Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Criza financiara la RATB
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Diverse (Bucuresti)
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 24/Mar/2017
Mesaje: 6171
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 28 Mar 2014 21:50:11    Titlul subiectului: Criza financiara la RATB 172022

Am preferat sa deschid un topic nou, fiindca din pacate a devenit o realitate care nu prea mai poate sa fie ascunsa "sub pres". Practic, RATB-ul a fost pus pe butuci. Se discuta chiar despre........reducerea parcului RATB, dupa 1 aprilie !!!
Practic, in loc sa favorizam transportul in comun intr-o capitala, care si asa, are o densitate foarte mare de locuitori pe kilometru patrat, noi il falimentam.
Un articol care reflecta (dar nu in totalitate) ceea ce se intampla acum la RATB il gasiti aici.

Citat:
Măsura privind reducerea cu 20% a parcului auto al RATB se amână

În urma unor discuții purtate la nivelul conducerii Regiei Autonome de Transport București (RATB), s-a luat decizia amânării măsurii care viza reducerea parcului auto al RATB cu 20%, de la 1 aprilie, cum s-a anunțat inițial.

Informația potrivit căreia se va reduce parcul de vehicule al RATB aflat în circulație a fost confirmată, pentru B365.ro, de Vasile Petrariu. "A fost o hotărâre a Consiliului de Administrație, care a decis micșorarea parcului cam cu 20%, ceea ce e foarte mult. S-a transmis la unități programul acesta de reducere, pe linie administrativă. Noi nu am fost informați în mod special, ci am aflat ulterior. Această decizie a fost luată din motive financiare. Săptămâna viitoare vom discuta și noi cu conducerea Regiei să vedem exact despre ce este vorba pentru că vom avea probleme cu publicul călător, în contextul în care vehiculele vor veni la un interval mult mai mare decât cel de acum. Această reducere a parcului auto noi o putem traduce, de fapt, printr-o reducere de activitate, cu efecte negative asupra salariaților și a publicului călător", a declarat, pentru B365.ro, Vasile Petrariu, președintele executiv al STB-Transloc - sindicatul reprezentativ din RATB.

Potrivit lui Petrariu, până în prezent au fost scoase deja din parcul circulant al RATB circa 150 de autobuze, 53 de tramvaie și 13 troleibuze. "Acestea au fost reduse din parcul circulant, dar nu din cauza faptului că sunt stricate. Avem și probleme tehnice, de aprovizionare cu piese și subansamble, dar am fi putut să menținem parcul la nivelul acesta, numai că s-a luat această decizie și nu s-a discutat și cu noi, cum ar fi fost corect. Trebuia să ni se explice aceste măsuri, pentru că de redus activitatea este foarte simplu. Toată lumea știe să facă lucrul acesta. Trebuia făcută o analiză și să vedem exact despre ce este vorba pentru că și așa parcul nu a fost dimensionat la necesități. Avem linii la care intervalul de succedare este de 30-40 minute, ori cu un asemenea interval de succedare nu ai cum să atragi publicul călător, mai ales în condiții de vreme rea, și să mai ai și pretenția să și plătească. Intervalul corect de succedare ar fi de cel mult 10 minute în trafic, nu pe itinerar, pentru că dacă pe itinerar ai 10 minute, în trafic ai mai mult de 15 minute. Se pare că cei din conducere nu prea înțeleg lucrul ăsta dacă au luat o asemenea decizie. Ei au prezentat un plan de dezvoltare a RATB-ului în Consiliul General, care a fost aprobat, iar acum vin cu modificări și reduc din programul prezentat. E total opus față de ce au prezentat", a explicat liderul de sindicat.

Petrariu mai spune că angajații Regiei cred că, pe lângă această măsură care va fi aplicată de la 1 aprilie, din vară va fi redus și mai mult numărul de vehicule al RATB aflat în circulație, în contextul în care vara circulă mai puține vehicule RATB, din cauza scăderii numărului de călători. "Teama noastră e că la reducerea de 20% de acum se va adăuga și reducerea parcului din vară. Nu cred că se va menține reducerea asta a parcului și pe timpul verii. Ne vom trezi la vară că va fi de 30% reducerea, nu de 20%. Săptămâna viitoare vom discuta neapărat cu directorul general ca să ne explice neapărat care a fost politica și cum s-a ajuns la reducerea asta de parc pentru că nu este normal să tai. Noi avem niște probleme cu Consiliul de Administrație pentru că ne-a ignorat și ne ignoră inclusiv la consultări, ceea ce nu mi se pare normal pentru că totuși reprezentăm sindicatul reprezentativ din RATB, cu peste 9.500 de angajați. Practic, reprezentăm peste 80% din numărul de salariați din cadrul acestei Regii. E normal să discutăm și împreună chiar să și găsim niște soluții, pentru că noi știm efectiv ce se întâmplă pe teren. La nivel de teorie e una, dar practic e cu totul altceva. Noi lucrăm în traseu, la întreținerea acestor vehicule și știm exact ce avem în teren. Suntem îngrijorați de această decizie, mai ales conducătorii de vehicule, pentru că ei vor fi primii care vor prelua nemulțumirile publicului călător și ei nu au nicio vină pentru că sunt niște salariați care doar își fac treaba. Consecințele ar trebui să le suporte cei care iau deciziile și nu oamenii noștri, însă, din păcate, în practică, se întâmplă cu totul altfel", a mai spus Vasile Petrariu.

Anunțul privind reducerea parcului de vehicule al RATB din circulație a fost făcut în garajele și depourile Regiei, informează Evz.ro, care adaugă faptul că, în baza Titan, vatmanii au fost chemați la o ședință, în care s-a discutat această măsură.

Motivul ar fi, conform surselor citate de publicație, faptul că nu mai sunt bani pentru combustibil și pentru întreținerea tramvaielor, troleelor și a autobuzelor.

Ce ar fi de facut ? Oare regia se va transforma in societate comerciala, asa cum s-a intamplat in alte orase din tara ?

