Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Tehnic - discutii si lamuriri de ordin tehnic
Du-te la pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Cafeneaua Tramclub
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Sergabi28



Data înscrierii: 11/Ian/2007
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 314
Locație: Galati

MesajTrimis: Dum 06 Noi 2005 09:55:18    Titlul subiectului: htrhtrhrhtrh 55508

Orice vehicul feroviar fara boghiuri, uzeaza mai repede linia decat cel cu boghiuri.
O cauza a acestui impediment constituie ampatamentul trucului (cadru pe care se monteaza suspensiile si cutiile de osie+osiile). Adica distanta dintre osii.
Cu cat ampatamentul este mai mai mare, cu atat gradul de uzura se accentueaza.
Un exemplu erau V5x...care erau pe 2 osii, si abia se inscriau in curba.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
tudor
Vizitator






MesajTrimis: Dum 06 Noi 2005 11:46:14    Titlul subiectului: 55512

Boghiul e setul de roti pe care se sprijina un tramvai. Exista Boghiu fata, spate si intermediare (la V3A si V2A).
La Tatre ambele boghiuri sunt motoare. La V3A si V2A numai primul si ultimul. Cele de sub articulatii sunt doar de sprijin.
Sus
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 07 Noi 2005 09:04:18    Titlul subiectului: 55558

Pentru ca e mai usor sa intelegi daca vezi decat din orice explicatie scrisa, iata o poza a boghiului motor al tramvaiului V3A 334 si apoi boghiul purtator (doar sustine greutatea tramvaiului, dar nu participa la tractiune, neavand motor) al aceluiasi tramvai 334.

Patinare se cheamă fenomenul petrecut la demararea unui vehicul motor, atunci când forța de tracțiune a roților acestuia depășește forța de frecare între roată și șină, roțile având tendința să se învârtă în gol.
PATINAREA nu apare decât la vehiculele motoare, însă ea apare în momentul ACCELERĂRII, nu al frânării!
Fenomenul care se poate produce la FRÂNAREA unui vehicul, atenție, atât motor, cât și remorcat, este BLOCAREA roților, atunci cănd forța de strângere a saboților pe roți sau a garniturilor de frână pe discurile de frână este mai mare decât forța de frecare dintre roți și șine, și astfel roțile se blochează, vehiculul alunecând practic ca o sanie. Pentru asta însă s-au inventat dispozitive care împiedică blocarea roților, care la mașini se cheamă ABS. Aceste dispozitive, când sesizează tendința de blocare a roților, comandă o scurtă defrânare. Practic ideea este să se frâneze la limită, adică cu forța maximă posibilă dar fără ca roțile să se blocheze.



RF_0334-040-003-m.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  69.8 kb
 Vizualizat:  de 33284 ori

RF_0334-040-003-m.jpg



RF_0334-040-005i_182.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  77.15 kb
 Vizualizat:  de 32989 ori

RF_0334-040-005i_182.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Lun 07 Noi 2005 10:26:39    Titlul subiectului: 55560

Un boghiu de Tatra si 2 boghiuri car, deocamdată, nu ,,servesc" nici un vagon. Primul boghiu este de Tatra T4R, al 2lea (cel după care urmează vagonul) este de Rathgeber.
Acum, Rathgeberurile au tot boghiuri de V3A, nu știu ce făceau ăia cu boghiul de Rathgeber. Și Ep tot boghiuri de V3A au.
Vechile tramvaie V56 și V58 cu remorcile lor V10 și V12 nu aveau boghiuri. Erau vagoane pe 2 osii, puțin cam ,,neprietenoase" cu linia.



RF_3403+3404-035-002.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  125.34 kb
 Vizualizat:  de 33269 ori

RF_3403+3404-035-002.jpg



RF_utilitar_502-002_689.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  106.29 kb
 Vizualizat:  de 32985 ori

RF_utilitar_502-002_689.jpg



RF_3358-047-008_207.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  91.15 kb
 Vizualizat:  de 32983 ori

RF_3358-047-008_207.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Manimal



Data înscrierii: 19/Oct/2005
Ultima vizita: 30/Apr/2008
Mesaje: 92
Locație: Bucuresti 5

