Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 22 Oct 2013 20:57:21 Titlul subiectului: Apel pentru reconditionarea unui tramvai istoric al Iasului |
168267 |
|
Asociația Pasionaților de Transport Public TRAMCLUB IAȘI lansează un apel către cei care își amintesc cu nostalgie de vremurile copilăriei, adolescenței sau studenției, când tramvaiele Tatra erau nelipsite din peisajul orașului, către cei care iubesc Iașul și istoria sa, dar și către firme a căror politică include sprijinirea unor astfel de inițiative, să susțină material demersul de a-i reda strălucirea de altădată Tatrabellei, aflată în prezent într-o stare de degradare avansată. Donații se pot face în contul RO12BRDE240SV30748722400.
Informații despre Asociația Pasionaților de Transport Public TRAMCLUB IAȘI, despre obiectivele și acțiunile sale găsiți pe pagina https://www.facebook.com/tramclubiasi. Vă așteptăm și, de ce nu, sperăm să vă alăturați asociației noastre (devenind membri) pentru a putea lucra împreună la realizarea obiectivelor asumate.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
94.05 kb |
Vizualizat: |
de 12681 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
93.5 kb |
Vizualizat: |
de 12681 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
86.78 kb |
Vizualizat: |
de 12681 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
55.48 kb |
Vizualizat: |
de 12681 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
93.44 kb |
Vizualizat: |
de 12681 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
93.82 kb |
Vizualizat: |
de 12681 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
EEG
Data înscrierii: 27/Sep/2012 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 414 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 22 Oct 2013 22:12:56 Titlul subiectului: |
168270 |
|
Teoretic n-ar trebui sa fie o problema. Ceva bani sa fie ca e o actiune privata. Sunt o sumedenie de T4 care circula inca in tara ,deci elemente de interior plus alte echipamente s-ar gasi.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 22 Oct 2013 23:00:05 Titlul subiectului: |
168271 |
|
Dimpotriva, sunt foarte multe probleme cu procurarea materialelor necesare si tocmai acesta este motivul apelului, facut, de altfel, dupa foarte multe demersuri deja initiate. Costurile nu sunt deloc mici, oricare ar fi directia de actiune si oricare ar fi amploarea lucrarilor.
Discutiile "pe viu" ajuta foarte mult pentru dezbaterea subiectului din toate perspectivele si stam la dispozitia tuturor celor interesati in acest sens.
|
|
Sus |
|
|
EEG
Data înscrierii: 27/Sep/2012 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 414 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 22 Oct 2013 23:25:04 Titlul subiectului: |
168272 |
|
Am inteles ca in Galati un nene pasionat de tramvaie, politician local parca, a achizitionat un tramvai pe care vrea sa-l reabiliteze, nu stiu daca informatia e exacta, dar asa am auzit.
Macar de-am avea si la noi unul din asta, chiar daca l-ar tine numai pentru el macar sa stim ca exista acel tramvai si e in stare buna. Zic si eu, ar fi prea simplu.
|
|
Sus |
|
|
yeeeeman
Data înscrierii: 05/Oct/2012 Ultima vizita: 08/Mar/2024 Mesaje: 391 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 23 Oct 2013 12:18:52 Titlul subiectului: |
168275 |
|
Si pe langa restaurare ar mai trebui si o hala mare, in care aceste tramvaie, plus cele care circula deja, sa fie ferite de intemperii. Pana la urma, asta este principala cauza a degradarii.
Later edit: Acum mi-am amintit ca pe 262 l-am vazut intr-un alt topic dedicat tramvaielor Tatra, curat si reconditionat. De ce nu a fost tinut la loc uscat?
_________________ UCENIC IN ALE TRAMVAIELOR |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 23 Oct 2013 13:06:50 Titlul subiectului: |
168276 |
|
Dupa reconditionarea din 2008, un timp a fost nevoie de acest tramvai pe trasee, apoi, dupa retragerea din circulatie, soarta sa a fost incerta, din cauza problemelor financiare ale regiei. Cu foarte mare greutate s-a reusit pastrarea sa (si le multumim celor care au inteles - si au actionat in consecinta - necesitatea de a mentine pentru viitor o marturie "vie" a existentei tramvaielor Tatra la Iasi si, mai mult decat atat, aceasta sa se numeasca "T4R", si nu "T4D" - cu toata parerea de rau pentru "nemtoaice", insa "R"-urile erau cele cu adevarat legate de orasul nostru) si a fost necesar si compromisul de a fi utilizat ca vagon de manevra prin depou. Pe de o parte, acesta a fost un lucru pozitiv pentru tramvai (un vehicul care zace imobilizat in conditii precare e condamnat la degradare rapida, nu doar din punct de vedere estetic), pe de alta parte, insa, exista si efectele negative care se observa.
