Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Pasajul suprateran Basarab
Du-te la pagina 1, 2, 3 ... 16, 17, 18  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Bucuresti: Infrastructura. lucrari, devieri
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
bogdan71



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 04/Apr/2011
Mesaje: 234
Locație: Bucuresti 3

MesajTrimis: Vin 09 Dec 2005 00:38:19    Titlul subiectului: 56507

Mult așteptată, începerea lucrărilor la Pasajul Basarab va genera probleme serioase de trafic, atît pentru șoferi, cît și pentru transportul în comun. Hai să le spunem "previziuni"...:
1) 34 și 46 vor fi scurtate la Depoul Victoria (dacă acesta nu va fi vîndut), urmînd ca 634 să fie "eternizat" pentru vreo trei ani pe ruta Piața Dorobanți - Iancu de Hunedoara - Titulescu - Bd. Al. I. Cuza - Gara de Nord. Într-un fel, vînzarea depoului Victoria ar obliga RATB-ul să realizeze macazul de viraj pe Dr. Felix, unind 24 cu 46 și ducînd 34 în Bucureștii Noi sau Chitila. Eu zic că după începerea lucrărilor ar trebui să-i ducă mintea la asta chiar și dacă afacerea cu depoul Victoria cade.
2) După terminarea lucrărilor pe Giulești, vor reveni liniile 2 și 11. Nu și 44. 12 va dispărea pe vecie, sau va rămîne pe traseul CFR Progresul - Dep. Alexandria (sau Militari, ca fostul 25). În nici un caz, 12 nu va ajunge la Ghencea, deoarece acolo se va întoarce 8. În Giulești va fi reorientat și 35. Și 644 va fi "eternizat", ce-i drept pe un traseu scurtat, Schitu Măgureanu - Cobălcescu - Berzei - Dinicu Golescu - Afluentului - Plevnei.
3) Bucla de la Basarab va fi suprimată, la fel ca și pasarela pentru pietoni. Trecerea acestora se va face numai prin gurile de metrou.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Noi/2018
Mesaje: 553
Locație: Bucuresti 4 (Berceni)

MesajTrimis: Vin 09 Dec 2005 04:08:53    Titlul subiectului: 56518

1)-2) sunt informatii sigure, sau doar speculatii?
Despre 8 tocmai am citit pe site-ul ratb ca va fi reintrodus pe vechiul traseu: Ferentari - Trafic Greu - Preciziei
3) In machetele proiectului de prin presa am vazut ca bucla de la Basarab inca figura prin zona...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
mihai565



Data înscrierii: 19/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Apr/2015
Mesaje: 61
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 17 Dec 2005 23:20:33    Titlul subiectului: PASAJ RUTIER BASARAB -Solutia cea buna? 56889

Pasajul pleaca printr-o rampa de acces din Bd. N. Titulescu in apropierea intersectiei cu Bd. Al.I. Cuza, supratraverseaza Calea Grivitei, apoi pachetul de linii de cale ferata, Bd. Dinicu Golescu, inscriindu-se apoi intre fronturile construite ale Sos. Orhideelor, supratraverseaza si intersectia Plevnei – Orhideelor – Giulesti si Podul Grozavesti existent revenind la sol pe Sos. Grozavesti.
Pe rampa Titulescu, latimea carosabila de 21,0 m va permite circulatia tramvaielor de pe inel in ax, zona de tramvai fiind de 7,0 m precum si cu circulatia auto pe cate doua fire pe sens pe un carosabil de 7,0 m/sens.
Lungimea totala a pasajului va fi de cca 1.900 m din care pod 1607 m.
Vor fi instalate linii de tramvai pe pasajul suprateran si va fi creata o noua statie de tramvai deasupra liniilor de cale ferata, avand legaturi pietonale cu statia de cale ferata si metrou, accesul calatorilor facandu-se cu ajutorul ascensoarelor sau scarilor rulante. Investitia include rampe de acces, modificari in reteaua sinelor de tramvai in apropierea pasajului suprateran, schimbari minore la statia de metrou Basarab si adaptari ale diferitelor retele din zona.
Pe tronsonul dintre Bd. Dinicu Golescu si intersectia Giulesti- Plevnei, la nivelul solului, de o parte si de alta a amprizei pasajului, va fi realizata o locala cu latimea carosabila de 7,0 m, pentru aceasta fiind necesare demolari si exproprieri ale fronturilor construite pe soseaua Orhideeelor, cu precadere pe latura de sud, unde fondul imobiliar este de slaba calitate.
Estacadele pe care se desfasoara numai traficul auto se unesc inainte de traversarea Raului Dambovita si a B-dului V. Milea, urmand a cobori la nivelul solului in Sos. Grozavesti, aproximativ in dreptul Facultatii de Ecologie.
Intre rampele Grozavesti mentionate mai sus va fi amplasata la nivelul solului si calea de rulare pentru tramvai pe relatia Giulesti – Pod Grozavesti.