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 24/Mar/2017
Mesaje: 6171
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 28 Mar 2014 22:15:49    Titlul subiectului: 172023

Alt articol pe aceeasi tema se gaseste pe metropolitan.ro

Citat:
Mai putine autobuze si tramvaie RATB pe strazile din Bucuresti - calatorii vor astepta zeci de minute in statii

Incepand cu 1 aprilie, pe strazile din Bucuresti vor circula mai putine autobuze, troleibuze si tramvaie.
Parcul auto al RATB va fi redus, de la 1 aprilie, cu 16%. Anuntul a fost facut deja in garajele si depourile Regiei.
In baza Titan, vatmanii au fost chemati la o sedinta, in care s-a discutat aceasta masura.
Masura a fost luata deoarece nu mai sunt bani pentru combustibil si pentru intretinerea tramvaielor, troleibuzelor si a autobuzelor.
Asta inseamna ca 240 de mijloace de transport in comun vor fi scoase din circulatie, lucru care ii va afecta in mod direct pe calatori, pentru ca in unele cazuri vor fi nevoiti sa astepte zeci de minute in statii.
Peste trei sferturi dintre mijloacele de transport in comun din Bucuresti au nevoie de reparatii, dar acestea circula pentru ca soferii cumpara piese de schimb si le repara din banii lor.
Bineinteles, nu-i obliga nimeni sa faca acest lucru, dar daca nu o fac, tot ei au de suferit. Situatia este explicata de Marius Irimia, sofer RATB:
Am scos din buzunar 1.300 de lei pentru a pune vehiculul in circulatie. Daca nu, autovehiculul ramanea imobilizat in garaj, iar eu eram obligat sa stau rezerva si sa castig 75 la suta din salariu.
RATB are datorii la stat de aproape 100 de milioane de euro, Fiscul i-a blocat conturile si din acest motiv nu poate organiza licitatii prin care sa cumpere piese noi pentru autobuze.

Este adevarata stirea conform careia, soferii cumpara pe BANII LOR piesele de schimb ??? Daca da, nu am mai pomenit asa ceva.
Cum de s-a ajuns in aceasta situatie si cam ce ar fi de facut ?

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
PaulIP



Data înscrierii: 12/Aug/2011
Ultima vizita: 23/Mar/2017
Mesaje: 412
Locație: Bucuresti 3 (Vitan)

MesajTrimis: Vin 28 Mar 2014 22:58:11    Titlul subiectului: 172024

Masura aceasta va fi temporara sau definitiva?
Daca va fi definitiva, ce se va intampla cu vehiculele?
Sper ca ''ghinionistele'' erau vehicule mai ''oropsite''...

_________________
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
costy92



Data înscrierii: 01/Sep/2010
Ultima vizita: 31/Ian/2017
Mesaje: 96
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 29 Mar 2014 00:59:34    Titlul subiectului: 172034

PaulIP pe tine te doare de vehicule?
Ia gandeste-te ce patesc acei muncitori care sunt in jurul varstei de 50 de ani...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
CLAXON



Data înscrierii: 09/Noi/2006
Ultima vizita: 25/Mar/2017
Mesaje: 113
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 29 Mar 2014 10:07:44    Titlul subiectului: 172046

Sa reduca cu 20% din personalul care ocupa cladirea aia imensa si de prost gust de pe Dinicu Golescu
La un moment dat se discuta de echipe de controlori mixte RATB/Jandarmerie care sa umble constant prin mijloacele de transport pentru a creste numarul de calatori platitori. M-am saturat de aurolaci, romani/tigani scuipatori de seminte si fani manele, strangatori de fiare vechi care misuna la orice ora cu mijloacele de transport RATB

_________________
611
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1206
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 29 Mar 2014 20:46:01    Titlul subiectului: 172063

E management defectuos premeditat. Unde e ala care imi spunea cum iubitul doctor se chinuie dupa ce alalalt a adus 1000 de masini noi?
In doua mandate nu am auzit de vreo investitie la RATB, nici macar becuri pentru faruri... Practic nu intereseaza pe nimeni aceasta companie, ba chiar se vorbea de desfiintarea ei acum ceva timp. Nu mai zic ca se dorea si trecerea metroului la primar. S-ar alege praful si de ala.
Poate ca solutia unei privatizari sau a unei autoritati de transport care sa concesioneze serviciile de transport oricui e capabil de asa ceva, ar fi o solutie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 26/Mar/2017
Mesaje: 629
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Sâm 29 Mar 2014 23:27:40    Titlul subiectului: 172065

Eu zic ca ar trebui urmat exemplul Budapestei, unde tocmai asta s-a facut: s-a creat o autoritate de transport (BKK), care plateste o suma fixa / km. Asa sunt mai multe firme mici si mijlocii pe langa mamutul de BKV.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
boy4ever



Data înscrierii: 31/Mar/2008
Ultima vizita: 24/Feb/2017
Mesaje: 288
Locație: Targu Jiu

MesajTrimis: Dum 30 Mar 2014 01:29:26    Titlul subiectului: 172069

Citat:
Situatia este explicata de Marius Irimia, sofer RATB:
Am scos din buzunar 1.300 de lei pentru a pune vehiculul in circulatie. Daca nu, autovehiculul ramanea imobilizat in garaj, iar eu eram obligat sa stau rezerva si sa castig 75 la suta din salariu.
Nu stiu daca e adevarat sau nu, dar in orice caz este EXAGERAT. Adica respectivul sofer nu s-a multumit sa stea rezerva cu 75% din salariu, preferand sa scoata din buzunar 1300 lei? Sa inteleg ca 25% din salariul unui sofer este > 1300 lei? In acast caz eu zic ca am identificat din prima cauza problemelor. Dar, cum spuneam, cred ca se exagereza cu mult.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 25/Mar/2017
Mesaje: 5886
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Dum 30 Mar 2014 20:10:21    Titlul subiectului: 172081

Din pacate starea RATB-ului pare a fi o consecinta fireasca a unui cumul de factori, precum:
- imixtiunea politicului, in companiile "de stat" sunt pusi sefi si directori din satra politica aflata la acel moment la putere; evident, nu sunt pusi nici pe competenta, desi uneori se mimeaza niste asa-zise "concursuri" in care fie se prezinta doar "catigatorul", ori mai apare, de efect, cate o mana moarta.
Scopul pentru care sunt pusi papagali politici poate fi usor intuit, ca doar omul "investeste" ceva la partid ca sa "ajunga" director sau sefut si "investitia" trebuie recuperata. Cum ... doar nu o sa munceasca, ca daca era de munca, nu se baga in politica...
- birurile mascate pe care "tarisoara noastra scumpa" este obligata sa le plateasca "de bunavoie" marilor puteri. Nu zic, sunt incantat de Mercedes-uri, dar bate la ochi precipitarea cu care s-au luat, brusc, 1000 de autobuze noi, in conditiile in care au constatat ca nu au ce face cu ele, stiti ca zaceau prin garaje cu zecile/sutele, in conditiile in care RATB-ul avea oricum sute de autobuze in stare buna, daca nu excelenta, si care ar mai fi putut fi folosite cativa ani buni. O repet, e bine sa ne luam masini noi, dar trebuie sa vedem si daca ne permitem atatea deodata. Si de ce neaparat Mercedes? Sau de ce neaparat autobuze? Ca autobuze aveam, cat de cat, mie mult mai grava mi se pare starea parcului de tramvaie, de ce nu au cumparat cateva zeci de tramvaie?!? Pai de, daca UE, prin Germania, avea o treaba cu autobuzele, acolo trebuia "intervenit".
- pretul biletelor si abonamentelor; evident, e o prostie sa mentii artificial pretul de 1,3 lei/alatorie, cand pretul restului de produse creste si mai ales in conditiile in care ai investit in autobuze noi, bani care trebuie dati inapoi; si chiar daca nu ii da inapoi RATB-ul, ii da Primaria, cu pretul "taierii" subventiei samd samd
- "gratuitatile" fara minte, electorale, acordate vesnicilor categorii de pomanagii; aceste "gratuitati" au efect negativ dublu, odata ca reduc incasarile RATB-ului, a doua ca sporesc aglomeratia, mai mereu e plin de pensionari, ori calatorul care plateste se simte frustart si-si baga #%% in el de transport public daca vede ca pomanagii merg "gratis" pe banii lui, iar el sta inghesuit si are vehicule rare din cauza ineficientei;
- blatismul extrem, controlorii mi se par mai degraba un fel de persoane care lucreza in cont propriu, gata sa bage oricand un ban in buzunar, amenda cred ca iau doar cei care refuza "intelegerea amiabila"...

