Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 18 Dec 2013 21:37:51 Titlul subiectului: Cehia, Praga: Infrastructura pentru tramvaie |
169687 |
|
Reteaua de tramvaie din Praga are o lungime de 142,2 km, fiind una din cele mai dezvoltate retele din Europa. Am vazut mai multe tipuri de infrastructura pentru tramvaie, dar pentru inceput cateva imagini din zona centrala, din apropierea Podului Carol, capatul dinspre Mala Strana. Aici, practic tramvaiele trec pe sub o casa (pozele 1-5).
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
86.28 kb |
Vizualizat: |
de 9165 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
105.79 kb |
Vizualizat: |
de 9165 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
99.59 kb |
Vizualizat: |
de 9165 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
102.32 kb |
Vizualizat: |
de 9165 ori |
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 18 Dec 2013 21:43:12 Titlul subiectului: |
169688 |
|
In zona centrului Pragai, infrastructura de tramvai se gaseste pe stradutele inguste. Au amenajat foarte frumos stradutele, cu pavaj, iar liniile de tramvai se integreza foarte bine in peisajul praghez. Spre deosebire de Bucuresti sau alte orase ale tarii, nu sunt probleme deosebite in zona centrala, tramvaiele nefiind sufocate de masini (nesimtire). Daca intr-unul din orasele de la noi am auzit aberatia ca vor sa scoata liniile de tramvai ca sa faca o sosea cu doua benzi pentru masini, asa ceva este de neconceput in Praga.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
96.25 kb |
Vizualizat: |
de 9162 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
93.91 kb |
Vizualizat: |
de 9162 ori |
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 18 Dec 2013 21:45:45 Titlul subiectului: |
169689 |
|
Si reteaua de contact este foarte bine integrata in peisajul din zona centrala a Pragai, asa dupa cum se poate vedea in urmatoarele poze. Apropo de retea, tramvaiele pragheze functioneaza cu tensiunea de 600 volti.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
83.13 kb |
Vizualizat: |
de 9159 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
87.08 kb |
Vizualizat: |
de 9159 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
63.06 kb |
Vizualizat: |
de 9159 ori |
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 18 Dec 2013 21:49:12 Titlul subiectului: |
169690 |
|
Este o reala placere sa te plimbi cu tramvaiul in Praga. Insa iinfrastructura este interesanta si in alte zone ale capitalei Cehiei, nu numai in zona centrala. In cartierul Ziskov, liniile de tramvai nu sunt separate de trafic. Liniile de tramvai sunt inglobate in beton, iar in apropierea statiilor este pavaj, ca in centru.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
100.93 kb |
Vizualizat: |
de 9157 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
89.99 kb |
Vizualizat: |
de 9157 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
89.1 kb |
Vizualizat: |
de 9157 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
89.38 kb |
Vizualizat: |
de 9157 ori |
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 18 Dec 2013 21:51:07 Titlul subiectului: |
169691 |
|
Toate macazurile sunt electrice. Tot in cartierul Ziskov, cu o zi inainte, ninsese, erau cam 2-3 centimetri de zapada. Tehnicienii companiei de transport public erau la datorie, verificand toate macazurile (pozele 1-2).