Ce se realizeaza prin executia Pasajului:
- inchiderea inelului principal de circulatie ceea ce conduce la evitarea zonei centrale a orasului pe axa Nord-Sud, a zonei Garii de Nord cat si la intregirea liniei de tramvai pe acelasi inel principal;
- reabilitarea strazilor aferente (Titulescu, Orhideelor, Plevnei, Giulesti ) precum si redeschiderea Soselei Grozavesti, intre Podul Grozavesti si Palatul Cotroceni;
- supralargirea Podului Grozavesti cu cate 2 benzi pe sens.
- descongestionarea centrului orasului si in special a axei N-S ca urmare inchiderii inelului principal de circulatie;
- reabilitarea strazilor adiacente precum si crearea unui important punct intermodal de transport in zona Basarab intre CF, metrou, RATB;
- reducerea cu peste 3,7% pe an a consumului de carburanti pentru mijloacele auto care tranziteaza zona;
- crearea a peste 1500 de locuri de munca pe perioada executiei si a cca 50 locuri de munca permanente dupa executie, pe timpul exploatarii.
Poza din ziar este cea de-a treia



1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  39.5 kb
 Vizualizat:  de 26765 ori

1.jpg



2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  49.29 kb
 Vizualizat:  de 26765 ori

2.jpg



RF_bucuresti-bucuresti-pas_211.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  44.47 kb
 Vizualizat:  de 26755 ori

RF_bucuresti-bucuresti-pas_211.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Dum 18 Dec 2005 14:08:31    Titlul subiectului: oo 56896

Nu este totul doar utilitatea lui si nu putem aplica principiul "scopul scuza mijloacele". Trebuie facut un plan de constructie a pasajului, organizat pe etape, care trebuie anuntate publicului si trebuie luate masuri pentru tulburari cat mai mici ale traficului.
Ideea de a incepe pasajul odata cu podul Grant mi se pare cretina. Practic, ar paraliza traficul intre nordul si sudul orasului.
Daca primaria nu are si un plan de constructie, impartit in mai multe faze, pot sa ma lipsesc de pasajul lor. Nu vreau ca acest pasaj sa se transforme in mare realizare politica a actualilor. Ati vazut ce a facut Casa Poporului din Bucuresti. Cine a mai pus troleibuzul si tramvaiul la loc dupa ce s'a terminat metroul in centru ? Vreau sa cred ca Videanu nu se joaca si el de-a faraonul.
Exista undeva o prezentare a etapelor de desfasurare a lucrarilor ? Exista termene precise? Sau se va lucra tot dupa principiul: "eu nu trec cu jeepul prin zona aia" ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdan71



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 04/Apr/2011
Mesaje: 234
Locație: Bucuresti 3

MesajTrimis: Lun 19 Dec 2005 01:08:35    Titlul subiectului: 56907

Am înțeles că zona Titulescu va fi ultima atacată... asta nu înseamnă că 34 și 46 își vor continua nestingherite circulația pe acolo - pentru că demararea unor lucrări gen metrou ușor pe tronsonul Văcărești - Mihai Bravu - Ștefan cel Mare - Iancu de Hundeoara - Titulescu mi se pare iminentă. Altfel, noua linie circulară 26 nu va fi mare scofală.
Din păcate, asta va întîrzia fuziunea 21+32 și deci reluarea circulației tramvaielor prin Piața Unirii - iar în cazul în care se vor încumeta să le facă simultan, bucureștenii vor fi nevoiți să redescopere mersul pe bicicletă, pentru că traficul va fi mult mai rău decît este în prezent.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Noi/2018
Mesaje: 553
Locație: Bucuresti 4 (Berceni)

MesajTrimis: Mar 20 Dec 2005 10:32:43    Titlul subiectului: 56944

Un articol in Romania Libera.. "vor fi montate panouri fonoabsorbante": http://www.romanialibera.ro/editie/index.php?url=articol&tabel=z16122005&idx=128

Si un link catre site-ul primariei cu descrierea proiectului: http://www1.pmb.ro/pmb/primar/proiecte/Pasaj_Basarab/pasaj.htm
. . deci pana la urma tramvaiul coboara de pe pasaj intre Cal. Plevnei si Dambovita... si o sa demoleze ceva din parcarea Carrefour.. hmmm..

Am observat, in pozele de pe site nu mai e linia de tramvai de pe Grivitei intre Gara de Nord si Titulescu... deci cel mai probabil 34 (adica 26) si 46 o sa ajunga dincolo de Gara Basarab Very Happy
24 si viitorul 45 poate ne rezerva si ele surprize...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Noi/2018
Mesaje: 553
Locație: Bucuresti 4 (Berceni)