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1206
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Dum 30 Mar 2014 21:10:54    Titlul subiectului: 172082

Draga Catalin,
Corect statementul, cu cateva amendamente.
Nu e necesar un discurs dintr-asta despre marile puteri care pun nu stiu ce biruri. Argumente: nu ne-a obligat nimeni sa intram nici in NATO si nici in UE, puteam ramine nise trogloditi cum sunt ucrainenii, niste ultimii oameni in nesiguranta politica, militare, economica, samd. Nu stiu de ce trebuie sa va reamintesc aproape in permanenta despre singura noastra sansa in hour sorry life de romani, despre as zice binecuvantarea de a face parte dintr-un club select la care nici macar nu avem dreptul sa visam. Nu a obligat nimeni pe nimeni sa cumpere acele masini. Daca erau asa coiosi si cinstiti, puteau refuza. Tin sa va reamintesc ca autobuzele Mercedes Citaro la vremea lui 2007 erau cele mai bune din lume si inca sunt. Problema nu a fost achizitionarea lor, ci stabilirea unor contracte de service facute cu cap. De ce autobuze? Simplu, pt. ca nu poti sa faci 200 linii de troleu sau de alte nazbatii.
O alta chestiune care trebuie nuantata este partea cu politicul. Sa stiti ca polliticul este in tot si intoate, asa e lumea. Problema este cum si ce face acel politic. Problema este EXCLUSIV calitatea. Nu politicul este problema, ci nepotismul. Exemplu argument pe care tu sigur il vei intelege: proiectul Crossrail din Londra, cu politicul s-a rezolvat si s-a dat drumul, iar acum cu veselie apar articole cu tunelele deja sapate de TBM-uri, cautati pe net pe site-ul Daily Telegraph, daca va intereseaza. Fara decizia politica si consensul politic ar fi ramas un simplu vis pe hartie. Politicul e cel care gestioneaza, fie ca ne place, fie ca nu fondurile pentru diverse proiecte de amploare.
Idem este si la noi si revin, totul tine de calitatea politicului, care la noi de cele mai multe ori este execrabila.
E timpul sa privim spre Vest pana ni se intepeneste gatul acolo. E singura sansa sa mai scapam si aici includ si RATB. Si daca ar fi stapanii nostri, ne este mai bine cu si sub ei in raport cu orice alta varianta.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 24/Mar/2017
Mesaje: 6171
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 30 Mar 2014 22:39:27    Titlul subiectului: 172084

Ceea ce mi se pare cel mai grav este stirea conform careia RATB-ul are probleme in asigurarea mentenantei parcului rulant. Daca este adevarat faptul ca soferii cumpara din banii lor piese de schimb, atunci in mod noprmal RATB-ul nu ar mai trebui sa opereze. Cresterea numai cu 0,01 % a riscului de accidente, datorita neasigurarii corespunzatoare a mentenantei este innaceptabila !
In aviatie, daca o companie nu mai poate sa asigure mentenanta, atunci avioanele acelei companii sunt retinute la sol. In aviatie sunt reguli foarte stricte in acest sens.
Aceleasi reguli ar trebui aplicate si operatorilor de transport calatori, inclusiv transportul urban.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile


Ultima modificare efectuată guest la Lun 31 Mar 2014 07:08:25, modificat de 2 ori în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
pmp



Data înscrierii: 07/Iul/2006
Ultima vizita: 24/Mar/2017
Mesaje: 242
Locație: Ilfov

MesajTrimis: Lun 31 Mar 2014 07:04:28    Titlul subiectului: 172086

Off topic:
Asta cu neamestecul politicului extern e o poveste de adormit copiii. Cate jafuri de avioane au fost luate de la straini? Dar nave? Vreti sa cautam pe net?

http://www.romanialibera.ro/actualitate/eveniment/video-romania-cumpara-12-avioane-f-16-second-hand-de-la-portugalia-314971.html

http://www.flagrantct.ro/romania-cumpara-avioane-f-16-de-la-sua-desi-oferta-suedeza-era-mai-avantajoasa/

http://www.curierulnational.ro/Specializat/2003-01-15/Romania+cumpara+de+la+britanici+doua+nave+de+razboi

Inceputul articolului spune tot: "Iar Londra va continua sa sprijine Bucurestiul in eforturile de integrare totala in structurile politice si de securitate ale Europei si Atlanticului de Nord".

Adevarul e ca starea noastra actuala e concursul idiotilor interni cu al hotilor externi. Nu mai negati si nu filozofati pe ideea ca vestul nu e vinovat ca ne pierdem timpul.

Iar legat de Crimeea, s-ar putea sa fie mai bine pt ei. A doua zi dupa ce au rasturnat guvernul Ianukovici, prima stire: FMI va ajuta Ucraina sa iasa din criza. Asta spune tot. Aveti un exemplu unde FMI a facut ceva bun? Aud? Astept un exemplu fara datorii externe.

On topic: astazi am vazut pe linia 381 primul autobuz Mercedes Citaro cu afisaj digital pe suport tabla tip Uzinele Autobuzul. Eu nu stiu ce afisaje au aceste super autobuze, dar eu n-am vazut nici un troleibuz Irisbus Citelis pana acum cu foaie / placa in geam. Cum se explica?

