Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Cehia, Praga: Generalitati privind transportul in comun

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Europa Centrala si de Est
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 17/Noi/2017
Mesaje: 6492
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 29 Ian 2008 21:14:03    Titlul subiectului: Cehia, Praga: Generalitati privind transportul in comun 87875

S-a tot dat exemplul Pragai. Pe YouTube sunt mai multe filmulete cu transportul in comun, am selectat cateva.

Tramvai, un fel de circulatie in "paleta" intr-un tunel.
http://www.youtube.com/watch?v=iwQolOZ7Ed4

Un tramvai KT8D5 (si la cehi vad ca sunt probleme cu traficul, dar totusi un vagon mai lung decat V3A-aul nostru se descurca bine pe stradutele lor inguste)
http://www.youtube.com/watch?v=h9rQS66XDto

Si ce mi-a placut cel mai mult, un filmulet cu traseul 14, un fel de 41 (chipurile linia "amiral" a Bucurestiului Laughing ). Surprinzator la ei sistemul de anuntare a statiilor poate sa functioneze, ceea ce nu se poate spune in cazul liniei 41 de la noi. Cum o fi posibil la ei si la noi nu ? Sad
http://www.youtube.com/watch?v=a1UbJgZScNk

Care ar fi concluzia ? Inainte de a avea mijloace de transport moderne, cred ca trebuie sa ne punem la punct cu micile detalii. De exemplu sa mearga sistemul de anuntare a statiilor pe toate vehiculele, etc......

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile


Ultima modificare efectuată guest la Sâm 04 Ian 2014 16:37:09, modificat de 2 ori în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 18/Oct/2017
Mesaje: 866
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 18 Oct 2009 15:59:18    Titlul subiectului: 118572

O hartă din 1958 cu traseele de tramvai și troleibuz din Praga, plus autogările C.S.A.D. Preluată din "Parga - Gudiebook", apărută la Sportovni a trusiticke nakladdetelstvi (Editura? Sport Turism) Praga și tipărită la Prazske tiskarny 03, n.p., Praga.
În 1958 nu existau la Praga autobuze sau nu apar traseele aici?



tramvaie si troleibuze, praga, 1958.rar
 Descriere:

Descărcare
 Nume fișier:  tramvaie si troleibuze, praga, 1958.rar
 Mărime fișier:  366.96 kb
 Descărcat:  de 892 ori


_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0721.240.479/0749.28.38.15 h 9.30-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 17/Noi/2017
Mesaje: 6492
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 04 Ian 2014 15:17:09    Titlul subiectului: 170019

Pe scurt, transportul in comun din Praga este operat de catre compania Dopravní podnik hlavního mìsta Prahy.
Atat metroul cat si transportul de suprafata, funicularul de pe dealul Petrin sau micile ferryboat-uri ce traverseaza Vltava sunt sub aceeasi umbrela.
Exista si o linie expres care merge de la gara centrala pana la aeroport, un fel de 780 bucurestean. Dar exista si doua linii de autobuz, cu tarif normal, care pleaca de la capatul vestic al magistralelor A si B de metrou pana la aeroport.
Aceste linii sunt: 119, cu care am circulat, de la Dejvická (capatul vestic al magistralei A de metrou) pana la aeroport, respectiv linia 100 care merge de la Zlièín (capatul vestic al magistralei B de metrou) la aeroport.

Linia 119 cu care am circulat de la capatul metroului pana la aeroport, desi are tarifare normala, circula in regim expres, merge in paralel cu ruta de tramvai numarul 22, dar nu opreste in toate statiile in care oprea tramvaiul, cam la 4-5 statii ale tramvaiului, facea si autobuzul o statie.

Linia 119 a fost primul contact cu transportul public din Praga, cand am aterizat pe 6 decembrie. De fapt, in toate ghidurile turistice, primele linii de transport in comun care sunt mentionate sunt, cele de la aeroport: liniile 100, 119 precum si linia expres (are tarif mai mare) pana la gara centrala.

Cand ajungi la metrou, de acolo este simplu, ajungi rapid inspre centru sau in alte zone importante ale Pragai.
Mi-a placut cum sunt amenajate si statiile pentru autobuz de la aeroport.