MesajTrimis: Mar 17 Ian 2006 20:59:34    Titlul subiectului: yyyyyyyy 57825

Ziua, 17 ian 2006,
Pasajul Basarab scos la licitatie internationala
Primaria Capitalei asteapta publicarea anuntului in Buletinul Oficial al UE * Lucrarile de constructie incep in primavara si vor dura 3 ani
Prima investitie de anvergura din mandatul primarului general Adriean Videanu, pasajul rutier Basarab, se afla in prag de licitatie. Municipalitatea asteapta aparitia anuntului de organizare a licitatiei internationale pentru constructor in Buletinul Oficial al Uniunii Europene, pentru a dispune aparitia lui si in Monitorul Oficial din Romania. Potrivit edilului-sef, caietul de sarcini pus la dispozitie celor interesati urmeaza sa se vanda, cel mai probabil, pe 20 ianuarie. "Am transmis saptamana trecuta catre Uniunea Europeana anuntul pentru licitatia internationala privind constructia Pasajului Basarab, asa cum a dorit primarul general, si asteptam sa-l publicam si la noi. Caietul de sarcini este gata, contine mai multe capitole - documentatie tehnica, aspecte legislative - si va costa 26 de milioane de lei vechi. El va fi pus la dispozitie atat pe CD cat si in varianta clasica, pe suport de hartie", a declarat, ieri, Florentina Constantinescu, directorul Directiei de Achizitii Publice si Licitatii din cadrul Primariei Capitalei.
Patru ani de amanari
Lucrarile de constructie a pasajului rutier suprateran vor incepe, mai mult ca sigur, in aceasta primavara, dupa patru ani de amanari si dupa modificarea proiectului tehnic. Adriean Videanu, a prezentat anul trecut, in detaliu, noul proiect, care urmeaza sa fie construit cu fonduri obtinute din emisia de eurobonduri lansata vara trecuta pe piata internationala de capital. Constructia pasajului Basarab a fost supusa dezbaterii publice inca de acum circa patru ani, pe vremea cand Traian Basescu il anuntase ca proiect rutier deosebit de important pentru Bucuresti, potrivit unui studiu japonez de trafic (JIKA). Noua solutie gasita de proiectant a fost una care va rezolva problemele ridicate in repetate randuri de locuitorii din zona Titulescu si a Garii de Nord, respectiv zgomot, poluare, afectarea imobilelor.
Varianta noua a proiectului prevede o dublare a lungimii pasajului la 1900 m, din care regim de pod va avea pe o lungime 1600 m, construirea unor legaturi la sol cu pasajul in zonele Grivita, Calea Plevnei si Splaiul Independentei, largirea podului existent Grozavesti cu sapte metri carosabil si trei metri trotuar pentru facilitarea relatiilor de circulatie la nivelul solului, realizarea unei conexiuni de tip cale ferata - tramvai - pasaj in zona Garii, micsorarea rampei de urcare pe pod in zona bisericii de la Banul Manta la o inaltime de numai un metru, fata de doi metri.
Mai putini decibeli
Primarul general a dat asigurari ca aceasta varianta va rezolva nemultumirea locuitorilor din zona Titulescu, singurul impediment pentru riverani ramanand durata de executie, care se estimeaza la circa trei ani. Videanu le-a promis cetatenilor ca pe marginile pasajului vor fi instalate panouri fonoabsorbante, inalte de doi metri, care vor reduce nivelul de zgomot produs de trafic cu aproximativ 32 de decibeli, iar linia de tramvai va fi amenajata dupa metode moderne, astfel incat circulatia sa nu deranjeze prea mult. Pe timpul executiei lucrarilor la pasaj, masinile riveranilor vor putea fi parcate in zona de langa calea ferata. Pasajul Basarab va pleca dintr-o rampa de acces din Bd. Nicolae Titulescu in apropierea intersectiei cu Bd. Alexandru Ioan Cuza si va reveni la sol pe Sos. Grozavesti.
Magda SEVERIN

_________________
Harta transport București: http://transbuc.info
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Mar 17 Ian 2006 21:15:31    Titlul subiectului: 57826

Seamana putin cu prezentarea unei mari realizari a "epocii de aur".
Eu as vrea sa vad insa ce masuri se vor lua pentru traficul deviat.
Vor pune linia de tramvai pe Plevnei, cel putin o portiune?
Cum va afecta constructia traficul rutier si circulatia tramvaielor?
Podul Grant va intra in reparatii concomitent cu inceperea constructiei pasajului? Va rezista podul Grant pana la terminarea pasajului?
Asta vreau sa stiu, nu cum se lauda Videanul ce pasaj frumos construieste. Dupa traditia romaneasca, constructia va dura 4-5 ani, daca nu se mai scurteaza (adica se revine la lungimea initiala), din lipsa de fonduri.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ciordescu



Data înscrierii: 02/Noi/2005
Ultima vizita: 07/Iul/2009
Mesaje: 143
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 17 Ian 2006 22:36:47    Titlul subiectului: 57827

In dreptul postului de dirijare trafic din Gara de Nord (sub pasarela Basarab) se strang toate liniile din gara, adica din 14 se strang in maxim 7 sau ceva de genul acesta... ideea ar fi ca temporar in zona respectiva sa existe o trecere la nivel cu calea ferata care sa faca legatura Orhideelor - Titulescu, avand in vedere ca si trenurile care intra in Nord nu vin cu o viteza exorbitanta... astfel s-ar mai fluidiza putin traficul prin zona... si Titulescu inchis si Grant in reparatii..."parerea mea"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Noi/2018
Mesaje: 553
Locație: Bucuresti 4 (Berceni)

