Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Liniile expres ale RATB
Du-te la pagina 1, 2, 3, 4  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Trasee, rute si harti din Bucuresti
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
tudor
Vizitator






MesajTrimis: Vin 04 Noi 2005 17:57:34    Titlul subiectului: 55476

LINII EXPRES

783 Aeroportul Henri Coanda, Sos. Bucuresti-Ploiesti, P-ta Presei Libere, Sos. Kiseleff, P-ta Victoriei, Bd. Lascar Catargiu, P-ta Romana, Bd. G-ral Gh. Magheru, Bd. Nicolae Balcescu, Piata Unirii

NU ARE BILET, ACCESUL E PERMIS DOAR PE BAZA DE CARTELE MAGNETICE!
Sus
mihai565



Data înscrierii: 19/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Apr/2015
Mesaje: 61
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 05 Noi 2005 18:57:23    Titlul subiectului: 55491

Linia 780 era EXPRES, intorcea la Universitate si mergea la Prisma aproape pe acelasi traseu cu linia 783; era deservita tot de DAF.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2186
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Vin 30 Dec 2005 18:04:02    Titlul subiectului: 57252

Eu îmi aduc aminte ca 781 stătea la Depoul Berceni (de troleibuze), iar 784 la Ferentari. Dar poate asta se întâmpla deoarece autobaza Obregia era în lucru.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
qwerty



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 19/Sep/2011
Mesaje: 55
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mar 10 Ian 2006 12:02:28    Titlul subiectului: Linii temporare si expres 57554

Comparativ cu liniile normale ale RATB-ului, pe care mergi cu bilet sau cu abonament, singurul avantaj in acest caz al liniilor expres este ca nu opresc chiar in toate statiile. In rest, daca e blocaj pe Magheru, nu o ia pe deasupra, asteapta cuminte langa autobuzele de pe liniile neexpres...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 25/Mar/2017
Mesaje: 5886
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 10 Ian 2006 14:19:12    Titlul subiectului: 11111 57557

Pana azi am fost convins pe deplin ca validatoarele de cartele (fac o paranteza, soferii de autobuz le numeau exact asa, validatoare) utilizate pe autobuzele expres sunt identice cu cele utilizate la metrou. Nope! Sunt diferite!
Iata validatorul de cartele care mi-a atras atentia, deosebindu-se de cele de la metrou.
Fac precizarea ca tipul asta de validator de cartele se regasea si pe DAF-urile obisnuite, si pe DAF/Berkhof. Precizarea asta o fac ca sa nu se creada ca validatorul asta e diferit doar fiindca e plasat pe Berkhof. De altfel, validatorul l-am fotografiat intr-un DAF obisnuit.
Am scanat si cartela. Observati inscriptiile de pe cartela, printre care se regaseste si numarul autobuzului in care a fost validata cartela. (668)



RF_0737-783-004_638.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  25.03 kb
 Vizualizat:  de 16941 ori

RF_0737-783-004_638.jpg



RF_bilete-0052_105.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  18.24 kb
 Vizualizat:  de 16939 ori

RF_bilete-0052_105.jpg



RF_bilete-0051_141.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  17.13 kb
 Vizualizat:  de 16939 ori

RF_bilete-0051_141.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Mar/2017
Mesaje: 553
Locație: Bucuresti 4 (Berceni)

MesajTrimis: Mar 10 Ian 2006 16:16:55    Titlul subiectului: 57561

Validatoarele nu sunt chiar identice, dar cartelele sunt acelasi format si informatia este accesibila de ambele tipuri de validatoare (de pe RATB si metrou): am introdus o cartela de expres la metrou si validatorul mi-a afisat "NU METROU" sau ceva de genu...
_________________
Harta transport București: http://transbuc.info
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Mie 11 Ian 2006 10:28:18    Titlul subiectului: 57574

Am observat ca la Saviemuri soferul tot apasa pe butoanele acelea de pe validator, dar nu mai stiu pe care si nici daca pe acelasi de fiecare data.
Stie cineva la ce folosesc ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 25/Mar/2017
Mesaje: 5886
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 11 Ian 2006 11:05:25    Titlul subiectului: 57575