MesajTrimis: Mie 09 Noi 2005 00:09:24    Titlul subiectului: 55621

De ce nu sunt rotile facute ca la tren, doar o singura osie, ci sunt cate doua osii la fiecare boghiu?
Care e avantajul principal de a avea mai multe osii? Sustin greutate mai mare sau ce?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
cosmin4tm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 26/Noi/2023
Mesaje: 198
Locație: Timisoara

MesajTrimis: Mie 09 Noi 2005 10:30:19    Titlul subiectului: 55624

Si la tren sunt boghiuri cu cate doua osii, cu cate trei osii (locomotive), poate sa fie si cu patru, cinci, sase chiar la vagoanele speciale pt transportul diferitelor agregate.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mie 09 Noi 2005 13:31:03    Titlul subiectului: 55626

Iata o locomotivă cu 2 boghiuri cu câte trei osii si un vagon-cisternă cu 2 boghiuri, fiecare cu câte 2 osii:


RF_Locomotiva Electrică Nr.3.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  166.32 kb
 Vizualizat:  de 33218 ori

RF_Locomotiva Electrică Nr.3.JPG



RF_vag._cistern__259__polonez_la_medgidia_935.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  101.95 kb
 Vizualizat:  de 32978 ori

RF_vag._cistern__259__polonez_la_medgidia_935.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
tudor
Vizitator






MesajTrimis: Mie 09 Noi 2005 14:56:14    Titlul subiectului: 55628

Sistemul cu o osie e depasit la tramvaie de mult. Mai ales de cand au aparut tramvaie lungi. ITB V56 si 58 erau scurte.
Dar oricum acel sistem la travaie nu l-am mai vazut de ani. Poate ca mai exista, dar in putine cazuri.
Si la vagoanele CF sistemul cu o osie incepe sa dispara, dar inca vad multe vagoane de acest tip.
In cazul folosirii boghiurilor creste srcina utila,stabilitatea,p oate creste ampatamentul (impropriu spus-distanta intre boghiuri am vrut sa zic), se inscriu mai usor in curba si...protejeaza liniile. De asemenea si tractiunea se imbunatateste cand se face pe ambele perechi de roti ale unui boghiu decat pe o singura osie.
Sus
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 819

MesajTrimis: Vin 25 Noi 2005 19:31:32    Titlul subiectului: bn gngfn 4059

Mi-a venit o idee cu amplasarea motoarele la Skoda Karosa 706 RTO. Daca am dori un autobuz cu podea josa, si nu vrem ca motorul sa ocupe din compartimentul pasagerilor, unde am putea pune unde este loc nefolosit? In fata langa sofer, cam in aceeasi stil ca la microbuze. Pe mine cel putin ma deranjeaza faptul ca fie in locul unui geam este motorul (MAZ), fie in locul geamului din spate este un perete mare, sau se afla in mijlocul scaunelor (cum este la Van Hool).
Motorul ocupa spatiu, si de ce nu s-ar putea aplasa in fata, marind eventual bordul si "nasul" autobuzului. Cum este facut si la Sprinter, ca nici nu observi ca motorul este in fata, desi este un loc destul de mare pt. motor. Cu un parbriz curbat nici nu s-ar vedea ca ste motor in fata. Astfel s-ar scapa de "dulapuri" (Van Hool), "latrini" (MAZ) pereti, si alte solutii care ocupa mult spatiu. Very Happy
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 31/Iul/2016
Mesaje: 144
Locație: Paris (Franta)

MesajTrimis: Vin 25 Noi 2005 21:47:52    Titlul subiectului: procedee 4089

Solutia cea mai simpla a fost gasita de Van Hool, care pune motorul pe stinga, intre cabina soferului si usa de la mijloc. Asa ca te pomenesti cu ditamai dulapul in autobuz, dar podeaua este 100% joasa. Rezervorul de carburant este deasupra rotii din fata dreapta, iara bateria si alte minuni sint deasupra rotii din fata stanga (chiar in spatele cabinei soferului).