_________________
http://www.petitieonline.ro/petitie/sa_eliminam_maxi_taxi_urile_din_transportul_public_din_romania_-p28912051.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 24/Mar/2017
Mesaje: 6171
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 25 Apr 2014 20:35:24    Titlul subiectului: 172596

Un articol mai vechi de pe Digi24, care cred insa ca reflecta starea de lucruri de la RATB. In articol se face referire si la regiile din Timisoara sau Constanta. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Regiile de transport în comun din țară sunt în pragul falimentului. Datoriile se ridică la zeci de milioane de lei

Aproape de finalul anului, regiile de transport în comun trag linie și contabilizează datorii de zeci de milioane de lei. S-a ajuns aici din cauza directorilor schimbați prea des, a lipsei de competență și a furturilor de combustibil. Problema este că soluții nu se văd nici în anul care vine. Regiile cer în continuare bani de la Guvern ți au toate șansele să rămână niște saci fără fund.

Managementul defectuos și fraudele interne au transformat regiile de transport în comun în niște saci fără fund. Anual, sute de milioane de lei merg de la bugetele locale către regiile de transport, dar companiile continuă să acumuleze datorii uriașe.

Unele apelează la finanțarea Guvernului, altele vin cu tot felul de soluții pentru a scăpa de creditori, cum ar fi să o ia de la zero sub o altă denumire. În acest cerc vicios, rămân obligați să plătească pentru ceea ce primesc doar călătorii și angajații.

Cea mai mare regie de transport din țară, cea din București, e la un pas de colaps. Cu peste 1.500 de autobuze și 500 de tramvaie, RATB are în prezent datorii de aproape 70 de milioane de lei. Și aceasta în condițiile în care bugetul anual este de zece ori mai mare. Angajații arată cu degetul spre conducerea instituției.

„În termen de trei ani și jumatate s-au perindat cinci directori generali. Niciunul nu a luat vreo măsură să pună pe picioare transportul în comun”, susține liderul de sindicat Ion Sticlan.

Deși în București circulă, zilnic, cu transportul în comun aproape 700.000 de călători, regia încasează bani din bilete doar de la jumătate dintre ei, pentru că ceilalți beneficiază de gratuități. O altă sursă importantă de venit, uzina de tramvaie, nu mai produce garnituri noi, ci face doar reparații.

Dacă ar lucra la capacitate maximă, uzina RATB-ului ar putea produce 20 de tramvaie noi în fiecare an. Asta însemnă un venit de aproximativ 16 milioane de euro, adică exact cât este datoria regiei în prezent.

Șefii au salarii de la 5.000 de lei în sus

În timp ce la angajați salariile nu ajung la mai mult de 2.000 de lei pe lună, cei din administrația companiei își acorda singuri bonusuri. Salariile acestora variază între 5.000 ți 12.000 de lei, iar bonusurile sunt între 700 și 2.000 de lei.

Furturile interne sunt și ele la ordinea zilei. „ Cu complicitatea unor șefi de autobaze și depouri s-a furat combustibil”, spune consilierul municipal Victor Stan.

„Nu am putut decât să semnalez și să fie arestați doi inși. Doi inși care lucrau în RATB și care făceau o serie întreagă de afaceri”, explică primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu.

Și ca să se mai facă rost de bani sau, dupa caz, să se reducă din costuri, în jur de 800 de persoane vor trebui să plece în perioada următoare. Pe termen scurt, ar fi o variantă de salvare. 30 de tramvaie vechi de la Timișoara vor fi aduse la București pentru reparații și ar ține fabrica ocupată un an.

La Timișoara, regia de transport în comun a scăpat de faliment recent, după ce a primit din fonduri guvernamentale 10 milioane de euro pentru datorii.

„S-au aprobat gratuități și reduceri la abonamente, dar contravaloarea acestor servicii nu a fost achitată către RATT așa cum ar fi trebuit sa se întâmple”, recunoaște primarul Nicolae Robu.

Pe de altă parte, Iașiul este lider la capitolul datorii. Întreaga listă ajunge la 120 de milioane de lei, dar ca să fie scutiți de această sumă s-a găsit soluția înființării unei alte regii.

La Constanța s-au adunat peste 18 milioane de lei de plată. Șefii spun că, de fapt, instituția trebuie să primeasca bani pentru gratuitățile oferite.

„Avem aproape aceeași suma de încasat de la Casa Județeană de Pensii. Dacă am da deoparte penalitățile, am încheia anul cu un profit de aproape 8 miliarde de lei vechi”, susține Ovidiu Tănase - directorul general al RATC.

Aceste datorii ale regiilor de transport în comun din țară vin atât din contracte frauduloase și licitații dezavantajoase, cât și din slaba vânzare a biletelor și abonamentelor de călătorie.

Am subliniat cu rosu ce mi s-a parut mai interesant din articol.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 24/Mar/2017
Mesaje: 6171
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 29 Apr 2014 19:58:02    Titlul subiectului: 172636

Directorul RATB ar putea fi demis azi, la pachet cu directorul RADET. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Șefii RADET și RATB ar putea fi DEMIȘI astăzi

Pe ordinea de zi a sedinței de marți, 29 aprilie, a Consiliului General al Municipiului București, au fost introduse două proiecte de hotărâre privind revocarea membrilor din Consiliul de Administrație al Regiei Autonomă de Transport București (RATB) și Regia Autonomă de Distribuție a Energiei Termice București (RADET). Conform primarului Sectorului 5, Marian Vanghelie, directorii și membrii din consiliile de administrație ale RATB și RADET vor fi demiși astăzi.

Proiectele au fost puse pe ordinea de zi a ședinței de îndată, dar consilierii generali nu le-au văzut. O parte din consilierii PDL au cerut să vadă proiectele, ca sa vada motivele revocării, însă au fost refuzați. Consilierul PDL, Cornel Pieptea, a luat cuvântul în timpul ședintei, precizând că membrii consiliilor de administrație pot fi revocați oricând, conform legii, dar, dacă această decizie se face făra justă cauză, vor avea dreptul la despăgubire.

Pe ordinea de zi din 29 aprilie a mai fost introdus un proiect privind constitutirea unei comisii de selecție, formată din cinci membri, specialiști în recrutarea resurselor umane, pentru a realiza demersurile legale pentru demararea procedurii de selecție si evaluare necesară numirii unor noi membrii în consiliile de administrație ale regiilor autonome.

Înainte de inceperea ședinței, primarul Sectorul 5, Marian Vanghelie, a precizat pentru B365.ro ca directorii și membrii din consiliile de administrație ale RATB și RADET vor fi demiși astăzi. El a adăugat că actuala conducere va rămâne interimară până la numirea noilor directori.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
PSC



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 01/Iul/2014
Mesaje: 130
Locație: Bucuresti 2 (Colentina)

MesajTrimis: Mar 01 Iul 2014 21:44:38    Titlul subiectului: Legea 319/2006 173680

Legea 319/2006 - legea securității și sănătății în muncă, actualizată - prevede acordarea de materiale igienico-sanitare (nu numai) în cadrul RATB, pe baza unui necesar întocmit anual, pe categorii de meserii și de funcții, de la primul măturător și până la personalul din conducere.
Prosoape nu s-au mai acordat de doi ani. Săpunuri și creme pentru mâini, de un an. Anul ăsta s-a renunțat și la alimentația de protecție (laptele antidot, de exemplu).
Totuși, necesarele s-au întocmit.
Echipament de lucru nu se mai acordă de foarte mult timp (halat, de exemplu).
Pentru încălzirea unităților Regiei pe timp de iarnă (birouri, hale de lucru), Regia are atribuită o cotă de gaze naturale. În luna februarie 2014, chiar când temperaturile au scăzut în București, cota de gaze a fost înjumătățită. Totuși, depășirile de consum nu au fost imputate (asta mai lipsea).
Aceste aspecte nu se văd.