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
91.95 kb |
Vizualizat: |
de 9156 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
93.33 kb |
Vizualizat: |
de 9156 ori |
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 18 Dec 2013 21:54:42 Titlul subiectului: |
169692 |
|
Ramanem in aceeasi zona, in cartierul Ziskov si tot la subiectul macazurilor. La intersectia dintre linii de tramvai, este cam acelasi sistem care a inceput sa apara in Bucuresti de cativa ani. Macazul este inainte de intersectie, liniile fiind incalecate. Numai ca spre deosebire de Bucuresti, aici am vazut ca liniile incalecate sunt practic una langa alta.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
113.58 kb |
Vizualizat: |
de 9155 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
117.49 kb |
Vizualizat: |
de 9155 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
119.94 kb |
Vizualizat: |
de 9155 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
123.93 kb |
Vizualizat: |
de 9155 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
126.48 kb |
Vizualizat: |
de 9155 ori |
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 18 Dec 2013 21:59:13 Titlul subiectului: |
169693 |
|
Acum cateva poze pentru cei pasionati de reteaua de contact, facute tot in cartierul Ziskov, unde am avut cazarea. In zona statiei de tramvai dupa cate am vazut exista si niste distantiere (pozele 1-2). Pozele 3-4 sunt cu reteaua de contact, in cartierul Ziskov iar ultima poza, langa Teatrul National.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
92.49 kb |
Vizualizat: |
de 9153 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
54.04 kb |
Vizualizat: |
de 9153 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
40.82 kb |
Vizualizat: |
de 9153 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
49.99 kb |
Vizualizat: |
de 9153 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
87.17 kb |
Vizualizat: |
de 9153 ori |
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 18 Dec 2013 22:02:32 Titlul subiectului: |
169694 |
|
Interesant este si alt aspect, acolo unde travaiele trec podul peste Vltava. Pe harta retelei de tramvaie pragheze am numarat 7 poduri pe care merg si tramvaiele. Asadar, pe pod, in plan paralel cu reteaua de contact exista o multitudine de placute, care se misca si scot un fel de zgomot, la trecerea vantului. Prietenii mei din Praga mi-au spus ca au scopul de a speria pasarile, ca sa nu nimereasca una pe firele de tramvai.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
28.69 kb |
Vizualizat: |
de 9151 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
62.88 kb |
Vizualizat: |
de 9147 ori |
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu
Ultima modificare efectuată de către guest la Mie 18 Dec 2013 22:06:35, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 18 Dec 2013 22:05:10 Titlul subiectului: |
169695 |
|
Exista si infrastructura care nu imi dau seama daca a fost modernizata sa nu, linia fiind inglobata in longrine de beton, asemenatoare cu cele clasice din Bucuresti. Asemanatoare in aparenta, fiindca si pe acest tip de infrastructura tramvaiele "alearga", nu se simt vibratii, inclusiv modelele noi de tramvaie merg fara probleme.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
91.78 kb |
Vizualizat: |
de 9148 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
70.79 kb |
Vizualizat: |
de 9148 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
73.65 kb |
Vizualizat: |
de 9148 ori |
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 18 Dec 2013 22:11:27 Titlul subiectului: |
169698 |
|
Exista si zone unde linia este separata de trafic simplu, prin intermediul unor borduri (poza 1) sau zone unde linia de tramvai este separata cu gardulete, asemanator cu linia 41 din Bucuresti (pozele 2-3). Insa, spre deosebire de Bucuresti, este o distanta (cam de 1 m) ocupata cu iarba si pomisori intre gardulet si sina de tramvai.
Exista si sitem green-trak, dar nu am apucat sa il pozez. Exista multe sisteme de infrastructura pentru tramvaie, nu am avut timp sa le cuprind pe toate in scurta mea vizita in capitala Cehiei. Poate mai are cineva drum pe acolo si ne impartaseste din impresii despre infrastructura in acest topic.
De asemenea, stie cineva cam care este procentul in care a fost modernizata linia de tramvai din Praga ?
Infrastructura in stare buna are si un..............dezavantaj. Unii vatmani "alearga" la fel de repede ca o masina mica, din acest motiv s-au intampltat accidente. Din ce am citti pe net, se pare ca unul din sase vatmani incalca viteza, adica acolo unde sunt restrictii la 30 sau 40 km/ora ei mergeau cu 10-20 km/ora mai repede.
In general, intre statii tramvaiele mergeau cu 40 km/ora, dar am prins vatmani si mai vitezomani. Acum, sincer sa fiu, infrastructura buna, tramvaie bune, poate m-ar fura si pe mine viteza daca as fi vatman.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
80.63 kb |
Vizualizat: |
de 9142 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
60.13 kb |
Vizualizat: |
de 9142 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
76.5 kb |
Vizualizat: |
de 9142 ori |
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
|