L-am intrebat pe sofer la ce folosesc si-mi spunea ca unul dintre butoane comanda afisarea liniei pe care circula, pe altul reseteaza "memoria" validatorului, cand se incarca. . . bla, bla. Daca mai am ocazia sa vorbesc cu un sofer de pe 783 o sa-l intreb exact si o sa-mi iau o foaie si un pix, sa si notez. . . Laughing
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tudor
Vizitator






MesajTrimis: Lun 27 Feb 2006 23:27:06    Titlul subiectului: expres 58750

783 e considerata linie expres si teoretic nu au cum sa fie blatisti pe ele fiindca accesul se face cu cartela magnetica. Si de regula sunt controale. Twisted Evil Mr. Green
Sus
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Mar/2017
Mesaje: 1720
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Lun 25 Sep 2006 22:47:57    Titlul subiectului: Autobuze DAF din parcul liniei 783 pe linii urbane 64749

Am vazut astazi la Gara Basarab DAF-ul #681 pe linia 634. Pana aici nimic foarte interesant doar ca acel autobuz face parte din parcul de pe 783; de altfel in poza se si vede aparatul verde de taxat cartele de expres. O fi accidentala alocarea acestui autobuz pe o linie urbana? Am vazut mai multe astfel de autobuze ale liniei 783 repartizate pe alte linii...


00.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  94.49 kb
 Vizualizat:  de 17687 ori

00.jpg



01.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  73.61 kb
 Vizualizat:  de 17685 ori

01.jpg



02.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  88.79 kb
 Vizualizat:  de 17685 ori

02.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
busilica



Data înscrierii: 22/Iun/2006
Ultima vizita: 18/Noi/2014
Mesaje: 33
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 25 Sep 2006 23:51:47    Titlul subiectului: 64755

De-a lungul timpului am vazut de multe ori aceste autobuze pe linii "normale" - pe acest# 681 l-am vazut pe 282, dar cel mai des pe #753, atat pe 104, cat si 135. Nu foarte frecvent, dar de suficient de multe ori in ultimii ani incat sa nu mai para surprinzator. ...Imi amintesc ca si eu, la randul meu, am fost teribil de surprins cand am intalnit pentru prima data o situatie de acest gen.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
DAF



Data înscrierii: 26/Mai/2006
Ultima vizita: 01/Dec/2007
Mesaje: 167
Locație: Bucuresti 2 (D-na Ghica)

MesajTrimis: Mar 26 Sep 2006 09:03:04    Titlul subiectului: 64762

Probabil ca nu au mai avut rezerve normale disponibile si au bagat o rezerva din 783.

La inceput pe linia 783 au circulat toate modele de DAF.Apoi la introducerea apratelor pt cartele s-au folosit doar Hispano si Castrosua.Iar mai tarziu au ramas doar Hispano,din dorinta expresa a directorului autobazei Pipera.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 24/Mar/2017
Mesaje: 6171
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 03 Noi 2006 19:57:01    Titlul subiectului: linia 785 65661

Imi aduc aminte cand au introdus linia expres 785 care lega Oborul de Militari. In primii doi ani autobuzele erau full si opreau foarte des sa ia calatori. Dar cand baietii de la RATB au inceput sa creasca tarifele pe liniile expres au inceput sa fie din ce in ce mai putini calatori. Catre sfarsit 785 intorcea la Romana si mergea la Carrefour Orhidea. Oricum a fost o legatura foarte buna la vremea ei. Faceam maxim o juma de ora de la Gemeni pana in Militari. E drept atunci traficul nu era chiar asa intens.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
RobertC



Data înscrierii: 29/Mai/2006
Ultima vizita: 26/Iul/2009
Mesaje: 178
Locație: Bucuresti 4 (Obregia)

MesajTrimis: Vin 12 Ian 2007 14:39:47    Titlul subiectului: Liniile expres ale RATB 43516

In acest moment singura linie expres ramasa este 783 cu traseul Piata Unirii - Piata Victoriei - Piata Presei Libere - Aeroport Henri Coanda (Otopeni). Pe aceasta linie circula autobuze DAF de la autobaza Pipera, dotate special cu cititor de cartela magnetica. Aceste autobuze nu au cabina soferului separata de salon. Se preconizeaza ca anul acesta ca pe aceasta linie sa circule autobuze noi Mercedes Citaro (posibil ultimul lot).