Aspectele care se văd nu mai au nevoie de comentarii:
- firmele LED ale unor autobuze și tramvaie nu mai funcționează, revenindu-se la sistemul clasic, modernizat acum prin foaia A4 cu numărul liniei, lipită cu scotch pe parbriz;
- sistemul de informare a călătorilor nu funcționează decât în 2/3 din vehicule;
- sistemul de urmărire a vehiculelor în trafic (Thoreb) nu a funcționat deloc în anul 2013;
- sistemul SAT jupoaie cardurile de călătorie, validând în plus, precum precupeții în Piața Obor la cântar;
- de peste 365 zile nu s-au mai achiziționat anvelope pentru autobuze, în luna iulie 2014 autobuzele circulând cu anvelopele de iarnă (Pirelli MC85);
- etc. etc.

_________________
Munca în exces duce la deces!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 24/Mar/2017
Mesaje: 6171
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 14 Oct 2014 07:03:22    Titlul subiectului: 175169

RATB-ul a ajuns rau de tot. Crec ca niciodata in istorie nu s-a mai intamplat situatia din prezent, ca soferii sa vina cu bani de acasa. Un articol in acest sens se gaseste aici.

Citat:
Sindicalist RATB: "Vehiculele RATB sunt un pericol public! Toți conducătorii conduc cu frica în sân"

Sindicaliștii spun că vehiculele din parcul Regiei Autonome de Transport București (RATB) reprezintă un pericol public, pentru că nu le sunt asigurate piesele de schimb care să le asigure o bună funcționare în trafic. Potrivit liderilor de sindicat ai RATB, conducătorii de vehicule "conduc cu frica în sân".

"Marea problemă, la toate vehiculele RATB-ului este sistemul de frânare. Când spun sistemul de frânare mă refer la siguranța vehiculelor în trafic. Nu mai pot asigura siguranța vehiculelor în circulație din lipsă de piese și materiale pentru reparația și întreținerea sistemului de frânare. Toți conducătorii de vehicule de la RATB conduc cu frica în sân și astfel de accidente tot vor mai fi (n.r. precum accidentul de luni în care un autobuz a intrat în coliziune cu un tramvai)", a declarat, pentru B365.ro, Alexandru Mihalache, președintele Sindicatului Lucrătorilor RATB - URAC. Declarațiile sunt susținute și de alți lideri de sindicat din RATB.

Nemulțumiți de faptul că, deși au protestat de mai multe ori pentru a trage un semnal de alarmă asupra problemelor cu care se confruntă vehiculele Regiei în fiecare zi, angajații RATB vor ieși marți și miercuri în stradă. "Noi avem mâine, la ora 14.00, avem un miting în fața sediului Regiei, tocmai pentru a protesta din cauza acestor probleme: sistemul de frânare, lipsa de piese și materiale, starea tehnică foarte proastă a vehiculelor. De vreo două luni tot protestăm pentru a trage un semnal de alarmă pentru că vehiculele RATB-ului au mari probleme în garantarea siguranței în circulație. Am fost și la primarul general, am pichetat și Primăria și vom protesta în continuare. La întâlnirea cu domnul primar general a participat și directorul financiar. Avem material pentru un nou dialog la care să participe și directorul general și directorul comercial, care se ocupă cu asigurarea de piese și materiale. Trebuie să se ia o decizie pentru că e posibil ca în scurt timp să se blocheze transportul în București din cauza stării tehnice foarte proaste a vehiculelor. Domnul primar general știe lucrul ăsta, pentru că am avut mai multe întâlniri în care i-am prezentat documente clare privind situația tehnică a vehiculelor RATB. Dar vina nu este a primarului general, pentru că Primăria a asigurat bani pentru achiziții piese și materiale. Vinovat este managementul prost al RATB-ului. Primarul general chiar le-a dat termen, până la începutul lunii decembrie a acestui an, dacă nu rezolvă problema să își dea toată conducerea demisia. Vrem să ne dea termene clare pentru rezolvarea problemelor, pentru că vehiculele nu mai corespund din punct de vedere tehnic", a mai spus Mihalache.

Potrivit președintelui Sindicatului Lucrătorilor RATB - URAC, la protestul de marți vor participa 300-400 de șoferi ai RATB.

Tudor Florian Ivan, președintele Sindicatului Transportatorilor APT din RATB, spune că, din cauza problemelor pe care le au vehiculele RATB, Regia a fost amendată de Registrul Auto Român (RAR), în primăvara acestui an. "Lipsesc piese, de la becuri, până la uleiuri și antigel. Un coleg a stat la un moment dat vreo patru -cinci luni fără un vas de expansiune, care costa 300 lei. Și la sistemele de frânare sunt probleme. Noi am chemat și RAR-ul, care i-a amendat cu 4.000 lei, prin martie-aprilie, pentru că au găsit anumite anomalii. Ei umblau ca să facă treabă românească, să lege cu sârmă la sistemele de frânare la mașinile astea nemțești. Când se intervine la sistemul de frânare trebuie să te încadrezi în anumite standarde. Ei interveneau, dar nu verificau dacă sistemele de frânare sunt în parametri", a spus Tudor Florian Ivan.