Pozele sint luate de pe http://www.vanhool.be/
Problema cu low-floor este ca obliga constructorul sa puna scaunele mai sus, pe un fel de estrade laterale. Trebuie sa treaca pe undeva firele electrice, arborele de transmisie, si apoi mai e nevoie si de un rezervor de carburant, de o baterie...
Solutia folosita la ultimele Irisbus Agora, unde motorul mai lasa doar un gemuletz sus in spate : intrare fara trepte la cele 3 usi cu un fel de umflatura intre usile 2 si 3.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tudor
Vizitator






MesajTrimis: Sâm 17 Dec 2005 22:34:43    Titlul subiectului: rece 56880

PARC RECE are 2 semnificatii:
1) Locul in care sunt puse vehiculele casate;
2) Locul in care stau vehiculele ce asteapta sa fie reparate sau (inclusiv schimb de consumabile-ulei,filltre,etc).
I se mai spune parc rece deoarece "gazduieste" vehicule nefunctionale(temporar sau definitiv
Sus
alin



Data înscrierii: 09/Noi/2005
Ultima vizita: 19/Noi/2017
Mesaje: 176
Locație: Brasov

MesajTrimis: Mie 28 Dec 2005 20:04:10    Titlul subiectului: Tehnic - discutii si lamuriri de ordin tehnic 9570

Am creat acest subiect pt ca membrii care doresc sa stie mai multe despre partea tehnica a autovehiculelor sa poata pune intrebari iar acei membrii care lucreaza sau sunt studenti in acest domeniu sa le raspunda, bineinteles daca vor, nu sunt obligati.
Multumesc anticipat pentru intelegere.
Sa-i dam drumul!
Pentru inceput doresc sa ma lamuriti si pe mine in legatura cu unele componente ale sistemului de transmisie si anume CUTIA DE VITEZE.
1. De ce se prefera o cutie automata in locul uneia mecanice (la autobuze urbane si mai nou la autocare si TIR-uri)? Se stie ca o cutie automata consuma mult combustibil fiind unul din dezavantaje, ce avantaje are in plus de se poate trece cu vederea consumul ridicat fata de una manuala?
2. De ce o cutie automata are mai putine rapoarte(3,4,5si uneori 6) fata de una manuala(4,5,6 sau 8 )? Care este motivul?
3. Am citit intr-o carte urmatorul lucru: daca un motor are cilindree mica atunci se foloseste o cutie de 4,5sau6 trepte iar daca motorul are cilindree mare cutia poate avea trepte mai putine (acolo s-a dat un exemplu de 3 trepte) care este motivul?
4. Pe internet am citit un articol despre cutia de viteze Voith Diwa 3.E , in care se relata urmatorul lucru : aceasta cutie schimba mai tarziu decat alte cutii automate(cand Voith shimba o treapta de viteza alte cutii au shimbat 2 sau 3 trepte) si de aici rezulta un consum mic de conbustibil in comparatie cu celalalte. Tot acolo se spune ca Diwa 3.E care are 4 trepte si este echivalentul altor cutii automate de 5 sau 6 trepte fiind mai economica.Cum este posibil acest lucru?Cum este mai bine o cutie de viteze automata trebuie sa aiba multe viteze sau invers, si de ce?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tudor
Vizitator






MesajTrimis: Mie 28 Dec 2005 20:24:45    Titlul subiectului: 9572

In primul rand, cutiile automate sunt si chestie de confort. La autocarese prefera deoarece soferul se poate concentra mai mult asupra traficului. Si in plus, o cutie manuala, cu cat e mai mare, cu atat e mai putin manevrabila. Referitor la consum, e valabil mai mult la cutiile vechi. La unele autobuze se foloseste variatia continua, nu in trepte. In general cutiile automate au randament mai mic, de aceea au un nr mai mic de trepte, si nu in ultimul rand si etajarea e alta. La motoarele electrice de tractiune (vehiculele cu astfel de motoare) NU mai e nevoie de cutie de viteze.
Sus
alin



Data înscrierii: 09/Noi/2005
Ultima vizita: 19/Noi/2017
Mesaje: 176
Locație: Brasov

MesajTrimis: Mie 28 Dec 2005 20:30:33    Titlul subiectului: 9573

tudor a scris:
La unele autobuze se foloseste variatia continua, nu in trepte.
Poti sa-mi explici in cateva cuvinte ce inseamna VARIATIE CONTINUA?Cum lucreaza? Am auzit de mai multe ori de asa ceva dar nu stiu ce sa-mi imaginez.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tudor
Vizitator