MesajTrimis: Lun 30 Ian 2006 01:33:27    Titlul subiectului: 58112

Romania Libera:
Aproape 30 de firme, interesate sa construiasca Pasajul Basarab Luni 30 Ianuarie 2006
Aproape 30 de firme au cumparat caietul de sarcini pentru proiectul Pasajului Basarab, a afirmat ieri Gh. Udriste, directorul Directiei Transporturi din Primaria Capitalei. De la data publicarii anuntului privind organizarea licitatiei internationale pentru desemnarea constructorului pasajului (20 ianuarie a.c.), firmele interesate au la dispozitie 52 de zile pentru elaborarea ofertelor. Dupa depunerea acestora, specialistii municipalitatii vor avea doua saptamani la dispozitie pentru a le analiza (adica - in viziunea romanului sictirit de actuala administratie, oricare ar fi ea - pt licitatia de spagi Smile) ), dupa care se va stabili castigatorul. Lucrarile au fost programate sa inceapa in aceasta primavara, dar nimeni nu poate spune exact data respectiva.
Valoarea investitiei este de aproape 140 de milioane de euro, aproximativ dubla fata de cea initiala, pentru ca s-au modificat dimensiunile pasajului. Lungimea lui va fi de 1900 de metri, din care regim de pod va avea pe o lungime de 1600 de metri. Banii sunt asigurati din emisiunea de obligatiuni municipale lansata in cursul anului trecut de municipalitate. Constructia Pasajului Basarab a primit pe 10 ianuarie a.c. avizul de mediu. Proiectul a fost supus dezbaterii publice in luna decembrie, cand primarul general s-a declarat dispus sa faca unele compromisuri pentru a linisti protestele locuitorilor din zona. El le-a promis cetatenilor din zona Titulescu ca pe marginile pasajului vor fi instalate panouri fonoabsorbante care vor reduce nivelul de zgomot produs de trafic, iar linia de tramvai va fi amenajata dupa metode moderne, astfel incat circulatia sa nu deranjeze prea mult. Aceasta masura a fost luata deoarece locuitorii s-au manifestat impotriva poluarii fonice si chimice ce s-ar produce dupa intrarea in exploatare a pasajului.

_________________
Harta transport București: http://transbuc.info
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
metrou.usor



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 02/Mar/2007
Mesaje: 536
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 04 Feb 2006 18:10:47    Titlul subiectului: ba 58259

Am observat ceva ciudat in aceasta poza... de ce linia de tramvai merge prin fata garii Basarab si apoi spre IDM?


RF_untitled.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  45.26 kb
 Vizualizat:  de 28442 ori

RF_untitled.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Noi/2018
Mesaje: 553
Locație: Bucuresti 4 (Berceni)

MesajTrimis: Mie 01 Mar 2006 09:35:59    Titlul subiectului: 58800

Ziua, 1 feb 2006:
Primarul general a afirmat ca mai multe companii spaniole s-au aratat interesate sa participe la construirea pasajului Basarab, unul dintre cele mai importante proiecte ale municipalitatii. "Suntem un partener transparent si predictibil, si sper ca acest lucru sa fie un avantaj in competitia cu alte capitale europene pentru atragerea de investitii straine directe. (...) Firmele spaniole s-au aratat interesate de a participa la construirea Pasajului Basarab si le incurajam sa investeasca si in alte domenii de interes general pentru Capitala, de la alimentarea cu apa la construirea de spitale", a mai spus Videanu. Seminarul "Solutii spaniole pentru provocari cu care se confrunta Romania: infrastructura urbana si protectia mediului" a fost organizat la Bucuresti de guvernul regional Madrid in colaborare cu Forum Invest si cu sprijinul Ambasadei Spaniei, cu ocazia vizitei in Romania a presedintelui guvernului regional Madrid, Esperanza Aguirre.

Cotidianul, 16 feb 2006
Pasajul care traverseaza tribunalulAntoaneta Etves, Oana Munteanu
Construirea celui mai mare pasaj suprateran din Romania a stirnit controverse. Nemultumiti ca strada le va trece pe la fereastra, bucurestenii din zona in care se va ridica Pasajul Basarab au dat in judecata autoritatile.
descarca macheta proiectului
Cu 170 de milioane de dolari, primarul Videanu vrea sa construiasca in Bucuresti cel mai mare pasaj suprateran din Romania. Suprafata totala a pasajului va fi de 56.000 de metri patrati, iar lungimea sa va fi de aproximativ 2 kilometri. Inalt de 28 de metri, pasajul va porni din intersectia Bulevardului Nicolae Titulescu cu strada Alexandru Ioan Cuza, nu departe de Gara de Nord, si va reveni la sol pe soseaua Grozavesti, dupa ce va traversa riul Dimbovita.
Pasajul Basarab va avea patru benzi pentru masini si doua linii de tramvai. Deasupra liniilor feroviare de la Gara Basarab se va construi o statie de tramvai, care va avea legaturi cu calea ferata, si metrou prin ascensoare sau scari rulante. Dar autoritatile isi propun ca pasajul sa fluidizeze si traficul din zona Garii de Nord. „O sa aiba o retea de iluminat proprie, dar si spatii verzi“, spune Gheorghe Udriste, director al Directiei de Transporturi si Drumuri din cadrul Primariei Capitalei.
Patru ani de lucrari
Lucrarile la pasaj vor fi demarate in primavara acestui an si vor fi finalizate in 2009. Firmele interesate sa lucreze la acest pasaj au posibilitatea de a cumpara caietul de sarcini pentru licitatia internationala care va fi organizata de catre Primarie, iar la mijlocul lunii martie trebuie sa depuna ofertele.
Firmele trebuie sa dovedeasca faptul ca in ultimii cinci ani au efectuat lucrari de constructii pentru poduri, viaducte si sosele suspendate de cel putin 75 de milioane de euro, lucrari de constructii pentru cai ferate sau tramvai de cinci milioane de euro. Cifra medie de afaceri pe ultimii trei ani trebuie sa fie de cel putin 120 de milioane de euro.
Locuitorii si autoritatile, in proces
Conceput sa rezolve problema traficului din Bucuresti, proiectul lui Videanu nu tine cont de locuitorii din zona. Asociatiile de locatari si chiar parohia bisericii Sfinta Vineri Noua, sprijiniti de organizatii nonguvernamentale, au dat deja in judecata autoritatile pentru lucrarile pe care intentioneaza sa le faca in zona. „Acest proiect l-a lansat domnul Basescu in 2001, pe cind era primar general al Capitalei. De atunci am protestat si chiar am demonstrat printr-o simulare pe calculator ca proiectul nu rezolva problema traficului. Domnul Basescu a zis ca daca nu va fi bun, il va darima“, spune preot la biserica Sfinta Vineri Noua, Valentin Fotescu.
„Sintem disperati. Am stat tot timpul in santier din 1974 pina in prezent“, spune Amelia Croitoru, locuitor din zona. •