Potrivit președintelui Sindicatului Transportatorilor APT din RATB, în prezent 300 de autobuze sunt trase pe dreapta. "S-au pus piese pe celelalte autobuze ca să circule cât de cât, dar piesele sunt uzate, de pe autobuze folosite, nu sunt piese noi, conforme, așa cum ar trebui", a punctat Tudor Florian Ivan.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 24/Mar/2017
Mesaje: 6171
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 19 Feb 2015 08:28:39    Titlul subiectului: 177386

Prin "gura targului" se aud doua variante, una cum ca RATB-ul va fi transformat intr-o societate comericala, cealalta cum ca se doreste spargerea RATB-ului in mai multe societati. Aceasta a doua varianta mi se pare o mare prostie. Deocamdata totul este la stadiu de zvon, deci informatiile trebuie privite cu rezerva, dar totusi, orice zvon are la baza un sambure de adevar.
Un lucru este cert si nu poate fi contestat (din pacate) de nimeni, Practic, RATB-ul este in faliment, la fel ca si RADET-ul.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Acier



Data înscrierii: 15/Feb/2006
Ultima vizita: 08/Mar/2017
Mesaje: 297
Locație: Bucuresti 6 (Drumul Taberei)

MesajTrimis: Mar 03 Mar 2015 19:50:09    Titlul subiectului: 177707

Un articol edificator in ceea ce priveste situatia financiara a RATB:
RATB - radiografia unui mamut care abia isi mai trage sufletul
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 24/Mar/2017
Mesaje: 6171
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 03 Mar 2015 21:26:17    Titlul subiectului: 177712

Din doua una, ori Primaria da subventii si lasa pretul de 1,3 RON si gratuitati la pensionari, ori creste pretul unei calatorii la 2 RON, dispar gratuitatile pentru pensionari.
Nu se poate ca sa reduci subventia dar sa se voteze impotriva propunerii de crestere a pretului unei calatorii.
Nu poti sa ai "si sufletul in rai si slanina in pod", ori una ori alta.

Unul din principalii vinovati pentru situatia RATB este Primaria Bucuresti.

Apoi, alta problema, trebuie rezolvata problema cu controlorii. Sustin in continuare infiintarea politiei RATB sau controale mixte, politie+RATB.

Concluzia articolului este una mai mult decat eidficatoare.

Citat:
Este greu de crezut insa ca RATB va avea parte de un management de calitate in conditiile in care Consiliul de Administratie este numit politic si schimbat de fiecare data cand se schimba majoritatea politica in Consiliul General al Municipiului Bucuresti, iar directorii RATB sunt numiti de Consiliile de Administratie.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 24/Mar/2017
Mesaje: 6171
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 25 Mar 2015 20:42:18    Titlul subiectului: 178198

Din declaratia directorului general al RATB-ului aflam un lucru important. In prezent in Bucuresti circula doar 767 de autobuze. Cei de la RATB au recunoscut faptul ca nu au bani pentru mentenanta. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Conducerea RATB: Problema esențială este lipsa banilor. Vrem o reanalizare a bugetului regiei

Directorul general al RATB, Vincențiu Daniel Antonescu, a declarat, miercuri, pentru Agerpres, că aprobarea unui buget de 600 de milioane de lei, pe partea de subvenții, ar ajuta la punerea în circulație a unui număr mai mare de autobuze și tramvaie, în condițiile în care lipsa banilor afectează semnificativ posibilitățile de a repara defectele, a sute de autobuze, informează Agerpres.

"Lucrurile reclamate astăzi de colegii din sindicat sunt în mare parte reale cu ceea ce se întâmplă în stradă. Lipsa ritmicității mijloacelor de transport nu este un secret și o simțim pe pielea noastră, dar problema esențială este lipsa banilor. Vreau să ajungem la un buget pe care noi l-am propus spre aprobare pentru subvenție, dar care a fost forfecat. Am cerut 600 de milioane de lei și avem doar 536 de milioane de lei. Din păcate, nu reușim să ne încadrăm pentru punerea pe picioare a parcului. Nu facem față", a declarat, miercuri, directorul general al regiei, Vincențiu Daniel Antonescu.

În opinia acestuia, următorul pas este o reanalizare a bugetului, cel puțin până la un nivel de 570-580 de milioane de lei, în așa fel încât să poată fi puse în circulație 835 de autobuze, față de 767 câte circulă, în prezent.

"Trebuie să facem lobby pentru o reanalizare a bugetului, măcar undeva la 570 — 580 de milioane de lei, ca să putem să funcționăm în condiții de minimă decență. La ceea ce s-a propus în momentul de față, nu ai cum să funcționezi decât la fel ca în 2014, an în care s-au investit în jur de două milioane de lei pentru parc. Este foarte, foarte puțin. Sunt autobuze din 2007 și 2008 care necesită întreținere și dacă nu le revigorăm și anul acesta riscăm să cadă de tot la pământ. De aceea am cerut 600 de milioane de lei, ca să ajungem de la 767 de autobuze la cel puțin 835 de autobuze în circulație, iar la tramvaie avem un deficit de 14, și vrem să ajungem cu 280 în traseu. La troleibuze avem 186 pe traseu și nu există imobilizări multe", a explicat Antonescu.

Acesta a mai menționat că a demarat, miercuri, procedura de achiziție de piese de schimb, în valoare de 7 milioane de lei, ceea ce înseamnă că în cel mult 60 de zile se vor putea monta piese de schimb pe autobuze.

"Am declanșat procedurile pentru achiziționarea unor piese pentru autobuze și alte vehicule, iar în următoarele 60 de zile o să începem să montăm piese pe autobuzele imobilizate și să mai reducem numărul de reclamații din stradă. Tot managementul susține aceste lucruri, pentru că vrem să scoatem cât mai multe autobuze în stradă, dar nu trebuie să uitam că, probabil, ulterior, vor ceda altele. Deci rămâne aceeași problemă a subfinanțării, pentru că reparăm unele, dar se strica altele", a adăugat șeful Regiei de Transport.

În acest sens, directorul general al regiei a precizat că "nimeni nu își dorește o grevă în București", după cum au amenințat miercuri sindicaliștii, de aceea au fost chemați la discuții pentru a găsi soluțiile împreună.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 24/Mar/2017
Mesaje: 6171
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 07 Apr 2015 13:24:17    Titlul subiectului: 178427

Primaria zice ca toate-s bune si frumoase la RATB. Ce investitii va face RATB-ul cu banii primiti in acest an vedeti in articol.

Citat:
Cinci tramvaie noi la RATB, în 2015, trei modernizate și 20 de automate noi pentru cartele

RATB a primit, în 2015, 545 milioane lei pentru subvenție și 34 de milioane de lei pentru investiții. Conform viceprimarului Cornel Pieptea, suma dedicată investițiilor va fi folosită pentru tramvaie și automate pentru eliberarea cartelelor.

Consilierii generali ai PNL au susținut o serie de amendamente, luni, la proiectul de buget propus de Primăria Capitalei. Conform viceprimarul Cornel Pieptea, aceștia au obținut, printre altele, majorarea subvenției la RATB, de la 530 mil. lei la 545 mil. lei și o majorare de la 6 mil. la 34 mil. lei, la investiții.

"Vor putea fi construite cinci tramvaie Bucur, se vor moderniza trei tramvaie și se vor introduce 20 de automate pentru eliberarea cartelelor RATB", informează Cornel Pieptea, printr-un comunicat de presă.