MesajTrimis: Mie 28 Dec 2005 20:40:44    Titlul subiectului: 9574

Poate ca ai vazut o cutie de viteze desfacuta si ai vazut ca rotile descriu un con. Schimbarea treptelor se face IN TREPTE de la schimbator (o faci tu) sau automat (centrifugal, electronic-cu senzori, traductori etc).
Continua: variatia vitezei are loc CONTINUU insa intr-un domeniu limitat. Raportul de transmisie variaza continuu, nu in trepte. De regula, variatoarele de turatie, transmit miscarea prin FRICTIUNE. Nu prin roti dintate. Cutiile VOITH au si comanda electromagnetica (Drive-None-Reverse). La variatia continua, acceleratia e lina (ca la vehiculele cu tractiune electrica), nu se simt schimbarile. Insa datorita frictiunii uzura e mai mare. Azi se folosesc cele cu schimbare electronica si cu traductori.(depaseste turatia la o anume viteza, schimba pe raportul corespunzator).
Sus
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mai/2023
Mesaje: 553

MesajTrimis: Mie 28 Dec 2005 21:49:44    Titlul subiectului: 9582

stie careva cum functioneaza o cutie de viteze/transmisie hipoida?
mi-e greu sa-mi imaginez cum ar veni.. o poza ar fi de ajutor
cel mai probabil despre reductor era vorba (parca era din fisa tehnica a unui tramvai)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tudor
Vizitator






MesajTrimis: Mie 28 Dec 2005 22:42:04    Titlul subiectului: 9595

Angrenaje hipoide. Axele celor 2 roti dintate (privite dinspre dantura nu dinspre butuc) sunt in acelasi plan dar incrucisate, deci arborii de antrenare ai rotilor sunt incrucisati (au axe incricisate). Profilul danturii e de tip special.
Clasificare a angrenajelor dupa poz.axelor:
Axe paralele: Cilindric (exterior si interior, cu dinti drepti sau inclinati, dantura in V-mai putin folosit la interioare), pinion-cremaliera.
Axe concurente: Angrenajele conice (Cu dinti drepti,inclinati,curbi) si roata plana.
Axe incrucisate: Hipoid si melcat (cilindric sau globoidal)
Dintii inclinati au portanta mai mare. Iar curbura, cu cat e raza de curbura mai mare, cu atat si portanta creste.
Eu cred ca ai auzit de reductor hipoid, dar cutie de viteze...o sa ma mai interesez. In principiu, ca un angrenaj clasic, dar axele incrucisate.
Sus
Kaleun



Data înscrierii: 20/Dec/2005
Ultima vizita: 08/Mai/2023
Mesaje: 311
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 28 Dec 2005 23:12:07    Titlul subiectului: 9601

Cutia VOITH parca tin minte ca era hidrodinamica. Asta inseamna ca in loc de ambreiaj avem o pompa conectata la arborele motor si o turbina conecta la arborele primar al cutiei de viteze. Tot ansamblu e intr-o carcasa umpluta cu lichid de transmisie. Cuplul este transmis prin lichid, nu prin angrenare metal pe metal.
Cu acest sistem se poate obtine la intrarea in CV o viteza intre 0 si imediat sub viteza de rotatie a arborelui coitit (turatia pompei si a turbinei nu se pot egala perfect). Acest ambreiaj hidrodinamic e folosit la punerea in miscare si pana la o anume viteza cand se foloseste treapta a 2-a.
La TIRuri, cutia automata economiseste combustibil prin faptul ca mentine turatia motorului la nivel optim, fara a gresi. Acolo insa putem avea un ambreiaj clasic cu frictiune comandat insa pneumatic.
La autobuze urbane, ambreiajul hidrodinamic asigura o pornire lina si nu se uzeaza ca cel de frictiune. Daca te descurci in engleza poti cauta raspunsuri la www.howstuffworks.com
Niste desene care ilustreaza ce am explicat eu mai sus ai aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mie 28 Dec 2005 23:40:02    Titlul subiectului: 9609

Când am călătorit prima dată cu Rocar de Simon U 412-260, nu am auzit nici un zgomot de diferențial (de altfel, nici în prezent nu se aude, cu excepția unuia, deși au 6-7 ani vechime Laughing ). Prima dată credeam că diferențialul se găsește în cutia de viteze, având în vedere că, atât tracțiunea cât și motorul sunt în spate. Când m-am uitat la roți, am văzut că sunt duble, ceea ce indică, totuși, existența unui diferențial separat de cutia de viteze. Sunt curios dacă există autobuze la care să se aplice soluția diferențialului încorporat în cutia de viteze Question
La autobuzele Irisbus masca motorului se încălzește foarte tare în zona aflată aproape de ușa din spate. Pur și simplu, în zilele de vară nu poți pune mâna, că te arde! Radiatorul, însă, se află în partea opusă, adică pe stânga. Știe careva ce anume se găsește acolo? De ce se încălzește așa de tare motorul în acea zonă, în condițiile în care radiatorul se află exact pe partea opusă?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tudor
Vizitator