pasaj.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  25.6 kb
 Vizualizat:  de 26745 ori

pasaj.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Mie 01 Mar 2006 09:51:56    Titlul subiectului: 58803

Pasajul Basarab mi se pare bun doar pentru descongestionarea circulatiei de la sos.Orhideelor pana la Titulescu si la Gara de Nord. In rest, prelungirea lui mi se pare deja de domeniul SF. Mai bine sa faca parcari subterane mai multe in zonele unde nici unde e interzis nu mai ai unde sa parchezi.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
DanCld



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Mai/2007
Mesaje: 86
Locație: Bucuresti 6 (Drumul Taberei)

MesajTrimis: Mie 01 Mar 2006 15:47:06    Titlul subiectului: trhtrht 58815

Pasajul Basarab e în principiu o idee bună, chiar și așa, lungit de la Titulescu până dincolo de Dâmbovița. Varianta "scurtă" a lui ar fi creat un pol al aglomerației la intersecția Plevnei/Orhideelor/Giulești (Carrefour); varianta "lungă" mută acest pol până la Răzoare (un lucru nu în întregime bun, părerea mea). De asemenea, ținând cont de distanța dintre blocurile de pe Titulescu, nu văd deloc roz viața arhitecților Rolling Eyes
Acuma dacă pun la punct și o variantă eficientă de "șuntare" a intersecției de la Răzoare pe direcția Drumul Taberei-Centru.... Cool
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Noi/2018
Mesaje: 553
Locație: Bucuresti 4 (Berceni)

MesajTrimis: Sâm 04 Mar 2006 23:34:10    Titlul subiectului: 58919

Din ce spune proiectul, pasajul o sa aterizeze direct in sos Grozavesti, dincolo de intersectia cu Vasile Milea...
_________________
Harta transport București: http://transbuc.info
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Pasagerul



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 06/Iul/2006
Mesaje: 44

MesajTrimis: Lun 06 Mar 2006 16:18:53    Titlul subiectului: 58945

Din pacate asta e efectul oricarui pasaj: scurtcircuiteaza un semafor ca sa mute aglomeratia la urmatorul. Se vede dealtfel ca la orice ora de virf toate pasajele Bucurestiului sunt blocate.
Oricum, pasajul Basarab e deja depasit, trebuia sa fi fost gata la ora asta, nu abia sa-l incepem...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Noi/2018
Mesaje: 553
Locație: Bucuresti 4 (Berceni)