"Prin aceste investiții nu vom realiza doar modernizarea parcului de transport al RATB, dar vom asigura și un flux de activitate pentru uzina regiei, unde 800 de oameni își doresc să muncească și așteaptă în acest sens comenzi de la Primărie.", adaugă viceprimarul.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 24/Mar/2017
Mesaje: 6171
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 09 Apr 2015 06:58:52    Titlul subiectului: 178471

Cica la RATB e mai bine, zice noul director al regiei. Asa o fi ?
Articolul se gaseste aici.

Citat:
6 tramvaie cu aer condiționat și 20 automate de taxare, pe străzile Capitalei, din acest an

Directorul general al Regiei Autonome de Transport București (RATB) anunță că, după ce Consiliul General al Municipiului București (CGMB) a decis, în ședința de luni, mărirea bugetului de investiții al RATB, în acest an vor apărea, pe străzile Capitalei, 6 tramvaie cu aer condiționat și podea coborâtă, dar și 20 de automate de taxare.

Vincențiu Dan Antonescu, directorul general al RATB, spune că, deși subvenția e similară cu cea de anul trecut, banii alocați în acest an pentru investiții sunt suficienți pentru a menține în continuare activitatea la Uzina de Reparații - Atelierele Centrale (URAC).

"Avem alocată acum pentru investiții suma de aproape 35 milioane lei. Vom depune toate eforturile să ne încadrăm în bani și să rezolvăm problema parcului, așa cum am mai spus și anterior. Pe partea de investiții vom avea trei tramvaie noi pe anul 2015, iar alte trei tramvaie din parc, model V3A, vor fi modernizate. În aceste tramvaie care vor fi modernizate se va monta aer condiționat, se va coborî podeaua la 85% din suprafața de utilizare și vor avea trapă pentru persoane cu dizabilități. Tramvaiele noi vor fi livrate spre sfârșitul anului, pentru că achiziția pieselor este de durată. Pentru unele componente avem termen de livrare între șase și opt luni. Astfel, dacă am lua în calcul luna mai, probabil că vor fi livrate undeva în noiembrie", a declarat, pentru B365.ro, Vincențiu Dan Antonescu.

Șeful RATB mai spune că bugetul de investiții din acest an prevede și achiziția a 20 de automate de taxare. Valoarea acestor automate se ridică la circa 5 milioane de lei, potrivit viceprimarului Capitalei, Cornel Pieptea.

"În principiu automatele vor fi instalate în zonele centrale ale Capitalei. Deocamdată, în mare parte vor merge probabil în paralel cu centrele de încărcare și emitere carduri, pentru ca impactul să nu fie prea mare pentru călători. În funcție de încasările pe care le vom înregistra pe aparatele de taxat vom lua deciziile care se cuvin. Din câte am înțeles, primul lot de automate vor funcționa cu cardul, iar următoarele vor fi și cu cash. Aceste automate au avantajul că funcționează 24 din 24 de ore", a explicat Antonescu.

În cadrul ședinței CGMB de luni, în timpul căreia s-a votat și subvenția și bugetul de investiții al RATB, primarul general Sorin Oprescu a precizat că majorarea bugetului de investiții nu ajută deloc URAC a RATB, pe motiv că aproximativ 75% din piese provin din import. În schimb, șeful RATB spune că, dacă nu s-ar fi alocat mai mulți bani pentru investiții, angajații URAC ar fi rămas fără activitate

"Aceste investiții ajută URAC-ul pentru că oamenii noștri pot munci, pentru că altfel n-am mai fi avut activitate după producția celor două tramvaie pe care le scoatem acum în aprilie pe stradă. În plus, este de dorit să intrăm într-un program mai amplu de modernizare pe parcul existent, pentru că anul acesta avem doar trei incluse spre modernizare și sperăm ca anul viitor să cuprindem mai multe.

În ceea ce privește parcul auto deocamdată rămânem cu cel existent, însă s-au demarat deja achizițiile de piese pentru a menține într-un maxim de siguranță și confort pentru călători ceea ce avem deja", a spus Vincențiu Dan Antonescu.

Directorul general al RATB mai spune că subvenția de 545 de milioane lei din acest an este similară cu cea de anul anterior, sub propunerea făcută de Regie. "Noi ne-am fi dorit, așa cum am și propus, undeva la 600 de milioane de lei. E un pic cam strâns bugetul la acest capitol, dar vom încerca să ne încadrăm în ceea ce ni s-a aprobat. Datorii nu s-au mai acumulat anul trecut, singurele pe care le avem sunt cele care au venit din urmă și se rostogolesc în față. Datoriile sunt de prin anii 2012, 2013, de la niște gratuități. Din punctul meu de vedere se aplică TVA la nimic, în contextul în care este vorba despre o chestie gratuită. Mi se pare un pic prea greoi de pus în cârca noastră acest TVA, pentru un serviciu care practic vine în folosul populației, mai ales dacă se dorește ca acest transport să aibă și o latură socială.

Din 2014, de la începutul anului, nu am mai creat alte datorii, singurele pe care le avem sunt cele care vin din urmă și pe care încercăm să le stingem pe parcurs din economiile pe care le mai avem sau din sumele rămase după ceea ce previzionăm pentru achiziții, dacă furnizorul vine cu o ofertă mai mică decât suma previzionată", a punctat.

Problema TVA-ului la gratuități a fost criticată și de primarul general, care a mai precizat în cadrul ședinței CGMB de luni, că de patru ani RATB nu a mai depus bugetul la Primărie. În replică, șeful Regiei spune că lunar RATB a trimis documente justificative privind cheltuielile și veniturile RATB.

Cateva lucruri sunt clare. Vor fi doar trei tramvaie Bucur noi, in rest trei V3A-uri vor fi modernizate. Al doilea lucru si cel mai important, se pare ca Oprescu are "bucurii" la terenul ocupat de URAC.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 24/Mar/2017
Mesaje: 6171
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 26 Mai 2015 07:04:11    Titlul subiectului: 179279

Curtea de Conturi a descoperit mai multe neregului la RATB. Articolul se gaseste aici.
Fiindca este lung nu voi cita decat o parte din el, in acest post.

Citat:
Cum a fost "căpușată" RATB, potrivit unui raport al Curții de Conturi

Curtea de Conturi a efectuat un control la Regia Autonomă de Transport București (RATB), în urma căruia a descoperit o serie de nereguli la această instituție.

În urma controlului efectuat la începutul anului trecut, Curtea de Conturi a constatat următoarele:

- neinventarierea, neevaluarea și neînregistrarea în contabilitate a Unității Administrativ Teritoriale Municipiul București în suprafață totală de 924.577 mp, aflate în administrarea RATB, în acest caz au fost încălcate unele prevederi din Legea contabilității

- stabilirea eronată a cuantumului lunar al chiriei datorate Casa de Ajutor Reciproc RATB - IFN, în acest caz practicându-se, potrivit Curții de Conturi, un tarif pe metru pătrat mai mic decât cel stabilit prin Hotărârea Consiliului General al Municipiului București, cu consecința neînregistrării, nepretinderii și neurmăririi încasării unor venituri în valoare totală de 215.048 lei.

