|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
RV
Data înscrierii: 10/Noi/2007 Ultima vizita: 22/Ian/2011 Mesaje: 2 Locație: (Cehia)
|
Trimis: Dum 13 Iun 2010 10:37:32 Titlul subiectului: ©koda 15T Praga |
128292 |
|
©koda 15T Praga.
Încercare, rulează fără pasageri:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
522.17 kb |
Vizualizat: |
de 14772 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
381.83 kb |
Vizualizat: |
de 14772 ori |
|
_________________ http://citybus.cz/ |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 18 Dec 2013 08:31:04 Titlul subiectului: |
169658 |
|
Pentru inceput voi prezenta tramvaiul Skoda 14T. Acesta a fost fabricat de Skoda Transportation, la Plzeñ. Despre anul primelor livrari, sursele de informare de pe internet se cam bat cap in cap, pe globestudios.co.uk scrie ca in 2005 au fost ptimele livrari catre DPP iar pe wikipedia scrie ca in 2006 s-au livrat primele trei tramvaie catre Praga. Un lucru este cert, in total circula 60 de tramvaie de tip Skoda 14T.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
111.45 kb |
Vizualizat: |
de 9330 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
96.51 kb |
Vizualizat: |
de 9330 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
92.86 kb |
Vizualizat: |
de 9330 ori |
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu
Ultima modificare efectuată de către guest la Mie 18 Dec 2013 09:01:09, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 18 Dec 2013 08:40:32 Titlul subiectului: |
169659 |
|
A fost primul tramvai cu care am circulat in Praga, chaiar la cateva ore dupa ce am aterizat in capitala ceha. Din cate am vazut, nu exista un parc unitar de tramvaie. Pe o anumita linie circula atat Tatre cat si tramvaie noi de tip Skoda.
Designul acestui nou tip de tramvai a fost creat in cooperare cu studioul Porsche Design. Ei bine, la inceput, aceste tramvaie au fost primite de praghezi cu oarecare reticenta. Multi au spus ca in zona centrala a capitalei acest tramvai nu se potriveste cu decorul si ca acolo ar trebui sa circula numai Tatre. In cele din urma cehii s-au obisnuit cu acest tip de tramvai.
Schema de culoare a majoritatii tramvaielor de acest tip care circula in capitala ceha este rosu si argintiu (la capete) precum si in partea de sus (poza 4). Totusi in Praga veti vedea cateva tramvaie de acest tip cu schema diferita de culoare (pozele 1-3). Acest lucru se intampla datorita reclamelor care sunt pe tramvaie. Cu toate astea, procentul de tramvaie cu reclame pe ele este foarte mic.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
77.82 kb |
Vizualizat: |
de 9328 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
80.66 kb |
Vizualizat: |
de 9328 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
83.2 kb |
Vizualizat: |
de 9328 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
92.28 kb |
Vizualizat: |
de 9328 ori |
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 18 Dec 2013 08:53:29 Titlul subiectului: |
169660 |
|
Am reusit sa fac cateva poze cu interiorul acestui tramvai. Cateva date tehnice, gasim atat pe site-ul producatorului acestui tip de tramvai (Skoda Transportation) cat si pe wikipedia.
Sintetizant putin, capacitatea de transport este de 279 de pasageri, din care 69 de locuri sunt pe scaune.
Alte caracteristici tehnice:
-Numarul de usi: 6.
-Lungimea: 30,25 m.
-Latimea: 2,46 m.
-Inaltimea: 3,45 m.
-Greutatea: 37,7 tone (fara pasageri).
-Viteza maxima: limitata la 60 km/ora.
-Tensiunea la retea: 600 V DC.
-Puterea motoarelor: 540 KW
Tramvaiul nu este decat 50 % low-flour. In poze puteti vedea organizarea interioara a salonului. Prietenii mei din Cehia mi-au spus ca unii calatori s-ar fi plans cand au aparut aceste tramvaie ca barele de care te tii, sunt prea sus (pozele 1-2). Tind sa le dau dreptate, dar daca s-ar pune niste chingi (ca la metrou la noi), problema s-ar rezolva
Eu, cred ca a trebuit sa treaca un timp pentru ca oamenii sa se obisnuiasca cu acest tip de tramvaie, mai ales ca Tatrele ocupa in continuare un loc aparte in sufletul praghezilor ( si nu numai). Poate de aceea multi au fost refractari cu acest tip de tramvai. Acum, din cate am vazut, se pare ca l-au acceptat.
Ce mi-a mai sarit in ochi, la acest tramvai este faptul ca ai scaune si in spatele tramvaiului (poza 4).
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
64.68 kb |
Vizualizat: |
de 9326 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
73.33 kb |
Vizualizat: |
de 9326 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
72.02 kb |
Vizualizat: |
de 9326 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
73.05 kb |
Vizualizat: |
de 9326 ori |
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu
Ultima modificare efectuată guest la Mar 31 Dec 2013 00:50:36, modificat de 2 ori în total |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 18 Dec 2013 08:59:50 Titlul subiectului: |
169661 |
|
Tramvaiele de acest tip au 5 sectiuni. De asemenea au boghiuri fixe, din cauza asta se pare ca au fost si unele probleme cu acest model. Echipamentele electrice sunt montate in partea de sus, pe acoperis (poza 2). Zi de zi, tramvaiele de acest tip duc greul transportului de suprafata din Praga. De asemenea, numerele de parc care le au aceste tramvaie in Praga sunt intre 9111 si 9170.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
97.61 kb |
Vizualizat: |
de 9324 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
83.13 kb |
Vizualizat: |
de 9324 ori |
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 18 Dec 2013 09:35:10 Titlul subiectului: |
169662 |
|
Succesorul modelului Skoda 14T este noul tramvai Skoda 15T sau Skoda ForCity. Il mai gasiti si sub denumirea Skoda 15T ForCity. Daca la precedentul model, pragezii au aveut (si mai au) reticente, din cate mi-au spus prietenii mei din Praga, acest nou tramvai a castigat imediat popularitatea locuitorilor din capitala Cehei si nu numai.