Transport in comun Praga, 6-9 decembrie 199.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  102.65 kb
 Vizualizat:  de 4246 ori

Transport in comun Praga, 6-9 decembrie 199.jpg



Transport in comun Praga, 6-9 decembrie 198.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  77.2 kb
 Vizualizat:  de 4246 ori

Transport in comun Praga, 6-9 decembrie 198.jpg



Transport in comun Praga, 6-9 decembrie 200.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  86.55 kb
 Vizualizat:  de 4246 ori

Transport in comun Praga, 6-9 decembrie 200.jpg



Transport in comun Praga, 6-9 decembrie 201.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  88.55 kb
 Vizualizat:  de 4246 ori

Transport in comun Praga, 6-9 decembrie 201.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile


Ultima modificare efectuată guest la Sâm 04 Ian 2014 16:41:41, modificat de 4 ori în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 17/Noi/2017
Mesaje: 6492
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 04 Ian 2014 15:23:42    Titlul subiectului: 170020

In 2010, au inceput lucrarile de prelungire a magistralei A de metrou de la Dejvická spre Nemocnice Motol, lucrari care se preconizeaza ca se vor incheia anul acesta, dupa care un plan ar fi extinderea in continuare a acestei magistrale de metrou pana la aeroport.
Insa, parerile au inceput sa fie impartite, o a doua varianta fiind reactivarea unei linii ferate care mergea prin oras, dublarea ei (in prezent e o linie simpla), electrificarea ei, principalul argument ar fi ca este o varianta mai ieftina decat constructia a inca patru statii de metrou, de la Nemocnice Motol pana la aeroport.

Avand in vedere ca Praga este a sasea destinatie turistica din Europa, fluxul de turisti este mare, asa ca cehii cauta solutii pentru o deplasare cat mai rapida de la aeroport pana in centrul capitalei.

Apropo de calea ferata, cehii au gasit o solutie interesanta, astfel, pana la gara centrala (Hlavní nádraŸi), liniile ferate sunt mai mult deasupra, circula pe poduri.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 17/Noi/2017
Mesaje: 6492
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 04 Ian 2014 15:36:45    Titlul subiectului: 170021

Revenind la transportul de suprafata, "baza" acestui sistem este reprezentat de tramvaie. Exista 22 de linii de tramvai, precum 9 linii de tramvaie de noapte. In linii mari, daca va uitati pe harta cu traseele tramvaielor, acestea sunt orientate pe directia est-vest, multe linii traversand orasul dintr-o parte in alta. Sigur, avem si linii care sunt pe directia nord-sud, dar in general se vede tendinta est-vest, a orientarii traseelor de tramvai.
Daca va uitati putin pe orarele si traseele tramvaielor, puteti vedea ca unele tramvaie au rute foarte lungi. Tramvaiul 9 de exemplu, de la un capat la altul are...........56 de statii !!! Iar in orele de varf are o cadenta de un tramvai (sau cuplu) la 5 minute. Ei bine, in linii mari, orarul se respecta. Desi, tramvaiul 9 parcurge zone din centru, unde stradutele sunt inguste, nu are probleme cu blocajele din trafic. Un alt tramvai cu traseu lung, este numarul 16, care de la un capat la altul are 62 de statii !!!
Pe langa linia "nostalgica", numarul 91, ei bine, exiista si o linie normala, recomandata in majoritatea ghidurilor turistice, pe care am folosit-o si eu in timpul sejurului meu din Praga, este linia 22. Cu acest tramvai, puteti vedea multe obiective turistice din Praga.



Praga, 6-9 decembrie 247.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  91.89 kb
 Vizualizat:  de 4241 ori

Praga, 6-9 decembrie 247.jpg



Praga, 6-9 decembrie 247 (1).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  103.39 kb
 Vizualizat:  de 4241 ori

Praga, 6-9 decembrie 247 (1).jpg



Transport in comun Praga, 6-9 decembrie 120.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  106.84 kb
 Vizualizat:  de 4241 ori

Transport in comun Praga, 6-9 decembrie 120.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile


Ultima modificare efectuată guest la Sâm 04 Ian 2014 16:45:04, modificat de 3 ori în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 17/Noi/2017
Mesaje: 6492
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 04 Ian 2014 15:45:08    Titlul subiectului: 170022

Insa o alta explicatie pentru numarul mare de statii pe unele trasee de tramvai, este faptul, ca unele dintre ele sunt apropiate la 100-150 de metri. De exemplu, in zona unde am avut cazarea, in cartierul Ziskov, tramvaiele de pe liniile 9 si 16 aveau statie la Ohrada (vezi orar linia 9), inainte de intersectie, apoi faceau dreapta si opreau la numai 100 de metri, in statia: Biskupcova.
Referitor la intersectii, vatmanii treceau cu viteza redusa peste incrucisari de linii/macazuri, dar apoi, chiar daca statia se afla la 100 de metri departare, accelerau imediat dupa intersectie si decelerau inainte de statii.

