisia de Urbanism din Primăria Capitalei, care s-a arătat, în mai multe rânduri, ferm împotriva proiectului:

"E aiurea să aprobi un lucru pe care l-au văzut doar unii, deși e un subiect public, ar trebui să fie publicat, or nu este publicat. Faptul că au renunțat la clădirea MAE e un lucru bun, dar faptul că pasajul rămâne pe Kiseleff nu schimbă datele problemelei. Acea șosea va fi mutilată pe zona de început, pe partea dreaptă, pentru că vor defrișa toată vegetația. Ceea ce s-a spus că nu se taie copacii, astea sunt povești, așa cum e pusă rampa aia acolo nu se poate altfel. Plus că tot trotuarul va dispărea de acolo.
De asemenea, argumentele de circulație sunt false. Primarul a spus că fac proiectul pentru cei care se întorc din weekend de la munte. E deplasat să spui așa ceva în momentul în care vei avea autostrada București-Ploiești, care va intra la Petricani. Pasajul este în continuare distructiv și inutil, așa cum am spus și până acum", ne-a declarat Dan Marin.
OAR a adus aceleași argumente împotriva aprobării pasajului și în urmă cu câte zile, când avertiza că pasajul de la Piața Presei Libere este "un proiect inutil, costisitor si foarte nociv".

Nici Nicușor Dan, președintele Asociației Salvați Bucureștiul, nu privește cu ochi buni proiectul și modificările aduse acestuia:
"Obiecția principală a societății civiile era că proiectul pasajului era inutil. E un proiect inutil, în contextul în care o parte din circulație se va muta pe București-Ploiești și în contextul în care o parte a acestui pasaj subteran rezolvă doar virajul la dreapta (n.r. ieșirea înspre Bd. Mărăști), lucru pe care îl poți face și fără să treci printr-un pasaj subteran. În afară de clădirea MAE, foarte bine că nu se mai face, obiecțiile rămân aceleași.
În plus nu s-a răspuns la obiecțiile cetățenilor, doar pe site-ul Primăriei au fost sute de oameni care spuneau că proiectul este inutil. E adevărat, nu e ca proiectul inițial care rădea toți copacii de pe Kiseleff, dar oricum schimbă și simetria bulevardului. Acest proiect nu face decât să mute aglomerația atâta cât e acum de la Piața Presei la Arcul de Triumf, deci ne apropiem cu câțiva kilometri de Piața Victoriei.", a declarat Nicușor Dan pentru B365.ro.
Pasajul de 18 milioane de euro ar urma să fluidizeze traficul în nordul Capitalei, la ieșirea înspre Șoseaua București-Ploiești. Conform proiectului, pasajul rutier subteran se va realiza pe sensul dinspre DN1 spre Soseaua Kiseleff. Șoferii vor intra în pasaj de pe Sos. București-Ploiești, din zona de după Fantana Miorita și vor ieși pe Șoseaua Kiseleff, în zona strandului Tineretului, și pe bd. Mărăști, după City Gate Towers. Pasajul va avea o lungime subterană de 200 de metri și rampe cu o lungime de 140 de metri fiecare.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 20/Noi/2017
Mesaje: 6496
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 08 Iul 2014 20:53:38    Titlul subiectului: 173754

In zona Pietei Presei Libere se lucreaza pe centrul intersectiei (foto 1), unde sunt utilajele de forare, precum si pe partea dreapta, cum vii dinspre Baneasa, inainte de intersectie. Deocamdata nu sunt probleme mari de trafic din cauza santierului.


Santier Piata Presei Libere, 2 iulie 001.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  57.19 kb
 Vizualizat:  de 6473 ori

Santier Piata Presei Libere, 2 iulie 001.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
folkfan



Data înscrierii: 29/Ian/2010
Ultima vizita: 16/Noi/2017
Mesaje: 608
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 22 Aug 2014 23:48:05    Titlul subiectului: 174389

Fotografie 20 august 2014 de pe turnul sudic geaman de la Piata Presei, de Emanuel Patrascioiu


pta presei santier.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  371.59 kb
 Vizualizat:  de 6296 ori

pta presei santier.jpg



_________________
Andrei Ionel
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Sveik



Data înscrierii: 10/Feb/2010
Ultima vizita: 24/Sep/2017
Mesaje: 88
Locație: Bucuresti 1 - Giulesti

MesajTrimis: Sâm 23 Aug 2014 13:46:25    Titlul subiectului: 174393

Au de gand sa faca si niste pasaje pietonale? In felul asta ar desfiinta orice semafor in intersectie si s-ar baza doar pe sensul giratoriu.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 20/Noi/2017
Mesaje: 6496
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 16 Oct 2014 09:00:52    Titlul subiectului: 175215

Un articol despre stadiul lucrarilor la pasajul de la Piata Presei Libere. Acesta se poate vedea aici.

Citat:
Când vor fi finalizate lucrările la Pasajul Piața Presei Libere

Primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, a declarat, miercuri dimineața, că speră că Pasajul de la Piața Presei Libere va fi gata în martie.