MesajTrimis: Mie 28 Dec 2005 23:42:41    Titlul subiectului: 9610

Deci stiam eu bine de VOITH ca e hidrodinamica. Ambreiajele hidrodinamice (sau turboambreiajele) pot fi cu umplere variabila sau constanta (cantitatea de lichid nu variaza). La voith cand am spus de electromagnetica, ma refeream la comanda de la bord. Prin acel intrerupator cu 2+1 pozitii D N R. Cutiile automate permit consumuri reduse, insa numai la utilizarea intr-un anumit interval de turatie. De regula la camioane e schimbata treapta cu mult inaintea depasirii turatiei limita. La TIRuri se prefera inca ambreiajul clasic, dar mai e si un ambreiaj hidrodinamic inainte sau dupa ambreiajul cu frictiune. Faptul ca turatiile celor 2 arbori nu se pot egala perfect se numeste ALUNECARE. Fara alunecare nu se poate transmite cuplul, s-ar opri motorul. Datorita prezentei turbo ambreiajului, motorul nu mai risca sa se opreasca atunci cand sarcina e prea mare. Si mai reduce si din vibratii.
La masinile de constructii transmisiile hidrodinamice sunt frecvent folosite. La fel si cutiile de tip POWER SHIFT (schimbarea treptei in sarcina).
La motoarele electrice nu mai e necesara cutie de viteze deoarece caracteristica de tractiune e mai buna decat a motoarelor termice. Si in plus motoarele electrice se adapteaza mai repede regimului, decat cele termice (la care trebuie schimbata treapta de viteza). Dezavantajul motoarelor electrice e sursa de energie care asigura autonomie mica(baterii-de aia nu s-a extins). Se folosesc la unele vehicule mari actionri DIESEL ELECTRICE.
Sus
Kaleun



Data înscrierii: 20/Dec/2005
Ultima vizita: 08/Mai/2023
Mesaje: 311
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 28 Dec 2005 23:54:30    Titlul subiectului: 9612

Tocmai alunecarea ambreiajului hidrodinamic e cea care scade eficienta transmisiei si mareste consumul de combustibil (dar se poate rezolva cu un "lock-up clutch" care solidarizeaza arborii).
La utilajele de constructii si tancuri se folosesc transmisii care au o pompa hidraulica conectata la motorul termic si un motor hidraulic la fiecare roata motoare (si o gama de furtune, supape si distribuitoare hidraulice intre acestea). Se folosesc si siteme cu generator electric linga motorul termic si motoare electrice langa roata (sistemul diesel electric mentionat mai sus si preluat de la locomotive ). Cred ca mi-ar placea sa vad un autobuz diesel - electric, cu motorul termica la turatie constanta, accelerand in bazaitul unor motoare elctrice asincrone.
Oricum, cutiile voith cred ca sunt perfecte pentru traficul urban (i-mi place sa aud motorul la turatie constanta cand autobuzul accelereaza, pana sa se blocheze hidro-ambreiajul).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Vizitator







MesajTrimis: Joi 29 Dec 2005 00:16:47    Titlul subiectului: 9621

La masinile de constructii pe pneuri nu se folosesc motoare hidraulice pe fiecare roata motoare ci unul cuplat la cardan (la vehiculele mici). E foarte folosit POWER shft ul. Gandeste-te totusi ca la sistemele hidraulice, performantele depind de lungimea traseului hidraulic, calitatea fluidului din instalatie si de temperatura (care afecteaza destul de serios performantele sistemului hidraulic). La mecanismele de deplasare se utilizeaza sisteme hidraulice in circuit inchis (fara rezervor). Nu uita ca distribuitoarele sunt comandate electric, deoarece lungirea traseelor hidraulice precum si numarul de coturi provoaca pierderi mari in sistem. Referitor la autobuz DIESEL ELECTRIC exista troleibuz cu diesel auxiliar. Cand decupleaza captatorii,se poate deplasa pe electric. Insa din pacate polueaza. La autobuze e normal sa existe si o posibilitate de blocare a cuplajului hidraulic. De regula sistemele hidraulice au randament mic.
Sus
Kaleun