Din pacate, spatiile inchise din depourile actuale trebuie utilizate la maxim pentru asigurarea graficului de circulatie, din cauza reparatiilor neplanificate care apar in special din cauza conditiilor de exploatare inca dificile pe unele tronsoane (cale de rulare extrem de uzata in unele locuri, trafic haotic), de aceea nu a fost posibila gararea adecvata a Tatrei. Problema spatiilor de garare si expunere este in atentia asociatiei si vom actiona constant pentru identificarea si materializarea unei solutii pentru rezolvarea sa.
Dupa reconditionare, Tatra va avea din acel moment cu totul alt statut si isi va gasi locul, de aceasta data, intr-un spatiu inchis.
Insist asupra unui lucru: discutam despre o reconditionare, cu aducerea vagonului intr-o stare corespunzatoare din punct de vedere estetic si functional, si care sa respecte, pe cat posibil, si adevarul istoric. Restaurarea presupune alte operatiuni si costuri uriase, care nu pot fi suportate in acest moment intr-o forma normala de finantare (in sensul ca ne-ar trebui un seic putred de bogat si suficient de pasionat de Tatre sau de tramvaie in general), cel mai probabil misiunea restaurarii urmand sa revina generatiilor viitoare (care poate vor avea parte de realitati economice si financiare favorabile), fata de care avem obligatia de a le transmite fizic aceste obiecte, pe cat posibil intr-o stare care sa permita o restaurare, astfel incat sa nu fie nevoie de o reconstructie, care scade valoarea obiectului (istoric vorbind).
|
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1092 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 12 Mar 2022 20:15:50 Titlul subiectului: |
212674 |
|
Mai există #262? Și dacă da, în ce stare mai este?
|
|
Sus |
|
|
ADK
Data înscrierii: 09/Apr/2019 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 702 Locație: Buzau
|
Trimis: Sâm 12 Mar 2022 21:17:57 Titlul subiectului: |
212675 |
|
Din câte știu încă există, iar starea ar fi cam aceeași care se știe (nu cred că la CTP Iași se fură ca-n codru), posibilități de recondiționare sunt aparent slabe, din păcate este puțin interes pentru vehiculele păstrate pentru muzeu. S-a luat legătura și cu RATB din câte știu și cam degeaba, aceștia nu au dorit să ajute de nici-un fel cu piese.
|
|
Sus |
|
|
Car IS
Data înscrierii: 03/Oct/2020 Ultima vizita: 05/Apr/2023 Mesaje: 401 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 13 Mar 2022 00:37:40 Titlul subiectului: |
212676 |
|
Putrezeste,ca si GT5 354,ST7 103 si V2AM 365...ca asta e dep. Dacia
|
|
Sus |
|
|
yeeeeman
Data înscrierii: 05/Oct/2012 Ultima vizita: 08/Mar/2024 Mesaje: 391 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 13 Mar 2022 22:32:10 Titlul subiectului: |
212682 |
|
Nu se pot gasi si alte surse de finantare? Primarie (care oricum pompeaza deja o gramada de bani in ONG-uri de panselute) sau poate de la UE ori de la vreo asociatie de pasionati din afara?
_________________ UCENIC IN ALE TRAMVAIELOR |
|
Sus |
|
|
Car IS
Data înscrierii: 03/Oct/2020 Ultima vizita: 05/Apr/2023 Mesaje: 401 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 14 Mar 2022 07:18:47 Titlul subiectului: |
212683 |
|
S-a vrut...
|
|
Sus |
|
|
ADK
Data înscrierii: 09/Apr/2019 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 702 Locație: Buzau
|
Trimis: Lun 14 Mar 2022 11:22:40 Titlul subiectului: |
212684 |
|
Ce să dea UE...vise, treziți-vă vă rog la realitate. Uniunea Europeană NU dă nimic pentru vechituri. Dacă se face ceva, se face doar cu banii primăriei sau din donații, eu unul am oferit câteva donații dar doar privaților (multe strânse special de-a lungul timpului), nu am ce șurub da la stat când ei au avut cândva totul, iar în cazul RATB (acum STB, dar pentru mine nu înseamnă nimic actuala societate), s-au grăbit să taie tot împinși și de comisiile care nu au călcat vreodată prin București sau au văzut doar din birou situația. Din cauza lor, a PMB/STB-ului în principiu, ultimul DAC 117UD urban comunist, ultimul Roman 112UD existent la nivel de țară, ultimul Ikarus IK4 original cred că la nivel global, singurele Ikarus 260.50 din țară, unicul DAF Hess, printre foarte puținele DAF SB220 Berkhof existente în lume, multe DAF-uri și Rocar de Simon U412 și nu numai s-au dus pe apa sâmbetei ca și cum n-ar fi existat niciodată. Și acum ce vor, donații? să aștepte mult și bine. Bine, nu sunt de acord cu băiatul care a intrat în incinta parcului rece de lângă autobaza Alexandria și s-a gândit, cică și cu acordul unui angajat, să sustragă emblemele de pe cele 2 troleibuze Rocar oprite pentru înființarea MTB-ului (și asta mai mult datorită eforturilor unor inși), s-a lăudat cu fapta și pe Facebook și au aflat băieții care nu-i interesează nimeni cât timp și bani au pierdut ca aceste 2 mașini să nu fie tăiate. Iar acum nu vrea să le mai returneze iar directorul STB nu-l interesează, încă dânsul completează și isteric că respectivul e și el tot ”pasionat” ca toți ceilalți, practic comparându-i cu un puști fără minte care nu știe ce a făcut și nici nu vrea să termine odată balamucul ăsta, dar poate o vizită de la cei în drept și o amendă bună l-ar face mai conștient data viitoare.