MesajTrimis: Mar 07 Mar 2006 11:00:42    Titlul subiectului: 58978

Ziua, ECONOMIC - Sambata, 4 martie 2006

Bataie pe construirea pasajului Basarab
54 de companii au cumparat caietul de sarcini al licitatiei internationale din 15 martie
Adriean Videanu, primarul general al Capitalei, a anuntat ca 54 de companii au cumparat, pana in prezent, caietul de sarcini al licitatiei internationale pentru construirea pasajului rutier suprateran Basarab. "Practic, e greu de crezut ca de acum incolo va mai cumpara cineva caietul, pentru ca timpul este destul de scurt", este de parere Videanu. Licitatia va avea loc pe 15 martie, la ora 12.00, anuntul fiind publicat atat in Buletinul oficial al UE (OJEC), cat si in Monitorul Oficial al Romaniei. Caietul de sarcini, in valoare de 2500 RON, a fost pus in vanzare pe 23 ianuarie a.c., iar conditiile de participare sunt foarte stricte, lucrarea urmand sa fie atribuita unei singure societati, nu impartita pe bucati. Garantia de participare a firmele care achizitioneaza caietul de sarcini este de 5 milioane RON.
De asemenea, ofertantii trebuie sa faca dovada ca, in ultimii cinci ani, au obtinut contracte astfel: lucrari de constructii pentru poduri, viaducte si sosele suspendate - un pod, (viaduct sau sosea suspendata) de 75 mil. euro (273.195.000 RON); lucrari de constructii cai ferate sau tramvai de 5 mil. euro (18.213.000 RON); lucrari de structura pentru autostrazi, sosele sau strazi - de 3 mil. euro (10.927.800 RON). Firma ofertanta trebuie sa aiba cifra medie de afaceri pe ultimii trei ani de 120 mil. euro (437.112.000 RON). Perioada pentru care ofertantul trebuie sa isi mentina oferta valabila este de 90 de zile. Potrivit site-ului Primariei Capitalei, criteriul utilizat pentru atribuirea contractului va fi "oferta cea mai avantajoasa din punct de vedere tehnico-economic".
Cu o lungime de 1,9 km, pasajul va pleca printr-o rampa de acces din Bd. N. Titulescu, in apropierea intersectiei cu Bd. Al. I. Cuza, va supratraversa Calea Grivitei, apoi pachetul de linii de cale ferata si Bd. Dinicu Golescu, inscriindu-se apoi intre fronturile construite ale Sos. Orhideelor, va supratraversa si intersectia Plevnei - Orhideelor - Giulesti si Podul Grozavesti existent, revenind la sol pe Sos. Grozavesti.
Magda SEVERIN

_________________
Harta transport București: http://transbuc.info
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Noi/2018
Mesaje: 553
Locație: Bucuresti 4 (Berceni)

MesajTrimis: Mie 29 Mar 2006 10:34:46    Titlul subiectului: ba 59386

29 Martie 2006
EVZ 29 mar 2006
Stiri din actualitatea Capitalei
Se liciteaza Pasajul Basarab

PROIECTE. Primaria Capitalei va deschide, in zilele urmatoare, ofertele pentru trei dintre marile proiecte anuntate de Adriean Videanu. Licitatiile se vor desfasura astfel: pe 29 martie, ora 12.00 - pentru sistemul de alimentare cu apa si canalizare in cartierul Olimpia din sectorul 3; pe 30 martie, ora 11.00 - pentru artera ce leaga Doamna Ghica de Bulevardul Chisinau, plus un pasaj pietonal in aceeasi zona din sectorul 2, iar pe 31 martie, ora 12.00 se deschid ofertele pentru executia celebrului Pasaj Basarab. Firmele interesate trebuie sa ajunga la Primaria Capitalei inainte de orele amintite, daca vor sa li se ia ofertele in seama.

_________________
Harta transport București: http://transbuc.info
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Noi/2018
Mesaje: 553
Locație: Bucuresti 4 (Berceni)

MesajTrimis: Mar 06 Iun 2006 07:15:52    Titlul subiectului: bbbb 60863

Libertatea, 2006-06-06
Constructia Podului Basarab incepe la 1 iulie
Primaria Capitalei va anunta la 8 iunie cine va construi Pasajul Basarab. Lucrarile vor incepe la 1 iulie. Desi 58 de firme au cumparat caietele de sarcini, doar 7 s-au prezentat la “concurs”. Podul va avea un capat pe soseaua Titulescu si celalalt langa statia de metrou Grozavesti.

_________________
Harta transport București: http://transbuc.info
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
dizzy



Data înscrierii: 06/Iun/2006
Ultima vizita: 27/Ian/2015
Mesaje: 9
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 06 Iun 2006 20:01:21    Titlul subiectului: 60884

Daca i-ar duce mintea ar face capatul dupa Podul Grozavesti. Altfel, o sa se faca un mare carnat de masini pe pod.
Iar toate Supermarketurile ar trebui scoase in afara orasului ca aici au adus numai incalceala de circulatie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
jad



Data înscrierii: 24/Mar/2006
Ultima vizita: 06/Iun/2018
Mesaje: 55
Locație: Bucuresti 1 (Ion Mihalache)

MesajTrimis: Mie 07 Iun 2006 09:48:12    Titlul subiectului: 60890

dizzy a scris:
Daca i-ar duce mintea ar face capatul dupa Podul Grozavesti. Altfel, o sa se faca un mare carnat de masini pe pod.
Iar toate Supermarketurile ar trebui scoase in afara orasului ca aici au adus numai incalceala de circulatie.
DA, pasajul se va termina pe sos Grozavesti DUPA pod si intersectia cu Vasile Milea. Tramvaiele vor cobori pe Vasile Milea si probabil vor fi bretele pentru legatura cu intersectiile din zona podului Grozavesti.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Noi/2018
Mesaje: 553
Locație: Bucuresti 4 (Berceni)

MesajTrimis: Mie 07 Iun 2006 10:04:45    Titlul subiectului: 60892

Asa cum arata macheta si din ce s-a zis despre proiect, tramvaiele coboara inainte de podul Grozavesti pe niste bretele proprii, se reuneste cu calea de la nivelul solului si abia apoi trece Dimbovita pe podul inferior.
_________________
Harta transport București: http://transbuc.info
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
RobertC



Data înscrierii: 29/Mai/2006
Ultima vizita: 26/Iul/2009
Mesaje: 178
Locație: Bucuresti 4 (Obregia)