Istoricul liniilor expres

Prima linie expres infiintata a fost 781 pe care circula defunctele autobuze Saviem SC10U aduse de la Paris la mana a doua(autobuze care au fost folosite si pentru 782, 784 si 785. Traseul acestei linii a ramas acelasi de-a lungul anilor: Piata Resita - Piata Romana, mai putin in ultima perioada cand a fost prelungit pana la P-ta Victoriei. Aceasta este si singura linie expres desfintata care a fost inlocuita cu o linie obisnuita: 381

La scurt timp a fost infiintata si linia 782 cu traseul Piata Rosetti - Granitul S.A., urmand apoi si linia 783 mai sus mentionata.

Linia 783 a functionat la inceput cu autobuze Saurer (transformate apoi in troleibuze) care mai tarziu, la sosirea DAF-urilor, au fost schimbate cu autobuzele DAF actuale.

Linia 784 a fost infiintata la inceput pentru scurt timp intre Platf. Metalurgiei si posibil Bucur Obor - Lacul Tei ??? (nu sunt sigur, daca aveti alte informatii spuneti-mi). Din cauza solicitarii slabe, traseul a fost modificat initial la Piata Romana si spre sfarsitul vietii la Piata Victoriei.

Linia 785 a circulat la inceput intre Piata Romana si Cart. Militari (parca intorcea la Master S.A.), iar ulterior a fost prelungita pana la Bucur Obor (intorcea prin Viitorului - Sos Stefan cel Mare - Mosilor - Dacia)

Pe anumite statii am vazut scris si linia 780, cu traseu intre Piata Unirii si Prisma. Eu nu am vazut niciodata vreun autobuz pe aceasta linie.

La inceputuri, cativa ani buni liniile expres nu aveau instalate cititoare pentru cartele magnetice, soferul avand rolul de a vinde bilete (se cam facea si evaziune pe vremea aceea Twisted Evil ).

_________________
Degeaba se schimba parcul de vehicule, daca numarul lor scade Sad


Ultima modificare efectuată de către RobertC la Sâm 13 Ian 2007 14:28:37, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Mar/2017
Mesaje: 553
Locație: Bucuresti 4 (Berceni)

MesajTrimis: Sâm 13 Ian 2007 10:09:02    Titlul subiectului: 43566

782 ajungea la un moment dat la P-ta Arsenalului/Puisor (Hotel Marriott)

Pe la inceput, 784(2?) mergea la Lacul Tei (tin minte un Sviem cu tabla pe care scria LACUL TEI), dar nu imi aduc aminte care era celalat capat.

_________________
Harta transport București: http://transbuc.info
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
pmp



Data înscrierii: 07/Iul/2006
Ultima vizita: 24/Mar/2017
Mesaje: 242
Locație: Ilfov

MesajTrimis: Sâm 13 Ian 2007 11:16:11    Titlul subiectului: 43572

Legat de linia 781, la început autobuzele nu opreau în toate stațiile comune cu 76 (de exemplu Izvorul rece și Nițu Vasile). În interiorul autobuzului era o hartă cu traseul parcurs, hartă care nu cuprindea stațiile mai sus menționate. Apoi, probabil din dorința de a atrage mai mulți călători, autobuzele opreau și în aceste stații... De asemnea, linia a fost prelungită până la P-ța Victoriei, însă nu știu în ce an s-a produs modificarea.

Inițial autobuzele arătau foarte bine, erau silențioase și ofereau un confort sporit față de restul parcului RATB.
Mai târziu, datorită uzurii autobuzelor / vechimii lor, numai linie expres nu era. Adică viteza autobuzelor era foarte mică, Saviemurile fiind depășite de Ikarusurile de pe 313 / 312 sau chiar de troleibuzele articulate.

_________________
http://www.petitieonline.ro/petitie/sa_eliminam_maxi_taxi_urile_din_transportul_public_din_romania_-p28912051.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 02/Mar/2017
Mesaje: 861
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 13 Ian 2007 13:12:17    Titlul subiectului: 43587

Motivul prelungirii până la P-ța Vicitoriei a fost descongestionarea P-ței Romană.

Mai ține cineva minte care erau tarifele pe expres?