Data înscrierii: 20/Dec/2005
Ultima vizita: 08/Mai/2023
Mesaje: 311
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 29 Dec 2005 00:45:07    Titlul subiectului: 9624

Tancurile au motoare hidraulice la fiecare roata de actionare a senilei, la fel si bobcat-urile (altfel nu mai puteau intoarce pe loc). Un excavator JCB cred ca are motor hidraulic si diferential. Stiu foarte bine ca eficienta transmisiei hidraulice e undeva pe la 50-60%(fata de un 85-90% pentru una mecanica), insa flexibilitatea sa nu poate fi intrecuta (de aceea nu este necesara la autovehicule rutiere)
Am avut un profesor de actionari hidraulice si pneumatice foarte entuziast (prof.dr.ing. Nicolae Vasiliu) si caruia ii placea foarte mult directia de tip orbitrol (care din fericire nu se poate folosi la vehicule inmatriculabile, in schimb e perfecta pentru utilajele de constructii). El ne-a aratat in laborator un TAF (tractor auto forestier pentru cine nu stie ) cu transmisie hidraulica, si o chiulasa de motor Maibach de locomotiva pregatita pentru distributie comandata hidraulic (realizata in UPB).
Respectivele troleibuze nu cred sa misca foarte repede cand folosesc electricitatea generata la bord (au motoare pobabil mai mici decat un autobuz).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Vizitator







MesajTrimis: Joi 29 Dec 2005 09:25:15    Titlul subiectului: 9654

Flexibilitate iti trebuie in santier deoarece acolo vehiculul intalneste cele mai variate conditii de lucru si deplasare. La BOBCAT da, insa excavatoarele (nu numai JCB, ci si KOMATSU, LIEBHERR, CATERPILLAR etc), incarcatoare, macarale pe pneuri, au convertizor hidrodinamic si cutie power shift. Daca vei observa au punti motoare cu diferential, insa antrenarea efacuta de moor prin convertizor si cutia power shift. La vehiculele pe senile se pot folosi atat un singur motor hidraulic si diferential dublu (la cele mici) sau 2 motoare la fiecare roata stelata. Depinde de producator, fiecare alege ce solutie vrea. Nu in ultimul rand sistemele hidraulice sunt foarte scumpe si costisitoare de intretinut,si "mananca" o parte buna din puterea motorului. Vehicule cu actionare mecanica a senilelor si cutie de viteze cuplata la diferential nu vei mai intalni decat la fier vechi/muzeu. Eu l-am avut ca profesor pe Petre Patrut (rectorul UTCB), de care, daca nu stii perfect, nu scapi.
Sus
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Sâm 31 Dec 2005 01:22:11    Titlul subiectului: 555555555555 10115

Cum e poziționată cutia de viteze la Renault Agora?
Tocmai pe site-ul Transbus am citit că ar fi transversal Shocked Nu înțeleg de ce autobuzele cu motor transversal au tendința de a subvira. Chiar și pe un site-ul www.autoshow.ro a apărut un articol intitulat "S-a lansat primul autobuz cu podea joasă din România" unde se spune că (citez) PENTRU A ECONOMISI SPAȚIUL ȘI A NU INCOMODA PASAGERII, MOTORUL ȘI TRENUL DE RULARE SUNT POZIȚIONATE TRANSVERSAL, ÎNTR-UN COMPARTIMENT SITUAT ÎN SPATELE AUTOBUZULUI.
Ca urmare, cutia de viteze poate fi montată în continuarea motorului sau arborele principal formează un unghi de 90 de grade, astfel încât cutia de viteze să fie longitudinală? De asemenea, nu înțeleg de ce un autobuz cu motor transversal ae tendința de a subvira. Sunt firme ( e drept că puține) care au recurs la motorul transversal: Iveco (cred că Iveco City), Irisbus. Dacă pe google scrii cuvintele AUTOBUS MOTEUR TRANSVERSAL vei vedea că apare site-ul Transbus unde se afirmă că motorul IVECO CURSOR e așezat de-a curmezișul.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Cafeneaua Tramclub Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Următoare
Pagina 1 din 6

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community