MesajTrimis: Mie 07 Iun 2006 10:07:13    Titlul subiectului: 60893

Uitati-va pe www.pmb.ro si o sa vedeti proiectul. Se termina dincolo de pod
_________________
Degeaba se schimba parcul de vehicule, daca numarul lor scade Sad
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Noi/2018
Mesaje: 553
Locație: Bucuresti 4 (Berceni)

MesajTrimis: Sâm 10 Iun 2006 20:31:21    Titlul subiectului: 0000 61037

un articol, as zice, importiva pasajului
Ziua, 2006-06-10,
Videanu K.O.
Exproprierile de terenuri necesare pentru realizarea pasajului de la Basarab si largirea Bd-ului Tudor Vladimirescu au fost contestate, ieri, de consilierii municipali PSD, declararea celor doua proiecte de investitii "de utilitate publica" fiind respinsa in sedinta Consiliului General al Municipiului Bucuresti (CGMB). Consilierii municipali s-au intrunit, ieri, in sedinta extraordinara, pentru a aproba declararea proiectelor Pasajul Basarab si largirea Bd-ului Tudor Vladimirescu, "de utilitate publica". Initiativa apartine executivului municipalitatii care, potrivit primarului general Adriean Videanu, are nevoie de terenurile private din zona pentru a rezolva "probleme stringente ale orasului". "Bucurestiul are nevoie de inchiderea inelului de circulatie si de largirea unor bulevarde. Pentru acest lucru, avem nevoie de terenuri, unele proprietate privata. Nimeni nu va pierde, mai ales ca proprietarii - persoane fizice sau juridice - vor fi despagubite la justa valoare", a afirmat Videanu. Pentru realizarea pasajului de la Basarab, municipalitatea intentioneaza sa exproprieze proprietari de terenuri de pe strazile Soseaua Orhideelor, Calea Plevnei, Soseaua Grozavesti, Soseaua Giulesti, Splaiul Independentei si Bulevardul Vasile Milea. Ca sa poata trece la procedura de expropriere, Primaria Capitalei a initiat un proiect de hotarare prin care sa declare proiectul de la Basarab "de utilitate publica". Aceeasi procedura urma sa fie folosita si pentru largirea Bd-ului Tudor Vladimirescu, inchis traficului in prezent, din cauza lucrarilor de refacere a carosabilului si retelelor edilitare. Pentru a declara cele doua proiecte de investitii "de utilitate publica", municipalitatea avea nevoie de votul a doua treimi din numarul total de consilieri. In CGMB, din cei 55 de consilieri, Alianta DA are - teoretic - asigurata majoritatea simpla (32 de reprezentanti) necesara pentru stabilirea bugetului si pentru luarea altor decizii ordinare. In schimb, pentru deciziile privind patrimoniul orasului (asocieri cu diferiti investitori, garantarea unor credite municipale ori alte probleme legate de patrimoniul orasului), legea 215/2001 prevede ca sunt necesare voturile a doua treimi din numarul de consilieri in functie.

Pentru PSD pasajul este o "minciuna"

Desi PSD si-a pierdut influenta in CGMB - unde, fara votul social-democratilor, nu putea trece nici un proiect important -, grupul social-democrat (format din 13 consilieri, fata de 19, cu cat a inceput mandatul) a reusit sa blocheze cele doua initiative municipale, mizand pe lipsa masiva de la sedinta a colegilor din Alianta DA Cu argumentul ca "se fura" sau ca "ne opunem nationalizarii", lucrarile pentru pasajul Basarab si largirea Bd-ului Tudor Vladimirescu se amana pe termen nelimitat. "Cu privire la pasajul de la Basarab, de mai multi ani, grupul PSD a aratat ca este o minciuna. Este o minciuna faptul ca pasajul, lucrarile nu vor deranja pe nimeni si nimic. Aflam ca fondurile (valoarea investitiei - n.red.) s-au dublat, iar acum aflam ca trebuie sa mai si nationalizam terenurile oamenilor. (...) Este inadmisibil sa mergem pe aceasta teorie a hotiilor din pasi marunti impotriva cetateanului", a argumentat consilierul municipal PSD Doru Giugula refuzul grupului social-democrat pentru aprobarea exproprierilor. Cele doua proiecte de hotarare au fost respinse de CGMB, din lipsa de cvorum. Primarul general este de parere ca respingerea celor doua proiecte nu inseamna decat "tergiversarea descongestionarii traficului in Bucuresti". "Dincolo de atitudinea politica a PSD, acest pasaj este extrem de important pentru descongestionarea traficului din Bucuresti. Din pacate, trebuie sa respect punctul de vedere al colegilor nostri. Nu trebuie sa intarziem lucrarile, mai ales ca argumentele domnului Giugula sunt neconvingatoare. Sper ca Alianta (DA - n.r.) sa se mobilizeze mai bine la sedinta urmatoare, pentru a rezolva aceste proiecte vitale pentru oras", a afirmat Videanu, la finalul sedintei CGMB. (M.S.)