Lucrările la pasajul rutier Piața Presei au început în luna martie a acestui an și ar fi trebuit terminate în 10 luni, conform Primăriei Capitalei.

Miercuri dimineața, Sorin Oprescu a dat un nou termen pentru finalizarea lucrărilor de la Pasajul Piața Presei Libere: luna martie 2015.

Pasajul va permite, potrivit municipalității, subtraversarea acestei zone pe orice direcție, urmând să asigure legătura dintre transportul public de suprafață, respectiv linia de tramvai și liniile de autobuze, cu stația viitoarei magistrale 6 de metrou.

Intrarea în pasaj se va face pe direcția Șoselei București-Ploiești spre Bulevardul Kiseleff, iar ieșirea, pe Bulevardul Kiseleff, dar și pe bulevardul Mărăști.

Pasajul va avea o lungime de 550 de metri și va începe pe porțiunea din zona Fântâna Miorița și Piața Presei Libere pe Șos. București - Ploeiști, acesta urmând să se despartă sub formă literei "Y" sub intersecția de la Piața Presei.

Zona analizată și reglementată prin PUZ este cea a intersecției dintre bulevardul Poligrafiei - Șoseaua București-Ploiești - Șoseaua Kiseleff - bulevardul Mărăști.

Potrivit PUZ, contrucția pasajului ar trebui să dureze 10 luni. Potrivit primarului Capitalei, Sorin Oprescu, circulația în zonă nu va fi întreruptă pe perioada lucrărilor.

La sfarsitul lunii august 2013, consilierii generali ai Capitalei au dezbatut si modificat planul urbanistic zonal care stabilea traseul pasajului rutier subteran de la Piata Presei Libere. Initial, planul urbanistic prevedea construirea unui pasaj subteran in forma de Y sub Piata Presei si construirea unei cladiri de birouri, a unui pasaj subteran pietonal si a unor parcaje pe spatiul verde din zona unde intoarce tramvaiul 41. Printr-un amendament aprobat in timpul sedintei, din planul urbanistic zonal a ramas doar pasajul, celelate prevederi fiind scoase (cladirea, parcajul si pasajul pietonal).

Noul plan urbanistic zonal nu avea însă și avizele necesare pentru a fi aprobat de CGMB, astfel că proiectul s-a reîntors la consilierii generali pe 30 ianuarie, când a fost aprobat din nou.

"După ce se va aproba bugetul pe anul acesta vom începe lucrările. Șantierul va fi organizat chiar în Piața Presei Libere. Vor exista restricții de trafic în zonă, însă circulația nu va fi blocată", a precizat pentru B365.ro, Ion Dedu, director executiv al Direcției Transporturi din cadrul Primăriei Capitalei. În proiectul de buget pe anul 2014, proiectul beneficiază de o alocație de 15 milioane lei, cu toate că suma totală necesară pentru construcție este de 104,35 milioane lei.

Pasajul se va realiza pe sensul dinspre DN1 spre Soseaua Kiseleff și bd. Mărăști. Șoferii vor intra în pasaj de pe Sos. București-Ploiești, din zona de după Fantana Miorita. Sub Piața Presei Libere, pasajul se va bifurca, șoferii având la dispoziție două ieșiri: pe Șoseaua Kiseleff, în zona strandului Tineretului, și pe bd. Mărăști, după City Gate Towers.

Acest pasaj costă municipalitatea 62 de milioane de lei.

Sursa foto: www.b365.ro



pasaj_piata_presei_66936600.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  207.43 kb
 Vizualizat:  de 6091 ori

pasaj_piata_presei_66936600.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 20/Noi/2017
Mesaje: 6496
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 31 Oct 2014 23:08:49    Titlul subiectului: 175379

Sa vedem care este stadiul lucrarilor la viitorul pasaj de la Piata Presei Libere si ceea ce nu se zice pe b.365.ro
Pentru inceput sa vedem cum arata planul pasajului care va avea trei intrari, dinspre b-dul Expozitiei, dinspre Sos. Kiseleff si dinspre Sos. Bucuresti-Ploiesti (foto 1-2).



Tramclub, 31 octombrie 015.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  107.12 kb
 Vizualizat:  de 6014 ori

Tramclub, 31 octombrie 015.jpg



Tramclub, 31 octombrie 016.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  86.79 kb
 Vizualizat:  de 6014 ori

Tramclub, 31 octombrie 016.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 20/Noi/2017
Mesaje: 6496
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 31 Oct 2014 23:30:49    Titlul subiectului: 175380

Lucrarile au avansat pe Kiseleff, se lucreaza pe lateralele bulevardului. Teoretic, treficul pe bulevard nu este afectat, asta daca nu se blocheaza intersectia.