_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0721.240.479/0749.28.38.15 h 9.30-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 24/Mar/2017
Mesaje: 6171
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 18 Mar 2007 23:10:31    Titlul subiectului: Re: Liniile expres ale RATB 77569

RobertC a scris:
Linia 785 a circulat la inceput intre Piata Romana si Cart. Militari (parca intorcea la Master S.A.), iar ulterior a fost prelungita pana la Bucur Obor (intorcea prin Viitorului - Sos Stefan cel Mare - Mosilor - Dacia)
Eu stiam ca linia 785 intorcea inca de la inceput la Bucur Obor. Celalalt capat era la inceput la Autogara Militari, pe urma l-au prelungit la Master SA si abia catre final, prin 2001 la Carrefour Militari, dar nu mai intorcea la Obor ci la Piata Romana. Dupa cateva luni, insa l-a desfintat, nu prea mai avea clienti Sad

Aceasta linie a fost foarte buna, asigura o legatura rapida intre Obor si Cartierul Militari. Eu faceam de la Piata Galati maxim o jumatate de ora pana in Militari. Tin minte ca in primii doi ani de functionare, in orele de varf autobuzele erau pline si faceau orpiri dese sa ia lumea. Nu opreau numai in statii, opreau si intre statii ca microbuzele. "Evaziune" se mai facea si dupa ce s-a introdus sistemul cu cartele Laughing

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile


Ultima modificare efectuată de către guest la Lun 19 Mar 2007 09:55:34, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 26/Feb/2017
Mesaje: 1051
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Lun 19 Mar 2007 09:07:54    Titlul subiectului: 77582

ITB a avut niste linii "expres", dar sub forma unor curse speciale (750, de exemplu, dar si altele). Ele afisau insa "CURSA DIRECTA", dar nu si traseul.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 26/Mar/2017
Mesaje: 1046
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Mie 28 Noi 2007 18:33:50    Titlul subiectului: gngn 85079

Numai linia 783 a fost echipata cu Saurer, pana la venirea DAF in 1993-1994, pe restul liniilor expres faceau legea Saviemurile:
781 - Pta Romana - Pta Unirii - Pta Resita (ex 502 maxi taxi)
782, care la un moment dat venea pana la piata Arsenalului si se ducea nu stiu unde; Pta Rosetti - Granitul
784 - Pta Romana - Pta Unirii - Metalurgie/Pta de Gros
785, la un moment dat circula paralel ci linia lui 41 pana in Drumul Taberei - traseu de scurta durata dupa aia fiind pus pe traseul Obor - Master/Carrefour.
Un Saviem mai poate fi admirat in curtea Politehnicii - Latin Efe/Catedra Autovehicule Rutiere.

_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 02/Mar/2017
Mesaje: 861
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 06 Dec 2007 00:14:19    Titlul subiectului: 85421

A mai existat o linie de autobuz expres în afară de 785 care ajungea în Militari?
Cum a evoluat linia 785?

_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0721.240.479/0749.28.38.15 h 9.30-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 24/Mar/2017
Mesaje: 6171
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 06 Dec 2007 10:41:27    Titlul subiectului: 85438

mrM a scris:
A mai existat o linie de autobuz expres în afară de 785 care ajungea în Militari?
Cum a evoluat linia 785?
Nu mai stiu exact ordinea cronologica a infiintarii liniilor expres. In afara e 783, au mai fost 782 care circula intre Piata Rosetii si Granitul. A fost si prima linie desfintata din lipsa de clienti, desi poate acum ar fi o legatura rapida intre centrul orasului si centrul comercial de la Granitul.
De asemena s-au infiintat si liniile 781 si 784, care circulau intre Piata Romana si Piata Resita respectiv Bulevardul Metalurgiei. In ultima perioada 781 si 784 intorceau la Piata Victoriei. In prezent 381 are acelasi traseu cu fosta linie 781.
Sper sa nu ma insel, ordinea desfiintarii liniilor expres a fost urmatoarea: 782 apoi 785 si in final liniile 781 si 784, explicatia oficiala la cea data fiind ca autobuzele Saviem sunt prea vechi.