_________________
Harta transport București: http://transbuc.info
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Noi/2018
Mesaje: 553
Locație: Bucuresti 4 (Berceni)

MesajTrimis: Mie 14 Iun 2006 11:06:35    Titlul subiectului: jrjtr 61138

Romania Libera,
Va fi construit de o firma italiana si una spaniola
Alt proiect pentru Pasajul Basarab
Miercuri 14 Iunie 2006
Un consortiu format dintr-o firma italiana si una spaniola va construi Pasajul Basarab. Asa s-a decis la licitatia care a avut loc ieri la Primaria Capitalei, in urma analizarii celor sapte oferte depuse de firme din tara si din strainatate. Castigatoare a fost desemnata, cu unanimitate, oferta depusa de ASTALDI SpA - FCC CONSTUCCION SA. Costul total al constructiei va fi de 178 de milioane de euro, aproape dublu fata de varianta initiala care a fost facuta publica pe vremea fostului primar Traian Basescu. Termenul de executie este de 28 de luni, peste cateva luni urmand sa inceapa lucrarile. Data exacta a demararii santierului nu a fost stabilita inca. Peste cel mult 10 zile se va semna contractul intre Primaria Capitalei si consortiul de firme castigator.
Solutia tehnica dupa care se va realiza constructia este una complexa si schimba total solutia de baza prezentata de primarie, dupa cum a afirmat ieri Gh. Udriste, directorul Directiei Transporturi din Primaria Capitalei.
Va semana cu podurile de la Agigea si Basarabi
La alegerea solutiei au fost consultati mai multi profesori universitari de la Universitatea de Constructii. Acestia au povestit despre modul in care se va construi pasajul, care va avea un pilon in zona Orhideelor construit in asa fel incat sa nu afecteze functionalitatea metroului. Toate viaductele si rampele de acces au fost schimbate si s-au marit deschiderile. Tehnologia de executie este mult mai facila si se va realiza pe baza unei documentatii aprofundate.
Partea de pasaj care va traversa pachetul de linii de cale ferata va semana cu podul de la Agigea care traverseaza Canalul Dunare-Marea Neagra, cu exceptia liniilor de tramvai care nu exista pe acel pod. Aceasta zona a podului va fi acoperita cu o copertina transparenta care va asigura protectie pentru cei care vor astepta venirea tramvaiului in statie. Partea de pasaj care va traversa Dambovita va semana cu podul de la Basarabi si va avea forma de maner de cos.
Conform proiectului intocmit la cererea Primariei Capitalei si care a fost prezentat la sfarsitul anului trecut de primarul Videanu, pasajul va avea o lungime totala de 1900 de metri, dintre care 1.607 de metri va avea podul. Distanta minima fata de constructiile de pe Bd. N. Titulescu va fi de 14 metri. Suprafata totala a pasajului va fi de peste 55.000 de metri patrati.
Pasajul va pleca printr-o rampa de acces din Bd. N. Titulescu, in apropierea intersectiei cu Bd. Al. I. Cuza, va supratraversa Calea Grivitei, apoi pachetul de linii de cale ferata, Bd. Dinicu Golescu, inscriindu-se apoi intre fronturile construite ale Soselei Orhideelor, va supratraversa intersectia Plevnei-Orhideelor-Giulesti si Podul Grozavesti, revenind la sol pe Soseaua Grozavesti. Vor fi instalate linii de tramvai pe pasajul suprateran si va fi creata o noua statie de tramvai deasupra liniilor de cale ferata, avand legaturi pietonale cu statia de cale ferata si metrou, accesul calatorilor facandu-se cu ajutorul ascensoarelor sau scarilor rulante. Investitia include rampe de acces, modificari in reteaua sinelor de tramvai in apropierea pasajului suprateran, schimbari minore la statia de metrou Basarab si adaptari ale diferitelor retele din zona.
Traficul auto se va putea desfasura pe doua benzi pe sens, iar pe mijloc va circula tramvaiul.
De la 58 de firme au ramas doar doua
Caietele de sarcini pentru participarea la licitatie au fost cumparate de 58 de firme, dintre care sapte au depus ofertele la termenul stabilit. Firmele au avut posibilitatea sa depuna oferte alternative, diferite fata de proiectul de baza, propus de municipalitate. Cei sapte ofertanti au venit cu 17 variante de solutii tehnice. Criteriul utilizat pentru atribuirea contractului de lucrari a fost oferta cea mai avantajoasa din punct de vedere tehnico-economic. Castigatoare a fost desemnata una dintre solutiile alternative, dupa cum au afirmat membrii comisiei de licitatie.
Exproprieri
Pentru a se putea realiza Pasajul Basarab, sunt necesare mai multe exproprieri ale terenurilor si constructiilor care se afla in zona de santier. Este vorba despre 80 de imobile pe care municipalitatea urmeaza sa le cumpere de la proprietari. Daca acestia nu vor fi de acord cu pretul propus de primarie sau nu vor dori sa renunte la proprietatile lor, vor fi expropriati. Municipalitatea a intocmit deja un proiect de hotarare in acest sens pe care il va supune aprobarii Consiliului General al Municipiului Bucuresti. Prin acea hotarare, pasajul va fi declarat lucrare de utilitate publica si se vor putea realiza exproprierile.
Un articol de Cristina Boiangiu

_________________
Harta transport București: http://transbuc.info
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Bucuresti: Infrastructura. lucrari, devieri Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina 1, 2, 3 ... 16, 17, 18  Următoare
Pagina 1 din 18

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community