Revenind, pentru cei care chiar vor să facă ceva, eu unul pot contribui cu mici reparații voluntare în ceea ce privesc de regulă comenzile electrice și eventual ceva cosmetizări sau alte diverse, dacă angajații sau posesorii ”nu au timp” de ele. M-am ocupat de un Ikarus 260 în toamna anului trecut și aș mai fi făcut-o, dacă materialele (care aveau și au costuri foarte modice, deoarece știu de unde să le iau) le cumpăra posesorul și nu eu, că nu-i autobuzul meu, ce să mai zic de muncă, omul mă considera prea dator. Însă împreună putem face ceva, măcar câțiva, dacă există seriozitate atât din partea noastră cât și din partea regiilor. Sigur și TV20R-ul are nevoie de reparații de orice fel, DAC-ul 112 UDM care se dorește a fi păstrat iar celălalt e numai bun ca sursă de piese, dar dacă vom sta după angajați care probabil au în prioritate doar parcul activ, atunci vom sta mult și bine. Exponate statice nu ne ajută foarte mult, mașinile trebuie să și funcționeze dacă se poate. IK4 trebuie readus la starea originală, avem deja un DAC donator de unde putem recupera multe care corespund, că oricum DAC-ul are ceva copie făcută după IK4. Dar vom putea face vreodată asta, dacă regiilor, și noi pasionații, nu ne mai ”mâncăm” unii pe alții?
|
|
Sus |
|
|
Mrnokia
Data înscrierii: 16/Mai/2017 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 171 Locație: Iasi
|
|
Sus |
|
|
Car IS
Data înscrierii: 03/Oct/2020 Ultima vizita: 05/Apr/2023 Mesaje: 401 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 15 Mar 2022 00:11:43 Titlul subiectului: |
212695 |
|
UE nu ii va interesa niciodata de vechituri,mai ales la automobilele vechi daca nu au atestare istorica,iti baga tot felul de taxe si impozite,ca ,,polueaza"
TATRA a fost si pe forumul acesta,dar nu a mai intrat de multi ani.
Incercari peste incercari...
|
|
Sus |
|
|
Justin Diaconu
Data înscrierii: 31/Dec/2021 Ultima vizita: 16/Iul/2023 Mesaje: 63 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 15 Iun 2022 14:58:22 Titlul subiectului: |
213751 |
|
Vad ca la autobuze treaba merge foarte bine, aproape toate autobuzele istorice au fost reconditionate sau încă se lucrează la ele, pe când Tatra 262 si celelalte tramvaie istorice (în afara de AEG si ITB) putrezesc în depou. Speram ca după ce termina cu autobuzele sa începa si cu tramvaiele, ca din Timis aproape ca nu se mai poate salva nimic.
|
|
Sus |
|
|
EEG
Data înscrierii: 27/Sep/2012 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 414 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 15 Iun 2022 17:02:10 Titlul subiectului: |
213754 |
|
Poate se ia legatura cu cei de prin Arad.
Tatre au destule iar Timis 2 cu ecartament metric au avut pana prin 2000 daca nu gresesc. Spre Ghioroc.
|
|
Sus |
|
|
Justin Diaconu
Data înscrierii: 31/Dec/2021 Ultima vizita: 16/Iul/2023 Mesaje: 63 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 15 Iun 2022 17:17:31 Titlul subiectului: |
213756 |
|
Daca se pune putin efort, ar putea fi aduse la stare originala si cele de la Iasi, dar ar costa si ar dura mai mult
|
|
Sus |
|
|
Car IS
Data înscrierii: 03/Oct/2020 Ultima vizita: 05/Apr/2023 Mesaje: 401 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 15 Iun 2022 18:08:41 Titlul subiectului: |
213757 |
|
Poate vor fi mutate vara asta la Dep. Gara...
|
|
Sus |
|
|
|