Este un model 100 % low-floor, designul fiind proiectat de catre Patrik Kotas. Mie personal mi-a placut mai mult designul acestui model, in comparatie cu precedentul. Tramvaiul este unidirectional (ca si precedentul model), spre deosebire de Skoda 14T, acesta are doar trei sectiuni, si pre deosebire de precedentul model, acesta are boghiurile pivotante. Motiv pentru care, raza minima de bracaj este de 18 metri, in comparatie cu modelul Skota 14T, care are raza de bracaj de 25 de metri. M-am plimbat cu acest tip de tramvai, mi se pare foarte silentios, accelereaza-decelereaza foarte usor. Spre deosebire de Skoda 14T, la acest model, pantograful este orientat invers, ca la Tatra T6A5 sau Tatra KT8D5.RN2P.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
84.43 kb |
Vizualizat: |
de 9318 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
58.08 kb |
Vizualizat: |
de 9318 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
66.68 kb |
Vizualizat: |
de 9318 ori |
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 18 Dec 2013 09:51:38 Titlul subiectului: |
169664 |
|
Ce m-a mirat cel mai mult, a afost faptul ca scaunele acestui model sunt din lemn. Prietenii mei din Praga mi-au spus ca, initial scaunele trebuiau sa fie similare cu cele de pe modelul Skoda14T, si se pare ca la primele tramvaie Skoda 15T chiar asa a si fost, dar pana la urma, la urmatoarele tramvaie s-a luat decizia ca scaunele sa fie simple, de lemn, motivul fiind o intretinere mai usoara.
Capacitatea acestui tip de tramvai este mult mai mare decat a precedentului model, fiind de 297 de pasageri din care 61 pe scaune.
Alte caracteristici tehnice:
-Numarul de usi: 6.
-Lungimea: 31,4 m.
-Latimea: 2,46 m.
-Inaltimea: 3,6 m.
-Greutatea: 41,0 tone (fara pasageri).
-Viteza maxima: 80 km/ora (in Praga limitata la 60 km/ora).
-Tensiunea la retea: 600 V DC.
-Puterea motoarelor: 720 KW (mai puternice decat la precedentul model, Skoda 14T).
Ca si la precedentul model (Skoda 14T), se gasesc scaune in spatele vagonului (similar ca la autobuz). De asemenea, in poza trei puteti vedea sistemul de informare al calatorilor. Siimplu si modern. In dreapta afisajului este statia terminus (Bila Hora), iar in stanga ecranului este trecuta urmatoarea statie, imediat dupa indicativul traseului). De asemenea pe harta puteti vedea numele statiilor urmatoare. Pe toate tramvaiele de tip Skoda 14 T si Skoda 15 T exista sisteme de informare vizuala (poza 3), cu monitoare pe partea laterala a tramvaielor, precum si sistem de anuntare vocal al statiilor.
In Bucuresti, sistemul de anuntare al statiilor nu functioneaza nici pe cele mai moderne tramvaie (Bucur LF). Mai multe informatii gasiti direct pe site-ul producatorului de tramvaie, Skoda Transportation.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
69.6 kb |
Vizualizat: |
de 9314 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
59.23 kb |
Vizualizat: |
de 9314 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
66.17 kb |
Vizualizat: |
de 9314 ori |
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu
Ultima modificare efectuată de către guest la Mie 18 Dec 2013 10:26:56, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 18 Dec 2013 10:25:34 Titlul subiectului: |
169670 |
|
Pana acum, in Praga circula 65 de tramvaie Skoda For City. Acestea sunt numerotate de la 9201 pana la 9264, dar se pare ca exista si 9266 (sursa: globestudios.co.uk). Pana in 2017, trebuie sa fie livrate un numar total de 250 de tramvaie de acest tip (din care pana acum au fost livrate 65), conform contractului semnat intre operatorul de transport din Praga, DPP si cei de la Skoda Transportation. Ei bine, prietenii mei din Praga mi-au spus ca exista un mic (sau mai mare) scandal intre DPP si fabrica din Plzeò. Cei de la DPP s-au trezit ca tramvaiele sunt prea scumpe (in jur de 2,5 milioane de euro un tramvai) si ca nu vor sa cumpere in total 250 de tramvaie, drept urmare au vrut sa rezilieze unilateral contractul. Cei de la Skoda Transportation au spus ca un contract o data semnat nu se poate rupe. Asa ca acum este in derulare acst scandal intre ei, sunt curios care va fi rezultatul. Pana atunci, praghezii se bucura de cele 65 de tramvaie Skoda 15 T (ForCity) alaturi de celelalte 60 de tramvaie Skoda 14T, care impreuna cu celelalte variante modernizate de Tatre, duc zi de zi greul transportului in comun de suprafata din capitala Cehiei.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
78.97 kb |
Vizualizat: |
de 9310 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
86.74 kb |
Vizualizat: |
de 9310 ori |
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Nu puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|