Am folosit foarte mult linia 785 ca sa merg in Militari la bunicii mei. La inceput a fost ceva extraordinar, era o legatura foarte rapdida intre Bucur Obor si cartierul Militari. Traseul era urmatorul: Bucur Obor-Calea Mosilor-Bulevardul Dacia-Strada Stefan Fortuna (pe vremea aceea nu era sens unic)-strada Mircea Vulcanescu-Strada Constantin Noica-Sos Cotroceni-Bulevardul Iuliu Maniu, si avea capatul la autogara Militari (Pacii). Traseul de intoarcere era acelasi pana la Piata Gemeni, dupa care o lua pe Viitorului pana la Lizeanu (avea statie in dreptul magazinului Mega Image), de acolo facea dreapta pe Stefan Cel Mare pana la Bucur Obor, unde facea dreapta catre Calea Monilor, statia terminus fiind chiar in dreptul INES-ului (este un fel de scuar acolo).
Dupa aparitia Carrefourului din Militari, 785 a intors acolo, iar cu putin timp inainte de desfiintare, traseul a fost scurtat la Piata Romana.
In primii doi ani de la aparitia liniei 785, autobuzele Saviem erau aproape pline. Tin minte ca, in orele de varf, pe Bulevardul Dacia opreau si din o suta in o suta de metri sa mai ia calatori. Nu mai stiu exact preturile, dar in primii ani se platea la sofer, dupa care au inceput sa fie introduse cartelele. Declinul liniei expres 785 a inceput o data cu scumpirea cartelelor si mai ales o data cu introducerea troleibuzelor pe Iuliu Maniu, in special cu introducerea liniei 61 care il dubla aproape in totalitate pe 336. A fost insa o ideee buna a RATB-ului, era o alternativa la autobuzele aglomerate de pe linia 336, iar daca aveai drum din Obor pana in Militari nu mai trebuia sa schimbi doua mijloace de transport de suprafata. Din Piata Gemeni pana in Militari faceam cel mult o jumatate de ora. Uneori faceam mai putin de 20 de minute. Era alt trafic atunci, sincer sa fiu nu stiu cat de viabile ar mai fi in prezent liniile expres. Poate daca ar avea banda speciala.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
PSC



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 01/Iul/2014
Mesaje: 130
Locație: Bucuresti 2 (Colentina)

MesajTrimis: Lun 10 Dec 2007 11:16:26    Titlul subiectului: 85596

guest a scris:
Dupa aparitia Carrefourului din Militari, 785 a intors acolo, iar cu putin timp inainte de desfiintare, traseul a fost scurtat la Piata Romana.
Desfiintarea lui 785 s-a produs inainte de aparitia Carrefour-ului din Militari, primul Carrefour din Romania, dealtfel (sper sa nu fiu acuzat de reclama - e o chestie care tine de istoria orasului). Imediat ce a aparut Carrefour, au aparut si liniile 137 (autobuze, initial Rocar de Simon de la autobaza Militari, in prezent Mercedes Citaro tot de la ei) si 555 (linie de microbuze, particulara). 555 avea in mare parte traseul lui 785. In prezent nu cred ca mai exista nici 555. Iar 137 ocoleste inutil pe bd. Timisoara, nu stiu de ce s-a ales varianta asta.
_________________
Munca în exces duce la deces!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 24/Mar/2017
Mesaje: 6171
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 10 Dec 2007 11:44:15    Titlul subiectului: 85599