Cum spuneam si la topicul dedicat infrastructurii tramvaielor pragheze, viteza intre statii era de 40 km/ora, in unele zone din centru erau limitari la 20-30 km/ora. In unele zone mai indepartate de centru, unde este distanta ceva mai mare intre statii, vatmanii mergeau si cu 50 km/ora, uneori chiar mai mult.

Travaiele sunt in continuare un simbol al Pragai, in special tramvaiele de tip Tatra. In majoritatea magazinelor de suveniruri din zona centrala a capitalei cehe, puteti gasi, vederi cu..............Tatre (poza 1).

Oare vom gasi vreodata in Bucuresti vederi in care sa vedem si un V3A ?



Transport in comun Praga, 6-9 decembrie 090.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  136.33 kb
 Vizualizat:  de 4240 ori

Transport in comun Praga, 6-9 decembrie 090.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 17/Noi/2017
Mesaje: 6492
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 04 Ian 2014 16:01:28    Titlul subiectului: 170024

Imaginea care o vedeti atasata mesajului este ceva comun in Praga. Lumea consulta orarul si traseele tramvaielor/autobuzelor afisate in statii. Poate si in Bucuresti lumea ar incepe sa faca la fel, daca acestea ar fi afisate in statii.
Insa la noi lumea ridica din umeri, si spune: "-Suntem in Romania", aceasta fiind o scuza universala. Oare cand vom lua si noi partile bune de la ceilalti ?
In fine, revenind la subiect, programul care este afisat in statii, il gasiti si pe site-ul companiei de transport public, a caror link-uri le-am topt dat si eu pe forum, la topicele dedicate transportului din Praga.
Acest orar il puteti vedea direct de pe telefonul mobil. Pe site-ul DPP, la sectiunea "Departures and Arrivals" puteti vedea orarul unui tramvai/autobuz, in orice statie.

Si acum exemplu concret. Ne-am intalnit cu totii, pe 6 decembrie, dupa masa, in Praga, apoi ne-am plimbat seara prin oras, apoi am mers la o berarie sa sarbatorim revederea noastra. In jur de ora 23:30, inainte sa ne despoartim, urmand sa ne revedem a doua zi, dimineata, cehii s-au uitat pe site-ul DPP, direct de pe telefonul mobil, sa consulte orarul. Tramvaiul meu, numarul 9, urma sa vina in 5 minute, la 23:33 (statia Husinecká), iar tramvaiul lor urma sa vina peste 3 minute (ei stateau in partea cealalta a orasului). Si asa a si fost, tramvaiele au respectat graficul. In mai putin de 10 minute am ajuns la destinatie. Atat de simplu. Desi eram sosit in Praga de cateva ore, ma simteam ca acasa, iar dupa doua zile bateam orasul in lung si in lat, de parca as fi stat acolo o vesnicie.

Tramvaiele circula pana la ora 0:30, unele chiar pana la ora 0:50, dupa care intra tramvaiele de noapte.

Tramvaiele sunt folosite atat de localnici cat si de turisti. Inclusiv duminica, tramvaiele au un grad de ocupare mare, sunt pline, insa nu arhipline, cum este cazul lui 41 din Bucuresti.



Praga, 6-9 decembrie 094.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  89.21 kb
 Vizualizat:  de 4230 ori

Praga, 6-9 decembrie 094.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile


Ultima modificare efectuată de către guest la Sâm 04 Ian 2014 16:47:48, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 17/Noi/2017
Mesaje: 6492
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 04 Ian 2014 16:12:38    Titlul subiectului: 170027

Praga insa nu inseamna numai tramvaie. Exista si multe linii de autobuze.
-Autobuzele urbane, cu indicativele de la 100 la 297, in total sunt 118 linii. Numerotarea acestor linii de zi este similara cu cea a liniilor bucurestene. In cadrul liniilor urbane, sunt si liniile 100 si 119 care merg la aeroport, desi acestea au mai degraba un regim de linii rapide.
In general traseele de autobuz fac legatura intre principalele puncte de interes din oras, statii de metrou sau legatura intre linii de tramvai-statii de metrou sau ajung in zone ale orasului unde nu avem tramvai sau metrou.

-Linia expres, de la gara centrala la aeroport, are indicativul AE, si nu face decat o statie la Dejvická (capatul liniei de metrou, magistrala A) si apoi la aeroport (terminalul 1 si terminalul 2).
-Autobuze regionale (un fel de linii preorasenesti, dar unele intra destul de mult in oras). Au indicative de la 303 la 495. In total sunt 152 de linii.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile


Ultima modificare efectuată guest la Sâm 04 Ian 2014 16:49:56, modificat de 2 ori în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 17/Noi/2017
Mesaje: 6492
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 04 Ian 2014 16:18:37    Titlul subiectului: 170028

Exista si 9 linii de tramvaie de noapte, conform site-ului DPP, desi in ghidurile turistice, sunt mentionate 8 asemenea linii.