Tramclub, 31 octombrie 009.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  109.15 kb
 Vizualizat:  de 6009 ori

Tramclub, 31 octombrie 009.jpg



Tramclub, 31 octombrie 010.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  99.45 kb
 Vizualizat:  de 6009 ori

Tramclub, 31 octombrie 010.jpg



Tramclub, 31 octombrie 011.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  139.16 kb
 Vizualizat:  de 6009 ori

Tramclub, 31 octombrie 011.jpg



Tramclub, 31 octombrie 012.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  120.69 kb
 Vizualizat:  de 6009 ori

Tramclub, 31 octombrie 012.jpg



Tramclub, 31 octombrie 013.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  124.72 kb
 Vizualizat:  de 6009 ori

Tramclub, 31 octombrie 013.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile


Ultima modificare efectuată de către guest la Vin 31 Oct 2014 23:34:24, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 20/Noi/2017
Mesaje: 6496
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 31 Oct 2014 23:31:53    Titlul subiectului: 175381

Se lucra destul de intens si in zona intersectiei de la Piata presei Libere.


Tramclub, 31 octombrie 017.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  47.89 kb
 Vizualizat:  de 6008 ori

Tramclub, 31 octombrie 017.jpg



Tramclub, 31 octombrie 018.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  63.48 kb
 Vizualizat:  de 6008 ori

Tramclub, 31 octombrie 018.jpg



Tramclub, 31 octombrie 019.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  75.63 kb
 Vizualizat:  de 6008 ori

Tramclub, 31 octombrie 019.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 20/Noi/2017
Mesaje: 6496
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 31 Oct 2014 23:33:36    Titlul subiectului: 175382

Una dintre iesirile laterale ale pasajului pietonal de la Piata Presei Libere a fost inchisa din cauza lucrarilor (foto 1-2). Pasajul pietonal este aproape pustiu, cam toate magazinele sunt inchise.


Tramclub, 31 octombrie 020.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  44.66 kb
 Vizualizat:  de 6007 ori

Tramclub, 31 octombrie 020.jpg



Tramclub, 31 octombrie 021.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  86.72 kb
 Vizualizat:  de 6007 ori

Tramclub, 31 octombrie 021.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 20/Noi/2017
Mesaje: 6496
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 31 Oct 2014 23:36:02    Titlul subiectului: 175383

Pe bulevardul Expozitiei, imediat dupa intersectia de la Piata Presei Libere, se circula numai pe o banda (foto 1-3). Se lucreaza pe mijlocul bulevardului, la accesul la pasaj.


Tramclub, 31 octombrie 022.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  86 kb
 Vizualizat:  de 6004 ori

Tramclub, 31 octombrie 022.jpg



Tramclub, 31 octombrie 023.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  75.1 kb
 Vizualizat:  de 6004 ori

Tramclub, 31 octombrie 023.jpg



Tramclub, 31 octombrie 026.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  81.06 kb
 Vizualizat:  de 6004 ori

Tramclub, 31 octombrie 026.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 20/Noi/2017
Mesaje: 6496
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 31 Oct 2014 23:39:12    Titlul subiectului: 175384

Problema este ca avem si INDAGRA, la Romexpo, pana duminica, asta inseamna ca avem un flux mult mai mare de masini. Nebunie mare cred ca va fi in week-end.
Din cauza lucrarilor sunt probleme cu traficul, mai ales in zona Piata Montrea (terminalul unde intoarce 41 si linii de autobuz).
Dupa masa, tramvaiele de pe linia 41 ieseau sau intrau mai greu in terminal (foto 2) la fel si autobuzele care mergeau inspre Baneasa (foto 1).



Tramclub, 31 octombrie 027.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  83.08 kb
 Vizualizat:  de 6002 ori

Tramclub, 31 octombrie 027.jpg



Tramclub, 31 octombrie 028.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  72.34 kb
 Vizualizat:  de 6002 ori

Tramclub, 31 octombrie 028.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 21/Noi/2017
Mesaje: 1794
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 01 Noi 2014 00:01:16    Titlul subiectului: 175390

INDAGRA este o expozitie de specialitate, nu vine popor in vizita, asa cum se intampla la fostul TIB pana-n '89 si un an - doi dupa. Oricum TIB - ul s-a desfiintat de ceva ani.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 20/Noi/2017
Mesaje: 6496
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 01 Noi 2014 00:10:14    Titlul subiectului: 175391

Asa este, dar majoritatea vin cu masinile. Problema este ca acolo unde se se circula pe banda ingusta, langa trotuar (pe Expozitiei) este inainte de accesul auto spre RomExpo.
_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
folkfan



Data înscrierii: 29/Ian/2010
Ultima vizita: 16/Noi/2017
Mesaje: 608
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 01 Noi 2014 02:15:37    Titlul subiectului: 175395

Au fost imprejmuite si viitoarele iesiri ale pasajului pietonal din dreptul Pavilionului H.
_________________
Andrei Ionel
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Bucuresti: Infrastructura. lucrari, devieri Ora este GMT + 3 ore
Du-te la pagina 1, 2, 3  Următoare
Pagina 1 din 3

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community