Imi pare rau ca te contrazic, dar nu este asa. Eu personal am mers cu 785 de la Romana la Careefour Militari cu vreo doua saptamani inainte sa fie desfiintat.
Carrefourul Militari a aparut in vara anului 2001. O data cu aparitia lui, linia 137 a fost prelungita pana acolo. Ulterior a fost prelungit si 785 pana acolo.
Perioada in care 785 a intors la Carrefour a fost foarte scurta, cred ca o luna, o luna jumate. Deja autobuzele circulau mai mult goale, veneau din ce in ce mai rar, in timp ce 137 plecau arhipline de la Carrefour.
555-ul avea in proportie de 80 % acelasi traseu cu 785, cu deosebirea ca de la Soseaua Cotroceni, facea stanga pe Bulevardul Doctor Marinescu, apoi Bulevardul Eroilor Sanitari (traseu comun cu 61), Bulevardul Kokalniceanu, Bulevardul Elisabeta, Universitate, Bulevardul Carol pana la Piata Rosetti, iar de acolo facea stanga pe strada Vasile Lascar, iesea la tramvaiele 5 si 16 (statia Batistei), si mergea in continuare pe Vasile Lascar pana la Piata Gemeni, de acolo pe Viitorului pana la intersectia dintre Stefan cel Mare si Lizeanu, iar de acolo avea traseul lui 785, cu deosebirea ca statia terminus era la Bucur Obor (coborarea), plecarea facandu-se vis-a-vis, din statia lui 66. O vreme stiu ca 555 a mers pana la Teiul Doamnei.
Prin 2004 s-a incercat un fel de experiment cu 555-ul, de la Kokalniceanu o lua pe Calea Plevnei (comun cu troleul 85), iesea pe la Carrefour Orhideea, de acolo iesea pe bulevardul Vasile Milea pana la Politehnica si apoi pe Iuliu Maniu si traseul de baza. Dupa cateva luni a revenit la vechiul traseu, cred ca din lipsa de clienti. Din ce imi spuneau unii soferi, 555-ul a avut mare succes cat biletul a fost 10000 lei vechi. Decaderea lui a inceput o data cu scumpirea biletului la 15000. Deja cand primaria a scos din centru microbuzele, cele de pe 555 nu mai erau asa pline, decat poate in orele de varf. Ce aveau aceste microbuze fata de RATB ? O frecventa mai constanta. E drept ca fata de autobuze si troleibuze microbuzele se descurcau mai bine printre blocaje.
Succesul initial al liniilor 785 si apoi 555 ar trebui sa dea de gandit RATB-ului, poate vor introduce o linie normala de autobuz intre Obor si Militari, cand se vor termina toate santierele din oras. Exista multi oameni care stau la Obor si lucreaza la CORA Lujerului, Carrefour Militari, iar pentru ei 555-ul era o legatura rapida si directa.
Nu vreau sa spuneti ca promovez "dubele" pe forum, eu am prezentat cat mai obiectiv situatia. Daca RATB-ul ar fi infiintat o linie normala de autobuze imediat dupa desfiintarea liniei expres 785, linia de microbuze 555 nu cred ca ar mai fi existat.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
PSC



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 01/Iul/2014
Mesaje: 130
Locație: Bucuresti 2 (Colentina)

MesajTrimis: Lun 10 Dec 2007 20:41:58    Titlul subiectului: 85622

guest a scris:
Carrefourul Militari a aparut in vara anului 2001. O data cu aparitia lui, linia 137 a fost prelungita pana acolo. Ulterior a fost prelungit si 785 pana acolo.
Perioada in care 785 a intors la Carrefour a fost foarte scurta, cred ca o luna, o luna jumate. Deja autobuzele circulau mai mult goale, veneau din ce in ce mai rar, in timp ce 137 plecau arhipline de la Carrefour.
La acel Carrefour n-am fost decat de vreo 6-7 ori, si atunci numai cu 555, fiindca facea 20 minute intre Carrefour si Obor, din momentul in care pleca de pe loc. Eu unul n-am vazut niciodata Saviem-urile 785 la Carrefour Militari. Dar adevarul este ca nici nu m-am uitat dupa ele. Smile
Cat timp va exista linia 137, nu se va infiinta o copie a lui 785. La RATB inca se mai gandeste ca acum 20 ani, cand se desfiinta o linie din cauza ca avea portiuni comune cu alta linie. Din cauza metroului, ctitorie a epocii de aur, s-au desfiintat troleibuzele de pe axa nord-sud, tot din cauza asta era sa se desfiinteze tramvaiul 34 (s-a si spus, la vremea respectiva, ca devierea tramvaiului din pasajele Obor si Muncii pe la suprafata reprezinta o solutie provizorie pana la scoaterea lor totala); din fericire, linia a ramas, acum fiind chiar modernizata. Din cauza asta a disparut mare parte a traseului liniei 24, din cauza asta a disparut linia 13, linia 4 si multe altele.

_________________
Munca în exces duce la deces!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Trasee, rute si harti din Bucuresti Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina 1, 2, 3, 4  Următoare
Pagina 1 din 4

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community