Sunt si 25 de linii de autobuze de noapte, 15 dintre ele cu indicative de la 501 la 515, alte 8 linii de noapte cu indicative de la 601 la 610.

In total, pe timpul noptii, avem 34 de linii de transport in comun !!!! Se vede ca este un oras turistic. In timpul sarbatorilor legale (Craciun, Paste, etc), liniile de noapte au program prelungit (vezi orare site DPP).

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile


Ultima modificare efectuată de către guest la Sâm 04 Ian 2014 16:51:31, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 17/Noi/2017
Mesaje: 6492
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 04 Ian 2014 16:26:24    Titlul subiectului: 170029

Surprizele nu se opresc aici, avem si linii scolare, cu indicative de la 551 la 576, in total 20 de asemenea linii.
Nu au decat doua curse pe zi, una la dus (in general in jurul ore 7:30) si una la intoarcere, orarul fiind corelat cu programul scolar.

Ei bine, exista si doua linii destinate pentru persoanele cu dizabilitati (in carucioare), cu indicativele H1 si H2. In statiile unde opres aceste linii, ele sunt trecute cu font negru pe fundal galben, iar langa pictograma corespunzatoare (foto 1). Ambele linii au un traseu lung, de peste 90 de statii. Au o cursa o data la 3-4 ore.



Transport in comun Praga, 6-9 decembrie 091.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  27.16 kb
 Vizualizat:  de 4224 ori

Transport in comun Praga, 6-9 decembrie 091.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 17/Noi/2017
Mesaje: 6492
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 04 Ian 2014 16:32:52    Titlul subiectului: 170030

Chiar mi-a parut rau cand avionul a decolat de la Praga inapoi in Bucuresti. A fost un oras care mi-a mers la suflet. Un oras in care domneste normalitatea. Inlcusiv in domeniul transportului in comun. Multi cehi care au masini, inclusiv prietenii mei, spun:"-De ce sa folosim masina in oras ? Benzina e scumpa, si in plus avem un transport in comun bine pus la punct.". Poate si asta este motivul pentru care nu sunt asa ambuteiaje in Praga. Budapesta mi s-a parut mult mai aglomerata, iar depre Bucuresti nu mai are rost sa discutam. In fine, zona urbana a Pragai are 496 km patrati in timp ce Bucurestiul e mai mic, zona urbana are 285 km patrati.
Cand m-am intors in Bucuresti, am facut de la aeroport pana acasa, schimband doua mijlaoce de transport in comun o ora si 35 de minute.
In Praga, schimband tramvai+metrou+autobuz, am traversat mai mult de jumatate de oras pana la aeroport, am facut fix o ora !!! Asta incluzand si timpii de asteptare (4 minute metrou+5 minute autobuz+2 minute tramvai). Asta spune tot.
Apropo de distante, am vazut ca cehii nu spun: "-Mai sunt 10 statii pana la destinatie". Ei masoara distantele parcurse cu transportul in comun in minute: "-Mai sunt 15 minute pena la Ohrada", de exemplu.

Cam astea au fost impresiile mele din capitala Cehiei, un loc de care m-am indragostit. Mi s-a facut dor de oras, de transportul in comun de acolo, de tramvaiele Tatra si mai ales de NORMALITATE !

Cand la noi, s-a discutat la unul dintre topicele de la subforumul Bucuresti problema cu folosirea telefonului mobil pentru accesarea programului RATB, multi au sarit in sus, ca: "-Ce e asta ???", iar eu cand am dat exemplul Pragai, cineva a spus: "-Pai suntem in Romania, nu in Cehia. La noi nu se poate ?!!".
De ce m-am obosit sa scriu atata la acest topic (desi nu stiu cati o sa citeasca). Fiindca poate, cineva, va lua o data si exemplele bune din aceste tari.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 17/Noi/2017
Mesaje: 6492
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 12 Feb 2014 15:33:02    Titlul subiectului: 171079

Un clip pe YouTube sau ce inseamna normalitatea in domeniul transportului in comun. Atat de simplu si de ordonat pare totul, la cehi: https://www.youtube.com/watch?v=pYiHdRPsAEM

La noi, in Romania de ce nu se poate ?

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Europa Centrala si de Est Ora este GMT + 3 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community