 |
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Mar/2021 Mesaje: 8097 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 22 Oct 2013 20:57:21 Titlul subiectului: Apel pentru reconditionarea unui tramvai istoric al Iasului |
168267 |
|
Asociația Pasionaților de Transport Public TRAMCLUB IAȘI lansează un apel către cei care își amintesc cu nostalgie de vremurile copilăriei, adolescenței sau studenției, când tramvaiele Tatra erau nelipsite din peisajul orașului, către cei care iubesc Iașul și istoria sa, dar și către firme a căror politică include sprijinirea unor astfel de inițiative, să susțină material demersul de a-i reda strălucirea de altădată Tatrabellei, aflată în prezent într-o stare de degradare avansată. Donații se pot face în contul RO12BRDE240SV30748722400.
Informații despre Asociația Pasionaților de Transport Public TRAMCLUB IAȘI, despre obiectivele și acțiunile sale găsiți pe pagina https://www.facebook.com/tramclubiasi. Vă așteptăm și, de ce nu, sperăm să vă alăturați asociației noastre (devenind membri) pentru a putea lucra împreună la realizarea obiectivelor asumate.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
94.05 kb |
Vizualizat: |
de 7946 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
93.5 kb |
Vizualizat: |
de 7946 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
86.78 kb |
Vizualizat: |
de 7946 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
55.48 kb |
Vizualizat: |
de 7946 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
93.44 kb |
Vizualizat: |
de 7946 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
93.82 kb |
Vizualizat: |
de 7946 ori |

|
_________________ Asociația Pasionaților de Transport Public "Tramclub Iași"
https://www.facebook.com/tramclubiasi |
|
Sus |
|
 |
EEG
Data înscrierii: 27/Sep/2012 Ultima vizita: 22/Ian/2021 Mesaje: 258 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 22 Oct 2013 22:12:56 Titlul subiectului: |
168270 |
|
Teoretic n-ar trebui sa fie o problema. Ceva bani sa fie ca e o actiune privata. Sunt o sumedenie de T4 care circula inca in tara ,deci elemente de interior plus alte echipamente s-ar gasi.
|
|
Sus |
|
 |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Mar/2021 Mesaje: 8097 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 22 Oct 2013 23:00:05 Titlul subiectului: |
168271 |
|
Dimpotriva, sunt foarte multe probleme cu procurarea materialelor necesare si tocmai acesta este motivul apelului, facut, de altfel, dupa foarte multe demersuri deja initiate. Costurile nu sunt deloc mici, oricare ar fi directia de actiune si oricare ar fi amploarea lucrarilor.
Discutiile "pe viu" ajuta foarte mult pentru dezbaterea subiectului din toate perspectivele si stam la dispozitia tuturor celor interesati in acest sens.
_________________ Asociația Pasionaților de Transport Public "Tramclub Iași"
https://www.facebook.com/tramclubiasi |
|
Sus |
|
 |
EEG
Data înscrierii: 27/Sep/2012 Ultima vizita: 22/Ian/2021 Mesaje: 258 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 22 Oct 2013 23:25:04 Titlul subiectului: |
168272 |
|
Am inteles ca in Galati un nene pasionat de tramvaie, politician local parca, a achizitionat un tramvai pe care vrea sa-l reabiliteze, nu stiu daca informatia e exacta, dar asa am auzit.
Macar de-am avea si la noi unul din asta, chiar daca l-ar tine numai pentru el macar sa stim ca exista acel tramvai si e in stare buna. Zic si eu, ar fi prea simplu.
|
|
Sus |
|
 |
yeeeeman
Data înscrierii: 05/Oct/2012 Ultima vizita: 04/Mar/2021 Mesaje: 246 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 23 Oct 2013 12:18:52 Titlul subiectului: |
168275 |
|
Si pe langa restaurare ar mai trebui si o hala mare, in care aceste tramvaie, plus cele care circula deja, sa fie ferite de intemperii. Pana la urma, asta este principala cauza a degradarii.
Later edit: Acum mi-am amintit ca pe 262 l-am vazut intr-un alt topic dedicat tramvaielor Tatra, curat si reconditionat. De ce nu a fost tinut la loc uscat?
_________________ UCENIC IN ALE TRAMVAIELOR |
|
Sus |
|
 |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Mar/2021 Mesaje: 8097 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 23 Oct 2013 13:06:50 Titlul subiectului: |
168276 |
|
Dupa reconditionarea din 2008, un timp a fost nevoie de acest tramvai pe trasee, apoi, dupa retragerea din circulatie, soarta sa a fost incerta, din cauza problemelor financiare ale regiei. Cu foarte mare greutate s-a reusit pastrarea sa (si le multumim celor care au inteles - si au actionat in consecinta - necesitatea de a mentine pentru viitor o marturie "vie" a existentei tramvaielor Tatra la Iasi si, mai mult decat atat, aceasta sa se numeasca "T4R", si nu "T4D" - cu toata parerea de rau pentru "nemtoaice", insa "R"-urile erau cele cu adevarat legate de orasul nostru) si a fost necesar si compromisul de a fi utilizat ca vagon de manevra prin depou. Pe de o parte, acesta a fost un lucru pozitiv pentru tramvai (un vehicul care zace imobilizat in conditii precare e condamnat la degradare rapida, nu doar din punct de vedere estetic), pe de alta parte, insa, exista si efectele negative care se observa.
Din pacate, spatiile inchise din depourile actuale trebuie utilizate la maxim pentru asigurarea graficului de circulatie, din cauza reparatiilor neplanificate care apar in special din cauza conditiilor de exploatare inca dificile pe unele tronsoane (cale de rulare extrem de uzata in unele locuri, trafic haotic), de aceea nu a fost posibila gararea adecvata a Tatrei. Problema spatiilor de garare si expunere este in atentia asociatiei si vom actiona constant pentru identificarea si materializarea unei solutii pentru rezolvarea sa.
Dupa reconditionare, Tatra va avea din acel moment cu totul alt statut si isi va gasi locul, de aceasta data, intr-un spatiu inchis.
Insist asupra unui lucru: discutam despre o reconditionare, cu aducerea vagonului intr-o stare corespunzatoare din punct de vedere estetic si functional, si care sa respecte, pe cat posibil, si adevarul istoric. Restaurarea presupune alte operatiuni si costuri uriase, care nu pot fi suportate in acest moment intr-o forma normala de finantare (in sensul ca ne-ar trebui un seic putred de bogat si suficient de pasionat de Tatre sau de tramvaie in general), cel mai probabil misiunea restaurarii urmand sa revina generatiilor viitoare (care poate vor avea parte de realitati economice si financiare favorabile), fata de care avem obligatia de a le transmite fizic aceste obiecte, pe cat posibil intr-o stare care sa permita o restaurare, astfel incat sa nu fie nevoie de o reconstructie, care scade valoarea obiectului (istoric vorbind).
_________________ Asociația Pasionaților de Transport Public "Tramclub Iași"
https://www.facebook.com/tramclubiasi |
|
Sus |
|
 |
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|