- plata nelegală a sumei de 24.769 lei pentru decontarea unor lucări supradimensionate cantitativ la repararea acoperișurilor unor clădiri aparținând subunităților din cadrul RATB. Curtea de Conturi mai precizează că în timpul controlului aferent eșantionului verificat a fost recuperat.

- plata nejustificată a unei sume în valoare de peste 3,65 milioane lei, reprezentând contravaloarea unor prestații de "asistență juridică" pentru recuperarea creanțelor de la Casa de Asigurări de Sănătate a Municipiului București, reprezentând indemnizații de concediu medical care se suportă din fondul de sănătate, în condițiile în care deși regia are structuri funcționale cu atribuții în acest sens, în nume propriu nu a făcut decât demersuri formale și minimale pentru recuperarea acestor creanțe

Reamintim că RATB a angajat juriști pe bandă, potrivit un raport de evaluare întocmit de Autoritatea Municipală de Reglementare a Serviciilor Publice București (AMRSPB). Astfel, există 12 juriști trecuți ca și „referenți de specialitate”, pe lângă cei 30 de consilieri juridici încadrați ca atare în cadrul RATB. Aceasta ar însemna un total de 42 persoane cu studii juridice în cadrul regiei. Mai multe detalii despre raportul AMRSPB AICI.

- prejudicierea bugetului RATB cu suma estimată de 4.814.590 lei, prin nepretinderea și nerecuperarea cheltuielilor aferente relocării subunității regiei situată în str. Camil Ressu nr. 7, Sector 3, de la beneficiarii imobilului - teren în suprafață de 8.666,7 mp, restituit în natură, într-un complex de împrejurări și fapte ce demonstrează o defectuoasă gestiune a bunurilor de utilitate publică date în administrare.

- neaducerea la îndeplinire, în totalitate, a măsurii transmise prin Decizia nr. 01/2012 cu privire la "efectuarea demersurilor necesare pentru înscrierea conform legii, în Cartea funciară, a tuturor bunurilor aflate în administrare, care alcătuiesc domeniul public și privat al Municipiului București".

În urma constatării acestor deficiențe, Directorul Camerei de Conturi a Municipiului București a decis:

- Întreprinderea tuturor demersurilor pe lângă Direcția de Specialitate din cadrul Unității Administrativ Teritoriale Municipiul București în vederea definitivării situației juridice a tuturor terenurilor proprietate publică a unității administrativ-teritoriale, aflate în administrarea RATB, evaluarea și înregistrarea în contabilitate a valorii stabilite, conform prevederilor legale aplicabile.

- Extinderea verificării asupra tuturor contractelor de închiriere pe care RATB le are încheiate cu diverșii locatari și în cazul identificării altor situații în care tarifele contractate au fost mai mici decât limita stabilită prin HCGMB nr. 32/2007 modificată prin HCGMB nr. 268/2010, stabilirea veniturilor suplimentare cuvenite regiei, evidențierea în contabilitate și luarea tuturor măsurilor legale ce se impun în vederea încasării acestora, inclusiv a sumei de 266.658 lei, stabilită în timpul controlului.

- Extinderea verificării asupra tuturor tipurilor de reparații efectuate în perioada 2011-2013, identificarea tuturor cazurilor în care au fost decontate cantități de lucrări neexecutate, stabilirea întinderii prejudiciilor astfel produse, înregistrearea în evidența contabilă și recuperarea acestora, potrivit legii.

- Stabilirea întinderii prejudiciului produs urmare a derulării contractului încheiat cu SC Urbconnet SRL, înregistrarea în evidența contabilă a debitului și luarea măsurilor legale ce se impun în vederea recuperării lui, respectiv a sumei de 3.657.576 lei stabilită în timpul controlului și a accesoriilor aferente.

- Cuantificarea tuturor cheltuielilor privind relocarea subunității RATB care a funcționat pe terenul din str. Camil Ressu nr.7, Sector 3, prin evaluarea la valoarea de relocare, potrivit condiției din dispoziția Primarului general de retrocedare în natură a terenului respectiv, evidențierea în contabilitate și luarea măsurilor legale privind recuperarea prejudiciului creat.

- Continuarea demersurilor pentru efectuarea cadastrului și înscrierii în Cartea funciară a clădirilor și a terenurilor aferente, proprietatea publică și privată a unității administrativ-teritoriale aflate în administrarea regiei.

Termenul de finalizare pentru toate măsurile dispuse de Directorul Camerei de Conturi a Municipiului București în urma controlului efectuat la începutul anului trecut a fost stabilit pentru datas de 30 iunie 2014.

În același document se mai precizează că nerecuperarea prejudiciilor, ca urmare a măsurilor transmise de Curtea de Conturi, constituie infracțiune și se pedepsește cu închisoare de la 6 luni la 3 ani.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 24/Mar/2017
Mesaje: 6171
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 28 Mai 2015 07:02:16    Titlul subiectului: 179333

Interesant, pe site-ul RATB-ului a aparut anuntul ca totul este in regula cu mijloacele de transport in comun si ca se vor achizitiona piese de schimb pentru repararea vehiculelor imobilizate prin depouri&garaje: http://www.ratb.ro/comunicat1.php?nrcom=475

Citat:
Conducerea RATB transmite călătorilor că mijloacele de transport puse în circulație sunt sigure

Dorim să asigurăm încă o dată publicul călător că toate mijloacele de transport aflate în acest moment în circulație în rețeaua RATB îndeplinesc standardele de siguranță impuse de legislația în vigoare și au reviziile tehnice efectuate.

De asemenea, având în vedere finalizarea procedurilor de achiziționare a pieselor de schimb necesare, începând din a doua jumătate a lunii iunie, RATB va demara programul de reparare a vehiculelor ce prezintă defecțiuni și care în prezent sunt imobilizate.

În acest context, prioritatea maximă a managementului RATB este derularea tuturor programelor de reparare și întreținere a parcului circulant, astfel încât să putem acoperi în mod corespunzător cererea pe toate liniile și să oferim condiții mai bune de transport călătorilor noștri.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
boy4ever



Data înscrierii: 31/Mar/2008
Ultima vizita: 24/Feb/2017
Mesaje: 288
Locație: Targu Jiu

MesajTrimis: Sâm 30 Mai 2015 08:21:17    Titlul subiectului: 179359

Eu nu înțeleg de ce se vorbește de criza financiara atâta timp cât cel puțin 50% din călători nu au bilet. Sa rezolve circulația frauduloasa și în mod automat vor ieși și din criza!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Diverse (Bucuresti) Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community